חישמול - כן או לא? נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
בכל העולם הרכבות למרחקים ארוכים באמת

בארה"ב רכבות הנוסעים למרחקים ארוכים הן בדיחה
בכל העולם הרכבות למרחקים ארוכים באמת
הן בדיחה.
מרחק ארוך באמת בעיני הוא מרחק של מעל ל-1,000 ק"מ.

באוסטרליה, קנדה ואפילו רוסיה אלו הן רכבות דיזל (לפחות עד לתחילת שנות ה-2000 הכוונה לרוסיה) ובתדירות די נמוכה.


הקו היחיד למרחקים עצומים שאיננו בדיחה הוא הקו בין לונדון לפריס ובריסל של הרכבת המהירה.
 

easylivin

New member
לא נכון לגבי רוסיה, נכון מאוד לגבי השאר.

בכל העולם הרכבות למרחקים ארוכים באמת
הן בדיחה.
מרחק ארוך באמת בעיני הוא מרחק של מעל ל-1,000 ק"מ.

באוסטרליה, קנדה ואפילו רוסיה אלו הן רכבות דיזל (לפחות עד לתחילת שנות ה-2000 הכוונה לרוסיה) ובתדירות די נמוכה.


הקו היחיד למרחקים עצומים שאיננו בדיחה הוא הקו בין לונדון לפריס ובריסל של הרכבת המהירה.
לא נכון לגבי רוסיה, נכון מאוד לגבי השאר.
המסילה הטרנס-סיבירית כבר מחושמלת לכל אורכה העצום מאז תחילת שנות ה-2000 (והנה, גם ברוסיה ממשיכים לחשמל קווים קיימים למרות הכל). רוב רובן של רכבות הנוסעים ברוסיה הן חשמליות, כולל רכבות למרחקים ארוכים מאוד, מלבד כאלו שפועלות על קווים משניים יחסית ולמקומות "נידחים". ברוסיה גם נהוג להחליף קטרים בדרך, כך שזה לא נדיר לראות רכבת שיוצאת לדרכה עם קטר חשמלי, מחליפה לקטר דיזל (ועוד כמה בדרך) ומגיעה לתחנה הסופית עם קטר חשמלי אחר.
 

down under

New member
שמע, אין הצדקה אמיתית לרכבות נוסעים

לא נכון לגבי רוסיה, נכון מאוד לגבי השאר.
המסילה הטרנס-סיבירית כבר מחושמלת לכל אורכה העצום מאז תחילת שנות ה-2000 (והנה, גם ברוסיה ממשיכים לחשמל קווים קיימים למרות הכל). רוב רובן של רכבות הנוסעים ברוסיה הן חשמליות, כולל רכבות למרחקים ארוכים מאוד, מלבד כאלו שפועלות על קווים משניים יחסית ולמקומות "נידחים". ברוסיה גם נהוג להחליף קטרים בדרך, כך שזה לא נדיר לראות רכבת שיוצאת לדרכה עם קטר חשמלי, מחליפה לקטר דיזל (ועוד כמה בדרך) ומגיעה לתחנה הסופית עם קטר חשמלי אחר.
שמע, אין הצדקה אמיתית לרכבות נוסעים
למרחקים עצומים של מעל, נניח, 1,600 ק"מ (אלף מייל יבשתיים).
שכן, אפילו אם הרכבת תסע כל הדרך על 300 קמ"ש לעשות 1,500 ק"מ במהירות
כזו יקח 5 שעות.
1,500 שעות במטוס נוסעים מודרני זה גג שעתיים טיסה.
עוד חצי שעה להגיע מהעיר לשדה התעופה, 3/4 השעה הגעה לפני ההמראה,
עוד רבע שעה המתנה למזוודות בשדה היעד ועוד שעה נסיעה ללב העיר הגדולה
אליה רצינו לנסוע, כמה לקח דלת לדלת במטוס?
4.5 שעות וזה כאשר הפרזתי.

לא צריך בד"כ בטיסות פנים להגיע 3/4 שעה לפני ההמראה. מנסיון הן בארץ
(הגעתי פעם באילת 45 דקות לפני והם הציעו לי לעלות על טיסה שיוצאת תוך
5 דקות, כמובן שהסכמתי) והן בעולם (בסידני הגעתי פחות מחצי שעה לפני הטיסה
וגם במלבורן יכולתי להגיע 15 דקות לפני ההמראה ולתפוס מקום, יש טיסה כל
רבע שעה[!!] בין מלבורן לסידני בשעות מסויימות ובשעות הכי לא תדירות יש
פעם בשעה טיסה)

בפועל דלת לדלת בין שתי ערים במרחק 1,500 ק"מ בתוך אותה מדינה זה 3.5
עד 4 שעות הכל כולל הכל.
ברכבת זה בחיים לא יצא פחות מ-5 שעות וגם לרכבת אמור לקחת לך לפחות רבע
שעה להגיע ועוד רבע שעה מהרכבת ביעד ועד לדלת המבוקשת שם.
ואם הרכבת נוסעת במהירות ממוצעת (גם קשה להגיע לכך בפועל) של 220 קמ"ש
הרי שהנסיעה נטו תארך 6.25 שעות.
ככל שהיעד בין שתי הערים הולך וגודל, נניח 4,000 ק"מ כמו בארה"ב או אוסטרליה
או קנדה מחוף לחוף אין שום הצדקה כלל וכלל לרכבת, מעבר פוביות של אנשים.


יש וואחד הצדקה כאשר זה בינ"ל כגון היורוסטאר. שם כן צריך להגיע לפחות שעה
לפני הטיסה, שם כן יש ביקורת דרכונים ומכס וכו' שכל זה נחסך ברכבת, שכן
ביקורת הדרכונים נעשית תוך כדי נסיעה.
וגם במקרים של רכבת בינ"ל אם המרחקים הם מעל ל-2,000 ק"מ שום רכבת
לא תעשה זאת בזמן זהה או קצר מטיסה.
2,000 ק"מ בטיסה זה שעתיים וחצי + חצי שעה הגעה לנמל + שעתיים לפני הטיסה +
רבע שעה המתנה למזוודות + חצי שעה הגעה ליעד וקבלנו 5.75 שע' כאשר
ברכבת א-לה יורוסטאר זה יקח, רק הנסיעה נטו, 7 שעות.
 

easylivin

New member
אני מסכים איתך חלקית. הרכבות המוצדקות הן

שמע, אין הצדקה אמיתית לרכבות נוסעים
למרחקים עצומים של מעל, נניח, 1,600 ק"מ (אלף מייל יבשתיים).
שכן, אפילו אם הרכבת תסע כל הדרך על 300 קמ"ש לעשות 1,500 ק"מ במהירות
כזו יקח 5 שעות.
1,500 שעות במטוס נוסעים מודרני זה גג שעתיים טיסה.
עוד חצי שעה להגיע מהעיר לשדה התעופה, 3/4 השעה הגעה לפני ההמראה,
עוד רבע שעה המתנה למזוודות בשדה היעד ועוד שעה נסיעה ללב העיר הגדולה
אליה רצינו לנסוע, כמה לקח דלת לדלת במטוס?
4.5 שעות וזה כאשר הפרזתי.

לא צריך בד"כ בטיסות פנים להגיע 3/4 שעה לפני ההמראה. מנסיון הן בארץ
(הגעתי פעם באילת 45 דקות לפני והם הציעו לי לעלות על טיסה שיוצאת תוך
5 דקות, כמובן שהסכמתי) והן בעולם (בסידני הגעתי פחות מחצי שעה לפני הטיסה
וגם במלבורן יכולתי להגיע 15 דקות לפני ההמראה ולתפוס מקום, יש טיסה כל
רבע שעה[!!] בין מלבורן לסידני בשעות מסויימות ובשעות הכי לא תדירות יש
פעם בשעה טיסה)

בפועל דלת לדלת בין שתי ערים במרחק 1,500 ק"מ בתוך אותה מדינה זה 3.5
עד 4 שעות הכל כולל הכל.
ברכבת זה בחיים לא יצא פחות מ-5 שעות וגם לרכבת אמור לקחת לך לפחות רבע
שעה להגיע ועוד רבע שעה מהרכבת ביעד ועד לדלת המבוקשת שם.
ואם הרכבת נוסעת במהירות ממוצעת (גם קשה להגיע לכך בפועל) של 220 קמ"ש
הרי שהנסיעה נטו תארך 6.25 שעות.
ככל שהיעד בין שתי הערים הולך וגודל, נניח 4,000 ק"מ כמו בארה"ב או אוסטרליה
או קנדה מחוף לחוף אין שום הצדקה כלל וכלל לרכבת, מעבר פוביות של אנשים.


יש וואחד הצדקה כאשר זה בינ"ל כגון היורוסטאר. שם כן צריך להגיע לפחות שעה
לפני הטיסה, שם כן יש ביקורת דרכונים ומכס וכו' שכל זה נחסך ברכבת, שכן
ביקורת הדרכונים נעשית תוך כדי נסיעה.
וגם במקרים של רכבת בינ"ל אם המרחקים הם מעל ל-2,000 ק"מ שום רכבת
לא תעשה זאת בזמן זהה או קצר מטיסה.
2,000 ק"מ בטיסה זה שעתיים וחצי + חצי שעה הגעה לנמל + שעתיים לפני הטיסה +
רבע שעה המתנה למזוודות + חצי שעה הגעה ליעד וקבלנו 5.75 שע' כאשר
ברכבת א-לה יורוסטאר זה יקח, רק הנסיעה נטו, 7 שעות.
אני מסכים איתך חלקית. הרכבות המוצדקות הן
בטווח של לילה אחד. לרכבות כאלו ביקוש רב ואף עצום בחלק מהמדינות (כשמדובר על קרונות שינה נורמליים בתעריפים שפויים, ולא איזה "Orient Express" למיליוניון העליון) כי הן חוסכות הוצאות על בית מלון, ועדיין מביאות אותך ליעדך (בדרך כלל למרכזה של עיר גדולה) בלי הטרטורים של הגעה לשדה תעופה וממנו. גם רכבות של לילה פלוס יום זוכות לביקוש כל עוד הן זולות מטיסה באותו המסלול.

הביקוש הוא לא פונקציה רק של המרחק, אלא גם של זמן כמובן. חלק מהרכבות הארוכות הן מהירות יחסית, אבל אצל רובן הגדול המהירות הממוצעת לא עולה על 60 קמ"ש (וגם 40 קמ"ש זה לא מפתיע). ולמרות זאת רכבות לילה שמחברות בין שתי ערים חשובות, וזמן הנסיעה בהן הוא בסביבות 8 שעות שאת רובן מבלים בשינה, זוכות לביקוש רב (כמובן מותנה בנוחות זמני היציאה וההגעה, רמת השירות, המחיר וכיו"ב).

במסילה הטרנס-סיבירית לעומת זאת, רק התיירים המשוגעים לדבר עוברים את כל המסלול במלואו. המקומיים עולים ויורדים בדרך. הרכבות הארוכות האלו מלאות ברוב ימות השנה, ובתקופות שיא בכלל קשה להשיג שם כרטיסים. וזה למרות שיש טיסות לכל הערים הגדולות שהמסילה עוברת דרכן, ובמחירים דומים לרכבת (פה ושם גם זולים יותר).
 
הרבה אנשים אוהבים לטייל בנסיעה ברכבות

שמע, אין הצדקה אמיתית לרכבות נוסעים
למרחקים עצומים של מעל, נניח, 1,600 ק"מ (אלף מייל יבשתיים).
שכן, אפילו אם הרכבת תסע כל הדרך על 300 קמ"ש לעשות 1,500 ק"מ במהירות
כזו יקח 5 שעות.
1,500 שעות במטוס נוסעים מודרני זה גג שעתיים טיסה.
עוד חצי שעה להגיע מהעיר לשדה התעופה, 3/4 השעה הגעה לפני ההמראה,
עוד רבע שעה המתנה למזוודות בשדה היעד ועוד שעה נסיעה ללב העיר הגדולה
אליה רצינו לנסוע, כמה לקח דלת לדלת במטוס?
4.5 שעות וזה כאשר הפרזתי.

לא צריך בד"כ בטיסות פנים להגיע 3/4 שעה לפני ההמראה. מנסיון הן בארץ
(הגעתי פעם באילת 45 דקות לפני והם הציעו לי לעלות על טיסה שיוצאת תוך
5 דקות, כמובן שהסכמתי) והן בעולם (בסידני הגעתי פחות מחצי שעה לפני הטיסה
וגם במלבורן יכולתי להגיע 15 דקות לפני ההמראה ולתפוס מקום, יש טיסה כל
רבע שעה[!!] בין מלבורן לסידני בשעות מסויימות ובשעות הכי לא תדירות יש
פעם בשעה טיסה)

בפועל דלת לדלת בין שתי ערים במרחק 1,500 ק"מ בתוך אותה מדינה זה 3.5
עד 4 שעות הכל כולל הכל.
ברכבת זה בחיים לא יצא פחות מ-5 שעות וגם לרכבת אמור לקחת לך לפחות רבע
שעה להגיע ועוד רבע שעה מהרכבת ביעד ועד לדלת המבוקשת שם.
ואם הרכבת נוסעת במהירות ממוצעת (גם קשה להגיע לכך בפועל) של 220 קמ"ש
הרי שהנסיעה נטו תארך 6.25 שעות.
ככל שהיעד בין שתי הערים הולך וגודל, נניח 4,000 ק"מ כמו בארה"ב או אוסטרליה
או קנדה מחוף לחוף אין שום הצדקה כלל וכלל לרכבת, מעבר פוביות של אנשים.


יש וואחד הצדקה כאשר זה בינ"ל כגון היורוסטאר. שם כן צריך להגיע לפחות שעה
לפני הטיסה, שם כן יש ביקורת דרכונים ומכס וכו' שכל זה נחסך ברכבת, שכן
ביקורת הדרכונים נעשית תוך כדי נסיעה.
וגם במקרים של רכבת בינ"ל אם המרחקים הם מעל ל-2,000 ק"מ שום רכבת
לא תעשה זאת בזמן זהה או קצר מטיסה.
2,000 ק"מ בטיסה זה שעתיים וחצי + חצי שעה הגעה לנמל + שעתיים לפני הטיסה +
רבע שעה המתנה למזוודות + חצי שעה הגעה ליעד וקבלנו 5.75 שע' כאשר
ברכבת א-לה יורוסטאר זה יקח, רק הנסיעה נטו, 7 שעות.
הרבה אנשים אוהבים לטייל בנסיעה ברכבות
תיירים לא מתחשבים בשיקולים כלכליים,
אחרת מדוע לישון במלון 5 כוכבים אם אפשר באכסניה או יותר טוב להשאר בבית.
 
כנראה שאינך מכיר את הרכבות בסין

בכל העולם הרכבות למרחקים ארוכים באמת
הן בדיחה.
מרחק ארוך באמת בעיני הוא מרחק של מעל ל-1,000 ק"מ.

באוסטרליה, קנדה ואפילו רוסיה אלו הן רכבות דיזל (לפחות עד לתחילת שנות ה-2000 הכוונה לרוסיה) ובתדירות די נמוכה.


הקו היחיד למרחקים עצומים שאיננו בדיחה הוא הקו בין לונדון לפריס ובריסל של הרכבת המהירה.
כנראה שאינך מכיר את הרכבות בסין
 
שם, מי בכלל מדבר על נוסעים???

בארה"ב רכבות הנוסעים למרחקים ארוכים הן בדיחה
שם, מי בכלל מדבר על נוסעים???
את מי זה מעניין? שם טסים למרחקים ארוכים.
אני מדבר על רכבות משא למרחקים ארוכים. משתמשים כמעט רק בדיזל. הם יודעים טוב מאוד מדוע. הקטע של אמינות בדיזל גובר על כל שימוש בקטרים חשמליים. לא אחת נראו מחזות של קטר דיזל גורר רכבת נוסעים או משא שהיתה רתומה לקטר חשמלי ששבק חיים או שהגיע לאזור עם הפסקות חשמל. רכבת משא שנתקעת פירושה הפסדים כספיים אדירים.
אני עדיין טוען ותמיד אטען שרק שילוב של דיזל עם חשמל יתן אופטימליות לקו המהיר. במערכת החשמלית החדשה תהיינה אלפי תקלות בשנה. תהיינה הרבה הפסקות חשמל. מה כבר יכול לקרות בדיזל?? על פי רוב יש שתקי מנוע שנגרמים עקב המחשב. הנהג יודע לנתק את המחשב ולהמשיך בנסיעה ידנית. ראיתי איך רוברט מתגבר על כל שתק מנוע בקטרי הבו-בו.
אתמול ביקשתי נתונים (עידכונים) על השוואה בין שתקי מנוע לדיזל מול חשמל באירופה מחבר יקר בגרמניה. נכון לשנה שעברה זה עמד על יחס של 37 לעומת 67 אחוזים, כלומר שקטרי הדיזל אמינים פי 2 מקטרי החשמל.
שלא תבין שאינני דוגל בהפעלת רכבות חשמליות בקו החדש לירושלים. אני מעדיף הפעלה חשמלית, למעט:
1. בימי חורף סוערים
2. בימי קייץ רותחים
3. במצבי חירום - במצב חירום יש להפעיל רכבות דיזל בלבד בכל הקווים.
 
67 = 63 כמובן.

שם, מי בכלל מדבר על נוסעים???
את מי זה מעניין? שם טסים למרחקים ארוכים.
אני מדבר על רכבות משא למרחקים ארוכים. משתמשים כמעט רק בדיזל. הם יודעים טוב מאוד מדוע. הקטע של אמינות בדיזל גובר על כל שימוש בקטרים חשמליים. לא אחת נראו מחזות של קטר דיזל גורר רכבת נוסעים או משא שהיתה רתומה לקטר חשמלי ששבק חיים או שהגיע לאזור עם הפסקות חשמל. רכבת משא שנתקעת פירושה הפסדים כספיים אדירים.
אני עדיין טוען ותמיד אטען שרק שילוב של דיזל עם חשמל יתן אופטימליות לקו המהיר. במערכת החשמלית החדשה תהיינה אלפי תקלות בשנה. תהיינה הרבה הפסקות חשמל. מה כבר יכול לקרות בדיזל?? על פי רוב יש שתקי מנוע שנגרמים עקב המחשב. הנהג יודע לנתק את המחשב ולהמשיך בנסיעה ידנית. ראיתי איך רוברט מתגבר על כל שתק מנוע בקטרי הבו-בו.
אתמול ביקשתי נתונים (עידכונים) על השוואה בין שתקי מנוע לדיזל מול חשמל באירופה מחבר יקר בגרמניה. נכון לשנה שעברה זה עמד על יחס של 37 לעומת 67 אחוזים, כלומר שקטרי הדיזל אמינים פי 2 מקטרי החשמל.
שלא תבין שאינני דוגל בהפעלת רכבות חשמליות בקו החדש לירושלים. אני מעדיף הפעלה חשמלית, למעט:
1. בימי חורף סוערים
2. בימי קייץ רותחים
3. במצבי חירום - במצב חירום יש להפעיל רכבות דיזל בלבד בכל הקווים.
67 = 63 כמובן.
 

easylivin

New member
הדוגמה הנגדית היא המסילה הטרנס-סיבירית

שם, מי בכלל מדבר על נוסעים???
את מי זה מעניין? שם טסים למרחקים ארוכים.
אני מדבר על רכבות משא למרחקים ארוכים. משתמשים כמעט רק בדיזל. הם יודעים טוב מאוד מדוע. הקטע של אמינות בדיזל גובר על כל שימוש בקטרים חשמליים. לא אחת נראו מחזות של קטר דיזל גורר רכבת נוסעים או משא שהיתה רתומה לקטר חשמלי ששבק חיים או שהגיע לאזור עם הפסקות חשמל. רכבת משא שנתקעת פירושה הפסדים כספיים אדירים.
אני עדיין טוען ותמיד אטען שרק שילוב של דיזל עם חשמל יתן אופטימליות לקו המהיר. במערכת החשמלית החדשה תהיינה אלפי תקלות בשנה. תהיינה הרבה הפסקות חשמל. מה כבר יכול לקרות בדיזל?? על פי רוב יש שתקי מנוע שנגרמים עקב המחשב. הנהג יודע לנתק את המחשב ולהמשיך בנסיעה ידנית. ראיתי איך רוברט מתגבר על כל שתק מנוע בקטרי הבו-בו.
אתמול ביקשתי נתונים (עידכונים) על השוואה בין שתקי מנוע לדיזל מול חשמל באירופה מחבר יקר בגרמניה. נכון לשנה שעברה זה עמד על יחס של 37 לעומת 67 אחוזים, כלומר שקטרי הדיזל אמינים פי 2 מקטרי החשמל.
שלא תבין שאינני דוגל בהפעלת רכבות חשמליות בקו החדש לירושלים. אני מעדיף הפעלה חשמלית, למעט:
1. בימי חורף סוערים
2. בימי קייץ רותחים
3. במצבי חירום - במצב חירום יש להפעיל רכבות דיזל בלבד בכל הקווים.
הדוגמה הנגדית היא המסילה הטרנס-סיבירית
היקף המטענים שעוברים בה הוא עצום, רובם ככולם תחת קטרים חשמליים. יש שם תחנות מיון בקנה מידה "אמריקאי". לרוסים אין שום ספק שחישמול המסילה היה כדאי בהחלט. הבעיה של האמריקאים היא שיש להם כבר רשת עצומה ולא מחושמלת. אז אם מחשמלים קו אחד או שניים, לא בטוח שבכלל יושג שיפור מערכתי (ואולי להיפך).

הנה דוגמה למסילת מטענים מחושמלת בארה"ב שאורכה קצר יחסית, כי הנעה חשמלית היא גם סופר-כדאית כשמדובר על שינוע מטענים כבדים ביותר בכמויות כאלו.
 
ארה"ב איננה ברה"מ. מנטליות רכבתית שונה

הדוגמה הנגדית היא המסילה הטרנס-סיבירית
היקף המטענים שעוברים בה הוא עצום, רובם ככולם תחת קטרים חשמליים. יש שם תחנות מיון בקנה מידה "אמריקאי". לרוסים אין שום ספק שחישמול המסילה היה כדאי בהחלט. הבעיה של האמריקאים היא שיש להם כבר רשת עצומה ולא מחושמלת. אז אם מחשמלים קו אחד או שניים, לא בטוח שבכלל יושג שיפור מערכתי (ואולי להיפך).

הנה דוגמה למסילת מטענים מחושמלת בארה"ב שאורכה קצר יחסית, כי הנעה חשמלית היא גם סופר-כדאית כשמדובר על שינוע מטענים כבדים ביותר בכמויות כאלו.
ארה"ב איננה ברה"מ. מנטליות רכבתית שונה
ואני מניח שגם היקף מטענים גדול יותר בארה"ב. אני מסכים שחישמול כלל המסילות בארה"ב יעלה הון עתק ולא כלכלי. הבעיה היא שיש המון רכבות חשמליות תקולות. כאשר הייתי באנגליה בסוף שנות ה-90 במשך תקופה מאוד ארוכה, זכורות לי עשרות רכבות חשמליות תקולות. דיזל? אפילו לא תקול אחד !
 

amit1270

New member
מי מדבר על נוסעים? כל מי שכתב בשרשור הזה

שם, מי בכלל מדבר על נוסעים???
את מי זה מעניין? שם טסים למרחקים ארוכים.
אני מדבר על רכבות משא למרחקים ארוכים. משתמשים כמעט רק בדיזל. הם יודעים טוב מאוד מדוע. הקטע של אמינות בדיזל גובר על כל שימוש בקטרים חשמליים. לא אחת נראו מחזות של קטר דיזל גורר רכבת נוסעים או משא שהיתה רתומה לקטר חשמלי ששבק חיים או שהגיע לאזור עם הפסקות חשמל. רכבת משא שנתקעת פירושה הפסדים כספיים אדירים.
אני עדיין טוען ותמיד אטען שרק שילוב של דיזל עם חשמל יתן אופטימליות לקו המהיר. במערכת החשמלית החדשה תהיינה אלפי תקלות בשנה. תהיינה הרבה הפסקות חשמל. מה כבר יכול לקרות בדיזל?? על פי רוב יש שתקי מנוע שנגרמים עקב המחשב. הנהג יודע לנתק את המחשב ולהמשיך בנסיעה ידנית. ראיתי איך רוברט מתגבר על כל שתק מנוע בקטרי הבו-בו.
אתמול ביקשתי נתונים (עידכונים) על השוואה בין שתקי מנוע לדיזל מול חשמל באירופה מחבר יקר בגרמניה. נכון לשנה שעברה זה עמד על יחס של 37 לעומת 67 אחוזים, כלומר שקטרי הדיזל אמינים פי 2 מקטרי החשמל.
שלא תבין שאינני דוגל בהפעלת רכבות חשמליות בקו החדש לירושלים. אני מעדיף הפעלה חשמלית, למעט:
1. בימי חורף סוערים
2. בימי קייץ רותחים
3. במצבי חירום - במצב חירום יש להפעיל רכבות דיזל בלבד בכל הקווים.
מי מדבר על נוסעים? כל מי שכתב בשרשור הזה
על זה כל הוויכוח. אף אחד לא מחשמל את רכבות המשא בארץ.
 
נתת יעוץ לזה שענה לעיתונאי של דוזטס הא??

מי מדבר על נוסעים? כל מי שכתב בשרשור הזה
על זה כל הוויכוח. אף אחד לא מחשמל את רכבות המשא בארץ.
נתת יעוץ לזה שענה לעיתונאי של דוזטס הא??
טביעות ידך ניכרות שם....
ללא דיזל, אין אופטימליות וללא דיזל אין מענה בשעת חירום. אתה "מתעסק" בנושאי מחקר מתחום הביולוגיה המולקולרית....את תחום החשמל תשאיר למי שמבין, או.קיי? מדינת ישראל אינה דומה לשום מדינה אחרת בעולם כי אנו אי של חשמל ללא גיבוי מסביב ! זה כבר נותן לך להבין מדוע יש עדיפות לדיזל.
רואים שמעולם לא ביקרת באתרי הרשת של האוייב מצפון....המטרה הראשונה במלחמת לבנון השלישית תהיה תחנות הכח ומסילות הברזל, תוך מתן דגש עליון לציר האיילון ולגשרי הרכבת החדשה לירושלים. רכבת חשמלית מאוד פגיעה. דיזל שורד כפי ששרד מצויין את הסערה האחרונה. מה שלא שרד היא התשתית שבנו כל החוכמולוגים שהתבססו על מהנדסים מטעמם...
מה לא שרד הדיזל? מה? כל מנועי דגם ה-710 הונעו בלי בעיה ! כנ"ל כל מנועי הדיזל מדגם 645 ! מה לא שרד בסערה האחרונה? רק התשתית שבנו ברשלנות נוראה בכל ציר האיילון ובדרך למודיעין ! הכל רשלני עד אימה ! הכל חפ-לאפ ! מישהו בטח עשה קופה מזה ! ועוד מצחיקה אותי התשובה של הרכבת למאמר של ירון. כתוב שם שסופה כזו מתרחשת אחת לחמישים שנה....חה-חה-חה !!! הכותב כנראה ילדון צעיר?! ומה עם הסופות של 2003, 1992, 1983, 1975, 1968 ???????? הרי בכולן היתה כמות שלג גדולה יותר מזו של 2013 ! העונה לירון לא הכין שיעורי בית או שאין לו תואר בגאוגרפיה ככל הנראה או מסתמך על דברים של אחרים.....חלק מהדברים מעלילות עלי בבא ו-40 המוקיונים.....
 

Rubim88

New member
זה לא קשור לשכל או למרחקים ארוכים

מסכים עם חלק מדבריך. נסעתי בשוויץ
במנהרה מאוד ארוכה בשנת 1996. ברור שמאז השתנו דברים. אך לאמריקאים יש שכל: בארה"ב 95% מהקטרים הם דיזל. למרחקים ארוכים עדיף דיזל. בישראל אין מרחקים ארוכים. כאן עדיף חשמל בקו המהיר אך חייבת להיות אופצייה לדיזל באופן מיידי בשעת חירום או בשעות לחץ של קייץ כאשר רשת החשמל בארץ על הקשקש. וגם בעת סופות חורפיות. תמיד עדיף להסתמך על יותר משיטת הפעלה אחת כדי להבטיח המשך מתן שירות בכל תנאי, מצב בטחוני או WHATEVER. והיות ותהיינה כאן בארץ שתי השיטות במקביל, יש להסתמך גם על דיזל, וגם בקו המהיר ובכל קו אחר. מבחינת שתקי מנוע, דיזל עדיף בהרבה. הפסקת חשמל בעת שרכבת נמצאת בתוך המנהרה הארוכה עלולה להסתיים באסון. דיזל לא מושפע מהפסקות חשמל ולפי התחזית מצב הפסקות החשמל בארץ רק יילך ויחמיר. זה גם ככה מחמיר משנה לשנה. לא נותנים לחברת החשמל להקים תחנות נוספות ואולי עכשיו עם עודפי הגז ישתנה המצב. ?
זה לא קשור לשכל או למרחקים ארוכים
זה קשור לכדאיות כלכלית, מדובר בהרבה פרמטרים שצריך לשכלל ולראות אם זה שווה במקרה X.
במקרה האמריקאי, מחירי דלקים נמוכים, חלק גדול מהמסילות נמצא במקומות דלילים(חשמול דורש הזנה מקו מתח עליון - לא דבר נפוץ במקומות כאלה ודורש השקעה נוספת), רכבות משא בכל מקרה דורשות מעט אנרגיה יחסית כמו שהסברתי פה כך שהחסכון קטן יותר, במיוחד כשמשתמשים ברכבות ארוכות כמו בארה"ב.
 

Rubim88

New member
נו ו?

באנגליה נסעתי עם דיזל במנהרות ארוכות בלי בעיה
המערכת עליה אתה מדבר ניתנת להוספה במחיר לא בשמיים. השאלה היא רק אם כדאי להוסיף אותה.
גם בשוויץ נסעתי, גם עם דיזל ישן במנהרות ולא היתה שום בעיה.
אני תומך בהפעלת רכבות חשמליות בקו המהיר אך בשילוב עם דיזל.
יש לי טבלה המראה על שתקי מנוע במדינות רבות. קיבלתי אותה מחבר ב- DB בשעתו ואני מקבל עידכונים מדי שנה בחודש ינואר.
מספר שתקי המנוע בדיזל קטן יותר כלומר נסיעה ברכבת דיזל אמינה יותר. זה משמעותי כאשר מדובר בקו הנמצא במדינה השרוייה במצב בטחוני חמור כמו שלנו.
כאן יש לא מעט הפסקות חשמל והמערכת רעועה בהרבה מקומות. למרות שאני תומך בהפעלת קרונועים חשמליים בקו המהיר, אי אפשר להסתמך רק עלייהם ובשעת חירום צריך לעבור ולהשתמש רק בדיזל. נכונים הדברים לימים שבהם אספקת החשמל מגיעה כמעט למקסימום מיכולתה. ולא חסרו ימים כאלה בשנה האחרונה.
ביולי אוגוסט רותח כאן האויר ובדיוק בחודשים האלה כדאי להשתמש בדיזל. גם בגרמניה לא חסרות הפסקות חשמל ואת זה אני יודע ממשפחתי שם. ההבדל הוא שאצלכם אין מצב חירום בטחוני ואין מסביבכם אוייבים ממרבית הכיווונים כמו אצלנו.
יש כאמור יתרונות וחסרונות להפעלת רכבות בחשמל ו/או בדיזל ולכן חובה למצוא את שביל הזהב, כלומר בהפעלה משולבת של שתי השיטות באותם קווים עד אשר יהיה מספיק חשמל כאן או עד שיהיה מצב בטחוני אחר ושפוי.
עד כאן.
נו ו?
טכנית אחרי שמתאימים את המנהרה ואת הקטרים, ברור שאפשר. פרקטי? נוגד כל הגיון.
לגבי ההמשך שנוגד את המציאות, אני מזמן הפסקתי להתייחס לקשקושים ולכן פה זה מסתיים.
 
קשקושים? אולי תרחץ את הפה עם סנו-X לימון

נו ו?
טכנית אחרי שמתאימים את המנהרה ואת הקטרים, ברור שאפשר. פרקטי? נוגד כל הגיון.
לגבי ההמשך שנוגד את המציאות, אני מזמן הפסקתי להתייחס לקשקושים ולכן פה זה מסתיים.
קשקושים? אולי תרחץ את הפה עם סנו-X לימון
לפני שאתה מאשר לאצבעות שלך להמשיך להקליד???!!
כהרגלך, אתה יורד לפסים אישיים ואינך עונה באופן מקצועי למה שנשאלת !
המערכת עליה דיברת עולה 13 אלף דולר ! אפשר להשיג אותה גם ב-8000 דולר לקטר מיצרן מקביל.
זו עלות אפסית. מה נוגד את ההיגיון? איזה היגיון??! של מי ההיגיון??!
אתה בכלל לא קראת את הדברים ורק התנפלת.
ראיתי שבנשיונאל ג'אוגרפיק, בהרבה מקרים הצייד הופך לניצוד. לא הפנמת עד היום??
מה שלא הגיוני הוא להפעיל את הקו המהיר רק על חשמל. כאן אין היגיון. שילוב של חשמל ודיזל ייתן אופטימיזצייה לקו בכל תנאי ובכל מצב בטחוני או אחר. מה יהיה אם תיתקע עם קטר חשמלי באמצע המנהרה הארוכה בהפסקת חשמל? מי מבטיח לך שזה לא יקרה? מי יחלץ את הרכבת הזו??? יורו 4000 כמובן ! ומה יקרה אם תפרוץ שריפה באחד הקרונות בתוך המנהרה הארוכה והחשמל ינותק כתוצאה מקצר? עד שיגיעו הטכנאים, 100 נוסעים כבר לא יהיו איתנו. דיזל יפעל בכל מצב ! (כמובן שיש לעשות הכל מהר כדי שמלאי החמצן לא ייגמר ואז גם מנוע דיזל לא יוכל לפעול). צריך לחשוב בכובד ראש על הכל. כאן בארץ לא חשבו על הכל. גזור ושמור את ההודעה הזו לימים קשים שעוד צפויים בקו...
 

Rubim88

New member
קצת הבנת הנקרא..

קשקושים? אולי תרחץ את הפה עם סנו-X לימון
לפני שאתה מאשר לאצבעות שלך להמשיך להקליד???!!
כהרגלך, אתה יורד לפסים אישיים ואינך עונה באופן מקצועי למה שנשאלת !
המערכת עליה דיברת עולה 13 אלף דולר ! אפשר להשיג אותה גם ב-8000 דולר לקטר מיצרן מקביל.
זו עלות אפסית. מה נוגד את ההיגיון? איזה היגיון??! של מי ההיגיון??!
אתה בכלל לא קראת את הדברים ורק התנפלת.
ראיתי שבנשיונאל ג'אוגרפיק, בהרבה מקרים הצייד הופך לניצוד. לא הפנמת עד היום??
מה שלא הגיוני הוא להפעיל את הקו המהיר רק על חשמל. כאן אין היגיון. שילוב של חשמל ודיזל ייתן אופטימיזצייה לקו בכל תנאי ובכל מצב בטחוני או אחר. מה יהיה אם תיתקע עם קטר חשמלי באמצע המנהרה הארוכה בהפסקת חשמל? מי מבטיח לך שזה לא יקרה? מי יחלץ את הרכבת הזו??? יורו 4000 כמובן ! ומה יקרה אם תפרוץ שריפה באחד הקרונות בתוך המנהרה הארוכה והחשמל ינותק כתוצאה מקצר? עד שיגיעו הטכנאים, 100 נוסעים כבר לא יהיו איתנו. דיזל יפעל בכל מצב ! (כמובן שיש לעשות הכל מהר כדי שמלאי החמצן לא ייגמר ואז גם מנוע דיזל לא יוכל לפעול). צריך לחשוב בכובד ראש על הכל. כאן בארץ לא חשבו על הכל. גזור ושמור את ההודעה הזו לימים קשים שעוד צפויים בקו...
קצת הבנת הנקרא..
אמרתי שטכנית זה אפשרי(מערכת לקטר, אוורור למנהרות), זה נוגד כל הגיון תפעולי/כלכלי - לא עושים את זה בשום מקום בעולם. למקרה חירום יש קטרי חילוץ ואפילו קרונועי כיבוי והצלה, בארץ לא עושים שום דבר חדש או חלוצי.
הקשקושים מתחילים החל מהמשפט הרביעי וכמו שאמרתי אני לא הולך אפילו להתייחס אליהם.
 
אצלך הקישקושים מתחילים עוד לפני שכתבת מילה

קצת הבנת הנקרא..
אמרתי שטכנית זה אפשרי(מערכת לקטר, אוורור למנהרות), זה נוגד כל הגיון תפעולי/כלכלי - לא עושים את זה בשום מקום בעולם. למקרה חירום יש קטרי חילוץ ואפילו קרונועי כיבוי והצלה, בארץ לא עושים שום דבר חדש או חלוצי.
הקשקושים מתחילים החל מהמשפט הרביעי וכמו שאמרתי אני לא הולך אפילו להתייחס אליהם.
אצלך הקישקושים מתחילים עוד לפני שכתבת מילה
אחת. בשום מדינה בעולם אין מצב בטחוני כמו שלנו ואין מה להשוות עם שום מדינה אחרת.
קטרי חילוץ הם בדרך-כלל קטרי דיזל. אני מציע שתחזור לישראל ותתחיל לתת יעוץ לרכבת. קצת קשה לסמוך על יועצים ומלככי פינכה מחוץ לכדור הארץ...
אף אחד לא ביקש ממך להתייחס לדבריי. אתה נדחפת והתחלת לנבל את הפה כהרגלך מימים ימימה.
דרך-אגב: תמונות של קרון הניהוג 507 בעיר דיסלדורף, תופענה בקומונה עד ליום שישי. תבדוק מי הם שלושת חובבי הרכבת הגדולים ביותר בגרמניה שלך....לאחד מהם יש משהו משותף איתי: שם משפחה זהה וקשר דם... תיבת הדואר שלי מפוצצת מדי בוקר מחומר המגיע מגרמניה שלך... ולמה אני מספר את כל זה? כי אצלכם בגרמניה קיים ספר עב כרס על איוורור מנהרות לרכבת. מומלץ לך לקרוא אותו......(לפני שתמשיך בשרשור). אני התרשמתי שאתה רציני, אזי איך קוראים לספר? אם תהיה פעם בישראל, תוכל לעיין בו בבית הקפה הסמוך לביתי.
 

Rubim88

New member
אני מאמין

אצלך הקישקושים מתחילים עוד לפני שכתבת מילה
אחת. בשום מדינה בעולם אין מצב בטחוני כמו שלנו ואין מה להשוות עם שום מדינה אחרת.
קטרי חילוץ הם בדרך-כלל קטרי דיזל. אני מציע שתחזור לישראל ותתחיל לתת יעוץ לרכבת. קצת קשה לסמוך על יועצים ומלככי פינכה מחוץ לכדור הארץ...
אף אחד לא ביקש ממך להתייחס לדבריי. אתה נדחפת והתחלת לנבל את הפה כהרגלך מימים ימימה.
דרך-אגב: תמונות של קרון הניהוג 507 בעיר דיסלדורף, תופענה בקומונה עד ליום שישי. תבדוק מי הם שלושת חובבי הרכבת הגדולים ביותר בגרמניה שלך....לאחד מהם יש משהו משותף איתי: שם משפחה זהה וקשר דם... תיבת הדואר שלי מפוצצת מדי בוקר מחומר המגיע מגרמניה שלך... ולמה אני מספר את כל זה? כי אצלכם בגרמניה קיים ספר עב כרס על איוורור מנהרות לרכבת. מומלץ לך לקרוא אותו......(לפני שתמשיך בשרשור). אני התרשמתי שאתה רציני, אזי איך קוראים לספר? אם תהיה פעם בישראל, תוכל לעיין בו בבית הקפה הסמוך לביתי.
אני מאמין
שאפשר לתת לקוראים להבין בעצמם מי נכנס לפסים אישיים ומי מקשקש.
 
ואני לא רק מאמין בזה: אני גם מאמין שאתה

אני מאמין
שאפשר לתת לקוראים להבין בעצמם מי נכנס לפסים אישיים ומי מקשקש.
ואני לא רק מאמין בזה: אני גם מאמין שאתה
פרובוקטור שמחפש מריבות שתסתרנה את הבנתך הקלושה בכל המאטרייה הרכבתית....
אנחנו יודעים היטב שקשה לך עם העובדה שיש כאן אחרים עם הבנה מקצועית ולא חובבנית מתוצרת גרמניה...
 

Rubim88

New member


ואני לא רק מאמין בזה: אני גם מאמין שאתה
פרובוקטור שמחפש מריבות שתסתרנה את הבנתך הקלושה בכל המאטרייה הרכבתית....
אנחנו יודעים היטב שקשה לך עם העובדה שיש כאן אחרים עם הבנה מקצועית ולא חובבנית מתוצרת גרמניה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה