בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

מצב
הנושא נעול.

yossiwed

New member
בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

ב 2 באוגוסט פקקי תנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.
במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.

"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
 
אתה יכול להוסיף בבקשה קישור לכתבה המקורית?

בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

ב 2 באוגוסט פקקי תנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.
במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.

"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
אתה יכול להוסיף בבקשה קישור לכתבה המקורית?
 

טשאפק 2

New member
ירושלמים - האמנם יש "שיפור מתמיד בשירות"?

בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

ב 2 באוגוסט פקקי תנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.
במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.

"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
ירושלמים - האמנם יש "שיפור מתמיד בשירות"?
כנוסע מזדמן, לרוב בימי שישי, קשה לי לשפוט.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בגדול - כן

ירושלמים - האמנם יש "שיפור מתמיד בשירות"?
כנוסע מזדמן, לרוב בימי שישי, קשה לי לשפוט.
בגדול - כן
השרות בסה"כ לא רע למי שמכיר את המערכת ואת החולשות שלה.
ישנה בעיה עם מכונות הכירטוס הלא ממש ידידותיות. לי כמי שמשתמש תמיד ברב קו עם חוזה חופשי-חודשי זה לא מפריע. לנוסעים מזדמנים - כן.
התדירות גם עכשיו טובה למדי ולי אישית לרוב אין תלונות.
עיכובים רבים נגרמים בעיקר עקב אירועים וחפצים חשודים. אה והערבים בבית חנינה, כמובן.
 

טשאפק 2

New member
משמח לשמוע

בגדול - כן
השרות בסה"כ לא רע למי שמכיר את המערכת ואת החולשות שלה.
ישנה בעיה עם מכונות הכירטוס הלא ממש ידידותיות. לי כמי שמשתמש תמיד ברב קו עם חוזה חופשי-חודשי זה לא מפריע. לנוסעים מזדמנים - כן.
התדירות גם עכשיו טובה למדי ולי אישית לרוב אין תלונות.
עיכובים רבים נגרמים בעיקר עקב אירועים וחפצים חשודים. אה והערבים בבית חנינה, כמובן.
משמח לשמוע
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הודעת משרד התחבורה:

בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

ב 2 באוגוסט פקקי תנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.
במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.

"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
הודעת משרד התחבורה:
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום


בעקבות הצלחת הרכבת הקלה בירושלים
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום
בעקבות ההסדר החדש: זמן ההמתנה הממוצע של כל נוסע בתחנה, יעמוד ברוב שעות היום, על כ-3 דקות בלבד

בשורה טובה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים. החל מ-2 באוגוסט תגדל תדירות הרכבת הקלה בירושלים, ל-6 דקות בלבד, לאורך רוב שעות היום, לעומת תדירות של 7 עד 8 דקות כיום, כך שזמן ההמתנה הממוצע לנוסע בתחנה יעמוד על 3 דקות בלבד.

קיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.


"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום, במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי ברכבת הקלה בירושלים נוסעים מדי יום למעלה מ-140 אלף איש. "מעכשיו, עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ. אני מודה לשר התחבורה ומשרדו, לתכנית אב לתחבורה, לחברת סיטיפס ולאנשי העירייה על העבודה הקשה לרווחת התושבים והמבקרים בירושלים" אמר ברקת.

מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד ציין כי יישום התוכנית יקצר לנוסעים את זמן ההמתנה בין רכבת לרכבת לאורך רוב שעות היום ויוריד את הצפיפות ברכבות, זאת באמצעות מקסום ההפעלה של היצע צי הקרונות והמשאבים הקיימים בהתאם לביקוש הנוסעים. "מאז ההפעלה ועד היום חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת, במקביל ערכנו שיפור משמעותי בתדירות הרכבות. בימים אלה אנו פועלים מול המדינה על מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים, דבר שיאפשר שיפור נוסף בתדירות הרכבות לטובת ציבור הנוסעים" הוסיף רביד.
 

yossiwed

New member
אין כמו הנוסעים המטורפת להעיד על ההצלחה

הודעת משרד התחבורה:
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום


בעקבות הצלחת הרכבת הקלה בירושלים
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום
בעקבות ההסדר החדש: זמן ההמתנה הממוצע של כל נוסע בתחנה, יעמוד ברוב שעות היום, על כ-3 דקות בלבד

בשורה טובה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים. החל מ-2 באוגוסט תגדל תדירות הרכבת הקלה בירושלים, ל-6 דקות בלבד, לאורך רוב שעות היום, לעומת תדירות של 7 עד 8 דקות כיום, כך שזמן ההמתנה הממוצע לנוסע בתחנה יעמוד על 3 דקות בלבד.

קיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.


"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום, במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי ברכבת הקלה בירושלים נוסעים מדי יום למעלה מ-140 אלף איש. "מעכשיו, עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ. אני מודה לשר התחבורה ומשרדו, לתכנית אב לתחבורה, לחברת סיטיפס ולאנשי העירייה על העבודה הקשה לרווחת התושבים והמבקרים בירושלים" אמר ברקת.

מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד ציין כי יישום התוכנית יקצר לנוסעים את זמן ההמתנה בין רכבת לרכבת לאורך רוב שעות היום ויוריד את הצפיפות ברכבות, זאת באמצעות מקסום ההפעלה של היצע צי הקרונות והמשאבים הקיימים בהתאם לביקוש הנוסעים. "מאז ההפעלה ועד היום חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת, במקביל ערכנו שיפור משמעותי בתדירות הרכבות. בימים אלה אנו פועלים מול המדינה על מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים, דבר שיאפשר שיפור נוסף בתדירות הרכבות לטובת ציבור הנוסעים" הוסיף רביד.
אין כמו הנוסעים המטורפת להעיד על ההצלחה
הגעתי כמה פעמים ואין מקום לעמוד !!!
 
אגב, מה המגבלה התפעולית של התדירות?

הודעת משרד התחבורה:
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום


בעקבות הצלחת הרכבת הקלה בירושלים
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום
בעקבות ההסדר החדש: זמן ההמתנה הממוצע של כל נוסע בתחנה, יעמוד ברוב שעות היום, על כ-3 דקות בלבד

בשורה טובה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים. החל מ-2 באוגוסט תגדל תדירות הרכבת הקלה בירושלים, ל-6 דקות בלבד, לאורך רוב שעות היום, לעומת תדירות של 7 עד 8 דקות כיום, כך שזמן ההמתנה הממוצע לנוסע בתחנה יעמוד על 3 דקות בלבד.

קיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.


"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום, במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי ברכבת הקלה בירושלים נוסעים מדי יום למעלה מ-140 אלף איש. "מעכשיו, עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ. אני מודה לשר התחבורה ומשרדו, לתכנית אב לתחבורה, לחברת סיטיפס ולאנשי העירייה על העבודה הקשה לרווחת התושבים והמבקרים בירושלים" אמר ברקת.

מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד ציין כי יישום התוכנית יקצר לנוסעים את זמן ההמתנה בין רכבת לרכבת לאורך רוב שעות היום ויוריד את הצפיפות ברכבות, זאת באמצעות מקסום ההפעלה של היצע צי הקרונות והמשאבים הקיימים בהתאם לביקוש הנוסעים. "מאז ההפעלה ועד היום חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת, במקביל ערכנו שיפור משמעותי בתדירות הרכבות. בימים אלה אנו פועלים מול המדינה על מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים, דבר שיאפשר שיפור נוסף בתדירות הרכבות לטובת ציבור הנוסעים" הוסיף רביד.
אגב, מה המגבלה התפעולית של התדירות?
אני רואה שבבוקר יש רכבת כל 5 דקות. האם התשתית מאפשרת תדירות גבוהה יותר?
&nbsp
לשם השוואה, קו החשמלית התדיר ביותר בווינה - קו 43 (לאורכו מתבצעת כעת בנייה של קו רכבת תחתית חדש) נוסע כל היום בתדירות של 3-5 דקות על מסילה משותפת עם קווי חשמלית נוספים, מה שמביא את התדירות הכוללת בקטע המשותף לפעם בדקה או שתיים. הנה הלו"ז של 43:
http://www.wienerlinien.at/media/download/2015/Linie_43_143366.pdf
&nbsp
 
ממה שאני מכיר

אגב, מה המגבלה התפעולית של התדירות?
אני רואה שבבוקר יש רכבת כל 5 דקות. האם התשתית מאפשרת תדירות גבוהה יותר?
&nbsp
לשם השוואה, קו החשמלית התדיר ביותר בווינה - קו 43 (לאורכו מתבצעת כעת בנייה של קו רכבת תחתית חדש) נוסע כל היום בתדירות של 3-5 דקות על מסילה משותפת עם קווי חשמלית נוספים, מה שמביא את התדירות הכוללת בקטע המשותף לפעם בדקה או שתיים. הנה הלו"ז של 43:
http://www.wienerlinien.at/media/download/2015/Linie_43_143366.pdf
&nbsp
ממה שאני מכיר
התדירות המקסימלית יכולה להגיע לכל 2 דקות, אך לרוב לא משתמשים בזה לקו רכבת אחד, אלא למקטעי שיא בהם נפגשים שניים או שלושה קווי רכבת. או מתוגברת רכבת על קטע חלקי מהמסלול. זאת מאחר ולאורך קו רק"ל (שבניגוד לתחתית רצוף בהרבה יותר צמתים, תחנות וחיכוכים אחרים), שימוש בתדירות השיא לכל האורך יביא בהכרח להאטת השירות באופן כמעט קבוע בלי יכולת "לחזור לשגרה" אחרי אירוע האטה. כלומר, אם רכבת אחת נאלצה לעצור בגלל איזה רכב שחסם צומת, מאותו רגע ועד סוף היום המהירות של כל הרכבות תקטן.
 
צי הקרונות, לא?

אגב, מה המגבלה התפעולית של התדירות?
אני רואה שבבוקר יש רכבת כל 5 דקות. האם התשתית מאפשרת תדירות גבוהה יותר?
&nbsp
לשם השוואה, קו החשמלית התדיר ביותר בווינה - קו 43 (לאורכו מתבצעת כעת בנייה של קו רכבת תחתית חדש) נוסע כל היום בתדירות של 3-5 דקות על מסילה משותפת עם קווי חשמלית נוספים, מה שמביא את התדירות הכוללת בקטע המשותף לפעם בדקה או שתיים. הנה הלו"ז של 43:
http://www.wienerlinien.at/media/download/2015/Linie_43_143366.pdf
&nbsp
צי הקרונות, לא?
כמוך גם בדקתי באינטרנט תדירויות במינכן, שטרסבורג,פרייבורג,פאריס וקלן ומצאתי שרוח של 4:30 דקות ברק״ל הירושלמית זה מכובד.
קרוב לודאי שכדי להקטין אותו יותר יהיה צורך להגדיל את צי הקרונות ואכן כבר
לפני 16 חודשים עירית ירושלים שקלה לשכור קרונות ב Tenerife(עתונות ממרץ 2014).........״לך תדע״......זה היה רציני?
סה״כ נכון להיום הצלחה גדולה הרכבת הזו! היא עדיין צריכה סובסידיה כפי שהספקנים חשבו?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
התכנון המקורי הוא 4.5 דקות. אבל לא זו השאלה הכי מעניינת.

אגב, מה המגבלה התפעולית של התדירות?
אני רואה שבבוקר יש רכבת כל 5 דקות. האם התשתית מאפשרת תדירות גבוהה יותר?
&nbsp
לשם השוואה, קו החשמלית התדיר ביותר בווינה - קו 43 (לאורכו מתבצעת כעת בנייה של קו רכבת תחתית חדש) נוסע כל היום בתדירות של 3-5 דקות על מסילה משותפת עם קווי חשמלית נוספים, מה שמביא את התדירות הכוללת בקטע המשותף לפעם בדקה או שתיים. הנה הלו"ז של 43:
http://www.wienerlinien.at/media/download/2015/Linie_43_143366.pdf
&nbsp
התכנון המקורי הוא 4.5 דקות. אבל לא זו השאלה הכי מעניינת.
מעניין יהיה לראות מה יהיה כאשר תוואי הקו האדום ישמש בחלקו המרכזי גם את הקו הכתום.
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאי אפשר להוסיף כמה הפרדות מפלסיות בצמתי מפתח.

הודעת משרד התחבורה:
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום


בעקבות הצלחת הרכבת הקלה בירושלים
מ- 2 באוגוסט: רכבת קלה בכל 6 דקות לאורך רוב שעות היום
בעקבות ההסדר החדש: זמן ההמתנה הממוצע של כל נוסע בתחנה, יעמוד ברוב שעות היום, על כ-3 דקות בלבד

בשורה טובה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים. החל מ-2 באוגוסט תגדל תדירות הרכבת הקלה בירושלים, ל-6 דקות בלבד, לאורך רוב שעות היום, לעומת תדירות של 7 עד 8 דקות כיום, כך שזמן ההמתנה הממוצע לנוסע בתחנה יעמוד על 3 דקות בלבד.

קיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.


"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום, במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי ברכבת הקלה בירושלים נוסעים מדי יום למעלה מ-140 אלף איש. "מעכשיו, עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ. אני מודה לשר התחבורה ומשרדו, לתכנית אב לתחבורה, לחברת סיטיפס ולאנשי העירייה על העבודה הקשה לרווחת התושבים והמבקרים בירושלים" אמר ברקת.

מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד ציין כי יישום התוכנית יקצר לנוסעים את זמן ההמתנה בין רכבת לרכבת לאורך רוב שעות היום ויוריד את הצפיפות ברכבות, זאת באמצעות מקסום ההפעלה של היצע צי הקרונות והמשאבים הקיימים בהתאם לביקוש הנוסעים. "מאז ההפעלה ועד היום חלה עלייה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת, במקביל ערכנו שיפור משמעותי בתדירות הרכבות. בימים אלה אנו פועלים מול המדינה על מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים, דבר שיאפשר שיפור נוסף בתדירות הרכבות לטובת ציבור הנוסעים" הוסיף רביד.
חבל שאי אפשר להוסיף כמה הפרדות מפלסיות בצמתי מפתח.
מעברים תחתיים לרק"ל בצמתים: בייט, פברשטיין, שרי ישראל (במסגרת התוכניות לשז"ר) המטה הארצי, וצומת הגבעה הצרפתית יאפשרו וודאי תדירות גבוהה יותר בקו תוך פחות הפרעות לצירים החוצים החשובים בצמתים אלו.
&nbsp
 

amit1270

New member
למה אי אפשר?

חבל שאי אפשר להוסיף כמה הפרדות מפלסיות בצמתי מפתח.
מעברים תחתיים לרק"ל בצמתים: בייט, פברשטיין, שרי ישראל (במסגרת התוכניות לשז"ר) המטה הארצי, וצומת הגבעה הצרפתית יאפשרו וודאי תדירות גבוהה יותר בקו תוך פחות הפרעות לצירים החוצים החשובים בצמתים אלו.
&nbsp
למה אי אפשר?
לפחות בחלק מהצמתים שציינת מתוכננות הפרדות מפלסיות. מדובר בהפרדת תנועת כלי רכב חוצה ולא של הרק"ל, כך שלא יימנעו מפגשים אבל ההפרעה תקטן.
 
כמה תיקונים

בת"א סובלים, בירושלים נהנים: תדירות הרכבת הקלה תגדל

ב 2 באוגוסט פקקי תנועה צפויים לכבוש את תל אביב, בשל תחילת עבודות חפירת הרכבת הקלה – באותו יום לירושלמים דווקא יהיה קל יותר בדרכים. משרד התחבורה הודיע על הגברת תדירות הרכבת הקלה בעיר והיא תצא בכל שש דקות במרבית שעות היום, כך שזמן ההמתנה הממוצע בתחנות יעמוד על ממוצע של שלוש דקות בלבד.
במשרד התחבורה ציינו שקיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הגדול שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.

משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס ותכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום, במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש גדול לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הזינוק במספר הנוסעים של הרכבת הקלה בשלוש השנים האחרונות והשיפור המתמיד בשירות לנוסעים ברכבת, מעידים על הצלחתה לשנות את הרגלי הנסיעה של רבים ממשתמשי הרכב הפרטי. השר כץ הוסיף כי בכוונת משרדו לרכוש קרונות רכבת נוספים לרכבת הקלה, במטרה לעמוד בביקוש הצפוי בשנים הקרובות.

"ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, לפעול להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים עד לשכונת נווה יעקב בצפון והדסה עין כרם שבדרום. במסגרת זאת, מבוצעות כיום עבודות להקמת שלוחות נוספות של הרכבת למשרדי הממשלה ולגבעת רם שבדרום העיר ומצפון לקמפוס הר הצופים" הוסיף כץ.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ציין כי עם הגדלת התדירות, הנוסעים יגיעו מהר יותר וימתינו פחות. "בימים אלה, אישרנו קו נוסף לרכבת הקלה מגילה להר הצופים, שיהיה חלק מרשת קווי רכבת שתציב את ירושלים כעיר עם התחבורה המהירה, הנוחה והמתקדמת ביותר בארץ", הוא הוסיף.
כמה תיקונים
בעייה במכונות רק לנוסעים מזדמנים, כל מי שנוסע קבוע גם למד להכיר את המכונה וגם יכול לקנות כאשר יש זמן לחכות לרכבת.
העיכוב העיקרי הוא כאשר רכבת אחת נוסעת לאט ואז היא מתמלאת בנוסעים וכמה דקות אחריה באה רכבת ריקה יחסית.
זה קורה בעיקר בשעות הערב\לילה כאשר התדירות נמוכה מלכתחילה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


כמה תיקונים
בעייה במכונות רק לנוסעים מזדמנים, כל מי שנוסע קבוע גם למד להכיר את המכונה וגם יכול לקנות כאשר יש זמן לחכות לרכבת.
העיכוב העיקרי הוא כאשר רכבת אחת נוסעת לאט ואז היא מתמלאת בנוסעים וכמה דקות אחריה באה רכבת ריקה יחסית.
זה קורה בעיקר בשעות הערב\לילה כאשר התדירות נמוכה מלכתחילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה