באתר הרכבת מופיע לו"ז רכבות בין אשקלון

מצב
הנושא נעול.

erezesa

New member
הפתרון שלי הוא הכי פשוט וישים

אבל אני מסביר לך שהרכבות האלה עוברים כיום !!!

אז התנועה צפונה ודרומה מיבנה ריקה !!!
הפתרון שלי הוא הכי פשוט וישים
פשוט רכבת תתחיל ביבנה מזרח במקום רחובות ,בלי עצירה .

אם אתה הופך את תחנת יבנה מזרח לתחנה של פעם בשעה ,אתה מחסל את כמות הנוסעים ב 10,000 .
 

cwen

New member
אולי תכתוב להם ותציע?

הפתרון שלי הוא הכי פשוט וישים
פשוט רכבת תתחיל ביבנה מזרח במקום רחובות ,בלי עצירה .

אם אתה הופך את תחנת יבנה מזרח לתחנה של פעם בשעה ,אתה מחסל את כמות הנוסעים ב 10,000 .
אולי תכתוב להם ותציע?
יכול להיות שאף אחד שם לא חשב על זה, ואם זה באמת ישים, ואלי יקבלו את הרעיון.
 

erezesa

New member
אני מנסה לעשות זאת, נאמר לי שמה שרואים זה לא

אולי תכתוב להם ותציע?
יכול להיות שאף אחד שם לא חשב על זה, ואם זה באמת ישים, ואלי יקבלו את הרעיון.
אני מנסה לעשות זאת, נאמר לי שמה שרואים זה לא
סופי ....... הרי אין שום בעיה לשלוח רכבת מרחבות שתצא מיבנה מזרח ,רק 3 פעמים ,זה הכל .

אבל אתם יודעים מה ,תנו להם להפסיד נוסעים ,מאשדוד ואשקלון מספר הנוסעים לא יגדל והרכבות תבזבז הרבה זמן ,ביבנה יירדו 10,000 נוסעים לחודש ,

במקום 50-23 יהיה 40-43 .
 

benshap2

New member
בהתחלה יגידו שזה בגלל חודש אוגוסט

אני מנסה לעשות זאת, נאמר לי שמה שרואים זה לא
סופי ....... הרי אין שום בעיה לשלוח רכבת מרחבות שתצא מיבנה מזרח ,רק 3 פעמים ,זה הכל .

אבל אתם יודעים מה ,תנו להם להפסיד נוסעים ,מאשדוד ואשקלון מספר הנוסעים לא יגדל והרכבות תבזבז הרבה זמן ,ביבנה יירדו 10,000 נוסעים לחודש ,

במקום 50-23 יהיה 40-43 .
בהתחלה יגידו שזה בגלל חודש אוגוסט
אחרי זה יגידו החגים.

בסוף יבינו שקברו את הקו המזרחי לגמרי...
 
יהיו מספיק זמן לנקות את הרכבת?

ואחרי בדיקה אני אפילו עוד יותר בטוח בדעתי:
במשך שעות היום עוברת רכבת אחת ביבנה מערב לכיוון צפון, לצורך העניין ב12:52.
באותן שעות עוברת רכבת אחת לכיוון דרום, לורך בעניין ב13:01.

בין 13:01 ועד 13:52 לא עוברת אף רכבת בתחנה (!!!!!).
האם זו בעיה שהרכבת ה"רגילה" שמגיעה ליבנה מערב בשעה 13:11 דקות תגיע לתחנה , ותצא ממנה בסביבות 13:39 כמו היום? או אפילו קצת לפני? אפילו שיהיה "קונקשן" של כמה דקות בראשון, זה לא באמת משנה.

בתדירות הנוכחית, יבנה יכולה מערב להישאר תחנת קצה לרכבת אחת לפחות לכיוון בשעה ללא כל בעיה.
יהיו מספיק זמן לנקות את הרכבת?
 
דווקא בתחנת אשקלון אני רואה שמנקים כמעט

מנקים אותן במקרה הטוב פעם ביום......
עם איך שהפחים נראים לאחרונה, לדעתי גם זה כבר לא...
דווקא בתחנת אשקלון אני רואה שמנקים כמעט
כמעט כל רכבת.
לא יודע איך היה עד היום בתחנות שמסיימות ביבנה

הכוונה במנקים זה המעבר עובדת והחלפת שקיות
 

zahipan10

New member
צודק! ככה זה בקרית מוצקין...

זה לא בדיוק נכון
כשיש לך רכבת אחת לכיוון כל שעה שממשיכה דרומה או מגיעה מדרום, זו ממש לא בעיה שרכבת תחנה ביבנה באופן קבוע ברציף 2, והרכבות מ\ל דרום יעצרו ברציף מספר 1, שבסיכומו של עניין יהיה תפוס על ידי רכבת כלשהי במשך כ2 דקות מצטברות כל שעה....
נכון שלמסילה כפולה יש יתרון עצום של יכולת להעביר יותר רכבות בכל זמן נתון, אבל מהרגע שהוא גם ככה לא מנוצל ויש רכבת פעם בשעה, מה זה משנה אם לבדיוק 300 מטרים לאורך הקו יתהיה "מסילה בודדת" ורכבת תחנה במסילה השניה?!
צודק! ככה זה בקרית מוצקין...
גם שם יש רק מסילה כפולה אבל יש רכבות שמסתיימות בתחנה הזו, מה שקורה ביבנה זה ביזיון!
 
אבל נדמה לי שבקרית מוצקין יש תחנה תפעולית

צודק! ככה זה בקרית מוצקין...
גם שם יש רק מסילה כפולה אבל יש רכבות שמסתיימות בתחנה הזו, מה שקורה ביבנה זה ביזיון!
אבל נדמה לי שבקרית מוצקין יש תחנה תפעולית
ביבנה מערב אין.
 

easylivin

New member
בקרית מוצקין יש מסילות דיור אחרי הרציפים.

צודק! ככה זה בקרית מוצקין...
גם שם יש רק מסילה כפולה אבל יש רכבות שמסתיימות בתחנה הזו, מה שקורה ביבנה זה ביזיון!
בקרית מוצקין יש מסילות דיור אחרי הרציפים.
 
יבנה היא בהחלט המפסידה הגדולה מפתיחת הקטע

לתושבי יבנה זה יהיה ממש ,יום אבל"
לא מספיק שהרכבות יתחילו להגיע מלאות, מדובר בהרעה משמעותית בשירות:

1. במשך רוב שעות היום תדירות הרכבות מיבנה מערב תרד מ2 רכבות בשעה לרכבת אחת בשעה.
2. במקביל להרעה הזאת תחול הרעה גם בקו המזרחי בחלק מהשעות, מכיוון שהרכבות עוברות מערבה, מכאן שהרעה כפולה.

בחזרה לאוטובוסים...
יבנה היא בהחלט המפסידה הגדולה מפתיחת הקטע
החדש. בעיקר בגלל שתחנת יבנה מערב עוברת מסטטוס של תחנת קצה לתחנת ביניים משנית.
ובדיוק היום קרה משהו שלא רק יחזיר לאוטובוסים אלא גם למכוניות פרטיות.

הקלה משמעותית לנהגים בכביש 4. מהבוקר: נתיב נסיעה שלישי בין ראשון לציון ולאשדוד

יהיה מעניין לראות מה יקרה לגרף הנוסעים בתחנות יבנה ברבעון השלישי.
 

benshap2

New member
הוא ירד משמעותית וזה נטו באשמת רכבת ישראל

יבנה היא בהחלט המפסידה הגדולה מפתיחת הקטע
החדש. בעיקר בגלל שתחנת יבנה מערב עוברת מסטטוס של תחנת קצה לתחנת ביניים משנית.
ובדיוק היום קרה משהו שלא רק יחזיר לאוטובוסים אלא גם למכוניות פרטיות.

הקלה משמעותית לנהגים בכביש 4. מהבוקר: נתיב נסיעה שלישי בין ראשון לציון ולאשדוד

יהיה מעניין לראות מה יקרה לגרף הנוסעים בתחנות יבנה ברבעון השלישי.
הוא ירד משמעותית וזה נטו באשמת רכבת ישראל
מי שכבר רגיל לרכבת לא יעבור לרכב אלא אם הוא יחוש הרעה משמעותית בשירות שהוא מקבל.
הירידה בתדירות היא הרעה משמעותית מאוד, מכיוון שרוב היום פשוט אי אפשר לנסוע ברכבת. פעם בשעה לקו פרברי זו תדירות שאי אפשר לבנות עליה.
בשל ההרעה אנשים יתרגלו מחדש לרכב פרטי.

כעת כשכביש 4 פתוח יותר, אני אולי אעבור לנסוע עם רכב לנתיב המהיר ומשם עם השאטל, במקום עם הרכבת, אחרי שנה נהדרת עם הרכבת. חבל.
 

amit1270

New member
צריך להבדיל בין פתיחת הקטע ללו"ז החדש

יבנה היא בהחלט המפסידה הגדולה מפתיחת הקטע
החדש. בעיקר בגלל שתחנת יבנה מערב עוברת מסטטוס של תחנת קצה לתחנת ביניים משנית.
ובדיוק היום קרה משהו שלא רק יחזיר לאוטובוסים אלא גם למכוניות פרטיות.

הקלה משמעותית לנהגים בכביש 4. מהבוקר: נתיב נסיעה שלישי בין ראשון לציון ולאשדוד

יהיה מעניין לראות מה יקרה לגרף הנוסעים בתחנות יבנה ברבעון השלישי.
צריך להבדיל בין פתיחת הקטע ללו"ז החדש
פתיחת הקטע היא ברכה לכולם, כולל יבנה. לוח הזמנים הוא בעייתי, אבל עם קצת לחץ גם זה יכול להשתנות (ראה מקרה קריית גת).
 

benshap2

New member
גם עם זה אני לא מסכים

צריך להבדיל בין פתיחת הקטע ללו"ז החדש
פתיחת הקטע היא ברכה לכולם, כולל יבנה. לוח הזמנים הוא בעייתי, אבל עם קצת לחץ גם זה יכול להשתנות (ראה מקרה קריית גת).
גם עם זה אני לא מסכים
וזאת שכן שירות האוטובוסים לאשדוד לא רע, ולאשקלון לא ממש דרוש...
ועכשיו יגיעו רכבות מפוצצות במקום שנהיה תחנה ראשונה - אבל על זה אין ולא צריכה להיות זכות תלונה
 

olli3

New member
מנהל
גם ליבנה יש שירות אוטובוסים לא רע.אז למה רכב?

גם עם זה אני לא מסכים
וזאת שכן שירות האוטובוסים לאשדוד לא רע, ולאשקלון לא ממש דרוש...
ועכשיו יגיעו רכבות מפוצצות במקום שנהיה תחנה ראשונה - אבל על זה אין ולא צריכה להיות זכות תלונה
גם ליבנה יש שירות אוטובוסים לא רע.אז למה רכב?
למה אתה תעבור לרכב במקום להשתמש באוטובוסים?

בין אם מדובר בקווים 178/179/180 ויאולה שאוספים מהשכונות לת"א.

בין אם מדובר על קו 340 ויאולה מהמתנ"ח למרכזית ת"א וקו 369 מטרופולין (תדירות גבוהה) למרכזית ת"א או קו 369א מטרופולין לרכבת מרכז בת"א (פעם בשעה). שלושת הקווים האלו, פחות או יותר ישירים לת"א דרך כביש 4 וכביש 44. גם קווים 178/179 ישירים (180 דרך איקאה).

תוסיף את 353 מטרופולין ו310 אגד מהעצמאות דרך כביש 42 ומרכזית ראשל"צ, משם היישר לת"א. ו303 אגד מהעצמאות דרך כביש 42, מרכזית ראשל"צ ומשה דיין בראשל"צ ומשם דרך איילון ישירות לת"א.

כמה נסיעות יש של קווי אוטובוס בשעות הבוקר? אם רק ניקח את הנסיעות מהמתנ"ח לת"א, נוכל לראות שבין 6 בבוקר ל7 בבוקר יש 9 נסיעות בקווים השונים לת"א, כאשר יש גם נסיעה אחת ב5:57 שאותה לא הכנסתי לשקלול. וכל זה על פי לו"ז משוער, וזה עדיין הרבה גם אם תהיינה חריגות בלו"ז. מן הסתם שבקווים 178/179 האמינות גבוהה הרבה יותר כי הם מתחילים את מסלולם ביבנה.

מהשעה 7 ועד 8 בבוקר יש 3 נסיעות בקו 369 ונסיעה אחת בקו 179 שעוצר בסנהדרין פינת ירושלים כתחנה אחרונה לפני שהוא יוצא מיבנה (כשמסתכלים על מתנ"ח בלבד).

אם נסתכל על מ7 בבוקר ועד 8 בבוקר מרחוב העצמאות נגלה נסיעה בקו 353 (זמן משוער אך דיי אמין בקו זה למרות המסלול הארוך שלו). נסיעה בקו 179 ונסיעה בקו 303. סה"כ באופן כללי מיבנה לת"א בין 7-8 בבוקר יש 6 נסיעות.

בכל מקרה, גם אם נתמקד רק בקווים 369א/340/369, נראה שהתדירות לא רעה בהשוואה לרכבת.

אז מדוע שתושבי אשקלון ואשדוד ייסעו באוטובוסים ותושבי יבנה ברכבת? גם לכם יש שירות אוטובוסים טוב (ועוד מהשכונות ובתדירות לא רעה בשעות היוממים בשני הכיוונים).

לאור כל מה שכתבת, אינני מבין מדוע אתה תבחר לנסוע ברכב פרטי על פני אוטובוס. במיוחד שכעת כביש 4 השתדרג משמעותית.
 

benshap2

New member
האוטובוסים לא נוסעיםדרך הנתיב המהיר

גם ליבנה יש שירות אוטובוסים לא רע.אז למה רכב?
למה אתה תעבור לרכב במקום להשתמש באוטובוסים?

בין אם מדובר בקווים 178/179/180 ויאולה שאוספים מהשכונות לת"א.

בין אם מדובר על קו 340 ויאולה מהמתנ"ח למרכזית ת"א וקו 369 מטרופולין (תדירות גבוהה) למרכזית ת"א או קו 369א מטרופולין לרכבת מרכז בת"א (פעם בשעה). שלושת הקווים האלו, פחות או יותר ישירים לת"א דרך כביש 4 וכביש 44. גם קווים 178/179 ישירים (180 דרך איקאה).

תוסיף את 353 מטרופולין ו310 אגד מהעצמאות דרך כביש 42 ומרכזית ראשל"צ, משם היישר לת"א. ו303 אגד מהעצמאות דרך כביש 42, מרכזית ראשל"צ ומשה דיין בראשל"צ ומשם דרך איילון ישירות לת"א.

כמה נסיעות יש של קווי אוטובוס בשעות הבוקר? אם רק ניקח את הנסיעות מהמתנ"ח לת"א, נוכל לראות שבין 6 בבוקר ל7 בבוקר יש 9 נסיעות בקווים השונים לת"א, כאשר יש גם נסיעה אחת ב5:57 שאותה לא הכנסתי לשקלול. וכל זה על פי לו"ז משוער, וזה עדיין הרבה גם אם תהיינה חריגות בלו"ז. מן הסתם שבקווים 178/179 האמינות גבוהה הרבה יותר כי הם מתחילים את מסלולם ביבנה.

מהשעה 7 ועד 8 בבוקר יש 3 נסיעות בקו 369 ונסיעה אחת בקו 179 שעוצר בסנהדרין פינת ירושלים כתחנה אחרונה לפני שהוא יוצא מיבנה (כשמסתכלים על מתנ"ח בלבד).

אם נסתכל על מ7 בבוקר ועד 8 בבוקר מרחוב העצמאות נגלה נסיעה בקו 353 (זמן משוער אך דיי אמין בקו זה למרות המסלול הארוך שלו). נסיעה בקו 179 ונסיעה בקו 303. סה"כ באופן כללי מיבנה לת"א בין 7-8 בבוקר יש 6 נסיעות.

בכל מקרה, גם אם נתמקד רק בקווים 369א/340/369, נראה שהתדירות לא רעה בהשוואה לרכבת.

אז מדוע שתושבי אשקלון ואשדוד ייסעו באוטובוסים ותושבי יבנה ברכבת? גם לכם יש שירות אוטובוסים טוב (ועוד מהשכונות ובתדירות לא רעה בשעות היוממים בשני הכיוונים).

לאור כל מה שכתבת, אינני מבין מדוע אתה תבחר לנסוע ברכב פרטי על פני אוטובוס. במיוחד שכעת כביש 4 השתדרג משמעותית.
האוטובוסים לא נוסעיםדרך הנתיב המהיר
ובנוסף מגיעים רק עד מרכזית. משם התחבורה לא נוחה לי, לכן אחרי הפקקים אני צריך לרדת בצומת חולון או הולץ הלא סימפטיים, חשוף לפגעי מזג האוויר, ועוד לשלם עוד 6.60 בכל כיוון על המקטע הזה. בקיצור, כמי שהחברה תממן לו חניה בתל אביב אם יצורך, לא שווה לי יותר לחנות ברכבת. עדיף כבר להמשיך ברכב וזהו
 
כלומר עדיף לשלם 50 שקלים מ5 שקלים

האוטובוסים לא נוסעיםדרך הנתיב המהיר
ובנוסף מגיעים רק עד מרכזית. משם התחבורה לא נוחה לי, לכן אחרי הפקקים אני צריך לרדת בצומת חולון או הולץ הלא סימפטיים, חשוף לפגעי מזג האוויר, ועוד לשלם עוד 6.60 בכל כיוון על המקטע הזה. בקיצור, כמי שהחברה תממן לו חניה בתל אביב אם יצורך, לא שווה לי יותר לחנות ברכבת. עדיף כבר להמשיך ברכב וזהו
כלומר עדיף לשלם 50 שקלים מ5 שקלים
ועוד לנהוג בעצמך. (חישוב גס של עלויות הנסיעה ברכב)
והתשלום הוא 6.6 לנסיעה חד פעמית , נוסע קבוע משלם 5.3 שקלים!
ובחופשי חודשי עוד פחות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה