תוספים לנשים מעל גיל 40

שושונלה

New member
תוספים לנשים מעל גיל 40


לפני כמה ימים כתבתי פה על זה שאני בת 42.5 ולוקחת תוספים לפי איזו רשימה שמומלצת בארה"ב במרפאה שמתמחה בנשים מעל 40. קיבלתי כמה מסרים בנושא אז אני עונה לכולן פה
.

המרפאה היא CCRM - Colorado Center for Reproductive Medicine.

הנה קישור לשרשור (אחד מיני רבים) בו מטופלת שם מספרת על ה'קוקטייל' תוספים שהם ממליצים עליו. בקישור הזה בהמשך יש גם פירוט על עוד תוספים ומחקרים בנושא.

והנה הרשימה של מה ש*אני* לוקחת.

CoQ10 - במינון 600 מ"ג פעם ביום (אפשר ואולי עדיף 200 מ"ג 3 פעמים ביום אבל ראיתי מחקר שדיבר על 600 פעם ביום וזה יותר זול ככה ופחות כדורים לבלוע (למרות שמדובר בכדור מאוד גדול) אז זה מה שקניתי. מומלץ לקחת עם מזון שומני - אני לוקחת גם עם הויטמין E ו-D השומניים אבל משתדלת גם עם אוכל נניח חביתה עם חמאה או אפילו סתם כפית חמאת בוטנים.
http://iherb.com/p/38255?rcode=mum180

ויטמין D במינון 5000 מ"ג פעם ביום - בבדיקת דם היה לי מחסור בויטמין ואחרי כמה חודשים (בלי לקחת תוסף) נכנסתי לנורמה אבל ממש קרוב לרף התחתון - אז התחלתי לקחת את התוסף. עם או בלי קשר היו לי 2 הריונות ספונטניים אחרי שהתחלתי לקחת, שלצערי לא שרדו אבל אולי היה לויטמין D קשר (אז עוד לא לקחתי את כל שאר הדברים, רק ויטמין D).
ופה יש מחקר שמראה שנשים עם רמת ויטמין D גבוהה יותר נקלטות יותר להריון ב-IVF מאשר כאלה עם רמה נמוכה. מסתבר שיש ויטמין D גם בתוך הנוזל בזקיקים!
http://iherb.com/p/21367?rcode=mum180

ארגינין 1000 מ"ג פעמיים ביום - קניתי כדורים של 500 מ"ג האחד למרות שיש גם של 1000 אבל משום מה זה יצא יותר זול פר מ"ג אז אני לוקחת 2 בבוקר ושניים בערב
http://iherb.com/p/359?rcode=mum180

ויטמין C - בעבר לקחתי סוג אחר (http://iherb.com/p/2545?rcode=mum180) עכשיו אני לוקחת את זה שהייחוד שלו זה שהויטמין C שם הוא טבעי ולא סינטטי. אבל אולי אחזור לקודם שהיה יותר זול ובמינון גבוה יותר
http://iherb.com/p/7260?rcode=mum180

ויטמין E - אני לוקחת 1000 מ"ג ביום אבל ההמלצה של המרפאה ההיא זה פחות אם אני זוכרת נכון.
http://iherb.com/p/7039?rcode=mum180

myo-inositol במינון 3000 מ"ג ליום - אבל בגלל שאני גם לוקחת את ה-d-chiro-inositol אני לוקחת מזה רק 1500 מ"ג ביום. זה אמור לעזור לפוליציסטיות אבל יש רופאים בחו"ל שרושמים את זה לכל הנשים מעל 40 ולא רק פוליציסטיות. אני, בכל מקרה, פוליציסטית. ראינה למטה הערה בנושא מיו-אינוזיטול
http://iherb.com/p/192?rcode=mum180

מזון מלכות - אני לוקחת קפסולה אחת ליום למרות שצריך 2 פשוט מתקמצנת... נדמה לי שתלתולית כתבה כאן על התוסף הזה וקישרה לפורומים בחו"ל שבנות שם לוקחות את זה. היא (תלתולית) לוקחת את זה לא בקפסולה אלא כמזון מלכות אמיתי, בכפית אבל היא אמרה שזה מגעיל - ושיש גרסא עם דבש אבל אני אוכלת דל פחמימות אז לא יכולה דבש - אז הזמנתי בקפסולות. לפעמים אני כן לוקחת 2

http://iherb.com/p/23674?rcode=mum180

בערב:

מלטונין 3 מ"ג
http://iherb.com/p/328?rcode=mum180

D-Chiro-Inositol - אמור לעזור לפוליציסטיות ואילולא היה יקר הייתי לוקחת לפחות פעמיים ביום אם לא יותר, אך מכיוון שיקר אני משלימה עם ה-myo-inositol שיש האומרים שמספיק טוב, ויש האומרים שלפוליציסטיות קשה להפוך את המיו-אינוזיטול לדי-כירו-אינוזיטול וזה (די-כירו) מה שחסר להן
http://iherb.com/p/23454?rcode=mum180

מולטיויטמין פרהנטל - מטפל לי בחומצה הפולית וגם נותן עוד כל מיני דברים טובים. אני אוהבת מאוד את זה כי יש הכל בתוך כדור אחד, פעם ביום:
http://iherb.com/p/1795?rcode=mum180

הסיבה ש-3 הנ"ל בערב היא בגלל המחקר הזה שמראה שיפור במספר הביציות הבשלות וההפריות לעומת קבוצת הביקורת וגם במספר הריונות אצל נשים שלקחו תוסף שהכיל גם מיו-אינוזיטול, גם חומצה פולית וגם מלטונין. המחקר הזה לא דיבר בכלל על פוליציסטיות וזה מחזק את זה שמיו-אינוזיטול זה לא רק לפוליציסטיות.

הרבה רופאים ממליצים כמובן על DHEA - והיום מדברים על זה שהוא מונע חלוקה לא טובה של ביציות וכך מונע גם הפלות - וזה מאוד קוסם לי כמי שעברה הפלה אחת וכימי אחד בתקופה האחרונה - אבל בכל זאת לא לקחתי מכיוון שמדובר בהורמון ואני משתדלת להמנע מהורמונים (ראה ערך IVF טבעי
) וגם כי כרגע אנחנו לא במעקב של רופא אלא מנסים בבית (כי היו 2 הריונות ספונטניים לעומת כמה IVF שלא הניבו הריון) ולא הייתי רוצה לקחת הורמון ללא מעקב רופא. אבל למי שכן מעונינת לקחת, נדמה לי שלקסי הראתה לנו פה בפורום את המוצר הזה שהוא Pure Pharmaceutical Grade ודומה ל-DHEA הרפואי שקונים פה בארץ, רק הרבה יותר זול.
http://iherb.com/p/13107?rcode=mum180

זהו פחות או יותר. הקישורים ששמתי הם לחנות iherb שאני ממש אוהבת להזמין ממנה, מחירי המשלוח מאוד זולים לארץ (בין 4-6 דולר) ויש להם המוווון דברים נהדרים שם, לא רק תוספים - למשל אני מזמינה משם תמצית וניל, ושבבי קוקוס אורגני לא ממותקים ועוד. מי שמשתמשת בקופון MUM180 תקבל $5 הנחה על הקניה הראשונה - בקישורים ששמתי כבר יש את הקופון. זה נותן גם לי כמה אגורות אז בכלל טוב
.

בהצלחה לכולנו,

ורד
 

Lexie1

New member
שאלה והערה חשובה

האם ראית שיפור עם המלטונין והאינוזיטול ?

והערה : עברתי עם רופא במרכז מוביל בחו''ל על חלק מהרשימה של התוספים הללו, לראות מה יכול לעזור לי ומה לא כדאי. המיו אינוזיטול והמלטונין מקובל לנשים פוליסיסטיות (אני לא) והוא אמר שהתוספים הללו שנויים במחלוקת וביקש שלא אקח, לפני הפגישה איתו אני נטלתי מיו אינוזיטול מספר ימים לתוך הסבב והפסקתי כי חששתי שמשפיע על ה-E2 לרעה (מקטין אותו) אשמח לשמוע אם למישהי כאן יש נסיון טוב איתו.

ה-DHEA של טרימדיקה שמצויין לגביו 99% pharmacutical grade הומלץ ע''י ה-consumer lab האמריקאי שהוא באמת מכיל את החומר במינון המצויין. אלטרנטיבה יקרה יותר נמכרת ב-www.dhea.com נדמה לי שקנו מהם למחקר של ד''ר גליישר.זה עדיין זול מסופרפארם .
 

שושונלה

New member
אני לא יודעת להגיד לך - כי אני לא עושה

טיפולים כרגע, רק מנסים בבית (סטטיסטית זה הצליח לנו יותר בסבב הזה מאשר IVF). אני כן עושה מדי פעם מעקב זקיקים כדי שאהיה בטוחה מתי הביוץ. כשיהיה הריון ורצוי תקין, אוכל לחשוב שאולי משהו פה עזר - אבל אולי זה גם בלי קשר


במחקר שקישרתי אליו בו ראו שיפור עם מיו-אינוזיטול וחומצה פולית ומלטונין - לא אמרו כלום בקשר לפוליציסטיות. אולי לכן באותה מרפאה בחו"ל ממליצים לכל המטופלות לקחת אותו. אבל ברור שתמיד תהיינה דיעות שונות


לגבי ה-DHEA - בטרימדיקה מדובר על זה: ?
http://iherb.com/p/2808?rcode=mum180

ראיתי שעכשיו CHR - שם כל הענין של ה-DHEA התחיל, ממליצים על מוצר שהם שותפים לייצורו - http://www.fertinatal.com/ - גם יקר אבל נדמה לי שעדיין זול יותר מבארץ - 70 דולר לחודש - אבל זה לפני משלוח ולא הצלחתי לראות כמה יעלה משלוח לארץ כי מפנים לאתר אחר ושם צריך להירשם כדי לגלות ולא התחשק לי.

ורד
 

Lexie1

New member
לגבי המחקר

מכירה אותו טוב. (אני בזמנו שלחתי את הקישורים מ-CRRM וקראתי מחקרים לפני ששלחתי) למרות שהם ממליצים זאת לפוליציסטיות ניסו זאת על נשים שאינן פולי'. מי שסובלת מ-TSH גבוה או מנוגדנים לבלוטה שתיוועץ ברופא לפני שלוקחת מלטונין.

לגבי ה-DHEA אכן הקישור נכון.

לגבי התוסף של CHR, ד''ר גליישר רשם פטנטים רבים על ה-DHEA בעקבות המחקרים כנראה זה התוצר של אחד מהם.

מוסיפה עוד בענין Q10:
קראתי את המחקר של ד''ר בנטוב עם אוני' טורונטו (הניסוי טרם הושלם מבחינת תוצאות וכו') ההמלצה שלו לקחת Q10 עד הבטא. אם חיובי מפסיקים אם חלילה שלילי ממשיכים כהקדמה לסבב הבא.
אבל מי ששמה לב, על רוב הבקבוקים מארה''ב כתוב שמי שעומד לעבור ניתוח שיפסיק שבוע קודם, זה כנראה קשור לטסיות. הד''ר אינו מתייחס לזה.
את ה-Q10 כדאי לקחת עם האומגה 3 לספיגה טובה. סופטג'ל נספג יותר טוב ומהר, אבל בניסוי המקורי ניסו עם קפסולה.
ה-Q10 לא בטוח מועיל אבל גם כנראה לא מזיק אלא אם משהי סובלת מהכליות.
 

שושונלה

New member
הממ...

אני לוקחת מלטונין כבר כמה חודשים. רק עכשיו ביקשתי מרופא המשפחה שלי את ההפניה לבדיקות לנוגדנים לבלוטת התריס שקופרמינץ ביקש שאעשה - יש בעיה לעשות את הבדיקה בזמן שלוקחים מלטונין ?

את לוקחת אומגה 3 ? יש לך המלצה על איזה סוג ?

ורד
 

nushkie

New member
ממליצה מאד על אומגה 3 פרינטל

של nordic naturals. אני לוקחת כבר כמה שנים ומאד מרוצה. בזמנו עשיתי ממש מחקר וזו החברה היחידה שמתחייבת לאפס מתכות רעילות. הנה לינק ל ihrerb

http://www.iherb.com/Nordic-Naturals-Prenatal-DHA-180-Soft-Gels/43653

בנוגע לקלקסן ואומגה 3, בשמנו התייעצתי עם קופרמינץ והוא אמר שאין בעייה לקחת אותם יחד. אני מזריקה 60 מ"ג קלקסן ביום בזמן טיפולים\הריון ולוקחת שתי קפסולות של אומגה 3.

בהצלחה
 

nushkie

New member
מצחיקה, לא, זה לא עושה

גרפסים של דג, וגם הגודל של הקפסולות ממש ידידותי. דרך אגב, מאד חשוב לקחת במיוחד אם את
מתכוונת להניק (הלוואי במהרה!).
 
וואו איזה רשימה נהדרת ושאלה -

הרופא שלי פה המליץ גם על שמן דגים. אני זוכרת שקראתי שזה מדכא מעט את המערכת החיסונית ולכן עוזר בהקלטות אבל לצערי אני לא זוכרת את הקישור המדוייק.

לך לא המליצו על אומגה-3?
 

שושונלה

New member
את צודקת באמת התכוונתי להגיד שבד"כ ממליצים

גם על שמן דגים (אומגה 3) ואני בכלל מאמינה גדולה באומגה 3 ורוצה גם לקחת ואיכשהו לא יצא - כל פעם אני מנסה לקרוא איזה יחס של רכיבים מומלץ ולמצוא אחד שמתאים ובסוף שוכחת - אם למישהי יש סוג מומלץ מ-iherb אשמח לשמוע.

ורד
 

אריאל 4

New member
אומגה 3

הערה: ממה שאני יודעת,במידה ולוקחים קלקסן לא מומלץ לצרוך אומגה 3. (נטורופטית אמרה לי).
 

שושונלה

New member
וואלה... אני צריכה לבדוק את כל זה כי

לאמא שלי שמקבלת גם קלקסן עכשיו בגלל משהו אחר הרופאה אמרה שאסור גם לקחת כורכום (שזה תוסף בריאותי כללי שגם היא וגם אני לוקחות בלי קשר לפוריות (בטח לא במקרה של אמא שלי
)). אז אדבר עם הרופא או אקרא על זה לפני שאוסיף גם אומגה 3. בכל מקרה, אני לוקחת קלקסן רק מההחזרה / יומיים אחרי הביוץ כך שאני יכולה לקחת אומגה 3 לפני.

תודה


ורד
 

שושונלה

New member
טוב, קראתי קצת...

Q10 יכול לגרום לעודף קרישיות ולכן יכול להתנגד כלומר להפחית מהיעילות של קלקסן.
כורכום מצד שני יכול לגרום לחוסר בקרישיות ולכן יכול לגרום לרמה גבוהה מדי של חוסר קרישה כשלוקחים קלקסן.

אז אולי אפשר פשוט לקחת את שניהם והם ינטרלו זה את זה ?


וגם קראתי שלא כדאי לקחת מינון גבוה של ויטמין E כשלוקחים קלקסן אז אוריד את המינון - יש לי גם כדורים של 400 מ"ג.

ורד
 
וראיתי איפשהו ברשת

שמינון גבוה של ויטמין E עלול לגרום לסרטן חלילה.
במינון המומלץ הוא סביב 20 יחידות בינ"ל, אך המינונים שנמכרים בטבליות הם 400 יחידות.
אני משתדלת להלעיט בזה את בעלי וחושבת לקחת בעצמי.
מה אתן אומרות, איזה מינון מומלץ?
 

ysy1234

New member
צודקת במאה אחוז, יש להיזהר כל מי שלוקחת

תרופה לדילול הדם- קומדין, אספירין, קלקסן וכו לא מומלץ יחד עם אומגה 3 מיכוון שאומגה 3 בין היתר גורמת לדילול הדם...
 
שאפו


אני לוקחת מכל הרשימה...
ויטמין D
ויטמין E
DHEA
מזון מלכות (עם דבש) מה שתלתולית לוקחת
Q10 אבל 200 מ"ג לא יודעת למה אין לי אומץ לקחת 600
מה שכן בנתיים זה עוזר מעולה למגרנות

ברזל
חומצה פולית...
 
למעלה