במקה זה גם A1 לא היה עוזררכבת A1 חסרה מתמיד
אמת, אבל את זה לא ידעתי לפני יומייםבמקה זה גם A1 לא היה עוזר
עם מה שקורה בשפירים A1 הייתה גם תקועה ולא פעילה
האם ישנה רכבת תקועה במלחה?שרשור דיווחי מז"א
השגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותרשרשור דיווחי מז"א
ומתחנת מלחה לא היתה תחבורההשגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר
במצב כמו של הבוקר והלילה, ששני כבישי הגישה העיקריים לירושלים (1 ו־443) סגורים לתנועה, הרכבת הפכה להיות עורק התנועה הפתוח היחידי לכמות משמעותית של נוסעים לאיזור השפלה. לו תחנת החאן הייתה פעילה, היה קל יותר לאנשים להתנייד מהבירה ואליה. עכשיו כשהתחנה במלחה, יש צורך בפתיחת צירים עד התחנה ממרכז ירושלים.
מצד שני, ההחלטה להשמיש את הקו בחזרה לתנועה, למרות הפיתוח העתידי של A1 ועלות הפיתוח, התגדלתה כנכונה מאוד. אלמלא קו הרכבת הישן, התחבורה לירושלים הייתה יכולה להתנהל רק במסוקים. חשיבות קו הרכבת מתגלה באירועי קיצון בהם הצירים האחרים נחסמים או מגיעים לסף הקיבולת שלהם, כמו באירוע היום ובאירוע הלוויית הרב עובדיה יוסף.
מכיוון אחר, כיצד הרכבת מפנה את השלג שהצטבר על המסילה? האם לרכבת ישנו ציוד יעודי כמו בארצות קרות יותר?
לא אתפלא אם באופן חריג קו הרכבת לירושלים יפעל גם בשבת, לצורך הבטחת הציר פתוח ושינוע ציוד לירושלים, למרות שכידוע אין מסוף מטענים בירושלים, וציוד שיובא לירושלים יצטרך להפרק באופן ידני.
בשביל פעם ב-20 שנה לא צריך תחנת רכבתהשגיאה בסגירת תחנת החאן רק בולטת יותר
במצב כמו של הבוקר והלילה, ששני כבישי הגישה העיקריים לירושלים (1 ו־443) סגורים לתנועה, הרכבת הפכה להיות עורק התנועה הפתוח היחידי לכמות משמעותית של נוסעים לאיזור השפלה. לו תחנת החאן הייתה פעילה, היה קל יותר לאנשים להתנייד מהבירה ואליה. עכשיו כשהתחנה במלחה, יש צורך בפתיחת צירים עד התחנה ממרכז ירושלים.
מצד שני, ההחלטה להשמיש את הקו בחזרה לתנועה, למרות הפיתוח העתידי של A1 ועלות הפיתוח, התגדלתה כנכונה מאוד. אלמלא קו הרכבת הישן, התחבורה לירושלים הייתה יכולה להתנהל רק במסוקים. חשיבות קו הרכבת מתגלה באירועי קיצון בהם הצירים האחרים נחסמים או מגיעים לסף הקיבולת שלהם, כמו באירוע היום ובאירוע הלוויית הרב עובדיה יוסף.
מכיוון אחר, כיצד הרכבת מפנה את השלג שהצטבר על המסילה? האם לרכבת ישנו ציוד יעודי כמו בארצות קרות יותר?
לא אתפלא אם באופן חריג קו הרכבת לירושלים יפעל גם בשבת, לצורך הבטחת הציר פתוח ושינוע ציוד לירושלים, למרות שכידוע אין מסוף מטענים בירושלים, וציוד שיובא לירושלים יצטרך להפרק באופן ידני.
שרשור דיווחי מז"א
הרק"ל בשלג זה כבר פיקאסוהרק"ל לא תפעל היום
הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.
באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
צריך להיות לחץ מול משרד התחבורההרק"ל לא תפעל היום
הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.
באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
בשביל יום-יומייםצריך להיות לחץ מול משרד התחבורה
להכריח את סיטיפס לשים מחממי מפלגים
מה העלות של מחממי מסוטים?בשביל יום-יומיים
(במקרה הגרוע)בשנה, וגם זה לא כל שנה, לא שווה להשקיע בדבר כזה. במקרה שזה קורה יש להפשיר את המנגנון בקיטור באופן ידני וזהו(למעשה דבר כזה מתבצע גם במקומות הרבה יותר מושלגים וקרים)
בטוח יותרמה העלות של מחממי מסוטים?
תשמע, ברגע שהרכבת עוצרת כדי לחכות שמישהו יבוא לשחרר את המסוט בנתיים מצטבר שלג על המסילות.
כמה כבר יכול לעלות מערכת של מחממי מסוטים?
בטוח יותר
מערכת ניקוי בקיטור וקצת התכוננות(השלג לא בא בהפתעה) גם במדינות קרות ומושלגות יותר ישנם מסוטים רבים ללא חימום במסילות עם תנועה דלילה יחסית - וזה מאי כדאיות כלכלית. אם היו נערכים נכון העיכובים לא היו נגרמים במיוחד לא עם הכמות ה"עצומה" של המסוטים בקו. אחרי שמחממים את המנגנון עם קיטור לשלג יהיה קצת בעיה להצטבר עליו.
בירושלים יכול להיות קרח ללא שלגבשביל יום-יומיים
(במקרה הגרוע)בשנה, וגם זה לא כל שנה, לא שווה להשקיע בדבר כזה. במקרה שזה קורה יש להפשיר את המנגנון בקיטור באופן ידני וזהו(למעשה דבר כזה מתבצע גם במקומות הרבה יותר מושלגים וקרים)
גם דבר נדירבירושלים יכול להיות קרח ללא שלג
אמנם אתה צודק ששלג זה עניין נדיר (פעם בשנתיים בממוצע), אבל גם לילה קר ללא שלג אחרי גשמים יכול לגרום לשלוליות ירושלמיות להפוך לקרח.
גם דבר נדיר
קפאון מגיע בדרך כלל אחרי מערכת שלג כשמפסיקים המשקעים, או בימי קרה כשנוצרת רמה עם לחץ גבוה וזרימה של אוויר קר מהצפון אבל אז אין משקעים כלל. שום דבר שהכנה מוקדמת ופתרון נקודתי לא יכולים לפתור.
כבל החשמל הקרוע, בתחנת החלוץ, עם רכבת.הרק"ל לא תפעל היום
הרכבת הקלה לא תפעל היום. צוותי התחזוקה עמלים על ניסיונות להשבת הרכבות ולתיקון אחד מכבלי החשמל של הרכבת שנקרע במהלך הלילה בשל מזג האוויר.
באתר סיטיפס יש על כך הודעה, אך לא בעמוד הראשי.
יופי של תמונה, גדעון.כבל החשמל הקרוע, בתחנת החלוץ, עם רכבת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.