תיגבור רכבות: מכבי חיפה-הפועל באר שבעהודעות ודיווחים
מסילת רוחב חדשה בצנרת?הודעות ודיווחים
ומשהו שכבר קיים בפועלמסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...
האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?
עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישןומשהו שכבר קיים בפועל
המועצה מפעילה שאטלים בחינם אל ומתחנת יבנה מזרח. השאטל אוסף נוסעים מ-3 נקודות בתחום המושבה בבוקר ומביא אותם לתחנה זמן קצר לפני יציאת הרכבת לבנימינה. אחה"צ יש איסוף מהתחנה בערך 5 דקות אחרי הגעת הרכבת ופיזור באותן 3 נקודות. יש 4 נסיעות לכל כיוון. למיטב הבנתי צריך להציג כרטיס רכבת (לא ברור אם רק בדרך חזרה ומה קורה עם רב קו...)
אני דווקא כתבתי על לרכבת ישראל לגורם בכיר !!אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.
ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
אני יכול להגיד לכם שאני כותב להרבה גורמיםאני דווקא כתבתי על לרכבת ישראל לגורם בכיר !!
יש לי את האימייל ואתה הפקס !!!
עוד מ 2010 ,לפני 3 שנים ושם כתבתי לרכבת ישראל אגף תכנון
שכדאי לנצל את המסילה של שורק כמסילה רכבת לירושלים עבור תושבי הדרום והמרכז הדרומי כאשר
יוקם הקו הראשי, כדאי גם לקחת בחשבון הובלה סחורות מנמל אשדוד !!! כל זה לפני ביצוע כביש 7 ! .
כרגע כביש 41-7 עובר מהפך עם 3 מחלפים ולכן יש סיכוי טוב
שעד 2018 יהיה מסילה מצומת בני דרום לשורק \לירושלים והפוך לתל אביב דרך יבנה .
אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.
ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
מפה עם מסילת פלשת-שורק (כך היא נקראת...)אין קשר למסילת חלץ
המטרה היא לחבר את האיזור לרשת המסילות ותו לא.
אם מכך ייצא שיהיה חיבור מסילתי ישיר בין נמל אשדוד לקו הנגב - זה בונוס, אבל לדעתי זו לא המטרה של התכנית.
לא הצלחתי למצוא אישור רשמי לכך ברשת אבל כן מצאתי דיון בפורום הזה שבו מישהו טען שבועז העלה לכאן מפה של תכניות עתידיות, ובה נכלל גם קו (בערך) כזה.
תודה! זה באמת נראה כמו משהו עתידימפה עם מסילת פלשת-שורק (כך היא נקראת...)
אתה יכול למצא למשל כאן (עוד אחד מהדפים שנגנזו מאתר הרכבת אבל ניתן למצוא בעזרת גוגל)
מסילת חלץ כבר שודרגה מאז, כלומר הוחלפה לגמריאין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.
ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשתמסילת חלץ כבר שודרגה מאז, כלומר הוחלפה לגמרי
כולל גשרים (היו דיווחים ותמונות בפורום). בנוגע למסילה המדוברת, המטרה העיקרית היא כאמור לחבר את גדרה לרשת המסילות. לגבי הקו הישן, פעם (לפני הרבה זמן) דיברו על הקמת מסוף מטענים במלחה, ואז בהחלט תהיה הצדקה לחיבור ישיר לנמל אשדוד, אם וכאשר.
לדעתי יכולה להיות הצדקה לפרוייקט כזה,אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת
המסילות לא בטוח שההשקעה כדאית ושהפרויקט צריך להיות בסדר עדיפות גבוה.
אפשר במקום זאת להקים תחנה ליד מחלף שורק לא רחוק מגדרה על המסילה הראשית מבאר שבע וכן להאריך את הקו הכחול של מערכת המתע"ן עד לגדרה ואז יהיה חיבור תדיר של גדרה לתחנת הרכבת ברחובות.
תחנה במחלף שורק + התחנה בכפר מנחם + תחנה בסמוך למזכרת בתיה, יצדיקו הפעלת קו פרברי על המסילה של באר שבע בנפרד מהקו של באר שבע.
זה אזור כפרי ברובו שנשלט על ידי מועצותלדעתי יכולה להיות הצדקה לפרוייקט כזה,
אם הוא יכלול גם בנייה משמעותית באזור.
כדאי מאד מאד מאד !!!אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת
המסילות לא בטוח שההשקעה כדאית ושהפרויקט צריך להיות בסדר עדיפות גבוה.
אפשר במקום זאת להקים תחנה ליד מחלף שורק לא רחוק מגדרה על המסילה הראשית מבאר שבע וכן להאריך את הקו הכחול של מערכת המתע"ן עד לגדרה ואז יהיה חיבור תדיר של גדרה לתחנת הרכבת ברחובות.
תחנה במחלף שורק + התחנה בכפר מנחם + תחנה בסמוך למזכרת בתיה, יצדיקו הפעלת קו פרברי על המסילה של באר שבע בנפרד מהקו של באר שבע.
אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחוכדאי מאד מאד מאד !!!
המטרה היא לחבר את גוש דן לגדרה ומשם אפילו לבאר שבע וירושלים ,קו אקספרס תמיד מצליח יותר מקו ישיר
אל תשכחו צומת כנות לא משמש רק את גדרה גם את גן יבנה וכל המושבים ,
כל מי נוסע בצומת זאת יודע כמה היא עמוסה בנוסעים לכל הכיוונים .
זה לא עובד ככה.אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו
שממש עכשיו עובדים על הצומת הזאת ותוך פחות משנה אין יותר רמזורים נסיעה חלקה מאשדוד עד כביש 6 .
לכן הנחת תשתית\מסילה תהיה עבודה קלה ולא יקרה ולבנות מעבר מצומת בני דרום ואולי לעבר מסילת שורק וב"ש .
לדעתי אתם תופתעו שהמסילה הזאת תצא לפועל תוך עד 2018 ,אני לא !.
זה לא שייך למקום מגוריו של השראל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו
שממש עכשיו עובדים על הצומת הזאת ותוך פחות משנה אין יותר רמזורים נסיעה חלקה מאשדוד עד כביש 6 .
לכן הנחת תשתית\מסילה תהיה עבודה קלה ולא יקרה ולבנות מעבר מצומת בני דרום ואולי לעבר מסילת שורק וב"ש .
לדעתי אתם תופתעו שהמסילה הזאת תצא לפועל תוך עד 2018 ,אני לא !.
את גדרה לגוש דן, באר שבע וירושלים אפשר לחברכדאי מאד מאד מאד !!!
המטרה היא לחבר את גוש דן לגדרה ומשם אפילו לבאר שבע וירושלים ,קו אקספרס תמיד מצליח יותר מקו ישיר
אל תשכחו צומת כנות לא משמש רק את גדרה גם את גן יבנה וכל המושבים ,
כל מי נוסע בצומת זאת יודע כמה היא עמוסה בנוסעים לכל הכיוונים .
חרטה ברטהמסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...
האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?
עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.