קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
תגובה לדבריך, מיכאל

אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אין ממש טעם להשוות בין עיר X לעיר Y. מספר הנוסעים מפתח תקווה לבאר שבע לא מצדיק קו שיצא מתוך פתח תקווה. בדיוק כמו שלא מצדיק קו שיצא ממרכזית הרצליה ויסתובב לו דרך אחוזה וכו'.

בין פתח תקווה לאשדוד, יש גם ככה קישור טוב ברוב שעות היום. קישור שכזה מתבצע באמצעות 315 ויאולה לאלוף שדה ומשם עם 164 אגד. מי שרוצה יכול לרדת גם בבר אילן/תל השומר ולהחליף ל87 של קווים.

ועל זה אנחנו מדברים כאן, יכול באמת להיות שקו שיצא מתוך בית חולים תל השומר ויסע כמו 315 (עד גנות) יהיה רלוונטי מאד לנוסעים לבאר שבע. אבל יחד עם זאת, קו שיצא מפתח תקווה ישירות לבאר שבע הוא קו כושל, בדיוק כמו קו שיצא מצומת רעננה ישירות לכביש 6 ולצורך העניין בדיוק כמו שנכשל קו 670 מנתניה.

בעבר פעל 995 על כביש גהה, ש מצב שאפילו עבר בבלינסון, מכיוון שעד פתיחת המעבר המשוקע, היה ניתן לראות על דגל התחנה את הכיתוב "באר שבע" ולצידו סימני המדבקות של 995.

הקווים ממודיעין לפתח תקווה זה כבר משהו אחר. מדובר על קווים שמשרתים יוממים וכמה כבר יוממים יש בין באר שבע לפתח תקווה או למשולש ערי השרון שהוזכר כאן? יוממים אם כבר יהיו זה לבר אילן, לתל השומר וזהו... יש לא מעט תושבים שגרים בבאר שבע ועובדים במרכז, אבל אם ההגעה ליעד מסויים מסורבלת, גם מעטים בוחרים לעבוד במקומות כאלה.

דר"א מפתח תקווה בשעות רבות אפשר לנסוע עם 49 לרכבת האונ' וזה יהיה נחמד יותר. אבל מה בדיוק ההבדל בין פתח תקווה - חיפה לבין פתח תקווה - באר שבע מבחינת הגעה לרכבת מרכז? בשני המקרים ייקח לך זמן דומה להגיע מפתח תקווה לשני היעדים האלו דרך רכבת מרכז.

הבעיה היא לא רכבתית, הבעיה היא פקקים. בעוד מהדרום למרכז, לפחות עד גנות-מסובים ומבחינת ת"א, אז ללה גווארדיה - הנסיעה היא מהירה באוטובוסים, מחיפה המצב הזה לא יכול לקרות ממש, אלא אם כן תוציא קו דרך כביש 6, אבל כזה אם ירד בכפר סבא יתקע בפקקים של העיר עצמה ושל כביש גהה והופ - הלכה כל היעילות של הקו.
תגובה לדבריך, מיכאל
* נסיעה מאשדוד לפתח תקווה:
תדירות קו 164 נמוכה יחסית - 20 דקות. במקרה הספציפי הזה אין מוניות שירות בשפע, כפי שיש הבדל בקווים אחרים.
קו 87 הוא גם כן קו עם נסיעות בודדות. כך שהוא פחות רלוונטי.
יוצא בזה, שאתה נוסע די מהר מאשדוד ואחרי זה ממתין זמן לא מועט לקו 164, עבור נסיעה של כרבע שעה (למשל לקרית אריה או לבלינסון).
נראה, שיש הצדקה לקו, שייסע מהתחנה המרכזית של פתח תקווה דרך בלינסון לכיוון אשדוד. שהזמנים יהיו בהצלבה עם 315. כך השירות מאשדוד לכביש 4 ישתפר ויהיה שירות לפתח תקווה. בין אם אלה תושבי פתח תקווה, שנוסעים לכיוון אשדוד ובין אם נסיעה מכיוון אשדוד לעבודה בפתח תקווה.
לדעתי שירות זה מתבקש.

* שירות פתח תקווה-חיפה: אולי יש שירות לקו אוטובוס מהיר ואולי לא. אני חושב, שפחות צורך מאשר קו לאשדוד. אבל אולי אני טועה. דווקא כעת, כאשר העלית את עניין קו 49, ייתכן שנמצאה אלטרנטיבה נוספת.

* קו 995: בעבר הרחוק הקו נסע מחיפה לנתניה דרך כביש 2. מנתניה נסע לצומת רעננה. אני כמעט בטוח, שהוא נסע דרך הוד השרון ופתח תקווה ומשם דרך כבישים 4 ו-40 לבאר שבע. עם הזמן צומצמו הנסיעות לפעם או פעמים בשבוע עד לביטול הקו במתוכנת זו.
לגבי קו 580 החדש: נראה מה יהיה המסלול הנוכחי.
למעשה לפני למעלה משנה כתבתי פנייה ל"אגד" על שיפורים שונים, אשר מתבקשים. למשל קו 944 מהרצליה ומרמת השרון לירושלים של הוספת תחנות, פירוט על שיפורי קווי 5XX ו-640 וכן קו על הוספה מתבקשת של קו מצומת רעננה לבאר שבע דרך כביש 6. "אגד" אז כתבו חזרה, שאכן הם מקבלים את ההצעה של הקו לבאר שבע וכי הם מפנים פנייה לאישור משרד התחבורה. טוב, שזה יוצא לפועל. נראה כיצד.
 

olli3

New member
מנהל
ולכן אמרנו שיש חשיבות בין מסובים לגהה.

תגובה לדבריך, מיכאל
* נסיעה מאשדוד לפתח תקווה:
תדירות קו 164 נמוכה יחסית - 20 דקות. במקרה הספציפי הזה אין מוניות שירות בשפע, כפי שיש הבדל בקווים אחרים.
קו 87 הוא גם כן קו עם נסיעות בודדות. כך שהוא פחות רלוונטי.
יוצא בזה, שאתה נוסע די מהר מאשדוד ואחרי זה ממתין זמן לא מועט לקו 164, עבור נסיעה של כרבע שעה (למשל לקרית אריה או לבלינסון).
נראה, שיש הצדקה לקו, שייסע מהתחנה המרכזית של פתח תקווה דרך בלינסון לכיוון אשדוד. שהזמנים יהיו בהצלבה עם 315. כך השירות מאשדוד לכביש 4 ישתפר ויהיה שירות לפתח תקווה. בין אם אלה תושבי פתח תקווה, שנוסעים לכיוון אשדוד ובין אם נסיעה מכיוון אשדוד לעבודה בפתח תקווה.
לדעתי שירות זה מתבקש.

* שירות פתח תקווה-חיפה: אולי יש שירות לקו אוטובוס מהיר ואולי לא. אני חושב, שפחות צורך מאשר קו לאשדוד. אבל אולי אני טועה. דווקא כעת, כאשר העלית את עניין קו 49, ייתכן שנמצאה אלטרנטיבה נוספת.

* קו 995: בעבר הרחוק הקו נסע מחיפה לנתניה דרך כביש 2. מנתניה נסע לצומת רעננה. אני כמעט בטוח, שהוא נסע דרך הוד השרון ופתח תקווה ומשם דרך כבישים 4 ו-40 לבאר שבע. עם הזמן צומצמו הנסיעות לפעם או פעמים בשבוע עד לביטול הקו במתוכנת זו.
לגבי קו 580 החדש: נראה מה יהיה המסלול הנוכחי.
למעשה לפני למעלה משנה כתבתי פנייה ל"אגד" על שיפורים שונים, אשר מתבקשים. למשל קו 944 מהרצליה ומרמת השרון לירושלים של הוספת תחנות, פירוט על שיפורי קווי 5XX ו-640 וכן קו על הוספה מתבקשת של קו מצומת רעננה לבאר שבע דרך כביש 6. "אגד" אז כתבו חזרה, שאכן הם מקבלים את ההצעה של הקו לבאר שבע וכי הם מפנים פנייה לאישור משרד התחבורה. טוב, שזה יוצא לפועל. נראה כיצד.
ולכן אמרנו שיש חשיבות בין מסובים לגהה.
סה"כ אמרתי, אם יהיה קו מבאר שבע לתל השומר, הוא יזכה להצלחה גדולה יותר מקו ישיר לצומת רעננה ללא כניסה לכביש גהה. על זה סך הכל דיברתי.

על כן, מתווה של קו שיצא מצומת רעננה ויעבור בכביש 4 עד לגנות, הוא הקו הכי יעיל לכל המשתמשים ולכ המקומות שנמצאים בסמוך למקומות בהם יעצור קו שכזה.
 

אורי404

New member
נראה מה יהיה בסופו של דבר המסלול ולו"ז

ולכן אמרנו שיש חשיבות בין מסובים לגהה.
סה"כ אמרתי, אם יהיה קו מבאר שבע לתל השומר, הוא יזכה להצלחה גדולה יותר מקו ישיר לצומת רעננה ללא כניסה לכביש גהה. על זה סך הכל דיברתי.

על כן, מתווה של קו שיצא מצומת רעננה ויעבור בכביש 4 עד לגנות, הוא הקו הכי יעיל לכל המשתמשים ולכ המקומות שנמצאים בסמוך למקומות בהם יעצור קו שכזה.
נראה מה יהיה בסופו של דבר המסלול ולו"ז
כעיקרון אני נוטה להסכים איתך, עם רתם ועם אופיר, בכך שמתבקש קו מצומת רעננה דרך כביש 4 לבאר שבע, כאשר בהמשך יתחבר לכביש 6, כמו למשל גנות.
אולי קו נפרד, כפי שהציע droriko לאורך ויצמן בכפר סבא והמשך דרך כביש 6.
אבל עוד מעט, קרוב לוודאי שיפורסם המסלול המלא ולוח הזמנים. מעבר לזה דברים לא סופיים והמסלול יכול להשתנות.
כך או כך נראה, שיש ניסיון לשיפור שירות האוטובוסים לבאר שבע.
 
אין הצדקה לקו אוטובוס מהיר בין פ"ת לחיפה

תגובה לדבריך, מיכאל
* נסיעה מאשדוד לפתח תקווה:
תדירות קו 164 נמוכה יחסית - 20 דקות. במקרה הספציפי הזה אין מוניות שירות בשפע, כפי שיש הבדל בקווים אחרים.
קו 87 הוא גם כן קו עם נסיעות בודדות. כך שהוא פחות רלוונטי.
יוצא בזה, שאתה נוסע די מהר מאשדוד ואחרי זה ממתין זמן לא מועט לקו 164, עבור נסיעה של כרבע שעה (למשל לקרית אריה או לבלינסון).
נראה, שיש הצדקה לקו, שייסע מהתחנה המרכזית של פתח תקווה דרך בלינסון לכיוון אשדוד. שהזמנים יהיו בהצלבה עם 315. כך השירות מאשדוד לכביש 4 ישתפר ויהיה שירות לפתח תקווה. בין אם אלה תושבי פתח תקווה, שנוסעים לכיוון אשדוד ובין אם נסיעה מכיוון אשדוד לעבודה בפתח תקווה.
לדעתי שירות זה מתבקש.

* שירות פתח תקווה-חיפה: אולי יש שירות לקו אוטובוס מהיר ואולי לא. אני חושב, שפחות צורך מאשר קו לאשדוד. אבל אולי אני טועה. דווקא כעת, כאשר העלית את עניין קו 49, ייתכן שנמצאה אלטרנטיבה נוספת.

* קו 995: בעבר הרחוק הקו נסע מחיפה לנתניה דרך כביש 2. מנתניה נסע לצומת רעננה. אני כמעט בטוח, שהוא נסע דרך הוד השרון ופתח תקווה ומשם דרך כבישים 4 ו-40 לבאר שבע. עם הזמן צומצמו הנסיעות לפעם או פעמים בשבוע עד לביטול הקו במתוכנת זו.
לגבי קו 580 החדש: נראה מה יהיה המסלול הנוכחי.
למעשה לפני למעלה משנה כתבתי פנייה ל"אגד" על שיפורים שונים, אשר מתבקשים. למשל קו 944 מהרצליה ומרמת השרון לירושלים של הוספת תחנות, פירוט על שיפורי קווי 5XX ו-640 וכן קו על הוספה מתבקשת של קו מצומת רעננה לבאר שבע דרך כביש 6. "אגד" אז כתבו חזרה, שאכן הם מקבלים את ההצעה של הקו לבאר שבע וכי הם מפנים פנייה לאישור משרד התחבורה. טוב, שזה יוצא לפועל. נראה כיצד.
אין הצדקה לקו אוטובוס מהיר בין פ"ת לחיפה
הפתרון צריך להיות נגישות מצויינת מכל רחבי פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה. מרוב אזורי פתח תקוה רכבת היא הדרך המהירה ביותר לחיפה (כולל זמן ההמתנה בת"א אוניברסיטה). הבעיה הגדולה היא ההגעה לתחנות הרכבת (וליסוע באוטובוס דרך ציר ז'בוטינסקי עד לת"א מרכז או ליסוע בקו 49 עד לת"א אוניברסיטה זה לא הפתרון).

מה שכן אולי היה נכון לעשות, זה דווקא לשנות את 995 הנוכחי ובכך אולי להחיות אותו קצת ולתת מענה לקישורים המהירים שמדוברים כאן בשרשור הזה.
אם 995 הנוכחי יעזוב את כביש 6 בכביש 1 ימשיך דרך כביש 40 עד צומת רעננה ויחזור דרך כביש 531 לכביש 6 ודרך כבישים 70 ו-75 עד מרכזית המפרץ (ולהיפך בכיוון השני), אז יהיה קו שיתן קישור די מהיר לערי דרום השרון וגם למזרח פתח תקוה, לראש העין ולאזור נתב"ג הן לבאר שבע והן לאזור מפרץ חיפה. בימים א' ו-ה' שבהם יש אולי דרישה גדולה מבאר שבע לקו 995 מהיר עד חיפה יש מקום לחלופה שלא תעשה את הסיבוב שהצעתי במרכז, אבל בימים אחרים לא תהיה ממש פגיעה בנוסעים המעטים מאוד בין באר שבע לחיפה ושינוי כזה יכול לא רק להשאיר את הקו בחיים אלא גם לשפר את התדירות שלו. ואם רוצים לוותר על כביש 1 ואזור נתב"ג, הקו יכול ליסוע במקום דרך כביש 471 בין נחשונים לשעריה. כלומר: קו עם קטע דרומי ישיר, קטע צפוני כמעט ישיר וקטע מרכזי חצי-מאסף, בדומה ל-947.
קו כזה לא יהיה קו תדיר, אבל הוא יהיה יותר חי מ-995 הנוכחי וייתכן שלקו כזה יש הצדקה בנוסף לשירות הרכבתי וגם כחלופה לשירות הרכבתי במקרה שזה משתבש.
בכל מקרה קו כזה לא מהווה תחליף לקו מ/ל באר שבע שצריך לכסות את כביש 4 מצומת רעננה עד מחלף גנות ותדירותו תהיה הרבה יותר גבוהה.
 

אורי404

New member
לדעתי בחלק מהמקרים עדיף כבר לנסוע לתל אביב

אין הצדקה לקו אוטובוס מהיר בין פ"ת לחיפה
הפתרון צריך להיות נגישות מצויינת מכל רחבי פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה. מרוב אזורי פתח תקוה רכבת היא הדרך המהירה ביותר לחיפה (כולל זמן ההמתנה בת"א אוניברסיטה). הבעיה הגדולה היא ההגעה לתחנות הרכבת (וליסוע באוטובוס דרך ציר ז'בוטינסקי עד לת"א מרכז או ליסוע בקו 49 עד לת"א אוניברסיטה זה לא הפתרון).

מה שכן אולי היה נכון לעשות, זה דווקא לשנות את 995 הנוכחי ובכך אולי להחיות אותו קצת ולתת מענה לקישורים המהירים שמדוברים כאן בשרשור הזה.
אם 995 הנוכחי יעזוב את כביש 6 בכביש 1 ימשיך דרך כביש 40 עד צומת רעננה ויחזור דרך כביש 531 לכביש 6 ודרך כבישים 70 ו-75 עד מרכזית המפרץ (ולהיפך בכיוון השני), אז יהיה קו שיתן קישור די מהיר לערי דרום השרון וגם למזרח פתח תקוה, לראש העין ולאזור נתב"ג הן לבאר שבע והן לאזור מפרץ חיפה. בימים א' ו-ה' שבהם יש אולי דרישה גדולה מבאר שבע לקו 995 מהיר עד חיפה יש מקום לחלופה שלא תעשה את הסיבוב שהצעתי במרכז, אבל בימים אחרים לא תהיה ממש פגיעה בנוסעים המעטים מאוד בין באר שבע לחיפה ושינוי כזה יכול לא רק להשאיר את הקו בחיים אלא גם לשפר את התדירות שלו. ואם רוצים לוותר על כביש 1 ואזור נתב"ג, הקו יכול ליסוע במקום דרך כביש 471 בין נחשונים לשעריה. כלומר: קו עם קטע דרומי ישיר, קטע צפוני כמעט ישיר וקטע מרכזי חצי-מאסף, בדומה ל-947.
קו כזה לא יהיה קו תדיר, אבל הוא יהיה יותר חי מ-995 הנוכחי וייתכן שלקו כזה יש הצדקה בנוסף לשירות הרכבתי וגם כחלופה לשירות הרכבתי במקרה שזה משתבש.
בכל מקרה קו כזה לא מהווה תחליף לקו מ/ל באר שבע שצריך לכסות את כביש 4 מצומת רעננה עד מחלף גנות ותדירותו תהיה הרבה יותר גבוהה.
לדעתי בחלק מהמקרים עדיף כבר לנסוע לתל אביב
אין רכבת ישירה מפתח תקווה לתחנות הקו החוף, שנמצאות צפונית לתל אביב (הרצליה עד נהריה).
כך, שממילא צריך להחליף רכבת. אולי באזורים, שקרובים יחסית לתחנות הרכבת בפתח תקווה זה עדיף. בחלק אחר של אזורי פתח תקווה, נראה שעדיף לנסוע לאחת מתחנות תל אביב ומשם רכבת.
 
בשעות השפל אולי. בשעות העומס ממש לא.

לדעתי בחלק מהמקרים עדיף כבר לנסוע לתל אביב
אין רכבת ישירה מפתח תקווה לתחנות הקו החוף, שנמצאות צפונית לתל אביב (הרצליה עד נהריה).
כך, שממילא צריך להחליף רכבת. אולי באזורים, שקרובים יחסית לתחנות הרכבת בפתח תקווה זה עדיף. בחלק אחר של אזורי פתח תקווה, נראה שעדיף לנסוע לאחת מתחנות תל אביב ומשם רכבת.
בשעות השפל אולי. בשעות העומס ממש לא.
לעיתים נסיעה ממרכז פתח תקוה לבורסה ברמת גן יכולה לקחת כמעט שעה.
ברכבת מסגולה לת"א אוניברסיטה הנסיעה לוקחת 15 דקות, מקרית אריה 9-10 דקות. נסיעה מכל רחבי פתח תקוה לאחת משתי התחנות לא אמורה לקחת יותר מ-25 דקות (בשעות עומס) אם יהיה קישור טוב.
עם ההמתנה של 15 דקות בת"א אוניברסיטה יוצא מקסימום שעה דרך סגולה ופחות משעה דרך קרית אריה עד העליה לרכבת לחיפה (אם זו לא מאחרת).
מרב חלקי פתח תקוה זה יקח פחות זמן. הממוצע יהיה בסביבות 45 דקות.

בשעות שפל יש אזורים בפתח תקוה שעדיף ליסוע מהם באוטובוס לת"א, אבל קח בחשבון שבשעות הללו אין 166 וגם אין 50, כך שמכל החלק המזרחי של פתח תקוה לא ממש קל להגיע לתל אביב. עבורו קישור טוב לסגולה יהיה עדיף. עבור שכונת הדר המושבות, ליסוע דרך קרית אריה עדיף. מכפר גנים ג' קישור דרך קרית אריה עדיף כי על מנת להגיע לכל אוטובוס לתל אביב צריך עוד אוטובוס או הליכה ארוכה ברגל עד ל-82 (אין 350 מעבר ל-7:15 בבוקר).
עם צריך אוטובוס על מנת להגיע לאוטובוס לתל אביב, ודאי עדיף אוטובוס ישר לתחנת רכבת בפתח תקוה.
 
אין הצדקה לקו בין באר שבע לתל השומר

אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אין ממש טעם להשוות בין עיר X לעיר Y. מספר הנוסעים מפתח תקווה לבאר שבע לא מצדיק קו שיצא מתוך פתח תקווה. בדיוק כמו שלא מצדיק קו שיצא ממרכזית הרצליה ויסתובב לו דרך אחוזה וכו'.

בין פתח תקווה לאשדוד, יש גם ככה קישור טוב ברוב שעות היום. קישור שכזה מתבצע באמצעות 315 ויאולה לאלוף שדה ומשם עם 164 אגד. מי שרוצה יכול לרדת גם בבר אילן/תל השומר ולהחליף ל87 של קווים.

ועל זה אנחנו מדברים כאן, יכול באמת להיות שקו שיצא מתוך בית חולים תל השומר ויסע כמו 315 (עד גנות) יהיה רלוונטי מאד לנוסעים לבאר שבע. אבל יחד עם זאת, קו שיצא מפתח תקווה ישירות לבאר שבע הוא קו כושל, בדיוק כמו קו שיצא מצומת רעננה ישירות לכביש 6 ולצורך העניין בדיוק כמו שנכשל קו 670 מנתניה.

בעבר פעל 995 על כביש גהה, ש מצב שאפילו עבר בבלינסון, מכיוון שעד פתיחת המעבר המשוקע, היה ניתן לראות על דגל התחנה את הכיתוב "באר שבע" ולצידו סימני המדבקות של 995.

הקווים ממודיעין לפתח תקווה זה כבר משהו אחר. מדובר על קווים שמשרתים יוממים וכמה כבר יוממים יש בין באר שבע לפתח תקווה או למשולש ערי השרון שהוזכר כאן? יוממים אם כבר יהיו זה לבר אילן, לתל השומר וזהו... יש לא מעט תושבים שגרים בבאר שבע ועובדים במרכז, אבל אם ההגעה ליעד מסויים מסורבלת, גם מעטים בוחרים לעבוד במקומות כאלה.

דר"א מפתח תקווה בשעות רבות אפשר לנסוע עם 49 לרכבת האונ' וזה יהיה נחמד יותר. אבל מה בדיוק ההבדל בין פתח תקווה - חיפה לבין פתח תקווה - באר שבע מבחינת הגעה לרכבת מרכז? בשני המקרים ייקח לך זמן דומה להגיע מפתח תקווה לשני היעדים האלו דרך רכבת מרכז.

הבעיה היא לא רכבתית, הבעיה היא פקקים. בעוד מהדרום למרכז, לפחות עד גנות-מסובים ומבחינת ת"א, אז ללה גווארדיה - הנסיעה היא מהירה באוטובוסים, מחיפה המצב הזה לא יכול לקרות ממש, אלא אם כן תוציא קו דרך כביש 6, אבל כזה אם ירד בכפר סבא יתקע בפקקים של העיר עצמה ושל כביש גהה והופ - הלכה כל היעילות של הקו.
אין הצדקה לקו בין באר שבע לתל השומר
אין סיבה שיהיה אוטובוס ישיר בין באר שבע לתל השומר שלא יכסה את כל הקטע המרכזי של כביש 4. אוטובוס בין באר שבע לצומת רעננה יתן מענה גם למי שיעדו תל השומר או בר אילן וישרת אוכלוסיה גדולה יותר בשני הכיונים.
צומת רעננה היא מרכז תחבורתי בינעירוני שנמצא כמעט על כביש 4 (ובעתיד גם על כביש 531 ועם גישה נוחה לכביש 6) ולכן היא מהווה נקודת קצה או תחנת ביניים מרכזית מצויינת לקווים בינעירוניים ארוכים. תל השומר אינה נקודה כזו, כפי שתחנה מרכזית פתח תקוה, תחנה מרכזית הרצליה או תחנה מרכזית כפר סבא אינן נקודות כאלה. תחנה מרכזית ראשון לציון דווקא יכלה להיות נקודה כזו אם הנגישות אליה הייתה טובה יותר.

יש הבדל גדול בין 315 שבין אשדוד לתל השומר לבין קו בין באר שבע לתל השומר. אשדוד היא עיר גדולה (יותר גדולה מבאר שבע) שאין לה בית חולים מקומי (נקודה כאובה בפני עצמה). לכן רבים מתושבי אשדוד נזקקים לשרותי תל השומר ולכן 315 הוא קו חשוב, לפחות עד שיתחיל לפעול בית חולים באשדוד ש"בונים" אותו אפילו יותר זמן ממשך הכפלת המסילה לבאר שבע או הכפלת המסילה שבין ת"א להוד השרון.
למגיעים מבאר שבע לתל השומר, לעומת זאת, החלפה באלוף שדה לנסיעה מקומית של פחות מ-10 דקות זה בהחלט שירות מספק.
גם מירושלים ומחיפה אין קו לתל השומר.
 

אורי404

New member
יש דרכים אחרות להגיע מירושלים או מחיפה

אין הצדקה לקו בין באר שבע לתל השומר
אין סיבה שיהיה אוטובוס ישיר בין באר שבע לתל השומר שלא יכסה את כל הקטע המרכזי של כביש 4. אוטובוס בין באר שבע לצומת רעננה יתן מענה גם למי שיעדו תל השומר או בר אילן וישרת אוכלוסיה גדולה יותר בשני הכיונים.
צומת רעננה היא מרכז תחבורתי בינעירוני שנמצא כמעט על כביש 4 (ובעתיד גם על כביש 531 ועם גישה נוחה לכביש 6) ולכן היא מהווה נקודת קצה או תחנת ביניים מרכזית מצויינת לקווים בינעירוניים ארוכים. תל השומר אינה נקודה כזו, כפי שתחנה מרכזית פתח תקוה, תחנה מרכזית הרצליה או תחנה מרכזית כפר סבא אינן נקודות כאלה. תחנה מרכזית ראשון לציון דווקא יכלה להיות נקודה כזו אם הנגישות אליה הייתה טובה יותר.

יש הבדל גדול בין 315 שבין אשדוד לתל השומר לבין קו בין באר שבע לתל השומר. אשדוד היא עיר גדולה (יותר גדולה מבאר שבע) שאין לה בית חולים מקומי (נקודה כאובה בפני עצמה). לכן רבים מתושבי אשדוד נזקקים לשרותי תל השומר ולכן 315 הוא קו חשוב, לפחות עד שיתחיל לפעול בית חולים באשדוד ש"בונים" אותו אפילו יותר זמן ממשך הכפלת המסילה לבאר שבע או הכפלת המסילה שבין ת"א להוד השרון.
למגיעים מבאר שבע לתל השומר, לעומת זאת, החלפה באלוף שדה לנסיעה מקומית של פחות מ-10 דקות זה בהחלט שירות מספק.
גם מירושלים ומחיפה אין קו לתל השומר.
יש דרכים אחרות להגיע מירושלים או מחיפה
מירושלים קווים 400/402/422 ומשם נסיעה קצרצרה באוטובוס.
מחיפה רכבת והמשך בקו 70. נכון, שהיה טוב שהוא היה נכנס למתחם בית החולים, כפי שקו 64 ז"ל היה נכנס. בכל מקרה זה ניתן לשיפור.
 
נכון, והדרך מבאר שבע לתל השומר צריכה להיות

יש דרכים אחרות להגיע מירושלים או מחיפה
מירושלים קווים 400/402/422 ומשם נסיעה קצרצרה באוטובוס.
מחיפה רכבת והמשך בקו 70. נכון, שהיה טוב שהוא היה נכנס למתחם בית החולים, כפי שקו 64 ז"ל היה נכנס. בכל מקרה זה ניתן לשיפור.
נכון, והדרך מבאר שבע לתל השומר צריכה להיות
דומה - קו בינעירוני ארוך עד תחנה ראשית (אלוף שדה) ומשם נסיעה קצרה בקו עירוני לתל השומר.
 

droriko

New member
יש בית חולים באשקלון

אין הצדקה לקו בין באר שבע לתל השומר
אין סיבה שיהיה אוטובוס ישיר בין באר שבע לתל השומר שלא יכסה את כל הקטע המרכזי של כביש 4. אוטובוס בין באר שבע לצומת רעננה יתן מענה גם למי שיעדו תל השומר או בר אילן וישרת אוכלוסיה גדולה יותר בשני הכיונים.
צומת רעננה היא מרכז תחבורתי בינעירוני שנמצא כמעט על כביש 4 (ובעתיד גם על כביש 531 ועם גישה נוחה לכביש 6) ולכן היא מהווה נקודת קצה או תחנת ביניים מרכזית מצויינת לקווים בינעירוניים ארוכים. תל השומר אינה נקודה כזו, כפי שתחנה מרכזית פתח תקוה, תחנה מרכזית הרצליה או תחנה מרכזית כפר סבא אינן נקודות כאלה. תחנה מרכזית ראשון לציון דווקא יכלה להיות נקודה כזו אם הנגישות אליה הייתה טובה יותר.

יש הבדל גדול בין 315 שבין אשדוד לתל השומר לבין קו בין באר שבע לתל השומר. אשדוד היא עיר גדולה (יותר גדולה מבאר שבע) שאין לה בית חולים מקומי (נקודה כאובה בפני עצמה). לכן רבים מתושבי אשדוד נזקקים לשרותי תל השומר ולכן 315 הוא קו חשוב, לפחות עד שיתחיל לפעול בית חולים באשדוד ש"בונים" אותו אפילו יותר זמן ממשך הכפלת המסילה לבאר שבע או הכפלת המסילה שבין ת"א להוד השרון.
למגיעים מבאר שבע לתל השומר, לעומת זאת, החלפה באלוף שדה לנסיעה מקומית של פחות מ-10 דקות זה בהחלט שירות מספק.
גם מירושלים ומחיפה אין קו לתל השומר.
יש בית חולים באשקלון
 
בית חולים באשקלון לא נותן מענה לאשדוד

יש בית חולים באשקלון
בית חולים באשקלון לא נותן מענה לאשדוד
גם יש בית חולים ברחובות. אז מה?
אשדוד היא עיר גדולה שראויה לקבל בית חולים בתוכה.
תאר לעצמך שאם לא היה בית חולים בכפר סבא, הייתי אומר לך "יש בית חולים בפתח תקוה או בנתניה". מה היית אומר?
העיר החמישית בגודלה בישראל ראויה לבית חולים משלה ולא לבתי חולים במרחק של 20 ק"מ או יותר ממנה.
וזה מקבל משנה תוקף כאשר אנו מדברים על עיר שלעיתים סופגת רקטות.
בית החולים באשקלון שאחראי על טיפול באוכלוסיה גדולה בקו עימות לא צריך לשאת על גבו עיר נוספת שכמעט מכפילה את המעמסה עליו.
 

droriko

New member
מסכים לגמרי שצריך בית חולים באשדוד

בית חולים באשקלון לא נותן מענה לאשדוד
גם יש בית חולים ברחובות. אז מה?
אשדוד היא עיר גדולה שראויה לקבל בית חולים בתוכה.
תאר לעצמך שאם לא היה בית חולים בכפר סבא, הייתי אומר לך "יש בית חולים בפתח תקוה או בנתניה". מה היית אומר?
העיר החמישית בגודלה בישראל ראויה לבית חולים משלה ולא לבתי חולים במרחק של 20 ק"מ או יותר ממנה.
וזה מקבל משנה תוקף כאשר אנו מדברים על עיר שלעיתים סופגת רקטות.
בית החולים באשקלון שאחראי על טיפול באוכלוסיה גדולה בקו עימות לא צריך לשאת על גבו עיר נוספת שכמעט מכפילה את המעמסה עליו.
מסכים לגמרי שצריך בית חולים באשדוד
אני פשוט לא מבין למה הם צריכים לנסוע עד רמת גן בשביל זה
 
על זה olli כבר ענה לך

מסכים לגמרי שצריך בית חולים באשדוד
אני פשוט לא מבין למה הם צריכים לנסוע עד רמת גן בשביל זה
על זה olli כבר ענה לך
יש מספר בתי חולים בישראל שהם בתי חולים על. בתי חולים יותר גדולים ועם יותר התמחויות שנותנים מענה שבתי חולים קטנים יותר לא נותנים אין מבחינת סוג הבעיות הרפואיות והן מבחינת הקיבולת שלהם.
תל השומר בגוש דן, רמב"ם בחיפה, סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים הם בתי חולים כאלה.
ברמה השניה נמצאים איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקוה ואסף הרופא בצריפין ואולי גם העמק בעפולה.
שאר בתי החולים הם בתי חולים קטנים יותר עם יכולות מוגבלות יותר.
קפלן וברזילי לא יכולים לשאת על הגב שלהם את אשדוד.
אפילו בתחום ילודה אתה יכול לתאר לעצמך איזה היקף מניבה העיר אשדוד ומה רמת הביקוש שלה לחדרי לידה.
 
אין=הן

על זה olli כבר ענה לך
יש מספר בתי חולים בישראל שהם בתי חולים על. בתי חולים יותר גדולים ועם יותר התמחויות שנותנים מענה שבתי חולים קטנים יותר לא נותנים אין מבחינת סוג הבעיות הרפואיות והן מבחינת הקיבולת שלהם.
תל השומר בגוש דן, רמב"ם בחיפה, סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים הם בתי חולים כאלה.
ברמה השניה נמצאים איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקוה ואסף הרופא בצריפין ואולי גם העמק בעפולה.
שאר בתי החולים הם בתי חולים קטנים יותר עם יכולות מוגבלות יותר.
קפלן וברזילי לא יכולים לשאת על הגב שלהם את אשדוד.
אפילו בתחום ילודה אתה יכול לתאר לעצמך איזה היקף מניבה העיר אשדוד ומה רמת הביקוש שלה לחדרי לידה.
אין=הן
 

droriko

New member
בעיקר שיש שם הרבה חרדים

על זה olli כבר ענה לך
יש מספר בתי חולים בישראל שהם בתי חולים על. בתי חולים יותר גדולים ועם יותר התמחויות שנותנים מענה שבתי חולים קטנים יותר לא נותנים אין מבחינת סוג הבעיות הרפואיות והן מבחינת הקיבולת שלהם.
תל השומר בגוש דן, רמב"ם בחיפה, סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים הם בתי חולים כאלה.
ברמה השניה נמצאים איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקוה ואסף הרופא בצריפין ואולי גם העמק בעפולה.
שאר בתי החולים הם בתי חולים קטנים יותר עם יכולות מוגבלות יותר.
קפלן וברזילי לא יכולים לשאת על הגב שלהם את אשדוד.
אפילו בתחום ילודה אתה יכול לתאר לעצמך איזה היקף מניבה העיר אשדוד ומה רמת הביקוש שלה לחדרי לידה.
בעיקר שיש שם הרבה חרדים
 

droriko

New member
אני לא מבין אם כך

על זה olli כבר ענה לך
יש מספר בתי חולים בישראל שהם בתי חולים על. בתי חולים יותר גדולים ועם יותר התמחויות שנותנים מענה שבתי חולים קטנים יותר לא נותנים אין מבחינת סוג הבעיות הרפואיות והן מבחינת הקיבולת שלהם.
תל השומר בגוש דן, רמב"ם בחיפה, סורוקה בבאר שבע והדסה עין כרם בירושלים הם בתי חולים כאלה.
ברמה השניה נמצאים איכילוב בתל אביב, בילינסון בפתח תקוה ואסף הרופא בצריפין ואולי גם העמק בעפולה.
שאר בתי החולים הם בתי חולים קטנים יותר עם יכולות מוגבלות יותר.
קפלן וברזילי לא יכולים לשאת על הגב שלהם את אשדוד.
אפילו בתחום ילודה אתה יכול לתאר לעצמך איזה היקף מניבה העיר אשדוד ומה רמת הביקוש שלה לחדרי לידה.
אני לא מבין אם כך
למה התחבורה הציבורית מכפר סבא לתל השומר היא כל כך גרועה. 564 ו-640 עובדים בתדירות גרועה ומפסיקים לעבוד ב-6. ובימי שישי הם בכלל לא פועלים.
 

olli3

New member
מנהל
זה דיי פשוט האמת.

אני לא מבין אם כך
למה התחבורה הציבורית מכפר סבא לתל השומר היא כל כך גרועה. 564 ו-640 עובדים בתדירות גרועה ומפסיקים לעבוד ב-6. ובימי שישי הם בכלל לא פועלים.
זה דיי פשוט האמת.
בעוד בכפר סבא עצמה כבר יש בית חולים, גם הוא אינו ברמה של בתי החולים הגדולים. באשדוד אין כלל וכלל. תוסיף את זה שלקפלן ההגעה בתח"צ מאשדוד לוקחת כמו נסיעה לתל השומר ואולי אף יותר. שגם הגעה לברזילי אינה כה מהירה, למרות הקירבה. כל זה הופך את תל השומר לאטרקטיבי יותר.

אבל לא רק זאת, אם תסתכל על מפת התח"צ הפנימית במשולש ערי השרון האלו, תגלה שרוב הקווים העירוניים פועלים בתדירות של פעם בחצי שעה, מסתיימים מוקדם בערב והם כמעט אף פעם לא מלאים, שלא לומר ריקים למחצה. לעומת זאת, קווים פנימים באשדוד עובדים בתדירות של פעם ב10 דקות והם עם נוסעים בעמידה, לא פעם גם על הדלתות.

במילים אחרות, זה לא סוד שרבים מתושבי שלושת הערים האלו, אינם נמצאים בקו העוני או טיפה מעליו.
 

אורי404

New member
אני חושב, שתל השומר 'אטרקטיבי' מסיבה אחרת

זה דיי פשוט האמת.
בעוד בכפר סבא עצמה כבר יש בית חולים, גם הוא אינו ברמה של בתי החולים הגדולים. באשדוד אין כלל וכלל. תוסיף את זה שלקפלן ההגעה בתח"צ מאשדוד לוקחת כמו נסיעה לתל השומר ואולי אף יותר. שגם הגעה לברזילי אינה כה מהירה, למרות הקירבה. כל זה הופך את תל השומר לאטרקטיבי יותר.

אבל לא רק זאת, אם תסתכל על מפת התח"צ הפנימית במשולש ערי השרון האלו, תגלה שרוב הקווים העירוניים פועלים בתדירות של פעם בחצי שעה, מסתיימים מוקדם בערב והם כמעט אף פעם לא מלאים, שלא לומר ריקים למחצה. לעומת זאת, קווים פנימים באשדוד עובדים בתדירות של פעם ב10 דקות והם עם נוסעים בעמידה, לא פעם גם על הדלתות.

במילים אחרות, זה לא סוד שרבים מתושבי שלושת הערים האלו, אינם נמצאים בקו העוני או טיפה מעליו.
אני חושב, שתל השומר 'אטרקטיבי' מסיבה אחרת
כנראה יש בו יותר מחלקות עם התמחויות שונות, מאשר בתי חולים אחרים.
למשל המרכז לטרשת נפוצה, אבל לא רק.
 

אורי404

New member
זה בכלל לא מובן

אני לא מבין אם כך
למה התחבורה הציבורית מכפר סבא לתל השומר היא כל כך גרועה. 564 ו-640 עובדים בתדירות גרועה ומפסיקים לעבוד ב-6. ובימי שישי הם בכלל לא פועלים.
זה בכלל לא מובן
אפשר אולי להבין מדוע קו 564 הוא במן סגנון יוממים ("מן סגנון", כי יש נסיעת צהרים מכפר סבא לתל השומר).
כפי, שגם כתבתי כמה פעמים (כולל בשרשור זה) הייתה בקשה של עיריית הוד השרון להוספת נסיעות. בינתיים הוסיפו רק נסיעה ב-07:30 מכפר סבא. אגב, פעם הייתה נסיעה נוספת בסביבות 06:20 מכפר סבא, נוסף לנסיעות 06:05 ו-06:35 כיום.
אבל ממש לא ברור, למה קו 640 פועל במתכונת הזו.
בעבר הרחוק הוא אגב, פעל לאורך כל שעות היום. אבל אז תחנת הקצה הייתה צומת רעננה. עם הזמן צומצמו הנסיעות לקו יוממים. כיום, כאמור אין ממש סיבה שהוא יפעל במתכונת זו.
אני כמובן מסכים איתך על אי הפעילות של ימי שישי, לרבות קו 640. אז נכון, שפחות חיילים או סטונדטים בבר אילן ישתמשו. ועדיין יהיה שימוש של עובדים באזור גבעת שמואל, אזור התעשייה הדרומי בני ברק וכל מה, שמסביב לתל השומר.

גם קו 620 מהרצליה עובד עם נסיעות בודדות. אולי יש מקום להפעילו כקו סדיר. אולי מיזוגו עם קו 618, שכיום כבר לא ממש רלוונטי עם הסיבובים בתוך בני ברק. לאחרון כבר יש חלופה של קו 613.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה