דבר תורה לפרשת פנחס (ודברי אמנון יצחק)

גנימדס

New member
דבר תורה לפרשת פנחס (ודברי אמנון יצחק)

המבצע רק התחיל- והרב אמנון יצחק מפרסם את האשמים- ההומואים.
(בחשיפה של ארגון הו"ד)

הוא מתחיל את נאומו בפרשת השבוע- רבים עושים כך, ומהללים את פנחס בן אלעזר הכהן.

אז מה קרה שם?

א וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל, בַּשִּׁטִּים; וַיָּחֶל הָעָם, לִזְנוֹת אֶל-בְּנוֹת מוֹאָב. ב וַתִּקְרֶאןָ לָעָם, לְזִבְחֵי אֱלֹהֵיהֶן; וַיֹּאכַל הָעָם, וַיִּשְׁתַּחֲווּ לֵאלֹהֵיהֶן. ג וַיִּצָּמֶד יִשְׂרָאֵל, לְבַעַל פְּעוֹר; וַיִּחַר-אַף יְהוָה, בְּיִשְׂרָאֵל. ד וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, קַח אֶת-כָּל-רָאשֵׁי הָעָם, וְהוֹקַע אוֹתָם לַיהוָה, נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ; וְיָשֹׁב חֲרוֹן אַף-יְהוָה, מִיִּשְׂרָאֵל. ה וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-שֹׁפְטֵי יִשְׂרָאֵל: הִרְגוּ אִישׁ אֲנָשָׁיו, הַנִּצְמָדִים לְבַעַל פְּעוֹר. ו וְהִנֵּה אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בָּא, וַיַּקְרֵב אֶל-אֶחָיו אֶת-הַמִּדְיָנִית, לְעֵינֵי מֹשֶׁה, וּלְעֵינֵי כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל; וְהֵמָּה בֹכִים, פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד. ז וַיַּרְא, פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר, בֶּן-אַהֲרֹן, הַכֹּהֵן; וַיָּקָם מִתּוֹךְ הָעֵדָה, וַיִּקַּח רֹמַח בְּיָדוֹ. ח וַיָּבֹא אַחַר אִישׁ-יִשְׂרָאֵל אֶל-הַקֻּבָּה, וַיִּדְקֹר אֶת-שְׁנֵיהֶם--אֵת אִישׁ יִשְׂרָאֵל, וְאֶת-הָאִשָּׁה אֶל-קֳבָתָהּ; וַתֵּעָצַר, הַמַּגֵּפָה, מֵעַל, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. ט וַיִּהְיוּ, הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה--אַרְבָּעָה וְעֶשְׂרִים, אָלֶף. {פ}
י וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. יא פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי, בְּתוֹכָם; וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקִנְאָתִי. יב לָכֵן, אֱמֹר: הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת-בְּרִיתִי, שָׁלוֹם. יג וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו, בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם--תַּחַת, אֲשֶׁר קִנֵּא לֵאלֹהָיו, וַיְכַפֵּר, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.

(במדבר כה)

משה מוציא הוראה- להרג את ראשי העם על מעשיהם.
זמרי בן סלוא בא לפני משה, מעז פניו ונצמד לאשתו המדיינית- חז"ל מפרשים את זה בתור אקט מיני מפורש. יחסי מין מול כולם בתוספת הערה מזלזלת " אם למשה מותר לשכב עם אשה מדיינית גם לי מותר".
ומשה אובד עצות.


עם ישראל חטא בהרבה חטאים, החטא הזה נחקק בעם היהודי כל כך חזק שנראה שבספר במדבר רצו להצניע אותו ואף חלקו אותו לשתי פרשיות (בנגוד לחטא העגל ולחטא המרגלים שקבלו מקומות מרכזיים). כאן המרכיב המרכזי הוא לא קנאה- אלא ההפך: התאווה.
משהו שהסופר המקראי מסתיר ומחזסיר מעינינו.

מדוע פנו בני ישראל אל בנות מדיין? היו נשים בתוך עמינו.
האם באמת היו מפתות כל כך לפי עצת בלעם?
האם היו פעם ראשונה שראו זונות?
אולי מכאן נלמד אפילו דינה של אשת יפת תואר- מתוך ראיה יותר מפוכחת שגברים נמשכים לנשים זרות במלחמה עם עם אחר?

אך הסופר המקראי מפנה אותנו אל נושא אחר- לפי חישוב פשוט פנחס הוא נער צעיר בגיל 15 פלוס מינוס. בשיא ההורמונליות המתפרצת של גיל הנעורים. הגיל האחרון שאפשר ללמוד ממנו הלכה לדורות.



ואולי לכן ה' בא ואומר :"הנני נותן לו את בריתי שלום".
אנחנו חושבים שזה פרס. אך לא נראה שמדובר רק בזה.
פנחס זקוק לצד של שלום, שלווה פנימית ושקט .




פנחס מגיע אחרי דורות רבים של מתחרים במשה , אהרן ומרים תוהים על מנהיגותו, קרח מורד נגדו בגלוי, אלדד ומידד גם מאיימים מעט על מעמדו- וכל אחד מקבל טפול בצורה שונה.

אהרן ומרים זוכים לגערה אישית כדי להבהיר שאכן מעמדו של משה גבוה משלהם.
קרח שממריד בגלוי- נהרג במוות מוראי.
אלדד ומידד שלא עשו דבר- חוזרים לאנונימיות שלהם.
ופנחס- במקום להפך למתחרה של משה מקבל את המשך הכהונה. ככהן הוא לא יהיה מנהיג העם. לא יכול להיות מנהיג .אדם לא יכול לחיות בזעם נצחי ומקודש . קנאות דתית היא משהו הרסני. ה' מציע לו ברית שלום, לגלות את הצד השליו שבו. להכנס לבית המקדש ולא להרוג בני אדם, אלא את הבהמות שאתרע מזלן לשמש כקרבנות, ואולי למתן קצת את הדחפים האלימים.



כנראה שזה מצליח.
אנחנו לא שומעים על פנחס כנוקם נצחי סטייל "בטמן". אך משום מה פנחס הפך לגבור של הפונדמנטליסטים היהודים. כל קיצוני שמכבד את עצמו- מחבלים יהודים עם זקן ופיאות, רבנים כמו אמנון יצחק, רוצחי נער ערבי או כל התפרעות אלימה אחרת במסווה של קנאות דתית זוכה לאמירה על דרכו של פנחס, בהתעלמות טוטואלית מהמלים "הנני נותן לו את בריתי שלום".- כמלים שמראות על המלצתו של ה' על דרך נכונה וראויה יותר לחיות.
 

גנימדס

New member
תגובות ברשת:


התגובה של ארגון הו"ד :


הבוקר התעוררנו להתקפות טילים על חצי מדינה ולצערנו גם לאמירה האומללה הזאת. בשעה זו שבה חיילי צה"ל ומפקדיו, ביניהם להט"בים, היה מן הראוי שלא ייעשה מצדו חילול ה' שכזה. אנו קוראים לרב יצחק לחזור בו מדבריו ולעשות תשובה. והוא רחום יכפר".



התגובה האנמית של ארגון כמוך:



"דווקא מרב בישראל אנו מצפים לדיוק בעובדות. החטיפה והרצח אירעו ערב מצעד הגאווה, ולא כמו שטען הרב. כמו כן, בפועל אף טיל לא נפל בתל אביב, אלא דווקא בערים הסמוכות לה, ערים שגם הרב יצחק עצמו לא יגדיר הכי מפורסמות לענייני גאות" ובטח שלא "מסריחות" – התבטאות שאין מקומה בכל מקרה"

(תהייה: הבעיה עם דברי הרב היא אי הדיוק בפרטים? ואם החטיפה היתה מתרחשת ביום ששי בשלוש ,והטילים היו נופלים על תל אביב- אז זה היה בסדר להסית נגד הומוסקסואלים ?)




ולשם האיזון המקודש - תגובה שראיתי ברשת וממש גרמה לי לצמורמרת ,במיוחד שנאמרה מהומו דתי:


"זה מה שקורה שהקהילה מראה לעם צד אחד של מה זה הומואים
אני לא כועס על מה שאמר כי הכל בגלל הקהילה החילונית והרפורמית שמייצגת לצערי את כל ההומואים בעיני העם"




עצוב .
עצוב מידי.
 
תגובה נוספת של הו"ד

מארגון הו"ד נמסר כי "הבוקר התעוררנו להתקפות טילים על חצי מדינה ולצערנו גם לאמירה האומללה וההומופובית הזאת. בשעה זו שבה חיילי צה"ל ומפקדיו, ביניהם להט"בים, נלחמים והעורף מותקף, בוחר אמנון יצחק לחרחר קטרוג, שנאה ומחלוקת בשעת גזרה קשה. חשבונות שמיים נשאיר ליושב במרומים, ותחת זאת כל אחד יפשפש במעשיו, ולא יתמקד בעוונות של חברו. חילול ה' ושנאת היהדות שאמנון יצחק מפיץ, מצטרפים לשנאה עצמית, הניכור, האובדות והדכאון שדבריו מחוללים אצל נערים ובחורים המושפעים מדבריו חסרי האחריות. אנו קוראים לרב יצחק לחזור בו מדבריו ולעשות תשובה".
 

dontevenknow

New member
ומה הקהילה ה"חילונית"

עשתה שמגיע לה את זה?

לא הבנתי אם אתה מזדהה עם תגובתו או סולד ממנה
 

גנימדס

New member
לא מזדהה כלל

מתחלחל מאד מהניסיון להצביע על מישהו ולהגיד דברים כאלה.

ההסבר שלו:
(נעשה קופי-פייסט ברשותו המלאה)

"אכן, לצערנו זה המצב כל ההומופביה מצד אנשים בעם ובפרט מדתיים ועוד יותר בפרט מחרדים, נובעת ממצעדי הגאווה שבה אתם דוגלים ומחזקים שזה בשביל להגביר את המודעות! מצעדי הגאווה האלו ובעיקר בת"א מגלים רפש וזימה.. כל הערום שם כל הצורות שם זה מה שמגביר את ההומופביה וזו האמת שאתם בכל כוחכם מנסים להכחיש!
ואני מדגיש!! אני לא מצדיק את מה שהרב אמר ולא בגלל שאני מזלזל בו חלילה.. פשוט אני מחזיק ומאמין שאף אחד לא יודע חשבונות שמיים ולא יודע למה ה' עושה לנו דברים. לצערנו לא חסר דברים שאפשר לומר ולא אנקוט בסוגי עבירות כדי לא לקטרג עלינו.
וכן כמו שטענו בכמוך אכן החטיפה הייתה הרבה שעות לפני ואין כל סיבה לשייך זה לזה.
ומה שנאמר בתגובה "לא כועס על דברי הרב" זו מסיבה שאפשר להבין את הכעס ואת הנזיפה על התועבה שיש בתוך הקהילה.
וזה לא מכליל שהומו זו תועבה. להיות הומו זו לא תועבה. אבל לעשות מעשים שיש בהם תועבה זה דבר המתאפשר!
ולכן כל מצעד הגאווה זו תועבה אחת גדולה! והיא זאת שגורמת לרבנים לזעוק ולומר מה שלומר מתוך כאב!
אני ועוד רבים כמותי הומואים דתיים ולא מתקרבים לשום תועבה. ולכן אני מפריש עצמי מכל הקנטה שיש להומואים מצד רבנים ולא מכליל עצמי שם!
אז תתעוררו!!! ותפסיקו לדגול במה שנעשה בקהילה החילונית והרפורמית כי היא זו שמחזקת ותמשיך לחזק את ההומופוביה! פשוט מכניסים גול עצמי!
ואני מדגיש שנית!! אייני מצודד בדברי הרב בהקשר שלו למלחמה ולחטיפה! כי אכן אנחנו לא שופטים, לא נביאים ולא יודעים חשבונות שמיים!! וגם כבוד הרב לא יכול לדעת..."
 

dontevenknow

New member
לא יודע,

אני חושב שאנשים שאומרים את זה מגזימים לגמרי, אבל אף פעם לא באמת ביקרתי במצעד בשביל להגיד אחרת.
הרבה אומרים שזה גורם להומופוביה, זה לא חדש, אבל גם זה לא נכון להגיד.. ההומופוביה קיימת ולכן היא צריכה להתמודד עם קיומם של המצעדים הללו.

בדיוק ראיתי בפייסבוק תמונה שמישהו העלה שלו מתנשק עם חברתו. מתי יבוא היום שבוא אראה שני גברים מעלים תמונה כזאת בטבעיות?
לא בקרוב (במיוחד שאני לא מקורב לאנשי הקהילה בכלל
)
 

גנימדס

New member
דבר תורה יפה מאתר "חברותא" המתחדש

אנו נמצאים בין פרשת בלק ובין פרשת פנחס, שתי פרשות העוסקות בנקודה רגישה עבור רבים מבינינו:

"הִנְנִי הוֹלֵךְ לְעַמִּי, לְכָה, אִיעָצְךָ…" (במדבר כ"ד , יד) אומר בלעם לבלק, אייעץ לך מה לעשות, ומה היא העצה? "אלהיהם של אלו שונא זימה הוא" (לפי סנהדרין קו עא).

מה הקב"ה כן אוהב? מההלכה משתמע שהקב"ה אוהב רק דרך אחת ויחידה של התבטאות מינית – קיום יחסים עם אשה יהודיה לה אתה נשוי, (וגם אז, אך ורק בזמנים בהם היא טהורה מנידתה). כלומר שכדי למצוא פורקן ליצריו אדם מחוייב להיות במסגרת נישואין. השולחן ערוך בעקבות המקורות מהגמרא ומהראשונים מפליג בחשיבותם של הנישואים: "חייב כל אדם לישא אשה כדי לפרות ולרבות… מי שעברו עליו 20 שנה ולא נשא, בית דין כופין אותו לישא…." (אה"ע א,א-ג) ומוסיף עליו הרמ"א: "מי שאין לו אשה שרוי בלא ברכה… ולא נקרא אדם…"

ומה בדבר מי שאינו יכול להתחתן מסיבה זו או אחרת? יהיו מי שיגידו את המשפט הכוחני ש"אין לא יכול – יש לא רוצה", שהרי אם היהדות מציבה דרך אחת ויחידה שילך בה האדם, דרך הנישואים עם אשה, ורק את זה הקב"ה אוהב אז לא תיתכן שום מציאות בעולם שאדם לא יוכל לעשות את זה, אלא אם כן הוא עושה זאת בבחירתו המוטעית שהוא תועה בה.

בניגוד לתפיסת עולם זו, לא מעט רבנים בימינו מורים לצאן מרעיתם להתחתן אך רק במציאות בה יש סיכוי שיוכלו בני הזוג לקיים יחסי זוגיות תקינים. ואם מסיבה כזו או אחרת לא יוכל הבעל לקיים את מצוות "ואהבת לרעך כמוך" עם אישתו, אזי נאסר עליו להתחתן עמה. יוצא מכאן שאדם שלא מסוגל לקיים מערכת נישואים בריאה עם אשה פטור מלהתחתן. הרב שרלו במכתב לשואל המתלבט האם להתחתן מבלי לספר לאשה שהוא הומו, מגיב:

"יסוד התורה על פי הלל הזקן הוא 'מה ששנוי עליך אל תעשה לחברך', ולדברי רבי עקיבא הכלל הגדול בתורה הוא "ואהבת לרעך כמוך". נישואין של בחור או בחורה ללא הימשכות לבני הזוג, בתפיסה שאחר הנישואין זה יסתדר מנוגדים למהות התורה". גם נישואי הומואים ולסביות אינם אפשרות על פי הרב אריאל שכותב באתר כיפה שאין לנישואין כאלו שום תוקף הלכתי מכיוון שאין שם משיכה מינית.

אז למרות הדחיפה הגדולה של היהדות לכיוון חתונה, זה לא בכל מחיר, ויש דברים חשובים‎ יותר בסדר העדיפויות.

אז אם חתונה לא, אז מה כן?

כאן מרבית הרבנים, וגם לא מעט מן הליברלים שביניהם עוצרים ומפליגים לאידאה מופרכת, כופים על הומוסקסואליים חיי פרישות מכל וכל כשמעון בן עזאי שלא נשא אשה כי נפשו חשקה בתורה, וכמשה רבינו איש האלקים. הם טוענים שזו משימתנו עלי אדמות, לעקוד את נפשנו על קידוש השם.

אך מה אעשה ואינני אף לא אחד מאלה וכי נפשי חשקה בגברים. מהי ההצדקה להעמיד אדם במצוקה שפונה לעצת רב העומדת בסטנדרטים של תנא ושל אדון הנביאים?

כאשר עולה משה רבינו להר סיני מוזהר עם ישראל כמה וכמה פעמים: "וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר, הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ… וְעָלִיתָ אַתָּה וְאַהֲרֹן עִמָּךְ, וְהַכֹּהֲנִים וְהָעָם, אַל-יֶהֶרְסוּ לַעֲלֹת אֶל ה' פֶּן יִפְרָץ בָּם" (שמות י"ט, יב-כד). מהי המשמעות של האזהרה החוזרת ונשנית הזו?

ר' נחמן מברסלב מסביר במספר מקומות שכמו שיש יצר הרע שמושך את האדם לתאוות, יש גם יצר הרע שמושך את האדם לתפוס הנהגות של קדושה שאינן תואמות את מדרגתו. יש יצר הרע שמושך אותך לעלות אל הר סיני, להצטרף אל משה רבנו, והקב"ה צריך לחזור מספר פעמים ולהזהיר אותך שלמרות שזה נראה דבר טוב וקדוש, זה לא מה שהוא רוצה ממך.

הומו שמנסה להיות כמו איש האלקים ולחיות חיי פרישות כעצת אותם רבנים קרוב לוודאי חוטא ומחטיא את המטרה. הוא מתנתק מעצמו, ממקומו ומדריגתו האמיתית בעולם, מכניס את עצמו למסכת לחצים וחרדות ועצב אינסופית – שבינה לבין קדושה עבודת ה' אין כל קשר.

אמנם הקדוש ברוך הוא שונא זימה, אבל הוא גם בכלל לא מעוניין שתהיה משה רבנו. הקב"ה אומר "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ" – וצריך לדעת שקדושה בונה אך קדושה גם הורסת – היא תבנה אותך רק אם תמצא את המידה הנכונה שלה עבורך, כזו שאתה חש בה שלוות נפש, שאתה מסוגל לחייך בה, שהיא מצמיחה ומפרה אותך ואת הסובבים אותך. אם מצאת אפשרות זוגית שאתה חש שהיא בונה ומאזנת אותך אין לך מצפן טוב מזה לדעת שאתה עושה את הדבר הנכון (לכאורה כל עוד אין מדובר באיסור דאורייתא). השאלה הזאת היא תהליך שמתמשך לאורך כל החיים, להומואים ולסטרייטים כאחד. גשר צר מאוד שקל לאבד לפעמים את שיווי המשקל לימין או לשמאל.
 
למעלה