... אה, נראה לי שכעת הבנתי איפה חוסר ההבנה.
יכול להיות (אם כי אני עדיין לא בטוח, כי לא כתבת את זה באופן מפורש) שאתה מדבר על הסבת מערכי מו-דו לקרונועים חשמליים כדי שיפעלו ללא קטר (שקראת לו "יחידה מלבנית...") אז כמובן וכמובן שזה לא אפשרי בשום דרך מעשית. אין במערכי מו-דו מנועי הסעה ואי אפשר להתקין אותם. ולכן גם אין פנטוגרפים, ולעולם הם יפעלו רק עם קטרים (דיזל, ובעתיד קטרים חשמליים).
מו-דו (Push-Pull) וקרונועים (EMUs) הם פשוט שני עולמות שונים. בעיני נוסע, ההבדל הוא חיצוני בלבד: יש קטר או אין קטר. אבל ההבדלים הפנימיים הם מאוד מהותיים. אפשר להסב קרונוע לקרון גרור-קטר, ולא להיפך.
לקרונועים יתרונות רבים, ולכן הרכבת רוצה לרכוש גם אותם (בנוסף לקטרים חשמליים שיפעלו עם מערכי מו-דו הקיימים).
... אה, נראה לי שכעת הבנתי איפה חוסר ההבנה.מצאתי דוגמה על DD בומברדייה בשוויץ <+>
http://photo.tramscape.com/rail/switzerland/stadler_s-bahn_imp2008.jpg
הפנטוגרף נמצא על הצד האחורי של קרון הניהוג.
הנה "הדמייה חיפאית" של דגם בומברדייה בצבע אדום כפי שמוכר לנו מר"י, שבה רואים את הפנטוגרף.
כאשר מריצים את המערכים האלו עם יחידה מלבנית מכוערת מאחד הצדדים זה לא רק הורס את העיצוב היפה של ה DD אלא גם מבזבז מקום על הרציף...
יכול להיות (אם כי אני עדיין לא בטוח, כי לא כתבת את זה באופן מפורש) שאתה מדבר על הסבת מערכי מו-דו לקרונועים חשמליים כדי שיפעלו ללא קטר (שקראת לו "יחידה מלבנית...") אז כמובן וכמובן שזה לא אפשרי בשום דרך מעשית. אין במערכי מו-דו מנועי הסעה ואי אפשר להתקין אותם. ולכן גם אין פנטוגרפים, ולעולם הם יפעלו רק עם קטרים (דיזל, ובעתיד קטרים חשמליים).
מו-דו (Push-Pull) וקרונועים (EMUs) הם פשוט שני עולמות שונים. בעיני נוסע, ההבדל הוא חיצוני בלבד: יש קטר או אין קטר. אבל ההבדלים הפנימיים הם מאוד מהותיים. אפשר להסב קרונוע לקרון גרור-קטר, ולא להיפך.
לקרונועים יתרונות רבים, ולכן הרכבת רוצה לרכוש גם אותם (בנוסף לקטרים חשמליים שיפעלו עם מערכי מו-דו הקיימים).