36-781 של "דן": בחזרה לליילנד:

מצב
הנושא נעול.
36-781 של "דן": בחזרה לליילנד:

36-781 של "דן": בחזרה לליילנד:
תמונה מדהימה שהגיעה אליי הערב, במיוחד לאוהד11 חברנו. ראו איזו כרטיסנית נהדרת ! ראו איזו בנייה מאסיבית ! רכב יפה ומרשים !

 
66-003 של "אגד": בחזרה לליילנד:

36-781 של "דן": בחזרה לליילנד:
תמונה מדהימה שהגיעה אליי הערב, במיוחד לאוהד11 חברנו. ראו איזו כרטיסנית נהדרת ! ראו איזו בנייה מאסיבית ! רכב יפה ומרשים !
66-003 של "אגד": בחזרה לליילנד:
שהדיון עליו ועל תולדותיו כבר היה כאן בעבר ובאריכות.
תהנו ולילה טוב עם 66-003 דגם "דן", האחד והיחיד מדגם זה ב"אגד":
במקורו היה אוטובוס זה שייך ל-"המקשר", כמובן.

 
לילה טוב עם בונוסון קטן: 666-217

66-003 של "אגד": בחזרה לליילנד:
שהדיון עליו ועל תולדותיו כבר היה כאן בעבר ובאריכות.
תהנו ולילה טוב עם 66-003 דגם "דן", האחד והיחיד מדגם זה ב"אגד":
במקורו היה אוטובוס זה שייך ל-"המקשר", כמובן.
לילה טוב עם בונוסון קטן: 666-217
של סניף גונן, בקו 18, בתחנה ברחוב יפו 36.
לילה טוב.

 
כחובב נוסטלגיה באיזה שנה מדובר? העיר ירושלים?

לילה טוב עם בונוסון קטן: 666-217
של סניף גונן, בקו 18, בתחנה ברחוב יפו 36.
לילה טוב.
כחובב נוסטלגיה באיזה שנה מדובר? העיר ירושלים?
אני רואה שקית של האישה -כתוב עליה וירג'ין?
 

yeh11

New member
מענין כי המקשר לא רכשו אוטובוסים של מרכבים אז מה קרה ?

66-003 של "אגד": בחזרה לליילנד:
שהדיון עליו ועל תולדותיו כבר היה כאן בעבר ובאריכות.
תהנו ולילה טוב עם 66-003 דגם "דן", האחד והיחיד מדגם זה ב"אגד":
במקורו היה אוטובוס זה שייך ל-"המקשר", כמובן.
מענין כי המקשר לא רכשו אוטובוסים של מרכבים אז מה קרה ?
 
הרכב עבר תאונה. מרכבו החדש נבנה במרכבים:

מענין כי המקשר לא רכשו אוטובוסים של מרכבים אז מה קרה ?
הרכב עבר תאונה. מרכבו החדש נבנה במרכבים:
66-003
במקור מספרו היה: ים 303
מושבים: 42 / 47 במקור
פנימי: 83527
ליילנד רויאל-טייגר מרק 2
דגם עירוני
"מרכבים"[1] דגם 3150
1956 "הארגז" במקור !
שלדה: 560017
עבר החלפת מרכב למרכב "דן" צר כניסוי.
"המקשר" –
הועבר ל-"אגד" [2]
15.04.1956
08.07.1956

[1] גרוטאת אוטובוס מס' 66-003 נמצאת בחניון "אגד" בערד. מרכב האוטובוס המקורי הינו מתוצרת חברת
"הארגז". בניסוי החלפת המרכב המקורי הנ"ל למרכב חדש, הוחלף מרכב האוטובוס למרכב של בית
החרושת "מרכבים" ואולם החלפת המרכב נעשתה שנים רבות לאחר העברת האוטובוס ל-"אגד", שכן יש
לזכור כי כל אוטובוסי ה-"ליילנד" של "המקשר" היו בעלי מרכב של "הארגז" כאמור. מרכב "מרכבים" –
דגם: 3150 היה אחד ויחיד ב-"אגד" ! אוטובוס זה נבנה במקור על שלדת "ליילנד רויאל טייגר" מוקדמת
מאוד, דגם 1956, בשנת 1956. במחצית חודש ינואר 1973 הוחלף המרכב ל"טייגר צר". מרכבים זהים
למרכב זה בחברת "דן" סומנו כדגם 3125א. בערוב ימיו שירת אוטובוס זה כסדנת בטיחות לאחר שהועבר
למועצה הלאומית למניעת תאונות בבאר-שבע כבר ביום 29.01.1990 על-אף העובדה שתאריך סיום
השרות הסופי שלו ב-"אגד" נרשם כיום 30.08.1990 – כ- 7 חודשים מאוחר יותר ! (ראו להלן). הוא הוצא
משימוש (הושבת סופית) רק באביב (מן הסתם ביוני, עם תום שנה"ל) 1993, כמעט 38 שנים אחרי
שהמנוע והשלדה שלו יצאו ממפעלי "בריטיש-ליילנד" בעיר ליילנד בצפון אנגליה. לפרטים נוספים ראו גם
את הערת השוליים הבאה:
[2] 66-003: תאריך תחילת עבודה: 08.07.1956. מחיר הקרן: 28,195 ל"י (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס
רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 1). תאריך כניסה לשרות:
01.10.1956 (רישוי). תאריך סיום שרות ב-"אגד": 30.08.1990. ככל הנראה, בשנת 1969 עבר אוטובוס
מס' 66-003 תאונת דרכים קשה כאשר התדרדר לתהום ליד מלון "הולילנד" בירושלים, התהפך, "נחת" על
גגו וחלקו העליון נמעך כליל. האוטובוס הושבת באופן זמני, אך במהלך שנת 1972 נלקח למפעל "מרכבים",
שם פורק המרכב הישן ובמקומו נבנה מרכב חדש בחודש ינואר 1973 כאמור, יחיד מסוגו ב"אגד" אם כי
ניתן היה למצוא אוטובוסים עם מרכב זהה בקואופרטיב "דן" וכן בחברת האוטובוסים העירונית של
באר-שבע. עם החזרתו לשרות, היה צבוע אוטובוס זה בצבעי כתום ולבן והופעל בסניף "שער יפו", בעיקר
בקווים 13 ו- 20 עד להוצאתו מן השרות בירושלים במחצית הראשונה של שנות ה- 1980'. אח"כ הועבר
לבאר-שבע כאמור בהערה הקודמת.
 

yeh11

New member
סיפור דומה עברו 88852 ו39133

הרכב עבר תאונה. מרכבו החדש נבנה במרכבים:
66-003
במקור מספרו היה: ים 303
מושבים: 42 / 47 במקור
פנימי: 83527
ליילנד רויאל-טייגר מרק 2
דגם עירוני
"מרכבים"[1] דגם 3150
1956 "הארגז" במקור !
שלדה: 560017
עבר החלפת מרכב למרכב "דן" צר כניסוי.
"המקשר" –
הועבר ל-"אגד" [2]
15.04.1956
08.07.1956

[1] גרוטאת אוטובוס מס' 66-003 נמצאת בחניון "אגד" בערד. מרכב האוטובוס המקורי הינו מתוצרת חברת
"הארגז". בניסוי החלפת המרכב המקורי הנ"ל למרכב חדש, הוחלף מרכב האוטובוס למרכב של בית
החרושת "מרכבים" ואולם החלפת המרכב נעשתה שנים רבות לאחר העברת האוטובוס ל-"אגד", שכן יש
לזכור כי כל אוטובוסי ה-"ליילנד" של "המקשר" היו בעלי מרכב של "הארגז" כאמור. מרכב "מרכבים" –
דגם: 3150 היה אחד ויחיד ב-"אגד" ! אוטובוס זה נבנה במקור על שלדת "ליילנד רויאל טייגר" מוקדמת
מאוד, דגם 1956, בשנת 1956. במחצית חודש ינואר 1973 הוחלף המרכב ל"טייגר צר". מרכבים זהים
למרכב זה בחברת "דן" סומנו כדגם 3125א. בערוב ימיו שירת אוטובוס זה כסדנת בטיחות לאחר שהועבר
למועצה הלאומית למניעת תאונות בבאר-שבע כבר ביום 29.01.1990 על-אף העובדה שתאריך סיום
השרות הסופי שלו ב-"אגד" נרשם כיום 30.08.1990 – כ- 7 חודשים מאוחר יותר ! (ראו להלן). הוא הוצא
משימוש (הושבת סופית) רק באביב (מן הסתם ביוני, עם תום שנה"ל) 1993, כמעט 38 שנים אחרי
שהמנוע והשלדה שלו יצאו ממפעלי "בריטיש-ליילנד" בעיר ליילנד בצפון אנגליה. לפרטים נוספים ראו גם
את הערת השוליים הבאה:
[2] 66-003: תאריך תחילת עבודה: 08.07.1956. מחיר הקרן: 28,195 ל"י (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס
רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 1). תאריך כניסה לשרות:
01.10.1956 (רישוי). תאריך סיום שרות ב-"אגד": 30.08.1990. ככל הנראה, בשנת 1969 עבר אוטובוס
מס' 66-003 תאונת דרכים קשה כאשר התדרדר לתהום ליד מלון "הולילנד" בירושלים, התהפך, "נחת" על
גגו וחלקו העליון נמעך כליל. האוטובוס הושבת באופן זמני, אך במהלך שנת 1972 נלקח למפעל "מרכבים",
שם פורק המרכב הישן ובמקומו נבנה מרכב חדש בחודש ינואר 1973 כאמור, יחיד מסוגו ב"אגד" אם כי
ניתן היה למצוא אוטובוסים עם מרכב זהה בקואופרטיב "דן" וכן בחברת האוטובוסים העירונית של
באר-שבע. עם החזרתו לשרות, היה צבוע אוטובוס זה בצבעי כתום ולבן והופעל בסניף "שער יפו", בעיקר
בקווים 13 ו- 20 עד להוצאתו מן השרות בירושלים במחצית הראשונה של שנות ה- 1980'. אח"כ הועבר
לבאר-שבע כאמור בהערה הקודמת.
סיפור דומה עברו 88852 ו39133
 

אוהדא11

New member
התחילה כ- 1003, בהמשך שונה המספר ל- 203, פעלה בקו 63

36-781 של "דן": בחזרה לליילנד:
תמונה מדהימה שהגיעה אליי הערב, במיוחד לאוהד11 חברנו. ראו איזו כרטיסנית נהדרת ! ראו איזו בנייה מאסיבית ! רכב יפה ומרשים !
התחילה כ- 1003, בהמשך שונה המספר ל- 203, פעלה בקו 63
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה