אגודת אוטובוס השבת של גוש דן

מצב
הנושא נעול.

orchilit

New member
מ ע ו ל ה ! ! ! ! ! ! ! ! !

אגודת אוטובוס השבת של גוש דן

בשעה טובה מתחילה מחר לפעול אגודת "נוע תנוע"- אוטובוס השבת של גוש דן.
[URL]https://www.facebook.com/pages/%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2/1097546803591840[/URL]
המסלול הראשון שיפעל - קו 63
אני כבר נרשמתי כחבר באגודה
מ ע ו ל ה ! ! ! ! ! ! ! ! !
שיעבוד רק בשישי בלילה, ואז בכלל יהיה נהדר. אני גם אירשם.
 

Ccyclist

Well-known member
ברכותי. התקדמות נוספת למודל האגודה השיתופית.

אגודת אוטובוס השבת של גוש דן

בשעה טובה מתחילה מחר לפעול אגודת "נוע תנוע"- אוטובוס השבת של גוש דן.
[URL]https://www.facebook.com/pages/%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2/1097546803591840[/URL]
המסלול הראשון שיפעל - קו 63
אני כבר נרשמתי כחבר באגודה
ברכותי. התקדמות נוספת למודל האגודה השיתופית.
אני מבין שבניגוד למונופול של שבוס בירושלים הקו הזה סוגר חור במערכת החלקית והבעייתית של קווי השירות בתל אביב וסביבתה. במקרה כזה האגודה יכולה לקדם את עצמה גם ע"י ציון קווי השירות (בסימון אחר) המצטלבים עם המסלול הראשון, ובעתיד - לשאוף לסתום "חור" בולט נוסף במערכת הקיימת.
&nbsp
כמו כן הרעיון להפעיל את היוזמה במסלול של קו אוטובוס מוכר וממוספר הוא רעיון טוב כי הציבור מכיר את המסלול. כשיחליטו להפעיל מסלול נוסף יש לשקול הפעלה דומה לפי קו קיים. אני מקווה שמשרד התחבורה לא יכול לדרוש "זכויות יוצרים" על שירות שאינו קיים בשבתות וחגים.
&nbsp
אני מאד מעריך את הלולאה של שבוס הירושלמית אבל אין לה את היתרון של קו מוכר וממוספר כמו ביוזמה בגוש דן.
&nbsp
כירושלמי לשעבר תרמתי לשבוס.
 
אין שום קו אוטובוס שמקיף את כל השכונות החילוניות בירושלים

ברכותי. התקדמות נוספת למודל האגודה השיתופית.
אני מבין שבניגוד למונופול של שבוס בירושלים הקו הזה סוגר חור במערכת החלקית והבעייתית של קווי השירות בתל אביב וסביבתה. במקרה כזה האגודה יכולה לקדם את עצמה גם ע"י ציון קווי השירות (בסימון אחר) המצטלבים עם המסלול הראשון, ובעתיד - לשאוף לסתום "חור" בולט נוסף במערכת הקיימת.
&nbsp
כמו כן הרעיון להפעיל את היוזמה במסלול של קו אוטובוס מוכר וממוספר הוא רעיון טוב כי הציבור מכיר את המסלול. כשיחליטו להפעיל מסלול נוסף יש לשקול הפעלה דומה לפי קו קיים. אני מקווה שמשרד התחבורה לא יכול לדרוש "זכויות יוצרים" על שירות שאינו קיים בשבתות וחגים.
&nbsp
אני מאד מעריך את הלולאה של שבוס הירושלמית אבל אין לה את היתרון של קו מוכר וממוספר כמו ביוזמה בגוש דן.
&nbsp
כירושלמי לשעבר תרמתי לשבוס.
אין שום קו אוטובוס שמקיף את כל השכונות החילוניות בירושלים
חוץ מזה מה שחשוב לירושלמים זה מהיכן יוצאים ולאן המיניבוס מגיע (בד"כ היעד הוא מרכז העיר).
 

Ccyclist

Well-known member
אני מודע לכך ששבוס לא יכולה לחקות קו קיים.

אין שום קו אוטובוס שמקיף את כל השכונות החילוניות בירושלים
חוץ מזה מה שחשוב לירושלמים זה מהיכן יוצאים ולאן המיניבוס מגיע (בד"כ היעד הוא מרכז העיר).
אני מודע לכך ששבוס לא יכולה לחקות קו קיים.
מבחינתי הלולאה היא המצאה גאונית בהתחשב בכך שיש אמצעים מוגבלים וקו אחד בלבד בשלב זה. החיסרון שלה הוא שאי אפשר פשוט לומר "קו XY" וצריך להסביר אותה, במיוחד בצד הדרומי של הלולאה שם כיוון הנסיעה יכול להיות מאד שונה מהתח"צ הרגיל ביום חול. סיבוב הזז - עזה יכול להדאיג נוסעים מבית הכרם שרגילים להגיע לעיר דרך יפו ואגריפס, לתלפיות יש לנסוע דרומה או מזרחה מבית הכרם או קריית היובל, נסיעה בין הקמפוסים והמעונות מצריכה נסיעה על כל הסיבוב או החלפה עם הליכה של 5-10 דק' בין החתולות לכיכר ספרא דרך קהל הבליינים של נחלת שבעה. האנומליות האלו עדיפות כמובן מהיעדר תח"צ מוחלט, אבל הנוסע צריך ללמוד את המסלול החדש על הנקודות הייחודיות שבו לעומת האגודה בגוש דן שלא צריכה להסביר את המסלול המוכר לחבריה.
 

olli3

New member
מנהל
עד כמה שאני מבין,המטרה העיקרית היא לקחת נוסעים לים, מה בשאר

אגודת אוטובוס השבת של גוש דן

בשעה טובה מתחילה מחר לפעול אגודת "נוע תנוע"- אוטובוס השבת של גוש דן.
[URL]https://www.facebook.com/pages/%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2/1097546803591840[/URL]
המסלול הראשון שיפעל - קו 63
אני כבר נרשמתי כחבר באגודה
עד כמה שאני מבין,המטרה העיקרית היא לקחת נוסעים לים, מה בשאר
השנה? יש תוכית עתידית או משהו?
&nbsp
לשם כך מסלול 63 מעולה, הוא לא חופף מוניות שירות, הוא מקשר חלקים מרמת גן וגבעתיים שרחוקים להליכה מהים כמובן וגם עושה מסלול טוב בת"א.
&nbsp
אבל בהמשך השנה כשתיגמר עונת הרחצה, הוא לא יהיה אפקטיבי כקו לים אלא כקו עצמאי שמוביל לחלקים למרכז ת"א, אז מה האג'נדה העתידית בלגדול ולהרחיב את השירות? להפעיל קווים מרכזיים ומוכרים בגוש דן פשוט? אם כן, זה רעיון מעולה.
 

orchilit

New member
הוא גם מביא לדיזנגוף סנטר, הבימה, סינמטק ועזריאלי

עד כמה שאני מבין,המטרה העיקרית היא לקחת נוסעים לים, מה בשאר
השנה? יש תוכית עתידית או משהו?
&nbsp
לשם כך מסלול 63 מעולה, הוא לא חופף מוניות שירות, הוא מקשר חלקים מרמת גן וגבעתיים שרחוקים להליכה מהים כמובן וגם עושה מסלול טוב בת"א.
&nbsp
אבל בהמשך השנה כשתיגמר עונת הרחצה, הוא לא יהיה אפקטיבי כקו לים אלא כקו עצמאי שמוביל לחלקים למרכז ת"א, אז מה האג'נדה העתידית בלגדול ולהרחיב את השירות? להפעיל קווים מרכזיים ומוכרים בגוש דן פשוט? אם כן, זה רעיון מעולה.
הוא גם מביא לדיזנגוף סנטר, הבימה, סינמטק ועזריאלי
ומשם אפשר ללכת גם רגלית לכל מיני מקומות. מסכים שזה יותר קו 'קיצי' , אבל לא רק. אני מניח שהוא נבחר בגלל הביקוש שלו בזמן הזה , כדי להראות שיש כזה.
 
אכן. אם מוניות שירות 16 ו-66 פועלות כל השנה,

הוא גם מביא לדיזנגוף סנטר, הבימה, סינמטק ועזריאלי
ומשם אפשר ללכת גם רגלית לכל מיני מקומות. מסכים שזה יותר קו 'קיצי' , אבל לא רק. אני מניח שהוא נבחר בגלל הביקוש שלו בזמן הזה , כדי להראות שיש כזה.
אכן. אם מוניות שירות 16 ו-66 פועלות כל השנה,
אין ספק שגם ל-63 יהיה ביקוש כל השנה.
 

Ccyclist

Well-known member
למרות עמדת הפורום יש לפרסם את רשת קווי השירות בשבת

אכן. אם מוניות שירות 16 ו-66 פועלות כל השנה,
אין ספק שגם ל-63 יהיה ביקוש כל השנה.
למרות עמדת הפורום יש לפרסם את רשת קווי השירות בשבת
אני מבין את העמדה שללא לו"ז, כירטוס מסודר ואפילו ללא יכולת להעלות נוסעים בתחנות הביניים זה לא תח"צ אבל בשלב זה לא תזיק "מפה קנייתית" של מה שפעיל בשבת בגוש דן.
 
אני לא חושב שלפורום יש עמדה רשמית.

למרות עמדת הפורום יש לפרסם את רשת קווי השירות בשבת
אני מבין את העמדה שללא לו"ז, כירטוס מסודר ואפילו ללא יכולת להעלות נוסעים בתחנות הביניים זה לא תח"צ אבל בשלב זה לא תזיק "מפה קנייתית" של מה שפעיל בשבת בגוש דן.
אני לא חושב שלפורום יש עמדה רשמית.
אם מישהו יפרסם פה מפה כזאת, אני מבטיח לך שלא ינדו אותו מהפורום. גם בשרשורי הכוונה אנחנו מציעים מוניות שירות כשאין אפשרות טובה יותר, לדוגמה בשבת, ואף אחד עוד לא התקומם נגד אזכור מוניות השירות בהקשרים כאלה.
 
לקו הזה יכול להיות ביקוש נוסף אם יאריכו אותו לבקעת אונו

אכן. אם מוניות שירות 16 ו-66 פועלות כל השנה,
אין ספק שגם ל-63 יהיה ביקוש כל השנה.
לקו הזה יכול להיות ביקוש נוסף אם יאריכו אותו לבקעת אונו
מעין שילוב של 56 ו 63 - כמו 56 בין יהוד למחלף אלוף שדה וכמו 63 בין אלוף שדה לכרמלית.
 

olli3

New member
מנהל
חשבתי על זה, בהתחלה על 55 ואז גם על 56

לקו הזה יכול להיות ביקוש נוסף אם יאריכו אותו לבקעת אונו
מעין שילוב של 56 ו 63 - כמו 56 בין יהוד למחלף אלוף שדה וכמו 63 בין אלוף שדה לכרמלית.
חשבתי על זה, בהתחלה על 55 ואז גם על 56
אבל הם לא מקשרים את מרכז ת"א כל כך, רק מתקרבים למרכז ת"א למרות שנוסעים לעוד מקומות רלוונטים כמו הנמל למשל.
&nbsp
אבל הרעיון שלך טוב יותר, המשך כמו 63 לת"א,. אני לא חושב שזה גם יבלבל את הנוסעים כל כך, תושבי בקעת אונו רגילים למסלול 56 ומכירים אותו כך שיחכו לו בתחנות של 56 ותושבי רמת גן, גבעתיים ותל אביב מכירים את 63 ויחכו לו בתחנות לש 63.
 
הצעתי 56 ולא 55 מכיוון ש 55 עובר בישמח משה החרדית ומתחיל

חשבתי על זה, בהתחלה על 55 ואז גם על 56
אבל הם לא מקשרים את מרכז ת"א כל כך, רק מתקרבים למרכז ת"א למרות שנוסעים לעוד מקומות רלוונטים כמו הנמל למשל.
&nbsp
אבל הרעיון שלך טוב יותר, המשך כמו 63 לת"א,. אני לא חושב שזה גם יבלבל את הנוסעים כל כך, תושבי בקעת אונו רגילים למסלול 56 ומכירים אותו כך שיחכו לו בתחנות של 56 ותושבי רמת גן, גבעתיים ותל אביב מכירים את 63 ויחכו לו בתחנות לש 63.
הצעתי 56 ולא 55 מכיוון ש 55 עובר בישמח משה החרדית ומתחיל
בקרית אונו, לעומת 56 שמתחיל ביהוד.
אפשר גם לשנות קצת מהמסלול של 56 כך שבשבת לא יסע בסביון אלא יעבור בצומת סביון שזו כניסה ראשית לאור יהודה ואפילו שיכנס לתוך אור יהודה.
מצד שני, גם באור יהודה יש אוכלוסיה מסורתית ודתית גדולה.
הרעיון הכללי שלי הוא להאריך את קו השבת הזה לבקעת אונו. המסלול המפורט בבקעת אונו טעון בדיקה ומחשבה. לא בטוח שהמסלול של 56 כפי שהוא זה המסלול האופטימלי לשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
תקראו לזה 55+56 או 55/56 להראות מסלול משולב.

הצעתי 56 ולא 55 מכיוון ש 55 עובר בישמח משה החרדית ומתחיל
בקרית אונו, לעומת 56 שמתחיל ביהוד.
אפשר גם לשנות קצת מהמסלול של 56 כך שבשבת לא יסע בסביון אלא יעבור בצומת סביון שזו כניסה ראשית לאור יהודה ואפילו שיכנס לתוך אור יהודה.
מצד שני, גם באור יהודה יש אוכלוסיה מסורתית ודתית גדולה.
הרעיון הכללי שלי הוא להאריך את קו השבת הזה לבקעת אונו. המסלול המפורט בבקעת אונו טעון בדיקה ומחשבה. לא בטוח שהמסלול של 56 כפי שהוא זה המסלול האופטימלי לשבת.
תקראו לזה 55+56 או 55/56 להראות מסלול משולב.
זה יכול לעבוד במסלול שפועל לפי שני קווים כאשר התמונה הכללית ברורה והפרטים הקטנים מופיעים אצל הקואופרטיב.
&nbsp
עדיף לא להרחיב את זה יותר כדי שלא יראה כמו תרגיל בחשבון.
 
55 לא מהווה בסיס טוב לקו בשבת ואין מה לשלב ממנו. השילוב צריך

תקראו לזה 55+56 או 55/56 להראות מסלול משולב.
זה יכול לעבוד במסלול שפועל לפי שני קווים כאשר התמונה הכללית ברורה והפרטים הקטנים מופיעים אצל הקואופרטיב.
&nbsp
עדיף לא להרחיב את זה יותר כדי שלא יראה כמו תרגיל בחשבון.
55 לא מהווה בסיס טוב לקו בשבת ואין מה לשלב ממנו. השילוב צריך
להיות של מסלול על בסיס המסלול של 56 בבקעת אונו אולי עם שינויים + המסלול של 63 ברמת גן, גבעתיים ותל אביב.
 

Ccyclist

Well-known member
אז 63/56, "אוסטרוהונגריה", שם אחד שמבטא את השילוב.

55 לא מהווה בסיס טוב לקו בשבת ואין מה לשלב ממנו. השילוב צריך
להיות של מסלול על בסיס המסלול של 56 בבקעת אונו אולי עם שינויים + המסלול של 63 ברמת גן, גבעתיים ותל אביב.
אז 63/56, "אוסטרוהונגריה", שם אחד שמבטא את השילוב.
 

cwen

New member
אני לא מבינה איך יתבצע נושא התשלום אחרי החודש הראשון

אגודת אוטובוס השבת של גוש דן

בשעה טובה מתחילה מחר לפעול אגודת "נוע תנוע"- אוטובוס השבת של גוש דן.
[URL]https://www.facebook.com/pages/%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2/1097546803591840[/URL]
המסלול הראשון שיפעל - קו 63
אני כבר נרשמתי כחבר באגודה
אני לא מבינה איך יתבצע נושא התשלום אחרי החודש הראשון
 
למיטב הבנתי באמצעות אפליקציית hopon,

אני לא מבינה איך יתבצע נושא התשלום אחרי החודש הראשון
למיטב הבנתי באמצעות אפליקציית hopon,
כנראה ע"י סריקת קוד QR. למיטב ידיעתי ניתן להשתמש באפליקציה הזאת גם באוטובוסים רגילים כדי לשלם בערך צבור (אם כי מעולם לא ניסיתי).
 

cwen

New member
אבל זה חוקי?

למיטב הבנתי באמצעות אפליקציית hopon,
כנראה ע"י סריקת קוד QR. למיטב ידיעתי ניתן להשתמש באפליקציה הזאת גם באוטובוסים רגילים כדי לשלם בערך צבור (אם כי מעולם לא ניסיתי).
אבל זה חוקי?
זה לא הופך את זה לתחבורה ציבורית ללא רשיון?
 

Ccyclist

Well-known member
אם זה תשלום של חברי האגודה אז זה חוקי

אבל זה חוקי?
זה לא הופך את זה לתחבורה ציבורית ללא רשיון?
אם זה תשלום של חברי האגודה אז זה חוקי
הטריק של אגודות התח"צ הוא שהנסיעה היא לחברי האגודה בלבד וכך אי אפשר להלין עליהן שהן מפעילות תחבורה לציבור הרחב ללא היתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה