דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש

מצב
הנושא נעול.

yairdla

New member
דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
 

Ofekalef1

New member
בשטח שמצפון לשכונות נחל עשן וו' מתוכננת לקום שכונה ולכן

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
בשטח שמצפון לשכונות נחל עשן וו' מתוכננת לקום שכונה ולכן
לא ניתן להעביר שם את הקו. תחנה נוספת במערב בהחלט הייתה יכולה להוסיף, אבל אין בוכים על חלב שנשפך...
 

GLSRA

Member
צודק וטועה גם יחד

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
צודק וטועה גם יחד
ברור שהיה יכול להיות מאוד מעניין להקים (אם ניתן) תחנה במערב באר שבע.
מצד שני, ההעברה של הקו אשקלון לבאר שבע דרך תחנת האוניברסיטה תאפשר לתושבי הנגב להגיע בנוחות למתחם האוניברסיטה ולבית החולים סורוקה.

כך שבשורה התחתונה לא ברור לי מה עדיף. אין לי מושג אבל אולי יש מחשבות ותוכניות מגירה להקים שלוחה מצד מערב אם כי לא קראתי ולא שמעתי על זה כלום. אם בכלל יש אולי לשקול להאריך את הקו מבאר שבע לכיוון עיר הבהדים, זה בהחלט יבטיח תנועת נוסעים משמעותית על הקו.
 

Ofekalef1

New member
הכוונה היא שהקו "ישבור מערבה" דרומית יותר מאשר המקום שהיום

צודק וטועה גם יחד
ברור שהיה יכול להיות מאוד מעניין להקים (אם ניתן) תחנה במערב באר שבע.
מצד שני, ההעברה של הקו אשקלון לבאר שבע דרך תחנת האוניברסיטה תאפשר לתושבי הנגב להגיע בנוחות למתחם האוניברסיטה ולבית החולים סורוקה.

כך שבשורה התחתונה לא ברור לי מה עדיף. אין לי מושג אבל אולי יש מחשבות ותוכניות מגירה להקים שלוחה מצד מערב אם כי לא קראתי ולא שמעתי על זה כלום. אם בכלל יש אולי לשקול להאריך את הקו מבאר שבע לכיוון עיר הבהדים, זה בהחלט יבטיח תנועת נוסעים משמעותית על הקו.
הכוונה היא שהקו "ישבור מערבה" דרומית יותר מאשר המקום שהיום
ואז הוא עובר גם בסמוך למערב העיר, ואפשר להקים שם תחנה.
 

GLSRA

Member
ברור לגמרי

הכוונה היא שהקו "ישבור מערבה" דרומית יותר מאשר המקום שהיום
ואז הוא עובר גם בסמוך למערב העיר, ואפשר להקים שם תחנה.
ברור לגמרי
הבנתי את מה שאתה מציע ואני כמובן רואה היטב את היתרונות, מה שניסיתי להגיד שיש גם יתרונות לחלופה שנבחרה, קרי ההגעה הישרה מהנגב ב\המערבי ומאשקלון ישירות לאוניברסיטה ולסורוקה.
בכל מקרה, גם אם אתה צודק זה חלב שנשפך ואני לא רואה פיתוח של שלוחה מערבית לעיר באר שבע בעשור הקרוב.
 

yairdla

New member
אני מתכוון לזה שהקו ימשיך עם כביש 25

ברור לגמרי
הבנתי את מה שאתה מציע ואני כמובן רואה היטב את היתרונות, מה שניסיתי להגיד שיש גם יתרונות לחלופה שנבחרה, קרי ההגעה הישרה מהנגב ב\המערבי ומאשקלון ישירות לאוניברסיטה ולסורוקה.
בכל מקרה, גם אם אתה צודק זה חלב שנשפך ואני לא רואה פיתוח של שלוחה מערבית לעיר באר שבע בעשור הקרוב.
אני מתכוון לזה שהקו ימשיך עם כביש 25
ויחתוך מערב לרמות .

הקו כיום אחרי אופקים מערבה קצת מתארך ,אבל לא משמעותי .
 

yairdla

New member
לדעתי היה גם לתחנה פנימית בב"ש נוסעים במתחם הספורט

אני מתכוון לזה שהקו ימשיך עם כביש 25
ויחתוך מערב לרמות .

הקו כיום אחרי אופקים מערבה קצת מתארך ,אבל לא משמעותי .
לדעתי היה גם לתחנה פנימית בב"ש נוסעים במתחם הספורט

הרי קם מתחם גדול של אולם כדורגל וכדורסל ואפילו טניס בצפון מערב ב"ש , הרי ילדים ונוער מכל הנגב מתאמנים במתקנים ,

יש גם שכונה גדולה מאד וגם מכללת קיי תחנה רכבת באזור זה הייתה משרתת את כל מערב הנגב .

ואם מתחנה מרכזית ב"ש אתה מגיע ישר למתחם הספורט ב 6 שקל יהיו נוסעים רבים מאד גם בתוך ב"ש וגם מהנגב המערבי .

גם מקו לוד ב"ש או מדימונה להגיע למתחם הספורט אני מחליף רכבת .


אל תשכחו בכל הארץ כל האצטדיונים החדשים נבנו על יד תחנת רכבת אפילו בנתניה מקמים תחנה חדשה ליד האצטדיון .

פתח תקווה -חיפה - נתניה-ירושלים וחבל שב"ש לא חשבו על זה .

לדעתי כן היה זמן ,הכל התחיל לפני 2010 לא אצטדיון ולא קו הנגב המערבי . .
 

olli3

New member
מנהל
תחנת רכבת בכניסה הצפונית לעיר מספיק קרובה לאיצטדיון והקונכיה

לדעתי היה גם לתחנה פנימית בב"ש נוסעים במתחם הספורט

הרי קם מתחם גדול של אולם כדורגל וכדורסל ואפילו טניס בצפון מערב ב"ש , הרי ילדים ונוער מכל הנגב מתאמנים במתקנים ,

יש גם שכונה גדולה מאד וגם מכללת קיי תחנה רכבת באזור זה הייתה משרתת את כל מערב הנגב .

ואם מתחנה מרכזית ב"ש אתה מגיע ישר למתחם הספורט ב 6 שקל יהיו נוסעים רבים מאד גם בתוך ב"ש וגם מהנגב המערבי .

גם מקו לוד ב"ש או מדימונה להגיע למתחם הספורט אני מחליף רכבת .


אל תשכחו בכל הארץ כל האצטדיונים החדשים נבנו על יד תחנת רכבת אפילו בנתניה מקמים תחנה חדשה ליד האצטדיון .

פתח תקווה -חיפה - נתניה-ירושלים וחבל שב"ש לא חשבו על זה .

לדעתי כן היה זמן ,הכל התחיל לפני 2010 לא אצטדיון ולא קו הנגב המערבי . .
תחנת רכבת בכניסה הצפונית לעיר מספיק קרובה לאיצטדיון והקונכיה
שהוא אולם הכדורסל שמשמש גם לאירועים והופעות. זה גם הרבה יותר נגיש לכל מי שמגיע מצפון לבאר שבע ואלו הרוב שגם יגיעו למשחקי כדורגל.
 

zahipan10

New member
זה לא יקרה בגלל הטופוגרפיה של המקום

אני מתכוון לזה שהקו ימשיך עם כביש 25
ויחתוך מערב לרמות .

הקו כיום אחרי אופקים מערבה קצת מתארך ,אבל לא משמעותי .
זה לא יקרה בגלל הטופוגרפיה של המקום
יש שם רכס שבשביל לעבור אותו צריך לכרות שם מנהרה לאורך 2 ק"מ מצפון לנחל כובשים. זה ממש לא משתלם כלכלית בשביל להקים תחנת רכבת אחת, כאשר תחנת רכבת בכניסה לעיר ב"ש בתוספת תחבורה ציבורית למערב העיר תתן שירות לא פחות טוב ובעלות הרבה יותר קטנה.
 

olli3

New member
מנהל
קיים שטח שמור לתחנת רכבת במבואה הצפונית של באר שבע.

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
קיים שטח שמור לתחנת רכבת במבואה הצפונית של באר שבע.
מיקום התחנה הוא על התוואיה הנוכחי בצמוד לשכונת רמות (בקרבת מגדל החייזרים של חברת החשמל).
 
תחנה כזו לא הייתה זוכה להצלחה גדולה מכיוון שאינה על המסילה

דעתכם על מסלול קו אשקלון ב"ש
שמסתכלים טוב טוב , המסלול מאורך ,עוד לפחות 10 דקות נסיעה בעיקר מסביב לנתיבות ,

גם בהמשך אחרי אופקים יגלו לצמצמם מרחקים, צריך במקביל לכביש עד לב"ש

ולהתחבר למסליה ליד רמות , כך יכלו להקי תחנה במערב העיר ב"ש ,השטח דיי ריק .

חבל מאד .

אני מקווה בשביל הרכבת שישכלו לפתוח את הקו לב"ש כמה שיותר מהר , הקו יהיה ריק עד אז,

ברגע שיתחיל תנועה לב"ש יתחילו הנוסעים .
תחנה כזו לא הייתה זוכה להצלחה גדולה מכיוון שאינה על המסילה
הראשית. נוסעים ממערב באר שבע לרוב היעדים במרכז או לצפון המדינה לא היו משתמשים בה.
זה כמו ההבדל בין תחנת בני ברק לתחנת ת"א האוניברסיטה או בין תחנת ת"א ההגנה לתחנת צומת חולון.
הקמת תחנה נוספת בצפון העיר על המסילה הראשית זה תכנון טוב יותר. תחנה כזו תשרת גם את הנוסעים למערב הנגב ולמישור החוף הדרומי.
 

Ofekalef1

New member
ומה עם כל הנוסעים שנמצאים במערב ובמרכז העיר?

תחנה כזו לא הייתה זוכה להצלחה גדולה מכיוון שאינה על המסילה
הראשית. נוסעים ממערב באר שבע לרוב היעדים במרכז או לצפון המדינה לא היו משתמשים בה.
זה כמו ההבדל בין תחנת בני ברק לתחנת ת"א האוניברסיטה או בין תחנת ת"א ההגנה לתחנת צומת חולון.
הקמת תחנה נוספת בצפון העיר על המסילה הראשית זה תכנון טוב יותר. תחנה כזו תשרת גם את הנוסעים למערב הנגב ולמישור החוף הדרומי.
ומה עם כל הנוסעים שנמצאים במערב ובמרכז העיר?
על מנת להגיע לקו ב"ש-אשקלון הם צריכים לנסוע מזרחה רק בשביל לנסוע צפונה ואז לנסוע מערבה... וכל זה במקום לנסוע ישר מערבה או דרומה לקו שנוסע ישירות אל היעד שלהם (במכרז החדש יש המון קווים חדשים וישירים בין ב"ש לבין אופקים, נתיבות ואאל"ט גם שדרות והשירות לאשקלון משתפר גם הוא). אז קשה לי לראות את כל אלו עוברים להשתמש ברכבת שנמצאת במקום עם תח"צ בינונית למדי ומכפילים את הדרך שלהם בתוך באר שבע.
מובן שיהיו כאלו שיעברו לרכבת כי רכבת זה נוח וכו', ועדיין לדעתי תחנה כזו הייתה יכולה להוסיף הרבה.
&nbsp
מה גם שאם הייתה מוקמת תחנה באזור האצטדיון החדש, זו הייתה תחנה במרחק הליכה לחלק די גדול של העיר, וגם במכרז החדש מוקם שם מסוף אוטובוסים שאליו יגיעו רבים מהקווים התדירים משכונות האזור.
&nbsp
אני מקווה שלכשתוקם תחנת הרכבת החדשה ביציאה מהעיר, רחוב הצדיק מירושלים או רחוב מקביל לו יקבל תח"צ שתאפשר גישה אל התחנה מכל השכונות שכיום על מנת להגיע לרכבת מבזבזות בזה הרבה זמן.
 
ממערב באר שבע לנגב המערבי בכל מקרה אוטובוס יעיל יותר

ומה עם כל הנוסעים שנמצאים במערב ובמרכז העיר?
על מנת להגיע לקו ב"ש-אשקלון הם צריכים לנסוע מזרחה רק בשביל לנסוע צפונה ואז לנסוע מערבה... וכל זה במקום לנסוע ישר מערבה או דרומה לקו שנוסע ישירות אל היעד שלהם (במכרז החדש יש המון קווים חדשים וישירים בין ב"ש לבין אופקים, נתיבות ואאל"ט גם שדרות והשירות לאשקלון משתפר גם הוא). אז קשה לי לראות את כל אלו עוברים להשתמש ברכבת שנמצאת במקום עם תח"צ בינונית למדי ומכפילים את הדרך שלהם בתוך באר שבע.
מובן שיהיו כאלו שיעברו לרכבת כי רכבת זה נוח וכו', ועדיין לדעתי תחנה כזו הייתה יכולה להוסיף הרבה.
&nbsp
מה גם שאם הייתה מוקמת תחנה באזור האצטדיון החדש, זו הייתה תחנה במרחק הליכה לחלק די גדול של העיר, וגם במכרז החדש מוקם שם מסוף אוטובוסים שאליו יגיעו רבים מהקווים התדירים משכונות האזור.
&nbsp
אני מקווה שלכשתוקם תחנת הרכבת החדשה ביציאה מהעיר, רחוב הצדיק מירושלים או רחוב מקביל לו יקבל תח"צ שתאפשר גישה אל התחנה מכל השכונות שכיום על מנת להגיע לרכבת מבזבזות בזה הרבה זמן.
ממערב באר שבע לנגב המערבי בכל מקרה אוטובוס יעיל יותר
על זה משפיעים לא רק מיקום התחנות בבאר שבע, אלא גם ובעיקר מיקום התחנות בערי הנגב המערבי, באשקלון ובאשדוד.
לגבי מרכז באר שבע, יש תחנה במרכז העיר והסטייה מזרחה של הרכבת היא לא משמעותית. אם המסילה הייתה מגיעה למרכז באר שבע ממערב, כפי שנכתב, היה מתבטל קישור הרבה יותר משמעותי בין ערי הנגב המערבי לבין האוניברסיטה וסורוקה.
יש יתרון בכך שכל קווי הרכבת הרלוונטים עוברים בשתי (בעתיד שלוש) תחנות באר שבע.
הפיצול של הקווים למסילות נפרדות בתוך באר שבע היה מזיק יותר מאשר מועיל.
 

Ofekalef1

New member
לא זו הייתה הכוונה.

ממערב באר שבע לנגב המערבי בכל מקרה אוטובוס יעיל יותר
על זה משפיעים לא רק מיקום התחנות בבאר שבע, אלא גם ובעיקר מיקום התחנות בערי הנגב המערבי, באשקלון ובאשדוד.
לגבי מרכז באר שבע, יש תחנה במרכז העיר והסטייה מזרחה של הרכבת היא לא משמעותית. אם המסילה הייתה מגיעה למרכז באר שבע ממערב, כפי שנכתב, היה מתבטל קישור הרבה יותר משמעותי בין ערי הנגב המערבי לבין האוניברסיטה וסורוקה.
יש יתרון בכך שכל קווי הרכבת הרלוונטים עוברים בשתי (בעתיד שלוש) תחנות באר שבע.
הפיצול של הקווים למסילות נפרדות בתוך באר שבע היה מזיק יותר מאשר מועיל.
לא זו הייתה הכוונה.
הכוונה הייתה שהרכבת תצא מב"ש מרכז, לב"ש צפון ולתחנה החדשה, ואז שמאלה לתחנה שנמצאת מצפון לנחל עשן או משהו.
לא הבנתי, אז אם ככה גם אם הקו יהיה מאוד יעיל בתוך באר שבע אף אחד לא יצטרך אותו בערי הנגב המערבי... אז הוא מיותר?
&nbsp
 
אבל במסלול כזה ממרכז באר שבע בכל מקרה נוסעים מזרחה על מנת

לא זו הייתה הכוונה.
הכוונה הייתה שהרכבת תצא מב"ש מרכז, לב"ש צפון ולתחנה החדשה, ואז שמאלה לתחנה שנמצאת מצפון לנחל עשן או משהו.
לא הבנתי, אז אם ככה גם אם הקו יהיה מאוד יעיל בתוך באר שבע אף אחד לא יצטרך אותו בערי הנגב המערבי... אז הוא מיותר?
&nbsp
אבל במסלול כזה ממרכז באר שבע בכל מקרה נוסעים מזרחה על מנת
ליסוע בהמשך מערבה.
ולגבי השאלה שלך - מדובר על שתי חלופות, לא על שתי מסילות שיהיו גם וגם. אם צריך לשקול מסילה חדשה במערב באר שבע ולא מסילה לנגב המערבי שמתחברת למסילה הקיימת בבאר שבע, אז העדיפות הייתה צריכה להיות למה שהוחלט.
האם יש מקום למסילה נוספת במערב באר שבע? לדעתי לא. מה מסילה כזו תוסיף? קישור מהיר יותר לתושבי מערב באר שבע לאופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון? כמה מתושבי השכונות המערביות של באר שבע נוסעים יומיום ליעדים הללו והאם זה מצדיק קישור רכבתי מיוחד? מסילות צדדיות ונידחות הן לא דבר מאוד אפקטיבי ברשת רכבות ארצית. גם כך תדירות הרכבות לבאר שבע לא משהו, לאיזו תדירות היית מצפה במסילה כזו? צריך לזכור שעוד מסילה ועוד קו זה עוד מסילה ועוד קו שצורכים משאבים. ולרכבת אין משאבים בלתי מוגבלים. תכנון רשת המסילות חייב להיות כזה שיאפשר שימוש יעיל בציוד הנייד ובמשאבי כוח האדם של הרכבת.
לגבי חיבור דרומי יותר של מסילת הנגב המערבי למסילה הראשית אבל עדיין צפונית לבאר שבע או בצפון באר שבע, נדמה לי ששיקולי תכנון קרקעות לא איפשרו זאת ולכן הסטייה לצומת גורל.
 

nitsansh

New member
עדיף לנסוע לתחנת אופקים

ומה עם כל הנוסעים שנמצאים במערב ובמרכז העיר?
על מנת להגיע לקו ב"ש-אשקלון הם צריכים לנסוע מזרחה רק בשביל לנסוע צפונה ואז לנסוע מערבה... וכל זה במקום לנסוע ישר מערבה או דרומה לקו שנוסע ישירות אל היעד שלהם (במכרז החדש יש המון קווים חדשים וישירים בין ב"ש לבין אופקים, נתיבות ואאל"ט גם שדרות והשירות לאשקלון משתפר גם הוא). אז קשה לי לראות את כל אלו עוברים להשתמש ברכבת שנמצאת במקום עם תח"צ בינונית למדי ומכפילים את הדרך שלהם בתוך באר שבע.
מובן שיהיו כאלו שיעברו לרכבת כי רכבת זה נוח וכו', ועדיין לדעתי תחנה כזו הייתה יכולה להוסיף הרבה.
&nbsp
מה גם שאם הייתה מוקמת תחנה באזור האצטדיון החדש, זו הייתה תחנה במרחק הליכה לחלק די גדול של העיר, וגם במכרז החדש מוקם שם מסוף אוטובוסים שאליו יגיעו רבים מהקווים התדירים משכונות האזור.
&nbsp
אני מקווה שלכשתוקם תחנת הרכבת החדשה ביציאה מהעיר, רחוב הצדיק מירושלים או רחוב מקביל לו יקבל תח"צ שתאפשר גישה אל התחנה מכל השכונות שכיום על מנת להגיע לרכבת מבזבזות בזה הרבה זמן.
עדיף לנסוע לתחנת אופקים
 

olli3

New member
מנהל
למי זה עדיף? למי שרוצה להגיע לתל אביב זה לא עדיף.

עדיף לנסוע לתחנת אופקים
למי זה עדיף? למי שרוצה להגיע לתל אביב זה לא עדיף.
זמן הנסיעה מאופקים לתל אביב - ארוך.
 

nitsansh

New member
למי שנוסע בקו החדש

למי זה עדיף? למי שרוצה להגיע לתל אביב זה לא עדיף.
זמן הנסיעה מאופקים לתל אביב - ארוך.
למי שנוסע בקו החדש
בעיקר למי שנוסע ממערב באר שבע לאשדוד, יבנה, ראשון לציון.
 

olli3

New member
מנהל
ממש לא נראה לי שיש אנשים שיסעו 20 ק"מ לתחנת אופקים.

למי שנוסע בקו החדש
בעיקר למי שנוסע ממערב באר שבע לאשדוד, יבנה, ראשון לציון.
ממש לא נראה לי שיש אנשים שיסעו 20 ק"מ לתחנת אופקים.
 

nitsansh

New member
זה יכול להיות יותר קצר מנסיעה עירונית של 5 ק"מ

ממש לא נראה לי שיש אנשים שיסעו 20 ק"מ לתחנת אופקים.
זה יכול להיות יותר קצר מנסיעה עירונית של 5 ק"מ
וזמן הנסיעה מתקזז עם נסיעה ברכבת באר שבע-אופקים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה