שרשור דיווחי מז"א

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
לא ניתן להסיק כלום לחלוטין מן השבת

האם יש מספרים?
זוהי הזדמנות חד-פעמית למדוד דרישה מירושלים בשבת.

אם יש לך את נתוני שישי בערב ונתוני שבת לפני מוצ"ש בבקשה תפרסם אותם בפורום.

להסתייגות לפיה כביש מס' 1 סגור (מה שאומר שבימים כתיקונם הדרישה היא אולי לרכב פרטי ולאוטובוסים) ניתן להצמיד הסתייגות-נגד שאין תח"צ לתחנת מלחה ועדיין הנוסעים מילאו את הרכבות, וכן הסתייגות-נגד שלמעט הנוסעים לחיפה אין תח"צ מסודר לפזר את הנוסעים הרבים מהתחנות ליעדם.
לא ניתן להסיק כלום לחלוטין מן השבת
הזו, היא מאוד מאוד מאוד לא מייצגת שום דבר.

מעל ל-85% מן האנשים שנסעו ברכבות השבת היום מירושלים לשפלה או שמלכתחילה לא היו נמצאים בשבת בירושלים (תושבים מכל המדינה שהגיעו ברביעי או חמישי לירושלים
ונתקעו בשלג ובהעדר שום אופציה תחבורתית למרכז המדינה)
או שהיו נוסעים בפרייבט שלהם או במוניות שירות.

מנגד, בשבת רגילה יש יותר אנשים שהיו יוצאים מביתם ומגיעים למלחה על מנת לקפוץ לת"א אם היתה רכבת כל שעתיים.

להערכתי בשבת רגילה ולא סוערת, בה יש כל שעתיים רכבת ממלחה לת"א וכל שעתיים גם רכבת מ"א לעיר הקודש, היו בכל הרכבות הללו ביחד ובמצטבר בקושי 400 נוסעים.
מדובר על 5 רכבות לכל כוון במהלך השבת עצמה. נניח מ-9 או 10 בבוקר כל שעתיים רכבת.
בין 400 לגג 600 נוסעים בכל 8 או 10 הרכבות הללו בכל הכוונים גם יחד.
 

Ccyclist

Well-known member
הנסיבות ייחודיות, אך הנתונים חשובים.

לא ניתן להסיק כלום לחלוטין מן השבת
הזו, היא מאוד מאוד מאוד לא מייצגת שום דבר.

מעל ל-85% מן האנשים שנסעו ברכבות השבת היום מירושלים לשפלה או שמלכתחילה לא היו נמצאים בשבת בירושלים (תושבים מכל המדינה שהגיעו ברביעי או חמישי לירושלים
ונתקעו בשלג ובהעדר שום אופציה תחבורתית למרכז המדינה)
או שהיו נוסעים בפרייבט שלהם או במוניות שירות.

מנגד, בשבת רגילה יש יותר אנשים שהיו יוצאים מביתם ומגיעים למלחה על מנת לקפוץ לת"א אם היתה רכבת כל שעתיים.

להערכתי בשבת רגילה ולא סוערת, בה יש כל שעתיים רכבת ממלחה לת"א וכל שעתיים גם רכבת מ"א לעיר הקודש, היו בכל הרכבות הללו ביחד ובמצטבר בקושי 400 נוסעים.
מדובר על 5 רכבות לכל כוון במהלך השבת עצמה. נניח מ-9 או 10 בבוקר כל שעתיים רכבת.
בין 400 לגג 600 נוסעים בכל 8 או 10 הרכבות הללו בכל הכוונים גם יחד.
הנסיבות ייחודיות, אך הנתונים חשובים.

בעיקרון הדרישה לחיבור לירושלים בימים שכתיקונם נופלת יותר על קו 480.

כמו-כן על כל "מבקר" בירושלים אפשר לטעון שיש ירושלמי שרוצה ללכת לים בקיץ, או סטודנט באחת האוניברסיטאות בירושלים שרוצה לחלק את סוף השבוע בין ירושלים לתל-אביב מכל מני סיבות (בילוי באחת והרגעות באחרת למשל).

הנסיבות המיוחדות של בעלי המכוניות שנתקעו בבירה יגרמו לחלק מהם לבחור שלא לנטוש את האוטו ולחזור ברכבת אלא להשאר עד להפשרת השלג, וכמו כן מי שחזר לשפלה בשבת ידע שלא ימתינו לו שם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים.

אבל - בשבת הזו קרה משהו מיוחד.

ציבור שהוא שבשבת רגילה הוא שקוף - הציבור שזקוק לתחבורה ציבורית בשבת אך "אינו ממתין בתחנות" - מילא מספר רכבות מבירת המדינה !
 

down under

New member
הסיפא שלך פשוט לא נכונה

הנסיבות ייחודיות, אך הנתונים חשובים.

בעיקרון הדרישה לחיבור לירושלים בימים שכתיקונם נופלת יותר על קו 480.

כמו-כן על כל "מבקר" בירושלים אפשר לטעון שיש ירושלמי שרוצה ללכת לים בקיץ, או סטודנט באחת האוניברסיטאות בירושלים שרוצה לחלק את סוף השבוע בין ירושלים לתל-אביב מכל מני סיבות (בילוי באחת והרגעות באחרת למשל).

הנסיבות המיוחדות של בעלי המכוניות שנתקעו בבירה יגרמו לחלק מהם לבחור שלא לנטוש את האוטו ולחזור ברכבת אלא להשאר עד להפשרת השלג, וכמו כן מי שחזר לשפלה בשבת ידע שלא ימתינו לו שם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים.

אבל - בשבת הזו קרה משהו מיוחד.

ציבור שהוא שבשבת רגילה הוא שקוף - הציבור שזקוק לתחבורה ציבורית בשבת אך "אינו ממתין בתחנות" - מילא מספר רכבות מבירת המדינה !
הסיפא שלך פשוט לא נכונה
הציבור שמילא את הרכבות הללו היה ברובו אנשים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה. ממה שראיתי בטלויזיה אלו במפורש לא נראו עמך.
הם הגיעו בכוחות עצמם, קרי ברכב פרטי (או מונית ספיישל) למלחה שכן לא היה תח"ץ עירוני.

להערכתי מעל ל-75% ממי שהיו באותן רכבות השבת ההיסטוריות בשבת רגילה לא היה חושב בכלל על לקחת תח"ץ אלא היה משתמש בפרייבט שלו.
 

משה343

New member
בועז, הנה עוד צילום מסך שכדאי לשמור...

רכבות מירושלים לת"א בשעות הבאות:
15:30, 17:00, 18:30, 19:50, 22:00. נסיעה טובה.
בועז, הנה עוד צילום מסך שכדאי לשמור...
לעתיד על מנת להמחיש שהשד לא נורא כלכך בהפעלת תח"צ בשבת
וכמובן שישנה דרישה לכך !
 

Ccyclist

Well-known member
יותר מכך - הדרישה קיימת ללא תח"צ מזין !

בועז, הנה עוד צילום מסך שכדאי לשמור...
לעתיד על מנת להמחיש שהשד לא נורא כלכך בהפעלת תח"צ בשבת
וכמובן שישנה דרישה לכך !
יותר מכך - הדרישה קיימת ללא תח"צ מזין !

הדרישה ממלחה היא דרישה לקו הישן והאיטי מתחנה מרוחקת ובלתי נגישה, ביום שבו התחבורה הציבורית העירונית בירושלים מושבתת.

ניתן להניח שהדרישה ל A1 עם הפעלת מערכת שלד (הרק"ל, השלוחות הדרומיות של BRT הקו הכחול, ועוד מספר קווי צירים ראשיים) תהיה שווה אם לא גדולה יותר מהדרישה הזו לקו הישן בסוף השבוע המושלג הזה.
 

25306yosef

New member
אולי עכשיו ההודעה הזו תשחחר את התקלה

בועז, הנה עוד צילום מסך שכדאי לשמור...
לעתיד על מנת להמחיש שהשד לא נורא כלכך בהפעלת תח"צ בשבת
וכמובן שישנה דרישה לכך !
אולי עכשיו ההודעה הזו תשחחר את התקלה
ועכשיו יראו את התמונה של משה343.
 
מזל שאף עיתונאי דתי לא יספיק לפרסם את זה

בועז, הנה עוד צילום מסך שכדאי לשמור...
לעתיד על מנת להמחיש שהשד לא נורא כלכך בהפעלת תח"צ בשבת
וכמובן שישנה דרישה לכך !
מזל שאף עיתונאי דתי לא יספיק לפרסם את זה
לפני צאת השבת ולגרום לביטול מקודש של הרכבות המחטיאות את הציבור.
 

droriko

New member
שאלה לחובבי הרכבות

שרשור דיווחי מז"א
שאלה לחובבי הרכבות
שמן הסתם מבינים בתחום יותר ממני. כמובן כל הכבוד(בלי ציניות) לרכבת ששולחת רכבות בשבת והכל, אבל למה אי אפשר לשלוח יותר רכבות? אני בטוח שאם נניח יורידו בצורה משמעותית את התדירות של הרכבת פרברית בשביל הרכבת לירושלים בערב למשל, השרונים יקבלו את זה בהבנה(ואלה שלא שילכו אתם יודעים לאיפה)
 
המסילה לירושלים היא מסילה בודדת

שאלה לחובבי הרכבות
שמן הסתם מבינים בתחום יותר ממני. כמובן כל הכבוד(בלי ציניות) לרכבת ששולחת רכבות בשבת והכל, אבל למה אי אפשר לשלוח יותר רכבות? אני בטוח שאם נניח יורידו בצורה משמעותית את התדירות של הרכבת פרברית בשביל הרכבת לירושלים בערב למשל, השרונים יקבלו את זה בהבנה(ואלה שלא שילכו אתם יודעים לאיפה)
המסילה לירושלים היא מסילה בודדת
ויש בדרך רק מספר קטן של תחנות תפעוליות. לכן הקיבולת שלה מוגבלת מאד. אני חושב שאי-אפשר להפעיל יותר משתי רכבות בשעה, ויתקנו אותי המומחים.
 

droriko

New member
אוקי,תודה על התשובה

המסילה לירושלים היא מסילה בודדת
ויש בדרך רק מספר קטן של תחנות תפעוליות. לכן הקיבולת שלה מוגבלת מאד. אני חושב שאי-אפשר להפעיל יותר משתי רכבות בשעה, ויתקנו אותי המומחים.
אוקי,תודה על התשובה
 
לא ממש יעזור להעביר רכבות מהקוים הפרבריים לקו

אוקי,תודה על התשובה
לא ממש יעזור להעביר רכבות מהקוים הפרבריים לקו
לירושלים. רוב הרכבות בקווים הפרבריים באזור המרכז הן רכבות DD. במסילה בין בית שמש לירושלים רק קרונועי IC-3 יכולים ליסוע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה