נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
 

easylivin

New member
1904: התכנית ליישוב סיביר.

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
1904: התכנית ליישוב סיביר.
ביוזמה שנהגתה על ידי השר פיוטר סטוליפין ממשלת הצאר עודדה הגירת איכרים מהמערב המאוכלס של רוסיה לסיביר, שם חולקו להם אדמות וסופקה עבורם גם תחבורה בחינם. המסילה הטרנס-סיבירית הושלמה זה מכבר, ובהזמנת הממשלה מפעל הקרונות שבעיר טבר פיתח בשנת 1904 קרונות דו-קומתיים שנועדו להוביל את משפחות האיכרים המורחבות על כל מטלטיליהן הרבים, ברכבות מיוחדות שכללו גם קרונות לבהמות המשק.

לא ידוע לי כמה קרונות כאלה יוצרו והאם הופעלו במשך זמן ארוך, או שהממשלה הסתפקה בסופו של דבר בקרונות רגילים.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
נו באמת, אריק! שאתה לא תדע את זה?

1904: התכנית ליישוב סיביר.
ביוזמה שנהגתה על ידי השר פיוטר סטוליפין ממשלת הצאר עודדה הגירת איכרים מהמערב המאוכלס של רוסיה לסיביר, שם חולקו להם אדמות וסופקה עבורם גם תחבורה בחינם. המסילה הטרנס-סיבירית הושלמה זה מכבר, ובהזמנת הממשלה מפעל הקרונות שבעיר טבר פיתח בשנת 1904 קרונות דו-קומתיים שנועדו להוביל את משפחות האיכרים המורחבות על כל מטלטיליהן הרבים, ברכבות מיוחדות שכללו גם קרונות לבהמות המשק.

לא ידוע לי כמה קרונות כאלה יוצרו והאם הופעלו במשך זמן ארוך, או שהממשלה הסתפקה בסופו של דבר בקרונות רגילים.
נו באמת, אריק! שאתה לא תדע את זה?
שכחת את המושג קרונות סטוליפין?
http://ru.wikipedia.org/wiki/Вагонзак
 

easylivin

New member
נכון, למה שאני לא אדע את זה באמת?


נו באמת, אריק! שאתה לא תדע את זה?
שכחת את המושג קרונות סטוליפין?
http://ru.wikipedia.org/wiki/Вагонзак
נכון, למה שאני לא אדע את זה באמת?

השם "קרונות סטוליפין" הודבק לקרונות האסירים בתקופה מאוחרת יותר, אבל למה שאזכיר אותם בכלל בשרשור בנושא אחר לגמרי... עד כמה שידוע לי, בתקופת הצארים בכלל לא היו קרונות מיוחדים לאסירים. במקומם היו קרונות דו-סרניים, הידועים כ-"שמונה סוסים או ארבעים נוסעים", שהותקנו בהם דרגשים ותנור הסקה, קרונות מוסבים כאלה יודעים בשם טֶפְּלוּשְקַה (теплушка).

הפוסט הזה הוא רק על קרונות דו-קומתיים, או ליתר דיוק על החוסר מעורר התמיהה שלהם על המסילות הרוסיות עד היום.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
תהיה כיצד הובלו רוב ה"מהגרים".

נכון, למה שאני לא אדע את זה באמת?

השם "קרונות סטוליפין" הודבק לקרונות האסירים בתקופה מאוחרת יותר, אבל למה שאזכיר אותם בכלל בשרשור בנושא אחר לגמרי... עד כמה שידוע לי, בתקופת הצארים בכלל לא היו קרונות מיוחדים לאסירים. במקומם היו קרונות דו-סרניים, הידועים כ-"שמונה סוסים או ארבעים נוסעים", שהותקנו בהם דרגשים ותנור הסקה, קרונות מוסבים כאלה יודעים בשם טֶפְּלוּשְקַה (теплушка).

הפוסט הזה הוא רק על קרונות דו-קומתיים, או ליתר דיוק על החוסר מעורר התמיהה שלהם על המסילות הרוסיות עד היום.
תהיה כיצד הובלו רוב ה"מהגרים".
אז רובם לא הובלו בקרונות נוסעים דו קומתיים ולא חד קומתיים, אלא בדיוק באתם קרונות בקר עם תנור במרכז...
 

easylivin

New member
נכון, זה ידוע. תהיתי מה קרה לקרונות הקומותיים

תהיה כיצד הובלו רוב ה"מהגרים".
אז רובם לא הובלו בקרונות נוסעים דו קומתיים ולא חד קומתיים, אלא בדיוק באתם קרונות בקר עם תנור במרכז...
נכון, זה ידוע. תהיתי מה קרה לקרונות הקומותיים
ומאילו סיבות הוחלט שלא לרכוש אותם.

אגב, שמעתי גם על ניסיון נוסף לייצרו קרונות קומותיים בשנות ה-30, אבל לא מצאתי עליו שום מידע מפורט...
 

easylivin

New member
עוד תמונה של קרון מתחילת המאה ה-20

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
עוד תמונה של קרון מתחילת המאה ה-20
התאריך על פי האינטרנט: 1907.
 

easylivin

New member
הניסיון הסובייטי: קרונות "גרמניים"

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
הניסיון הסובייטי: קרונות "גרמניים"
בשנות ה-60 הרכבת הסובייטית החליטה שוב לפתח קרונות דו-קומתיים. הפעם על בסיס קרונות קיימים מגרמניה [*], מהסדרה שפותחה עוד לפני מלחמת העולם, והמשיכה להתפתח בגרמניה המזרחית.

אוסיף שבניגוד להשראה הגמרנית היו אלה קרונות שינה ולא ישיבה. הניסיון ארך תקופה קצרה (לא ידוע לי למה הופסק) ולכן התמונה המצורפת נדירה ביותר.


[*] מה שמעניין כאן במיוחד עבורנו, הוא מקום הייצור העיקרי של הקרונות הגרמניים: העיר גרליץ. קרונות DD האדומים של רכבת ישראל הם למעשה "נכדיהם" או "ניניהם" של הקרונות האלה.
 

easylivin

New member
ברה"מ גם רכשה את הקרונות הגרמנים המקוריים

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
ברה"מ גם רכשה את הקרונות הגרמנים המקוריים
הפעם בתצורתם המקורית עם מקומות ישיבה. ושוב לא ברור מדוע הניסיון לא הוכרז כהצלחה...
 

easylivin

New member
ועוד מהעידן הסובייטי: קרונות "תצפית"

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
ועוד מהעידן הסובייטי: קרונות "תצפית"
הפעם ההשראה באה מארה"ב. קרונות דומים נוסעים עד היום ברחבי צפון אמריקה. גם במקרה הזה הניסיון הסובייטי לא ארך זמן רב ולא זכה להמשך. הקרון שתמונה (היחיד מסוגו?) מוצב היום במוזיאון בעיר טשקנט שבאוזבקיסטן.
 

easylivin

New member
דגם של קרון התצפית ממוזיאון, וסיכום:

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
דגם של קרון התצפית ממוזיאון, וסיכום:
לא ברור למה כל הניסיונות להכניס לשימוש קרונות דו-קומתיים ברוסיה ובברה"מ לא הצליחו. בימים ההם, רכבות הנוסעים הבינעירוניות בחודשי קיץ התארכו עד ל-30 קרונות; שימוש בקרונות דאבל-דק יכול היה לאפשר חיסכון משמעותי לכאורה. מאז שברית המועצות התפרקה, המקומות היחידים שבהם הוכנסו לשימוש רכבות דו-קומתיות הם ליטא ואוקראינה.
 

משה343

New member
האם הקרונות בסגנון קבינות ...

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
האם הקרונות בסגנון קבינות ...
כלומר תאי ישיבה של 6 אנשים כמו שנראה בתמונה השלישית מלמעלה שצרפת .
אם מדובר בקבינות זה אומר ששני הקומות כך ?
או שחלקם קרונות ישיבה פתוחים כמו כמו שנהוג אצלנו בארץ .

 

easylivin

New member
קרונות ישיבה לא יוצרו עדיין, אבל זה בתכנון...

האם הקרונות בסגנון קבינות ...
כלומר תאי ישיבה של 6 אנשים כמו שנראה בתמונה השלישית מלמעלה שצרפת .
אם מדובר בקבינות זה אומר ששני הקומות כך ?
או שחלקם קרונות ישיבה פתוחים כמו כמו שנהוג אצלנו בארץ .

קרונות ישיבה לא יוצרו עדיין, אבל זה בתכנון...
כרגע מדובר רק על קרונות שינה, עם 4 מיטות בכל תא (הנקרא ברוסית "קופֶה") בקרונות מחלקה שנייה, או 2 מיטות בתא של המחלקה הראשונה. בנוסף יש גם קרונות-מסעדה. אומרים שהרכבת הראשונה עם נוסעים תופעל כבר במהלך החודש בין מוסקבה לאדלר (עיר בצפון הקווקז על הים השחור).
 

משה343

New member
אז מה שאני רואה בתמונה הוא 2 מיטות במחלקה..

קרונות ישיבה לא יוצרו עדיין, אבל זה בתכנון...
כרגע מדובר רק על קרונות שינה, עם 4 מיטות בכל תא (הנקרא ברוסית "קופֶה") בקרונות מחלקה שנייה, או 2 מיטות בתא של המחלקה הראשונה. בנוסף יש גם קרונות-מסעדה. אומרים שהרכבת הראשונה עם נוסעים תופעל כבר במהלך החודש בין מוסקבה לאדלר (עיר בצפון הקווקז על הים השחור).
אז מה שאני רואה בתמונה הוא 2 מיטות במחלקה..
ראשונה ?
 

easylivin

New member
לא, בתמונה הזאת רואים 4 מיטות.

אז מה שאני רואה בתמונה הוא 2 מיטות במחלקה..
ראשונה ?
לא, בתמונה הזאת רואים 4 מיטות.
שתיים למטה ועוד שתיים למעלה. העליונות מתקפלות במשך היום כדי שיהיה יותר נוח לקום ולהסתובב בתא הקטן. לרוב הרוסים שונאים את קרונות השינה האירופאיים שיש בהם 6 מיטות, הם צפופים מדי לטעמם ואני מסכים איתם.

וידאו שמראה את הקרון מבפנים:
http://www.youtube.com/watch?v=0EcGqdErLsQ
 

משה343

New member
הצבע הלבן של תחתי ה2 העליונות בלבל אותי
..

לא, בתמונה הזאת רואים 4 מיטות.
שתיים למטה ועוד שתיים למעלה. העליונות מתקפלות במשך היום כדי שיהיה יותר נוח לקום ולהסתובב בתא הקטן. לרוב הרוסים שונאים את קרונות השינה האירופאיים שיש בהם 6 מיטות, הם צפופים מדי לטעמם ואני מסכים איתם.

וידאו שמראה את הקרון מבפנים:
http://www.youtube.com/watch?v=0EcGqdErLsQ
הצבע הלבן של תחתי ה2 העליונות בלבל אותי
..
חשבתי שזה התקרה
איזה בולבול הקבולבול אני

גם אני מסכים עם הרוסים , יצא לי פעמים בודדות לישון בקושטה של 6 ברומניה
ממש קופסת סרדינים .
פעם אחת למזלי הייתי היחיד בקבינה של 6 אבל הקונדקטור חשב שאני פרייר ורצה
להעביר אותי לקבינה אחרת עם אנשים , אמרתי לו שאין מצב, לגיסנו יש כרטיס עם
מספר הדרגש והוא לא יזוז משם מילימטר

הוא יכול לעשות קומבינה ותמורת שפגה [בקשיש ברומנית] להכניס מישהו לשם
כיחידה פרטית או זוגית .
אישית אני אוהב את קרון השינה עם 3 מיטות , גם נוח , גם מיטה ולא דרגש
ומרגישים בהבדל הנוחות , גם יש כיור, יש מראה ואולי ארונית קטנה .
וגם אני לא בטוח אם בכולם אבל יש מקלחת בקצה הקרון .
יצא פעם אחת לראות אבל לא להשתמש ברכבת מבוקרשט לבודפשט.
 

itamo

New member
הדאבל דק לדעתי בעלי מרווח קטן יותר מהקרקע

נוסעי הרכבת הרוסית "יעלו מדרגה"
לראשונה אחרי כמה עשורים, הופעלה רכבת דו-קומתית נסיונית על אדמת רוסיה. כמה תמונות נוספות של הקרונות הנסיוניים מבחוץ ומבפנים
אפשר לראות כאן.

להשוואה: כך מעוצבים קרונות DD בפינלנד, שיש בה אותו רוחב מסילה ואותו היקף טעינה (רחב וגבוה) כמו ברוסיה.

ועוד באותו הנושא: חברה בשם Aeroexpress המפעילה שאטלים רכבתיים מנמלי תעופה במוסקבה, הודיעה על רכישת מערכי קרונועים חשמליים דו-קומתיים מ-Stadler, שוויץ.

זה לא הניסיון הראשון של הרוסים עם קרונות דו-קומתיים, הראשון היה כבר לפני 109 שנים. אז בהמשך, קצת היסטוריה...
הדאבל דק לדעתי בעלי מרווח קטן יותר מהקרקע
יכול להיות לדעתי בעייתי באזורים מושלגים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה