הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
תיגבור רכבות: מכבי חיפה-הפועל באר שבע

הודעות ודיווחים
תיגבור רכבות: מכבי חיפה-הפועל באר שבע
שלום,

ביום א' 6.10.13 יתקיים משחק כדורגל בין מכבי חיפה להפועל באר שבע, באצטדיון קריית אליעזר בחיפה, הסמוך לתחנת הרכבת חיפה בת-גלים. על מנת לספק שירות למאות האוהדים שיגיעו למשחק, תופעל רכבת מיוחדת בתום המשחק שתצא מתחנת חיפה בת-גלים דרומה בשעה 23:30.
הרכבת המיוחדת תעצור בתחנות הבאות: חיפה בת גלים, נתניה, הרצלייה, ת"א סבידור-מרכז, לוד, קריית גת, להבים-רהט, ב"ש צפון וב"ש מרכז.
לנוסעים ברכבת מומלץ לרכוש כרטיס הלוך וחזור המאפשר עלייה מהירה ונוחה יותר לרכבת בתום המשחק. כרטיס הלוך וחזור מאפשרת חיסכון של 10% בעלות הנסיעה (לעומת רכישת 2 כרטיסים רגילים באותו המסלול).
בנוסף לרכבת המיוחדת בתום המשחק , תסיע רכבת ישראל 800 אוהדים מבאר שבע ברכבת מיוחדת שנשכרה על ידי המועדון לצורך נסיעה ישירה ומהירה אל המשחק בחיפה ובחזרה.
פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט של רכבת ישראל ובמוקד פניות הציבור בטלפון 5770*
 
מסילת רוחב חדשה בצנרת?

הודעות ודיווחים
מסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...

האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?

עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
 
ומשהו שכבר קיים בפועל

מסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...

האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?

עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
ומשהו שכבר קיים בפועל
המועצה מפעילה שאטלים בחינם אל ומתחנת יבנה מזרח. השאטל אוסף נוסעים מ-3 נקודות בתחום המושבה בבוקר ומביא אותם לתחנה זמן קצר לפני יציאת הרכבת לבנימינה. אחה"צ יש איסוף מהתחנה בערך 5 דקות אחרי הגעת הרכבת ופיזור באותן 3 נקודות. יש 4 נסיעות לכל כיוון. למיטב הבנתי צריך להציג כרטיס רכבת (לא ברור אם רק בדרך חזרה ומה קורה עם רב קו...)
 

Ccyclist

Well-known member
אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן

ומשהו שכבר קיים בפועל
המועצה מפעילה שאטלים בחינם אל ומתחנת יבנה מזרח. השאטל אוסף נוסעים מ-3 נקודות בתחום המושבה בבוקר ומביא אותם לתחנה זמן קצר לפני יציאת הרכבת לבנימינה. אחה"צ יש איסוף מהתחנה בערך 5 דקות אחרי הגעת הרכבת ופיזור באותן 3 נקודות. יש 4 נסיעות לכל כיוון. למיטב הבנתי צריך להציג כרטיס רכבת (לא ברור אם רק בדרך חזרה ומה קורה עם רב קו...)
אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.

ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
 

eran314

New member
אני דווקא כתבתי על לרכבת ישראל לגורם בכיר !!

אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.

ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
אני דווקא כתבתי על לרכבת ישראל לגורם בכיר !!
יש לי את האימייל ואתה הפקס !!!

עוד מ 2010 ,לפני 3 שנים ושם כתבתי לרכבת ישראל אגף תכנון

שכדאי לנצל את המסילה של שורק כמסילה רכבת לירושלים עבור תושבי הדרום והמרכז הדרומי כאשר

יוקם הקו הראשי, כדאי גם לקחת בחשבון הובלה סחורות מנמל אשדוד !!! כל זה לפני ביצוע כביש 7 ! .

כרגע כביש 41-7 עובר מהפך עם 3 מחלפים ולכן יש סיכוי טוב

שעד 2018 יהיה מסילה מצומת בני דרום לשורק \לירושלים והפוך לתל אביב דרך יבנה .
 

eran314

New member
אני יכול להגיד לכם שאני כותב להרבה גורמים

אני דווקא כתבתי על לרכבת ישראל לגורם בכיר !!
יש לי את האימייל ואתה הפקס !!!

עוד מ 2010 ,לפני 3 שנים ושם כתבתי לרכבת ישראל אגף תכנון

שכדאי לנצל את המסילה של שורק כמסילה רכבת לירושלים עבור תושבי הדרום והמרכז הדרומי כאשר

יוקם הקו הראשי, כדאי גם לקחת בחשבון הובלה סחורות מנמל אשדוד !!! כל זה לפני ביצוע כביש 7 ! .

כרגע כביש 41-7 עובר מהפך עם 3 מחלפים ולכן יש סיכוי טוב

שעד 2018 יהיה מסילה מצומת בני דרום לשורק \לירושלים והפוך לתל אביב דרך יבנה .
אני יכול להגיד לכם שאני כותב להרבה גורמים
כולל בתחבורה ציבורית
ואני מקווה שמה שאני רואה לנכון בתחום התחבורה הציבורית שאפשר לשנות

יקרום עור וגידים ,אעדכן כאשר זה יקרה באמת .
 
אין קשר למסילת חלץ

אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.

ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
אין קשר למסילת חלץ
המטרה היא לחבר את האיזור לרשת המסילות ותו לא.
אם מכך ייצא שיהיה חיבור מסילתי ישיר בין נמל אשדוד לקו הנגב - זה בונוס, אבל לדעתי זו לא המטרה של התכנית.

לא הצלחתי למצוא אישור רשמי לכך ברשת אבל כן מצאתי דיון בפורום הזה שבו מישהו טען שבועז העלה לכאן מפה של תכניות עתידיות, ובה נכלל גם קו (בערך) כזה.
 
מפה עם מסילת פלשת-שורק (כך היא נקראת...)

אין קשר למסילת חלץ
המטרה היא לחבר את האיזור לרשת המסילות ותו לא.
אם מכך ייצא שיהיה חיבור מסילתי ישיר בין נמל אשדוד לקו הנגב - זה בונוס, אבל לדעתי זו לא המטרה של התכנית.

לא הצלחתי למצוא אישור רשמי לכך ברשת אבל כן מצאתי דיון בפורום הזה שבו מישהו טען שבועז העלה לכאן מפה של תכניות עתידיות, ובה נכלל גם קו (בערך) כזה.
מפה עם מסילת פלשת-שורק (כך היא נקראת...)
אתה יכול למצא למשל כאן (עוד אחד מהדפים שנגנזו מאתר הרכבת אבל ניתן למצוא בעזרת גוגל)
 

easylivin

New member
מסילת חלץ כבר שודרגה מאז, כלומר הוחלפה לגמרי

אין צורך בקו רוחב מנמל אשדוד לקו י-ם הישן
וזה לצערי השימוש ההגיוני ביותר למסילת רוחב בתוואי כביש 7 באזור גדרה.

ממה ששמעתי מצבה של מסילת חלץ לא מזהיר אז לא ברור על מה מדובר פה.
מסילת חלץ כבר שודרגה מאז, כלומר הוחלפה לגמרי
כולל גשרים (היו דיווחים ותמונות בפורום). בנוגע למסילה המדוברת, המטרה העיקרית היא כאמור לחבר את גדרה לרשת המסילות. לגבי הקו הישן, פעם (לפני הרבה זמן) דיברו על הקמת מסוף מטענים במלחה, ואז בהחלט תהיה הצדקה לחיבור ישיר לנמל אשדוד, אם וכאשר.
 
אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת

מסילת חלץ כבר שודרגה מאז, כלומר הוחלפה לגמרי
כולל גשרים (היו דיווחים ותמונות בפורום). בנוגע למסילה המדוברת, המטרה העיקרית היא כאמור לחבר את גדרה לרשת המסילות. לגבי הקו הישן, פעם (לפני הרבה זמן) דיברו על הקמת מסוף מטענים במלחה, ואז בהחלט תהיה הצדקה לחיבור ישיר לנמל אשדוד, אם וכאשר.
אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת
המסילות לא בטוח שההשקעה כדאית ושהפרויקט צריך להיות בסדר עדיפות גבוה.
אפשר במקום זאת להקים תחנה ליד מחלף שורק לא רחוק מגדרה על המסילה הראשית מבאר שבע וכן להאריך את הקו הכחול של מערכת המתע"ן עד לגדרה ואז יהיה חיבור תדיר של גדרה לתחנת הרכבת ברחובות.
תחנה במחלף שורק + התחנה בכפר מנחם + תחנה בסמוך למזכרת בתיה, יצדיקו הפעלת קו פרברי על המסילה של באר שבע בנפרד מהקו של באר שבע.
 

darkshadow1

New member
לדעתי יכולה להיות הצדקה לפרוייקט כזה,

אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת
המסילות לא בטוח שההשקעה כדאית ושהפרויקט צריך להיות בסדר עדיפות גבוה.
אפשר במקום זאת להקים תחנה ליד מחלף שורק לא רחוק מגדרה על המסילה הראשית מבאר שבע וכן להאריך את הקו הכחול של מערכת המתע"ן עד לגדרה ואז יהיה חיבור תדיר של גדרה לתחנת הרכבת ברחובות.
תחנה במחלף שורק + התחנה בכפר מנחם + תחנה בסמוך למזכרת בתיה, יצדיקו הפעלת קו פרברי על המסילה של באר שבע בנפרד מהקו של באר שבע.
לדעתי יכולה להיות הצדקה לפרוייקט כזה,
אם הוא יכלול גם בנייה משמעותית באזור.
 
זה אזור כפרי ברובו שנשלט על ידי מועצות

לדעתי יכולה להיות הצדקה לפרוייקט כזה,
אם הוא יכלול גם בנייה משמעותית באזור.
זה אזור כפרי ברובו שנשלט על ידי מועצות
אזוריות ולדעתי גם יש מגבלת גובה לבניה בו בגלל שני בסיסי חיל האויר הסמוכים אליו.
הסיכוי לבנות בו בניה רוויה משמעותית קטן.
 

eran314

New member
כדאי מאד מאד מאד !!!

אם המטרה העיקרית היא לחבר את גדרה לרשת
המסילות לא בטוח שההשקעה כדאית ושהפרויקט צריך להיות בסדר עדיפות גבוה.
אפשר במקום זאת להקים תחנה ליד מחלף שורק לא רחוק מגדרה על המסילה הראשית מבאר שבע וכן להאריך את הקו הכחול של מערכת המתע"ן עד לגדרה ואז יהיה חיבור תדיר של גדרה לתחנת הרכבת ברחובות.
תחנה במחלף שורק + התחנה בכפר מנחם + תחנה בסמוך למזכרת בתיה, יצדיקו הפעלת קו פרברי על המסילה של באר שבע בנפרד מהקו של באר שבע.
כדאי מאד מאד מאד !!!
המטרה היא לחבר את גוש דן לגדרה ומשם אפילו לבאר שבע וירושלים ,קו אקספרס תמיד מצליח יותר מקו ישיר

אל תשכחו צומת כנות לא משמש רק את גדרה גם את גן יבנה וכל המושבים ,

כל מי נוסע בצומת זאת יודע כמה היא עמוסה בנוסעים לכל הכיוונים .
 

eran314

New member
אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו

כדאי מאד מאד מאד !!!
המטרה היא לחבר את גוש דן לגדרה ומשם אפילו לבאר שבע וירושלים ,קו אקספרס תמיד מצליח יותר מקו ישיר

אל תשכחו צומת כנות לא משמש רק את גדרה גם את גן יבנה וכל המושבים ,

כל מי נוסע בצומת זאת יודע כמה היא עמוסה בנוסעים לכל הכיוונים .
אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו


שממש עכשיו עובדים על הצומת הזאת ותוך פחות משנה אין יותר רמזורים נסיעה חלקה מאשדוד עד כביש 6 .

לכן הנחת תשתית\מסילה תהיה עבודה קלה ולא יקרה ולבנות מעבר מצומת בני דרום ואולי לעבר מסילת שורק וב"ש .

לדעתי אתם תופתעו שהמסילה הזאת תצא לפועל תוך עד 2018 ,אני לא !.
 

luckydude

Active member
זה לא עובד ככה.

אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו


שממש עכשיו עובדים על הצומת הזאת ותוך פחות משנה אין יותר רמזורים נסיעה חלקה מאשדוד עד כביש 6 .

לכן הנחת תשתית\מסילה תהיה עבודה קלה ולא יקרה ולבנות מעבר מצומת בני דרום ואולי לעבר מסילת שורק וב"ש .

לדעתי אתם תופתעו שהמסילה הזאת תצא לפועל תוך עד 2018 ,אני לא !.
זה לא עובד ככה.
ראש מועצה לא קם בבוקר ומחליט שהיום בונים אצלו רכבת.

הרבה לפני שניגשים למכרז יש שלבים סטטוטוריים רבים לעבור ומיכיוון שלא נדונה תוכנית כזו בינתיים אז גם אין שום סיכוי ששום דבר כזה יקום בקרוב או אפילו בטווח בינוני.

גם העובדה שבונים כביש מהיר באיזור אין לה שום השלכה כלשהי לגבי מסילת רכבת שם אלא אם שוריינה רצועה למסילת ברזל במסגרת התוכנית של הכביש, מה שלמיטב ידעתי לא נכללה בתוכנית.
 
זה לא שייך למקום מגוריו של השר

אל תשכחו איפה השר כץ גר ואל תשכחו


שממש עכשיו עובדים על הצומת הזאת ותוך פחות משנה אין יותר רמזורים נסיעה חלקה מאשדוד עד כביש 6 .

לכן הנחת תשתית\מסילה תהיה עבודה קלה ולא יקרה ולבנות מעבר מצומת בני דרום ואולי לעבר מסילת שורק וב"ש .

לדעתי אתם תופתעו שהמסילה הזאת תצא לפועל תוך עד 2018 ,אני לא !.
זה לא שייך למקום מגוריו של השר
כפר אחים לא ירוויח דבר ממסילה כזו.
תושבי כפר אחים יגיעו קודם כל לתחנת כפר מנחם הצמודה לתוואי כביש 6 ומשם כמובן יוכלו לנסוע לת"א או ב"ש, וגם למגוון רחב מאד של יעדים אחרים ע"י החלפה בלוד.

עבורם נסיעה צפונה עד איזור צומת כנות/חצור/חפץ חיים/גדרה/בני עייש (מחק את המיותר) זה תיק רציני. לא מבחינת המרחק דווקא אלא מבחינת הפקקים/רמזורים.
הרבה יותר קל לפנות ימינה בצומת ראם מאשר להמשיך ישר, שלא לדבר על הרמזורים באיזור גדרה (גם אחרי בניית המחלף).

סביר הרבה יותר להניח שהסיבה שכץ נוטה לעזור לראש המועצה (כניסה חדשה לגדרה אחרי 127 שנה, מחלף גדרה, תקציבי הרחבת רחובות וכו') היא פוליטית פנימית: גמליאל הוא גם פעיל בליכוד (ברמה הארצית, מבחינה מוניציפלית הוא לאו דווקא מזוהה עם הליכוד) וגם אחיה של סגנית השר גילה גמליאל. לכן יש לו "מהלכים" בממשלה.
 
את גדרה לגוש דן, באר שבע וירושלים אפשר לחבר

כדאי מאד מאד מאד !!!
המטרה היא לחבר את גוש דן לגדרה ומשם אפילו לבאר שבע וירושלים ,קו אקספרס תמיד מצליח יותר מקו ישיר

אל תשכחו צומת כנות לא משמש רק את גדרה גם את גן יבנה וכל המושבים ,

כל מי נוסע בצומת זאת יודע כמה היא עמוסה בנוסעים לכל הכיוונים .
את גדרה לגוש דן, באר שבע וירושלים אפשר לחבר
באמצעות תחנת רכבת על המסילה הראשית לבאר שבע. בשביל זה לא צריך מסילה חדשה לגמרי.
ומגוש דן לירושלים או לבאר שבע לא יסעו דרך מסילה שבין אשדוד לגדרה. לבאר שבע יש כבר היום מסילה לצורך כך ולירושלים תהיה בעוד מספר שנים.
גן יבנה לא צריכה את המסילה הזו. תחנת אשדוד עד הלום קרובה לגן יבנה.
ובשביל להגיע מגן יבנה או אפילו מאשדוד לצומת כנות, אין צורך במסילת רכבת אלא בקווי אוטובוס נוחים.
אם המטרה העיקרית של המסילה הזו היא לרכבות נוסעים, אז יש פרויקטים בעדיפות גבוהה בהרבה מהמסילה הזו.
למשל, מסילה רביעית באיילון.
למשל, לחבר את תחנות משה דיין והראשונים.
למשל, המסילה המזרחית.
ואפילו מסילת נשרים.
 
חרטה ברטה

מסילת רוחב חדשה בצנרת?
לכבוד הבחירות המתקרבות (המועצה שותלת דקלים בכל פינה כאילו אין מחר...) הודיע ראש המועצה כי אוטוטו, ממש מעבר לפינה, תיסלל מסילת רוחב בין הקו המערבי לבין הקו לב"ש אשר תעבור בערך בתוואי כביש 7. כמו בכל הודעה יחצ"נית זה נכתב בלשון עילגת ומעורפלת כך שלא ברור היכן תעבור המסילה ובאיזה שלב תכנוני זה נמצא. הטענה הברורה היחידה היא שתחנת הרכבת תהיה באיזור צומת כנות (אך ככל הנראה הכוונה היא לצומת גדרה שכן מוזכר איזור התעשיה העתידי של המושבה בקרבת התחנה). כמובן שהשר כץ הבטיח לבצע את הפרוייקט בקרוב ובלה בלה בלה...

האם יש מישהו מ"מקושרי" הפורום שיודע אם מדובר בבלון בחירות או בתכנית קונקרטית? ומה המרחק בינה לבין תכנית ביצוע מאושרת ומתוקצבת?

עוד טענה של ראש המועצה עם הקשר תח"צי - הצומת שמול התחנה המרכזית תהפוך לצומת T מסודרת ומרומזרת. היציאה לכיוון מערב תיסגר, ותוחלף ביציאה צפונית יותר על כביש 40. תישאר רק היציאה לכיוון מזרח יחד עם הכניסה לתחנה המרכזית. האם האוטובוסים יוכלו סוף סוף לפנות אל ומהתחנה כמו שצריך?
חרטה ברטה
אולי יש רעיון כזה, אל בטוח שאין תכנית.

גם אם יש איזשהו משרד תכנון שמתחיל לעבוד על השינוי לתמ"א (או על ות"ת), ייקח זמן עד שהשינוי יאושר, ואז יעצטרכו תב"ע מפורטת, התנגדויות, ותקצוב.

יש לו לפחות עוד קדנציה אחת עד שיוכל לגזור את הסרט מעל הטרקטור הראשון שיתחיל לעבוד על הקו הזה.

חוץ מזה שלא ברורה לי נחיצותה של מסילה כזו. מאשדוד/אשקלון לירושלים עדיף לנסוע על מסילת שורק ו-431 לקו המהיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה