שרשור דיווחי מז"א

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
השגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר

שרשור דיווחי מז"א
השגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר
במצב כמו של הבוקר והלילה, ששני כבישי הגישה העיקריים לירושלים (1 ו־443) סגורים לתנועה, הרכבת הפכה להיות עורק התנועה הפתוח היחידי לכמות משמעותית של נוסעים לאיזור השפלה. לו תחנת החאן הייתה פעילה, היה קל יותר לאנשים להתנייד מהבירה ואליה. עכשיו כשהתחנה במלחה, יש צורך בפתיחת צירים עד התחנה ממרכז ירושלים.

מצד שני, ההחלטה להשמיש את הקו בחזרה לתנועה, למרות הפיתוח העתידי של A1 ועלות הפיתוח, התגדלתה כנכונה מאוד. אלמלא קו הרכבת הישן, התחבורה לירושלים הייתה יכולה להתנהל רק במסוקים. חשיבות קו הרכבת מתגלה באירועי קיצון בהם הצירים האחרים נחסמים או מגיעים לסף הקיבולת שלהם, כמו באירוע היום ובאירוע הלוויית הרב עובדיה יוסף.

מכיוון אחר, כיצד הרכבת מפנה את השלג שהצטבר על המסילה? האם לרכבת ישנו ציוד יעודי כמו בארצות קרות יותר?

לא אתפלא אם באופן חריג קו הרכבת לירושלים יפעל גם בשבת, לצורך הבטחת הציר פתוח ושינוע ציוד לירושלים, למרות שכידוע אין מסוף מטענים בירושלים, וציוד שיובא לירושלים יצטרך להפרק באופן ידני.
 
ומתחנת מלחה לא היתה תחבורה

השגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר
במצב כמו של הבוקר והלילה, ששני כבישי הגישה העיקריים לירושלים (1 ו־443) סגורים לתנועה, הרכבת הפכה להיות עורק התנועה הפתוח היחידי לכמות משמעותית של נוסעים לאיזור השפלה. לו תחנת החאן הייתה פעילה, היה קל יותר לאנשים להתנייד מהבירה ואליה. עכשיו כשהתחנה במלחה, יש צורך בפתיחת צירים עד התחנה ממרכז ירושלים.

מצד שני, ההחלטה להשמיש את הקו בחזרה לתנועה, למרות הפיתוח העתידי של A1 ועלות הפיתוח, התגדלתה כנכונה מאוד. אלמלא קו הרכבת הישן, התחבורה לירושלים הייתה יכולה להתנהל רק במסוקים. חשיבות קו הרכבת מתגלה באירועי קיצון בהם הצירים האחרים נחסמים או מגיעים לסף הקיבולת שלהם, כמו באירוע היום ובאירוע הלוויית הרב עובדיה יוסף.

מכיוון אחר, כיצד הרכבת מפנה את השלג שהצטבר על המסילה? האם לרכבת ישנו ציוד יעודי כמו בארצות קרות יותר?

לא אתפלא אם באופן חריג קו הרכבת לירושלים יפעל גם בשבת, לצורך הבטחת הציר פתוח ושינוע ציוד לירושלים, למרות שכידוע אין מסוף מטענים בירושלים, וציוד שיובא לירושלים יצטרך להפרק באופן ידני.
ומתחנת מלחה לא היתה תחבורה
אנשים נשארו תקועים שם שעות!
 

amit1270

New member
בשביל פעם ב-20 שנה לא צריך תחנת רכבת

השגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר
במצב כמו של הבוקר והלילה, ששני כבישי הגישה העיקריים לירושלים (1 ו־443) סגורים לתנועה, הרכבת הפכה להיות עורק התנועה הפתוח היחידי לכמות משמעותית של נוסעים לאיזור השפלה. לו תחנת החאן הייתה פעילה, היה קל יותר לאנשים להתנייד מהבירה ואליה. עכשיו כשהתחנה במלחה, יש צורך בפתיחת צירים עד התחנה ממרכז ירושלים.

מצד שני, ההחלטה להשמיש את הקו בחזרה לתנועה, למרות הפיתוח העתידי של A1 ועלות הפיתוח, התגדלתה כנכונה מאוד. אלמלא קו הרכבת הישן, התחבורה לירושלים הייתה יכולה להתנהל רק במסוקים. חשיבות קו הרכבת מתגלה באירועי קיצון בהם הצירים האחרים נחסמים או מגיעים לסף הקיבולת שלהם, כמו באירוע היום ובאירוע הלוויית הרב עובדיה יוסף.

מכיוון אחר, כיצד הרכבת מפנה את השלג שהצטבר על המסילה? האם לרכבת ישנו ציוד יעודי כמו בארצות קרות יותר?

לא אתפלא אם באופן חריג קו הרכבת לירושלים יפעל גם בשבת, לצורך הבטחת הציר פתוח ושינוע ציוד לירושלים, למרות שכידוע אין מסוף מטענים בירושלים, וציוד שיובא לירושלים יצטרך להפרק באופן ידני.
בשביל פעם ב-20 שנה לא צריך תחנת רכבת
 
הרק"ל לא תפעל היום


שרשור דיווחי מז"א
הרק"ל לא תפעל היום


הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.

באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
 

נתנאל531

Well-known member
הרק"ל בשלג זה כבר פיקאסו

הרק"ל לא תפעל היום


הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.

באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
הרק"ל בשלג זה כבר פיקאסו
 

jp3raptor

New member
צריך להיות לחץ מול משרד התחבורה

הרק"ל לא תפעל היום


הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.

באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
צריך להיות לחץ מול משרד התחבורה
להכריח את סיטיפס לשים מחממי מפלגים
 

Rubim88

New member
בשביל יום-יומיים

צריך להיות לחץ מול משרד התחבורה
להכריח את סיטיפס לשים מחממי מפלגים
בשביל יום-יומיים
(במקרה הגרוע)בשנה, וגם זה לא כל שנה, לא שווה להשקיע בדבר כזה. במקרה שזה קורה יש להפשיר את המנגנון בקיטור באופן ידני וזהו(למעשה דבר כזה מתבצע גם במקומות הרבה יותר מושלגים וקרים)
 

jp3raptor

New member
מה העלות של מחממי מסוטים?

בשביל יום-יומיים
(במקרה הגרוע)בשנה, וגם זה לא כל שנה, לא שווה להשקיע בדבר כזה. במקרה שזה קורה יש להפשיר את המנגנון בקיטור באופן ידני וזהו(למעשה דבר כזה מתבצע גם במקומות הרבה יותר מושלגים וקרים)
מה העלות של מחממי מסוטים?
תשמע, ברגע שהרכבת עוצרת כדי לחכות שמישהו יבוא לשחרר את המסוט בנתיים מצטבר שלג על המסילות.

כמה כבר יכול לעלות מערכת של מחממי מסוטים?
 

Rubim88

New member
בטוח יותר

מה העלות של מחממי מסוטים?
תשמע, ברגע שהרכבת עוצרת כדי לחכות שמישהו יבוא לשחרר את המסוט בנתיים מצטבר שלג על המסילות.

כמה כבר יכול לעלות מערכת של מחממי מסוטים?
בטוח יותר
מערכת ניקוי בקיטור וקצת התכוננות(השלג לא בא בהפתעה) גם במדינות קרות ומושלגות יותר ישנם מסוטים רבים ללא חימום במסילות עם תנועה דלילה יחסית - וזה מאי כדאיות כלכלית. אם היו נערכים נכון העיכובים לא היו נגרמים במיוחד לא עם הכמות ה"עצומה" של המסוטים בקו. אחרי שמחממים את המנגנון עם קיטור לשלג יהיה קצת בעיה להצטבר עליו.
 

davidfainshtein

New member
מנהל


בטוח יותר
מערכת ניקוי בקיטור וקצת התכוננות(השלג לא בא בהפתעה) גם במדינות קרות ומושלגות יותר ישנם מסוטים רבים ללא חימום במסילות עם תנועה דלילה יחסית - וזה מאי כדאיות כלכלית. אם היו נערכים נכון העיכובים לא היו נגרמים במיוחד לא עם הכמות ה"עצומה" של המסוטים בקו. אחרי שמחממים את המנגנון עם קיטור לשלג יהיה קצת בעיה להצטבר עליו.
 

Ccyclist

Active member
בירושלים יכול להיות קרח ללא שלג

בשביל יום-יומיים
(במקרה הגרוע)בשנה, וגם זה לא כל שנה, לא שווה להשקיע בדבר כזה. במקרה שזה קורה יש להפשיר את המנגנון בקיטור באופן ידני וזהו(למעשה דבר כזה מתבצע גם במקומות הרבה יותר מושלגים וקרים)
בירושלים יכול להיות קרח ללא שלג
אמנם אתה צודק ששלג זה עניין נדיר (פעם בשנתיים בממוצע), אבל גם לילה קר ללא שלג אחרי גשמים יכול לגרום לשלוליות ירושלמיות להפוך לקרח.
 

Rubim88

New member
גם דבר נדיר

בירושלים יכול להיות קרח ללא שלג
אמנם אתה צודק ששלג זה עניין נדיר (פעם בשנתיים בממוצע), אבל גם לילה קר ללא שלג אחרי גשמים יכול לגרום לשלוליות ירושלמיות להפוך לקרח.
גם דבר נדיר
קפאון מגיע בדרך כלל אחרי מערכת שלג כשמפסיקים המשקעים, או בימי קרה כשנוצרת רמה עם לחץ גבוה וזרימה של אוויר קר מהצפון אבל אז אין משקעים כלל. שום דבר שהכנה מוקדמת ופתרון נקודתי לא יכולים לפתור.
 

amit1270

New member
קרח "אירופי" נדיר ביותר בירושלים

גם דבר נדיר
קפאון מגיע בדרך כלל אחרי מערכת שלג כשמפסיקים המשקעים, או בימי קרה כשנוצרת רמה עם לחץ גבוה וזרימה של אוויר קר מהצפון אבל אז אין משקעים כלל. שום דבר שהכנה מוקדמת ופתרון נקודתי לא יכולים לפתור.
קרח "אירופי" נדיר ביותר בירושלים
 

גדדו

New member
כבל החשמל הקרוע, בתחנת החלוץ, עם רכבת.

הרק"ל לא תפעל היום


הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.

באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
כבל החשמל הקרוע, בתחנת החלוץ, עם רכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה