עלו ברשת

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
קלטו את הבדיחה הזאת

קלטו את הבדיחה הזאת
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/379/681.html?hp=1&cat=459&loc=17

אעלק בערים האלה התושבים נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית . בגלל זה בויצמן בכפר סבא פקוק כל היום ואין חניה? בגלל זה בחולון יכול לקחת לך חצי שעה בפקקים עד שתצא מהעיר?

אבל העיקר שמפרידים שם פסולת .....
 

amithi1

New member
אתה מסתכל על הדברים בצורה שטחית

קלטו את הבדיחה הזאת
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/379/681.html?hp=1&cat=459&loc=17

אעלק בערים האלה התושבים נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית . בגלל זה בויצמן בכפר סבא פקוק כל היום ואין חניה? בגלל זה בחולון יכול לקחת לך חצי שעה בפקקים עד שתצא מהעיר?

אבל העיקר שמפרידים שם פסולת .....
אתה מסתכל על הדברים בצורה שטחית
לא נכון לבדוק כמה פקקים ומכוניות יש בכפר סבא, אלא כמה אחוז מהאוכלוסיה שלה משתמשים בתחבורה ציבורית - ולהשוות את הנתונים לערים אחרות.
בשעה 8:30 כבר אין מקום חניה בחניוני הרכבת של כפר סבא, והרכבות יוצאות יחסית מלאות גם בשעות מאוחרות יותר. גם האוטובוסים לתל אביב ולהרצליה יוצאים מלאים יחסית, מה שאומר חסכון של לא מעט מכוניות שלא נוסעות בכביש. הפקקים בויצמן וביציאה מכפר סבא לא ייפתרו ע"י תחבורה ציבורית, אלא רק כש531 ייפתח בשנת 2015 - אם לא יהיו עיכובים.
 

droriko

New member
בכפר סבא יש הרבה קשישים ואנשים מעוטי יכולת

אתה מסתכל על הדברים בצורה שטחית
לא נכון לבדוק כמה פקקים ומכוניות יש בכפר סבא, אלא כמה אחוז מהאוכלוסיה שלה משתמשים בתחבורה ציבורית - ולהשוות את הנתונים לערים אחרות.
בשעה 8:30 כבר אין מקום חניה בחניוני הרכבת של כפר סבא, והרכבות יוצאות יחסית מלאות גם בשעות מאוחרות יותר. גם האוטובוסים לתל אביב ולהרצליה יוצאים מלאים יחסית, מה שאומר חסכון של לא מעט מכוניות שלא נוסעות בכביש. הפקקים בויצמן וביציאה מכפר סבא לא ייפתרו ע"י תחבורה ציבורית, אלא רק כש531 ייפתח בשנת 2015 - אם לא יהיו עיכובים.
בכפר סבא יש הרבה קשישים ואנשים מעוטי יכולת
לכן האופציה היחידה שלהם זה אוטובוסים . מי שעושה קצת כסף ישר עובר לרכב, שזה תמוה כי התחבורה הציבורית בכפר סבא היא די טובה. אבל אנשים הכניסו להם לראש את הג'וק של הרכב ואי אפשר להוציא אותם מזה . הפיתרון היחיד זה לנתצ את כל ויצמן , בלי קשר לBRT.
 

amit1270

New member
על סמך מה אתה אומר את הדברים האלה?

בכפר סבא יש הרבה קשישים ואנשים מעוטי יכולת
לכן האופציה היחידה שלהם זה אוטובוסים . מי שעושה קצת כסף ישר עובר לרכב, שזה תמוה כי התחבורה הציבורית בכפר סבא היא די טובה. אבל אנשים הכניסו להם לראש את הג'וק של הרכב ואי אפשר להוציא אותם מזה . הפיתרון היחיד זה לנתצ את כל ויצמן , בלי קשר לBRT.
על סמך מה אתה אומר את הדברים האלה?
 

אורי404

New member
עמית השני (amith1) כתב עובדה אחרת

על סמך מה אתה אומר את הדברים האלה?
עמית השני (amith1) כתב עובדה אחרת
"חניוני הרכבת מלאים". במלים אחרות לאנשים, שיש מכונית ויש האפשרות לנסוע בה, לא משתמשים בה לכל הנסיעה, אלא משתמשים ברכבת.
בנוסף רבים, שנוסעים בקווי האוטובוסים הנוחים (למשל קווים 567 ו-149 המהירים לתל אביב) יש מכונית, אבל מעדיפים לנסוע באוטובוסים.
 

droriko

New member
כי אלה שני קוים שמגיעים לתל אביב

עמית השני (amith1) כתב עובדה אחרת
"חניוני הרכבת מלאים". במלים אחרות לאנשים, שיש מכונית ויש האפשרות לנסוע בה, לא משתמשים בה לכל הנסיעה, אלא משתמשים ברכבת.
בנוסף רבים, שנוסעים בקווי האוטובוסים הנוחים (למשל קווים 567 ו-149 המהירים לתל אביב) יש מכונית, אבל מעדיפים לנסוע באוטובוסים.
כי אלה שני קוים שמגיעים לתל אביב
ולתל אביב זה בעיה לנסוע עם אוטו בגלל החניה . אבל בתוך כפר סבא אנשים חופשי נוסעים עם מכוניות , כי הם יודעים שהם יכולים לחנות איפה שבא להם והעיריה לא תיתן להם דוח על זה. ככה נוצר לך כאוס גדול בתוך העיר .
 

אורי404

New member
אתה סותר את עצמך

כי אלה שני קוים שמגיעים לתל אביב
ולתל אביב זה בעיה לנסוע עם אוטו בגלל החניה . אבל בתוך כפר סבא אנשים חופשי נוסעים עם מכוניות , כי הם יודעים שהם יכולים לחנות איפה שבא להם והעיריה לא תיתן להם דוח על זה. ככה נוצר לך כאוס גדול בתוך העיר .
אתה סותר את עצמך
בתגובה אחרת, כתבת שרק קשישים נוסעים באוטובוסים. כאן אתה כבר כותב אחרת שלכיוון תל אביב כבר יש שימוש בתחבורה ציבורית, גם ממי שבבעלותם מכונית.

לגבי כפר סבא, אני בכלל לא בטוח שהצפיפות בתוך העיר היא רק בגלל התושבים. לדעתי זה גם נובע מאנשים מבחוץ, שמגיעים במכונית. בין אם מדובר מערים שכנות או מאזורים מרוחקים יותר.
 

אורי404

New member
סיבות נוספות

אתה סותר את עצמך
בתגובה אחרת, כתבת שרק קשישים נוסעים באוטובוסים. כאן אתה כבר כותב אחרת שלכיוון תל אביב כבר יש שימוש בתחבורה ציבורית, גם ממי שבבעלותם מכונית.

לגבי כפר סבא, אני בכלל לא בטוח שהצפיפות בתוך העיר היא רק בגלל התושבים. לדעתי זה גם נובע מאנשים מבחוץ, שמגיעים במכונית. בין אם מדובר מערים שכנות או מאזורים מרוחקים יותר.
סיבות נוספות
למשל מתחם אמדוקס או אזור התעשייה עתיר ידע, שרבים מגיעים במכוניות ליסינג.
על אזור התעשייה עתיר ידע, אפשר אולי לומר, ששירות התח"צ לוקה בחסר, אך לא כך המצב במתחם "אמדוקס".
בנוסף גם בתוך כפר סבא, יש תושבים רבים הצמודים לרכבי הליסינג שלהם.
 

droriko

New member
הפקקים באמדוקס זה סיפור אחר

סיבות נוספות
למשל מתחם אמדוקס או אזור התעשייה עתיר ידע, שרבים מגיעים במכוניות ליסינג.
על אזור התעשייה עתיר ידע, אפשר אולי לומר, ששירות התח"צ לוקה בחסר, אך לא כך המצב במתחם "אמדוקס".
בנוסף גם בתוך כפר סבא, יש תושבים רבים הצמודים לרכבי הליסינג שלהם.
הפקקים באמדוקס זה סיפור אחר
 

droriko

New member
לא כתבתי שרק קשישים נוסעים באוטובוסים

אתה סותר את עצמך
בתגובה אחרת, כתבת שרק קשישים נוסעים באוטובוסים. כאן אתה כבר כותב אחרת שלכיוון תל אביב כבר יש שימוש בתחבורה ציבורית, גם ממי שבבעלותם מכונית.

לגבי כפר סבא, אני בכלל לא בטוח שהצפיפות בתוך העיר היא רק בגלל התושבים. לדעתי זה גם נובע מאנשים מבחוץ, שמגיעים במכונית. בין אם מדובר מערים שכנות או מאזורים מרוחקים יותר.
לא כתבתי שרק קשישים נוסעים באוטובוסים
אמרתי שיש קשישים רבים שנוסעים , אז אם אתה מוסיף אותם לכל שאר הנוסעים אז יוצא לך כמות נוסעים גבוהה מאד.

ותשים לב שכשדיברתי על השימוש המוגבר ברכב זה היה בהקשר של רחוב ויצמן , כלומר כל אלה שנוסעים לתוך העיר לעשות קניות ותוקעים את האוטו שלהם על אדום לבן
 

amit1270

New member
השאלה היא כמה מהתנועה היא בתוך כפר סבא וכמה

כי אלה שני קוים שמגיעים לתל אביב
ולתל אביב זה בעיה לנסוע עם אוטו בגלל החניה . אבל בתוך כפר סבא אנשים חופשי נוסעים עם מכוניות , כי הם יודעים שהם יכולים לחנות איפה שבא להם והעיריה לא תיתן להם דוח על זה. ככה נוצר לך כאוס גדול בתוך העיר .
השאלה היא כמה מהתנועה היא בתוך כפר סבא וכמה
החוצה ממנה. אני מניח שבתור פרבר של תל אביב חלק לא מבוטל מהיוממים והנסיעות הן מחוץ לעיר ולאו דווקא בתוכה.אם כך, אי אפשר לפטור את הנוסעים ברכבת ובאוטובוסים לתל אביב כמשהו חסר משמעות.
 

droriko

New member
עוד פעם

השאלה היא כמה מהתנועה היא בתוך כפר סבא וכמה
החוצה ממנה. אני מניח שבתור פרבר של תל אביב חלק לא מבוטל מהיוממים והנסיעות הן מחוץ לעיר ולאו דווקא בתוכה.אם כך, אי אפשר לפטור את הנוסעים ברכבת ובאוטובוסים לתל אביב כמשהו חסר משמעות.
עוד פעם
לנסוע מכפר סבא לתל אביב זה רעיון לא טוב כי יש בעיות שלך חניה (אלא אם אתה חונה בארלוזורוב או שיש לך חניה מסומנת) בגלל זה אין שום סיבה שלא לנסוע עם 567 או 149 . אני מדבר על הקוים הפנימים בתוך כפר סבא , קו 2 , קו 5, קו 29 . אנשים שיש להם כסף לא משתמשים בקו הזה , בעיקר אתה תראה שם זקנים,תלמידים,עולים חדשים,נרקומנים,סטודנטים. הקוים האלה הם רווחיים כי הם משרתים את כל השכונות מצוקה של כפר סבא, ושם עולים להם רוב הנוסעים.
 

droriko

New member
קח את השכונה שעברתי לגור בה לא מזמן

עוד פעם
לנסוע מכפר סבא לתל אביב זה רעיון לא טוב כי יש בעיות שלך חניה (אלא אם אתה חונה בארלוזורוב או שיש לך חניה מסומנת) בגלל זה אין שום סיבה שלא לנסוע עם 567 או 149 . אני מדבר על הקוים הפנימים בתוך כפר סבא , קו 2 , קו 5, קו 29 . אנשים שיש להם כסף לא משתמשים בקו הזה , בעיקר אתה תראה שם זקנים,תלמידים,עולים חדשים,נרקומנים,סטודנטים. הקוים האלה הם רווחיים כי הם משרתים את כל השכונות מצוקה של כפר סבא, ושם עולים להם רוב הנוסעים.
קח את השכונה שעברתי לגור בה לא מזמן
שכונת האוניברסיטה , שכונה מבוססת לכולם שם יש מכוניות . ויודע מה אני מבין אותם . נניח הם רוצים להגיע לקניון? אז הם צריכים ללכת 5 דקות עד התחנה של קו 2 , לחכות עוד 10 דקות לאוטובוס , ומשם ועד הקניון זה לפחות 20 דקות נסיעה . כאשר עם האוטו שלהם הם מגיעים לקניון תוך 10 דקות,וכל זה מבלי שעמדת דקה אחת בחום . אם רוצים יותר אנשים כאלה שיעברו לתחצ צריך לשפר אותה . שזה אומר להגדיל תדירויות , צריך לנתץ רחובות ראשיים . התחץ בתוך כפר סבא היא גרועה , ורק החלשים משתמשים בה.
 

amithi1

New member
על איזה כאוס אתה מדבר?

כי אלה שני קוים שמגיעים לתל אביב
ולתל אביב זה בעיה לנסוע עם אוטו בגלל החניה . אבל בתוך כפר סבא אנשים חופשי נוסעים עם מכוניות , כי הם יודעים שהם יכולים לחנות איפה שבא להם והעיריה לא תיתן להם דוח על זה. ככה נוצר לך כאוס גדול בתוך העיר .
על איזה כאוס אתה מדבר?
חוץ מאשר בשעות השיא, בהן העומס בויצמן נוצר בגלל בגלל תנועה חוצה שמנסה לצאת או להיכנס לעיר, בשאר היום (חוץ מימי שישי) אפשר לסוע על ויצמן בלי פקקים - מאזור תעשיה עד טשרנחובסקי או בכיוון ההפוך בכ 10 דקות. יש אמנם בכל שעה רכבים שחונים באדום לבן וחוסמים את הנתיב הימני, אבל זה עדיין מפה ועד כאוס המרחק עצום.
 

droriko

New member
אז אתה לא מכיר את כפר סבא

על איזה כאוס אתה מדבר?
חוץ מאשר בשעות השיא, בהן העומס בויצמן נוצר בגלל בגלל תנועה חוצה שמנסה לצאת או להיכנס לעיר, בשאר היום (חוץ מימי שישי) אפשר לסוע על ויצמן בלי פקקים - מאזור תעשיה עד טשרנחובסקי או בכיוון ההפוך בכ 10 דקות. יש אמנם בכל שעה רכבים שחונים באדום לבן וחוסמים את הנתיב הימני, אבל זה עדיין מפה ועד כאוס המרחק עצום.
אז אתה לא מכיר את כפר סבא
הלחץ מתחיל בערך מ-10 בבוקר עד הערב , ומתרכז בעיקר באיזור של השוק
 

amithi1

New member
אני תושב העיר 25 שנים ליד אזור השוק

אז אתה לא מכיר את כפר סבא
הלחץ מתחיל בערך מ-10 בבוקר עד הערב , ומתרכז בעיקר באיזור של השוק
אני תושב העיר 25 שנים ליד אזור השוק
אני חושב שזו היכרות מספיק טובה עם כפר סבא.
יש שם תנועה ערב אבל לא כאוס כמו שתיארת.
 

droriko

New member
למה אתה חושב שבן חמו דחף ל BRT

אני תושב העיר 25 שנים ליד אזור השוק
אני חושב שזו היכרות מספיק טובה עם כפר סבא.
יש שם תנועה ערב אבל לא כאוס כמו שתיארת.
למה אתה חושב שבן חמו דחף ל BRT
כי המצב שם הוא בלתי נסבל
 

amithi1

New member
הBRT לא נועד כדי לפתור את פקקי התנועה ליד

למה אתה חושב שבן חמו דחף ל BRT
כי המצב שם הוא בלתי נסבל
הBRT לא נועד כדי לפתור את פקקי התנועה ליד
השוק בכפר סבא אלא כדי לאפשר הגעה מהירה יחסית לתל אביב ולהרצליה. מעבר לכך, כפר סבא אמורה לקבל תקציבים נרחבים לחידוש תשתיות ממשרד התחבורה בעקבות הפרוייקט. אגב, רעיון הBRT סותר את הטענה שלך שהתחבורה הציבורית בכפר סבא לא בשימוש, שהרי במקרה כזה לא היו מקדמים בעיר את הBRT.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה