כך היינו 2012: ליטא

E u r o b o y

New member
כך היינו 2012: ליטא

(או: מסתבר שהאהבה לא כל כך עיוורת)

ודאי תתפלאו לשמוע שב-5 מתוך 9 התחרויות בהן נערכה שיטת חצי/ חצאי הגמר עד היום, ליטא הצליחה להעפיל לשלב הגמר. המדינה שהחשבנו לכושלת ביותר בתחרות הצליחה להתברג לגמר ברוב הפעמים עד היום, למרות השירים החלשים והרזומה האירוויזיוני הלא מאוד מרשים שלה מן העבר. לשיפור המשמעותי בסטטיסטיקה של המדינה הבלטית הביאו השנתיים האחרונות, בהן זכתה להעפיל פעמיים ברציפות לשלב הבא. בדיסלדורף זו הייתה אוולינה סאשנקו עם בלדת הלוויות המתפתחת שלה (מתפתחת תרתי משמע) והשנה היה זה דוני מונטל עם כיסוי העיניים, הסלטות, הכריזמה והמיקום האחרון בסדר ההשמעה שפיצו על השיר הבינוני להחריד. אז האם ליטא מוכיחה לנו שהכל לא באמת תלוי בשיר, אלא רק בהופעה? האם הודות להופעות מאוד מרשימות ובולטות ניתן להעפיל לגמר ללא קשר לשיר? האם על מדינת הרמזור להמשיך במגמה הזו גם בשנים הבאות, או לשם שינוי לשלוח שיר טוב שגם ילווה בהופעה תואמת? האהבה אולי עיוורת, השיטה לא.

ליטא 2012, מקום 14
http://www.youtube.com/watch?v=x2vNoZnJxgY
 

E u r o b o y

New member
ההופעה הייתה מעולה. היה ברור שזה עולה

לפני האירוויזיון, הצצתי על ההופעות בקדמים ושמתי לב שזו של השיר הליטאי מאוד אנרגטית ומהנה. זו הסיבה שהשיר עלה והצליח יחסית, על אף גריעותו.
 

VickyRosti

New member
השיר הזה הוא חידה בעיניי

מדובר בשיר מאוד מיושן עם לחן צביקה פיקי טיפוסי (שאם היה נבחר לייצג את ישראל, איזה צעקות היו לנו כאן...), מושר ע"י זמר חמוד ביותר אמנם, שסובל ממניירות מוגזמות ומשפת גוף קלישאתית "כפי שזמר צריך להיות", אבל לפני 30 שנה ויותר. גם הגימיק של כיסוי העיניים לא הרשים בשום צורה, כי הכל בשיר הזה היה קלישאתי להחריד. אז מה סוד ההצלחה של השיר, בעיקר בסמי? סביר להניח שהמקום האחרון בסדר ההשמעה תרם לו הרבה למקום השלישי בסמי, ובאשר להצלחה היחסית בגמר (מקום 14 בגמר זה בכלל לא רע, בטח שלשיר כזה
), ייתכן שזה בזכות היכולת הקולית המרשימה של דוני (לשיר הוא יודע, אין ספק) וייתכן שדווקא הסאונד המיושן הזה דיבר מאוד אל מדינות מזרח אירופה, שסצינת הפופ שלהן גם היום די מיושנת.

בסה"כ מסתבר שליטא בכלל לא מדינה כושלת כמו שחושבים עליה. זה נכון שרק פעם אחת בלבד היא הצליחה להתברג ב-TOP 10, אבל גם עצם העלייה לגמר היא הישג לא מבוטל!
 

kira18

New member
אבל את אומרת שלמספר שיר בסדר השמעה אין

השפעה גדולה מדי
 

VickyRosti

New member
לא גדולה מדי, אבל יש

השיר הליטאי בסה"כ זכה לאהדה, ועובדה שגם בגמר הוא סיים במקום מכובד למדי. אני מניחה שעם מקום פחות אטרקטיבי בסדר ההשמעה הוא עדיין היה מגיע למקום מכובד בסמי, אבל סביר להניח שרק 6-7 ולא 3. שיר גרוע שלא מדבר אל הציבור הרחב לא יצליח גם עם מיקום מאוחר בסדר ההשמעה, אבל שיר שבסה"כ חביב על הצופים בהחלט ירוויח ממיקום אטרקטיבי יותר בסדר ההשמעה. דוגמה נוספת לכך היא מולדובה השנה, שאני בספק גדול אם הייתה מסיימת במקום 11 לולא המיקום האחרון בסדר ההשמעה.
 

א ר י ק ל

New member
בקדם שלו הוא היה נהדר.היושן שלו מול גוון פופי

קסמו לי מאוד מאוד.

את ההופעה של האירו פחות אהבתי למרות שהיא הייתה ממוקצעת, עשירה ברייטינג והייתה מרהיבה בצורה בלתי נורמלית -
בדיוק מה שהיה צריך בשביל לקבל לזרועותיו עוד צופים וסימוסים,
ולגרות מחדש את כל אלו שרק חיבבו אותו ועכשיו הפכו להיות בצבאו.

אז למה לא אהבתי?
כי כל התום ו"הרוסיות" שלו נעלמו...פתאום צצה לה אמריקניזציה,
תרבות השפע, הדוחה. פתאום האהבה לא נוסטלגית ולא אמיתית.
אלא מצועצעת.
מסקנה: השפעות האירוויזיון שנות ה-00 שבלי שוואוו אתה אפס.
וחבל.
 

kira18

New member
שום דבר לא השתנה במופע אימים של ליטא

חוץ מהדביליות של הקהל


ליטא ממשיכה את קו מופעי האימים שלה (וזה נהיה רק יותר גרוע משנה לשנה) אבל משום מה זה פתאום הולך לה, אין לי שום הסבר ומושג למה.

ההפתעה הכי רעה השנה ועוד סיבה למה השופטים של 2012 רולזזזז והקהל חרא מוצץ סעדה וחבריו שמביא לנפטלין המיושן והזוועתי הזה מקום 3.
 

Ro Bo Bo

New member
blof is blind

עונה לשאלות:

אז האם ליטא מוכיחה לנו שהכל לא באמת תלוי בשיר, אלא רק בהופעה? - כנראה שכן, אבל אני מאמין שלא רק בגלל ההופעה.
האם הודות להופעות מאוד מרשימות ובולטות ניתן להעפיל לגמר ללא קשר לשיר? - זה חדש למישהו?! ברור שכן (רוסיה 12', אוקראינה 11' שאני אמשיך?!)
האם על מדינת הרמזור להמשיך במגמה הזו גם בשנים הבאות, או לשם שינוי לשלוח שיר טוב שגם ילווה בהופעה תואמת? - תמיד טוב שיר טוב, וכשהם שלחו אחד כזה, ב-2009, הם גם עלו.

אחת החידות הבאמת לא ברורות מהאירו האחרון זו ליטא - כאילו, מה באמת קרה פה..?!
החסרונות ידועים לכולם, אז ננסה להיות פוזיטיביים:
- שיר אחרון בסמי, אני לא זוכר שיר אחרון בסמי שלא עלה. ואם כן, אז הוא היה ממש ממש גרוע. זה לא המקרה.
- הסטייל של השיר לא לטעם של רובנו, אבל הוא כן בפירוש לטעמם של פלח מסוים (מאוד מזכיר את ג'אמירוקוואי), ואפשר לדמיין אנשים מצביעים לזה.
- ביצוע קולי טוב (= נקודות מהשופטים) + הופעה אנרגטית + גימיק זכיר (סלטה + כיסוי עיניים). ברצף של 26 שירים, הרבה בנוי על מה אתה זוכר..
 

nit li

New member
אחחח דני שובבני

שיר שלפני ההופעה- רציתי מאוד שיעלה כי הגיע להם. כי אם בשנה שעברה הם עלו- גם השנה מגיע.
אחרי שראיתי את ההופעה- התאכזבתי. הופעה מאוד אנמית. אם העלייה הייתה תלויה אך ורק בשיר- ליטא הייתה נשארת בתהומות הסמי. ליטא עלתה כי השיר ממש סבבה.
הם צריכים פשוט לשלוח שיר יפה, להמשיך לנסות. היו להם שירים לא רעים שלא עלו משום מה.
 

נטלייי

New member
לא ברור לי איך זה הגיע לגמר

אומנם אם מקשיבים מספיק פעמים, השיר יכול להידבק, אבל בשמיעה ראשונה הוא לא קליט עד כדי כך, והכיסוי עיניים פשוט פתאטי לדעתי.
 
מה שאתה לא מבין הוא שהשירים שלהם באמת טובים

וראויים להצלחה (ואף מקופחים
ראה 2004/2007 ובמיוחד 2010
).
 
למעלה