באתר קווים פורסמו קווי מודיעין החדשים

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
olli3 תיקון לדבריך, קווי 4X של דן התחילו בכלל

נכון, בגלל זה אני מעדיף את שיטת 25/45 שהצגתי.
וזה לא רק קו 11...

אבל תחשוב על זה, בעבר היו 30/31/32 - עד כמה שאני זוכר את המסלולים שלהם, הם היו מזלג לכל דבר ועניין.

ואומנם לשנות את כל מערכת הקווים, כולל קווים קיימים על מנת שהמספור יהיה הגיוני ולא ייצור את בעיית הכפילות - זה משהו שלמרות הבלבול הרב שייצור בציבור, יהיה משתלם מאד לטווח הרחוק.

יש אנשים שחושבים ש271 הוא כמו 274/275, שגם הוא נוסע לראשון או לרחובות... יש לאנשים קיבעון של שיטת המספור הישנה, זה גם נראה הגיוני שמספרים עוקבים מגיעים למקומות דומים או נוסעים במסלול משותף רב.

ואם נלך אחורה, אז 44/45/46 כולם נסעו לבת ים, עוד לפני שהוקם 45 שאנחנו מכירים כיום.

והכי חשוב, זה הרבה יותר קל לזכור מה ההבדל בין 1,2,3 (לצורך העניין) לבין 71/171/271. זה מאד נחמד לקטע המרכזי כי אתה יודע שמה שמתאים לך זה מה שמסתיים ב71, אבל בקצוות או לקראת הקצוות, רבים מתבלבלים (לא נוסעים קבועים). גם אם מישהו אומר להם, "קח 171 ורד ב..." לא תמיד הבן אדם זוכר את מספר הקו אלא זוכר את מה שמצלצל לו שהוא שמע וכשהוא מגיע לתחנה, הוא שואל את עצמו, רגע, הוא אמר לי 271 או 171?

ובכל זאת, אני לא יודע מה היה בוער להפוך את 1/2 ל72/172. סתם מיותר.
olli3 תיקון לדבריך, קווי 4X של דן התחילו בכלל
כקווים שהתחילו/הסתיימו ביפו, ורק בשנות השבעים האריכו את חלקם לבת ים. 45 בוטל עוד בשנות החמישים
 

olli3

New member
מנהל
לא ידעתי זאת, תודה על המידע.

olli3 תיקון לדבריך, קווי 4X של דן התחילו בכלל
כקווים שהתחילו/הסתיימו ביפו, ורק בשנות השבעים האריכו את חלקם לבת ים. 45 בוטל עוד בשנות החמישים
לא ידעתי זאת, תודה על המידע.
 
לא כל קווי 4X היו שייכים לבת-ים, 47-49 ו 45

גם השיטה של דן הייתה דומה.
כך למשל כל קווי 4X היו שייכים לבת ים.

יש שתי שיטות שאני מעדיף:

1. מספר עוקב בדו ספרתי, כמו שיש בבאר שבע 4,24,34 לרמות וכמו שיש בירושלים 25/45 לנווה יעקב. זה קליט, זה קל וזה הגיוני. אני נוטה לאהוב את השיטה הזאת כי היא גם פשוטה וגם אפשר לשחק בה עם המון קווים בלי הצורך לעבור ל100+

2. שיטת מספרים עוקבים. כך מזלג יכול לקבל את המספרים 40/41/42 למשל. זה גם מה שנעשה עכשיו בקריות שגם על חלק מהקווים שם ניתן לראות מזלגיות עקב מסלול אמצע משותף. ניתן היה לקבוע כי קווים 72/73/74 יהיו מזלג 71/171/271 המוכר לנו. בתכנון נכון, זה מפשט את המערכת, במקום 25/125 - 25/26 ובמקום 26/126 - 27/28 למשל. כל זה כשהקידומת מציינת יעד משותף.

גם בכלל בלבלו את כולם, פעם סיומת א במיוחד בדן ציינה מסלול מהיר יותר ובאגד בעיקר ציינה חלופה לקו. כשסיומת א הפכה בדן ל1XX או 2XX ואפילו ל3XX, זה עוד היה מובן לכולם, אבל כשבאו קווי המזלג החדשים לפני שנתיים הייתה חשיבה שכזאת אצל רבים ש139 יהיה מהיר יותר מ39 וש125 יהיה מהיר יותר מ25 וכן הלאה.

אם תכניס את כל הקווים הבין עירוניים בטווח שבין 500-999 אתה לא תוכל להימנע מכפילויות באותה העיר. רוב הקווים יפגשו איפושהו באחד המטרופולינים הגדולים. יש יותר מ500 קווים בין עירוניים.

ואני לא מבין למה צריכים חורים ברשימת הקווים החד והדו ספרתיים. למה לגדול ל1XX ו2XX כש1 ו2 כלל לא בשימוש.
לא כל קווי 4X היו שייכים לבת-ים, 47-49 ו 45
מעולם לא היו שייכים לבת ים.
 
בגוש דן, ככל שהגדרתו הולכת ומתרחבת, אין מנוס

לא כל כך מסכים - אני לא חסיד גדול של השיטה
הישנה (למעשה של אגד). היא היתה טובה לזמנה, אבל המדינה כבר גדולה עליה.

לדעתי השיטה המזלגית של מספור היא נכונה, והייתי ממשיך אותה עד סדרת 4XX. בכל מטרופולין (ירושלים, גוש דן, חיפה ובאר שבע) הייתי נמנע מלתת מספרים כפולים, אפילו לקווים עירוניים בתוך אותו מטרופולין. האיזור של הקו פחות חשוב, יותר חשוב הציר העיקרי שבו הוא עובר (למשל אבן גבירול בתל אביב, או ויצמן-אחוזה-סוקולוב בשרון).

את הקווים הבינעירוניים הייתי מגביל למספרים 5XX ומעלה, ומצידי שתהיה כפילות בין המספרים באיזורים שונים לחלוטין, כל עוד הקווים אינם מגיעים לאותו מטרופולין. אומנם צריך לעבוד עם מה שיש כבר (לא הייתי יוזם מספור מחדש של מה שקיים), אבל קווים בינעירוניים חדשים הייתי מגביל בצורה כזו.
בגוש דן, ככל שהגדרתו הולכת ומתרחבת, אין מנוס
מכפילות, אלא אם כן ישנו תפיסה ויתחילו להשתמש בשיטתיות גם באותיות.
אני מציע את השיטה הבאה:
קווים עירוניים של ת"א יסומנו תאXX, של רמת גן רגXX, של בני ברק בבXX, של חולון חוXX, של בת ים ביXX, של ראשל"צ רצXX, של פתח תקוה פתXX, של הרצליה הרXX, של רעננה רנXX, של כפר סבא כסXX, של ראש העין רעXX, של לוד לדXX, של רמלה רמXX, של רחובות רחXX, של נס ציונה נסXX, של יבנה יבXX, של מודיעין מדXX...
קווי לילה עירוניים ימוספרו באותה שיטה ואם רוצים לסמן במפורש שמדובר בקו לילה יהיה למשל: תאXXל

קווים מטרופולינים המקשרים בין כמה ערים יקבלו מספרים תלת ספרתיים נמוכים בסדרות 1XX, 2XX, 3XX (ואפשר לחלק כל סדרה כזו לתתי סדרות לפי חלוקה גיאוגרפית). לצורך כך מספור הקווים הבינעירוניים שבין הדרום לגוש דן ישונה מקידומת 3 לקידומת אחרת, למשל 7 שהשימוש בה כיום לא ממש ברור ועקבי. שינוי כזה אומר למשל שרוב הקווים בסדרת 5XX השרונית ישתנו למספר נמוך יותר. מה ההגיון שקו אחד בין כפר סבא לתל אביב מקבל מספר 149 וקו אחר 567? מה ההגיון שקווים בין רעננה לתל אביב מקבלים מספרים 47, 48, 147, 501, 502, 504 וכד'? זה מספור אנכרוניסטי שנובע מטלאים על גבי טלאים על גבי טלאים שנוצרו בעידן שבו היו רק שתי מפעילות תח"צ ששלטו גם על המספור. 5XX נובע מהשיטה של אגד שראתה בקידומת 5 כשייכת לאזור השרון, 149 נובע מהשיטה של דן שראתה ב-149 דמיון מבחינתה ל-49 שגם כן נוסע בכביש 5. השיטה הזו אומצה על ידי מטרופולין שהוסיפה להם את האח 249 בין הוד השרון לתל אביב. ובאגד 249 בכלל מתאים לקו שנוסע בין פתח תקוה לרחובות דרך לוד ורמלה.... (תארו לעצמכם שאגד ומשרד התחבורה היו רוצים לשנות את הקצה הצפוני של הקו הזה מת"מ פתח תקוה לצומת רעננה...)

וקווים בינערוניים של ממש ל ומ גוש דן ימוספרו מ-4XX והלאה.

הכל תלוי בגישה של משרד התחבורה - גישה מערכתית עדכנית או גישה של אד-הוק מלווה באנרכוניסטיות ללא ראייה עתידית מובנית.
 
אני נגד הכנסת אותיות למספרי קווים

בגוש דן, ככל שהגדרתו הולכת ומתרחבת, אין מנוס
מכפילות, אלא אם כן ישנו תפיסה ויתחילו להשתמש בשיטתיות גם באותיות.
אני מציע את השיטה הבאה:
קווים עירוניים של ת"א יסומנו תאXX, של רמת גן רגXX, של בני ברק בבXX, של חולון חוXX, של בת ים ביXX, של ראשל"צ רצXX, של פתח תקוה פתXX, של הרצליה הרXX, של רעננה רנXX, של כפר סבא כסXX, של ראש העין רעXX, של לוד לדXX, של רמלה רמXX, של רחובות רחXX, של נס ציונה נסXX, של יבנה יבXX, של מודיעין מדXX...
קווי לילה עירוניים ימוספרו באותה שיטה ואם רוצים לסמן במפורש שמדובר בקו לילה יהיה למשל: תאXXל

קווים מטרופולינים המקשרים בין כמה ערים יקבלו מספרים תלת ספרתיים נמוכים בסדרות 1XX, 2XX, 3XX (ואפשר לחלק כל סדרה כזו לתתי סדרות לפי חלוקה גיאוגרפית). לצורך כך מספור הקווים הבינעירוניים שבין הדרום לגוש דן ישונה מקידומת 3 לקידומת אחרת, למשל 7 שהשימוש בה כיום לא ממש ברור ועקבי. שינוי כזה אומר למשל שרוב הקווים בסדרת 5XX השרונית ישתנו למספר נמוך יותר. מה ההגיון שקו אחד בין כפר סבא לתל אביב מקבל מספר 149 וקו אחר 567? מה ההגיון שקווים בין רעננה לתל אביב מקבלים מספרים 47, 48, 147, 501, 502, 504 וכד'? זה מספור אנכרוניסטי שנובע מטלאים על גבי טלאים על גבי טלאים שנוצרו בעידן שבו היו רק שתי מפעילות תח"צ ששלטו גם על המספור. 5XX נובע מהשיטה של אגד שראתה בקידומת 5 כשייכת לאזור השרון, 149 נובע מהשיטה של דן שראתה ב-149 דמיון מבחינתה ל-49 שגם כן נוסע בכביש 5. השיטה הזו אומצה על ידי מטרופולין שהוסיפה להם את האח 249 בין הוד השרון לתל אביב. ובאגד 249 בכלל מתאים לקו שנוסע בין פתח תקוה לרחובות דרך לוד ורמלה.... (תארו לעצמכם שאגד ומשרד התחבורה היו רוצים לשנות את הקצה הצפוני של הקו הזה מת"מ פתח תקוה לצומת רעננה...)

וקווים בינערוניים של ממש ל ומ גוש דן ימוספרו מ-4XX והלאה.

הכל תלוי בגישה של משרד התחבורה - גישה מערכתית עדכנית או גישה של אד-הוק מלווה באנרכוניסטיות ללא ראייה עתידית מובנית.
אני נגד הכנסת אותיות למספרי קווים
ואני לא חושב שהתוכנות של שילוט יוכלו בכלל להכניס אותיות למספר הקו.
 
עניין השילוט הוא טכני ובשנת 2013 אפשר לפתור

אני נגד הכנסת אותיות למספרי קווים
ואני לא חושב שהתוכנות של שילוט יוכלו בכלל להכניס אותיות למספר הקו.
עניין השילוט הוא טכני ובשנת 2013 אפשר לפתור
את זה בקלות.
התחליף לאותיות זה או כפילות שעלולה לבלבל או שבסופו של דבר נגיע למצב בו נצטרך מספרי קווים עם ארבע ספרות.
כאשר מטרופולין גוש דן ישתרע מאשדוד עד נתניה וממודיעין עד הים יהיו חייבים לצאת מהתבנית האנכרוניסית של XXX נומריים.
אין מה לעשות, מה שבעבר נחשב לבינעירוני היום הוא מטרופוליני.
זו תוצאה בלתי נמנעת של תהליך העיור. והתרחבות הגושים העירוניים מחייבת שינוי תפיסה גם לגבי מספור קווי האוטובוס.
 
צריך שיטת מספור חדשה אך ללא אותיות

עניין השילוט הוא טכני ובשנת 2013 אפשר לפתור
את זה בקלות.
התחליף לאותיות זה או כפילות שעלולה לבלבל או שבסופו של דבר נגיע למצב בו נצטרך מספרי קווים עם ארבע ספרות.
כאשר מטרופולין גוש דן ישתרע מאשדוד עד נתניה וממודיעין עד הים יהיו חייבים לצאת מהתבנית האנכרוניסית של XXX נומריים.
אין מה לעשות, מה שבעבר נחשב לבינעירוני היום הוא מטרופוליני.
זו תוצאה בלתי נמנעת של תהליך העיור. והתרחבות הגושים העירוניים מחייבת שינוי תפיסה גם לגבי מספור קווי האוטובוס.
צריך שיטת מספור חדשה אך ללא אותיות
במספרי קווים.
 
יש לי הצעה.

יש לך הצעה לשיטה חדשה ללא אותיות שתהיה
הגיונית, אסוציאטיבית וללא כפילויות מבלבלות?
יש לי הצעה.
מספור הקווים יחולק לקידומות. הקידומת הינה לפי מחרק העיר מתל אביב.

שיטת המספור שאני מציע הינה לקווים בין חולון לתל אביב. הקווים בין ישובים צמודים(למשל בין חולון לבת ים או בין רמלה ללוד) יהיו במספרים חד ספרתיים או 1X.

מספר חד ספרתי ו 1X = קווים מקומיים ללא יציאה מהערים.
2X = קווים בתוך תל אביב.
3X = בת ים.
4X = חולון.
5X = רמת גן וגבעתיים.
6X = בני ברק.
7X = פתח תקווה.
8X = ראשון לציון.
9X = קריית אונו וגבעת שמואל.
10X = הרצליה ורמת השרון.
11X - 12X = רעננה, כפר סבא והוד השרון.
13X = קווי יוממים מבת ים, קווים ארוכים מבת ים או לעיתים חריגות קו רגיל מבת ים.
14X = קווי יוממים מחולון, קווים ארוכים מחולון, קווים מאזור או לעיתים חריגות קו רגיל.
15X = אור יהודה.
16X = יהוד.
17X = קווי יוממים מפתח תקווה.
18X = קווי יוממים מראשון לציון, קווים ארוכים מראשון לציון.
19X = קווי יוממים מבקעת אונו.
20X - 21X = רמלה ולוד.
22X = רחובות.
23X - 29X = מיוחד.
30X - 32X = נתניה.
33X = מיוחד מרחובות.
 
לפי השיטה שלך מה יהיה מספר הקו של קו 641

יש לי הצעה.
מספור הקווים יחולק לקידומות. הקידומת הינה לפי מחרק העיר מתל אביב.

שיטת המספור שאני מציע הינה לקווים בין חולון לתל אביב. הקווים בין ישובים צמודים(למשל בין חולון לבת ים או בין רמלה ללוד) יהיו במספרים חד ספרתיים או 1X.

מספר חד ספרתי ו 1X = קווים מקומיים ללא יציאה מהערים.
2X = קווים בתוך תל אביב.
3X = בת ים.
4X = חולון.
5X = רמת גן וגבעתיים.
6X = בני ברק.
7X = פתח תקווה.
8X = ראשון לציון.
9X = קריית אונו וגבעת שמואל.
10X = הרצליה ורמת השרון.
11X - 12X = רעננה, כפר סבא והוד השרון.
13X = קווי יוממים מבת ים, קווים ארוכים מבת ים או לעיתים חריגות קו רגיל מבת ים.
14X = קווי יוממים מחולון, קווים ארוכים מחולון, קווים מאזור או לעיתים חריגות קו רגיל.
15X = אור יהודה.
16X = יהוד.
17X = קווי יוממים מפתח תקווה.
18X = קווי יוממים מראשון לציון, קווים ארוכים מראשון לציון.
19X = קווי יוממים מבקעת אונו.
20X - 21X = רמלה ולוד.
22X = רחובות.
23X - 29X = מיוחד.
30X - 32X = נתניה.
33X = מיוחד מרחובות.
לפי השיטה שלך מה יהיה מספר הקו של קו 641
הנוכחי? או של קווים 640, 613, 618, 164, 165, 166 של אגד, 551, 249 של אגד, של קווי מודיעין? של קו 76 בין פתח תקוה לאור יהודה? של קו 78? של קו 244 של אגד? של קו 354 של דן?
בשיטה שלך יש כפילות מובנית בין כל הקווים המקומיים. כלומר יכול להיות קו 1 בתוך בת-ים וגם בתוך חולון ויכול להיות קו 1 בתוך בני ברק וגם בתוך רמת גן.
ומה זה מיוחד?
 
את הקווים בין נתניה לגוש דן ניתן למספר ע"פי

לפי השיטה שלך מה יהיה מספר הקו של קו 641
הנוכחי? או של קווים 640, 613, 618, 164, 165, 166 של אגד, 551, 249 של אגד, של קווי מודיעין? של קו 76 בין פתח תקוה לאור יהודה? של קו 78? של קו 244 של אגד? של קו 354 של דן?
בשיטה שלך יש כפילות מובנית בין כל הקווים המקומיים. כלומר יכול להיות קו 1 בתוך בת-ים וגם בתוך חולון ויכול להיות קו 1 בתוך בני ברק וגם בתוך רמת גן.
ומה זה מיוחד?
את הקווים בין נתניה לגוש דן ניתן למספר ע"פי
מספור הקווים שהצעתי לקווי נתניה תל אביב.

יותר קל לזכור מספרים נמוכים יותר ובגלל כך אני חושב שבכל עיר קווים פנימיים חייבים להיות ממוספרים במספרים נמוכים.

הצעות נוספות:

אפשר שהמספרים של קווי מודיעין ישתנו למספרי קווים בקידומת של איזור ירושלים(4XX).

את קווים 76 ו 78 של קווים אפשר למספר במספור חריג כ 2X. להנמיך את מספרי הקווים בפתח תקווה למספרים חד ספרתיים ו 1X.
 

olli3

New member
מנהל
זה נפלא, ממליץ לכולם להיכנס ולראות את ההבדלים

לא עובד, זה קובץ PDF אני אצרף אותו
זה נפלא, ממליץ לכולם להיכנס ולראות את ההבדלים
לזה התכוונתי בשינויים שציינתי לעיל, פשוט לא ידעתי שהם טרם נכנסו לתוקף.
 
נראה שבאמת יש שיפורים משמעותיים בלו"ז.

זה נפלא, ממליץ לכולם להיכנס ולראות את ההבדלים
לזה התכוונתי בשינויים שציינתי לעיל, פשוט לא ידעתי שהם טרם נכנסו לתוקף.
נראה שבאמת יש שיפורים משמעותיים בלו"ז.
אגב, מספרי הנסיעות קצת מוגזמים, כי בקווים שאינם סיבוביים יש לחלק את המספר הנקוב ב-2.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה