כמה ענינים על הפרק:

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
חשבתי שהוא התייחס לשניה

התמונה שמעליה (לפניה מבחינת סדר השרשור)
היא אכן מחיפה מחוף בת גלים היכן שכיום מפגש יוטבתה והרכבל (ה"ביצים" של גוראל).
חשבתי שהוא התייחס לשניה
הראשונה אכן "מסתדרת" עם חיפה.
 

droriko

New member
סליחה אני רואה שהוא כתב שזה מחיפה

זה מהתחנה הישנה
וכן זה קו 60,עוד מהתקופה שסבא שלי היה עובד בו
סליחה אני רואה שהוא כתב שזה מחיפה
למרות שאני לא יודע איך קו 60 הגיע לשם,וזה בהחלט נראה כמו התחנה הישנה
 

down under

New member
זה בת"א, אתה לא מזהה את דגל התחנה של דן?

סליחה אני רואה שהוא כתב שזה מחיפה
למרות שאני לא יודע איך קו 60 הגיע לשם,וזה בהחלט נראה כמו התחנה הישנה
זה בת"א, אתה לא מזהה את דגל התחנה של דן?
היה נראה שונה לגמרי מזה של אגד.
חד משמעי זה תמונה מת"א, תחנה מרכזית ישנה.
 

droriko

New member
ברור שאני מזהה את הסמל של דן

זה בת"א, אתה לא מזהה את דגל התחנה של דן?
היה נראה שונה לגמרי מזה של אגד.
חד משמעי זה תמונה מת"א, תחנה מרכזית ישנה.
ברור שאני מזהה את הסמל של דן
בגלל זה שאלתי איך הוא הגיע לשם
 

stratomaximus

New member
פיאט 124, התאומה של הז'יגולי הרוסית.

703 מצולם ליד מה שנבנה
אח"כ כמפגש יטבתה. אפילו הרכבל לא היה קיים בעת הצילום. התמונה היא כמובן משנת 1980 מנסיעות המבחן הראשונות של הדגם בחיפה.
למי שאינו זוכר: דגם זה היה קיים בירושלים כבר החל מיום 13.05.1973.
ועכשיו לילה טוב באמת !
פיאט 124, התאומה של הז'יגולי הרוסית.
שניתן לזכות בה בהגרלה של מגן-דוד-אדום (?!).

מה זה אומר, שפעם מד"א היה בתפקיד מפעל הפיס?
 

אורי404

New member
שאלה טובה על הגרלות מד"א

פיאט 124, התאומה של הז'יגולי הרוסית.
שניתן לזכות בה בהגרלה של מגן-דוד-אדום (?!).

מה זה אומר, שפעם מד"א היה בתפקיד מפעל הפיס?
שאלה טובה על הגרלות מד"א
לגבי הפיאט - אני מניח, שהתכוונת ל"לאדה", שנמכרה בתחילת שנות התשעים, לצד הלאדה "סמארה" והג'יפ "ניבה".
 

stratomaximus

New member
למה שנות ה- 90?

שאלה טובה על הגרלות מד"א
לגבי הפיאט - אני מניח, שהתכוונת ל"לאדה", שנמכרה בתחילת שנות התשעים, לצד הלאדה "סמארה" והג'יפ "ניבה".
למה שנות ה- 90?
הדגם הרוסי שמבוסס על הפיאט 124 או 125, שמוכר מחוץ לבריה"מ בתור "לאדה 1200" או אחר כך "לאדה RIVA", הופיע בשנת 1970, והשם הרשמי שלו היה VAZ 2101, ובעם כונה גם "ז'יגולי" ו"קופייקה".
עם השנים הכניסו בו כמה שכלולים, אך המראה נשאר בערך אותו הדבר.
ופשוט הוסיפו ספרה חמישית בשביל הגרסה, ואחר כך גם קידמו את הספרה הרביעית כשהיה שדרוג משמעותי. הדגם האחרון מהתצורה הזו היה VAZ 2107 והפסיקו לייצר אותו ברוסיה רק לפני כשנה או שנתיים, כי אף שברוסיה היו קונים אותו גם בשנות ה- 2000 (כנראה שהוא הכי מתאים לכבישים של רוסיה, שרובם לא באיכות גבוהה), אני מניח ש- VAZ רצו להתקדם לתדמית קצת יותר רצינית, ולהפסיק למכור רכב בן 40, יחד עם הדגמים החדשים שלהם.

לאדה סמארה הוא דגם מאוחר יותר - מסביבות אמצע שנות ה- 80.
 

stratomaximus

New member
אגב, אם היית במצריים מתישהו (קהיר, אלכסנדריה)

למה שנות ה- 90?
הדגם הרוסי שמבוסס על הפיאט 124 או 125, שמוכר מחוץ לבריה"מ בתור "לאדה 1200" או אחר כך "לאדה RIVA", הופיע בשנת 1970, והשם הרשמי שלו היה VAZ 2101, ובעם כונה גם "ז'יגולי" ו"קופייקה".
עם השנים הכניסו בו כמה שכלולים, אך המראה נשאר בערך אותו הדבר.
ופשוט הוסיפו ספרה חמישית בשביל הגרסה, ואחר כך גם קידמו את הספרה הרביעית כשהיה שדרוג משמעותי. הדגם האחרון מהתצורה הזו היה VAZ 2107 והפסיקו לייצר אותו ברוסיה רק לפני כשנה או שנתיים, כי אף שברוסיה היו קונים אותו גם בשנות ה- 2000 (כנראה שהוא הכי מתאים לכבישים של רוסיה, שרובם לא באיכות גבוהה), אני מניח ש- VAZ רצו להתקדם לתדמית קצת יותר רצינית, ולהפסיק למכור רכב בן 40, יחד עם הדגמים החדשים שלהם.

לאדה סמארה הוא דגם מאוחר יותר - מסביבות אמצע שנות ה- 80.
אגב, אם היית במצריים מתישהו (קהיר, אלכסנדריה)
כנראה ששמת לב שהלאדה הזו ממש נפוצה שם כמכונית פרטית, וגם בתור מוניות (לפחות ככה זה היה ב- 1999, מתי שאני ביקרתי).

במצרים יש מפעל מקומי שמייצר את המכוניות האלה, ויש סיכוי שהוא האחרון בעולם שעדיין עושה כך.
 

down under

New member
בקיטו בירת אקוודור בשנת 94'

אגב, אם היית במצריים מתישהו (קהיר, אלכסנדריה)
כנראה ששמת לב שהלאדה הזו ממש נפוצה שם כמכונית פרטית, וגם בתור מוניות (לפחות ככה זה היה ב- 1999, מתי שאני ביקרתי).

במצרים יש מפעל מקומי שמייצר את המכוניות האלה, ויש סיכוי שהוא האחרון בעולם שעדיין עושה כך.
בקיטו בירת אקוודור בשנת 94'
היתה הלאדה החדשה המונית הפופולרית ביותר.
 

אורי404

New member
בישראל הייבוא סדיר היה בשנות התשעים

למה שנות ה- 90?
הדגם הרוסי שמבוסס על הפיאט 124 או 125, שמוכר מחוץ לבריה"מ בתור "לאדה 1200" או אחר כך "לאדה RIVA", הופיע בשנת 1970, והשם הרשמי שלו היה VAZ 2101, ובעם כונה גם "ז'יגולי" ו"קופייקה".
עם השנים הכניסו בו כמה שכלולים, אך המראה נשאר בערך אותו הדבר.
ופשוט הוסיפו ספרה חמישית בשביל הגרסה, ואחר כך גם קידמו את הספרה הרביעית כשהיה שדרוג משמעותי. הדגם האחרון מהתצורה הזו היה VAZ 2107 והפסיקו לייצר אותו ברוסיה רק לפני כשנה או שנתיים, כי אף שברוסיה היו קונים אותו גם בשנות ה- 2000 (כנראה שהוא הכי מתאים לכבישים של רוסיה, שרובם לא באיכות גבוהה), אני מניח ש- VAZ רצו להתקדם לתדמית קצת יותר רצינית, ולהפסיק למכור רכב בן 40, יחד עם הדגמים החדשים שלהם.

לאדה סמארה הוא דגם מאוחר יותר - מסביבות אמצע שנות ה- 80.
בישראל הייבוא סדיר היה בשנות התשעים
 

stratomaximus

New member
באמת ייבאו אותה לפה?

בישראל הייבוא סדיר היה בשנות התשעים
באמת ייבאו אותה לפה?
ראיתי מכוניות ספורות כאלה בארץ בשנות ה- 90, עם סיומת 09 (כמו של סקודה), והייתי בטוח שאלה מכוניות שעולים מבריה"מ הביאו איתם לארץ כשעלו לפה (כי אני מכיר מישהו שעשה את זה).
 

אורי404

New member
היה ייבוא סדיר

באמת ייבאו אותה לפה?
ראיתי מכוניות ספורות כאלה בארץ בשנות ה- 90, עם סיומת 09 (כמו של סקודה), והייתי בטוח שאלה מכוניות שעולים מבריה"מ הביאו איתם לארץ כשעלו לפה (כי אני מכיר מישהו שעשה את זה).
היה ייבוא סדיר
כאמור של הפיאט בתחפושת "לאדה" (למיטב זכרוני לא היה לה שם נוסף. נקראה פשוט "לאדה") ולצדה ה"סמארה" וה"ניבה".
הייבוא הסדיר החל ב-1992 או ב-1993.
ייתכן, שגם לצד הייבוא סדיר היו מכוניות, שהגיעו באופן אישי, כפי שכתבת.
באותה תקופה (1992 או 1993) הגיעו מכוניות מתוצרת צ'כיה - סקודה. זו הייתה סקודה "פייבוריט". מאוחר יותר נכנסו טנדרים של סקודה.
דברים השתנו והתגלגלו מאז; סקודה נרכשה על-ידי פולקסוואגן. היצע הדגמים גדול יותר והמכוניות נחשבות לאיכותיות.
לגבי לאדה - למיטב הבנתי בתחילת שנות האלפיים ובאמצע שנות האלפיים היה ניסיון לייבא מחדש את "לאדה". ניסיון זה לא צלח.
 

down under

New member
המון המון גופים היו מארגנים פעם

פיאט 124, התאומה של הז'יגולי הרוסית.
שניתן לזכות בה בהגרלה של מגן-דוד-אדום (?!).

מה זה אומר, שפעם מד"א היה בתפקיד מפעל הפיס?
המון המון גופים היו מארגנים פעם
הכוונה בשנות ה-50, 60 ואפילו ה-70 וה-80 (חלקם גם עדיין לתוך שנות ה-90) הגרלות למיניהן.
למשל הועד למען החייל היה מארגן כל שנה הגרלת ענק עם פרסים שבחלקם היו די יקרים.

מגן דוד אדום כפי שרואים בתמונה, חברות משקאות קלים (עדיין קוקה קולה מארגנת כל מני הגרלות עם הפקקים או שזה כבר הסתיים?) וכו'.
לא יודע אם היה להן אישור חוקי לכך שכן עפ"י החוק זה הימורים לכל דבר.
להבדיל מקניית בקבוק קוקה קולה ושליחת הפקק להגרלה, בזה אין שום הימור שכן אתה שילמת רק על בקבוק/פחית הקולה ותו לא.
להבדיל מהגרלה שהיא בבחינת הימורים שבה קנית רק כרטיס ואין לו שום שימוש חוץ מההגרלה.
בהגרלות של שליחת חלק מהמוצר שקינת הרי שאתה לא משלם כסף נוסף אלא רק על המוצר ולכן בהגרלות כאלו אין משום הימורים למיניהם.
 

stratomaximus

New member
תודה. טוב לדעת.

המון המון גופים היו מארגנים פעם
הכוונה בשנות ה-50, 60 ואפילו ה-70 וה-80 (חלקם גם עדיין לתוך שנות ה-90) הגרלות למיניהן.
למשל הועד למען החייל היה מארגן כל שנה הגרלת ענק עם פרסים שבחלקם היו די יקרים.

מגן דוד אדום כפי שרואים בתמונה, חברות משקאות קלים (עדיין קוקה קולה מארגנת כל מני הגרלות עם הפקקים או שזה כבר הסתיים?) וכו'.
לא יודע אם היה להן אישור חוקי לכך שכן עפ"י החוק זה הימורים לכל דבר.
להבדיל מקניית בקבוק קוקה קולה ושליחת הפקק להגרלה, בזה אין שום הימור שכן אתה שילמת רק על בקבוק/פחית הקולה ותו לא.
להבדיל מהגרלה שהיא בבחינת הימורים שבה קנית רק כרטיס ואין לו שום שימוש חוץ מההגרלה.
בהגרלות של שליחת חלק מהמוצר שקינת הרי שאתה לא משלם כסף נוסף אלא רק על המוצר ולכן בהגרלות כאלו אין משום הימורים למיניהם.
תודה. טוב לדעת.
 
בכל זאת צדקת. זו 124. ל- 125 היו פנסים אחרים

תודה. טוב לדעת.
בכל זאת צדקת. זו 124. ל- 125 היו פנסים אחרים
מאחורה: שניים כפולים מלבניים עם פיצול ביניהם. זו ה-124 משנת הדגם האחרונה שלה עם פנסים אחוריים קצת יותר קטנים - בדיוק כמו בתמונה.
 

אורי404

New member
תמונה נהדרת

703 מצולם ליד מה שנבנה
אח"כ כמפגש יטבתה. אפילו הרכבל לא היה קיים בעת הצילום. התמונה היא כמובן משנת 1980 מנסיעות המבחן הראשונות של הדגם בחיפה.
למי שאינו זוכר: דגם זה היה קיים בירושלים כבר החל מיום 13.05.1973.
ועכשיו לילה טוב באמת !
תמונה נהדרת
גם המאן "ווספה". גם האוטובוס (כנראה "דן"), שרואים באופן חלקי.
גם די מבדר לראות את התמונה "דיסקטים" בבניין המרוחק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה