באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
זה בהחלט יכול להיות פיתרון.

יכול להיות שהפתרון בינתיים הוא שהרכבות
שמגיעות עד משה דיין ויוצאות ממנה ימשיכו עד אשדוד ויצאו ממנה.
באשדוד יש שלושה רציפים.
זה בהחלט יכול להיות פיתרון.
גם לבנות פס שלישי של 200 מטר לפני\אחרי תחנת יבנה זו לא באמת בעיה, מקום יש שם בשפע. אין נחל איילון.
 

luckydude

Active member
אם כבר אז...

זה בהחלט יכול להיות פיתרון.
גם לבנות פס שלישי של 200 מטר לפני\אחרי תחנת יבנה זו לא באמת בעיה, מקום יש שם בשפע. אין נחל איילון.
אם כבר אז...
לבנות רציף שלישי בתחנת יבנה מערב - משימה לא מורכבת מדי שניתן לבצע בטווח של חודשים לדעתי.

עקרונית התכנון הסופי של התחנה מאפשר בניית 4 רציפים בתחנה, אם כי בשביל הרציף הרביעי יצטרכו להמשיך את הגשר שמעל לרציפים לכיוון מערב. השלמת הרציף השלישי זה פשוט הרחבה של הרציף המערבי הקיים כך שהוא יהפוך מרציף צד לרציף אי.
 

erezesa

New member
בוא אני אחדש לך ביבנה מערב יש מקום לעוד 2

זה בהחלט יכול להיות פיתרון.
גם לבנות פס שלישי של 200 מטר לפני\אחרי תחנת יבנה זו לא באמת בעיה, מקום יש שם בשפע. אין נחל איילון.
בוא אני אחדש לך ביבנה מערב יש מקום לעוד 2
רציפים ,אפילו היה מתוכנן לבנות ,אבל משום מה מה וויתרו על זה .
 

erezesa

New member
הנה תמונה שממחישה שיש מקום לעוד 2 רציפים.

בוא אני אחדש לך ביבנה מערב יש מקום לעוד 2
רציפים ,אפילו היה מתוכנן לבנות ,אבל משום מה מה וויתרו על זה .
הנה תמונה שממחישה שיש מקום לעוד 2 רציפים.
כולל מעבר מתחת לגשר .
 
בניית רציפים אינה פתרון לטווח המיידי ובמדינת

הנה תמונה שממחישה שיש מקום לעוד 2 רציפים.
כולל מעבר מתחת לגשר .
בניית רציפים אינה פתרון לטווח המיידי ובמדינת
ישראל אנו יודעים שכל עבודה תשתיתית שנראה שאפשר לבצע במספר חודשים בדרך כלל לוקחת הרבה יותר זמן מהצפוי.
לכן זה פתרון לא רלוונטי לבעייה שתיווצר ב-4 באוגוסט.
ייתכן שפתרון אחר בטווח של חודשים יהיה תוספת ציוד נייד והגדלת התדירות של הרכבות מאשקלון. בכלל סביר להניח שכאר ייפתח הקטע בין אשקלון לשדרות זה ישפיע גם על אופי תפעול הקו.
הדברים הללו כנראה יקרו לפני שיסיימו לבנות עוד רציפים ביבנה מערב.
פתרון מיידי שאולי אפשר ליישם כבר כעת זה הפתרון של אשדוד כתחנת קצה.
 

erezesa

New member
השאלה היא לא בנו עוד רציף בעלות מינימלית !


בניית רציפים אינה פתרון לטווח המיידי ובמדינת
ישראל אנו יודעים שכל עבודה תשתיתית שנראה שאפשר לבצע במספר חודשים בדרך כלל לוקחת הרבה יותר זמן מהצפוי.
לכן זה פתרון לא רלוונטי לבעייה שתיווצר ב-4 באוגוסט.
ייתכן שפתרון אחר בטווח של חודשים יהיה תוספת ציוד נייד והגדלת התדירות של הרכבות מאשקלון. בכלל סביר להניח שכאר ייפתח הקטע בין אשקלון לשדרות זה ישפיע גם על אופי תפעול הקו.
הדברים הללו כנראה יקרו לפני שיסיימו לבנות עוד רציפים ביבנה מערב.
פתרון מיידי שאולי אפשר ליישם כבר כעת זה הפתרון של אשדוד כתחנת קצה.
השאלה היא לא בנו עוד רציף בעלות מינימלית !


הרי כבר הייתם שם בניתם,עשו הכנה מתחת לגשר לעוד נתיב ,הרי לא מדובר בהוצאה גדולה וזה גם הוכן לכך למה לא להוסיף את הרציף השלישי לא הבנתי.
 
השאלה הזו לא עוזרת לפתור את הבעיה המיידית

השאלה היא לא בנו עוד רציף בעלות מינימלית !


הרי כבר הייתם שם בניתם,עשו הכנה מתחת לגשר לעוד נתיב ,הרי לא מדובר בהוצאה גדולה וזה גם הוכן לכך למה לא להוסיף את הרציף השלישי לא הבנתי.
השאלה הזו לא עוזרת לפתור את הבעיה המיידית
השאלה האם אתה רוצה לפתור או למנוע את הבעיה שתיווצר ב-4.8 או "לבכות על חלב שנשפך".
יש רצוי ויש מצוי. עובדתית הרציף השלישי לא מצוי ולא יהיה מצוי ב-4.8 וגם לא ב 4.12 וכנראה גם לא ב-4.8.2014.
ולכן קונסטרוקטיבית צריך להציע פתרונות ישימים מיידית ולא פתרונות שנמצאים על עץ גבוה.
 
מתחת לאיזה גשר אתה מדבר?

השאלה היא לא בנו עוד רציף בעלות מינימלית !


הרי כבר הייתם שם בניתם,עשו הכנה מתחת לגשר לעוד נתיב ,הרי לא מדובר בהוצאה גדולה וזה גם הוכן לכך למה לא להוסיף את הרציף השלישי לא הבנתי.
מתחת לאיזה גשר אתה מדבר?
 

erezesa

New member
הטענות שלי הן בקשר לתחנת יבנה מזרח ולא מערב :

מתחת לגשר יבנה לכיוון דרום בנו שני מעברים

לרכבת שמאל וימין ממש ליד התחנה.
הטענות שלי הן בקשר לתחנת יבנה מזרח ולא מערב :

סה"כ הזמנים נורמליים מכיוון מערב יבנה ו 18 דק' לתל אביב הגנה 23 דק' לעזריאלי .

2 רכבות בשעות השיא ,עיר של 35,000 תושבים ,בסדר גמור, למעט יום שישי שגם אותה חיסלו לצערי .

הטענות שלי : אם 55,000 איש עולים ויורדים בתחנת מזרח יבנה ,כי זה מול הבית שלהם ,למה לחסל 40% תדירות ,

הפתרון הוא למשוך רכבת מרחובות ליבנה מזרח בשעות השיא .
 
והיכן הרכבת הזו תחנה ביבנה מזרח, שבה יש רציף

הטענות שלי הן בקשר לתחנת יבנה מזרח ולא מערב :

סה"כ הזמנים נורמליים מכיוון מערב יבנה ו 18 דק' לתל אביב הגנה 23 דק' לעזריאלי .

2 רכבות בשעות השיא ,עיר של 35,000 תושבים ,בסדר גמור, למעט יום שישי שגם אותה חיסלו לצערי .

הטענות שלי : אם 55,000 איש עולים ויורדים בתחנת מזרח יבנה ,כי זה מול הבית שלהם ,למה לחסל 40% תדירות ,

הפתרון הוא למשוך רכבת מרחובות ליבנה מזרח בשעות השיא .
והיכן הרכבת הזו תחנה ביבנה מזרח, שבה יש רציף
אחד בלבד?
אם יש בעיה להשתמש ביבנה מערב גם כתחנת ביניים וגם כתחנת קצה, ביבנה מזרח הבעיה כפולה ומכופלת.
יבנה מזרח לא מתאימה לשמש כתחנת קצה אפילו אם לא הייתה גם תחנת ביניים, כך שאפילו פתרון של קיצור קו אשקלון - בנימינה לקו יבנה מזרח - בנימינה והפניית כל הרכבות מאשקלון ואשדוד לקו החוף הדרומי, לא ממש ישים.
כשמציעים להאריך קו רכבת צריך לזכור שרכבת אינה אוטובוס שיכול לחנות באופן גמיש יחסית. חניית רכבת דורשת תשתית מתאימה.
 

erezesa

New member
למה לחנות ,גם ככה אין רכבות פועלות על המסילה

והיכן הרכבת הזו תחנה ביבנה מזרח, שבה יש רציף
אחד בלבד?
אם יש בעיה להשתמש ביבנה מערב גם כתחנת ביניים וגם כתחנת קצה, ביבנה מזרח הבעיה כפולה ומכופלת.
יבנה מזרח לא מתאימה לשמש כתחנת קצה אפילו אם לא הייתה גם תחנת ביניים, כך שאפילו פתרון של קיצור קו אשקלון - בנימינה לקו יבנה מזרח - בנימינה והפניית כל הרכבות מאשקלון ואשדוד לקו החוף הדרומי, לא ממש ישים.
כשמציעים להאריך קו רכבת צריך לזכור שרכבת אינה אוטובוס שיכול לחנות באופן גמיש יחסית. חניית רכבת דורשת תשתית מתאימה.
למה לחנות ,גם ככה אין רכבות פועלות על המסילה
הרי ביטלו רכבת !!!

הנה ההסבר ,הרכבת מגיעה עד רחובות ,אבל מאספת מיבנה בשעות שיא ומדובר על 7:49 , 14:49, 15:49 .

היא פשוט מגיעה מרחובות כ 5 דק' נסיעה ונוסעת לכיוון צפון .

פלוס הוספת נסיעה שנייה מתל אביב גם ב 18:22 ובעצם פתרת בעיה לנוסעים בשעות השיא שהם המשתמשים העיקריים ברכבת.
 
לא יודע עד כמה זה ישים, אבל חשבתי על משהו אחר

למה לחנות ,גם ככה אין רכבות פועלות על המסילה
הרי ביטלו רכבת !!!

הנה ההסבר ,הרכבת מגיעה עד רחובות ,אבל מאספת מיבנה בשעות שיא ומדובר על 7:49 , 14:49, 15:49 .

היא פשוט מגיעה מרחובות כ 5 דק' נסיעה ונוסעת לכיוון צפון .

פלוס הוספת נסיעה שנייה מתל אביב גם ב 18:22 ובעצם פתרת בעיה לנוסעים בשעות השיא שהם המשתמשים העיקריים ברכבת.
לא יודע עד כמה זה ישים, אבל חשבתי על משהו אחר
שאם אפשר לבצע אותו יכול להעלות את התדירות של הרכבות ביבנה מזרח. אם אפשר להעביר את קטע תל אביב מרכז - נתניה מקו רחובות - נתניה לקו הראשונים - תל אביב מרכז שיהפוך לקו הראשונים - נתניה, אולי יהיה אפשר להאריך את הרכבות בקו רחובות - נתניה לאשדוד והקו יהפוך לקו אשדוד - תל אביב מרכז דרך יבנה מזרח, רחובות ולוד.
וכך בשעות השיא תהיה רכבת נוספת ליבנה מזרח.
אשדוד יכולה אולי לשמש כתחנת קצה לרכבות בקו של יבנה מזרח בשעות השיא ובקו של יבנה מערב בשעות השפל ובכך לפתור זמנית את הבעיות של שתי תחנות יבנה.
אלה שינויים ללא תוספת ציוד נייד, ללא עבודות תשתית, ללא הוספת רכבות בצוואר הבקבוק שבין לוד לת"א אוניברסיטה ועם הארכה יחסית קטנה של האורך הכולל של הקווים.
 

erezesa

New member
תבין משהו הרכבות שאני מדבר עליהן פועלות כבר ה

לא יודע עד כמה זה ישים, אבל חשבתי על משהו אחר
שאם אפשר לבצע אותו יכול להעלות את התדירות של הרכבות ביבנה מזרח. אם אפשר להעביר את קטע תל אביב מרכז - נתניה מקו רחובות - נתניה לקו הראשונים - תל אביב מרכז שיהפוך לקו הראשונים - נתניה, אולי יהיה אפשר להאריך את הרכבות בקו רחובות - נתניה לאשדוד והקו יהפוך לקו אשדוד - תל אביב מרכז דרך יבנה מזרח, רחובות ולוד.
וכך בשעות השיא תהיה רכבת נוספת ליבנה מזרח.
אשדוד יכולה אולי לשמש כתחנת קצה לרכבות בקו של יבנה מזרח בשעות השיא ובקו של יבנה מערב בשעות השפל ובכך לפתור זמנית את הבעיות של שתי תחנות יבנה.
אלה שינויים ללא תוספת ציוד נייד, ללא עבודות תשתית, ללא הוספת רכבות בצוואר הבקבוק שבין לוד לת"א אוניברסיטה ועם הארכה יחסית קטנה של האורך הכולל של הקווים.
תבין משהו הרכבות שאני מדבר עליהן פועלות כבר ה

תבין משהו הרכבות(שעות)שאני מדבר עליהן פועלות כבר היום והם עומדות לרדת ולכן סה"כ אמרתי שם אפשר בצורה הפשוטה ביותר

שסה"כ 3 רכבות ב 7:47 15:47 16:47 יתחילו ביבנה,נסיעה של 5 דק' ,זה פותר את הבעיה .

ורכבת נוספת שנייה מתל אביב אל אשלקון ב 18:22 כמו 16:22 ו 17:22 .

פשוט ,ישים ופותר את הבעיות ,תודעתית תחנת רכבת של פעם בשעה ,תחסל אותה לכלי תחבורה עבור תושב יבנה שמגיע אליה ברגל או תושב המושבים באזור .
 
לא בטוח שזה כל כך פשוט וישים להשתמש בתחנת

תבין משהו הרכבות שאני מדבר עליהן פועלות כבר ה

תבין משהו הרכבות(שעות)שאני מדבר עליהן פועלות כבר היום והם עומדות לרדת ולכן סה"כ אמרתי שם אפשר בצורה הפשוטה ביותר

שסה"כ 3 רכבות ב 7:47 15:47 16:47 יתחילו ביבנה,נסיעה של 5 דק' ,זה פותר את הבעיה .

ורכבת נוספת שנייה מתל אביב אל אשלקון ב 18:22 כמו 16:22 ו 17:22 .

פשוט ,ישים ופותר את הבעיות ,תודעתית תחנת רכבת של פעם בשעה ,תחסל אותה לכלי תחבורה עבור תושב יבנה שמגיע אליה ברגל או תושב המושבים באזור .
לא בטוח שזה כל כך פשוט וישים להשתמש בתחנת
יבנה מזרח כתחנת קצה.
אל תשכח שהמסילה שעוברת שם משמשת גם לרכבות משא מ/ל נמל אשדוד.
הרכבות שפועלות היום לא מתחילות ומסיימות ביבנה מזרח אלא באשקלון.
אתה מתייחס לרכבת כמו לאוטובוס שמגיע לתחנת הקצה, חונה, הנהג נח, חוזר ומתחיל ליסוע לכיוון השני. ברכבת זה הרבה פחות פשוט.
תן לי דוגמא אחת לתחנת רכבת שבה מה שאתה מציע עובד.
גם רכבות בקווים הקצרים ביותר של רכבת ישראל - קו הראשונים והקו הפרברי של חיפה והקריות, מבצעות חניה במסילה שמיועדת לכך ולא יוצאות בכיוון השני מיד לאחר הגעתן לתחנת הקצה.
ניקיון וסריקה בטחונית צריך לבצע? צריך.
 

erezesa

New member
עוד פעם אני מסביר את עצמי

לא בטוח שזה כל כך פשוט וישים להשתמש בתחנת
יבנה מזרח כתחנת קצה.
אל תשכח שהמסילה שעוברת שם משמשת גם לרכבות משא מ/ל נמל אשדוד.
הרכבות שפועלות היום לא מתחילות ומסיימות ביבנה מזרח אלא באשקלון.
אתה מתייחס לרכבת כמו לאוטובוס שמגיע לתחנת הקצה, חונה, הנהג נח, חוזר ומתחיל ליסוע לכיוון השני. ברכבת זה הרבה פחות פשוט.
תן לי דוגמא אחת לתחנת רכבת שבה מה שאתה מציע עובד.
גם רכבות בקווים הקצרים ביותר של רכבת ישראל - קו הראשונים והקו הפרברי של חיפה והקריות, מבצעות חניה במסילה שמיועדת לכך ולא יוצאות בכיוון השני מיד לאחר הגעתן לתחנת הקצה.
ניקיון וסריקה בטחונית צריך לבצע? צריך.
עוד פעם אני מסביר את עצמי

הרכבת מגיע לרחובות תחנה קצה , נחה שם את 30 דק' ,אבל מתחילה את הנסיעה ביבנה שבנכהו עוברת שם היום !!! הבנת !!!

ורק בשעות השיא 7:48 , 15:48, 16:48 ורכבת נוספת שנייה מתל אביב ב 18:22 .

בכמה צמצמו ביום נסיעות מיבנה מזרח לתל אביב אביב יש כיום כ 26 , צמצמו את זה ל 19 ,כלומר בשעות השיא הורדו רכבות .

מתל אביב ליבנה צמצמו מ 26 ל 20 ,שזה רכבת שנייה בשעות השיא 15:00-20:00 ואחת בבוקר .


אז מה אני בבא וטוען ,בוא נעשה איזון ,לא צריך הכל ,אבל גם לא לחסל לחלוטין ולכן הצעתי שרכבות מתחנת רחבות בשעת השיא תתחלנה ביבנה מזרח .
 
עדיין אתה מציע לבצע חיוג לרכבות ביבנה מזרח

עוד פעם אני מסביר את עצמי

הרכבת מגיע לרחובות תחנה קצה , נחה שם את 30 דק' ,אבל מתחילה את הנסיעה ביבנה שבנכהו עוברת שם היום !!! הבנת !!!

ורק בשעות השיא 7:48 , 15:48, 16:48 ורכבת נוספת שנייה מתל אביב ב 18:22 .

בכמה צמצמו ביום נסיעות מיבנה מזרח לתל אביב אביב יש כיום כ 26 , צמצמו את זה ל 19 ,כלומר בשעות השיא הורדו רכבות .

מתל אביב ליבנה צמצמו מ 26 ל 20 ,שזה רכבת שנייה בשעות השיא 15:00-20:00 ואחת בבוקר .


אז מה אני בבא וטוען ,בוא נעשה איזון ,לא צריך הכל ,אבל גם לא לחסל לחלוטין ולכן הצעתי שרכבות מתחנת רחבות בשעת השיא תתחלנה ביבנה מזרח .
עדיין אתה מציע לבצע חיוג לרכבות ביבנה מזרח
אתה טוען שזה פשוט וישים.
אני לא משוכנע בכך.
אבל אני מניח שיש בפורום אנשים שמבינים בכך הרבה יותר ממך וממני.
ואני חוזר ושואל אותך: האם יש כיום תחנת רכבת שבה מיושם מה שאתה מציע?
 

erezesa

New member
זה קרה בעבר שעשו עבודות בקו אשדוד -אשקלון בצו

עדיין אתה מציע לבצע חיוג לרכבות ביבנה מזרח
אתה טוען שזה פשוט וישים.
אני לא משוכנע בכך.
אבל אני מניח שיש בפורום אנשים שמבינים בכך הרבה יותר ממך וממני.
ואני חוזר ושואל אותך: האם יש כיום תחנת רכבת שבה מיושם מה שאתה מציע?
זה קרה בעבר שעשו עבודות בקו אשדוד -אשקלון בצו


בצומת בני דרום ,הרכבת הגיעה בבוקר ליבנה מזרח והתחילה משם .

תחשוב שאני רגיל לנסוע כבר 10 שנים ברכבת 7:47 ושיש לי תמיד מקום חניה או שאני בא ברגל והמקום הוא דליל בתחבורה ,אין פקקים כמו במתנ"ח .

אז מה קורה אם מבטלים רכבת של 7:47 ,אני צריך להקדים ב 25 דק' ,למה ??? זה שעת שיא של נוסעים , תחנת יבנה מערב עמוסה ופקוקה ויכול להיות שאני אאחר את הרכבת.
 
כי כאשר עשו עבודות בצומת בני דרום לא הייתה

זה קרה בעבר שעשו עבודות בקו אשדוד -אשקלון בצו


בצומת בני דרום ,הרכבת הגיעה בבוקר ליבנה מזרח והתחילה משם .

תחשוב שאני רגיל לנסוע כבר 10 שנים ברכבת 7:47 ושיש לי תמיד מקום חניה או שאני בא ברגל והמקום הוא דליל בתחבורה ,אין פקקים כמו במתנ"ח .

אז מה קורה אם מבטלים רכבת של 7:47 ,אני צריך להקדים ב 25 דק' ,למה ??? זה שעת שיא של נוסעים , תחנת יבנה מערב עמוסה ופקוקה ויכול להיות שאני אאחר את הרכבת.
כי כאשר עשו עבודות בצומת בני דרום לא הייתה
תנועת רכבות דרומית לתחנת יבנה מזרח ואז היא שימשה כתחנת קצה בלבד בידיעה שאין שום סיכוי שרכבת עומדת ביבנה מזרח תפריע לתנועת רכבות אחרות לחצות את התחנה.
יש הבדל בין תחנה בקצה מסילה חיה לבין תחנה באמצע מסילה חיה.
 

erezesa

New member
אבל אני מסביר לך שהרכבות האלה עוברים כיום !!!

כי כאשר עשו עבודות בצומת בני דרום לא הייתה
תנועת רכבות דרומית לתחנת יבנה מזרח ואז היא שימשה כתחנת קצה בלבד בידיעה שאין שום סיכוי שרכבת עומדת ביבנה מזרח תפריע לתנועת רכבות אחרות לחצות את התחנה.
יש הבדל בין תחנה בקצה מסילה חיה לבין תחנה באמצע מסילה חיה.
אבל אני מסביר לך שהרכבות האלה עוברים כיום !!!

אז התנועה צפונה ודרומה מיבנה ריקה !!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה