מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).

מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).
 

olli3

New member
מנהל
הנה באה הרכבת, אבל איפה האוטובוס? שילובים.

מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).
הנה באה הרכבת, אבל איפה האוטובוס? שילובים.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1036494

כתבה על המצב האבסורדי בו האוטובוסים אינם מסונכרנים עם הרכבת.

הפתיע אותי עד מאד מסוף האוטובוסים (מסוף שיניים) שקיים בפרדס חנה שעל דגלי תחנותיו מצויינים קווי אוטובוס עם פירוט המסלול אבל למקום לא מגיעים אוטובוסים כלל וכלל.
 

טשאפק 2

New member
כתבה עלובה

הנה באה הרכבת, אבל איפה האוטובוס? שילובים.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1036494

כתבה על המצב האבסורדי בו האוטובוסים אינם מסונכרנים עם הרכבת.

הפתיע אותי עד מאד מסוף האוטובוסים (מסוף שיניים) שקיים בפרדס חנה שעל דגלי תחנותיו מצויינים קווי אוטובוס עם פירוט המסלול אבל למקום לא מגיעים אוטובוסים כלל וכלל.
כתבה עלובה
איך אפשר לכתוב בכותרת המשנה שהפרויקט "עלה עשרות מיליוני שקלים" כאשר בגוף הכתבה נכתב שהוציאו עד כה 5 מיליון?

רכבת משולבת היטב באוטובוסים אולי תהיה יום אחד בארץ, אבל תקשורת שעושה את עבודתה הבסיסית - אני לא אופטימי.
 

עדירמר

New member
תזמון בין הרכבת והאוטובוס

כתבה עלובה
איך אפשר לכתוב בכותרת המשנה שהפרויקט "עלה עשרות מיליוני שקלים" כאשר בגוף הכתבה נכתב שהוציאו עד כה 5 מיליון?

רכבת משולבת היטב באוטובוסים אולי תהיה יום אחד בארץ, אבל תקשורת שעושה את עבודתה הבסיסית - אני לא אופטימי.
תזמון בין הרכבת והאוטובוס
צר לי אדון טאשפאק הנכבד, אבל תגובתך לא ראוייה.

צעד חכם להורדת אלפי מכוניות פרטיות מהכבישים הוא יצירת הרמוניה בין זמני הרכבות והאוטובוסים.
כשאין הרמוניה שכזו, אז מה שתואר בכתבה הוא אבסורד שאין כדוגמתו וממחיש את אוזלת היד של הרשויות האחראיות לכך בסיוע הורדת מכוניות פרטיות מהכביש ומעבר לתחבורה ציבורית.


אבל כבר יש פה גולשים מלומדים שישר יקפצו ויאמרו כי דבריי הם הזויים ושאני כותב רק שטויות.
 

טשאפק 2

New member
מה לא ראוי בתגובה?

תזמון בין הרכבת והאוטובוס
צר לי אדון טאשפאק הנכבד, אבל תגובתך לא ראוייה.

צעד חכם להורדת אלפי מכוניות פרטיות מהכבישים הוא יצירת הרמוניה בין זמני הרכבות והאוטובוסים.
כשאין הרמוניה שכזו, אז מה שתואר בכתבה הוא אבסורד שאין כדוגמתו וממחיש את אוזלת היד של הרשויות האחראיות לכך בסיוע הורדת מכוניות פרטיות מהכביש ומעבר לתחבורה ציבורית.


אבל כבר יש פה גולשים מלומדים שישר יקפצו ויאמרו כי דבריי הם הזויים ושאני כותב רק שטויות.
מה לא ראוי בתגובה?
בכותרת המשנה כתוב: המהלך עלה עשרות מיליונים.

בכתבה כתוב: המהלך עלה 5 מיליון.

עשרות = 5?
 
אל תתייחס אליו ברצינות

מה לא ראוי בתגובה?
בכותרת המשנה כתוב: המהלך עלה עשרות מיליונים.

בכתבה כתוב: המהלך עלה 5 מיליון.

עשרות = 5?
אל תתייחס אליו ברצינות
הפוסל במומו פוסל.
הוא לא מסוגל להתמודד עם מה שכתבת אז הוא מאשים אותך בתגובה לא ראויה.
 

amirv

New member
המסוף בפרדס חנה

הנה באה הרכבת, אבל איפה האוטובוס? שילובים.
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1036494

כתבה על המצב האבסורדי בו האוטובוסים אינם מסונכרנים עם הרכבת.

הפתיע אותי עד מאד מסוף האוטובוסים (מסוף שיניים) שקיים בפרדס חנה שעל דגלי תחנותיו מצויינים קווי אוטובוס עם פירוט המסלול אבל למקום לא מגיעים אוטובוסים כלל וכלל.
המסוף בפרדס חנה
הדרך המובילה למסוף היא דרך שדות ש"הוכשרה" ככביש, היא צרה ובעייתית ולא מאפשרת לשני אוטובוסים לחלוף אחד מול השני, הצומת בכניסה אליה (אנדרטת הנח"ל) מסוכנת מאד, מסופי השיניים נבנו בצורה שמקשה על האוטובוסים להיכנס אליהם, תוסיף לזה היעדר אכיפת חניה (לא רק ברחבת הרציפים אלא גם בדרך הגישה) ואתה מקבל רציפים שאי אפשר להשתמש בהם.

קיים תכנון לכביש מסודר שיגיע לרחבת החניה, מדובר על המשך דרך המסילה (המחלפון החדש). מרגע שהוא ייפתח, להערכת מהנדס העיר עוד שנתיים וחצי מעכשיו, ניתן יהיה להכניס אוטובוסים למסוף. (זה ידרוש אכיפת חניה).

בצידה השני של התחנה, הצד של א.ת. קיסריה, יש תחנה מסודרת אליה מגיע היום קו 4א של אגד מכרכור דרך הרחוב הראשי של פרדס חנה. טרם עידן ההפרדה המפלסית זה היה פתרון דפוק, אבל היום זה פתרון מהיר ונוח בדיוק כמו התחנות בקצה השני. ייתכן ובקרוב הקו יתוגבר כי היום תדירותו באמת זוועתית. את הצד השני של התחנה משרתים עוד קווים מכיוון אור עקיבא וקיסריה.
 

olli3

New member
מנהל
הדברים שכתבת כאן מעניינים מאד.

המסוף בפרדס חנה
הדרך המובילה למסוף היא דרך שדות ש"הוכשרה" ככביש, היא צרה ובעייתית ולא מאפשרת לשני אוטובוסים לחלוף אחד מול השני, הצומת בכניסה אליה (אנדרטת הנח"ל) מסוכנת מאד, מסופי השיניים נבנו בצורה שמקשה על האוטובוסים להיכנס אליהם, תוסיף לזה היעדר אכיפת חניה (לא רק ברחבת הרציפים אלא גם בדרך הגישה) ואתה מקבל רציפים שאי אפשר להשתמש בהם.

קיים תכנון לכביש מסודר שיגיע לרחבת החניה, מדובר על המשך דרך המסילה (המחלפון החדש). מרגע שהוא ייפתח, להערכת מהנדס העיר עוד שנתיים וחצי מעכשיו, ניתן יהיה להכניס אוטובוסים למסוף. (זה ידרוש אכיפת חניה).

בצידה השני של התחנה, הצד של א.ת. קיסריה, יש תחנה מסודרת אליה מגיע היום קו 4א של אגד מכרכור דרך הרחוב הראשי של פרדס חנה. טרם עידן ההפרדה המפלסית זה היה פתרון דפוק, אבל היום זה פתרון מהיר ונוח בדיוק כמו התחנות בקצה השני. ייתכן ובקרוב הקו יתוגבר כי היום תדירותו באמת זוועתית. את הצד השני של התחנה משרתים עוד קווים מכיוון אור עקיבא וקיסריה.
הדברים שכתבת כאן מעניינים מאד.
זה פשוט כל המהות של הכתבה הזאת (וחבל שהם לא ידעו את זה).

אתה יכול לפנות לתחקרינים ולכתבים השונים שעושים את הכתובת האלו, אני יכול גם להפנות אותך אל חלקם. כך שאם יש לך משהו לתרום ובהחלט יש לך בנושאים רבים בתחום התח"צ ואתה מעוניין, זה בהחלט ישפוך עוד יותר אור. כי הדברים שכתבת כאן הם עצם העניין, הם בדיוק סבך הבירוקרטיה וההוכחה הניצחת שרגל ימין לא יודעת מה רגל שמאל עושה.
 

amirv

New member
מצטער

המסוף בפרדס חנה
הדרך המובילה למסוף היא דרך שדות ש"הוכשרה" ככביש, היא צרה ובעייתית ולא מאפשרת לשני אוטובוסים לחלוף אחד מול השני, הצומת בכניסה אליה (אנדרטת הנח"ל) מסוכנת מאד, מסופי השיניים נבנו בצורה שמקשה על האוטובוסים להיכנס אליהם, תוסיף לזה היעדר אכיפת חניה (לא רק ברחבת הרציפים אלא גם בדרך הגישה) ואתה מקבל רציפים שאי אפשר להשתמש בהם.

קיים תכנון לכביש מסודר שיגיע לרחבת החניה, מדובר על המשך דרך המסילה (המחלפון החדש). מרגע שהוא ייפתח, להערכת מהנדס העיר עוד שנתיים וחצי מעכשיו, ניתן יהיה להכניס אוטובוסים למסוף. (זה ידרוש אכיפת חניה).

בצידה השני של התחנה, הצד של א.ת. קיסריה, יש תחנה מסודרת אליה מגיע היום קו 4א של אגד מכרכור דרך הרחוב הראשי של פרדס חנה. טרם עידן ההפרדה המפלסית זה היה פתרון דפוק, אבל היום זה פתרון מהיר ונוח בדיוק כמו התחנות בקצה השני. ייתכן ובקרוב הקו יתוגבר כי היום תדירותו באמת זוועתית. את הצד השני של התחנה משרתים עוד קווים מכיוון אור עקיבא וקיסריה.
מצטער
מאחר ואני עוסק בתחום, אאלץ להפנות אותם לדובר...

ומניסיון הם בכל מקרה לא ממש מתעניינים, אלא אם כן היו עושים כתבה ספציפית וממוקדת על פרדס חנה ולא על כל הארץ.

אגב, תמר קינן שרואיינה בכתבה, מנכ"ל תחבורה היום ומחר ותושבת פרדס חנה מכריאה את הסיפור. לכן ההתנסחות שלה "אוזלת יד של הרשויות" היא התנסחות נכונה. זהו מקרה ספציפי בו לא רק משרד התחבורה אשם.

ועוד משהו מעניין, להערכתי כ-20,000 איש ביום עושים שימוש בשילוב בין אוטובוס לרכבת, כ-7-8% מכלל נוסעי התח"צ בארץ. אני חושב שרובם עושים זאת בתחנות תל אביב. כך שלפרויקט שילובים יש עוד הרבה לאן להתפתח. אבל כנראה יותר קל לעשות זאת בתחנות היעד (כשאתה מגיע ברכבת ואין לך אוטו) מאשר בתחנות המוצא (כשהאוטו חונה מתחת לבית).
 

olli3

New member
מנהל
מדד הסרדינים, יהיה בסדר - מטרונית.

מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).
מדד הסרדינים, יהיה בסדר - מטרונית.
שודר ב19.1 יום א'.

עוד לא התנסתי במטרונית אבל זה נשמע רע, במיוחד הדברים שהנוסעים אומרים.

אין צורך להוריד את הקובץ, ניתן להאזין ישירות דרך האתר: http://upchi.co.il/5bh2wtc611v2
 
המטרונית

מדד הסרדינים, יהיה בסדר - מטרונית.
שודר ב19.1 יום א'.

עוד לא התנסתי במטרונית אבל זה נשמע רע, במיוחד הדברים שהנוסעים אומרים.

אין צורך להוריד את הקובץ, ניתן להאזין ישירות דרך האתר: http://upchi.co.il/5bh2wtc611v2
המטרונית
בשעות הבוקר לחיפה ובחזרה אחר הצהריים אכן יש עומס. יחד עם זאת, גם בעידן האוטובוסים היה עומס ונאלצו נוסעים רבים להידחס כסרדינים. אני שנוסע לא בשעות העומס כלומר אחרי השעה 9:00 בבוקר, מרוצה מאוד מבחינת העומסים, ונהנה יותר מאשר בעידן האוטובוסים.
 

olli3

New member
מנהל
מדד הסרדינים - קו 56 (יהוד>קרית אונו>ת"א)

מן התקשורת
(רדיו וטלוויזיה).
מדד הסרדינים - קו 56 (יהוד>קרית אונו>ת"א)
אחד הקווים הדחוסים שיש לחברת קווים אשר זכה לכל כך הרבה סיקורים על כך שהוא בכלל לא מגיע ושמחכים לו זמן רב וכו' וכו'. זה קו שצריך לפעול בשעות השיא כל 7 דקות ועל ידי מפרקיות - לא פחות מזה.

להאזנה: http://upchi.co.il/agflyvrngdkt
 
זה אמור להיות קו ראשי בציר מהיר

מדד הסרדינים - קו 56 (יהוד>קרית אונו>ת"א)
אחד הקווים הדחוסים שיש לחברת קווים אשר זכה לכל כך הרבה סיקורים על כך שהוא בכלל לא מגיע ושמחכים לו זמן רב וכו' וכו'. זה קו שצריך לפעול בשעות השיא כל 7 דקות ועל ידי מפרקיות - לא פחות מזה.

להאזנה: http://upchi.co.il/agflyvrngdkt
זה אמור להיות קו ראשי בציר מהיר
והוא מגיע לעיתים כל חצי שעה.
 

olli3

New member
מנהל
ברגע שיש יותר מ-65 נוסעים באוטובוס עירוני

זה אמור להיות קו ראשי בציר מהיר
והוא מגיע לעיתים כל חצי שעה.
ברגע שיש יותר מ-65 נוסעים באוטובוס עירוני
בישיבה + עמידה, בשעות השיא קיימת חובה לתגבור הקו. למען הסר ספק, יש לתגבר אוטובוס עירוני בשעות השפל במידה ויש בו יותר מ55 נוסעים.

זה שחברת קווים מתנערת על ידי אמירה שהיא עושה את מה שהרגולטור מצווה עליה, זה כבר רומז על ראש קטן.

אם משרד התחבורה מוציא הנחיות והוא לא מסוגל לעמוד בהן, למה הן שוות?

אם אנשים נאלצים לראות אוטובוסים שלא עוצרים להם בתחנות, להמתין עוד 20 דקות כשהם יודעים שיש סיכוי שהאוטובוס הבא גם לא יעצור להם, זה אומר שמשרד התחבורה משתין על הנוסעים בקשת עם הנחיות שהוא מוציא, לא אוכף ולא פועל מספיק כדי לעמוד בהן.
 

cwen

New member
הוא אמר שם שאם יוסיפו אוטובוסים בבוקר

מדד הסרדינים - קו 56 (יהוד>קרית אונו>ת"א)
אחד הקווים הדחוסים שיש לחברת קווים אשר זכה לכל כך הרבה סיקורים על כך שהוא בכלל לא מגיע ושמחכים לו זמן רב וכו' וכו'. זה קו שצריך לפעול בשעות השיא כל 7 דקות ועל ידי מפרקיות - לא פחות מזה.

להאזנה: http://upchi.co.il/agflyvrngdkt
הוא אמר שם שאם יוסיפו אוטובוסים בבוקר
אז לא יהיה מה לעשות איתם בשעות השפל והם סתם יעמדו במוסכים.

הוא רציני???
 

olli3

New member
מנהל
כן, הוא תמיד אומר את זה וזה עצוב מאד.

הוא אמר שם שאם יוסיפו אוטובוסים בבוקר
אז לא יהיה מה לעשות איתם בשעות השפל והם סתם יעמדו במוסכים.

הוא רציני???
כן, הוא תמיד אומר את זה וזה עצוב מאד.
בהתחלה הוא היה מציג זאת כך: אתם צריכים להבין שאם נרכוש אוטובוסים נוספים כדי לטפל בעומסים של שעות הבוקר - האוטובוסים האלו יהיו חסרי מעש בשאר שעות היום (לא באמת, יש קווים שעמוסים להחריד כל היום).
 

Ofekalef1

New member
למה זה לא נכון?

כן, הוא תמיד אומר את זה וזה עצוב מאד.
בהתחלה הוא היה מציג זאת כך: אתם צריכים להבין שאם נרכוש אוטובוסים נוספים כדי לטפל בעומסים של שעות הבוקר - האוטובוסים האלו יהיו חסרי מעש בשאר שעות היום (לא באמת, יש קווים שעמוסים להחריד כל היום).
למה זה לא נכון?
באופן כללי, כמעט בכל הקווים העומס בשעות השיא יעלה על העומס בשעות השפל, ואז מן הסתם יהיה צורך בפחות אוטובוסים, ויהיו כאלו שיעמדו חסרי מעש. לא?
 

cwen

New member
ברור שיהיו שעות שאוטובוסים יעמדו חסרי מעש

למה זה לא נכון?
באופן כללי, כמעט בכל הקווים העומס בשעות השיא יעלה על העומס בשעות השפל, ואז מן הסתם יהיה צורך בפחות אוטובוסים, ויהיו כאלו שיעמדו חסרי מעש. לא?
ברור שיהיו שעות שאוטובוסים יעמדו חסרי מעש
אז מה? זו סיבה לדחוס אנשים כמו בקופסת גפרורים בשעות העומס ואפילו אז שאוטובוסים לא יעצרו בתחנות לאסוף נוסעים? אף אחד לא מבקש שלכולם יהיה מקום ישיבה בכל שעה משעות היום. ברור שבשעות העומס אנשים עומדים, אבל גם זה צריך להיות בצורה סבירה.

אז כן, יהיו כמה אוטובוסים שיעמדו בלי שימוש חלק מהיום (אלא אם ישכרו אותם למשל להסעות תלמידים בשעות המתות או משהו כזה). זה יאפשר אולי שגרת טיפולים יותר נוחה במוסך. יפחית קצת את הבלאי השוטף.
והכי חשוב, יגרום ליותר אנשים לנסוע באוטובוס, מה שאולי בתורו ישליך גם על מספר הנוסעים בשעות הפחות עמוסות.
 

Ofekalef1

New member
לא טענתי שזו סיבה לא לתגבר

ברור שיהיו שעות שאוטובוסים יעמדו חסרי מעש
אז מה? זו סיבה לדחוס אנשים כמו בקופסת גפרורים בשעות העומס ואפילו אז שאוטובוסים לא יעצרו בתחנות לאסוף נוסעים? אף אחד לא מבקש שלכולם יהיה מקום ישיבה בכל שעה משעות היום. ברור שבשעות העומס אנשים עומדים, אבל גם זה צריך להיות בצורה סבירה.

אז כן, יהיו כמה אוטובוסים שיעמדו בלי שימוש חלק מהיום (אלא אם ישכרו אותם למשל להסעות תלמידים בשעות המתות או משהו כזה). זה יאפשר אולי שגרת טיפולים יותר נוחה במוסך. יפחית קצת את הבלאי השוטף.
והכי חשוב, יגרום ליותר אנשים לנסוע באוטובוס, מה שאולי בתורו ישליך גם על מספר הנוסעים בשעות הפחות עמוסות.
לא טענתי שזו סיבה לא לתגבר
רק אמרתי שאם אני מבין נכון, תגבור בבוקר אכן יוסיף אוטובוסים שיעמדו חסרי מעש בשעות השפל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה