קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.
אין הצדקה לקו נפרד עבור בקעת אונו

זה ביזיון שגם מאור יהודה אין אוטובוס ישיר לשם
למה הם צריכים לנסוע עד ראשון או תל אביב בשביל להגיע לבאר שבע? זה נשמע לך הגיוני? למה לא לעשות קו שינוע בין הערים של בקעת אונו ומשם יסע ישירות לבאר שבע?
אין הצדקה לקו נפרד עבור בקעת אונו
תחנות בבר אילן, אלוף שדה ומסובים צריכות לשרת את בקעת אונו.
כפי שתחנה במחלף גהה צריכה לשרת את פתח תקוה, תחנה במורשה את רמת השרון ותחנה בצומת רעננה את רעננה, כפר סבא והוד השרון.
אי אפשר להוציא מכל עיר קו נפרד לבאר שבע. אני בטוח שכמות הנוסעים מאור יהודה לירושלים גדולה יותר מזו לבאר שבע, וגם לירושלים אין מאור יהודה קו ישיר. יש את 947 מצומת הטייסים או 400, 425, 427 ממסובים.
 

droriko

New member
נו, יפה

אין הצדקה לקו נפרד עבור בקעת אונו
תחנות בבר אילן, אלוף שדה ומסובים צריכות לשרת את בקעת אונו.
כפי שתחנה במחלף גהה צריכה לשרת את פתח תקוה, תחנה במורשה את רמת השרון ותחנה בצומת רעננה את רעננה, כפר סבא והוד השרון.
אי אפשר להוציא מכל עיר קו נפרד לבאר שבע. אני בטוח שכמות הנוסעים מאור יהודה לירושלים גדולה יותר מזו לבאר שבע, וגם לירושלים אין מאור יהודה קו ישיר. יש את 947 מצומת הטייסים או 400, 425, 427 ממסובים.
נו, יפה
אז ברגע שיהיה את הקו שאתם רוצים אז לאור יהודה יהיה שירות טוב לבאר שבע, ולכפר סבא לא. אז למי יש פה דם כחול?
 
למה לכפר סבא לא יהיה שרות טוב?

נו, יפה
אז ברגע שיהיה את הקו שאתם רוצים אז לאור יהודה יהיה שירות טוב לבאר שבע, ולכפר סבא לא. אז למי יש פה דם כחול?
למה לכפר סבא לא יהיה שרות טוב?
הקו יתחיל בצומת רעננה.
כפי שתושבי אור יהודה יגיעו למסובים ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע, תושבי כפר סבא יגיעו לצומת רעננה ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע.
וזה שתושבי כפר סבא יחוו יותר עצירות של האוטובוס בדרך נובעת מהעובדה הגיאוגרפית שכפר סבא צפונית לאור יהודה, בדיוק כפי שתושב אור יהודה שעולה על 947 בדרכו לחיפה, חווה יותר תחנות בדרך מתושב כפר סבא שעולה על 947 בדרכו לחיפה.
מצער, אבל אור יהודה קרובה יותר לבאר שבע מאשר כפר סבא ולכן בינה לבין באר שבע יש פחות תחנות. זו עובדה גיאוגרפית.
באותה מידה אתה יכול לומר שלתושבי רמת גן יש דם כחול יותר כי בין רמת גן לתל אביב יש פחות תחנות מאשר בין כפר סבא לתל אביב.

זה מצב שונה לגמרי מהמצב עם הקו שאתה רוצה, שבו יהיה שירות לבאר שבע עבור תושבי כפר סבא, אבל לא יהיה כלל שירות לבאר שבע עבור תושבי אור יהודה.
 
בנוסף, גם לתושבי כפר סבא הקו שאנחנו רוצים

למה לכפר סבא לא יהיה שרות טוב?
הקו יתחיל בצומת רעננה.
כפי שתושבי אור יהודה יגיעו למסובים ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע, תושבי כפר סבא יגיעו לצומת רעננה ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע.
וזה שתושבי כפר סבא יחוו יותר עצירות של האוטובוס בדרך נובעת מהעובדה הגיאוגרפית שכפר סבא צפונית לאור יהודה, בדיוק כפי שתושב אור יהודה שעולה על 947 בדרכו לחיפה, חווה יותר תחנות בדרך מתושב כפר סבא שעולה על 947 בדרכו לחיפה.
מצער, אבל אור יהודה קרובה יותר לבאר שבע מאשר כפר סבא ולכן בינה לבין באר שבע יש פחות תחנות. זו עובדה גיאוגרפית.
באותה מידה אתה יכול לומר שלתושבי רמת גן יש דם כחול יותר כי בין רמת גן לתל אביב יש פחות תחנות מאשר בין כפר סבא לתל אביב.

זה מצב שונה לגמרי מהמצב עם הקו שאתה רוצה, שבו יהיה שירות לבאר שבע עבור תושבי כפר סבא, אבל לא יהיה כלל שירות לבאר שבע עבור תושבי אור יהודה.
בנוסף, גם לתושבי כפר סבא הקו שאנחנו רוצים
יתן שרות טוב יותר, כי זה יהיה קו פעיל יותר ותדיר יותר. אתה מודד שרות רק במשך הנסיעה, אבל מה עם תושב כפר סבא שירצה להגיע לבאר שבע ביום שני בצהריים?
אתה רוצה קו שמפלה לא רק בין כפר סבא לאור יהודה, אלא מפלה אפילו בין תושבים שונים של כפר סבא. סטודנטים שירצו להגיע לבאר שבע ביום ראשון בבוקר שווים יותר מאחרים שירצו להגיע ביום שני בצהריים?
 

droriko

New member
מה שאתה אומר היה נכון

למה לכפר סבא לא יהיה שרות טוב?
הקו יתחיל בצומת רעננה.
כפי שתושבי אור יהודה יגיעו למסובים ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע, תושבי כפר סבא יגיעו לצומת רעננה ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע.
וזה שתושבי כפר סבא יחוו יותר עצירות של האוטובוס בדרך נובעת מהעובדה הגיאוגרפית שכפר סבא צפונית לאור יהודה, בדיוק כפי שתושב אור יהודה שעולה על 947 בדרכו לחיפה, חווה יותר תחנות בדרך מתושב כפר סבא שעולה על 947 בדרכו לחיפה.
מצער, אבל אור יהודה קרובה יותר לבאר שבע מאשר כפר סבא ולכן בינה לבין באר שבע יש פחות תחנות. זו עובדה גיאוגרפית.
באותה מידה אתה יכול לומר שלתושבי רמת גן יש דם כחול יותר כי בין רמת גן לתל אביב יש פחות תחנות מאשר בין כפר סבא לתל אביב.

זה מצב שונה לגמרי מהמצב עם הקו שאתה רוצה, שבו יהיה שירות לבאר שבע עבור תושבי כפר סבא, אבל לא יהיה כלל שירות לבאר שבע עבור תושבי אור יהודה.
מה שאתה אומר היה נכון
אילו היה מדובר במקום עבודה. אם אני גר קרוב יותר למקום עבודה, אז מן הסתם תהייה לי תחבורה ציבורית טובה יותר. תושב כפר סבא שהעבודה רחוקה לו מדי(נניח בראשון) יחפש מקום עבודה בשרון או בתל אביב. לעומת זאת אוניברסיטת בן גוריון נפתחה בשביל שיבואו אליה מכל הארץ. אז איך אתה רוצה שיבואו מכפר סבא,שלא לדבר על צפונה אליה, אם הגישה לאוניברסיטה היא כל כך גרועה. ומילא אם לא היתה אלטרנטיבה אחרת לנסוע דרך כביש 4 אבל כן יש אלטרנטיבה! ושוב מדובר בו על אגד ערים עם למעלה מ-200 אלף תושבים, מבלי שספרנו את כל הישובים בסביבה(רמות השבים,נווה ימין,אייל,כוכב יאיר ועוד הרבה) זה בהחלט איזור שמצדיק קו משל עצמו.
 
כבר עניתי על זה. קו בסגנון 784 צריך להיות

מה שאתה אומר היה נכון
אילו היה מדובר במקום עבודה. אם אני גר קרוב יותר למקום עבודה, אז מן הסתם תהייה לי תחבורה ציבורית טובה יותר. תושב כפר סבא שהעבודה רחוקה לו מדי(נניח בראשון) יחפש מקום עבודה בשרון או בתל אביב. לעומת זאת אוניברסיטת בן גוריון נפתחה בשביל שיבואו אליה מכל הארץ. אז איך אתה רוצה שיבואו מכפר סבא,שלא לדבר על צפונה אליה, אם הגישה לאוניברסיטה היא כל כך גרועה. ומילא אם לא היתה אלטרנטיבה אחרת לנסוע דרך כביש 4 אבל כן יש אלטרנטיבה! ושוב מדובר בו על אגד ערים עם למעלה מ-200 אלף תושבים, מבלי שספרנו את כל הישובים בסביבה(רמות השבים,נווה ימין,אייל,כוכב יאיר ועוד הרבה) זה בהחלט איזור שמצדיק קו משל עצמו.
כבר עניתי על זה. קו בסגנון 784 צריך להיות
בסדר עדיפות נמוך יותר מקו בסגנון 947 או 425.
קו לאוכלוסיה מסויימת, כבודו במקומו מונח. אבל קו לאוכלוסיה כללית רחבה יותר נחוץ יותר.

ואפילו אי אפשר להשוות את הקו שאתה רוצה ל-784, כי 784 יוצא מהמקום המרכזי ביותר במדינה, תל אביב (ולכן משרת סטודנטים רבים ממרכז ודרום הארץ ולא רק מהסביבה הקרובה לתל אביב), למוסד אקדמי ייחודי במדינה.
הקו שאתה רוצה מקשר בין כפר סבא, הוד השרון ורעננה (ערים מכובדות, אבל כמוהן יש עוד במדינה) לבין אוניברסיטת בן גוריון (אוניברסיטה מכובדת אבל כמוה יש עוד במדינה ויותר קרובות לכפר סבא). כך שמבחינת הביקוש, אי אפשר להשוות את הקו שאתה רוצה אפילו ל-784, שכאמור אינו ישיר ויש לו לא מעט תחנות בדרך.
 

droriko

New member
יש עוד ערים בסדר גודל הזה

כבר עניתי על זה. קו בסגנון 784 צריך להיות
בסדר עדיפות נמוך יותר מקו בסגנון 947 או 425.
קו לאוכלוסיה מסויימת, כבודו במקומו מונח. אבל קו לאוכלוסיה כללית רחבה יותר נחוץ יותר.

ואפילו אי אפשר להשוות את הקו שאתה רוצה ל-784, כי 784 יוצא מהמקום המרכזי ביותר במדינה, תל אביב (ולכן משרת סטודנטים רבים ממרכז ודרום הארץ ולא רק מהסביבה הקרובה לתל אביב), למוסד אקדמי ייחודי במדינה.
הקו שאתה רוצה מקשר בין כפר סבא, הוד השרון ורעננה (ערים מכובדות, אבל כמוהן יש עוד במדינה) לבין אוניברסיטת בן גוריון (אוניברסיטה מכובדת אבל כמוה יש עוד במדינה ויותר קרובות לכפר סבא). כך שמבחינת הביקוש, אי אפשר להשוות את הקו שאתה רוצה אפילו ל-784, שכאמור אינו ישיר ויש לו לא מעט תחנות בדרך.
יש עוד ערים בסדר גודל הזה
אבל חוץ מבגוש דן , אין לך ריכוז של כמה ערים בסדר גודל כזה, זה ההבדל.

וברור שיש אוניברסיטאות יותר קרובות מבן גוריון לכפר סבא, למעשה אין כמעט שום עיר בארץ שאין לה אוניברסיטה יותר קרובה מבן גוריון,בהפרש משמעותי, בגלל זה פתחו את בן גוריון, כדי שמקום נידח כמו באר שבע יקלוט אליו הרבה צעירים מהארץ וככה יוכל להתרומם, אבל איך אתה רוצה שזה יקרה אם אתה מקשה על התח"ץ? אני לא מבקש להגיע מכפר סבא לב"ש באותו פרק זמן שאני מגיע לבר אילן, אבל לפחות תיתן לי את האלטרנטיבה הטובה ביותר. מי המזוכיסט שיסע מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 4?
 
אבל למה האלטרנטיבה הזו מגיע לך לפני תושב של

יש עוד ערים בסדר גודל הזה
אבל חוץ מבגוש דן , אין לך ריכוז של כמה ערים בסדר גודל כזה, זה ההבדל.

וברור שיש אוניברסיטאות יותר קרובות מבן גוריון לכפר סבא, למעשה אין כמעט שום עיר בארץ שאין לה אוניברסיטה יותר קרובה מבן גוריון,בהפרש משמעותי, בגלל זה פתחו את בן גוריון, כדי שמקום נידח כמו באר שבע יקלוט אליו הרבה צעירים מהארץ וככה יוכל להתרומם, אבל איך אתה רוצה שזה יקרה אם אתה מקשה על התח"ץ? אני לא מבקש להגיע מכפר סבא לב"ש באותו פרק זמן שאני מגיע לבר אילן, אבל לפחות תיתן לי את האלטרנטיבה הטובה ביותר. מי המזוכיסט שיסע מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 4?
אבל למה האלטרנטיבה הזו מגיע לך לפני תושב של
עיר אחרת? למה למשל לתושב נתניה זה לא מגיע? למה לתושב חדרה זה לא מגיע? למה לתושב פתח תקוה זה לא מגיע?
ואגב, אתה הצעת שהקו יסע דרך רחוב ויצמן בכפר סבא. אם כך, מדוע שלא ייצא מתחנה מרכזית הרצליה ויסע לאורך כל רחוב אחוזה ברעננה? ומדוע שלא ייסע דרך דרך רמתיים בהוד השרון? ואם כבר אז מדוע של יסע דרך כביש 40 בתח תקוה ויאסוף נוסעים בפתח תקוה? ואם הוא נוסע דרך 531 וכביש 6, מדוע שלא יעצור במחלף קסם לטובת תושבי ראש העין והשומרון?
מה כל כך מיוחד בתושב כפר סבא שרוצה להגיע לבאר שבע? באמת מעניין אותי לדעת...

אגב, גם מחוץ לגוש דן יש ריכוז ערים בסדר גודל כזה - הקריות.
וגם מחוץ לגוש דן יש ערים הגדולות מריכוז הערים של רעננה - הוד השרון - כפר סבא. ירושלים הדוגמא הכי טובה, אבל גם חיפה (לבדה, אפילו ללא הערים האחרות במטרופולין) וגם אשדוד.
האם יש קו ישיר בין חיפה לאשדוד (מלבד הקו המיועד לחרדים שפעיל בימים מסויימים)? האם יש קו ישיר בין הקריות לפתח תקוה (שני קצוות באותו סדר גודל של הקצוות של הקו שאתה רוצה)?
למה שלא יהיה קו ישיר מאשדוד לטכניון? למה שלא יהיה קו ישיר מהקריות לאוניברסיטת בר אילן?
 

droriko

New member
למה שלא יהיה באמת

אבל למה האלטרנטיבה הזו מגיע לך לפני תושב של
עיר אחרת? למה למשל לתושב נתניה זה לא מגיע? למה לתושב חדרה זה לא מגיע? למה לתושב פתח תקוה זה לא מגיע?
ואגב, אתה הצעת שהקו יסע דרך רחוב ויצמן בכפר סבא. אם כך, מדוע שלא ייצא מתחנה מרכזית הרצליה ויסע לאורך כל רחוב אחוזה ברעננה? ומדוע שלא ייסע דרך דרך רמתיים בהוד השרון? ואם כבר אז מדוע של יסע דרך כביש 40 בתח תקוה ויאסוף נוסעים בפתח תקוה? ואם הוא נוסע דרך 531 וכביש 6, מדוע שלא יעצור במחלף קסם לטובת תושבי ראש העין והשומרון?
מה כל כך מיוחד בתושב כפר סבא שרוצה להגיע לבאר שבע? באמת מעניין אותי לדעת...

אגב, גם מחוץ לגוש דן יש ריכוז ערים בסדר גודל כזה - הקריות.
וגם מחוץ לגוש דן יש ערים הגדולות מריכוז הערים של רעננה - הוד השרון - כפר סבא. ירושלים הדוגמא הכי טובה, אבל גם חיפה (לבדה, אפילו ללא הערים האחרות במטרופולין) וגם אשדוד.
האם יש קו ישיר בין חיפה לאשדוד (מלבד הקו המיועד לחרדים שפעיל בימים מסויימים)? האם יש קו ישיר בין הקריות לפתח תקוה (שני קצוות באותו סדר גודל של הקצוות של הקו שאתה רוצה)?
למה שלא יהיה קו ישיר מאשדוד לטכניון? למה שלא יהיה קו ישיר מהקריות לאוניברסיטת בר אילן?
למה שלא יהיה באמת
 

droriko

New member
אגב אין לי בעיה שהקו יסע דרך רמתיים

אבל למה האלטרנטיבה הזו מגיע לך לפני תושב של
עיר אחרת? למה למשל לתושב נתניה זה לא מגיע? למה לתושב חדרה זה לא מגיע? למה לתושב פתח תקוה זה לא מגיע?
ואגב, אתה הצעת שהקו יסע דרך רחוב ויצמן בכפר סבא. אם כך, מדוע שלא ייצא מתחנה מרכזית הרצליה ויסע לאורך כל רחוב אחוזה ברעננה? ומדוע שלא ייסע דרך דרך רמתיים בהוד השרון? ואם כבר אז מדוע של יסע דרך כביש 40 בתח תקוה ויאסוף נוסעים בפתח תקוה? ואם הוא נוסע דרך 531 וכביש 6, מדוע שלא יעצור במחלף קסם לטובת תושבי ראש העין והשומרון?
מה כל כך מיוחד בתושב כפר סבא שרוצה להגיע לבאר שבע? באמת מעניין אותי לדעת...

אגב, גם מחוץ לגוש דן יש ריכוז ערים בסדר גודל כזה - הקריות.
וגם מחוץ לגוש דן יש ערים הגדולות מריכוז הערים של רעננה - הוד השרון - כפר סבא. ירושלים הדוגמא הכי טובה, אבל גם חיפה (לבדה, אפילו ללא הערים האחרות במטרופולין) וגם אשדוד.
האם יש קו ישיר בין חיפה לאשדוד (מלבד הקו המיועד לחרדים שפעיל בימים מסויימים)? האם יש קו ישיר בין הקריות לפתח תקוה (שני קצוות באותו סדר גודל של הקצוות של הקו שאתה רוצה)?
למה שלא יהיה קו ישיר מאשדוד לטכניון? למה שלא יהיה קו ישיר מהקריות לאוניברסיטת בר אילן?
אגב אין לי בעיה שהקו יסע דרך רמתיים
זה לא באמת משנה לי אם הוא יסע דרך רמתיים או דרך ויצמן, אני ממילא לא סטודנט בבאר שבע(ועוד מעט גם לא תושב כפר סבא) ככה שאני בא לדיון הזה מהמקום הכי אוביקטיבי שיש
 

olli3

New member
מנהל
לא הייתי אומר נידח מהסיבות הבאות:

יש עוד ערים בסדר גודל הזה
אבל חוץ מבגוש דן , אין לך ריכוז של כמה ערים בסדר גודל כזה, זה ההבדל.

וברור שיש אוניברסיטאות יותר קרובות מבן גוריון לכפר סבא, למעשה אין כמעט שום עיר בארץ שאין לה אוניברסיטה יותר קרובה מבן גוריון,בהפרש משמעותי, בגלל זה פתחו את בן גוריון, כדי שמקום נידח כמו באר שבע יקלוט אליו הרבה צעירים מהארץ וככה יוכל להתרומם, אבל איך אתה רוצה שזה יקרה אם אתה מקשה על התח"ץ? אני לא מבקש להגיע מכפר סבא לב"ש באותו פרק זמן שאני מגיע לבר אילן, אבל לפחות תיתן לי את האלטרנטיבה הטובה ביותר. מי המזוכיסט שיסע מכפר סבא לבאר שבע דרך כביש 4?
לא הייתי אומר נידח מהסיבות הבאות:
באר שבע היא פריפריה ביחס למרכז, אבל היא משרתת את כל תושבי האיזור ומדובר בממש לא מעט תושבים.

תוסיף את זה שבאר שבע היא צומת דרכים לכל מקום בדרום בעצם ותקבל מקום שלא עונה על ההגדרה נידח.

דר"א, אם באת בתפיסה שבחצר שלי יש גמל שאוכל עשב, אז בוא לביקור - הגמל בדיוק קפץ לחתול והכלב בת"א.
 

droriko

New member
בשביל רוב גדול של היהודים באר שבע זה פריפריה

לא הייתי אומר נידח מהסיבות הבאות:
באר שבע היא פריפריה ביחס למרכז, אבל היא משרתת את כל תושבי האיזור ומדובר בממש לא מעט תושבים.

תוסיף את זה שבאר שבע היא צומת דרכים לכל מקום בדרום בעצם ותקבל מקום שלא עונה על ההגדרה נידח.

דר"א, אם באת בתפיסה שבחצר שלי יש גמל שאוכל עשב, אז בוא לביקור - הגמל בדיוק קפץ לחתול והכלב בת"א.
בשביל רוב גדול של היהודים באר שבע זה פריפריה
לא סתם בנו את האוניברסיטה שם ולא בכפר סבא
 

olli3

New member
מנהל
כפר סבא זה חור לטעמי, עיר תקועה ומעצבנת.

בשביל רוב גדול של היהודים באר שבע זה פריפריה
לא סתם בנו את האוניברסיטה שם ולא בכפר סבא
כפר סבא זה חור לטעמי, עיר תקועה ומעצבנת.
הרחוב הראשי כל הזמן תקוע, כל העולם ואשתו חייבים לעבור שם ולתקוע את הנשמה. כל האוטובוסים נוסעים משם וכדי להגיע למחוז חפצך, אתה מזדחל בעיר כמו אני לא יודע מה.

אני כלל לא מבין מדוע אתה מדבר רבות על כפר סבא בהשוואה למקומות אחרים בארץ. לא אוהב להשוות בין מקומות, כל עיר וכל יישוב לגופו. אבל באמת, יותר מידי פעמים הגעתי לכפר סבא, נסעתי בקווים שונים בתוך העיר וואלה, לא ראיתי משהו מעניין במיוחד. כל מה שיש בכפר סבא, יש גם בבאר שבע ויש דברים שבכפר סבא אין וכאן יש.

להגיע מכפר סבא למשל לנוף ים בהרצליה בתח"צ זה כמו לנסוע מבאר שבע לנוף ים בתח"צ. גם עם רכב זה לא כזה מהר, עד שלא יהיה כביש 531 בעצם...

לגבי אוניברסיטה, יחד עם סורוקה היה צורך והיה גם רצון להקים אוניברסיטה בנגב. בהתחלה היא קמה במקום מלון והקמפוס נקרא בית הייאס ועדיין שייך לאונ' למרות שאין בו ממש שימוש לאחר שביטלו את המכינות להנדסה שהיו פועלות בו בעיקר. בכלל בימים ההם באר שבע הייתה עיר ניסוי של אדריכלים צעירים. יש כאן כמה מבנים מעניינים וכמובן השכונה לדוגמא בשכנה ה' שמה שעשו שם זכה לפרסום ברחבי העולם, אני אוהב את האיזור הזה. האישיו בסופו של דבר הוא איך אתה מסתכל על הדברים. אוניברסיטת בן גוריון מושכת אליה אנשים מכל רחבי הארץ בגלל האווירה ולא רק בגלל איכות הלימודים. יש כאן יוזמות נדל"ן דיי מטופשות שכבר קיימות ועוד כמה מהן נבנות כעת. הבעיה שהן נבנות בקונספט לא חברתי, משמע דירות קוביות, משמע דירה לבן אדם אחד או דירות זוגות. הקונספט הזה לא עובר כאן ממש. הבניינים האלו מעולם לא אוכלסו באופן מלא עם סטודנטים והמחירים שלהם שווים למחירי דירות עם שותפים (מבחנת תשלום לשותף). זאת ועוד, כמה בניינים בסמיכות לאונ' דיי נכשלו בקטע הזה ואוכלסו בלית ברירה ע"י המשקיעים בכל מי שירצה לגור בהם. כך בניין חדש למדיי בגובה 14 קומות מציע דירות של 40-50 מ"ר במחירים של 1200-1500. לעומת זאת, מרחק הליכה של 2-5 דקות יש דירות מתפרקות מלפני 40-50 שנה בבנייני שיכון שגודלן זהה, או עד 60-65 מ"ר בעלויות של בין 2000-3500, רובן סביב ה3000.

יש כאן בעצם שתי שכונות שמאוכלסות על ידי המון סטודנטים ושכונה נוספת שמאוכלסת חלקית. יש שרוצים וילה עם הרבה שותפים, מן קומונה כזאת וכאלו ניתן למצוא בשכונת כמות הצמודה לאונ' ובשכונה ו' שנמצאת מרחק הליכה של 15-20 דקות מהאונ'.

בסופו של דבר מה שאנירוצה להגיד על האונ' הזו הוא שבאים ללמוד כאן מכל הארץ ולווא דווקא תושבי הדרום הם הרוב שלומד בה. מן הסתם, כמו שאמרת רוב האנשים מתגוררים בין גדרה לחדרה. מה שכן, לומדים באונ' בן גוריון גם בדוואים וגם ערביי ישראל מהצפון. כך שאם אונ' בן גוריון הייתה נבנית רק כי צריך אונ' בפריפריה, היא לא הייתה בעלת כל כך הרבה סטודנטים, כי רובם לא מגיע מהדרום.

דר"א מבחינתי, המרכז שלי הוא באר שבע, כל מה שמסיב לה הוא טבעות שונות. זה שלמרכז יש טבעות שהן סביב ת"א, זה משהו אחד. אבל בתכל'ס אתה יכול להגיד שגם ירושלים היא פריפריה. הכל עובד ביחס למשהו ואם נהיה קטנוניים,מבחינת שטחה של ישראל - באר שבע נמצאת ממש באמצע.
 

droriko

New member
לא מעניין אותי עכשיו

כפר סבא זה חור לטעמי, עיר תקועה ומעצבנת.
הרחוב הראשי כל הזמן תקוע, כל העולם ואשתו חייבים לעבור שם ולתקוע את הנשמה. כל האוטובוסים נוסעים משם וכדי להגיע למחוז חפצך, אתה מזדחל בעיר כמו אני לא יודע מה.

אני כלל לא מבין מדוע אתה מדבר רבות על כפר סבא בהשוואה למקומות אחרים בארץ. לא אוהב להשוות בין מקומות, כל עיר וכל יישוב לגופו. אבל באמת, יותר מידי פעמים הגעתי לכפר סבא, נסעתי בקווים שונים בתוך העיר וואלה, לא ראיתי משהו מעניין במיוחד. כל מה שיש בכפר סבא, יש גם בבאר שבע ויש דברים שבכפר סבא אין וכאן יש.

להגיע מכפר סבא למשל לנוף ים בהרצליה בתח"צ זה כמו לנסוע מבאר שבע לנוף ים בתח"צ. גם עם רכב זה לא כזה מהר, עד שלא יהיה כביש 531 בעצם...

לגבי אוניברסיטה, יחד עם סורוקה היה צורך והיה גם רצון להקים אוניברסיטה בנגב. בהתחלה היא קמה במקום מלון והקמפוס נקרא בית הייאס ועדיין שייך לאונ' למרות שאין בו ממש שימוש לאחר שביטלו את המכינות להנדסה שהיו פועלות בו בעיקר. בכלל בימים ההם באר שבע הייתה עיר ניסוי של אדריכלים צעירים. יש כאן כמה מבנים מעניינים וכמובן השכונה לדוגמא בשכנה ה' שמה שעשו שם זכה לפרסום ברחבי העולם, אני אוהב את האיזור הזה. האישיו בסופו של דבר הוא איך אתה מסתכל על הדברים. אוניברסיטת בן גוריון מושכת אליה אנשים מכל רחבי הארץ בגלל האווירה ולא רק בגלל איכות הלימודים. יש כאן יוזמות נדל"ן דיי מטופשות שכבר קיימות ועוד כמה מהן נבנות כעת. הבעיה שהן נבנות בקונספט לא חברתי, משמע דירות קוביות, משמע דירה לבן אדם אחד או דירות זוגות. הקונספט הזה לא עובר כאן ממש. הבניינים האלו מעולם לא אוכלסו באופן מלא עם סטודנטים והמחירים שלהם שווים למחירי דירות עם שותפים (מבחנת תשלום לשותף). זאת ועוד, כמה בניינים בסמיכות לאונ' דיי נכשלו בקטע הזה ואוכלסו בלית ברירה ע"י המשקיעים בכל מי שירצה לגור בהם. כך בניין חדש למדיי בגובה 14 קומות מציע דירות של 40-50 מ"ר במחירים של 1200-1500. לעומת זאת, מרחק הליכה של 2-5 דקות יש דירות מתפרקות מלפני 40-50 שנה בבנייני שיכון שגודלן זהה, או עד 60-65 מ"ר בעלויות של בין 2000-3500, רובן סביב ה3000.

יש כאן בעצם שתי שכונות שמאוכלסות על ידי המון סטודנטים ושכונה נוספת שמאוכלסת חלקית. יש שרוצים וילה עם הרבה שותפים, מן קומונה כזאת וכאלו ניתן למצוא בשכונת כמות הצמודה לאונ' ובשכונה ו' שנמצאת מרחק הליכה של 15-20 דקות מהאונ'.

בסופו של דבר מה שאנירוצה להגיד על האונ' הזו הוא שבאים ללמוד כאן מכל הארץ ולווא דווקא תושבי הדרום הם הרוב שלומד בה. מן הסתם, כמו שאמרת רוב האנשים מתגוררים בין גדרה לחדרה. מה שכן, לומדים באונ' בן גוריון גם בדוואים וגם ערביי ישראל מהצפון. כך שאם אונ' בן גוריון הייתה נבנית רק כי צריך אונ' בפריפריה, היא לא הייתה בעלת כל כך הרבה סטודנטים, כי רובם לא מגיע מהדרום.

דר"א מבחינתי, המרכז שלי הוא באר שבע, כל מה שמסיב לה הוא טבעות שונות. זה שלמרכז יש טבעות שהן סביב ת"א, זה משהו אחד. אבל בתכל'ס אתה יכול להגיד שגם ירושלים היא פריפריה. הכל עובד ביחס למשהו ואם נהיה קטנוניים,מבחינת שטחה של ישראל - באר שבע נמצאת ממש באמצע.
לא מעניין אותי עכשיו
לעשות תחרות "איזה עיר יותר מעפנה" כי לא על זה השירשור בכלל ואפילו לא הפורום.

יכול להיות שבאר שבע זאת העיר הכי נפלאה בעולם, אני רק אומר שמבחינה סטטיסטית לרוב היהודים בן גוריון זאת האוניברסיטה הרחוקה ביותר. מבחינת מרחק באר שבע זה פריפריה פר אקלנס.
 
לא בטוח שהטענה שלך נכונה

לא מעניין אותי עכשיו
לעשות תחרות "איזה עיר יותר מעפנה" כי לא על זה השירשור בכלל ואפילו לא הפורום.

יכול להיות שבאר שבע זאת העיר הכי נפלאה בעולם, אני רק אומר שמבחינה סטטיסטית לרוב היהודים בן גוריון זאת האוניברסיטה הרחוקה ביותר. מבחינת מרחק באר שבע זה פריפריה פר אקלנס.
לא בטוח שהטענה שלך נכונה
בא נסתכל על הערים הגדולות ביותר במדינה:
ירושלים - קרובה יותר לבאר שבע מאשר לחיפה
תל אביב - בערך אותו מרחק (בזמן נסיעה אוניברסיטת בן גוריון קרובה יותר מאשר הטכניון או אוניברסיטת חיפה, כי אוניברסיטת בן גוריון נמצאת בכניסה לעיר ועל אם הדרך בעוד שהמוסדות בחיפה נמצאים בעומק העיר על הכרמל, כמו כן ליד אוניברסיטת בן גוריון יש תחנת רכבת).
חיפה - ברור שקרובה יותר למוסדות בתוכה.
ראשון לציון - קרובה יותר לבאר שבע.
אשדוד - קרובה יותר לבאר שבע.
פתח תקוה - כמו ת"א, בערך אותו מרחק.
באר שבע - ברור...
נתניה - קרובה יותר לחיפה.
חולון - קרובה יותר לבאר שבע.
בני ברק - כמו פ"ת.
רמת גן - כמו ת"א.
בת-ים - קרובה יותר לבאר שבע.
רחובות - קרובה יותר לבאר שבע.
אשקלון - הרבה יותר קרובה לבאר שבע.

מתוך 14 הערים מעל 100,000 תושבים, 8 קרובות יותר לאוניברסיטת בן גוריון, 4 בערך באותו מרחק מאוניברסיטת בן גוריון ומהמוסדות בחיפה ורק 2 (שאחת מהן היא חיפה עצמה) קרובות יותר לאוניברסיטת חיפה ולטכניון.
 

droriko

New member
רוב האוכלוסיה

לא בטוח שהטענה שלך נכונה
בא נסתכל על הערים הגדולות ביותר במדינה:
ירושלים - קרובה יותר לבאר שבע מאשר לחיפה
תל אביב - בערך אותו מרחק (בזמן נסיעה אוניברסיטת בן גוריון קרובה יותר מאשר הטכניון או אוניברסיטת חיפה, כי אוניברסיטת בן גוריון נמצאת בכניסה לעיר ועל אם הדרך בעוד שהמוסדות בחיפה נמצאים בעומק העיר על הכרמל, כמו כן ליד אוניברסיטת בן גוריון יש תחנת רכבת).
חיפה - ברור שקרובה יותר למוסדות בתוכה.
ראשון לציון - קרובה יותר לבאר שבע.
אשדוד - קרובה יותר לבאר שבע.
פתח תקוה - כמו ת"א, בערך אותו מרחק.
באר שבע - ברור...
נתניה - קרובה יותר לחיפה.
חולון - קרובה יותר לבאר שבע.
בני ברק - כמו פ"ת.
רמת גן - כמו ת"א.
בת-ים - קרובה יותר לבאר שבע.
רחובות - קרובה יותר לבאר שבע.
אשקלון - הרבה יותר קרובה לבאר שבע.

מתוך 14 הערים מעל 100,000 תושבים, 8 קרובות יותר לאוניברסיטת בן גוריון, 4 בערך באותו מרחק מאוניברסיטת בן גוריון ומהמוסדות בחיפה ורק 2 (שאחת מהן היא חיפה עצמה) קרובות יותר לאוניברסיטת חיפה ולטכניון.
רוב האוכלוסיה
חיה באיזור המרכז והצפון. ככה שבאר שבע יותר רחוקה להם. מה לעשות שהנגב דליל לחלוטין.
 
מה זה המרכז?

רוב האוכלוסיה
חיה באיזור המרכז והצפון. ככה שבאר שבע יותר רחוקה להם. מה לעשות שהנגב דליל לחלוטין.
מה זה המרכז?
רחובות זה מרכז? אשדוד (עם יותר מ-210000 תושבים) זה מרכז? ירושלים (עם כ-900000 תושבים) זה מרכז? לוד זה מרכז? רמלה זה מרכז? מודיעין זה מרכז? יבנה זה מרכז? בית שמש זה מרכז?
במרכז יש אוכלוסיה גדולה שגרה יותר קרוב לבאר שבע מאשר לחיפה.
אזור השפלה מאוכלס יותר מאזור השרון והוא קרוב יותר לבאר שבע מאשר לחיפה.
 
סליחה, 800000, לא 900000

מה זה המרכז?
רחובות זה מרכז? אשדוד (עם יותר מ-210000 תושבים) זה מרכז? ירושלים (עם כ-900000 תושבים) זה מרכז? לוד זה מרכז? רמלה זה מרכז? מודיעין זה מרכז? יבנה זה מרכז? בית שמש זה מרכז?
במרכז יש אוכלוסיה גדולה שגרה יותר קרוב לבאר שבע מאשר לחיפה.
אזור השפלה מאוכלס יותר מאזור השרון והוא קרוב יותר לבאר שבע מאשר לחיפה.
סליחה, 800000, לא 900000
 

droriko

New member
תל אביב קרובה יותר לחיפה

לא בטוח שהטענה שלך נכונה
בא נסתכל על הערים הגדולות ביותר במדינה:
ירושלים - קרובה יותר לבאר שבע מאשר לחיפה
תל אביב - בערך אותו מרחק (בזמן נסיעה אוניברסיטת בן גוריון קרובה יותר מאשר הטכניון או אוניברסיטת חיפה, כי אוניברסיטת בן גוריון נמצאת בכניסה לעיר ועל אם הדרך בעוד שהמוסדות בחיפה נמצאים בעומק העיר על הכרמל, כמו כן ליד אוניברסיטת בן גוריון יש תחנת רכבת).
חיפה - ברור שקרובה יותר למוסדות בתוכה.
ראשון לציון - קרובה יותר לבאר שבע.
אשדוד - קרובה יותר לבאר שבע.
פתח תקוה - כמו ת"א, בערך אותו מרחק.
באר שבע - ברור...
נתניה - קרובה יותר לחיפה.
חולון - קרובה יותר לבאר שבע.
בני ברק - כמו פ"ת.
רמת גן - כמו ת"א.
בת-ים - קרובה יותר לבאר שבע.
רחובות - קרובה יותר לבאר שבע.
אשקלון - הרבה יותר קרובה לבאר שבע.

מתוך 14 הערים מעל 100,000 תושבים, 8 קרובות יותר לאוניברסיטת בן גוריון, 4 בערך באותו מרחק מאוניברסיטת בן גוריון ומהמוסדות בחיפה ורק 2 (שאחת מהן היא חיפה עצמה) קרובות יותר לאוניברסיטת חיפה ולטכניון.
תל אביב קרובה יותר לחיפה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה