קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.
אבל אין כמות עצומה של סטודנטים שנוסעים כל יום

גם אם התדירות תהייה אפסית(ואני בכלל לא בטוח)
עדיין זה יהיה קו טוב, כי כל המשתמשים בו גרים סמוך לנקודת היציאה. נניח אני סטודנט בב"ש שגר בויצמן כפר סבא ואני יודע שהקו יוצא ב-8 מצומת רעננה, אז אני יודע שהוא יגיע אלי תוך 5-7 דקות. זה לא כמו הקו המטופש הזה מנתניה לאריאל שאין לך מושג מתי הוא יגיע לכפר סבא וכמה זמן צריך לחכות לו.

אני מאמין אגב שהתדירות לו תהייה גבוהה בוקר. יש כמות עצומה של סטודנטים מהשרון, אם תוציא אוטובוס אחד או שניים אז אחרי כמה תחנות הם כבר ישאירו נוסעים.
אבל אין כמות עצומה של סטודנטים שנוסעים כל יום
סטודנטים שלומדים בבן גוריון יש גם מפתח תקוה, גבעת שמואל, קרית אונו, גני תקוה, רמת גן, אור יהודה, יהוד ועוד בכמות לא פחותה.
אבל כפי שכבר נכתב, יש גם סטודנטים מבאר שבע שלומדים בבר אילן. יש חיילים מהדרום שמשרתים בתל השומר, יש חולים או משפחות של חולים שצריכות להגיע לתל השומר.
ויש ברחבי גוש דן פוטנציאל נוסף של נוסעים לב"ש ושל יעדים לנוסעים מב"ש.
קו שיוכל להצדיק עצמו כקו יומי עם תדירות סבירה לא יכול להתבסס על אוכלוסיית הסטודנטים מכפר סבא, הוד השרון ורעננה.
 

droriko

New member
אם אין כמות עצומה

אבל אין כמות עצומה של סטודנטים שנוסעים כל יום
סטודנטים שלומדים בבן גוריון יש גם מפתח תקוה, גבעת שמואל, קרית אונו, גני תקוה, רמת גן, אור יהודה, יהוד ועוד בכמות לא פחותה.
אבל כפי שכבר נכתב, יש גם סטודנטים מבאר שבע שלומדים בבר אילן. יש חיילים מהדרום שמשרתים בתל השומר, יש חולים או משפחות של חולים שצריכות להגיע לתל השומר.
ויש ברחבי גוש דן פוטנציאל נוסף של נוסעים לב"ש ושל יעדים לנוסעים מב"ש.
קו שיוכל להצדיק עצמו כקו יומי עם תדירות סבירה לא יכול להתבסס על אוכלוסיית הסטודנטים מכפר סבא, הוד השרון ורעננה.
אם אין כמות עצומה
אז בשביל מה בכלל הקו הזה מתחיל בצומת רעננה, הרי הקו הזה לא מועיל בשום צורה לתושבי השרון.

תחבורה ציבורית זה לא מוניות שירות, אתה לא יכול להחליט על הקמת קו לפי אם הוא רווחי או לא , אם הוא לא רווחי אז שהמדינה תסבסד. אם אני תושב כפר סבא ואני רוצה לנסוע עם אוטובוס לב"ש, אז אני אדפק בגלל שכמותי אין הרבה?

ולא חסרים דוגמאות לקוים שעובדים בימים מסויימים או בשעות מסויימות. לא כל קו חייב ליהות תדיר כל היום.
 

olli3

New member
מנהל
ומה עם הקווים מצומת רעננה לירושלים?

אם אין כמות עצומה
אז בשביל מה בכלל הקו הזה מתחיל בצומת רעננה, הרי הקו הזה לא מועיל בשום צורה לתושבי השרון.

תחבורה ציבורית זה לא מוניות שירות, אתה לא יכול להחליט על הקמת קו לפי אם הוא רווחי או לא , אם הוא לא רווחי אז שהמדינה תסבסד. אם אני תושב כפר סבא ואני רוצה לנסוע עם אוטובוס לב"ש, אז אני אדפק בגלל שכמותי אין הרבה?

ולא חסרים דוגמאות לקוים שעובדים בימים מסויימים או בשעות מסויימות. לא כל קו חייב ליהות תדיר כל היום.
ומה עם הקווים מצומת רעננה לירושלים?
אני מדבר על 947 אגד שבבקרים גם יוצא מצומת רעננה כתחנת מוצא ועל 425 ויאולה שנוסע על כביש גהה?

תתחיל מהם, בין ירושלים לרעננה יש ביקוש גדול יותר על בסיס יומי ולאורך שעות רבות ממהלך היום, לא?

אז אם אתה תושבי יהוד/אור יהודה ובגלל שאין שם הרבה תושבים, אז אתה תידפק כי הקו לא יעבור במסובים? כי גם לשם יש ביקוש נמוך.

קו שיחיל בצומת רעננה בבקרים לא יתקל בפקקי ענק ממה שהבנתי שיש באיזור הזה - יש רק בכיוון ההפוך. אז הדרך חזרה לא תהיה עד כדי כך מהירה, אבל במוצ"ש בשישי בכיוון הנסיעה לרעננה ובראשון בכיוון הנסיעה לבאר שבע - אני לא רואה את הבעיות שאתה מציג ככה נוראית.

זה שיש קווים שעובדים בימים מסויימים ובשעות מסויימות זה בסדר, אבל אם רוצים שיהיה שירות כל יום לכל המקומות האלו, זה חייב להתחיל מקו אחד ולא שניים. בהמשך יהיה מקום אולי לפצל אותם, כך אני חושב.
 

אורי404

New member
ממה, שאני רואה קו 425 נוסע כמעט ריק

ומה עם הקווים מצומת רעננה לירושלים?
אני מדבר על 947 אגד שבבקרים גם יוצא מצומת רעננה כתחנת מוצא ועל 425 ויאולה שנוסע על כביש גהה?

תתחיל מהם, בין ירושלים לרעננה יש ביקוש גדול יותר על בסיס יומי ולאורך שעות רבות ממהלך היום, לא?

אז אם אתה תושבי יהוד/אור יהודה ובגלל שאין שם הרבה תושבים, אז אתה תידפק כי הקו לא יעבור במסובים? כי גם לשם יש ביקוש נמוך.

קו שיחיל בצומת רעננה בבקרים לא יתקל בפקקי ענק ממה שהבנתי שיש באיזור הזה - יש רק בכיוון ההפוך. אז הדרך חזרה לא תהיה עד כדי כך מהירה, אבל במוצ"ש בשישי בכיוון הנסיעה לרעננה ובראשון בכיוון הנסיעה לבאר שבע - אני לא רואה את הבעיות שאתה מציג ככה נוראית.

זה שיש קווים שעובדים בימים מסויימים ובשעות מסויימות זה בסדר, אבל אם רוצים שיהיה שירות כל יום לכל המקומות האלו, זה חייב להתחיל מקו אחד ולא שניים. בהמשך יהיה מקום אולי לפצל אותם, כך אני חושב.
ממה, שאני רואה קו 425 נוסע כמעט ריק
נוסעים בודדים, בהשוואה לאוטובוסים מלאים למדי בקווים 930, 947 ו-950.
 

olli3

New member
מנהל
מדובר בקווים שונים עם מהות שונה.

ממה, שאני רואה קו 425 נוסע כמעט ריק
נוסעים בודדים, בהשוואה לאוטובוסים מלאים למדי בקווים 930, 947 ו-950.
מדובר בקווים שונים עם מהות שונה.
זה שקווי אגד מלאים אל מול הקווים האחרים, לא אומר שום דבר... יש שיורדים בצומת אל על, יש שיורדים במקומות נוספים. יש שעלו בנתניה וכו'...

425 הוא קו מצחיק, למה? כי בכל מקום שהוא עובר כבר יש קווים לא פחות יעילים ממנו אל ירושלים. לבאר שבע לעומת זאת יש פעם ביום את 358 מטרופולין וגם הוא עוצר רק בקוקה קולה ובכיוון הנסיעה אל בני ברק הוא עוצר בכהנמן. שלא לדבר על זה שהוא לא נכנס למרכזית באר שבע בכלל ועוצר סה"כ בדואר המרכזי הסמוך למרכזית ולקניון הנגב וכן ביציאה מהעיר.
 

אורי404

New member
במקום קו 425 היו עושים קו יעיל אחר

מדובר בקווים שונים עם מהות שונה.
זה שקווי אגד מלאים אל מול הקווים האחרים, לא אומר שום דבר... יש שיורדים בצומת אל על, יש שיורדים במקומות נוספים. יש שעלו בנתניה וכו'...

425 הוא קו מצחיק, למה? כי בכל מקום שהוא עובר כבר יש קווים לא פחות יעילים ממנו אל ירושלים. לבאר שבע לעומת זאת יש פעם ביום את 358 מטרופולין וגם הוא עוצר רק בקוקה קולה ובכיוון הנסיעה אל בני ברק הוא עוצר בכהנמן. שלא לדבר על זה שהוא לא נכנס למרכזית באר שבע בכלל ועוצר סה"כ בדואר המרכזי הסמוך למרכזית ולקניון הנגב וכן ביציאה מהעיר.
במקום קו 425 היו עושים קו יעיל אחר
קו, שייצא מהתחנה המרכזית בכפר סבא. יתחבר לכביש 444 ומשם לכביש 1 או כביש 443 לירושלים.
כך יהיה שירות אוטובוסים משופר באופן משמעותי בכביש 444, שאין בו כמעט קווי אוטובוסים סדירים וכך גם הנסיעה מכפר סבא תהיה מהירה יותר, בהשוואה לקו 947: כשעה ורבע-שעה וחצי, בקו שהוצע, בהשוואה לכשעתיים בנסיעה לצומת רעננה ומשם 947.
 

אורי404

New member
להערכתי 30-40 דקות מנתניה לכפר סבא

גם אם התדירות תהייה אפסית(ואני בכלל לא בטוח)
עדיין זה יהיה קו טוב, כי כל המשתמשים בו גרים סמוך לנקודת היציאה. נניח אני סטודנט בב"ש שגר בויצמן כפר סבא ואני יודע שהקו יוצא ב-8 מצומת רעננה, אז אני יודע שהוא יגיע אלי תוך 5-7 דקות. זה לא כמו הקו המטופש הזה מנתניה לאריאל שאין לך מושג מתי הוא יגיע לכפר סבא וכמה זמן צריך לחכות לו.

אני מאמין אגב שהתדירות לו תהייה גבוהה בוקר. יש כמות עצומה של סטודנטים מהשרון, אם תוציא אוטובוס אחד או שניים אז אחרי כמה תחנות הם כבר ישאירו נוסעים.
להערכתי 30-40 דקות מנתניה לכפר סבא
 

olli3

New member
מנהל
ומה עם הסטודנטים שלומדים בבר אילן?

כי קו כזה ישרת
את כל הסטודנטים מרעננה/כפר סבא/הוד השרון. מדובר בכמות גדולה של סטודנטים.

נסיעה על כל כביש 4 ,כולל כל הפקקים בדרך, תהפוך את הנסיעה לארוכה ומייגעת.
ומה עם הסטודנטים שלומדים בבר אילן?
ובנוסף, יצא לי לראות לא מעט פעמים אנשים שירדו כמוני מ380 והמשיכו לפתח תקווה באותו האוטובוס בו נסעתי. אחרים עברו ל61 ועוד קווים עירוניים נוספים. קיים ביקוש לאלוף שדה, בר אילן וגהה. למסובים מעט פחות. אני אומר זאת כי אם תסתכל בלוח הטמרפים של בן גוריון במהלך שנת הלימודים אם כי לא רק בה, יש נסיעות רבות שנחטפות תוך דקות (מודעה שמופיעה ותוך כמה דקות מופיע עליה פס אדום - מלא) אל המקומות שציינתי.

גם לכפר סבא/רעננה/הוד השרון יש ביקוש לא מבוטל, אבל עדיין לשם יש ביקוש קטן יותר לטעמי. נסיעות לאיזור הזה אומנם מפורסמות לא מעט, אבל לא נחטפות במהירות מסחררת, כמו הנסיעות לאיזור אלוף שדה-בר אילן-גהה.

בנוסף הגעה מהירה לתל השומר מתבקשת, לא רק חיילים ישתמשו בזה.

מה שיותר מעניין אותי הוא מה יהיה מחיר הנסיעה.
 

droriko

New member
אז כמו שאמרתי

ומה עם הסטודנטים שלומדים בבר אילן?
ובנוסף, יצא לי לראות לא מעט פעמים אנשים שירדו כמוני מ380 והמשיכו לפתח תקווה באותו האוטובוס בו נסעתי. אחרים עברו ל61 ועוד קווים עירוניים נוספים. קיים ביקוש לאלוף שדה, בר אילן וגהה. למסובים מעט פחות. אני אומר זאת כי אם תסתכל בלוח הטמרפים של בן גוריון במהלך שנת הלימודים אם כי לא רק בה, יש נסיעות רבות שנחטפות תוך דקות (מודעה שמופיעה ותוך כמה דקות מופיע עליה פס אדום - מלא) אל המקומות שציינתי.

גם לכפר סבא/רעננה/הוד השרון יש ביקוש לא מבוטל, אבל עדיין לשם יש ביקוש קטן יותר לטעמי. נסיעות לאיזור הזה אומנם מפורסמות לא מעט, אבל לא נחטפות במהירות מסחררת, כמו הנסיעות לאיזור אלוף שדה-בר אילן-גהה.

בנוסף הגעה מהירה לתל השומר מתבקשת, לא רק חיילים ישתמשו בזה.

מה שיותר מעניין אותי הוא מה יהיה מחיר הנסיעה.
אז כמו שאמרתי
שיעשו קו שיצא מאלוף שדה/תל השומר ויסע לבאר שבע
 
אתה מתכוון למסוף החרש?

אז אולי מסוף קריית אריה?
אתה מתכוון למסוף החרש?
זה לא ממש מסוף, אלא יותר חניון לאוטובוסים והוא משרת את קווים בלבד.
אני לא מאמין שאגד יתחילו קו בינעירוני מה"מסוף" הזה.
ושוב, אין הצדקה לשני קווים. והקו הראשון שיגווע יהיה דווקא הקו שאתה חפץ ביקרו.
 

droriko

New member
אגד לא מפעילים קוים ממסופים של דן

אתה מתכוון למסוף החרש?
זה לא ממש מסוף, אלא יותר חניון לאוטובוסים והוא משרת את קווים בלבד.
אני לא מאמין שאגד יתחילו קו בינעירוני מה"מסוף" הזה.
ושוב, אין הצדקה לשני קווים. והקו הראשון שיגווע יהיה דווקא הקו שאתה חפץ ביקרו.
אגד לא מפעילים קוים ממסופים של דן
אז למה הם לא יכולים להפעיל ממסוף של קוים?
 

droriko

New member
שכחתי סימן שאלה בכותרת,זאת היתה שאלה רטורית

אגד לא מפעילים קוים ממסופים של דן
אז למה הם לא יכולים להפעיל ממסוף של קוים?
שכחתי סימן שאלה בכותרת,זאת היתה שאלה רטורית
 

אורי404

New member
גם "אגד" חונים שם

אתה מתכוון למסוף החרש?
זה לא ממש מסוף, אלא יותר חניון לאוטובוסים והוא משרת את קווים בלבד.
אני לא מאמין שאגד יתחילו קו בינעירוני מה"מסוף" הזה.
ושוב, אין הצדקה לשני קווים. והקו הראשון שיגווע יהיה דווקא הקו שאתה חפץ ביקרו.
גם "אגד" חונים שם
לפחות בעבר זה היה. אולי גם כיום זה כך.
אולי גם "אפיקים" חונים שם.
 
אם המסלול של הקו אכן יהיה בכביש 6 עד הוד"ש או

אם יש להם שכל
אז המסלול שלו צריך לעבור בויצמן כפר סבא ולהתחבר לכביש 6.
אם המסלול של הקו אכן יהיה בכביש 6 עד הוד"ש או
כ"ס, אני לא אתפלא אם נגלה שהקו יהיה פעיל רק בימי א', ה' ו-ו' ואולי מוצ"ש.
 

droriko

New member
כי זה קו שמיועד לסטודנטים בב"ש

אם המסלול של הקו אכן יהיה בכביש 6 עד הוד"ש או
כ"ס, אני לא אתפלא אם נגלה שהקו יהיה פעיל רק בימי א', ה' ו-ו' ואולי מוצ"ש.
כי זה קו שמיועד לסטודנטים בב"ש
מי שרוצה להגיע לצומת גהה יש לו את 567 , ולבר אילן/תל השומר,וזה משהו שכתבתי אותו כמה פעמים, צריך לעשות קו מהיר מכפר סבא. ולא ,564 לא נקרא קו מהיר.
 
מי קבע שהקו מיועד רק לסטודנטים בב"ש?

כי זה קו שמיועד לסטודנטים בב"ש
מי שרוצה להגיע לצומת גהה יש לו את 567 , ולבר אילן/תל השומר,וזה משהו שכתבתי אותו כמה פעמים, צריך לעשות קו מהיר מכפר סבא. ולא ,564 לא נקרא קו מהיר.
מי קבע שהקו מיועד רק לסטודנטים בב"ש?
וגם אם כן, יש עוד מקומות עם סטודנטים שלומדים בב"ש, מלבד כפר סבא, הוד השרון ורעננה.
ושאר ההודעה שלך לא רלוונטית. אנחנו מדברים על נוסעים מ/ל באר שבע לא בין צומת גהה, בר אילן ותל השומר לכפר סבא.
 

droriko

New member
לא אמרתי שיעשו קו רק לתושבי השרון הדרומי

מי קבע שהקו מיועד רק לסטודנטים בב"ש?
וגם אם כן, יש עוד מקומות עם סטודנטים שלומדים בב"ש, מלבד כפר סבא, הוד השרון ורעננה.
ושאר ההודעה שלך לא רלוונטית. אנחנו מדברים על נוסעים מ/ל באר שבע לא בין צומת גהה, בר אילן ותל השומר לכפר סבא.
לא אמרתי שיעשו קו רק לתושבי השרון הדרומי
אלא שיעשו קו בכל מקום שיש בו ביקוש, מצדי גם גם שיעשו 10 קוים חדשים, למה הם צריכים לבוא זה על חשבון זה.

ולמה קו מבאר שבע ועד תל השומר לא מועיל לתושיב באר שבע?
 
עדיף קו אחד יומי עם תדירות נורמלית שיצדיק

לא אמרתי שיעשו קו רק לתושבי השרון הדרומי
אלא שיעשו קו בכל מקום שיש בו ביקוש, מצדי גם גם שיעשו 10 קוים חדשים, למה הם צריכים לבוא זה על חשבון זה.

ולמה קו מבאר שבע ועד תל השומר לא מועיל לתושיב באר שבע?
עדיף קו אחד יומי עם תדירות נורמלית שיצדיק
עצמו לאורך זמו על 10 קווים שפועלים 3-4 ימים בשבוע בתדירות אפסית ויגוו תוך פרק זמן קצר.
לכן קו כזה צריך להיות במסלול שמשרת גודל אוכלוסיה וכמות יעדים שמצדיקים את קיום הקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה