הוכרז סכסוך עבודה במטרודן.

מצב
הנושא נעול.
כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות


הוכרז סכסוך עבודה במטרודן.
http://www.themarker.com/career/1.2656954
כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות

שימשיכו גם באגד תעבורה עם העיצומים ועם הבאלגנים.....עידן כץ יסתיים בשנים הקרובות ונקווה שיגיע שר חדש עם שכל על הכתפיים שיחל בשרשרת איחודים אדירה כדי להגיע למינימום חברות תח"צ. רציתם הפרטה? תאכלו חרא! רציתם איכות? סעו בדרעק סיני או אחר....
לא רציתם מרצדס??? קבלו 339 אוטובוסים שרופים בשלוש שנים אחרונות....

ידידי היקר: אתה בהחלט רשאי להביע דעה אחרת משלי אך דעתי האישית והבלתי מחייבת היא שיש לחזור אחד לאחד לצורת התחבורה הציבורית משנת 1981. שלא יאכילו אותך בלוקשאלאך...: מערכת התח"צ הישראלית בשנת 1981 היתה מעולה ותיפקדה היטב.
תח"צ צריכה מונופול חזק מפוכח ממשלה או כפי שלחש לי באוזן יו"ר אגד לפני שלוש שנים: "אנחנו באגד רוצים להוריד את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בעיר. הממשלה לא נותנת לנו להוריד מחירים...".
אתה רוצה תח"צ מעולה? בטל את מרבית החברות לתח"צ ותן לאגד להתאחד עם דן לחברה אחת. תן להם להביא ארצה 90% אוטובוסים גרמנים מוגמרים ותן סיבסוד לחברות ההרכבה הישראליות כדי שימשיכו לייצר אוטובוסים ליצוא או מיניבוסים לחברות פרטיות.
 

orchilit

New member
הרגעים בהם אני מסכים איתך לחלוטין מסבים לי עונג

כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות

שימשיכו גם באגד תעבורה עם העיצומים ועם הבאלגנים.....עידן כץ יסתיים בשנים הקרובות ונקווה שיגיע שר חדש עם שכל על הכתפיים שיחל בשרשרת איחודים אדירה כדי להגיע למינימום חברות תח"צ. רציתם הפרטה? תאכלו חרא! רציתם איכות? סעו בדרעק סיני או אחר....
לא רציתם מרצדס??? קבלו 339 אוטובוסים שרופים בשלוש שנים אחרונות....

ידידי היקר: אתה בהחלט רשאי להביע דעה אחרת משלי אך דעתי האישית והבלתי מחייבת היא שיש לחזור אחד לאחד לצורת התחבורה הציבורית משנת 1981. שלא יאכילו אותך בלוקשאלאך...: מערכת התח"צ הישראלית בשנת 1981 היתה מעולה ותיפקדה היטב.
תח"צ צריכה מונופול חזק מפוכח ממשלה או כפי שלחש לי באוזן יו"ר אגד לפני שלוש שנים: "אנחנו באגד רוצים להוריד את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בעיר. הממשלה לא נותנת לנו להוריד מחירים...".
אתה רוצה תח"צ מעולה? בטל את מרבית החברות לתח"צ ותן לאגד להתאחד עם דן לחברה אחת. תן להם להביא ארצה 90% אוטובוסים גרמנים מוגמרים ותן סיבסוד לחברות ההרכבה הישראליות כדי שימשיכו לייצר אוטובוסים ליצוא או מיניבוסים לחברות פרטיות.
הרגעים בהם אני מסכים איתך לחלוטין מסבים לי עונג
 
בכיף ! ריבוי חברות יביא לכאוס נוראי

הרגעים בהם אני מסכים איתך לחלוטין מסבים לי עונג
בכיף ! ריבוי חברות יביא לכאוס נוראי
בסופו של יום. לא לומדים את לקחי העבר. מנסים להוזיל עלויות ויהי מה וזה בא על חשבון הנוסע התמים בסופו של דבר.
אבל ניתן להם להמשיך ולשחות בבוץ של עצמם. משרד התחבורה מעוניין במטרה אחת: חיסול אגד ! מדוע? את זה צריך לשאול את אוכלי הגלידה בשבתות...
 

EHP12

Active member
הרעיון לחזור למונופול של אגד הוא גרוע לטעמי

כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות

שימשיכו גם באגד תעבורה עם העיצומים ועם הבאלגנים.....עידן כץ יסתיים בשנים הקרובות ונקווה שיגיע שר חדש עם שכל על הכתפיים שיחל בשרשרת איחודים אדירה כדי להגיע למינימום חברות תח"צ. רציתם הפרטה? תאכלו חרא! רציתם איכות? סעו בדרעק סיני או אחר....
לא רציתם מרצדס??? קבלו 339 אוטובוסים שרופים בשלוש שנים אחרונות....

ידידי היקר: אתה בהחלט רשאי להביע דעה אחרת משלי אך דעתי האישית והבלתי מחייבת היא שיש לחזור אחד לאחד לצורת התחבורה הציבורית משנת 1981. שלא יאכילו אותך בלוקשאלאך...: מערכת התח"צ הישראלית בשנת 1981 היתה מעולה ותיפקדה היטב.
תח"צ צריכה מונופול חזק מפוכח ממשלה או כפי שלחש לי באוזן יו"ר אגד לפני שלוש שנים: "אנחנו באגד רוצים להוריד את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בעיר. הממשלה לא נותנת לנו להוריד מחירים...".
אתה רוצה תח"צ מעולה? בטל את מרבית החברות לתח"צ ותן לאגד להתאחד עם דן לחברה אחת. תן להם להביא ארצה 90% אוטובוסים גרמנים מוגמרים ותן סיבסוד לחברות ההרכבה הישראליות כדי שימשיכו לייצר אוטובוסים ליצוא או מיניבוסים לחברות פרטיות.
הרעיון לחזור למונופול של אגד הוא גרוע לטעמי
אגד לא דוגמה ומופת לשירות אוטובוסים יעיל. לדוגמה שמתי לב שתדירות הקווים יחסית לפוטנציאל שלהם באשכולות שבהן היא פועלת היא נמוכה יחסית. ולמרות שיש לה עדיפות בצי, היא תעדיף לשים מפרקית על אוטובוס שיוצא פעם ב20 דקות, לעומת אוטובוס רגיל שיוצא כל 10 דקות, שזה הפיתרון העדיף. גם אני אישית לא אהבתי את זה שאגד שלטה בכל הארץ. אבל אני יכול להסכים שכמו כל דבר במדינה שלנו ההפרטה נעשתה בצורה די רשלנית. אם זה היה תלוי בי היו בישראל שבע חברות תחבורה ציבורית.
1. דן- תפעל בהרצליה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, בקעת אונו, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רמלה ולוד. כך שכל אזור "גוש דן" יהיה בשליטתה.
ל2. הקים מחדש את שח"ר שתפעל בחיפה, טירה, נשר והקריות,
3. אותו דבר לגבי "המקשר" בי-ם.
4. להשאיר את חברת האוטובסים בבאר שבע
5. חברת אוטובסים לחרדים וחברת אוטובסים לערבים. כי הצרכים התחבורתיים של שתי האוכלוסיות, שונות מהאוכלוסייה הכללית. וגם תיתן להם לציבורים האלה אוטנומיה תכנונית.
6. אגד תהייה בלעדית בקווים בין עירוניים ושאר הארץ.
כך תהייה הפרדה בין שירות עירוני ובין עירוני, שלכל מטרופולין בארץ תהייה חברה אחת שתשרת אותה מצד אחד, ושלאגד תמשיך להיות הבלעדיות בשירות בין עירוני שבו היא מצטיינת ומובילה.
 
ההעדפות השונות נובעות מאילוצים וממצבת רכב באותו סניף-

הרעיון לחזור למונופול של אגד הוא גרוע לטעמי
אגד לא דוגמה ומופת לשירות אוטובוסים יעיל. לדוגמה שמתי לב שתדירות הקווים יחסית לפוטנציאל שלהם באשכולות שבהן היא פועלת היא נמוכה יחסית. ולמרות שיש לה עדיפות בצי, היא תעדיף לשים מפרקית על אוטובוס שיוצא פעם ב20 דקות, לעומת אוטובוס רגיל שיוצא כל 10 דקות, שזה הפיתרון העדיף. גם אני אישית לא אהבתי את זה שאגד שלטה בכל הארץ. אבל אני יכול להסכים שכמו כל דבר במדינה שלנו ההפרטה נעשתה בצורה די רשלנית. אם זה היה תלוי בי היו בישראל שבע חברות תחבורה ציבורית.
1. דן- תפעל בהרצליה, רעננה, כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, בקעת אונו, תל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רמלה ולוד. כך שכל אזור "גוש דן" יהיה בשליטתה.
ל2. הקים מחדש את שח"ר שתפעל בחיפה, טירה, נשר והקריות,
3. אותו דבר לגבי "המקשר" בי-ם.
4. להשאיר את חברת האוטובסים בבאר שבע
5. חברת אוטובסים לחרדים וחברת אוטובסים לערבים. כי הצרכים התחבורתיים של שתי האוכלוסיות, שונות מהאוכלוסייה הכללית. וגם תיתן להם לציבורים האלה אוטנומיה תכנונית.
6. אגד תהייה בלעדית בקווים בין עירוניים ושאר הארץ.
כך תהייה הפרדה בין שירות עירוני ובין עירוני, שלכל מטרופולין בארץ תהייה חברה אחת שתשרת אותה מצד אחד, ושלאגד תמשיך להיות הבלעדיות בשירות בין עירוני שבו היא מצטיינת ומובילה.
ההעדפות השונות נובעות מאילוצים וממצבת רכב באותו סניף-
שחר והמקשר נבלעו בסופו של דבר באגד:
שחר ביום 01.11.1951
המקשר ביום 17.03.1966.
הרעיון לגבי המקשר נשמע לי מעניין.....
חבל שאברהם דוד ליכטמן, ז"ל, המנכ"ל המיתולוגי של "המקשר" לא יכול לשמוע עליו....אני הייתי רוכש שוסונים, פורדים, ריאוסים, דודג'ים, מקים, שברולטים, ג'י.אם.סי, ליילנד בנזין, ליילנד טייגר, ליילנד רויאל טייגר מרק1 ומרק 2, ומחזיר את המקשר לימים העליזים.....
 
דווקא הייתה למשרד התחבורה מדיניות לצמצום חברות התחבורה בארץ

כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות

שימשיכו גם באגד תעבורה עם העיצומים ועם הבאלגנים.....עידן כץ יסתיים בשנים הקרובות ונקווה שיגיע שר חדש עם שכל על הכתפיים שיחל בשרשרת איחודים אדירה כדי להגיע למינימום חברות תח"צ. רציתם הפרטה? תאכלו חרא! רציתם איכות? סעו בדרעק סיני או אחר....
לא רציתם מרצדס??? קבלו 339 אוטובוסים שרופים בשלוש שנים אחרונות....

ידידי היקר: אתה בהחלט רשאי להביע דעה אחרת משלי אך דעתי האישית והבלתי מחייבת היא שיש לחזור אחד לאחד לצורת התחבורה הציבורית משנת 1981. שלא יאכילו אותך בלוקשאלאך...: מערכת התח"צ הישראלית בשנת 1981 היתה מעולה ותיפקדה היטב.
תח"צ צריכה מונופול חזק מפוכח ממשלה או כפי שלחש לי באוזן יו"ר אגד לפני שלוש שנים: "אנחנו באגד רוצים להוריד את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בעיר. הממשלה לא נותנת לנו להוריד מחירים...".
אתה רוצה תח"צ מעולה? בטל את מרבית החברות לתח"צ ותן לאגד להתאחד עם דן לחברה אחת. תן להם להביא ארצה 90% אוטובוסים גרמנים מוגמרים ותן סיבסוד לחברות ההרכבה הישראליות כדי שימשיכו לייצר אוטובוסים ליצוא או מיניבוסים לחברות פרטיות.
דווקא הייתה למשרד התחבורה מדיניות לצמצום חברות התחבורה בארץ
אבל נראה שלמכרזים שוב חזרה אפשרות הריבוי. אם אחרי זכיית קווים באשכול חשמונאים נראה היה שסופרבוס הולכת להתחסל (וכך נשארים על שמונה חברות-קבוצות תחבורה, מספר מספיק לכל הדעות: אגד-אגד תעבורה, דן-דן בצפון, מטרופולין-מטרודן, קווים, אפיקים, נתיב אקספרס-נזרין-שא"מ, גולן וגלים).
לגבי חברות ההרכבה הישראליות,אני דווקא בעד שלפחות 70% צי בתח"צ יהיה (כחובה מכרזית!) מהרכבה ישראלית. ביקרתי במרכבים, ושמעתי (עם כל אי-האובייקטיביות) על מצבה הקשה של ההרכבה הישראלית,ואיך שהסינים פוגעים מאוד בעבודה. מנהל כוח האדם במפעל, מר נועם ששר, תיאר לי איך עם זכיית אפיקים במכרז אשדוד צלצל המנכ"ל של מרכבים למנכ"ל אפיקים וניסה לשכנע אותו לרכוש את האוטובוסים החדשים לאשכול ממנו. אפיקים רצו להביא אוטובוסים סיניים בלבד (סביר להניח שמדובר על יוטונג), וכשמרכבים אמרו לו 'אם כך-אין לנו עבודה לחודשים הקרובים', הסכים המנכ"ל לרכוש את כל האוטובוסים לאשכול ממרכבים. הבעיה היא שהכל מתנקז למרכבים, שהיא אמנם חברה ישראלית אך עם גב מחו"ל. להארגז אין את זה, וכבר שמעתי שאין אצלם ולו שלדה אחת לרפואה במפעל (מה שגם גרם לי לדחות את הטלפון אליהם לגבי סיור במפעל). אני לא מבין למה אין חובה במכרזי ההפעלה לחלק בין שתי חברות ההרכבה הישראליות 70% מהצי הנדרש, וש30% הנותרים יביאו מה שבא להם, מבחינתי אפילו את 'ליפאן'. לצערנו, לחברות הישראליות היום כמעט ואין שוק ייצוא,כך שרעיון כזה אינו רלוונטי כל כך.

אני איני קונספירטור, ותיאוריות קונספירציה אינן עולות במוחי כמעט כלל,אבל בהנחה והקשר בין ישראל כץ ליבואני אוטובוסים סיניים (או שנאה לחברות ההרכבה הישראליות-?) יוכח כנכון, האם אין מקום לסברה שהייתה הטייה במכרזים האחרונים לטובת חברות שיביאו אוטובוסים סיניים? למשל: סופרבוס באשכול העמקים היא עם 80% (!) תוצרת סינית. אפיקים זכו מחדש במכרז אשדוד, כיוון שרצו להביא יוטונגים (בסופו של דבר שוכנעו לרכוש מהרכבה ישראלית). נהור, שזכתה במכרז צפון הנגב, עדיין לא ברור מה תביא-אבל אי אפשר לדעת מה נבחשד מאחורי הקלעים של המכרז, ולמה הוצעו תמלוגים כפולים כמעט למדינה...
 
באופן אישי אני בעד מוגמרים ואח"כ "הארגז":

דווקא הייתה למשרד התחבורה מדיניות לצמצום חברות התחבורה בארץ
אבל נראה שלמכרזים שוב חזרה אפשרות הריבוי. אם אחרי זכיית קווים באשכול חשמונאים נראה היה שסופרבוס הולכת להתחסל (וכך נשארים על שמונה חברות-קבוצות תחבורה, מספר מספיק לכל הדעות: אגד-אגד תעבורה, דן-דן בצפון, מטרופולין-מטרודן, קווים, אפיקים, נתיב אקספרס-נזרין-שא"מ, גולן וגלים).
לגבי חברות ההרכבה הישראליות,אני דווקא בעד שלפחות 70% צי בתח"צ יהיה (כחובה מכרזית!) מהרכבה ישראלית. ביקרתי במרכבים, ושמעתי (עם כל אי-האובייקטיביות) על מצבה הקשה של ההרכבה הישראלית,ואיך שהסינים פוגעים מאוד בעבודה. מנהל כוח האדם במפעל, מר נועם ששר, תיאר לי איך עם זכיית אפיקים במכרז אשדוד צלצל המנכ"ל של מרכבים למנכ"ל אפיקים וניסה לשכנע אותו לרכוש את האוטובוסים החדשים לאשכול ממנו. אפיקים רצו להביא אוטובוסים סיניים בלבד (סביר להניח שמדובר על יוטונג), וכשמרכבים אמרו לו 'אם כך-אין לנו עבודה לחודשים הקרובים', הסכים המנכ"ל לרכוש את כל האוטובוסים לאשכול ממרכבים. הבעיה היא שהכל מתנקז למרכבים, שהיא אמנם חברה ישראלית אך עם גב מחו"ל. להארגז אין את זה, וכבר שמעתי שאין אצלם ולו שלדה אחת לרפואה במפעל (מה שגם גרם לי לדחות את הטלפון אליהם לגבי סיור במפעל). אני לא מבין למה אין חובה במכרזי ההפעלה לחלק בין שתי חברות ההרכבה הישראליות 70% מהצי הנדרש, וש30% הנותרים יביאו מה שבא להם, מבחינתי אפילו את 'ליפאן'. לצערנו, לחברות הישראליות היום כמעט ואין שוק ייצוא,כך שרעיון כזה אינו רלוונטי כל כך.

אני איני קונספירטור, ותיאוריות קונספירציה אינן עולות במוחי כמעט כלל,אבל בהנחה והקשר בין ישראל כץ ליבואני אוטובוסים סיניים (או שנאה לחברות ההרכבה הישראליות-?) יוכח כנכון, האם אין מקום לסברה שהייתה הטייה במכרזים האחרונים לטובת חברות שיביאו אוטובוסים סיניים? למשל: סופרבוס באשכול העמקים היא עם 80% (!) תוצרת סינית. אפיקים זכו מחדש במכרז אשדוד, כיוון שרצו להביא יוטונגים (בסופו של דבר שוכנעו לרכוש מהרכבה ישראלית). נהור, שזכתה במכרז צפון הנגב, עדיין לא ברור מה תביא-אבל אי אפשר לדעת מה נבחשד מאחורי הקלעים של המכרז, ולמה הוצעו תמלוגים כפולים כמעט למדינה...
באופן אישי אני בעד מוגמרים ואח"כ "הארגז":
משנים רבות של בדיקות בשטח, מראיונות, משיחות עם נהגים ועם מכונאים, מתברר שתוצרת "הארגז" היא האיכותית ביותר בישראל. אגד מעדיפה הארגז. ב"המקשר" היה אך ורק הארגז. אני בעד תוצרת גרמנית מוגמרת. עדיף מכל בחינה מרצדס. עדיף מרצדס מוגמר. זו איכות במיטבה ושקט נפשי לשנים רבות. אין לי טענות, אך ההרכבה הגרמנית הרבה יותר טובה. אילו ההרכבה הישראלית היתה מגיעה לרמה הזו, ניחא. אבל היא לא. לגבי יוטונג: עדיף לא להכביר במילים. מרכב נורא. לילה טוב.
 

ה2

New member


באופן אישי אני בעד מוגמרים ואח"כ "הארגז":
משנים רבות של בדיקות בשטח, מראיונות, משיחות עם נהגים ועם מכונאים, מתברר שתוצרת "הארגז" היא האיכותית ביותר בישראל. אגד מעדיפה הארגז. ב"המקשר" היה אך ורק הארגז. אני בעד תוצרת גרמנית מוגמרת. עדיף מכל בחינה מרצדס. עדיף מרצדס מוגמר. זו איכות במיטבה ושקט נפשי לשנים רבות. אין לי טענות, אך ההרכבה הגרמנית הרבה יותר טובה. אילו ההרכבה הישראלית היתה מגיעה לרמה הזו, ניחא. אבל היא לא. לגבי יוטונג: עדיף לא להכביר במילים. מרכב נורא. לילה טוב.
 
אתה צודק שאגד של 1981 היתה נהדרת

כל כך צפוי...בעיקר תנו למיסטר כץ את המושכות

שימשיכו גם באגד תעבורה עם העיצומים ועם הבאלגנים.....עידן כץ יסתיים בשנים הקרובות ונקווה שיגיע שר חדש עם שכל על הכתפיים שיחל בשרשרת איחודים אדירה כדי להגיע למינימום חברות תח"צ. רציתם הפרטה? תאכלו חרא! רציתם איכות? סעו בדרעק סיני או אחר....
לא רציתם מרצדס??? קבלו 339 אוטובוסים שרופים בשלוש שנים אחרונות....

ידידי היקר: אתה בהחלט רשאי להביע דעה אחרת משלי אך דעתי האישית והבלתי מחייבת היא שיש לחזור אחד לאחד לצורת התחבורה הציבורית משנת 1981. שלא יאכילו אותך בלוקשאלאך...: מערכת התח"צ הישראלית בשנת 1981 היתה מעולה ותיפקדה היטב.
תח"צ צריכה מונופול חזק מפוכח ממשלה או כפי שלחש לי באוזן יו"ר אגד לפני שלוש שנים: "אנחנו באגד רוצים להוריד את מחיר הנסיעה ל-2.70 ש"ח בעיר. הממשלה לא נותנת לנו להוריד מחירים...".
אתה רוצה תח"צ מעולה? בטל את מרבית החברות לתח"צ ותן לאגד להתאחד עם דן לחברה אחת. תן להם להביא ארצה 90% אוטובוסים גרמנים מוגמרים ותן סיבסוד לחברות ההרכבה הישראליות כדי שימשיכו לייצר אוטובוסים ליצוא או מיניבוסים לחברות פרטיות.
אתה צודק שאגד של 1981 היתה נהדרת
לרוע המזל, אגד של 2001 (רגע לפני שנכנסה החברה החדשה הראשונה) היתה הרבה מתחת לשיא, והנוסעים שילמו את המחיר.
היום יש שיפור בכל הפרמטרים ממה שהיה ב-2001, גם בחברות החדשות וגם באגד ובדן. וכן, יש בעיות, אבל גם בעידן המונופול היו בעיות.
בעבר כל בעיה גולגלה ישירות לפגיעה במצאי השירות. כשאגד רצו להעלות שכר לחברים הם צמצמו קווים מפסידים והשאירו מאות יישובים ללא שירות כלל. כשאגד סבלו מגירעון ענק, הם צמצמו שירות בשעות מאוחרות, כשאגד "רצו" להוריד מחירים, הם הגישו למדינה תחשיב "פיצוי בגין אובדן הכנסות" גדול כזה שלא פלא שהמדינה לא אישרה. למעשה, אגד היתה הגורם העיקרי לקביעת המחירים הגבוהים, ואגד היתה הגורם העיקרי לכך שלא היה כרטיס מעבר בארץ עד ממש לאחרונה. (המיחשוב מקל, אך בעולם יש מקומות שבהם פעלו כרטיסי מעבר מנייר כבר משנות ה-50).
כשאגד רצו לחסוך בהוצאות הם רכשו מרצדסים שהם יקרים לקנייה וזולים לתחזוקה, אבל רק אחרי שסגרו הסכם עם המדינה שהיא זו שקונה את האוטובוסים היקרים האלה ולא הם. ואז עוד גזרו על זה קופון.
בקיצור, אגד חברה טובה ומגיעה לה המון קרדיט, אבל היא חברה פרטית שתיפקדה כמונופול. עם השנים, כמו כל מונופול, היא נתנה פחות שירות ודרשה עבורו יותר כסף. כשזה נהיה מוגזם לא היתה ברירה ושברו את המונופול. ולאגד תפקיד מרכזי בהגעה למצב הזה.
 

Ofekalef1

New member
למה זה בעצם מפריע לתת לאגד להתמודד במכרזים החדשים?

אתה צודק שאגד של 1981 היתה נהדרת
לרוע המזל, אגד של 2001 (רגע לפני שנכנסה החברה החדשה הראשונה) היתה הרבה מתחת לשיא, והנוסעים שילמו את המחיר.
היום יש שיפור בכל הפרמטרים ממה שהיה ב-2001, גם בחברות החדשות וגם באגד ובדן. וכן, יש בעיות, אבל גם בעידן המונופול היו בעיות.
בעבר כל בעיה גולגלה ישירות לפגיעה במצאי השירות. כשאגד רצו להעלות שכר לחברים הם צמצמו קווים מפסידים והשאירו מאות יישובים ללא שירות כלל. כשאגד סבלו מגירעון ענק, הם צמצמו שירות בשעות מאוחרות, כשאגד "רצו" להוריד מחירים, הם הגישו למדינה תחשיב "פיצוי בגין אובדן הכנסות" גדול כזה שלא פלא שהמדינה לא אישרה. למעשה, אגד היתה הגורם העיקרי לקביעת המחירים הגבוהים, ואגד היתה הגורם העיקרי לכך שלא היה כרטיס מעבר בארץ עד ממש לאחרונה. (המיחשוב מקל, אך בעולם יש מקומות שבהם פעלו כרטיסי מעבר מנייר כבר משנות ה-50).
כשאגד רצו לחסוך בהוצאות הם רכשו מרצדסים שהם יקרים לקנייה וזולים לתחזוקה, אבל רק אחרי שסגרו הסכם עם המדינה שהיא זו שקונה את האוטובוסים היקרים האלה ולא הם. ואז עוד גזרו על זה קופון.
בקיצור, אגד חברה טובה ומגיעה לה המון קרדיט, אבל היא חברה פרטית שתיפקדה כמונופול. עם השנים, כמו כל מונופול, היא נתנה פחות שירות ודרשה עבורו יותר כסף. כשזה נהיה מוגזם לא היתה ברירה ושברו את המונופול. ולאגד תפקיד מרכזי בהגעה למצב הזה.
למה זה בעצם מפריע לתת לאגד להתמודד במכרזים החדשים?
 

mister K

New member
נתח השוק בו אגד מחזיקה עדיין גדול מדי

למה זה בעצם מפריע לתת לאגד להתמודד במכרזים החדשים?
נתח השוק בו אגד מחזיקה עדיין גדול מדי
שלב המכרזים הנוכחי ובכלל זה ההסכם של המדינה עם אגד הוא עד 2020, כאשר היעד הוא להותיר בידי אגד 40% מנפח נסיעות התח"צ בישראל (עדיין המפעיל הגדול ביותר).
כאשר יגיעו ליעד הזה בשנת 2020, ייחתם הסכם חדש עם אגד ואז אולי יותר לה להשתתף במכרזים שלא באמצעות חברת בת.
 

אוהד1110

New member
משרד התחבורה מדבר כל הזמן על נתח השוק של אגד ודן, אבל אינו

נתח השוק בו אגד מחזיקה עדיין גדול מדי
שלב המכרזים הנוכחי ובכלל זה ההסכם של המדינה עם אגד הוא עד 2020, כאשר היעד הוא להותיר בידי אגד 40% מנפח נסיעות התח"צ בישראל (עדיין המפעיל הגדול ביותר).
כאשר יגיעו ליעד הזה בשנת 2020, ייחתם הסכם חדש עם אגד ואז אולי יותר לה להשתתף במכרזים שלא באמצעות חברת בת.
משרד התחבורה מדבר כל הזמן על נתח השוק של אגד ודן, אבל אינו
מפרסם את נתח השוק של החברות האחרות
 

Ofekalef1

New member
אבל מה זה משנה? זה משנה כשאגד קובעת שעות פעילות ותעריפים...

נתח השוק בו אגד מחזיקה עדיין גדול מדי
שלב המכרזים הנוכחי ובכלל זה ההסכם של המדינה עם אגד הוא עד 2020, כאשר היעד הוא להותיר בידי אגד 40% מנפח נסיעות התח"צ בישראל (עדיין המפעיל הגדול ביותר).
כאשר יגיעו ליעד הזה בשנת 2020, ייחתם הסכם חדש עם אגד ואז אולי יותר לה להשתתף במכרזים שלא באמצעות חברת בת.
אבל מה זה משנה? זה משנה כשאגד קובעת שעות פעילות ותעריפים...
אבל ממילא במכרזים החדשים המדינה קובעת הכל.
 

mister K

New member
המדינה רוצה ליצור מצב של כמה זכיינים בסדר גודל דומה

אבל מה זה משנה? זה משנה כשאגד קובעת שעות פעילות ותעריפים...
אבל ממילא במכרזים החדשים המדינה קובעת הכל.
המדינה רוצה ליצור מצב של כמה זכיינים בסדר גודל דומה
היא לא רוצה שמפעיל אחד ישלוט על אחוז לא פרופורציונלי מנתח השוק לעומת האחרים.
זו גם הסיבה שבמכרז העמקים נאסר על נתיב אקספרס להשתתף, לאחר שזכתה במכרז הגליל.
זו גם הסיבה שאזור בקעת אונו-פ"ת הנשלט כיום על ידי קווים, הופרד לשני מכרזים שהתפרסמו באותו יום ואין שום אפשרות לחברה אחת לזכות בשניהם.
 

Ofekalef1

New member
הבנתי שזה מה שהמדינה רוצה, אבל למה? יש בזה איזשהו סיכון?

המדינה רוצה ליצור מצב של כמה זכיינים בסדר גודל דומה
היא לא רוצה שמפעיל אחד ישלוט על אחוז לא פרופורציונלי מנתח השוק לעומת האחרים.
זו גם הסיבה שבמכרז העמקים נאסר על נתיב אקספרס להשתתף, לאחר שזכתה במכרז הגליל.
זו גם הסיבה שאזור בקעת אונו-פ"ת הנשלט כיום על ידי קווים, הופרד לשני מכרזים שהתפרסמו באותו יום ואין שום אפשרות לחברה אחת לזכות בשניהם.
הבנתי שזה מה שהמדינה רוצה, אבל למה? יש בזה איזשהו סיכון?
זה יכול לגרום לשירות פחות טוב?
 

נתנאל531

Well-known member
אגב, יש סיכוי שחברה אחרת מאגד תצליח להתמודד עם אשכול ירושלים

נתח השוק בו אגד מחזיקה עדיין גדול מדי
שלב המכרזים הנוכחי ובכלל זה ההסכם של המדינה עם אגד הוא עד 2020, כאשר היעד הוא להותיר בידי אגד 40% מנפח נסיעות התח"צ בישראל (עדיין המפעיל הגדול ביותר).
כאשר יגיעו ליעד הזה בשנת 2020, ייחתם הסכם חדש עם אגד ואז אולי יותר לה להשתתף במכרזים שלא באמצעות חברת בת.
אגב, יש סיכוי שחברה אחרת מאגד תצליח להתמודד עם אשכול ירושלים
עירוני?
&nbsp
זו כמות עצומה של אוטובוסים, ובנוסף בירושלים קשה מאוד להשיג מגרשים פנויים להלנת אוטובוסים (אלא אם מכריחים את אגד לשרת חברות אחרות במגרשים שלה).
&nbsp
&nbsp
 
יש שטחי חנייה עצומים בעטרות ובמישור אדומים.

אגב, יש סיכוי שחברה אחרת מאגד תצליח להתמודד עם אשכול ירושלים
עירוני?
&nbsp
זו כמות עצומה של אוטובוסים, ובנוסף בירושלים קשה מאוד להשיג מגרשים פנויים להלנת אוטובוסים (אלא אם מכריחים את אגד לשרת חברות אחרות במגרשים שלה).
&nbsp
&nbsp
יש שטחי חנייה עצומים בעטרות ובמישור אדומים.
אין שום בעיה להכשיר שטח חנייה ל- 800 אוטובוסים במישור אדומים לבדה. ירושלים עולה למכרז ב-2020. לפי הבנתי הסיכוי של אגד לנצח בירושלים אינו גבוה. למה? את זה תשאל את השמן.
 

נתנאל531

Well-known member
לא ריאלי, צריך מגרשים בתוך ירושלים עצמה

יש שטחי חנייה עצומים בעטרות ובמישור אדומים.
אין שום בעיה להכשיר שטח חנייה ל- 800 אוטובוסים במישור אדומים לבדה. ירושלים עולה למכרז ב-2020. לפי הבנתי הסיכוי של אגד לנצח בירושלים אינו גבוה. למה? את זה תשאל את השמן.
לא ריאלי, צריך מגרשים בתוך ירושלים עצמה
אי אפשר שמגרש יהיה כה מרוחק מנקודת המוצא, שלא לדבר על עומסי תנועה בדרך. כל כביש 1 המזרחי יהיה מלא באוטובוסים מפרקיים ריקים!
&nbsp
לא רואה כעת היתכנות ריאלית להחלפה של אגד בירושלים.
 

ירון כץ

New member


אתה צודק שאגד של 1981 היתה נהדרת
לרוע המזל, אגד של 2001 (רגע לפני שנכנסה החברה החדשה הראשונה) היתה הרבה מתחת לשיא, והנוסעים שילמו את המחיר.
היום יש שיפור בכל הפרמטרים ממה שהיה ב-2001, גם בחברות החדשות וגם באגד ובדן. וכן, יש בעיות, אבל גם בעידן המונופול היו בעיות.
בעבר כל בעיה גולגלה ישירות לפגיעה במצאי השירות. כשאגד רצו להעלות שכר לחברים הם צמצמו קווים מפסידים והשאירו מאות יישובים ללא שירות כלל. כשאגד סבלו מגירעון ענק, הם צמצמו שירות בשעות מאוחרות, כשאגד "רצו" להוריד מחירים, הם הגישו למדינה תחשיב "פיצוי בגין אובדן הכנסות" גדול כזה שלא פלא שהמדינה לא אישרה. למעשה, אגד היתה הגורם העיקרי לקביעת המחירים הגבוהים, ואגד היתה הגורם העיקרי לכך שלא היה כרטיס מעבר בארץ עד ממש לאחרונה. (המיחשוב מקל, אך בעולם יש מקומות שבהם פעלו כרטיסי מעבר מנייר כבר משנות ה-50).
כשאגד רצו לחסוך בהוצאות הם רכשו מרצדסים שהם יקרים לקנייה וזולים לתחזוקה, אבל רק אחרי שסגרו הסכם עם המדינה שהיא זו שקונה את האוטובוסים היקרים האלה ולא הם. ואז עוד גזרו על זה קופון.
בקיצור, אגד חברה טובה ומגיעה לה המון קרדיט, אבל היא חברה פרטית שתיפקדה כמונופול. עם השנים, כמו כל מונופול, היא נתנה פחות שירות ודרשה עבורו יותר כסף. כשזה נהיה מוגזם לא היתה ברירה ושברו את המונופול. ולאגד תפקיד מרכזי בהגעה למצב הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה