תמונה שכרגע מועמדת למכירה ב-eBay:

מצב
הנושא נעול.
תמונה שכרגע מועמדת למכירה ב-eBay:

תמונה שכרגע מועמדת למכירה ב-eBay:
קבוצת אוטובוסים של ערבושקס מדגמי מארסידאס O303 בשדה התעופה לוד.
כתוב שם שהתמונה צולמה בשנת 1986.
אני כנראה ארכוש אותה ואסרוק אותה למענכם באיכות מיטבית.
אביתר.
 
התמונה היא שקופית וזאת שכחתי לציין.

תמונה שכרגע מועמדת למכירה ב-eBay:
קבוצת אוטובוסים של ערבושקס מדגמי מארסידאס O303 בשדה התעופה לוד.
כתוב שם שהתמונה צולמה בשנת 1986.
אני כנראה ארכוש אותה ואסרוק אותה למענכם באיכות מיטבית.
אביתר.
התמונה היא שקופית וזאת שכחתי לציין.
 
ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:

תמונה שכרגע מועמדת למכירה ב-eBay:
קבוצת אוטובוסים של ערבושקס מדגמי מארסידאס O303 בשדה התעופה לוד.
כתוב שם שהתמונה צולמה בשנת 1986.
אני כנראה ארכוש אותה ואסרוק אותה למענכם באיכות מיטבית.
אביתר.
ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:
זהו המרצדס השני בישראל מדגם O305 וממודל 1973. מעניין שהשלדה שלו הולחמה באוקטובר 1972 בגרמניה.
מה שמעניין הם פנסי הערפל בפגושים. כידוע היו בישראל רק ארבעה אוטובוסים מדגם מעולה זה עם פנסי ערפל: 666-226 עד 666-229.
בעיניי זה הדגם היפה ביותר והמתוכנן טוב מכולם עד לעצם היום הזה. לזריזות של דגם זה לא היה אח ורע עד 2014 והיכולת שלו לעלות עליות בירושלים היתה טובה בהרבה מכל אוטובוס של אגד ומכל דגם אחר כיום. ולחשוב שהיו לו רק 210 כו"ס במודל 73' ו- 240 כו"ס במודל 80' ולמרות זאת היה לו מומנט אדיר הגובר בקלות על כל אוטובוס עכשווי. המשקל שלו מגיע רק ל- 55% ממשקל אוטובוס עירוני עכשווי ולפיכך הוא שווה ערך ליכולת מנועית של 450 כו"ס פלוס מינוס. מכאן כוחו האדיר בעליות וזריזותו המפתיעה.
התמונה בחסות אגד ירושלים וצולמה ביום 17.05.1973 כארבעה ימים לאחר הגיעו לירושלים.
 
לבטח שמתם לב כי סמל המרצדס נעלם:

ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:
זהו המרצדס השני בישראל מדגם O305 וממודל 1973. מעניין שהשלדה שלו הולחמה באוקטובר 1972 בגרמניה.
מה שמעניין הם פנסי הערפל בפגושים. כידוע היו בישראל רק ארבעה אוטובוסים מדגם מעולה זה עם פנסי ערפל: 666-226 עד 666-229.
בעיניי זה הדגם היפה ביותר והמתוכנן טוב מכולם עד לעצם היום הזה. לזריזות של דגם זה לא היה אח ורע עד 2014 והיכולת שלו לעלות עליות בירושלים היתה טובה בהרבה מכל אוטובוס של אגד ומכל דגם אחר כיום. ולחשוב שהיו לו רק 210 כו"ס במודל 73' ו- 240 כו"ס במודל 80' ולמרות זאת היה לו מומנט אדיר הגובר בקלות על כל אוטובוס עכשווי. המשקל שלו מגיע רק ל- 55% ממשקל אוטובוס עירוני עכשווי ולפיכך הוא שווה ערך ליכולת מנועית של 450 כו"ס פלוס מינוס. מכאן כוחו האדיר בעליות וזריזותו המפתיעה.
התמונה בחסות אגד ירושלים וצולמה ביום 17.05.1973 כארבעה ימים לאחר הגיעו לירושלים.
לבטח שמתם לב כי סמל המרצדס נעלם:
כך היה נהוג בשנים 1973-1974 כדי להתחשב ברגשותייהם של ניצולי השואה. הנוהג הזה הפסיק אח"כ. באותו מודל משנת 1980 כבר הושאר הסמל ומספר הרישוי הוזז שמאלה.
 
הערה קטנה: לרשות המגה ארכיון הגיעו

ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:
זהו המרצדס השני בישראל מדגם O305 וממודל 1973. מעניין שהשלדה שלו הולחמה באוקטובר 1972 בגרמניה.
מה שמעניין הם פנסי הערפל בפגושים. כידוע היו בישראל רק ארבעה אוטובוסים מדגם מעולה זה עם פנסי ערפל: 666-226 עד 666-229.
בעיניי זה הדגם היפה ביותר והמתוכנן טוב מכולם עד לעצם היום הזה. לזריזות של דגם זה לא היה אח ורע עד 2014 והיכולת שלו לעלות עליות בירושלים היתה טובה בהרבה מכל אוטובוס של אגד ומכל דגם אחר כיום. ולחשוב שהיו לו רק 210 כו"ס במודל 73' ו- 240 כו"ס במודל 80' ולמרות זאת היה לו מומנט אדיר הגובר בקלות על כל אוטובוס עכשווי. המשקל שלו מגיע רק ל- 55% ממשקל אוטובוס עירוני עכשווי ולפיכך הוא שווה ערך ליכולת מנועית של 450 כו"ס פלוס מינוס. מכאן כוחו האדיר בעליות וזריזותו המפתיעה.
התמונה בחסות אגד ירושלים וצולמה ביום 17.05.1973 כארבעה ימים לאחר הגיעו לירושלים.
הערה קטנה: לרשות המגה ארכיון הגיעו
שני דיסקים פנימיים של DVD ממפעלי מרצדס בגרמניה. הדיסקים יחודיים ומאוד חשובים כי מכילים פירוט מדוייק של כל אוטובוסי מרצדס שיוצרו אי פעם ועד מאי 2014. מה שחשוב הוא שכתוב בהם למי נמכר כל אוטובוס, מתי, ומהו התאריך המדוייק בו יוצרה השלדה של כל אחד. כמו כן מופיעים מספרי מנוע ופירוט נוסף ומעניין על כל אוטובוס מרצדס ספציפי. ברוב המקרים ניתן גם למצוא פירוט של מספרי רישוי על-פי מדינות. אני משער שמרצדס ביקשה וקיבלה מכל החברות בעולם שעובדות איתה, את מספרי הרישוי של האוטובוסים באותן מדינות.
אם יש למישהו שאלה ספציפית לגבי אוטובוס מרצדס ספציפי מאז ומעולם - אשמח להכניס את אחד הדיסקים לכונן ולבדוק את המידע המבוקש בכיף.
מה שנחמד הוא לבצע השוואה עם המידע שיש לי מזמן על כל אוטובוסי המרצדס הערביים בגדה ובמזרח ירושלים שנסעו בעבר, עם המידע המופיע על הדיסקים.
מאחל לכל חברי הפורום ערב נעים והכי חשוב - קריר !
אביה.
 
קיים גם ספר מיוחד של יצרן הקטרים EMD ש

הערה קטנה: לרשות המגה ארכיון הגיעו
שני דיסקים פנימיים של DVD ממפעלי מרצדס בגרמניה. הדיסקים יחודיים ומאוד חשובים כי מכילים פירוט מדוייק של כל אוטובוסי מרצדס שיוצרו אי פעם ועד מאי 2014. מה שחשוב הוא שכתוב בהם למי נמכר כל אוטובוס, מתי, ומהו התאריך המדוייק בו יוצרה השלדה של כל אחד. כמו כן מופיעים מספרי מנוע ופירוט נוסף ומעניין על כל אוטובוס מרצדס ספציפי. ברוב המקרים ניתן גם למצוא פירוט של מספרי רישוי על-פי מדינות. אני משער שמרצדס ביקשה וקיבלה מכל החברות בעולם שעובדות איתה, את מספרי הרישוי של האוטובוסים באותן מדינות.
אם יש למישהו שאלה ספציפית לגבי אוטובוס מרצדס ספציפי מאז ומעולם - אשמח להכניס את אחד הדיסקים לכונן ולבדוק את המידע המבוקש בכיף.
מה שנחמד הוא לבצע השוואה עם המידע שיש לי מזמן על כל אוטובוסי המרצדס הערביים בגדה ובמזרח ירושלים שנסעו בעבר, עם המידע המופיע על הדיסקים.
מאחל לכל חברי הפורום ערב נעים והכי חשוב - קריר !
אביה.
קיים גם ספר מיוחד של יצרן הקטרים EMD ש
שבו מפורטים כל קטרי הקונצרן שיוצרו עד לשנת 1985, מספרי הקטרים, כמות מדוייקת, למי נמכרו, מתי ועוד. את הספר הזה פגשתי לראשונה בארכיון הרכבת אצל פול קוטרל, ז"ל. פול השאיל לי אותו וצילמתי לי עותק כרוך. אחרי שנים מצאתי את הספר המקורי ב-eBay במחיר סביר ובמצב חדש ורכשתי לי עותק. מצחיק לקרוא שם על הקטרים המצריים שלקחנו שלל מהמצרים בששת הימים. הם כתובים שם כבר כרכוש רכבת-ישראל. בספר הזה אפשר לעיין בארכיון הרכבת אצל העובדים שם.
 

alantan

New member
מה היה המשקל שלו אילו היה לו מזגן?

ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:
זהו המרצדס השני בישראל מדגם O305 וממודל 1973. מעניין שהשלדה שלו הולחמה באוקטובר 1972 בגרמניה.
מה שמעניין הם פנסי הערפל בפגושים. כידוע היו בישראל רק ארבעה אוטובוסים מדגם מעולה זה עם פנסי ערפל: 666-226 עד 666-229.
בעיניי זה הדגם היפה ביותר והמתוכנן טוב מכולם עד לעצם היום הזה. לזריזות של דגם זה לא היה אח ורע עד 2014 והיכולת שלו לעלות עליות בירושלים היתה טובה בהרבה מכל אוטובוס של אגד ומכל דגם אחר כיום. ולחשוב שהיו לו רק 210 כו"ס במודל 73' ו- 240 כו"ס במודל 80' ולמרות זאת היה לו מומנט אדיר הגובר בקלות על כל אוטובוס עכשווי. המשקל שלו מגיע רק ל- 55% ממשקל אוטובוס עירוני עכשווי ולפיכך הוא שווה ערך ליכולת מנועית של 450 כו"ס פלוס מינוס. מכאן כוחו האדיר בעליות וזריזותו המפתיעה.
התמונה בחסות אגד ירושלים וצולמה ביום 17.05.1973 כארבעה ימים לאחר הגיעו לירושלים.
מה היה המשקל שלו אילו היה לו מזגן?
 
בירושלים פעלו כמה אוטובוסים כאלה ממוזגים

מה היה המשקל שלו אילו היה לו מזגן?
בירושלים פעלו כמה אוטובוסים כאלה ממוזגים
ממודל 80, לממוזגים הוחלף גם השילוט לשילוט דסקיות דיגיטלי בצבע לבן
אני מניח שלמגה ארכיון יש מידע יותר מדוייק
 
שישה בדיוק. פעם פרסמתי פה תמונה של

בירושלים פעלו כמה אוטובוסים כאלה ממוזגים
ממודל 80, לממוזגים הוחלף גם השילוט לשילוט דסקיות דיגיטלי בצבע לבן
אני מניח שלמגה ארכיון יש מידע יותר מדוייק
שישה בדיוק. פעם פרסמתי פה תמונה של
60-804-80 וגם 60-806-80 עם מזגנים כאלה על הגג. אללה יודע באיזו תיקייה הם נמצאים... אשמח אם תוכל למצוא אותן לאלן - מנהלנו איש הבורקס !
 
למה אין לך 'אלבומים' בפרופיל שלך?

שישה בדיוק. פעם פרסמתי פה תמונה של
60-804-80 וגם 60-806-80 עם מזגנים כאלה על הגג. אללה יודע באיזו תיקייה הם נמצאים... אשמח אם תוכל למצוא אותן לאלן - מנהלנו איש הבורקס !
למה אין לך 'אלבומים' בפרופיל שלך?
כך היית יכול לחפש (כמעט) כל תמונה ששמת בתפוז בעבר
 

alantan

New member
תודה, אני חושב שראיתי משהו כאן בעבר, פרח

בירושלים פעלו כמה אוטובוסים כאלה ממוזגים
ממודל 80, לממוזגים הוחלף גם השילוט לשילוט דסקיות דיגיטלי בצבע לבן
אני מניח שלמגה ארכיון יש מידע יותר מדוייק
תודה, אני חושב שראיתי משהו כאן בעבר, פרח
מזכרוני...
 
עוד 570 ק"ג בלבד. בשישה אוטובוסים כאלה

מה היה המשקל שלו אילו היה לו מזגן?
עוד 570 ק"ג בלבד. בשישה אוטובוסים כאלה
בירושלים, ממודל 80' הוסיפו מזגנים בארץ. ואולם המזגנים שהוספו היו מדגמים מאוחרים יותר ומשקלם נע סביב ה-750 ק"ג - לא משמעותי לרכב זה. תמונה של אוטובוס כזה עם מזגן, פירסמתי כאן בעבר, אך לך תחפש אותה עכשיו. היא צולמה בכניסה לנוה-יעקב ממש כמה ימים לפני ההשבתה. אודה למי שימצא אותה. היא צריכה להיות בארכיון הפורום.
רק שתדע לך - אני את הרומן הארוך שלי עם "גרליץ" סיימתי. אחרי הצרבות שאני חוטף לאחרונה מהתוצרת שלו - אני איתו גמרתי. ביום שישי צרחתי כל הלילה ונאלצתי לחסל כמעט 2 ליטר חלב יוטבתה בקנקל במהלך הלילה. מזל שאני קונה 18 ליטר חלב יוטבתה בשבוע. אצלנו "עפים" 9 קנקלים של 2 ליטר יוטבתה בשבוע, כלומר שהילדודס שותים לי את הארנק על סכום מדוייק של 153.90 ש"ח רק על חלב בשבוע אחד ! באמצע הלילה אני תופס אותם בחאפלה של חלב במטבח. כולם משוגעים כאן על חלב קר. אולי אקנה פשוט פרה מהמשק, אעמיד את ארבעת הזאטוטים לחלוב כל היום וכך אחסוך ! את הפרה אפשר להעמיד בסלון ליד הטלויזיות. הצעת יעול מדהימה ! נכון??
 

alantan

New member
אתה עם הסיפורי פוגי שלך... יש לי הצעת

עוד 570 ק"ג בלבד. בשישה אוטובוסים כאלה
בירושלים, ממודל 80' הוסיפו מזגנים בארץ. ואולם המזגנים שהוספו היו מדגמים מאוחרים יותר ומשקלם נע סביב ה-750 ק"ג - לא משמעותי לרכב זה. תמונה של אוטובוס כזה עם מזגן, פירסמתי כאן בעבר, אך לך תחפש אותה עכשיו. היא צולמה בכניסה לנוה-יעקב ממש כמה ימים לפני ההשבתה. אודה למי שימצא אותה. היא צריכה להיות בארכיון הפורום.
רק שתדע לך - אני את הרומן הארוך שלי עם "גרליץ" סיימתי. אחרי הצרבות שאני חוטף לאחרונה מהתוצרת שלו - אני איתו גמרתי. ביום שישי צרחתי כל הלילה ונאלצתי לחסל כמעט 2 ליטר חלב יוטבתה בקנקל במהלך הלילה. מזל שאני קונה 18 ליטר חלב יוטבתה בשבוע. אצלנו "עפים" 9 קנקלים של 2 ליטר יוטבתה בשבוע, כלומר שהילדודס שותים לי את הארנק על סכום מדוייק של 153.90 ש"ח רק על חלב בשבוע אחד ! באמצע הלילה אני תופס אותם בחאפלה של חלב במטבח. כולם משוגעים כאן על חלב קר. אולי אקנה פשוט פרה מהמשק, אעמיד את ארבעת הזאטוטים לחלוב כל היום וכך אחסוך ! את הפרה אפשר להעמיד בסלון ליד הטלויזיות. הצעת יעול מדהימה ! נכון??
אתה עם הסיפורי פוגי שלך... יש לי הצעת
יעול להצעת היעול שלך: תלביש את הפרה עם מסך ותחבר אותה לממיר - חסכון נטו במקום. צרבת מבורקס? לי זה קורה כשאני אוכל פלאפל מהר מדי, אבל גם 40 בורקסים יכולים לעשות את העבודה. אתה בטוח שזו האיכות ולא הכמות שגורמת לצרבת? נו טוב, נצטרך למצוא ספק בורקסים חדש. אולי מאפיית ולנסיה?

חצי טון באוטובוס שמשקלו 16 טון זה לא מעט אחוזים - בכל זאת כ-3%. אבל אני מניח שאתה צודק שמדובר בתוספת זניחה באוטובוס שהוא ממילא קל מאוד.
 


אתה עם הסיפורי פוגי שלך... יש לי הצעת
יעול להצעת היעול שלך: תלביש את הפרה עם מסך ותחבר אותה לממיר - חסכון נטו במקום. צרבת מבורקס? לי זה קורה כשאני אוכל פלאפל מהר מדי, אבל גם 40 בורקסים יכולים לעשות את העבודה. אתה בטוח שזו האיכות ולא הכמות שגורמת לצרבת? נו טוב, נצטרך למצוא ספק בורקסים חדש. אולי מאפיית ולנסיה?

חצי טון באוטובוס שמשקלו 16 טון זה לא מעט אחוזים - בכל זאת כ-3%. אבל אני מניח שאתה צודק שמדובר בתוספת זניחה באוטובוס שהוא ממילא קל מאוד.

הצעתך מתקבלת ברצון יקירי !!!
 
אתה לא יודע כמה שאתה צודק דוקטור

עוד 570 ק"ג בלבד. בשישה אוטובוסים כאלה
בירושלים, ממודל 80' הוסיפו מזגנים בארץ. ואולם המזגנים שהוספו היו מדגמים מאוחרים יותר ומשקלם נע סביב ה-750 ק"ג - לא משמעותי לרכב זה. תמונה של אוטובוס כזה עם מזגן, פירסמתי כאן בעבר, אך לך תחפש אותה עכשיו. היא צולמה בכניסה לנוה-יעקב ממש כמה ימים לפני ההשבתה. אודה למי שימצא אותה. היא צריכה להיות בארכיון הפורום.
רק שתדע לך - אני את הרומן הארוך שלי עם "גרליץ" סיימתי. אחרי הצרבות שאני חוטף לאחרונה מהתוצרת שלו - אני איתו גמרתי. ביום שישי צרחתי כל הלילה ונאלצתי לחסל כמעט 2 ליטר חלב יוטבתה בקנקל במהלך הלילה. מזל שאני קונה 18 ליטר חלב יוטבתה בשבוע. אצלנו "עפים" 9 קנקלים של 2 ליטר יוטבתה בשבוע, כלומר שהילדודס שותים לי את הארנק על סכום מדוייק של 153.90 ש"ח רק על חלב בשבוע אחד ! באמצע הלילה אני תופס אותם בחאפלה של חלב במטבח. כולם משוגעים כאן על חלב קר. אולי אקנה פשוט פרה מהמשק, אעמיד את ארבעת הזאטוטים לחלוב כל היום וכך אחסוך ! את הפרה אפשר להעמיד בסלון ליד הטלויזיות. הצעת יעול מדהימה ! נכון??
אתה לא יודע כמה שאתה צודק דוקטור
אצלנו הקטנה מחסלת חלב בקצב מטורף, כל יום שאני עושה קניות (4-5 פעמים בשבוע) אני קונה שני כדים של 2 ליטר, כלומר סה"כ 10-8 כדים לשבוע, או 20-16 ליטר. וזה עוד לא מספיק, כי בסוף השבוע הכל נגמר, ואז אם אני לא מספיק לעשות קניות ביום ראשון, talitalitali שולחת את הגדולה לתחנת הדלק שתקנה עוד קרטונים של ליטר אחד שיחזיקו אותנו עד יום שני... טירוף.
אם הקטנה לא מספיקה עם הבקבוקים שלה, הגדולים זוללים קורנפלקס, אשתי שתחיה מצטרפת לחאפלה, חברות מגיעות לשתות קפה, אני עושה דייסת סולת, בקיצור הפרות בישראל לא מספיקות לעמוד בקצב שלנו. אשתי פעם בשבוע מבקשת שאקנה פרה! ולנו יש חצר, כך שיהיה לנו קל יותר למצוא לה מקום
 


אתה לא יודע כמה שאתה צודק דוקטור
אצלנו הקטנה מחסלת חלב בקצב מטורף, כל יום שאני עושה קניות (4-5 פעמים בשבוע) אני קונה שני כדים של 2 ליטר, כלומר סה"כ 10-8 כדים לשבוע, או 20-16 ליטר. וזה עוד לא מספיק, כי בסוף השבוע הכל נגמר, ואז אם אני לא מספיק לעשות קניות ביום ראשון, talitalitali שולחת את הגדולה לתחנת הדלק שתקנה עוד קרטונים של ליטר אחד שיחזיקו אותנו עד יום שני... טירוף.
אם הקטנה לא מספיקה עם הבקבוקים שלה, הגדולים זוללים קורנפלקס, אשתי שתחיה מצטרפת לחאפלה, חברות מגיעות לשתות קפה, אני עושה דייסת סולת, בקיצור הפרות בישראל לא מספיקות לעמוד בקצב שלנו. אשתי פעם בשבוע מבקשת שאקנה פרה! ולנו יש חצר, כך שיהיה לנו קל יותר למצוא לה מקום
 

davidfainshtein

Member
מנהל
יפיוף!

ועוד תמונה שהגיעה לשולחן המערכת מזמן:
זהו המרצדס השני בישראל מדגם O305 וממודל 1973. מעניין שהשלדה שלו הולחמה באוקטובר 1972 בגרמניה.
מה שמעניין הם פנסי הערפל בפגושים. כידוע היו בישראל רק ארבעה אוטובוסים מדגם מעולה זה עם פנסי ערפל: 666-226 עד 666-229.
בעיניי זה הדגם היפה ביותר והמתוכנן טוב מכולם עד לעצם היום הזה. לזריזות של דגם זה לא היה אח ורע עד 2014 והיכולת שלו לעלות עליות בירושלים היתה טובה בהרבה מכל אוטובוס של אגד ומכל דגם אחר כיום. ולחשוב שהיו לו רק 210 כו"ס במודל 73' ו- 240 כו"ס במודל 80' ולמרות זאת היה לו מומנט אדיר הגובר בקלות על כל אוטובוס עכשווי. המשקל שלו מגיע רק ל- 55% ממשקל אוטובוס עירוני עכשווי ולפיכך הוא שווה ערך ליכולת מנועית של 450 כו"ס פלוס מינוס. מכאן כוחו האדיר בעליות וזריזותו המפתיעה.
התמונה בחסות אגד ירושלים וצולמה ביום 17.05.1973 כארבעה ימים לאחר הגיעו לירושלים.
יפיוף!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה