דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש

מצב
הנושא נעול.

yairdla

New member
לזה בדיוק התכוונתי למתחם הספורט הגדול ומכללת קיי

ומה עם כל הנוסעים שנמצאים במערב ובמרכז העיר?
על מנת להגיע לקו ב"ש-אשקלון הם צריכים לנסוע מזרחה רק בשביל לנסוע צפונה ואז לנסוע מערבה... וכל זה במקום לנסוע ישר מערבה או דרומה לקו שנוסע ישירות אל היעד שלהם (במכרז החדש יש המון קווים חדשים וישירים בין ב"ש לבין אופקים, נתיבות ואאל"ט גם שדרות והשירות לאשקלון משתפר גם הוא). אז קשה לי לראות את כל אלו עוברים להשתמש ברכבת שנמצאת במקום עם תח"צ בינונית למדי ומכפילים את הדרך שלהם בתוך באר שבע.
מובן שיהיו כאלו שיעברו לרכבת כי רכבת זה נוח וכו', ועדיין לדעתי תחנה כזו הייתה יכולה להוסיף הרבה.
&nbsp
מה גם שאם הייתה מוקמת תחנה באזור האצטדיון החדש, זו הייתה תחנה במרחק הליכה לחלק די גדול של העיר, וגם במכרז החדש מוקם שם מסוף אוטובוסים שאליו יגיעו רבים מהקווים התדירים משכונות האזור.
&nbsp
אני מקווה שלכשתוקם תחנת הרכבת החדשה ביציאה מהעיר, רחוב הצדיק מירושלים או רחוב מקביל לו יקבל תח"צ שתאפשר גישה אל התחנה מכל השכונות שכיום על מנת להגיע לרכבת מבזבזות בזה הרבה זמן.
לזה בדיוק התכוונתי למתחם הספורט הגדול ומכללת קיי
הרי קם מתחם גדול של אולם כדורגל וכדורסל ואפילו טניס בצפון מערב ב"ש , הרי ילדים ונוער מכל הנגב מתאמנים במתקנים ,

יש גם שכונה גדולה מאד וגם מכללת קיי תחנה רכבת באזור זה הייתה משרתת את כל מערב הנגב .
 

GLSRA

Active member
לכאורה יכלו אולי לחשוב על מסלול טבעתי

תחנה כזו לא הייתה זוכה להצלחה גדולה מכיוון שאינה על המסילה
הראשית. נוסעים ממערב באר שבע לרוב היעדים במרכז או לצפון המדינה לא היו משתמשים בה.
זה כמו ההבדל בין תחנת בני ברק לתחנת ת"א האוניברסיטה או בין תחנת ת"א ההגנה לתחנת צומת חולון.
הקמת תחנה נוספת בצפון העיר על המסילה הראשית זה תכנון טוב יותר. תחנה כזו תשרת גם את הנוסעים למערב הנגב ולמישור החוף הדרומי.
לכאורה יכלו אולי לחשוב על מסלול טבעתי
אם היו למשל חושבים על מסלול טבעתי, ייתכן וכן יכולה היתה להיות לזה הצלחה. ראה מקרה המסילה הטבעתית שמפותחת כיום באיזור הרצליה רעננה.
בכל מקרה, כל הדיון הזה היום הוא תיאורטי ועל הסף לא רלוונטי....
אם כבר, צריך לדאוג להצלחת הקו שנמצא כיום בשלבי הפיתוח האחרונים שלו. האם לתחנות הנגב המערבי, הממוקמות הרחק ממרכזי הערים יגיעו הנוסעים או ששלושת התחנות החדשות יהפכו ל"פילים" לבנים. על כן, חשוב לחנוך את הקו מהר ככל האפשר ולהימנע ממצב שבתקופת הביננים תחת נתיבות תישאר שוממה.
 
אני לא חושב שבבאר שבע יש טעם במסלול טבעתי לרכבת כבדה

לכאורה יכלו אולי לחשוב על מסלול טבעתי
אם היו למשל חושבים על מסלול טבעתי, ייתכן וכן יכולה היתה להיות לזה הצלחה. ראה מקרה המסילה הטבעתית שמפותחת כיום באיזור הרצליה רעננה.
בכל מקרה, כל הדיון הזה היום הוא תיאורטי ועל הסף לא רלוונטי....
אם כבר, צריך לדאוג להצלחת הקו שנמצא כיום בשלבי הפיתוח האחרונים שלו. האם לתחנות הנגב המערבי, הממוקמות הרחק ממרכזי הערים יגיעו הנוסעים או ששלושת התחנות החדשות יהפכו ל"פילים" לבנים. על כן, חשוב לחנוך את הקו מהר ככל האפשר ולהימנע ממצב שבתקופת הביננים תחת נתיבות תישאר שוממה.
אני לא חושב שבבאר שבע יש טעם במסלול טבעתי לרכבת כבדה
הטבעות בבאר שבע צריכות להיות של מערכת הסעת המונים עירונית. במערכת כזו יש אפשרות להרבה יותר תחנות.והרבה יותר גמישות.
הטבעת בשרון מתפרסת על פני שטח ואוכלוסיה גדולים בהרבה מהשטח המאוכלס של באר שבע. בטבעות הזו יהיו בעתיד 9 תחנות. אין טעם בטבעת בבאר שבע רק בשביל עוד תחנה אחת.
 

olli3

New member
מנהל
קודם כל זה לא ממש נכון, לפחות לא לגבי שדרות.

לכאורה יכלו אולי לחשוב על מסלול טבעתי
אם היו למשל חושבים על מסלול טבעתי, ייתכן וכן יכולה היתה להיות לזה הצלחה. ראה מקרה המסילה הטבעתית שמפותחת כיום באיזור הרצליה רעננה.
בכל מקרה, כל הדיון הזה היום הוא תיאורטי ועל הסף לא רלוונטי....
אם כבר, צריך לדאוג להצלחת הקו שנמצא כיום בשלבי הפיתוח האחרונים שלו. האם לתחנות הנגב המערבי, הממוקמות הרחק ממרכזי הערים יגיעו הנוסעים או ששלושת התחנות החדשות יהפכו ל"פילים" לבנים. על כן, חשוב לחנוך את הקו מהר ככל האפשר ולהימנע ממצב שבתקופת הביננים תחת נתיבות תישאר שוממה.
קודם כל זה לא ממש נכון, לפחות לא לגבי שדרות.
מרכז העיר נמצא במרחק הליכה מתונה של 8 דקות ולא היית שובר כמה שכונות כדי שהרכבת תגיע עד ממש מרכז העיר. המיקום של תחנת שדרות הוא הטוב ביותר שאפשר.
&nbsp
תחנת נתיבות - בעייתי. פחות בעייתי לחלק לא קטן מתושבי נתיבות שהתחנה קרובה אליהם אלא לתושבי האיזור.
&nbsp
תחנת אופקים, כפי שלא ניתן לשבור שכונות בשדרות כך לא ניתן להרוס את המושב שלצידו עוברת תחנת הרכבת (מול אופקים) כדי לקרב את הרכבת אל הכניסה לאופקים, פשוט בלתי ניתן לביצוע. התחנה אומנם רחוקה מבתי התושבים כי היא יושבת באיזור תעשיה אבל היא נגישה לכל מי שיגיע מהמושבים/קיבוצים באיזור כי היא נמצאת יחסית סמוך לכניסה הראשית לאופקים.
 

nOnAmE134

New member
2.8 שקלים לאוטובוס עירוני

קודם כל זה לא ממש נכון, לפחות לא לגבי שדרות.
מרכז העיר נמצא במרחק הליכה מתונה של 8 דקות ולא היית שובר כמה שכונות כדי שהרכבת תגיע עד ממש מרכז העיר. המיקום של תחנת שדרות הוא הטוב ביותר שאפשר.
&nbsp
תחנת נתיבות - בעייתי. פחות בעייתי לחלק לא קטן מתושבי נתיבות שהתחנה קרובה אליהם אלא לתושבי האיזור.
&nbsp
תחנת אופקים, כפי שלא ניתן לשבור שכונות בשדרות כך לא ניתן להרוס את המושב שלצידו עוברת תחנת הרכבת (מול אופקים) כדי לקרב את הרכבת אל הכניסה לאופקים, פשוט בלתי ניתן לביצוע. התחנה אומנם רחוקה מבתי התושבים כי היא יושבת באיזור תעשיה אבל היא נגישה לכל מי שיגיע מהמושבים/קיבוצים באיזור כי היא נמצאת יחסית סמוך לכניסה הראשית לאופקים.
2.8 שקלים לאוטובוס עירוני
אני בטוח שמסתדרים.
 

olli3

New member
מנהל
אל תשכח שתחנות הרכבת לא משמשות רק את תושבי העיר בו הן קיימות

2.8 שקלים לאוטובוס עירוני
אני בטוח שמסתדרים.
אל תשכח שתחנות הרכבת לא משמשות רק את תושבי העיר בו הן קיימות
לכל מי שבא מהמושבים/קיבוצים וכאלו לא חסר באיזור הזה, נגישות לכביש הראשי זה הדבר המתבקש וכזה קיים. אם התחנה בנתיבות הייתה קמה על הכביש הראשי כפי שהיא תוכננה לקום - זה היה נגיש יותר בתח"צ משלימה לכל תושבי האיזור.
&nbsp
בהמשך תחנות הרכבות תקושרנה טוב יותר גם לתח"צ איזורית ולא רק עירונית, זה כלול במכרז שעוד זמן לא רב יוכרז בו הזוכה.
 

amit1270

New member
הסיבה למעקף סביב נתיבות - התנגדות ראש העיר

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
הסיבה למעקף סביב נתיבות - התנגדות ראש העיר
למיקום תחנה על הכביש הראשי בכניסה לעיר. והוא עוד מתגאה בזה...
&nbsp
האוצר לא התנגד לחלופה הזולה יותר, גם אם תחבורתית מדובר בשגיאה קשה.
 

zahipan10

New member
הפתרון הוא הקמת תחנת רכבת נוספת בכניסה לעיר בצמוד לשכונת רמו

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
הפתרון הוא הקמת תחנת רכבת נוספת בכניסה לעיר בצמוד לשכונת רמו
ומשם הנוסעים ימשיכו ברכבת קלה/BRT למערב העיר.
במקום להקים מסילה חדשה למערב ב"ש עדיף להקים מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה בתוך העיר עצמה.
 

olli3

New member
מנהל
הפתרון הזה הוא מה שיצא לפועל (ככל הנראה).

הפתרון הוא הקמת תחנת רכבת נוספת בכניסה לעיר בצמוד לשכונת רמו
ומשם הנוסעים ימשיכו ברכבת קלה/BRT למערב העיר.
במקום להקים מסילה חדשה למערב ב"ש עדיף להקים מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה בתוך העיר עצמה.
הפתרון הזה הוא מה שיצא לפועל (ככל הנראה).
יש שטח שמור לתחנת רכבת ביציאה הצפונית של באר שבע סמוך לשכונת רמות, על תוואי המסילה הקיימת.
&nbsp
מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה בבאר שבע תהיה עוד כשנה וחצי.
 

Ofekalef1

New member
רק לציין שכיום אין אפילו קו במסלול שמוצע כאן

הפתרון הזה הוא מה שיצא לפועל (ככל הנראה).
יש שטח שמור לתחנת רכבת ביציאה הצפונית של באר שבע סמוך לשכונת רמות, על תוואי המסילה הקיימת.
&nbsp
מערכת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה בבאר שבע תהיה עוד כשנה וחצי.
רק לציין שכיום אין אפילו קו במסלול שמוצע כאן
אבל אולי כשתהיה שם תחנת רכבת יגדל הביקוש לקו כזה.
&nbsp
בכל מקרה, לא נאלץ להתמודד עם השאלה הזו עד שתוקם תחנת הרכבת, להערכתי בסביבות הזמן שבו תהיה לב"ש רכבת רביעית בשעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה