נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר

מצב
הנושא נעול.

aviy99

New member
האם קראת את כל השרשור הזה?

מדוע לא לבנות מנהרות או גשרים להולכי הרגל במקום לסגור את...
הנתיבים?
האם קראת את כל השרשור הזה?
אם קראת ואינך יודע עדיין את הסיבה אז אינני יודע מה להגיד לך, ואם לא קראת אני ממליץ לך להשקיע כמה דקות ולקרוא את השרשור במלואו, אני ממליץ במיוחד על התגובות של amirv ושל orensaab שעושים עלי רושם כאנשים שמבינים טוב מאוד את החומר. אני מודה ומתוודה שאינני מבין כמו שני החברים הנ"ל שתגובותיהם כל כך ברורות ואולי יתנו לך את התשובה.
 

aviy99

New member
כרגע נמסר בחדשות ברשת ב' כי הכנסת דנה עכשיו בנושא הזה

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
כרגע נמסר בחדשות ברשת ב' כי הכנסת דנה עכשיו בנושא הזה
 
הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:

כרגע נמסר בחדשות ברשת ב' כי הכנסת דנה עכשיו בנושא הזה
הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:
[URL]http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press111114.aspx[/URL]

משרד התחבורה: התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי תעבור לנתיב הימני – על חשבון הרכבים הפרטיים;
11 בנובמבר 2014, י"ח בחשון תשע"ה, בשעה 11:00
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות ח"כ צור קרא לזרז את העבודות בנתיב: בטווח הקצר יהיה עומס רב בציר
?
ח"כ ישראל אייכלר שיזם את הדיון בנושא נתיבי תח"צ והנעשה בציר ז'בוטינסקי קרא להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני של הכביש

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות. היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר, להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי זה מסוג הדברים שהדיון בהם מתקיים אחרי האסון, וצריך להסתכל בצורה רחבה על הנושא ולדאוג לתת העדפה להסעת המונים ולא להתמקד בציר ז'בוטינסקי, כך שמי שעולה על אוטובוס ידע שהוא חוסך זמן וכסף ולא מסכן את בטיחותו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אסור להגיע ליום של ההרוג ה-22 בציר. "התרענו כבר בעבר שהתקבלו החלטות לא נכונות, ומישהו צריך לשלם את המחיר על החלטה שגרמה לאבדן חיי אדם", אמר.

סיכם את הדיון ואמר כי חייבים לאזן בין הבטיחות לבין הצורך לדאוג שהתנועה על הציר תזרום. לדבריו, צריך לתת עדיפות עליונה להולכי הרגל שהם הכי פגיעים, ועדיפות לתחבורה הציבורית. הוא העריך כי בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהייה עמוסה מאוד, והציע לזרז את העבודות להקמת הרכבת הקלה ולתיקון הליקויים במסלול, כך שהוא ייפתח כמה שיותר מהר. ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
 
השורות התחתונות:

הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:
[URL]http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press111114.aspx[/URL]

משרד התחבורה: התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי תעבור לנתיב הימני – על חשבון הרכבים הפרטיים;
11 בנובמבר 2014, י"ח בחשון תשע"ה, בשעה 11:00
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות ח"כ צור קרא לזרז את העבודות בנתיב: בטווח הקצר יהיה עומס רב בציר
?
ח"כ ישראל אייכלר שיזם את הדיון בנושא נתיבי תח"צ והנעשה בציר ז'בוטינסקי קרא להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני של הכביש

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות. היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר, להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי זה מסוג הדברים שהדיון בהם מתקיים אחרי האסון, וצריך להסתכל בצורה רחבה על הנושא ולדאוג לתת העדפה להסעת המונים ולא להתמקד בציר ז'בוטינסקי, כך שמי שעולה על אוטובוס ידע שהוא חוסך זמן וכסף ולא מסכן את בטיחותו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אסור להגיע ליום של ההרוג ה-22 בציר. "התרענו כבר בעבר שהתקבלו החלטות לא נכונות, ומישהו צריך לשלם את המחיר על החלטה שגרמה לאבדן חיי אדם", אמר.

סיכם את הדיון ואמר כי חייבים לאזן בין הבטיחות לבין הצורך לדאוג שהתנועה על הציר תזרום. לדבריו, צריך לתת עדיפות עליונה להולכי הרגל שהם הכי פגיעים, ועדיפות לתחבורה הציבורית. הוא העריך כי בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהייה עמוסה מאוד, והציע לזרז את העבודות להקמת הרכבת הקלה ולתיקון הליקויים במסלול, כך שהוא ייפתח כמה שיותר מהר. ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
השורות התחתונות:
1. המת"צ יישאר סגור עד לסיום העבודות על הקו האדום.
2. האוטובוסים יסעו בנתיבים הימניים על חשבון כלי רכב פרטיים.
3. בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהיה עמוסה מאוד.
4. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא הייתה שותפה להחלטה.

הפעם אני לא מוסיף הערכות משלי - אתן למציאות בעתיד הקרוב לדברר את עצמה ולתת ציונים למשרד התחבורה ולנת"ע.
 

aviy99

New member
אני מודה לך שהבאת לפה את הדיון מהכנסת.

הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:
[URL]http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press111114.aspx[/URL]

משרד התחבורה: התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי תעבור לנתיב הימני – על חשבון הרכבים הפרטיים;
11 בנובמבר 2014, י"ח בחשון תשע"ה, בשעה 11:00
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות ח"כ צור קרא לזרז את העבודות בנתיב: בטווח הקצר יהיה עומס רב בציר
?
ח"כ ישראל אייכלר שיזם את הדיון בנושא נתיבי תח"צ והנעשה בציר ז'בוטינסקי קרא להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני של הכביש

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות. היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר, להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי זה מסוג הדברים שהדיון בהם מתקיים אחרי האסון, וצריך להסתכל בצורה רחבה על הנושא ולדאוג לתת העדפה להסעת המונים ולא להתמקד בציר ז'בוטינסקי, כך שמי שעולה על אוטובוס ידע שהוא חוסך זמן וכסף ולא מסכן את בטיחותו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אסור להגיע ליום של ההרוג ה-22 בציר. "התרענו כבר בעבר שהתקבלו החלטות לא נכונות, ומישהו צריך לשלם את המחיר על החלטה שגרמה לאבדן חיי אדם", אמר.

סיכם את הדיון ואמר כי חייבים לאזן בין הבטיחות לבין הצורך לדאוג שהתנועה על הציר תזרום. לדבריו, צריך לתת עדיפות עליונה להולכי הרגל שהם הכי פגיעים, ועדיפות לתחבורה הציבורית. הוא העריך כי בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהייה עמוסה מאוד, והציע לזרז את העבודות להקמת הרכבת הקלה ולתיקון הליקויים במסלול, כך שהוא ייפתח כמה שיותר מהר. ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
אני מודה לך שהבאת לפה את הדיון מהכנסת.
 

olli3

New member
מנהל
לצערי הופגנה כאן בורות מטורפת בכל הקשור לתכנון מערכי תנועה!

הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:
[URL]http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press111114.aspx[/URL]

משרד התחבורה: התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי תעבור לנתיב הימני – על חשבון הרכבים הפרטיים;
11 בנובמבר 2014, י"ח בחשון תשע"ה, בשעה 11:00
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות ח"כ צור קרא לזרז את העבודות בנתיב: בטווח הקצר יהיה עומס רב בציר
?
ח"כ ישראל אייכלר שיזם את הדיון בנושא נתיבי תח"צ והנעשה בציר ז'בוטינסקי קרא להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני של הכביש

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות. היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר, להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי זה מסוג הדברים שהדיון בהם מתקיים אחרי האסון, וצריך להסתכל בצורה רחבה על הנושא ולדאוג לתת העדפה להסעת המונים ולא להתמקד בציר ז'בוטינסקי, כך שמי שעולה על אוטובוס ידע שהוא חוסך זמן וכסף ולא מסכן את בטיחותו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אסור להגיע ליום של ההרוג ה-22 בציר. "התרענו כבר בעבר שהתקבלו החלטות לא נכונות, ומישהו צריך לשלם את המחיר על החלטה שגרמה לאבדן חיי אדם", אמר.

סיכם את הדיון ואמר כי חייבים לאזן בין הבטיחות לבין הצורך לדאוג שהתנועה על הציר תזרום. לדבריו, צריך לתת עדיפות עליונה להולכי הרגל שהם הכי פגיעים, ועדיפות לתחבורה הציבורית. הוא העריך כי בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהייה עמוסה מאוד, והציע לזרז את העבודות להקמת הרכבת הקלה ולתיקון הליקויים במסלול, כך שהוא ייפתח כמה שיותר מהר. ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
לצערי הופגנה כאן בורות מטורפת בכל הקשור לתכנון מערכי תנועה!
נבחר הפתרון של הקטנת הראש בו שופכים את הקערה עם התינוק בתוכה (או איך שלא אומרים את הביטוי הזה).
&nbsp
סך הכל צריך ליצור רצף רמזורים אחר שלא מאפשר מפגש בין כלי רכב כלשהו לבין הולך הרגל - זה הכל! זו ממש אבל ממש לא בעיה לביצוע ופירטתי כאן בשרשור זה (מטה) את תחלופת הרמזורים המלאה שתמנע פגיעות בין רכב לבין הולך רגל באופן כמעט מוחלט. החיכוך האופציונאלי היחיד יהיה עם כלי הרכב הפונים שמאלה אל ז'בוטינסקי אבל הדבר מתבצע תמידית במהירות נמוכה, תוך כדי סיבוב (פניה שמאלה) דבר שמאפשר תגובה טובה של הנהג למניעת פגיעה בהולך הרגל כמו סטיה לנתיב ימיני או שמאלי יותר לפי הצורך כדי להתחמק מפגיעה בהולך הרגל וכמובן פשוט עצירה שבהחלט אפשרית במהירות נמוכה של רכב הפונה שמאלה.
 
אתה כנראה לא מבין שלמשרד התחבורה ולנת"ע נוח בעת הזו להשבית

לצערי הופגנה כאן בורות מטורפת בכל הקשור לתכנון מערכי תנועה!
נבחר הפתרון של הקטנת הראש בו שופכים את הקערה עם התינוק בתוכה (או איך שלא אומרים את הביטוי הזה).
&nbsp
סך הכל צריך ליצור רצף רמזורים אחר שלא מאפשר מפגש בין כלי רכב כלשהו לבין הולך הרגל - זה הכל! זו ממש אבל ממש לא בעיה לביצוע ופירטתי כאן בשרשור זה (מטה) את תחלופת הרמזורים המלאה שתמנע פגיעות בין רכב לבין הולך רגל באופן כמעט מוחלט. החיכוך האופציונאלי היחיד יהיה עם כלי הרכב הפונים שמאלה אל ז'בוטינסקי אבל הדבר מתבצע תמידית במהירות נמוכה, תוך כדי סיבוב (פניה שמאלה) דבר שמאפשר תגובה טובה של הנהג למניעת פגיעה בהולך הרגל כמו סטיה לנתיב ימיני או שמאלי יותר לפי הצורך כדי להתחמק מפגיעה בהולך הרגל וכמובן פשוט עצירה שבהחלט אפשרית במהירות נמוכה של רכב הפונה שמאלה.
אתה כנראה לא מבין שלמשרד התחבורה ולנת"ע נוח בעת הזו להשבית
את המת"צ, כי העבודות על פורטל שנקר גם כך הולכות לשבש ולהשבית את הקטע המערבי שלו.
הקטע המזרחי של המת"צ סגור כבר שנתיים וזה כלל לא מפריע להם.
אז ההחלטה הזו של עיריית פ"ת באה להם כמתנה משמיים.
הם לא יצטרכו להתמודד כעת עם תיקון המת"צ ועם ההפרעה של העבודות על הפורטל למת"צ. כל התנועה בז'בוטינסקי תתנקז לשלושה נתיבים ותקוותם היא שהמשיח יבוא ויעזור להם לצלוח בשלום את התקופה הזו, עם פקקי תנועה מטורפים אבל ללא הרבה הרוגים.
הגישה של משרד התחבורה ונת"ע בהקשר הזה היא של "להישאר לבטח בכסא המרופד ולחזור כל יום הביתה בשלום".
הנוסעים בתחבורה הציבורית והפרטית מעניינים אותם כקליפת השום.
 

olli3

New member
מנהל
אני מדבר על הולכי הרגל, לא על שאר משתמשי הדרך.

אתה כנראה לא מבין שלמשרד התחבורה ולנת"ע נוח בעת הזו להשבית
את המת"צ, כי העבודות על פורטל שנקר גם כך הולכות לשבש ולהשבית את הקטע המערבי שלו.
הקטע המזרחי של המת"צ סגור כבר שנתיים וזה כלל לא מפריע להם.
אז ההחלטה הזו של עיריית פ"ת באה להם כמתנה משמיים.
הם לא יצטרכו להתמודד כעת עם תיקון המת"צ ועם ההפרעה של העבודות על הפורטל למת"צ. כל התנועה בז'בוטינסקי תתנקז לשלושה נתיבים ותקוותם היא שהמשיח יבוא ויעזור להם לצלוח בשלום את התקופה הזו, עם פקקי תנועה מטורפים אבל ללא הרבה הרוגים.
הגישה של משרד התחבורה ונת"ע בהקשר הזה היא של "להישאר לבטח בכסא המרופד ולחזור כל יום הביתה בשלום".
הנוסעים בתחבורה הציבורית והפרטית מעניינים אותם כקליפת השום.
אני מדבר על הולכי הרגל, לא על שאר משתמשי הדרך.
לא על תח"צ, לא על רכב פרטי - נטו על הולכי הרגל.
&nbsp
ההצעה שרשמתי טובה גם לימים של העבודות על הרק"ל שיחלו, הולכי רגל לא צריכים לעמוד באמצע הכביש בציר שכזה ועוד למשך זמן כה רב.
 
כאשר אתה כותב שנבחר הפתרון של הקטנת הראש אתה לא מתייחס רק

אני מדבר על הולכי הרגל, לא על שאר משתמשי הדרך.
לא על תח"צ, לא על רכב פרטי - נטו על הולכי הרגל.
&nbsp
ההצעה שרשמתי טובה גם לימים של העבודות על הרק"ל שיחלו, הולכי רגל לא צריכים לעמוד באמצע הכביש בציר שכזה ועוד למשך זמן כה רב.
כאשר אתה כותב שנבחר הפתרון של הקטנת הראש אתה לא מתייחס רק
להולכי הרגל.
התינוק שלדעתך נשפך אינו תינוק הולך רגל.
הפתרון שאתה מציע נועד לפתור בעיה להולכי רגל אבל נועד לא פחות לשמר את המת"צ לתחבורה הציבורית.
ובהקשר זה למשרד התחבורה ולנת"ע נוח כעת להשבית את המת"צ שמעולם לא באמת היה איכפת להם ממנו.
 

olli3

New member
מנהל
גם ללא המת"צ - הפתרון הזה ישפר את בטיחות הולכי הרגל.

כאשר אתה כותב שנבחר הפתרון של הקטנת הראש אתה לא מתייחס רק
להולכי הרגל.
התינוק שלדעתך נשפך אינו תינוק הולך רגל.
הפתרון שאתה מציע נועד לפתור בעיה להולכי רגל אבל נועד לא פחות לשמר את המת"צ לתחבורה הציבורית.
ובהקשר זה למשרד התחבורה ולנת"ע נוח כעת להשבית את המת"צ שמעולם לא באמת היה איכפת להם ממנו.
גם ללא המת"צ - הפתרון הזה ישפר את בטיחות הולכי הרגל.
הפתרון שהצעתי בראש ובראשונה מטפל בבטיחות הולכי הרגל, כל השאר בא רק אחרי הטיפול בביטחון הולכי הרגל. והמת"צ יפעל בדיוק כמו הכביש הרגיל, כך שלא תתאפשר גישת הולכי רגל שיטעו ברמזורים מבלבלים כשכל הרמזורים יראו להם אדום.
 

ארזS

New member
כל פתרון יכול להיות מבורך

גם ללא המת"צ - הפתרון הזה ישפר את בטיחות הולכי הרגל.
הפתרון שהצעתי בראש ובראשונה מטפל בבטיחות הולכי הרגל, כל השאר בא רק אחרי הטיפול בביטחון הולכי הרגל. והמת"צ יפעל בדיוק כמו הכביש הרגיל, כך שלא תתאפשר גישת הולכי רגל שיטעו ברמזורים מבלבלים כשכל הרמזורים יראו להם אדום.
כל פתרון יכול להיות מבורך
השאלה היא אם יש מישהו שבכלל מתייחס להצעות האלה, או שהכל שם בשיטת "סמוך" ו"יהיה בסדר".
 

olli3

New member
מנהל
לא יודע, אבל את דבריי אומר מחר בכנסת או שאדם אחר יגיד את

כל פתרון יכול להיות מבורך
השאלה היא אם יש מישהו שבכלל מתייחס להצעות האלה, או שהכל שם בשיטת "סמוך" ו"יהיה בסדר".
לא יודע, אבל את דבריי אומר מחר בכנסת או שאדם אחר יגיד את
דבריי, טרם החלטתי אם אסע לכנסת מחר או לא.
 

olli3

New member
מנהל
הדברים נאמרו בכנסת, פתחתי שרשור חדש על מה שאמרו חברי הוועדה

אם יש לך אפשרות לעשות זאת תבורך.
הדברים נאמרו בכנסת, פתחתי שרשור חדש על מה שאמרו חברי הוועדה
הדברים נאמרו בכנסת שלא על ידי אבל הדברים נאמרו ומלבד חברת הכנסת תמר זנדברג, לא הייתה גישה דומה לפיתרון קל ופשוט שניתן ליישמו במהירות. הפתרונות האחרים שהוצגו הם מינהור של כל המת"צ או מנהור עבור הולכי רגל וגשרים עבור הולכי רגל.
&nbsp
וחבל על המילים שלי כאן, פשוט קרא את אשר פרסמתי.
 

ארזS

New member
תודה. אני קורא שם.

הדברים נאמרו בכנסת, פתחתי שרשור חדש על מה שאמרו חברי הוועדה
הדברים נאמרו בכנסת שלא על ידי אבל הדברים נאמרו ומלבד חברת הכנסת תמר זנדברג, לא הייתה גישה דומה לפיתרון קל ופשוט שניתן ליישמו במהירות. הפתרונות האחרים שהוצגו הם מינהור של כל המת"צ או מנהור עבור הולכי רגל וגשרים עבור הולכי רגל.
&nbsp
וחבל על המילים שלי כאן, פשוט קרא את אשר פרסמתי.
תודה. אני קורא שם.
 

stgm11

New member
רק למען הדיוק המספר הזה כפי הנראה כולל נפגעים בתאונות שלא

הנה סיכום הדיון בועדת המשנה למאבק בתאונות של הכנסת:
[URL]http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Pages/press111114.aspx[/URL]

משרד התחבורה: התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי תעבור לנתיב הימני – על חשבון הרכבים הפרטיים;
11 בנובמבר 2014, י"ח בחשון תשע"ה, בשעה 11:00
יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות ח"כ צור קרא לזרז את העבודות בנתיב: בטווח הקצר יהיה עומס רב בציר
?
ח"כ ישראל אייכלר שיזם את הדיון בנושא נתיבי תח"צ והנעשה בציר ז'בוטינסקי קרא להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני של הכביש

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה היום בנעשה בנתיבי התחבורה הציבורית, לנוכח ריבוי תאונות הדרכים בהם נפגעים הולכי רגל בכלל וריבוי הנפגעים בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה בפרט. ח"כ דוד צור פתח את הדיון וציין כי בזמן שחלף מאז שנקבע הדיון החליטה עיריית פתח תקווה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית (מת"צ) בציר ז'בוטינסקי. ח"כ ישראל אייכלר, שיזם את הדיון, הוסיף ביקש לברר אם מסגר כל המסלול או רק קטע ממנו, ואמר שצריך להחזיר את האוטובוסים לצד הימני של הכביש בנתיב מיועד לתחבורה ציבורית (נת"צ). "אמרו שאנשים יתרגלו לכך שמסלולי התחבורה הציבורית יהיו במרכז הכביש, אבל מאז נהרגים עוד ועוד אנשים, רק בציר ז'בוטינסקי נהרגו כבר 21 אנשים ועוד 51 נפגעו", אמר ח"כ אייכלר.

מנהל מחלקת תחבורה ציבורית בפתח תקווה, אבשלום שמחי, אמר כי נעשה הכל על מנת להקטין את התאונות במסלול, ולמרות זאת התאונות נמשכו. הוא הוסיף כי המסלול ייחסם כולו, לפחות עד אחרי שיסתיימו העבודות להקמת נציב הרכבת הקלה – שיחלו רק עוד 3-4 חודשים. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי המשרד ביקש מעיריית פתח תקווה להסדיר עד מחר בבוקר את מיקום התחנות ומפרצי עצירה כדי שהאוטובוסים יוכלו לנסוע בצד הימני של הכביש. הוא הסביר כי כיום יש 3 נתיבים לרכבים פרטיים בכל כיוון, שאחד מהם יילקח לטובת נתיב תחבורה ציבורית. קצין אגף התנועה המחוזי, סגן ניצב עמי דהן, אמר כי הסגירה הייתה מתואמת עם המשטרה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי דואני, אמר כי הרשות דווקא לא הייתה שותפה להחלטה ולא זומנה לסיור של המשטרה והעירייה. מנהלת חטיבת בטיחות והסברה ברשות, עליסה בן דוד, אמרה כי הרשות זיהתה את הבעיות בנתיב והצביעה על הפתרונות. היא התייחסה להצעת ח"כ אייכלר, להחזיר את האוטובוסים לנתיב הימני, ואמרה כי לא תמיד זה מוכיח את עצמו בעיקר בגלל האכיפה. לדבריה, הרשות תומכת בפתרון של הקמת אי מרכזי באמצע מסלול התחבורה הציבורית – אך הדבר יצריך דלת שמאלית לאוטובוסים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי זה מסוג הדברים שהדיון בהם מתקיים אחרי האסון, וצריך להסתכל בצורה רחבה על הנושא ולדאוג לתת העדפה להסעת המונים ולא להתמקד בציר ז'בוטינסקי, כך שמי שעולה על אוטובוס ידע שהוא חוסך זמן וכסף ולא מסכן את בטיחותו. ח"כ בועז טופורובסקי אמר כי אסור להגיע ליום של ההרוג ה-22 בציר. "התרענו כבר בעבר שהתקבלו החלטות לא נכונות, ומישהו צריך לשלם את המחיר על החלטה שגרמה לאבדן חיי אדם", אמר.

סיכם את הדיון ואמר כי חייבים לאזן בין הבטיחות לבין הצורך לדאוג שהתנועה על הציר תזרום. לדבריו, צריך לתת עדיפות עליונה להולכי הרגל שהם הכי פגיעים, ועדיפות לתחבורה הציבורית. הוא העריך כי בתקופה הקרובה התנועה בציר ז'בוטינסקי תהייה עמוסה מאוד, והציע לזרז את העבודות להקמת הרכבת הקלה ולתיקון הליקויים במסלול, כך שהוא ייפתח כמה שיותר מהר. ח"כ צור סיפר כי עוד ב-2004, שהיה במשטרה, התקיים אצלו דיון לשלוח שוטרים לעבודות לטובת הרכבת הקלה בציר ואמר: "מזל שלא שלחתי אותם כי הם היו מחכים שם עד היום". הוא הוסיף כי האכיפה צריכה להיות אלקטרונית, כדי לא לעכב את התנועה, ואמר כי ועדת המשנה בראשותו תקיים דיון נוסף שיעסוק בהנגשת תחבורה ציבורית ואמצעים להסעת המונים בטווח הארוך.
רק למען הדיוק המספר הזה כפי הנראה כולל נפגעים בתאונות שלא
קשורות לאוטובוסים והולכי רגל במת"צ, כמו התהפכות מונית השירות לפני חודש.
 
התהפכות מונית השירות היא גם תוצאה של תכנון לקוי ושגוי ביותר

רק למען הדיוק המספר הזה כפי הנראה כולל נפגעים בתאונות שלא
קשורות לאוטובוסים והולכי רגל במת"צ, כמו התהפכות מונית השירות לפני חודש.
התהפכות מונית השירות היא גם תוצאה של תכנון לקוי ושגוי ביותר
שקשור למת"צ - איסור הנסיעה ישר בין משה דיין לדרך רבין.
 

olli3

New member
מנהל
יש לכך פתרון מאד מאד פשוט שלא מצריך שינויים מרחיקי לכת.

נתיב התחבורה ברח' ז'בוטינסקי בפ"ת המכונה ציר המוות יסגר
נתיב התחבורה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה המכונה "ציר המוות" ייסגר
YNET - פורסם: 09.11.14 , 14:49
עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות. עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

את ההחלטה קיבל ראש העירייה יצחק ברוורמן באופן חד-צדדי לאחר שהעירייה חסמה בעבר את נתיבי התחבורה הציבורית בצד המערבי של הרחוב, גם אז עקב תאונות קטלניות וקשות. מהעירייה נמסר כי הם מצפים ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.
(רענן בן צור)
יש לכך פתרון מאד מאד פשוט שלא מצריך שינויים מרחיקי לכת.
גל ירוק להולכי רגל לאורך כל מעברי החציה. זה לא משהו חדש במדינת ישראל, זה עבד מעולה בצומת האיקסים בירושלים ויכול לעבודה באותה מידה בכל צומת במדינת ישראל בו בכל הצומת יש אור ירוק לכל הכיוונים וכל תנועת כלי הרכב עוצרת! או לחילופין, תנועת הולכי הרגל בגל ירוק מותאמת לתנועת כלי הרכב שנוסעים במקביל לתנועת הולכי הרגל (מתאפשרת נסיעה ישר בלבד - פירוט בהמשך)
&nbsp
לכך יש להוסיף שההמתנה לגל הירוק (להולכי הרגל) לא תעלה על שתי דקות וזמן המעברים יהיה סביב ה30-45 שניות להולכי רגל (תלוי בצומת, נפחי הליכה ותנועה שונים).
&nbsp
לכל זה אפשר להוסיף גם גל ירוק שמותאם הן לכלי הרכב והן לתחבורה הציבורית בצורה מאד מאד פשוטה. המחזור יפעל כך:
&nbsp
1. פניות שמאלה מרחובות אחרים לז'בוטינסקי בשני כיווני הנסיעה, אוטובוסים עומדים, הולכי רגל חוצים את נתיב כלי הרכב הפרטיים + את נתיבי התח"צ בצד אחד בלבד! חציית הכיוון הנגדי של תנועת כלי הרכב הפרטיים לא מתאפשרת עקב אור ירוק לפונים שמאלה אל ז'בוטינסקי (כמו שפונים שמאלה מיצחק רבין לז'בוטינסקי). האור הירוק לא יעבור את ה-20 שניות לכלי הרכב המשתלבים לציר ז'בוטינסקי. מדוע? בסעיף הבא התשובה.
&nbsp
2.גל ירוק להולכי הרגל בחציית ציר ז'בוטינסקי (מעבר אחד של הרחוב לעברו השני) יחד עם אור ירוק לכלי הרכב שחוצים את ז'בוטינסקי (אבל לא נכנסים לז'בוטינסקי), קרי לבאים ממשה דיין ישר ליצחק רבין וכו' (מה שלא קיים כיום בטמטום גמור). הגל הירוק להולכי הרגל יהיה בין 30-45 שניות (תלוי באופי כל צומת).
&nbsp
3. תנועה מלאה בציר ז'בוטינסקי בשני כיוויני הנסיעה הן לרכב פרטי והן לתחבורה ציבורית וזאת למשך זמן שלא יעלה על 2 דקות. במשך זמן זה רמזורים אדומים להולכי הרגל המבקשים לחצות את ציר ז'בוטינסקי מקצה לקצה. במתכונת זו ניתן ליצור בעצם גל ירוק מתמשך מגהה ועד בלינסון הן לרכב פרטי והן לאוטובוסים.
&nbsp
המתכונת הזו מאפשרת גם חציה בטוחה של ז'בוטינסקי מהעבר האחד לעבר השני כלשא מתקיימת כל תנועת כלי רכב כלשהו בציר עצמו. מתן האור הירוק למשך 20 שניות למשתלבים אל ז'בוטינסקי + אור ירוק להולכי הרגל לחציית 2/3 מהכביש מאפשרים חציה בטוחה מכיוון ש20 שניות זה הזמן שלוקח להולך הרגל לחצות את נתיבי הרכב הפרטי של צד אחד + נתיבי התח"צ ועד שהוא יגיע לחציית נתיבי הרכב הפרטי שנוסעים בכיוון ההפוך, הרמזור כבר יתחלף לירוק.
&nbsp
הולכי הרגל שמבקשים להגיע לתח"צ, יספיקו להגיע למת"צ ולהגיע גם לתחנת האוטובוס לפני שהאוטובוס מגיע לתחנה מה שימנע מנוסעים שונים לבחור לחצות את הכבישים באור אדום.
&nbsp
תנועת האוטובוסים ומהירותם לא תיפגע עקב גל ירוק משותף עם כלי הרכב הפרטיים.
 

stgm11

New member
לא היתה מזיקה גם הגבלה על מהירות הנסיעה ולאכוף אותה

יש לכך פתרון מאד מאד פשוט שלא מצריך שינויים מרחיקי לכת.
גל ירוק להולכי רגל לאורך כל מעברי החציה. זה לא משהו חדש במדינת ישראל, זה עבד מעולה בצומת האיקסים בירושלים ויכול לעבודה באותה מידה בכל צומת במדינת ישראל בו בכל הצומת יש אור ירוק לכל הכיוונים וכל תנועת כלי הרכב עוצרת! או לחילופין, תנועת הולכי הרגל בגל ירוק מותאמת לתנועת כלי הרכב שנוסעים במקביל לתנועת הולכי הרגל (מתאפשרת נסיעה ישר בלבד - פירוט בהמשך)
&nbsp
לכך יש להוסיף שההמתנה לגל הירוק (להולכי הרגל) לא תעלה על שתי דקות וזמן המעברים יהיה סביב ה30-45 שניות להולכי רגל (תלוי בצומת, נפחי הליכה ותנועה שונים).
&nbsp
לכל זה אפשר להוסיף גם גל ירוק שמותאם הן לכלי הרכב והן לתחבורה הציבורית בצורה מאד מאד פשוטה. המחזור יפעל כך:
&nbsp
1. פניות שמאלה מרחובות אחרים לז'בוטינסקי בשני כיווני הנסיעה, אוטובוסים עומדים, הולכי רגל חוצים את נתיב כלי הרכב הפרטיים + את נתיבי התח"צ בצד אחד בלבד! חציית הכיוון הנגדי של תנועת כלי הרכב הפרטיים לא מתאפשרת עקב אור ירוק לפונים שמאלה אל ז'בוטינסקי (כמו שפונים שמאלה מיצחק רבין לז'בוטינסקי). האור הירוק לא יעבור את ה-20 שניות לכלי הרכב המשתלבים לציר ז'בוטינסקי. מדוע? בסעיף הבא התשובה.
&nbsp
2.גל ירוק להולכי הרגל בחציית ציר ז'בוטינסקי (מעבר אחד של הרחוב לעברו השני) יחד עם אור ירוק לכלי הרכב שחוצים את ז'בוטינסקי (אבל לא נכנסים לז'בוטינסקי), קרי לבאים ממשה דיין ישר ליצחק רבין וכו' (מה שלא קיים כיום בטמטום גמור). הגל הירוק להולכי הרגל יהיה בין 30-45 שניות (תלוי באופי כל צומת).
&nbsp
3. תנועה מלאה בציר ז'בוטינסקי בשני כיוויני הנסיעה הן לרכב פרטי והן לתחבורה ציבורית וזאת למשך זמן שלא יעלה על 2 דקות. במשך זמן זה רמזורים אדומים להולכי הרגל המבקשים לחצות את ציר ז'בוטינסקי מקצה לקצה. במתכונת זו ניתן ליצור בעצם גל ירוק מתמשך מגהה ועד בלינסון הן לרכב פרטי והן לאוטובוסים.
&nbsp
המתכונת הזו מאפשרת גם חציה בטוחה של ז'בוטינסקי מהעבר האחד לעבר השני כלשא מתקיימת כל תנועת כלי רכב כלשהו בציר עצמו. מתן האור הירוק למשך 20 שניות למשתלבים אל ז'בוטינסקי + אור ירוק להולכי הרגל לחציית 2/3 מהכביש מאפשרים חציה בטוחה מכיוון ש20 שניות זה הזמן שלוקח להולך הרגל לחצות את נתיבי הרכב הפרטי של צד אחד + נתיבי התח"צ ועד שהוא יגיע לחציית נתיבי הרכב הפרטי שנוסעים בכיוון ההפוך, הרמזור כבר יתחלף לירוק.
&nbsp
הולכי הרגל שמבקשים להגיע לתח"צ, יספיקו להגיע למת"צ ולהגיע גם לתחנת האוטובוס לפני שהאוטובוס מגיע לתחנה מה שימנע מנוסעים שונים לבחור לחצות את הכבישים באור אדום.
&nbsp
תנועת האוטובוסים ומהירותם לא תיפגע עקב גל ירוק משותף עם כלי הרכב הפרטיים.
לא היתה מזיקה גם הגבלה על מהירות הנסיעה ולאכוף אותה
לא פעם נסעתי באוטובוס במת"צ ובמו עיני ראיתי את מד המהירות ב70 ואף יותר.
 

orchilit

New member
גל ירוק כזה השיתו בצומת כצנלסון-סירקין בגבעתיים המחודש

יש לכך פתרון מאד מאד פשוט שלא מצריך שינויים מרחיקי לכת.
גל ירוק להולכי רגל לאורך כל מעברי החציה. זה לא משהו חדש במדינת ישראל, זה עבד מעולה בצומת האיקסים בירושלים ויכול לעבודה באותה מידה בכל צומת במדינת ישראל בו בכל הצומת יש אור ירוק לכל הכיוונים וכל תנועת כלי הרכב עוצרת! או לחילופין, תנועת הולכי הרגל בגל ירוק מותאמת לתנועת כלי הרכב שנוסעים במקביל לתנועת הולכי הרגל (מתאפשרת נסיעה ישר בלבד - פירוט בהמשך)
&nbsp
לכך יש להוסיף שההמתנה לגל הירוק (להולכי הרגל) לא תעלה על שתי דקות וזמן המעברים יהיה סביב ה30-45 שניות להולכי רגל (תלוי בצומת, נפחי הליכה ותנועה שונים).
&nbsp
לכל זה אפשר להוסיף גם גל ירוק שמותאם הן לכלי הרכב והן לתחבורה הציבורית בצורה מאד מאד פשוטה. המחזור יפעל כך:
&nbsp
1. פניות שמאלה מרחובות אחרים לז'בוטינסקי בשני כיווני הנסיעה, אוטובוסים עומדים, הולכי רגל חוצים את נתיב כלי הרכב הפרטיים + את נתיבי התח"צ בצד אחד בלבד! חציית הכיוון הנגדי של תנועת כלי הרכב הפרטיים לא מתאפשרת עקב אור ירוק לפונים שמאלה אל ז'בוטינסקי (כמו שפונים שמאלה מיצחק רבין לז'בוטינסקי). האור הירוק לא יעבור את ה-20 שניות לכלי הרכב המשתלבים לציר ז'בוטינסקי. מדוע? בסעיף הבא התשובה.
&nbsp
2.גל ירוק להולכי הרגל בחציית ציר ז'בוטינסקי (מעבר אחד של הרחוב לעברו השני) יחד עם אור ירוק לכלי הרכב שחוצים את ז'בוטינסקי (אבל לא נכנסים לז'בוטינסקי), קרי לבאים ממשה דיין ישר ליצחק רבין וכו' (מה שלא קיים כיום בטמטום גמור). הגל הירוק להולכי הרגל יהיה בין 30-45 שניות (תלוי באופי כל צומת).
&nbsp
3. תנועה מלאה בציר ז'בוטינסקי בשני כיוויני הנסיעה הן לרכב פרטי והן לתחבורה ציבורית וזאת למשך זמן שלא יעלה על 2 דקות. במשך זמן זה רמזורים אדומים להולכי הרגל המבקשים לחצות את ציר ז'בוטינסקי מקצה לקצה. במתכונת זו ניתן ליצור בעצם גל ירוק מתמשך מגהה ועד בלינסון הן לרכב פרטי והן לאוטובוסים.
&nbsp
המתכונת הזו מאפשרת גם חציה בטוחה של ז'בוטינסקי מהעבר האחד לעבר השני כלשא מתקיימת כל תנועת כלי רכב כלשהו בציר עצמו. מתן האור הירוק למשך 20 שניות למשתלבים אל ז'בוטינסקי + אור ירוק להולכי הרגל לחציית 2/3 מהכביש מאפשרים חציה בטוחה מכיוון ש20 שניות זה הזמן שלוקח להולך הרגל לחצות את נתיבי הרכב הפרטי של צד אחד + נתיבי התח"צ ועד שהוא יגיע לחציית נתיבי הרכב הפרטי שנוסעים בכיוון ההפוך, הרמזור כבר יתחלף לירוק.
&nbsp
הולכי הרגל שמבקשים להגיע לתח"צ, יספיקו להגיע למת"צ ולהגיע גם לתחנת האוטובוס לפני שהאוטובוס מגיע לתחנה מה שימנע מנוסעים שונים לבחור לחצות את הכבישים באור אדום.
&nbsp
תנועת האוטובוסים ומהירותם לא תיפגע עקב גל ירוק משותף עם כלי הרכב הפרטיים.
גל ירוק כזה השיתו בצומת כצנלסון-סירקין בגבעתיים המחודש
יש כחצי דקה כמעט בה כל הרמזורים לנוסעים אדומים, והולכי הרגל כולם בירוק ושאר הזמן כולם באדום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה