GATA

faery18

New member
מגיבה על פרקים 104 - 103


אסמרלדה כמעט ונתפסת במזבלה
אבל חבורת הזבל מגנה עלייה ועוזרת לה להסתתר מפני השוטרים! חח מריה הרגה אותי איך שהיא צצה מתחת לשמיכה בערסל ואמרה לשוטרים שחשבו שאסמרלדה שם שיילכו כי הם מפריעים לה לישון ושלא ישכחו לסגור אחריהם את הדלת
היא מצחיקה האינדיאנית הקטנה הזו חחח גם הקטע של השריקה המשותפת של החבורה כשיש צרה משעשעת, מה אם מישהו לא יודע לשרוק?
אבל זה יפה לראות איך כל תושבי המזבלה הם כמו אומה אחת ששומרת אחד על השני עם כללים ובריתות. מעניין אם ככה זה גם במציאות במקומות כאלה ובמזבלה הזו בפרט.


איזה מזל היה לסילנסיוסו שפגש את אחד האסירים שהיו איתו בכלא במזבלה. רק בזכותו הוא הצליח למצוא את אסמרלדה, טריק מעולה היה להם עם הריב המזוייף שנועד להלחיץ את אסמרלדה כדי שתצוץ
אהבתי איך שאסמרלדה וכולם כולל צ'צ'רס וריטה הקימו עסק משותף ליצירת תכשיטים חח זה היה יפה לראות את כולם מסתדרים כל כך יפה ומשתפים פעולה. רק לא הבנתי למה ריטה שזכתה בלוטו צריכה גם כן לעמוד בצמתים ולמכור תכשיטים
והיא עוד אמרה שלה יש כסף. כנראה שפשוט נשענים על האופי רודף הבצע של ריטה שאף פעם אין לה שובע חח אבל נחמד שהיא כבר לא רעה וצוחקת עם כולם


גרבטו הוא ויקטור!
עכשיו הוא מישהו בעל שם והון
.. שאומנם עדיין לא הגיע לידיו אבל זה מה שמשתמע מדבריו של סילנסיוסו שסיפר לו למה הוא נאלץ להרוג את אביו הפושע כהגנה עצמית. ידעתי שגראבטו[או ויקטור
) לא יירה בסילנסיוסו כי הוא לא באמת רע. עכשיו שהוא עשיר מעניין אם אינס תסכים לבנות איתו משפחה. או שעדיין תזכור לו את העובדה שהיא יושבת בכלא והוא לא למרות שהשוד היה משותף.

חיסלה מביאה את פבלו שאיבד את הזיכרון לדירתה אבל זה לא עוזר לה הרבה כי לפבלו יש הבזקים והוא מרגיש שהוא לא אוהב אותה אלא "מישהי אחרת" הוא אומנם נזכר באסמרלדה אבל יש לו חורים בזיכרון והוא לא מצליח לעשות עם זה כלום פוברסיטו
שייתקל כבר במריאנו! מריאנו יכול לגרום לו להיזכר ועל הדרך להבין שהוא ממש לא הלך עם חיסלה מרצונו!

ועוד דבר אחרון - מגיע לאאוחניה שחואן גרסה חנק אותה רק חבל שמוניקה הגיעה בזמן חח
מוניקה התנרמלה וחזרה להיות טובה, לפחות ככה זה נראה אחרי שהיא הייתה בהלם ממה שאאוחניה ולורנסה עשו ורצתה שהן ידווחו הכל למשטרה. זו דמות שהיו בה עליות ומורדות וגם די הזניחו אותה חלק ניכר מהנובלה בגלל דמויות באמת מרשעות כמו לורנסה וחיסלה
ככה שהאמת לא היו חייבים אותה
אם היא תסיים עם מריאנו עוד איכשהו תהיה הצדקה לקיומה


 

evglev

New member
עכשיו ברור למה הכניסו את עלילת אובדן הזיכרון

כדי לשים פלשבקים שיופיעו כזיכרונות של פבלו. אמנם יש התפתחויות רבות, אבל לא מוותרים על מילוי הפרקים בפלאשבקים מהתחלתה הסדרה והתירוץ הוא אמנזיה. לפחות מצאו לזה הצדקה, כי בלאהוב את לולה היה מזעזע לראות שלושים פרקים אחרונים של חצי פרק זיכרונות וזה רק 133 פרקים לסדרה. ייתכן וגם בגאטה החליטו למלא 10 פרקים בזכרונות כדי להגיע ל-121 ו-122 אצלינו במקסיקו ולא להסתפק ב-110 בקירוב. זה לא התחיל עם האמנזיה, אבל בהחלט התפתחויות חשובות בפרקים למרות המילוי ואולי בעצם מילאו את פרק 103 בזכרונות ובסצינה ההומוריסטית של מריה בערסל, כדי לשמור את הדרמות של גרבטו ואאוחניה לפרק 104.

ממש מפתיע שאיש כנופיה ושודד כמו גרבטו שגם לבקשת ריטה עזר להפריד בין אסמרלדה לפבלו הוא מתגלה כבעל מצפון וערכים בעוד אינס שסתם הייתה עצלנית ופרחה ובהתחלה הזדעזעה מחיי השוד היא כזאת מפלצת חסרת לב שמשפיע לרעה על גרבטו ולא להיפך.

ריטה בהחלט הייתה צריכה להגיד לצופים שיש לה כסף, כי איך שהיא חיה ואיך שהיא מתקמצנת להתחלק ברווחים עם שאר אנשי השכונה, אפשר היה לחשוב שהתותב של דמיאן והמרמה של הסוהר גמרו לה את הכסף. ובאמת את הסכומים משאירים כנעלם, כשהסוהר רימה את ריטה היא בכתה כאילו נשארו לה רק שאריות והסוהר לקח את רוב הסכום וגם לא ברור איך לצייר מתחיל כמו פבלו היה בחשבון בנק כסף לפרנס את אסמרלדה, את הוריו ולממן טיפול טוב לדמיאן. כך שהיה חשוב לומר לצופים שהכסף של ריטה לא נגמר.
 

faery18

New member
איזו זוועתית לורנסה - בתוך תוכה היא יודעת שחיסלה ירתה בו

ובתוך תוכה היא יודעת שהיה צריך לקחת אותו לרופא. אולי היא אוהבת את פבלו אבל אין ספק שהיא יותר שונאת את אסמרלדה מאשר היא אוהבת את פבלו
 

evglev

New member
השנאה של לורנסה מעבירה אותה על דעתה

חיסלה משנה גרסה ואומרת שאסמרלדה ירתה בפבלו לאחר שקודם אמרה שלא יודעת מי ירה בו, אבל המציאה שזאת אסמרלדה כדי להפריד ביניהם, אבל עכשיו טוענת שאסמרלדה באמת ירתה ועל לורנסה להגן על פבלו מפני אסמרלדה, ולורנסה יודעת שהדבר האחרון שאסמרלדה הייתה עושה במאבק על ילדיה זה לירות באבא שלהם, אבל היא זורמת עם השקר שהיא רוצה להאמין בו. וגם כשחיסלה פולטת שתגיע לכלא אם פבלו יזכר, לורנסה עושה את עצמה טיפשה ולא רק מול חיסלה ומדברת על רופא שפבלו צריך ומאמינה לחיסלה, כי נוח לה להאמין.

מזל שסילנסיוסו פועל ללא לאות וכשמריאנו מספר שפבלו עבר מולו כמו מול אדם זר, סילנסיוסו מבין שמשהו קורה לפבלו והוא לא עם חיסלה מבחינה, מריאנו עדיין רוצה להאמין בצדיקות של קימו ולכן לא מבין את פבלו, אבל פרננדו הבין שפבלו לא במיטבו וצריך לברר מה איתו. עד שחיסלה כל כך מפחדת ממריאנו וסילנסיוסו שממהרת להבריח את פבלו לאיטליה.

איזה יופי שפבלו נשאר במיטבו חוץ מהזיכרון ודורש הסברים מחיסלה ולא זורם עם השקרים שלה ומנסה לברר את האמת ומבין שחיסלה עובדת עליו ויש משהו חשוב בחייו שהיא מסתירה.
 

faery18

New member
הראש של פבלו בוגד בו כרגע אבל הלב לא

בשביל לאהוב לא צריך לזכור אלא רק להרגיש:)
 

evglev

New member
הסבר אפשרי לשנאה החולנית של לורנסה לאסמרלדה

כי הרי מהבית בו גרו אגוסטין ולורנסה לאחר שסילנסיוסו לקח את רכושו, היה נראה שהם היו עניים, אם כי זאת תעמולה איך אגוסטין הצליח לסיים לימודי משפטים ולהפוך לעורך דין ככה. אז אולי העוני שהיא זוכרת ולא רוצה לזכור גורם לה לשנוא אנשים מהמעמד הנמוך בשנאה כזאת חולנית שהיא מעדיפה כלה משוגעת מכלה שגדלה בעוני.

האושר של ילדיה מעולם לא הגיעו אצלה לקרסוליים של הבדלי מעמדות שהיו חשובים לה מעל הכול.

ומצד שני אולי היא מתוסכלת מכך שכל הכסף שהיא חיה ממנו וגידלה בו את ילדיה למעשה היה שייך לאסמרלדה כי בעלה גנב את זה מהוריה. אז חוסר הצדק שהיא נהנתה מהכסף הגנוב בעוד אסמרלדה חיה בתת תנאים במזבלה גורם לה לתסכול רב עוד יותר כי היא הייתה אמורה לגור בבית שבו היא סבלה עם אגוסטין ואסמרלדה ובלנקה היו צריכות לגור בבית שהיא חיה בו.
 

faery18

New member
נקודות מחשבה מעניינות

אם כי אני נוטה להסכים יותר עם האפשרות הראשונה שהעלת
 

evglev

New member
חשבתי שאולי אאוחניה נוקמת על ההשפלה בכנסייה

אבל לא היא כלבה נאמנה של לורנסה שעוזרת לה מתוך חברות, ואפילו כשמוניקה מציעה ללכת למשטרה, היא אומרת שלא תעשה זאת בלי לדבר עם לורנסה קודמת. כמה מוניקה מזועזעת שאימה הלכה עם לורנסה לעניין המגעיל הזה. ניסו לזגזג איתה, רוב הזמן מאז החתונה היא הייתה טובה, המורדות היו באירוסין שסילנסיוסו ארגן ולפני החתונה שנמנעה בתאונה של חיסלה, כנראה התסריטא/ית התקשה להחליט אם הדמות שלה תהיה טובה או רעה כמו בגרסאות הקודמות.

מסתבר שאביו של גרבטו היה עשיר כמו פרננדו וחבר לאגוסטין לגנוב מתוך שאפתנות וגם הסתבר שאגוסטין שלח אותו לרצח את פרננדו כדי שפרננדו ירצח אותו מתוך הגנה עצמית וכך הוא לא יצטרך להתחלק בכסף שגנב. כל הכבוד לאימו של גרבטו שלא הגיבה בבוז כלפי בלנקה שאחרי שהן היו חברות בעלה רצח את בעלה והקשיבה לה והבינה שהאשם האמיתי הוא אגוסטין, אך זה עלה לה בחייה. אבל לפחות הכסף שמגיע לגרבטו הוא לא כסף גנוב, והוא ראוי לאותו עתיד שנגנב ממנו כמו אסמרלדה. גם מסתבר שסילנסיוסו ידע שטילקו הופלל על ידי אגוסטין, אבל לשניהם לא האמינו.

גם מסתבר שדמיאן לא היה האסיר הראשון שסילניוסו עזר לו, האיש מהמזבלה שחזור סצינה שהייתה עם דמיאן בכלא של סילנסיוסו שמגן מקבלת הפנים. ונראה שהוא זה שיזם את הקטטה שתביא את אסמרלדה. ריטה מסתבר נגד פבלו ואסמרלדה, לא מספיק שהיא עודדה את חיסלה לנצל את אובדן הזיכרון של פבלו כדי להרחיק אותו מאסמרדלה לאחר שהצילה אותו. היא גם מבינה את התכנית של סילניוסו ומנסה להכשיל אותה, אבל מזל שמריה שמה עליה פס.

השופט המושחת מסתבר גם היה חייב טובות ללורנסה והמשטרה לא מוותרת ורודפת אותה בגלל הצו שהוציא ומאיימת על משפחתה. לרשויות זה נראה הכי הגיוני לתת את התאומים לחואן עד להכרעה בערעור, אך מזל שאסמרלדה מרגישה את הסכנה, ומבינה שרוצים לקחת לה את הילדים וחואן לא יתייצב לדיון בערעור, ויחביא את התאומים. גם משפחתה של אסמרלדה מבינה ותומכת וגם אנשי המזבלה. והאמת ההגיון אומר שעד להכרעת הערעור הם צריכים להישאר אצל אסמרלדה, אבל נראה שסילניוסו צודק שהחוק פועל רק איך שהם רוצים.
 

faery18

New member
אסמרלדה ופבלו האיחוד!


איזה חמוד פבלו כשהוא במצב של אבדן זכרון
איך הוא פוחד להרים את הילדים ולשמור עליהם
אהבתי את הסצנות שלו עם אסמרלדה
אחרי שסילנסיוסו הציל אותו מציפורנייה של חיסלה המטורללת
אהבתי איך שאסמרלדה התרככה מול פבלו כשהבינה שהוא באמת איבד את הזכרון והפסיקה לשפוט אותו בלי יותר מידי שאלות
אבל כמה חבל ששוב, מריאנו מקלקל הכל גם כשיש לו כביכול כוונות טובות
למה לגלות ללורנסה איפה אסמרלדה נמצאת
כמובן שלורנסה לא ביזבזה אף שנייה וישר צלצלה למשטרה
אסמרלדה והילדים בסכנה ממשית


כמה חבל שאינס ממשיכה להיות אנטי עם גראבטו היא ממש ירדה מהפסים. גראבטו עומד מולה ומספר לה את כל הסיפור שלו כולל החלק הכי חשוב - שיש לו כסף
לממן את הילד שלהם ושלא תמסור אותו לאימוץ. ומה אינס עושה? צוחקת לו בפרצוף משפילה אותו מזלזלת בו ועוד מדברת בצורה מזעזעת על התינוק שלהם שעוד לא נולד. "היצור הזה שתקעת לי בבטן" איזו דרך גועלית לדבר על החיים החדשים שגדלים בתוכה. אינס ממש איכזבה נראה שהיא איבדה את שפיות דעתה והיא כולה אכולת שנאה ומירמור.. עוד הייתה לי תקווה לגבי הדמות שלה
מסכן גראבטו
 

evglev

New member
לורנסה ידעה לעשות מניפולציה על מריאנו

שלא רצה להגיד לה והיא סחטה את זה ממנו מפליטת פה שלו. מריאנו עדיין בוטח בה בעיניים עצומות, אולי צפה בגרסה הקודמת "רק נשיקה" ששם לורנסה הייתה טובה לגמרי מאז שפבלו שהואשם שירה באיטלקי ותמכה באסמרלדה. אבל מריאנו לא התמים היחיד כולם סומכים על לורנסה בתור חברה עלק של אסמרלדה. וכמובן שללורנסה חשוב לא רק הילדים, אלא גם להכניס את אסמרלדה לכלא על זה שהעזה להילחם על ילדיה מה שהם הגדירו כ"ביזוי בית המשפט".

נחמד שמריאנו כבר רואה באסמרלדה רק את החברה היחידה שלו, כבר הפסיק להתחרות בפבלו וגם לסבול מלב שבור מאהבה חד צדדית. הייתי חושב שהוא יהיה עם חרוצ'ה כמו ב"רק נשיקה", אבל לחרוצ'ה כבר יש מחזר והיא הרבה יותר מבוגרת מהדמות שלה ב"רק נשיקה" וזה לא בסגנון של נטי לתקוע רומן של הרגע האחרון. ומזל שמריאנו ידע להשיב לחיסלה שלעגה לו.

נראה שבמשפחה של ריטה אין לב, גם טילקו לאחר ששוחרר במקום להילחם על הצדק פוגע בחפים מפשע וגם מסית את גרבטו נגד פרננדו וגם פוגע באסמרלדה וגם אינס עכשיו החדשה הטובה שהיא רוצה לשמוע זה שגרבטו רצח את אסמרלדה ובזה לגרבטו ולילד שבבטנה שאומרת בפה מלא שאם הייתה יכולה הייתה מוכרת במכירה פומבית. וריטה אמנם עושה פחות רע, וגם הצילה את חיי פבלו, אבל גם היא מנסה לקחת את הקרדיט ולטעון שהתכשיטים שהיא מכינה נמכרים טוב יותר ומגיע לה חלק טוב יותר ברווחים מלשכניה.

כל הכבוד לסילנסיוסו שידע לדבר עם פבלו ולא עזב המום כשפבלו עבר לידו כמו ליד אדם זר, כמו מריאנו ותמונה אחת שווה אלף מילים, סילנסיוסו דיבר מעט ולקח את פבלו לאסמרלדה, שאמנם בהתחלה כעסה ואף לעגה לאבדן הזיכרון, אבל הבינה ופבלו אמנם חסר זיכרון אך מול אסמרלדה הזיכרונות הרבים צפים לו כפי שחרוצ'ה אמרה שהוא יזכר. וגם מול הילדים הוא זהיר אך אסמרלדה סומכת על האינסטינטים שלו כשיוצאת לקניות.
 
למעלה