מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת

מצב
הנושא נעול.

loco58

New member
מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת

מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת
הרכבת פרסמה היום RFI (בקשה למידע) בנוגע לרכישת ציוד נייד חשמלי. כמה פרטים מעניינים:
-הבקשה למידע נוגעת ל-80 קטרים חשמליים ול-60 קרונועי קומותיים חשמליים (!!)
-קיימת דרישה מפורשת במסמכים שעל הציוד להיות בעל מאפייני כוח המאפשרים זמן נסיעה בקו ת"א-ירושלים החדש של 27 דקות (אין פירוט של תחנות עצירה)
-הקרונועים המבוקשים אמורים להיות מופעלים במערכים של 3/6 קרונות עם יכולת הארכה בהתאם לעומס
-זמן תחילת אספקה של הקטרים הוא סוף 2016 ושל הקרונועים תחילת 2017.
 

easylivin

New member
הללויה? אאמין כשאראה!


מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת
הרכבת פרסמה היום RFI (בקשה למידע) בנוגע לרכישת ציוד נייד חשמלי. כמה פרטים מעניינים:
-הבקשה למידע נוגעת ל-80 קטרים חשמליים ול-60 קרונועי קומותיים חשמליים (!!)
-קיימת דרישה מפורשת במסמכים שעל הציוד להיות בעל מאפייני כוח המאפשרים זמן נסיעה בקו ת"א-ירושלים החדש של 27 דקות (אין פירוט של תחנות עצירה)
-הקרונועים המבוקשים אמורים להיות מופעלים במערכים של 3/6 קרונות עם יכולת הארכה בהתאם לעומס
-זמן תחילת אספקה של הקטרים הוא סוף 2016 ושל הקרונועים תחילת 2017.
הללויה? אאמין כשאראה!

אבל בהחלט מגיעות לרכבת ברכות על ההחלטה הנבונה לשקול לחיוב רכישה של מערכי קרונועים דו-קומתיים, שיאפשרו למקסם את יתרונות החשמול.

אז מה, רק בעוד שלוש שנים כבר נראה אחד כזה במחוזותינו?
 
רק שהקטרים הללו לא ייקלעו למצב של אוטובוסי

מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת
הרכבת פרסמה היום RFI (בקשה למידע) בנוגע לרכישת ציוד נייד חשמלי. כמה פרטים מעניינים:
-הבקשה למידע נוגעת ל-80 קטרים חשמליים ול-60 קרונועי קומותיים חשמליים (!!)
-קיימת דרישה מפורשת במסמכים שעל הציוד להיות בעל מאפייני כוח המאפשרים זמן נסיעה בקו ת"א-ירושלים החדש של 27 דקות (אין פירוט של תחנות עצירה)
-הקרונועים המבוקשים אמורים להיות מופעלים במערכים של 3/6 קרונות עם יכולת הארכה בהתאם לעומס
-זמן תחילת אספקה של הקטרים הוא סוף 2016 ושל הקרונועים תחילת 2017.
רק שהקטרים הללו לא ייקלעו למצב של אוטובוסי
הקו האדום המקדים...
 

jp3raptor

New member
מועד אספקה מוקדם, לא?

מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת
הרכבת פרסמה היום RFI (בקשה למידע) בנוגע לרכישת ציוד נייד חשמלי. כמה פרטים מעניינים:
-הבקשה למידע נוגעת ל-80 קטרים חשמליים ול-60 קרונועי קומותיים חשמליים (!!)
-קיימת דרישה מפורשת במסמכים שעל הציוד להיות בעל מאפייני כוח המאפשרים זמן נסיעה בקו ת"א-ירושלים החדש של 27 דקות (אין פירוט של תחנות עצירה)
-הקרונועים המבוקשים אמורים להיות מופעלים במערכים של 3/6 קרונות עם יכולת הארכה בהתאם לעומס
-זמן תחילת אספקה של הקטרים הוא סוף 2016 ושל הקרונועים תחילת 2017.
מועד אספקה מוקדם, לא?
בהתחשב בכך שעדיין החשמול לא נראה באופק
 

Ccyclist

Member
הנה גרסה חשמלית לרכבת ה DD

מכרז מקדים לרכש קטרים חשמליים לרכבת
הרכבת פרסמה היום RFI (בקשה למידע) בנוגע לרכישת ציוד נייד חשמלי. כמה פרטים מעניינים:
-הבקשה למידע נוגעת ל-80 קטרים חשמליים ול-60 קרונועי קומותיים חשמליים (!!)
-קיימת דרישה מפורשת במסמכים שעל הציוד להיות בעל מאפייני כוח המאפשרים זמן נסיעה בקו ת"א-ירושלים החדש של 27 דקות (אין פירוט של תחנות עצירה)
-הקרונועים המבוקשים אמורים להיות מופעלים במערכים של 3/6 קרונות עם יכולת הארכה בהתאם לעומס
-זמן תחילת אספקה של הקטרים הוא סוף 2016 ושל הקרונועים תחילת 2017.
הנה גרסה חשמלית לרכבת ה DD
שהחיינו ! כידוע רכבות ה DD האדומות של ר"י קיימות בגרמניה בגירסה חשמלית.

הרכבת והחיווט, על רקע כפרי ציורי:
http://www.bombardier.com/content/d...ach-1973.jpg/_jcr_content/renditions/original

תמונה בה רואים את הפנטוגרף, ובאזור רב-מסילתי החישמול תלוי מעמודים ולא מפורטאלים נוסח "ההדמיה החיפאית":
http://translationservices24.files.wordpress.com/2012/08/bremens-double-decker-trains.jpg

הרכבת בתחנה, צילום מהרציף:
http://www.team-bhp.com/forum/attac...-salzburg-austria-munich-germany-dsc05207.jpg

הרכבת בתחנה נוספת, צילום מהרציף הנגדי:
http://www.michaeltaylor.ca/german/db-mu/5080-8603041-2-mt.jpg

אני מקווה שניתן לשלוח את קטרי ה DD הקיימים חזרה לגרמניה להסבה לחישמול עילי נוסח אשכנז

והנה קרון DD מחושמל נוסח ספרד:

http://farm3.staticflickr.com/2514/4174105338_a6207e9382_o.jpg

חישמול עילי מתאים לכל עדות ישראל.
 

amit1270

New member
אין קטרי DD. יש קרונות ניהוג עם גנרטור

הנה גרסה חשמלית לרכבת ה DD
שהחיינו ! כידוע רכבות ה DD האדומות של ר"י קיימות בגרמניה בגירסה חשמלית.

הרכבת והחיווט, על רקע כפרי ציורי:
http://www.bombardier.com/content/d...ach-1973.jpg/_jcr_content/renditions/original

תמונה בה רואים את הפנטוגרף, ובאזור רב-מסילתי החישמול תלוי מעמודים ולא מפורטאלים נוסח "ההדמיה החיפאית":
http://translationservices24.files.wordpress.com/2012/08/bremens-double-decker-trains.jpg

הרכבת בתחנה, צילום מהרציף:
http://www.team-bhp.com/forum/attac...-salzburg-austria-munich-germany-dsc05207.jpg

הרכבת בתחנה נוספת, צילום מהרציף הנגדי:
http://www.michaeltaylor.ca/german/db-mu/5080-8603041-2-mt.jpg

אני מקווה שניתן לשלוח את קטרי ה DD הקיימים חזרה לגרמניה להסבה לחישמול עילי נוסח אשכנז

והנה קרון DD מחושמל נוסח ספרד:

http://farm3.staticflickr.com/2514/4174105338_a6207e9382_o.jpg

חישמול עילי מתאים לכל עדות ישראל.
אין קטרי DD. יש קרונות ניהוג עם גנרטור
להפעלת מיזוג אוויר ומערכות חשמל נוספות.
 

Ccyclist

Member
אבל הנה תמונה מגרמניה עם קטר חשמלי

אין קטרי DD. יש קרונות ניהוג עם גנרטור
להפעלת מיזוג אוויר ומערכות חשמל נוספות.
אבל הנה תמונה מגרמניה עם קטר חשמלי
http://static3.depositphotos.com/10...photos_2155432-Double-decker-German-Train.jpg

אם הדבר הדו-קומתי שעומד בראש מערך חשמלי רגיל היה קרון ניהוג בלבד - מדוע צריך להשתמש בקטר (והדבר שבתמונה הוא קטר חשמלי, אין ספק בכך) כדי להחליף אותו? הרי במערכי קרונועים אין צורך בקטר, ואין צורך להחליף את קרון הניהוג בקטר.

אני יודע שהרכבות בארץ הן רכבות חשמליות שמקבלות את הכוח החשמלי מגנרטור דיזל הנמצא בקטר.

כמו כן - בתמונות מגרמניה ישנם יותר חלונות בקרון הקדמי של קרון הניהוג הדו קומתי, יתכן שהחלון היחיד מאחורי תא הנהג הוא החלון של אזור המדרגות

http://bahn.startbilder.de/1024/an-diesem-dosto-steuerwagen-3-60562.jpg
 

amit1270

New member
לא הבנתי

אבל הנה תמונה מגרמניה עם קטר חשמלי
http://static3.depositphotos.com/10...photos_2155432-Double-decker-German-Train.jpg

אם הדבר הדו-קומתי שעומד בראש מערך חשמלי רגיל היה קרון ניהוג בלבד - מדוע צריך להשתמש בקטר (והדבר שבתמונה הוא קטר חשמלי, אין ספק בכך) כדי להחליף אותו? הרי במערכי קרונועים אין צורך בקטר, ואין צורך להחליף את קרון הניהוג בקטר.

אני יודע שהרכבות בארץ הן רכבות חשמליות שמקבלות את הכוח החשמלי מגנרטור דיזל הנמצא בקטר.

כמו כן - בתמונות מגרמניה ישנם יותר חלונות בקרון הקדמי של קרון הניהוג הדו קומתי, יתכן שהחלון היחיד מאחורי תא הנהג הוא החלון של אזור המדרגות

http://bahn.startbilder.de/1024/an-diesem-dosto-steuerwagen-3-60562.jpg
לא הבנתי
הדבר שעומד בראש המערך שבתמונה הוא קטר, אבל הוא לא חלק מהמערך, כמו שהקטרים שסוחבים את מערכי ה-DD בארץ אינם חלק מהמערכים. קרון הניהוג (שחסר ברכבת שבתמונה) משמש לניהוג הרכבת במקרה שהקטר נמצא בצידה האחורי (דוחף). שימוש נוסף לקרון הניהוג בארץ (לא בגרמניה) הוא גנרטור למערכת מיזוג האוויר, אבל לא להינע. בגרמניה אין גנרטור כזה ולכן יש בקרון הניהוג יותר שטח לנוסעים ויותר חלונות.
 

easylivin

New member
אתה טועה קשות, אלה לא קרונועים

הנה גרסה חשמלית לרכבת ה DD
שהחיינו ! כידוע רכבות ה DD האדומות של ר"י קיימות בגרמניה בגירסה חשמלית.

הרכבת והחיווט, על רקע כפרי ציורי:
http://www.bombardier.com/content/d...ach-1973.jpg/_jcr_content/renditions/original

תמונה בה רואים את הפנטוגרף, ובאזור רב-מסילתי החישמול תלוי מעמודים ולא מפורטאלים נוסח "ההדמיה החיפאית":
http://translationservices24.files.wordpress.com/2012/08/bremens-double-decker-trains.jpg

הרכבת בתחנה, צילום מהרציף:
http://www.team-bhp.com/forum/attac...-salzburg-austria-munich-germany-dsc05207.jpg

הרכבת בתחנה נוספת, צילום מהרציף הנגדי:
http://www.michaeltaylor.ca/german/db-mu/5080-8603041-2-mt.jpg

אני מקווה שניתן לשלוח את קטרי ה DD הקיימים חזרה לגרמניה להסבה לחישמול עילי נוסח אשכנז

והנה קרון DD מחושמל נוסח ספרד:

http://farm3.staticflickr.com/2514/4174105338_a6207e9382_o.jpg

חישמול עילי מתאים לכל עדות ישראל.
אתה טועה קשות, אלה לא קרונועים
בתמונות מגרמניה, אלא מערכי מו-דו שהם כמעט זהים לאלה שיש בארץ, רק בלי הגנרטורים בקרונות הניהוג (כי עם קטר חשמלי לא צריכים גנרטור). זה לא נקרא "גרסה חשמלית" כי הלכה למעשה אין כמעט הבדל, גם את הקרונות הישראליים אפשר להריץ עם קטר חשמלי כבר ממחר בלי שום שינוי. בתמונה שכתבת שרואים בה את הפנטוגרף, לא רואים שום דבר שמזכיר אותו אפילו.

אם ברצונך לראות איך באמת נראה מערך קרונועים DD חשמלי מודרני (להבדיל מהדבר הספרדי המרובע), אז יש אחד בתמונה שהעליתי - של Stadler אבל יש גם מיצרנים אחרים (הנה למשל Siemens). מקווה שיילכו גם פעם על יצרן מוביל מסוגם של סימנס, בומברדייה, אלסטום או שטדלר - חשוב במיוחד שהדגם הראשון שרכבת ישראל תקבל יהיה איכותי ביותר ובדוק היטב, וגם הרכבת מבינה את זה על סמך מה שכתוב במסמך.
 

Rubim88

New member
ישנו פרמטר אחד שדורש שינוי משמעותי

אתה טועה קשות, אלה לא קרונועים
בתמונות מגרמניה, אלא מערכי מו-דו שהם כמעט זהים לאלה שיש בארץ, רק בלי הגנרטורים בקרונות הניהוג (כי עם קטר חשמלי לא צריכים גנרטור). זה לא נקרא "גרסה חשמלית" כי הלכה למעשה אין כמעט הבדל, גם את הקרונות הישראליים אפשר להריץ עם קטר חשמלי כבר ממחר בלי שום שינוי. בתמונה שכתבת שרואים בה את הפנטוגרף, לא רואים שום דבר שמזכיר אותו אפילו.

אם ברצונך לראות איך באמת נראה מערך קרונועים DD חשמלי מודרני (להבדיל מהדבר הספרדי המרובע), אז יש אחד בתמונה שהעליתי - של Stadler אבל יש גם מיצרנים אחרים (הנה למשל Siemens). מקווה שיילכו גם פעם על יצרן מוביל מסוגם של סימנס, בומברדייה, אלסטום או שטדלר - חשוב במיוחד שהדגם הראשון שרכבת ישראל תקבל יהיה איכותי ביותר ובדוק היטב, וגם הרכבת מבינה את זה על סמך מה שכתוב במסמך.
ישנו פרמטר אחד שדורש שינוי משמעותי
ביחס לשאר המוצרים שקיימים היום , גובה הכניסה לרכבת כמו שרשום בRFI.
הגובה התקני שקבעה לה הרכבת הוא 96 ס"מ בהשראה ממערכות פרברית בגרמניה וצרפת וזה בעייתי כשמדובר בקרונועי DD, שבקרונות המניעים שבהם אי אפשר לשים את דלתות רחבות בגובה 96 ס"מ מעל החוגון עם מדרגות(בדומה לקרונות הDD בארץ ובניגוד לאפשרות השנייה - דלתות במפלס התחתון בגובה 60 ס"מ~) במפלס אמצעי כי שם נמצאת מערכת ההינע.
פתרון אפשרי שקיים במציאות הוא שילוב של מקטעים חד קומתיים ודו קומתיים כמו בפלטפורמת OMNEO של Bombardier או MI 09 וקודמים לו(גם פה החלק הדו קומותי מוגבל) בRER בפריס.
 

easylivin

New member
ברור, אבל זה לא קשור לחשמול...

ישנו פרמטר אחד שדורש שינוי משמעותי
ביחס לשאר המוצרים שקיימים היום , גובה הכניסה לרכבת כמו שרשום בRFI.
הגובה התקני שקבעה לה הרכבת הוא 96 ס"מ בהשראה ממערכות פרברית בגרמניה וצרפת וזה בעייתי כשמדובר בקרונועי DD, שבקרונות המניעים שבהם אי אפשר לשים את דלתות רחבות בגובה 96 ס"מ מעל החוגון עם מדרגות(בדומה לקרונות הDD בארץ ובניגוד לאפשרות השנייה - דלתות במפלס התחתון בגובה 60 ס"מ~) במפלס אמצעי כי שם נמצאת מערכת ההינע.
פתרון אפשרי שקיים במציאות הוא שילוב של מקטעים חד קומתיים ודו קומתיים כמו בפלטפורמת OMNEO של Bombardier או MI 09 וקודמים לו(גם פה החלק הדו קומותי מוגבל) בRER בפריס.
ברור, אבל זה לא קשור לחשמול...
אגב, מעניין שבחלק משמעותי, אם לא ברוב התחנות בישראל הרציפים הם בגובה 76 ס"מ, שזה בכלל משהו בין לבין. ואם מתסתכלים על שנות הבנייה של התחנות, אז מסיקים שהרציפים נבנו לשני הגבהים באותה התקופה או לסירוגין.
לא הצלחתי לזהות שום חוקיות או חלוקה של הגבהים בין קווים שונים.
 

Rubim88

New member
יש לזה קשר לחשמול

ברור, אבל זה לא קשור לחשמול...
אגב, מעניין שבחלק משמעותי, אם לא ברוב התחנות בישראל הרציפים הם בגובה 76 ס"מ, שזה בכלל משהו בין לבין. ואם מתסתכלים על שנות הבנייה של התחנות, אז מסיקים שהרציפים נבנו לשני הגבהים באותה התקופה או לסירוגין.
לא הצלחתי לזהות שום חוקיות או חלוקה של הגבהים בין קווים שונים.
יש לזה קשר לחשמול
והעניין שמדובר בDD, שם הציוד נמצא מעל החוגונים בקרונות המניעים. בקרונות המו-דו של הרכבת אין צורך בציוד כזה ולכן אין בעיה.

76 ס"מ זה גם גובה שהגיע בהשראה ממקומות מסויימים בגרמניה, פעם הרכבת פרסמה גבהים בכל התחנות וזכורה לי חלוקה די שווה, עם גבהי ביניים(80-90)..זה מה שקורה כשכל אחד עושה מה שבראש שלו.
 

Ccyclist

Member
מה הסיפור של הגובה? מדובר במערכת קטנה יחסית

יש לזה קשר לחשמול
והעניין שמדובר בDD, שם הציוד נמצא מעל החוגונים בקרונות המניעים. בקרונות המו-דו של הרכבת אין צורך בציוד כזה ולכן אין בעיה.

76 ס"מ זה גם גובה שהגיע בהשראה ממקומות מסויימים בגרמניה, פעם הרכבת פרסמה גבהים בכל התחנות וזכורה לי חלוקה די שווה, עם גבהי ביניים(80-90)..זה מה שקורה כשכל אחד עושה מה שבראש שלו.
מה הסיפור של הגובה? מדובר במערכת קטנה יחסית
כיום ישנן 52 תחנות על מפת רכבת ישראל (אם ספרתי נכון), ובשנות ה80 היו להערכתי 30 תחנות.

חבל שלא החליטו על גובה אחיד לפני תנופת הבנייה שכללה את בניית הקו לנתב"ג ומודיעין, קו חולון, וחידוש הקו לירושלים.
 

easylivin

New member
זהו, שבתקופת התנופה בנו לשני גבהים שונים...

מה הסיפור של הגובה? מדובר במערכת קטנה יחסית
כיום ישנן 52 תחנות על מפת רכבת ישראל (אם ספרתי נכון), ובשנות ה80 היו להערכתי 30 תחנות.

חבל שלא החליטו על גובה אחיד לפני תנופת הבנייה שכללה את בניית הקו לנתב"ג ומודיעין, קו חולון, וחידוש הקו לירושלים.
זהו, שבתקופת התנופה בנו לשני גבהים שונים...
למה? כי הם יכולים.
 

Ccyclist

Member
מעל החלון החמישי יש מבנה מתכת כלשהו

אתה טועה קשות, אלה לא קרונועים
בתמונות מגרמניה, אלא מערכי מו-דו שהם כמעט זהים לאלה שיש בארץ, רק בלי הגנרטורים בקרונות הניהוג (כי עם קטר חשמלי לא צריכים גנרטור). זה לא נקרא "גרסה חשמלית" כי הלכה למעשה אין כמעט הבדל, גם את הקרונות הישראליים אפשר להריץ עם קטר חשמלי כבר ממחר בלי שום שינוי. בתמונה שכתבת שרואים בה את הפנטוגרף, לא רואים שום דבר שמזכיר אותו אפילו.

אם ברצונך לראות איך באמת נראה מערך קרונועים DD חשמלי מודרני (להבדיל מהדבר הספרדי המרובע), אז יש אחד בתמונה שהעליתי - של Stadler אבל יש גם מיצרנים אחרים (הנה למשל Siemens). מקווה שיילכו גם פעם על יצרן מוביל מסוגם של סימנס, בומברדייה, אלסטום או שטדלר - חשוב במיוחד שהדגם הראשון שרכבת ישראל תקבל יהיה איכותי ביותר ובדוק היטב, וגם הרכבת מבינה את זה על סמך מה שכתוב במסמך.
מעל החלון החמישי יש מבנה מתכת כלשהו
החלון הוא חמישי הן משמאל והן מימין.

אני מודע שהרכבות בארץ הן למעשה "רכבות חשמליות עם גנרטור על הרכבת", אבל בסופו של דבר יצטרכו הסבה כלשהי - הוספת פנטוגרפים (ותשתית לכך), הוצאת הגנרטורים וכו'.

כמו כן - אם מסתכלים על רכבות חשמליות כמו יורוסטאר, ICE או AVE גם להן (ב ICE הכוונה היא ל ICE 1 ו ICE 2 ) יש יחידה קדמית שלא נועדה לנוסעים.

לגבי הדבר הספרדי המרובע, מדובר במשחק על עדתיות. אם הקרונות האדומים של ר"י הם קרונות "אשכנזים" (ועוד - צאצאים של דוטישר רייכסבהאן http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Double-deck_Coach ) צריך להביא משהו "ספרדי" כדי להראות שחישמול עילי נפוץ "בכל תפוצות ישראל".

הרי באתי לברך על החישמול.
 

amit1270

New member
אין מעל לקרון הניהוג פנטוגרף

מעל החלון החמישי יש מבנה מתכת כלשהו
החלון הוא חמישי הן משמאל והן מימין.

אני מודע שהרכבות בארץ הן למעשה "רכבות חשמליות עם גנרטור על הרכבת", אבל בסופו של דבר יצטרכו הסבה כלשהי - הוספת פנטוגרפים (ותשתית לכך), הוצאת הגנרטורים וכו'.

כמו כן - אם מסתכלים על רכבות חשמליות כמו יורוסטאר, ICE או AVE גם להן (ב ICE הכוונה היא ל ICE 1 ו ICE 2 ) יש יחידה קדמית שלא נועדה לנוסעים.

לגבי הדבר הספרדי המרובע, מדובר במשחק על עדתיות. אם הקרונות האדומים של ר"י הם קרונות "אשכנזים" (ועוד - צאצאים של דוטישר רייכסבהאן http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Double-deck_Coach ) צריך להביא משהו "ספרדי" כדי להראות שחישמול עילי נפוץ "בכל תפוצות ישראל".

הרי באתי לברך על החישמול.
אין מעל לקרון הניהוג פנטוגרף
יכול להיות ש"מבנה המתכת" הוא סוג של אנטנה, אבל אין מגע בינו לבין כבלים החשמול.
 

Rubim88

New member
למעשה מבנה המתכת

אין מעל לקרון הניהוג פנטוגרף
יכול להיות ש"מבנה המתכת" הוא סוג של אנטנה, אבל אין מגע בינו לבין כבלים החשמול.
למעשה מבנה המתכת
הוא בסה"כ משולש תמיכה שמחזיק את כבל ההזנה במסילה שנמצאת אחרי הקרון, בר"י נקרא קונזולה.
 

easylivin

New member
אבל אין צורך בפנטוגרף על קרונות מו-דו,

מעל החלון החמישי יש מבנה מתכת כלשהו
החלון הוא חמישי הן משמאל והן מימין.

אני מודע שהרכבות בארץ הן למעשה "רכבות חשמליות עם גנרטור על הרכבת", אבל בסופו של דבר יצטרכו הסבה כלשהי - הוספת פנטוגרפים (ותשתית לכך), הוצאת הגנרטורים וכו'.

כמו כן - אם מסתכלים על רכבות חשמליות כמו יורוסטאר, ICE או AVE גם להן (ב ICE הכוונה היא ל ICE 1 ו ICE 2 ) יש יחידה קדמית שלא נועדה לנוסעים.

לגבי הדבר הספרדי המרובע, מדובר במשחק על עדתיות. אם הקרונות האדומים של ר"י הם קרונות "אשכנזים" (ועוד - צאצאים של דוטישר רייכסבהאן http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Double-deck_Coach ) צריך להביא משהו "ספרדי" כדי להראות שחישמול עילי נפוץ "בכל תפוצות ישראל".

הרי באתי לברך על החישמול.
אבל אין צורך בפנטוגרף על קרונות מו-דו,
רק על קרונועים. כמו שעמית כתב, למערכים של בומברדייה בגרמניה אין פנטוגרפים על אף קרון (גם לא על קרון הניהוג). אין בהם צורך, הקטר החשמלי מזין את הרכבת כולה. למערכי קרונועים לעומת זאת בדרך כלל יש כמה פנטוגרפים, לרוב אחד לכל קרון ממונע, כי במערך חלק מהקרונות יכולים להיות עם מנועי הסעה וחלק בלי (נגררים). למשל, במערך של 3 קרונות יכולים להיות שניים ממונעים והאמצעי נגרר. אז למערך כזה יהיו שני פנטוגרפים (ייתכן שייעשה שימוש בשניהם בו-זמנית, וייתכן שרק באחד מהם).

אין לי שום דבר נגד הופעתם של קרונועים ספרדיים
בפורום, רק הערתי שהעיצוב שלהם הוא קצת, איך לומר... פשוט מדי בהשוואה לתוצרת המודרנית של החברות המובילות בשוק הזה.
 

Ccyclist

Member
מצאתי דוגמה על DD בומברדייה בשוויץ <+>

אבל אין צורך בפנטוגרף על קרונות מו-דו,
רק על קרונועים. כמו שעמית כתב, למערכים של בומברדייה בגרמניה אין פנטוגרפים על אף קרון (גם לא על קרון הניהוג). אין בהם צורך, הקטר החשמלי מזין את הרכבת כולה. למערכי קרונועים לעומת זאת בדרך כלל יש כמה פנטוגרפים, לרוב אחד לכל קרון ממונע, כי במערך חלק מהקרונות יכולים להיות עם מנועי הסעה וחלק בלי (נגררים). למשל, במערך של 3 קרונות יכולים להיות שניים ממונעים והאמצעי נגרר. אז למערך כזה יהיו שני פנטוגרפים (ייתכן שייעשה שימוש בשניהם בו-זמנית, וייתכן שרק באחד מהם).

אין לי שום דבר נגד הופעתם של קרונועים ספרדיים
בפורום, רק הערתי שהעיצוב שלהם הוא קצת, איך לומר... פשוט מדי בהשוואה לתוצרת המודרנית של החברות המובילות בשוק הזה.
מצאתי דוגמה על DD בומברדייה בשוויץ <+>
http://photo.tramscape.com/rail/switzerland/stadler_s-bahn_imp2008.jpg

הפנטוגרף נמצא על הצד האחורי של קרון הניהוג.

הנה "הדמייה חיפאית" של דגם בומברדייה בצבע אדום כפי שמוכר לנו מר"י, שבה רואים את הפנטוגרף.

כאשר מריצים את המערכים האלו עם יחידה מלבנית מכוערת מאחד הצדדים זה לא רק הורס את העיצוב היפה של ה DD אלא גם מבזבז מקום על הרציף...
 

easylivin

New member
אבל זה בדיוק אחד מהקרונועים שהעליתי,

מצאתי דוגמה על DD בומברדייה בשוויץ <+>
http://photo.tramscape.com/rail/switzerland/stadler_s-bahn_imp2008.jpg

הפנטוגרף נמצא על הצד האחורי של קרון הניהוג.

הנה "הדמייה חיפאית" של דגם בומברדייה בצבע אדום כפי שמוכר לנו מר"י, שבה רואים את הפנטוגרף.

כאשר מריצים את המערכים האלו עם יחידה מלבנית מכוערת מאחד הצדדים זה לא רק הורס את העיצוב היפה של ה DD אלא גם מבזבז מקום על הרציף...
אבל זה בדיוק אחד מהקרונועים שהעליתי,
והוא של שטדלר, לא בומברדייה. אפילו בשם של הקובץ מופיע שם היצרן. אני מציע שתתבונן שוב בתמונות ובקישורים שהעליתי.

מערך הקרונועים הזה לא דומה בשום צורה, לא פנימית ולא חיצונית, למערכי המו-דו שיש בישראל ובגרמניה (ומעולם לא היו ולא יהיו להם פנטוגרפים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה