ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד

מצב
הנושא נעול.
לגבי בני ברק:

אתה מאלץ אותי לחזור על עצמי שוב:
"מה לעשות, לא הכל תמיד יוצא מושלם." השם כפר יהושע יותר טוב מהשם המטעה "יקנעם", והשם "בני ברק - קניון איילון" יותר טוב מהשם בני ברק. אם יש לך הצעה טובה יותר עבור כפר יהושע מאשר "יקנעם" אם "מגדל העמק", אתה מוזמן להציע. (אגב: מאותם השיקולים גם התנגדתי להצעה המקורית לקרוא לתחנת כפר מנחם בשם "קרית מלאכי", כי מה לעשות - התחנה מרוחקת 8 ק"מ על הכביש מהכניסה לעיר, והשם הזה הוא פשוט לעג לרש שנועד ליצור מצג שווא כאילו שמקימים תחנה בקרית מלאכי. כפר מנחם הוא יישוב קטן מאוד, אבל מה לעשות - הצעה טובה יותר לשם התחנה טרם התקבלה במערכת.)

מכיוון שאנחנו הולכים סחור-סחור, אשמח אם תאמר את המילה האחרונה בנושא, בתנאי שהיא אכן תהיה בנושא... שהוא: שמה הלא-מוצלח של תחנת בני ברק.
לגבי בני ברק:
אין לי בעיה עם השם "בני ברק -קניון איילון". יש לי בעיה עם מחיקת השם בני ברק לחלוטין משם התחנה.

לגבי כפר יהושע, לא הצעתי "יקנעם" אלא "יקנעם - קרית טבעון", אבל בכל מקרה השם כפר יהושע הוא שם רע כי הוא גם שם מבלבל ורבים בישראל (מה לעשות) לא יודעים היכן נמצא כפר יהושע ומה ההבדל בינו לבין בית יהושע שגם על שמו יש שם תחנה. כבר עדיף לקרוא לתחנה הזו "רמת דוד" שבזכות בסיס חיל האוויר הרבה יותר אנשים יודעים באיזה איזור מדובר ואפילו, כפי שרשמתי קודם, שם שמזכיר את עמק יזרעאל, אם לא רוצים לקשור אותה בשמה לשני הישובים הגדולים הנמצאים באיזור שלה.
"כפר יהושע" ו"כפר ברוך" יעוררו הרבה שאלות מסוג "איפה זה?".
את "אחיהוד" לפחות מכירים בגלל שזה שמו של צומת ראשי בגליל. לכפר יהושע וכפר ברוך אין גם את זה. לא יחסרו אנשים שללא ויקיפדיה, השמות הללו אפילו לא ירמזו להם האם מדובר בתחנה בצפון, מרכז או דרום המדינה.
לגבי "בני ברק", לפחות רוב האנשים כן יודעים שמדובר בעיר בגוש דן ולא באצבע הגליל או בערבה.
 

Subi777

New member
האם ההחלטה על השמות היא של הרכבת

לגבי בני ברק:
אין לי בעיה עם השם "בני ברק -קניון איילון". יש לי בעיה עם מחיקת השם בני ברק לחלוטין משם התחנה.

לגבי כפר יהושע, לא הצעתי "יקנעם" אלא "יקנעם - קרית טבעון", אבל בכל מקרה השם כפר יהושע הוא שם רע כי הוא גם שם מבלבל ורבים בישראל (מה לעשות) לא יודעים היכן נמצא כפר יהושע ומה ההבדל בינו לבין בית יהושע שגם על שמו יש שם תחנה. כבר עדיף לקרוא לתחנה הזו "רמת דוד" שבזכות בסיס חיל האוויר הרבה יותר אנשים יודעים באיזה איזור מדובר ואפילו, כפי שרשמתי קודם, שם שמזכיר את עמק יזרעאל, אם לא רוצים לקשור אותה בשמה לשני הישובים הגדולים הנמצאים באיזור שלה.
"כפר יהושע" ו"כפר ברוך" יעוררו הרבה שאלות מסוג "איפה זה?".
את "אחיהוד" לפחות מכירים בגלל שזה שמו של צומת ראשי בגליל. לכפר יהושע וכפר ברוך אין גם את זה. לא יחסרו אנשים שללא ויקיפדיה, השמות הללו אפילו לא ירמזו להם האם מדובר בתחנה בצפון, מרכז או דרום המדינה.
לגבי "בני ברק", לפחות רוב האנשים כן יודעים שמדובר בעיר בגוש דן ולא באצבע הגליל או בערבה.
האם ההחלטה על השמות היא של הרכבת
בלבד?

בערים למשל, לשנות שם של רחוב או להציע שם של רחוב זה חתיכת בירוקרטיה. צריך לשלוח הצעה, לנמק, צריכה להתכנס ועדה, צריך להביא מומחים, צריך לשלם כסף למומחה שיבדוק היסטוריה והשפעות כדי לוודא שזה לא משהו שמסמל גם דברים שלילים וכו'...

איך זה עובד ברכבת?
 

Subi777

New member
למה להתמקד בבני ברק? התשובה פשוטה.

הטיעונים שלכם נכונים להרבה תחנות
חוף הכרמל -> תחנת מת"ם
חיפה בת גלים -> תחנת רמב"ם
חיפה מרכז השמונה -> תחנת נמל חיפה
תל אביב השלום -> תחנת עזריאלי-הקריה
תל אביב ההגנה -> תחנת מרכזית ת"א
בית יהושע -> תחנת נתניה - דרום או תחנת אזה"ת נתניה - דרום
ראשון לציון משה דיין -> תחנת מערב ראשון לציון או ראשון לציון - קניונים
ראשון לציון הראשונים -> תחנת ראשון לציון דרום - נס ציונה
כפר יהושע -> תחנת יקנעם - קרית טבעון
כפר ברוך -> תחנת מגדל העמק
למה להתמקד רק בתחנת בני ברק?
לעשות מהלך שלם של שינוי גישה זה שונה מאשר להתמקד רק בתחנה אחת שיש לנם את השם "בני ברק":.

אני אהיה בעד שינוי שם תחנת בני ברק כאשר שם תחנת בית יהושע ישונה.
למה להתמקד בבני ברק? התשובה פשוטה.
כי בניגוד לשאר הדוגמאות שחלקן מאוד נכונות... בני ברק נמצאת בתחתית הרשימה של התחנות המכניסות (אולי היא אף מפסידה כסף) והן מבחינת כמות הנוסעים.
לכן, אם מתחילים מאיפשהו, כדאי להתחיל משם..

כשאתה צריך לשפר ציון ממוצע כללי, רצוי שתשפר את הקורס שבו יש לך את הציון הכי נמוך ואשר יש לו פוטנציאל הכי גדול לגדול (לצורך העניין, אתה תעדיף לשפר ציון 55 ב5 יח"ל מתמטיקה על פני ציון 70 ב2 יח"ל תנ"כ) - לא כך?
 
אני בספק אם השם הוא גורם משמעותי לכך

למה להתמקד בבני ברק? התשובה פשוטה.
כי בניגוד לשאר הדוגמאות שחלקן מאוד נכונות... בני ברק נמצאת בתחתית הרשימה של התחנות המכניסות (אולי היא אף מפסידה כסף) והן מבחינת כמות הנוסעים.
לכן, אם מתחילים מאיפשהו, כדאי להתחיל משם..

כשאתה צריך לשפר ציון ממוצע כללי, רצוי שתשפר את הקורס שבו יש לך את הציון הכי נמוך ואשר יש לו פוטנציאל הכי גדול לגדול (לצורך העניין, אתה תעדיף לשפר ציון 55 ב5 יח"ל מתמטיקה על פני ציון 70 ב2 יח"ל תנ"כ) - לא כך?
אני בספק אם השם הוא גורם משמעותי לכך
לתחנת בני ברק יש חסרון אחד גדול (לעומת תחנת בית יהושע למשל) והוא שהיא נמצאת על מסילה משנית של הרכבת ולא על מסילה ראשית כמו מסילת החוף.
כשיש את תחנת האוניברסיטה הנמצאת על המסילה הראשית ועוברים בה חלק נכבד מקווי רכבת ישראל (פרבריים ובינעירוניים) ולא רק קו אחד פרברי וממנה יש קווי אוטובוס תדירים למוקדי העניין הקרובים לתחנת בני ברק ולרבים יותר נוח לעבור בתחנת האוניברסיטה מרכבת לאוטובוס מאשר לעבור ולהמתין לרכבת אחרת שממנה בחלק מהמקרים יצטרכו גם כן עוד אוטובוס או ללכת 15-20 דקות ברגל, אז לא פלא שתחנת בני ברק לא מושכת הרבה נוסעים.
כאשר לעובדי קרית עתידים יש שאטל מתחנת האוניברסיטה, לא פלא שהם לא נוסעים דרך תחנת בני ברק.
השם אולי ישפיע בשוליים, הוא לא יגרום לעלייה באחוזים ניכרים במספר הנוסעים מ/ל תחנת בני ברק.
הגורם שציינתי וגורם נוסף שהוא הנגישות הלא טובה מהתחנה לאזור רמת החייל מכריעים הרבה יותר.
הנה דוגמה: לתושבי כפר סבא והוד השרון יש רכבת ישירה שמגיעה לתחנת בני ברק עוד לפני שמגיעה לתחנות תל אביב ואלה מביניהם שנוסעים בתחבורה ציבורית ודאי יודעים היכן בדיוק נמצאת תחנת בני ברק ולמה היא קרובה, ובכל זאת הם ביקשו את קו 259 לעתידים. הדוגמה הזו אפילו יותר חזקה כי אותו קו 259 עובר בסמוך לתחנת הרכבת הוד השרון - סוקולוב ובכל זאת לדעת תושבי כפר סבא והוד השרון יש בו צורך. מדוע? לא בגלל שלתחנת בני ברק קוראים בני ברק, אלא כי אוטובוס שיביא אותם עד רמת החייל ועתידים נוח להם יותר מרכבת לתחנת בני ברק שהנגישות ממנה לאזור רמת החייל לא נוחה.
 

Subi777

New member
זו בדיוק אותה הסיטואציה

אני בספק אם השם הוא גורם משמעותי לכך
לתחנת בני ברק יש חסרון אחד גדול (לעומת תחנת בית יהושע למשל) והוא שהיא נמצאת על מסילה משנית של הרכבת ולא על מסילה ראשית כמו מסילת החוף.
כשיש את תחנת האוניברסיטה הנמצאת על המסילה הראשית ועוברים בה חלק נכבד מקווי רכבת ישראל (פרבריים ובינעירוניים) ולא רק קו אחד פרברי וממנה יש קווי אוטובוס תדירים למוקדי העניין הקרובים לתחנת בני ברק ולרבים יותר נוח לעבור בתחנת האוניברסיטה מרכבת לאוטובוס מאשר לעבור ולהמתין לרכבת אחרת שממנה בחלק מהמקרים יצטרכו גם כן עוד אוטובוס או ללכת 15-20 דקות ברגל, אז לא פלא שתחנת בני ברק לא מושכת הרבה נוסעים.
כאשר לעובדי קרית עתידים יש שאטל מתחנת האוניברסיטה, לא פלא שהם לא נוסעים דרך תחנת בני ברק.
השם אולי ישפיע בשוליים, הוא לא יגרום לעלייה באחוזים ניכרים במספר הנוסעים מ/ל תחנת בני ברק.
הגורם שציינתי וגורם נוסף שהוא הנגישות הלא טובה מהתחנה לאזור רמת החייל מכריעים הרבה יותר.
הנה דוגמה: לתושבי כפר סבא והוד השרון יש רכבת ישירה שמגיעה לתחנת בני ברק עוד לפני שמגיעה לתחנות תל אביב ואלה מביניהם שנוסעים בתחבורה ציבורית ודאי יודעים היכן בדיוק נמצאת תחנת בני ברק ולמה היא קרובה, ובכל זאת הם ביקשו את קו 259 לעתידים. הדוגמה הזו אפילו יותר חזקה כי אותו קו 259 עובר בסמוך לתחנת הרכבת הוד השרון - סוקולוב ובכל זאת לדעת תושבי כפר סבא והוד השרון יש בו צורך. מדוע? לא בגלל שלתחנת בני ברק קוראים בני ברק, אלא כי אוטובוס שיביא אותם עד רמת החייל ועתידים נוח להם יותר מרכבת לתחנת בני ברק שהנגישות ממנה לאזור רמת החייל לא נוחה.
זו בדיוק אותה הסיטואציה
כמו בקריות.. יוממים מקרית אתא וביאליק מגיעים עם הרכב שלהם לקריית מוצקין ולא לק. חיים או חוצות המפרץ או לב המפרץ... הסיבה לזה היא כי הרכבת נותנת עדיפות לק. מוצקין על פני התחנות האחרות.. אולי זה השתנה בלוח הזמנים האחרון.

הנקודה היא שיש בכוחה של הרכבת להפוך תחנה משנית לתחנה עיקרית... חלק מזה הוא גם שינוי שם.
למה למשל בנימיה תחנה כה גדולה? בקלות יכלו לגרום לה להפוך לתחנה משנית וזניחה אם הרכבות היו מגיעות רק עד נתניה. כמו שאמרתי לפני כן, לפעמים הגדלת היצע גורר הגדלת ביקוש.. ולפעמים לא שמים לב לפרטים הקטנים שמונעים הצלחה...
אני לא יודע מה השיקולים של הרכבת להציע שאטל מהאוניברסיטה ולא מבני ברק ואני גם לא מכיר ממש את האזור.. מה שאני כן יכול להגיד הוא שדווקא בגלל שאני לא מכיר את האזור, אם לא היו אומרים לי שתחנת בני ברק סמוכה לקניון איילון, הייתי מגיע לשם עם רכב כשהייתי צריך כי לא הייתי לוקח את הרכבת בכלל כאופציה. ואני בטוח שיש עוד אנשים רבים שמתנהלים בצורה כזאת.. מידע צריך להיות נגיש... גם אם לא בשם התחנה, לפחות בפרסומים...

זה משהו שקשה להסביר לאנשים שחיים ונושמים תחום מסוים...
בתעופה למשל יש לזה דוגמאות טובות, עשרות ומאות אנשי עסקים נוסעים כל הזמן בין ישראל לסיאול... היה סקר שביצעו לא מזמן וגילו שרוב אנשי העסקים האלה בכלל לא מודעים לעובדה שקוריאן אייר מפעילה קו ישיר בין היעדים.. הם בכלל לא היו מודעים! והם נוסעים תדירים בקו! הנגשת מידע הוא צעד מאוד חשוב, ולצאת מנקודת הנחה שכל אדם עושה סקר ומחקר לפני כל החלטה שהוא לוקח היא הנחה לא נכונה...
 
זו לא בדיוק אותה הסיטואציה

זו בדיוק אותה הסיטואציה
כמו בקריות.. יוממים מקרית אתא וביאליק מגיעים עם הרכב שלהם לקריית מוצקין ולא לק. חיים או חוצות המפרץ או לב המפרץ... הסיבה לזה היא כי הרכבת נותנת עדיפות לק. מוצקין על פני התחנות האחרות.. אולי זה השתנה בלוח הזמנים האחרון.

הנקודה היא שיש בכוחה של הרכבת להפוך תחנה משנית לתחנה עיקרית... חלק מזה הוא גם שינוי שם.
למה למשל בנימיה תחנה כה גדולה? בקלות יכלו לגרום לה להפוך לתחנה משנית וזניחה אם הרכבות היו מגיעות רק עד נתניה. כמו שאמרתי לפני כן, לפעמים הגדלת היצע גורר הגדלת ביקוש.. ולפעמים לא שמים לב לפרטים הקטנים שמונעים הצלחה...
אני לא יודע מה השיקולים של הרכבת להציע שאטל מהאוניברסיטה ולא מבני ברק ואני גם לא מכיר ממש את האזור.. מה שאני כן יכול להגיד הוא שדווקא בגלל שאני לא מכיר את האזור, אם לא היו אומרים לי שתחנת בני ברק סמוכה לקניון איילון, הייתי מגיע לשם עם רכב כשהייתי צריך כי לא הייתי לוקח את הרכבת בכלל כאופציה. ואני בטוח שיש עוד אנשים רבים שמתנהלים בצורה כזאת.. מידע צריך להיות נגיש... גם אם לא בשם התחנה, לפחות בפרסומים...

זה משהו שקשה להסביר לאנשים שחיים ונושמים תחום מסוים...
בתעופה למשל יש לזה דוגמאות טובות, עשרות ומאות אנשי עסקים נוסעים כל הזמן בין ישראל לסיאול... היה סקר שביצעו לא מזמן וגילו שרוב אנשי העסקים האלה בכלל לא מודעים לעובדה שקוריאן אייר מפעילה קו ישיר בין היעדים.. הם בכלל לא היו מודעים! והם נוסעים תדירים בקו! הנגשת מידע הוא צעד מאוד חשוב, ולצאת מנקודת הנחה שכל אדם עושה סקר ומחקר לפני כל החלטה שהוא לוקח היא הנחה לא נכונה...
זו לא בדיוק אותה הסיטואציה
תחנות קרית מוצקין, קרית חיים, חוצות המפרץ ולב המפרץ נמצאות על אותה מסילה.
תחנת בני ברק נמצאת על מסילה נפרדת שרק קו אחד עובר בה.
הרכבת לא יכולה להעביר את תחנת בני ברק ממסילת הירקון למסילת החוף.
ואגב יש שאטל גם מבני ברק, אבל מי שכדי להגיע לתחנת בני ברק צריך להחליף רכבת בתחנת האוניברסיטה ברור שיעדיף את השאטל מתחנת האוניברסיטה.
 

Subi777

New member
האם הרכבת מציעה שאטלים

זו לא בדיוק אותה הסיטואציה
תחנות קרית מוצקין, קרית חיים, חוצות המפרץ ולב המפרץ נמצאות על אותה מסילה.
תחנת בני ברק נמצאת על מסילה נפרדת שרק קו אחד עובר בה.
הרכבת לא יכולה להעביר את תחנת בני ברק ממסילת הירקון למסילת החוף.
ואגב יש שאטל גם מבני ברק, אבל מי שכדי להגיע לתחנת בני ברק צריך להחליף רכבת בתחנת האוניברסיטה ברור שיעדיף את השאטל מתחנת האוניברסיטה.
האם הרכבת מציעה שאטלים
מבני ברק לכל מרכזי העניין באיזור?
 
לא, ולמה הרכבת צריכה להציע שאטלים כאלה?

האם הרכבת מציעה שאטלים
מבני ברק לכל מרכזי העניין באיזור?
לא, ולמה הרכבת צריכה להציע שאטלים כאלה?
הרכבת צריכה להפעיל רכבות ומשרד התחבורה צריך לדאוג לקווי אוטובוס שמקשרים לתחנות הרכבת. הרכבת לא צריכה להפעיל אוטובוסים.
השאטלים לקרית עתידים ממומנים בחלקם על ידי הנהלת קרית עתידים ולכן הם מיועדים אך ורק לעובדים בעתידים. אם קניון אילון למשל רוצה שיהיו שאטלים מתחנת בני ברק לקניון, שיועיל לממן את השאטלים הללו.
כל מרכז עניין שמעוניין בשאטל - שיממן את השאטל.
ואם המטרה היא עידוד נסיעה ברכבת ובתח"צ בכלל - זה תפקיד של משרד התחבורה. הרכבת יכולה להציע רעיונות ולהמליץ, היא לא צריכה להפעיל. תפקיד משרד התחבורה, עיריית בני ברק, עיריית רמת גן ועיריית תל אביב (או הרשות המטרופולינית שלא קיימת) לדאוג שתחנת בני ברק תהיה נגישה יותר למרכזי העניין בסביבתה. לא תפקיד הרכבת לבצע זאת.
זה שהיא עושה את זה לא אומר שזה תקין וזה ודאי לא צריך להיות חלק אינטגרלי מהפעילות שלה.
 

Subi777

New member
אז בוא נטמון את הראש בחול..

לא, ולמה הרכבת צריכה להציע שאטלים כאלה?
הרכבת צריכה להפעיל רכבות ומשרד התחבורה צריך לדאוג לקווי אוטובוס שמקשרים לתחנות הרכבת. הרכבת לא צריכה להפעיל אוטובוסים.
השאטלים לקרית עתידים ממומנים בחלקם על ידי הנהלת קרית עתידים ולכן הם מיועדים אך ורק לעובדים בעתידים. אם קניון אילון למשל רוצה שיהיו שאטלים מתחנת בני ברק לקניון, שיועיל לממן את השאטלים הללו.
כל מרכז עניין שמעוניין בשאטל - שיממן את השאטל.
ואם המטרה היא עידוד נסיעה ברכבת ובתח"צ בכלל - זה תפקיד של משרד התחבורה. הרכבת יכולה להציע רעיונות ולהמליץ, היא לא צריכה להפעיל. תפקיד משרד התחבורה, עיריית בני ברק, עיריית רמת גן ועיריית תל אביב (או הרשות המטרופולינית שלא קיימת) לדאוג שתחנת בני ברק תהיה נגישה יותר למרכזי העניין בסביבתה. לא תפקיד הרכבת לבצע זאת.
זה שהיא עושה את זה לא אומר שזה תקין וזה ודאי לא צריך להיות חלק אינטגרלי מהפעילות שלה.
אז בוא נטמון את הראש בחול..
נמשיך לתחזק תחנה לא רווחית ולא נעשה כלום כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלה.
 
היכן כתבתי את זה?

אז בוא נטמון את הראש בחול..
נמשיך לתחזק תחנה לא רווחית ולא נעשה כלום כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלה.
היכן כתבתי את זה?
לרכבת יש את התפקידים שלה והאחריות שלה ולגופים אחרים את התפקידים והאחריות שלהם.
כל גוף צריך לעשות את המוטל עליו.
הרכבת לא צריכה להפעיל שאטלים אוטובוסיים קבועים. תפקיד משרד התחבורה להגדיר קווי אוטובוס סדירים עם לו"ז מסודר וקבוע ותחנות קבועות ועל מפעילי התח"צ האוטובוסי להפעיל אותם קווים.
הרכבת לא יכולה לבנות גשר נוח בין אזור התעשיה בו נמצאת תחנת הרכבת לבין אזור רמת החייל. זה תפקיד עיריות תל אביב ובני ברק.
הרכבת לא יכולה לדאוג שהמדרגות מאזור התחנה לתחנות האוטובוס ברחוב מבצע קדש יהיו סלאלום מוזנח ולא נוח. תפקיד חברת נתיבי איילון היה לתכנן ולהקים גשר נוח יותר ותפקיד העיריות ומשרד התחבורה היה לדרוש זאת מנתיבי איילון.
הרכבת בשום פנים ואופן לא יכולה ולא צריכה להחליף את משרד התחבורה, מפעילי התח"צ האוטובוסי, העיריות וחברות ממשלתיות ועירוניות שונות.

אני גר בעיר (לא רחוקה מבני ברק) שמצב תחנות הרכבת שלה (יש לה אפילו שתיים) מבחינת ניצול פוטנציאל גרוע פי אלף מאשר מצב תחנת בני ברק וגם בפורום הזה העליתי פעמים רבות את הבעיות של אותן תחנות, אבל אני לא מצפה שהרכבת תפתור בעיות שגורמים אחרים אחראיים לפתירתן.
 

Subi777

New member
ויחד עם זאת, נשאלת השאלה אם הרכבת מתעלמת

היכן כתבתי את זה?
לרכבת יש את התפקידים שלה והאחריות שלה ולגופים אחרים את התפקידים והאחריות שלהם.
כל גוף צריך לעשות את המוטל עליו.
הרכבת לא צריכה להפעיל שאטלים אוטובוסיים קבועים. תפקיד משרד התחבורה להגדיר קווי אוטובוס סדירים עם לו"ז מסודר וקבוע ותחנות קבועות ועל מפעילי התח"צ האוטובוסי להפעיל אותם קווים.
הרכבת לא יכולה לבנות גשר נוח בין אזור התעשיה בו נמצאת תחנת הרכבת לבין אזור רמת החייל. זה תפקיד עיריות תל אביב ובני ברק.
הרכבת לא יכולה לדאוג שהמדרגות מאזור התחנה לתחנות האוטובוס ברחוב מבצע קדש יהיו סלאלום מוזנח ולא נוח. תפקיד חברת נתיבי איילון היה לתכנן ולהקים גשר נוח יותר ותפקיד העיריות ומשרד התחבורה היה לדרוש זאת מנתיבי איילון.
הרכבת בשום פנים ואופן לא יכולה ולא צריכה להחליף את משרד התחבורה, מפעילי התח"צ האוטובוסי, העיריות וחברות ממשלתיות ועירוניות שונות.

אני גר בעיר (לא רחוקה מבני ברק) שמצב תחנות הרכבת שלה (יש לה אפילו שתיים) מבחינת ניצול פוטנציאל גרוע פי אלף מאשר מצב תחנת בני ברק וגם בפורום הזה העליתי פעמים רבות את הבעיות של אותן תחנות, אבל אני לא מצפה שהרכבת תפתור בעיות שגורמים אחרים אחראיים לפתירתן.
ויחד עם זאת, נשאלת השאלה אם הרכבת מתעלמת
או דוחפת לקראת פתרון. כולנו יודעים מה לחץ יכול לעשות.

אני עדיין סבור שיש בכוחה של הרכבת לשנות את גורל התחנה.
 
הרכבת לא מתעלמת, אבל הכוח להנגיש את תחנות

ויחד עם זאת, נשאלת השאלה אם הרכבת מתעלמת
או דוחפת לקראת פתרון. כולנו יודעים מה לחץ יכול לעשות.

אני עדיין סבור שיש בכוחה של הרכבת לשנות את גורל התחנה.
הרכבת לא מתעלמת, אבל הכוח להנגיש את תחנות
הרכבת לא נמצא בידיה, אלא בידי משרד התחבורה, העיריות ומפעילי התחבורה הציבורית.
הרכבת לא יכולה לכפות על מפעילי האוטובוסים למשל להתאים את זמני נסיעותיהם לזמני הרכבת. רק משרד התחבורה יכול לכפות זאת.
לא חסרים כאן סיפורים על ראשי ערים ששמו (או עדיין שמים) לרכבת רגליים ולעיתים גם אילצו פתרון פחות נגיש ופחות טוב. למשל: מיקום תחנת נתיבות שנכפה על ידי ראש עיריית נתיבות.

ולגבי "גורל התחנה" אתה מגזים. תחנת בני ברק לא במצב כה קשה כפי שאתה מנסה לתאר. והמצב שלה עוד ישתפר בעתיד ככל שיחולו שיפורים בקו העובר בה, קו הוד השרון- ראשל"צ משה דיין / אשקלון / שדרות (או רק קו הוד השרון - משה דיין). גם האזור סביב התחנה עומד להתפתח בשנים הקרובות, גם מבחינה מסחרית וגם מבחינה תחבורתית. רק בחודשים האחרונים הנגישות לתחנה השתפרה (ודווקא מכיוון העיר בני ברק :)) כאשר נפתח חיבור דו-כיווני בין רחובות אבוחצירא ומבצע קדש ובכך נפתח ציר נוח חדש להגיע לתחנה מציר ז'בוטינסקי.
אבל יש גם מגבלות אובייקטיביות ומה לעשות תחנת בני ברק לא יכולה להתחרות באטרקטיביות של תחנת האוניברסיטה, כפי שתחנת צומת חולון לא יכולה להתחרות במצב הנוכחי בתחנת ת"א ההגנה וכפי שתחנת חוצות המפרץ לא יכולה להתחרות בתחנת לב המפרץ. תחנות הנמצאות קרוב לתחנות יותר מרכזיות תמיד יסבלו מנחיתות מבחינת מספר הנוסעים.
 

b l i p

New member
התארכות זמן הנסיעה מחיפה לת"א

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
התארכות זמן הנסיעה מחיפה לת"א
מעניין שאף אחד לא ציין את ההתארכות מ- 39 דקות ברכבת הישירה (זאת הרכבת שלא עוצרת בדרך בכלל?) מחוף הכרמל לאוניברסיטה ל- 44 דקות בלו"ז החדש.
זה נכון, היום הרכבות לא באמת עומדות תמיד בלו"ז. אבל האם עדיף להיות תמיד בלו"ז על חשבון ריפוד מייגע?
זאת שאלה לפטרוני הרכבת: למה ישנה העדפה לריפוד על פני לו"ז שאפתני? למה ברירת המחדל היא ריופד?
 
השאלה האם זה ריפוד או התאמה למציאות...

התארכות זמן הנסיעה מחיפה לת"א
מעניין שאף אחד לא ציין את ההתארכות מ- 39 דקות ברכבת הישירה (זאת הרכבת שלא עוצרת בדרך בכלל?) מחוף הכרמל לאוניברסיטה ל- 44 דקות בלו"ז החדש.
זה נכון, היום הרכבות לא באמת עומדות תמיד בלו"ז. אבל האם עדיף להיות תמיד בלו"ז על חשבון ריפוד מייגע?
זאת שאלה לפטרוני הרכבת: למה ישנה העדפה לריפוד על פני לו"ז שאפתני? למה ברירת המחדל היא ריופד?
השאלה האם זה ריפוד או התאמה למציאות...
במציאות רק ה-IC3 עומדים (וגם הם לא תמיד) בנתון של ה-40 דקות.
רוב הרכבות בין חיפה לת"א (כולל רוב הישירות) אינן רכבות IC3 ולכן הנתון של 40 דקות לא באמת מייצג את המציאות.
רכבות ה-DD ורכבות הסימנס (כאשר הן פועלות בקו הישיר) לעולם לא מבצעות את הקטע הישיר ב-40 דקות. האמת שגם לא ב-44 דקות.
 

b l i p

New member
אם כך

השאלה האם זה ריפוד או התאמה למציאות...
במציאות רק ה-IC3 עומדים (וגם הם לא תמיד) בנתון של ה-40 דקות.
רוב הרכבות בין חיפה לת"א (כולל רוב הישירות) אינן רכבות IC3 ולכן הנתון של 40 דקות לא באמת מייצג את המציאות.
רכבות ה-DD ורכבות הסימנס (כאשר הן פועלות בקו הישיר) לעולם לא מבצעות את הקטע הישיר ב-40 דקות. האמת שגם לא ב-44 דקות.
אם כך
מאיפה הגיע הנתון המקורי של 40 דקות עבור הלו"ז הנוכחי?
 
ה-40 דקות זה נתון ותיק שהרכבת לא עידכנה כבר

אם כך
מאיפה הגיע הנתון המקורי של 40 דקות עבור הלו"ז הנוכחי?
ה-40 דקות זה נתון ותיק שהרכבת לא עידכנה כבר
מספר שנים.
כנראה כדי לשפר את אחוזי העמידה בזמן היעד, הרכבת עידכנה כעת את הנתון ל-44 דקות.
 

b l i p

New member
זה בדיוק החשד שלי.

ה-40 דקות זה נתון ותיק שהרכבת לא עידכנה כבר
מספר שנים.
כנראה כדי לשפר את אחוזי העמידה בזמן היעד, הרכבת עידכנה כעת את הנתון ל-44 דקות.
זה בדיוק החשד שלי.
ולי כמבון עדיף רכבות מהירות עד כמה שניתן (גם אם טיפונת מאחרות). על פני רכבות שעומדות בזמן אך גם בתחנות.
 

Rubim88

New member
ציינת עוד משהו טיפשי שמתרחש עם הרזרבות

זה בדיוק החשד שלי.
ולי כמבון עדיף רכבות מהירות עד כמה שניתן (גם אם טיפונת מאחרות). על פני רכבות שעומדות בזמן אך גם בתחנות.
ציינת עוד משהו טיפשי שמתרחש עם הרזרבות
מוסיפים אותן לזמן העמידה בתחנות במקום לנסוע פשוט לאט יותר מהמהירות האפשרית ובכך לחסוך באנרגיה(במיוחד כשהיחס בין האנרגיה למהירות הוא יחס ריבועי ולא לינארי).
 

Ofekalef1

New member
אבל אז מונעים את הנזק שייגרם אם יהיה עיכוב

ציינת עוד משהו טיפשי שמתרחש עם הרזרבות
מוסיפים אותן לזמן העמידה בתחנות במקום לנסוע פשוט לאט יותר מהמהירות האפשרית ובכך לחסוך באנרגיה(במיוחד כשהיחס בין האנרגיה למהירות הוא יחס ריבועי ולא לינארי).
אבל אז מונעים את הנזק שייגרם אם יהיה עיכוב
לא צפוי בקרבת התחנה
 

Rubim88

New member
איזה נזק בדיוק?

אבל אז מונעים את הנזק שייגרם אם יהיה עיכוב
לא צפוי בקרבת התחנה
איזה נזק בדיוק?
במקרה שיש עיכוב לא צפוי והרכבת מפתחת איחור היא צריכה לחזור ללו"ז ע"י נסיעה במהירות המרבית - ההבדל היחיד הוא בצורה שבה דוחפים את הרזרבה, האם עדיף לנסוע מהר ולעמוד סתם בתחנה או פשוט לנסוע לאט יותר ממה שאפשרי(ובכך לחסוך אנרגיה)?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה