הודעת "רכבת ישראל" - מכרז תשתיות חשמל, מפגש מציעים.

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
אם אתה מתכוון לכבל מקצה לקצה להזנה של

שדרוג הקרונות כנראה כבר נעשה באלה שנרכשו לא מזמן (לפי
פרסומי היצרן).
לגבי שאר הקרונות לא הייתי אומר שזה קל, אבל זה סה״כ ״פשוט יחסית״, עקרונית נדמה לי שצריך רק להוסיף כבל למתח גבוה מקצה לקצה וחוטים למתח נמוך הידועים כ train lines and carriage lines; lignes de train et lignes de voiture.
לגבי הקרונות הממונעים EMU שעבורם עדיין לא פורסם המכרז, יתכן(???) שאם לא יהיו מספיק קטרים, השרות הראשוני יהיה עם קטר+3 קרונות במקום 2 קטרים+6 או 8 קרונות.......מי יודע?
אם אתה מתכוון לכבל מקצה לקצה להזנה של
התאורה, מיזוג וכו', אז הוא קיים ואין צורך להוסיף אותו. אצל רכבת ישראל גם לא מדובר במתח גבוה אלא ב400V תלת פאזי שמגיע כיום מקרון הכוח(רחוק מלהיות סטנדרט באירופה). בקטרים החשמליים שהרכבת רוצה לרכוש היא רוצה שהקטר יתוכנן לספק 1.5kV בשביל הצורך הזה, ומזה תהיה המרה ל400V תלת פאזי שמתאים לקרונות הקיימים כיום ברכבת. אם אתה מתכוון לכבל של 25kV מקצה לקצה(כמו אלו שיש בTGV לדוגמא) אז אין בו צורך במקרה של רכבות המו-דו.
 
כבל למתח גבוה מהקטר החשמלי לקרונות הנגררים

אם אתה מתכוון לכבל מקצה לקצה להזנה של
התאורה, מיזוג וכו', אז הוא קיים ואין צורך להוסיף אותו. אצל רכבת ישראל גם לא מדובר במתח גבוה אלא ב400V תלת פאזי שמגיע כיום מקרון הכוח(רחוק מלהיות סטנדרט באירופה). בקטרים החשמליים שהרכבת רוצה לרכוש היא רוצה שהקטר יתוכנן לספק 1.5kV בשביל הצורך הזה, ומזה תהיה המרה ל400V תלת פאזי שמתאים לקרונות הקיימים כיום ברכבת. אם אתה מתכוון לכבל של 25kV מקצה לקצה(כמו אלו שיש בTGV לדוגמא) אז אין בו צורך במקרה של רכבות המו-דו.
כבל למתח גבוה מהקטר החשמלי לקרונות הנגררים
אכן התכוונתי לקו הזה המוביל 1.5kV/50Hz לחמום כפי שהוא קיים מזה שנים באירופה וכמוזכר בעמוד 61 של המפרט הטכני
(.........The transformer shall have separately secondary winding).
 

Rubim88

New member
אז כמו שרשמתי הכבלים כבר קיימים

כבל למתח גבוה מהקטר החשמלי לקרונות הנגררים
אכן התכוונתי לקו הזה המוביל 1.5kV/50Hz לחמום כפי שהוא קיים מזה שנים באירופה וכמוזכר בעמוד 61 של המפרט הטכני
(.........The transformer shall have separately secondary winding).
אז כמו שרשמתי הכבלים כבר קיימים
מעבירים עליהם 400VAC/50Hz תלת פאזי בגלל העניין של הגנרטורים בקרונות הכוח, וגם הקטרים החשמליים יספקו זאת לאחר שימירו 1.5kV/50Hz שמגיע ישירות מסליל משני בטרנספורמטור הראשי ל 400VAC/50Hz תלת פאזי. אגב 1.5kV/50Hz נהוג אך ורק כשהחשמול הוא 25kV/50Hz. במדינות שמשתמשות ב 15kV/16.7Hz ההזנה לקרונות היא 1kV/16.7Hz ואילו במקומות שבהם משתמשים ב1.5kV/3kV DC ההזנה היא ישירה ב1.5kV/3kV DC.
 
צפי הפעלת הקווים

לפי הלו"ז הזה, ברור שגם עכו כרמיאל ובוודאי A1 יחלו לנוע רק..
לקראת סוף 2018 במקרה הכי טוב.
חבל, הלכה לאיבוד עוד שנה
צפי הפעלת הקווים
הרי בכל מקרה הקו לכרמיאל יתחיל לפעול על דיזל וסיום העבודות בA1 צפוי רק בסוף 2018, לא? (או שצפי ההפעלה כולל בתוכו את ההערכה הזו? מתי מתוכנן סיום המסילה עצמה?)
 

amit1270

New member
נכון לעכשיו ההערכות הן לתחילת 2018

צפי הפעלת הקווים
הרי בכל מקרה הקו לכרמיאל יתחיל לפעול על דיזל וסיום העבודות בA1 צפוי רק בסוף 2018, לא? (או שצפי ההפעלה כולל בתוכו את ההערכה הזו? מתי מתוכנן סיום המסילה עצמה?)
נכון לעכשיו ההערכות הן לתחילת 2018
 
על מה מדובר??

הודעת "רכבת ישראל" - מכרז תשתיות חשמל, מפגש מציעים.
שלום,
במסגרת הפרויקט הלאומי להקמת רשת רכבות חשמלית, ערכה רכבת ישראל היום (יום ב', 27.4.2015 ) מפגש מציעים, כחלק מהמכרז להקמת תשתיות חשמול.
מפגש המציעים נערך בהשתתפות נציגי הקבוצות, הנהלת הרכבת והנהלת הפרויקט. במהלך המפגש הוצגו למשתתפי נקודות מפתח עיקריות במכרז ובפרויקט לרבות דגשים לתכנון וביצוע ולוחות הזמנים. כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים ((A1, עכו- כרמיאל, קו השרון (531) ומתחמי תחזוקה (מתחמים).
המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 23.7.2015 לפי לוח זמנים זה, מתכננת הרכבת להוציא צו התחלת עבודה בפברואר 2016 כאשר לוח הזמנים המתוכנן להפעלת הקו החשמלי הראשון לנוסעים, הקו המהיר לירושלים, הינו במרץ 2018.
מצ"ב הודעה מפורטת לתקשורת,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
על מה מדובר??
לרגל פרסום מכרז הקמ״א=קו מגע אוירי=Overhead Contact System=OCS
=Ligne de Contact Aérienne=LCA
רצ״ב תמונות(שלי) המסבירות, ממש ״על קצה המזלג״ לחברים שלא קרובים לנושא, על מה מדובר ומה זה חשמול רכבות.







 
זכות הצבור לדעת

הודעת "רכבת ישראל" - מכרז תשתיות חשמל, מפגש מציעים.
שלום,
במסגרת הפרויקט הלאומי להקמת רשת רכבות חשמלית, ערכה רכבת ישראל היום (יום ב', 27.4.2015 ) מפגש מציעים, כחלק מהמכרז להקמת תשתיות חשמול.
מפגש המציעים נערך בהשתתפות נציגי הקבוצות, הנהלת הרכבת והנהלת הפרויקט. במהלך המפגש הוצגו למשתתפי נקודות מפתח עיקריות במכרז ובפרויקט לרבות דגשים לתכנון וביצוע ולוחות הזמנים. כחלק ממפגש המציעים מתוכננים להתקיים סיורים במהלך שלושה ימים מרוכזים בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרויקט ובכלל זה הקו המהיר לירושלים ((A1, עכו- כרמיאל, קו השרון (531) ומתחמי תחזוקה (מתחמים).
המועד האחרון להגשת הצעות נקבע ליום 23.7.2015 לפי לוח זמנים זה, מתכננת הרכבת להוציא צו התחלת עבודה בפברואר 2016 כאשר לוח הזמנים המתוכנן להפעלת הקו החשמלי הראשון לנוסעים, הקו המהיר לירושלים, הינו במרץ 2018.
מצ"ב הודעה מפורטת לתקשורת,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
זכות הצבור לדעת
בהודעה לתקשורת נאמר שמתוכננים להתקיים סיורים במשך 3 ימים מרוכזים ל 7 החברות המתייצבות למכרז, בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרוייקט.
גם הצבור הרחב, מסבות רבות, צריך/מעונין לדעת כיצד והיכן תעשה ״קפיצת המדרגה הטכנולוגית״:
1. היכן ימוקמו האת״חים (אתרי תחזוקה וחניה) ומגרשי העריכה לקטרים החשמליים (לוד, הרצליה, אחר)?
2. איפה תמוקמנה תחנות ההשנאה 161/25 קילווולט?
3. איזה קטע יחושמל בשלב ראשון(ירושלים-ענבה?).
 

luckydude

Active member
מיקום התה"רים

זכות הצבור לדעת
בהודעה לתקשורת נאמר שמתוכננים להתקיים סיורים במשך 3 ימים מרוכזים ל 7 החברות המתייצבות למכרז, בהם יוצגו אתרים מרכזיים בפרוייקט.
גם הצבור הרחב, מסבות רבות, צריך/מעונין לדעת כיצד והיכן תעשה ״קפיצת המדרגה הטכנולוגית״:
1. היכן ימוקמו האת״חים (אתרי תחזוקה וחניה) ומגרשי העריכה לקטרים החשמליים (לוד, הרצליה, אחר)?
2. איפה תמוקמנה תחנות ההשנאה 161/25 קילווולט?
3. איזה קטע יחושמל בשלב ראשון(ירושלים-ענבה?).
מיקום התה"רים
מפה כאן:
&nbsp
https://www.rail.co.il/HE/Development/Ttl18/Documents/3b/1000.jpg
&nbsp
בקשר לקו הראשון - ממה שפורסם כאן בעבר מדובר בהרצליה-האומה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה