קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.
מרכז תל אביב קרוב יותר למרכז העיר חיפה

תל אביב קרובה יותר לחיפה
מרכז תל אביב קרוב יותר למרכז העיר חיפה
מאשר למרכז העיר באר שבע, אבל צריך לקחת בחשבון את מיקום המוסדות האקדמיים.
אוניברסיטת בן גוריון נמצאת בכניסה הצפונית לבאר שבע. הטכניון ואוניברסיטת חיפה נמצאים על רכס הכרמל כאשר הדרך אליהן רחוקה מלהיות קו אווירי ישר. כבר כתבתי לך פעם על דרך פרויד בחיפה.
בפועל מרחק הנסיעה דומה ותלוי בנקודת המוצא המדוייקת בתל אביב. בממוצע אין הבדל מובהק.
 

olli3

New member
מנהל
נגמרו הימים שמרחק הוא העיקר, היום זה הפקקים.

לא מעניין אותי עכשיו
לעשות תחרות "איזה עיר יותר מעפנה" כי לא על זה השירשור בכלל ואפילו לא הפורום.

יכול להיות שבאר שבע זאת העיר הכי נפלאה בעולם, אני רק אומר שמבחינה סטטיסטית לרוב היהודים בן גוריון זאת האוניברסיטה הרחוקה ביותר. מבחינת מרחק באר שבע זה פריפריה פר אקלנס.
נגמרו הימים שמרחק הוא העיקר, היום זה הפקקים.
אני יכול לקום בבוקר בדיוק כמוך ולהגיע לת"א באותו הזמן ועוד בשימוש בתח"צ.

הייתי נוסע לנתניה במשך חודש והגיעו לשם אנשים ממקומות שונים במרכז והם לא הבינו איך אני וצא באותה השעה שהם יוצאים ולא פעם מגיע 10 דקות לפניהם. כשאני כבר נכנסתי הביתה, הם היו בפקקים בדרכם הביתה והם עוד השתמשו ברכב פרטי, אלו שנסעו בתח"צ נתקעו עוד יותר.

כך שבן גוריון היא אומנם הרחוקה ביותר, אבל ממש קל להגיע אליה כמעט מכל מקום בארץ, גם באמצעות תח"צ. דבר שאני לא יכול להגיד למשל על הטכניון או אונ' חיפה, גם לא על בר אילן או האוניברסיטה העברית.

סטודנט שגר במרכז ולומד בעברית יגיע לאונ' העברית אחרי סטודנט שלומד בבן גוריון או סמי שמעון או לא משנה איפה באיזור. גם ההגעה לספיר שנמצאת בשדרות ובתכל'ס קרובה הרבה יותר מבאר שבע - היא בעייתית, הן בתח"צ והן ברכב פרטי. זמן הנסיעה מת"א יעמוד על 45-60 דקות.

אז נכון, מבחינת קילומטראז' הצדק עימך, אבל מבחינת זה שמרגע ש370 למשל עוזב את מרכזית ת"א (יורד בגשר) ועד הגעו לסביבת האונ' זה לוקח כשעה ו10 דקות ולא פעם גם פחות ומי שצריך להגיע לעברית למשל יסע עם 405 (בלי פקקים) סביב ה45 דקות ומשם עוד אוטובוס פנימי לקמפוס, אתה כבר מבין על מה אני מדבר...

תחשוב על מי שמגיע מעפולה בקו 870, תוך שעתיים הוא בבאר בע. עזוב את זה שרובם לא מגיע מעפולה עצמה, אלא מיישובי האיזור. אבל לנסוע באוטובוס מעפולה לת"א, לעמוד בפקקים בכביש 2, למרות הנת"צ החדש שנוסעים בו לאט יותר כפי שהבנתי. עדיין עד שתגיע לת"א, אתה תגיע באותו הזמן כבר לבאר שבע. וכך נוצר מצב משעשע, בו להגיע לא פעם מהצפון לדרום, הופך להיות קל יותר מאשר לנסוע מהצפון למרכז.

התרחקנו אומנם מהדיון, אבל אני סה"כ מסביר מדוע בן גוריון מאד פופולארית. גם דיור צמוד לאונ', גם קהילה סטודנטיאלית ענפה ומקומות בילוי רבים מתחת לבית, תרתי משמע. גם תח"צ יעילה לכל מקום בארץ כמעט וגם מבחינת עלויות, עדיין יש לא מעט סטודנטים שבדירת שותפים יוצא לכל אחד סכום הנע בין 700-1200 ש"ח.

לכן אם לבסוף אנחנו מסתכלים על נתונים יבשים על המפה של פריפריה על פי מרחק, הצדק עימך. אבל אם מסתכלים על מכלול הדברים, על כך שהגישה לעיר ולאונ' בפרט - נוחה מאד ממקומות רבים בארץ - זה נותן טון יותר משמעותי לטעמי.
 

droriko

New member
חחחח מה זה"נגמרו הימים"

נגמרו הימים שמרחק הוא העיקר, היום זה הפקקים.
אני יכול לקום בבוקר בדיוק כמוך ולהגיע לת"א באותו הזמן ועוד בשימוש בתח"צ.

הייתי נוסע לנתניה במשך חודש והגיעו לשם אנשים ממקומות שונים במרכז והם לא הבינו איך אני וצא באותה השעה שהם יוצאים ולא פעם מגיע 10 דקות לפניהם. כשאני כבר נכנסתי הביתה, הם היו בפקקים בדרכם הביתה והם עוד השתמשו ברכב פרטי, אלו שנסעו בתח"צ נתקעו עוד יותר.

כך שבן גוריון היא אומנם הרחוקה ביותר, אבל ממש קל להגיע אליה כמעט מכל מקום בארץ, גם באמצעות תח"צ. דבר שאני לא יכול להגיד למשל על הטכניון או אונ' חיפה, גם לא על בר אילן או האוניברסיטה העברית.

סטודנט שגר במרכז ולומד בעברית יגיע לאונ' העברית אחרי סטודנט שלומד בבן גוריון או סמי שמעון או לא משנה איפה באיזור. גם ההגעה לספיר שנמצאת בשדרות ובתכל'ס קרובה הרבה יותר מבאר שבע - היא בעייתית, הן בתח"צ והן ברכב פרטי. זמן הנסיעה מת"א יעמוד על 45-60 דקות.

אז נכון, מבחינת קילומטראז' הצדק עימך, אבל מבחינת זה שמרגע ש370 למשל עוזב את מרכזית ת"א (יורד בגשר) ועד הגעו לסביבת האונ' זה לוקח כשעה ו10 דקות ולא פעם גם פחות ומי שצריך להגיע לעברית למשל יסע עם 405 (בלי פקקים) סביב ה45 דקות ומשם עוד אוטובוס פנימי לקמפוס, אתה כבר מבין על מה אני מדבר...

תחשוב על מי שמגיע מעפולה בקו 870, תוך שעתיים הוא בבאר בע. עזוב את זה שרובם לא מגיע מעפולה עצמה, אלא מיישובי האיזור. אבל לנסוע באוטובוס מעפולה לת"א, לעמוד בפקקים בכביש 2, למרות הנת"צ החדש שנוסעים בו לאט יותר כפי שהבנתי. עדיין עד שתגיע לת"א, אתה תגיע באותו הזמן כבר לבאר שבע. וכך נוצר מצב משעשע, בו להגיע לא פעם מהצפון לדרום, הופך להיות קל יותר מאשר לנסוע מהצפון למרכז.

התרחקנו אומנם מהדיון, אבל אני סה"כ מסביר מדוע בן גוריון מאד פופולארית. גם דיור צמוד לאונ', גם קהילה סטודנטיאלית ענפה ומקומות בילוי רבים מתחת לבית, תרתי משמע. גם תח"צ יעילה לכל מקום בארץ כמעט וגם מבחינת עלויות, עדיין יש לא מעט סטודנטים שבדירת שותפים יוצא לכל אחד סכום הנע בין 700-1200 ש"ח.

לכן אם לבסוף אנחנו מסתכלים על נתונים יבשים על המפה של פריפריה על פי מרחק, הצדק עימך. אבל אם מסתכלים על מכלול הדברים, על כך שהגישה לעיר ולאונ' בפרט - נוחה מאד ממקומות רבים בארץ - זה נותן טון יותר משמעותי לטעמי.
חחחח מה זה"נגמרו הימים"
פקקים תמיד היו מצחיקני
 

olli3

New member
מנהל
כן רק שבנסיעה דרומה אין פקקים או כמעט אין.

חחחח מה זה"נגמרו הימים"
פקקים תמיד היו מצחיקני
כן רק שבנסיעה דרומה אין פקקים או כמעט אין.
מלבד צומת להבים בימי ראשון בבוקר - רק ראשון בבוקר. כל דרך הנסיעה היא ללא פקקים.

לעומת זאת, כביש החוף? כביש 1 בכניסה לירושלים? הכבישים העמוסים בתוך ירושלים וחיפה על מנת להגיע לאוניברסיטאות והמוסדות להשכלה גבוהה.

אתה מסתכל לי על מרחק הגעה לעיר נטו. אם לסטודנט שגר בגוש דן לוקח להגיע לבית שלו ולאונ' שלו פחות משעה וחצי (כולל קו פנימי בתוך גוש דן), לטכניון, לעברית או לאונ' חיפה ייקח לו כשעתיים.

זה כמו שאני אסע מפתח תקווה לבאר שבע רק דרך כביש 40, או שאני אצא ישירות מ471 לכביש 6 או כביש 4 ואמשיך לבאר שבע. אתה יכול להשוות? המרחק דרך כביש 40 הוא קטן יותר מנסיעה דרך כבישים 6 או 4, אבל איתם אגיע מהר יותר.
 

אורי404

New member
תכנון הרחוב הראשי, אכן גרוע. אבל יש יתרונות

כפר סבא זה חור לטעמי, עיר תקועה ומעצבנת.
הרחוב הראשי כל הזמן תקוע, כל העולם ואשתו חייבים לעבור שם ולתקוע את הנשמה. כל האוטובוסים נוסעים משם וכדי להגיע למחוז חפצך, אתה מזדחל בעיר כמו אני לא יודע מה.

אני כלל לא מבין מדוע אתה מדבר רבות על כפר סבא בהשוואה למקומות אחרים בארץ. לא אוהב להשוות בין מקומות, כל עיר וכל יישוב לגופו. אבל באמת, יותר מידי פעמים הגעתי לכפר סבא, נסעתי בקווים שונים בתוך העיר וואלה, לא ראיתי משהו מעניין במיוחד. כל מה שיש בכפר סבא, יש גם בבאר שבע ויש דברים שבכפר סבא אין וכאן יש.

להגיע מכפר סבא למשל לנוף ים בהרצליה בתח"צ זה כמו לנסוע מבאר שבע לנוף ים בתח"צ. גם עם רכב זה לא כזה מהר, עד שלא יהיה כביש 531 בעצם...

לגבי אוניברסיטה, יחד עם סורוקה היה צורך והיה גם רצון להקים אוניברסיטה בנגב. בהתחלה היא קמה במקום מלון והקמפוס נקרא בית הייאס ועדיין שייך לאונ' למרות שאין בו ממש שימוש לאחר שביטלו את המכינות להנדסה שהיו פועלות בו בעיקר. בכלל בימים ההם באר שבע הייתה עיר ניסוי של אדריכלים צעירים. יש כאן כמה מבנים מעניינים וכמובן השכונה לדוגמא בשכנה ה' שמה שעשו שם זכה לפרסום ברחבי העולם, אני אוהב את האיזור הזה. האישיו בסופו של דבר הוא איך אתה מסתכל על הדברים. אוניברסיטת בן גוריון מושכת אליה אנשים מכל רחבי הארץ בגלל האווירה ולא רק בגלל איכות הלימודים. יש כאן יוזמות נדל"ן דיי מטופשות שכבר קיימות ועוד כמה מהן נבנות כעת. הבעיה שהן נבנות בקונספט לא חברתי, משמע דירות קוביות, משמע דירה לבן אדם אחד או דירות זוגות. הקונספט הזה לא עובר כאן ממש. הבניינים האלו מעולם לא אוכלסו באופן מלא עם סטודנטים והמחירים שלהם שווים למחירי דירות עם שותפים (מבחנת תשלום לשותף). זאת ועוד, כמה בניינים בסמיכות לאונ' דיי נכשלו בקטע הזה ואוכלסו בלית ברירה ע"י המשקיעים בכל מי שירצה לגור בהם. כך בניין חדש למדיי בגובה 14 קומות מציע דירות של 40-50 מ"ר במחירים של 1200-1500. לעומת זאת, מרחק הליכה של 2-5 דקות יש דירות מתפרקות מלפני 40-50 שנה בבנייני שיכון שגודלן זהה, או עד 60-65 מ"ר בעלויות של בין 2000-3500, רובן סביב ה3000.

יש כאן בעצם שתי שכונות שמאוכלסות על ידי המון סטודנטים ושכונה נוספת שמאוכלסת חלקית. יש שרוצים וילה עם הרבה שותפים, מן קומונה כזאת וכאלו ניתן למצוא בשכונת כמות הצמודה לאונ' ובשכונה ו' שנמצאת מרחק הליכה של 15-20 דקות מהאונ'.

בסופו של דבר מה שאנירוצה להגיד על האונ' הזו הוא שבאים ללמוד כאן מכל הארץ ולווא דווקא תושבי הדרום הם הרוב שלומד בה. מן הסתם, כמו שאמרת רוב האנשים מתגוררים בין גדרה לחדרה. מה שכן, לומדים באונ' בן גוריון גם בדוואים וגם ערביי ישראל מהצפון. כך שאם אונ' בן גוריון הייתה נבנית רק כי צריך אונ' בפריפריה, היא לא הייתה בעלת כל כך הרבה סטודנטים, כי רובם לא מגיע מהדרום.

דר"א מבחינתי, המרכז שלי הוא באר שבע, כל מה שמסיב לה הוא טבעות שונות. זה שלמרכז יש טבעות שהן סביב ת"א, זה משהו אחד. אבל בתכל'ס אתה יכול להגיד שגם ירושלים היא פריפריה. הכל עובד ביחס למשהו ואם נהיה קטנוניים,מבחינת שטחה של ישראל - באר שבע נמצאת ממש באמצע.
תכנון הרחוב הראשי, אכן גרוע. אבל יש יתרונות
 
ואתה גם מתעלם מהשרות של קו כזה לתושבי הדרום

למה לכפר סבא לא יהיה שרות טוב?
הקו יתחיל בצומת רעננה.
כפי שתושבי אור יהודה יגיעו למסובים ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע, תושבי כפר סבא יגיעו לצומת רעננה ושם יעלו על אוטובוס לבאר שבע.
וזה שתושבי כפר סבא יחוו יותר עצירות של האוטובוס בדרך נובעת מהעובדה הגיאוגרפית שכפר סבא צפונית לאור יהודה, בדיוק כפי שתושב אור יהודה שעולה על 947 בדרכו לחיפה, חווה יותר תחנות בדרך מתושב כפר סבא שעולה על 947 בדרכו לחיפה.
מצער, אבל אור יהודה קרובה יותר לבאר שבע מאשר כפר סבא ולכן בינה לבין באר שבע יש פחות תחנות. זו עובדה גיאוגרפית.
באותה מידה אתה יכול לומר שלתושבי רמת גן יש דם כחול יותר כי בין רמת גן לתל אביב יש פחות תחנות מאשר בין כפר סבא לתל אביב.

זה מצב שונה לגמרי מהמצב עם הקו שאתה רוצה, שבו יהיה שירות לבאר שבע עבור תושבי כפר סבא, אבל לא יהיה כלל שירות לבאר שבע עבור תושבי אור יהודה.
ואתה גם מתעלם מהשרות של קו כזה לתושבי הדרום
כאילו זה צריך להיות קו שמשרת אוכלוסיה שגרה רק בקצה אחד של הקו.
אתה בעצמך הודית שאין הרבה נוסעים מבאר שבע לכפר סבא או לרעננה. אבל יש הרבה נוסעים מבאר שבע ליעדים לאורך כביש 4.
אז לתושבי הקצה הצפוני של הקו יש דם כחול יותר מלתושבי הקצה הדרומי של הקו?
 
אין בעיה, אבל אחרי שיהיה הקו הנחוץ יותר

מי אמר שלא?
איפה כתוב בחוק שקו חייב לנסוע כל השבוע? לא חסר קוים שנוסעים בימים א' ו-ה'?
אין בעיה, אבל אחרי שיהיה הקו הנחוץ יותר
סדר עדיפויות...
לא תתן ל-784 עדיפות גבוהה יותר מ-910 נכון?
כנ"ל...קו המותרות צריך לבוא אחרי קו הבסיס.
 

droriko

New member
כולה מדובר על לפתוח 2 קוי אוטובוס

אין בעיה, אבל אחרי שיהיה הקו הנחוץ יותר
סדר עדיפויות...
לא תתן ל-784 עדיפות גבוהה יותר מ-910 נכון?
כנ"ל...קו המותרות צריך לבוא אחרי קו הבסיס.
כולה מדובר על לפתוח 2 קוי אוטובוס
לא להקים עכשיו 2 מסילות רכבת ל-2 מקומות שונים
 

droriko

New member
בהינתן רק קו 1 אז מה שאתם מציעים

אבל כרגע פותחים רק קו אחד
בהינתן שנפתח רק קו אחד, מה הקו הזה צריך להיות?
בהינתן רק קו 1 אז מה שאתם מציעים
אבל זאת שאלה לא רלבנטית, כי שוב זה בכלל לא בעיה לפתוח 2 קוים חדשים. אנחנו לא מדברים פה על לפתוח קו רכבת לקריית שמונה מול לפתוח קו רכבת לאילת-מה עדיף.
אם יפתחו רק קו אוטובוס אחד מבין השניים אז זה לא בגלל שאי אפשר לתחזק את שניהם, אלא בגלל שמשרד התחבורה פשוט חושב שהשני מיותר.
 

droriko

New member
אגב הקו הזה לא ישרת רק סטודנטים

מצדיק קו אוטובוס, אבל לא קו ישיר
אם הקו אכן יהיה ישיר, אל תתפלא מדוע תוך שבועיים מבטלים אותו בימי ב'-ד', ותוך מספר חודשים מבטלים אותו לחלוטין.
אתה מבסס את הקו על אוכלוסיה שחלק גדול ממנה נוסע לבאר שבע בתחילת השבוע וחוזר ממנה בסוף השבוע וחלק עוד יותר גדול כמעט לא נוסע לבאר שבע בתקופת הקיץ.
האוכלוסיה הזו לא מצדיקה קו עם תדירות טובה יותר מזו של 784 שבין ת"א לטכניון (שאגב אינו ישיר והוא שילוב של 910 + 11 מהיר). קו 784 לא פועל כלל בקיץ.
אתה רוצה קו כזה?
בסדר...
אבל מבחינת סדר עדיפויות, קו כפי ש-olli ואני מציעים צריך להיות בסדר עדיפות גבוה יותר.
אגב הקו הזה לא ישרת רק סטודנטים
הוא גם יכול לשרת גם חיילים שמשרתים בנגב (אם לאחי ששירת בירוחם היה קו כזה, הוא לא היה מבזבז כל כך הרבה כסף על דלק).
 
לחיילים יש בימי א' הסעות דרך כביש 6

אגב הקו הזה לא ישרת רק סטודנטים
הוא גם יכול לשרת גם חיילים שמשרתים בנגב (אם לאחי ששירת בירוחם היה קו כזה, הוא לא היה מבזבז כל כך הרבה כסף על דלק).
לחיילים יש בימי א' הסעות דרך כביש 6
ברב המקרים, הם לא זקוקים לקו הזה. ובמקרים האחרים הם יכולים ליסוע חינם ברכבת.
 

אורי404

New member
קווים 947, 930

מה אתה משווה בין קווים שכונתיים, עירוניים
ומטרופוליניים לבין קו בינעירוני ארוך?
הרפורמה של גוש דן לא רלוונטית לקו בין צומת רעננה לבאר שבע.
מערכת קווים מטרופולינית צריכה להיות היררכית. קווים ארציים צריכים להיות רק עם תחנות ראשיות, אבל כדי שיהיו מוצדקים הם צריכים לשרת מרכזי אוכלוסיה ויעדים שיצדיקו את קיומם. לא כל קו ארצי צריך להיות ישיר.
קח כדוגמא את 947. אם הוא היה קו נתניה-חיפה לא הייתה לו הצדקה. אם הוא היה קו צומת רעננה-נתניה-חיפה לא הייתה לא הצדקה. מה שהופך אותו לקו כל כך מוצלח ותדיר זו העבודה שהוא משרת אוכלוסיה רבה ויעדים רבים ובכל זאת בחלק מהקטעים הוא קו מהיר, אבל בין צומת אלעל לתחנה מרכזית נתניה הוא משרת תחנות רבות. מה התדירות של 930 לעומת זאת?
קווים 947, 930
קו 947 מתמלא ומתרוקן בקטעים. הקטע ההכי עמוס הוא ירושלים-צומת רעננה.
שם יש חילוף גדול של נוסעים ואחרי זה גם בנתניה יורדים רבים ולאחר מכן עולים רבים לכיוון חיפה.
קו 930 הוא קו מעולה, שחוסך את הקטע הפקוק באזור סגולה-התעשייה האווירית-קרית שדה התעופה. חבל, שאין לו יותר נסיעות.
 

olli3

New member
מנהל
נשמע לי דיי דומה לקו מהדרין.

כי זה קו שמיועד לסטודנטים בב"ש
מי שרוצה להגיע לצומת גהה יש לו את 567 , ולבר אילן/תל השומר,וזה משהו שכתבתי אותו כמה פעמים, צריך לעשות קו מהיר מכפר סבא. ולא ,564 לא נקרא קו מהיר.
נשמע לי דיי דומה לקו מהדרין.
הקו לעפולה עובד כל השבוע ונכון הוא מלא בסטודנטים וחיילים בימים הרלוונטיים לאלו.

הקו עליו אנו מדברים עכשיו, מדוע החלטת שהוא מיועד לסטודנטים? בבאר שבע יש רק אוניברסיטה ורק סטודנטים שרוצים להגיע אליה ולחזור ממנה הביתה?

למה אני צריך לעבור ליד מחלף גנות כשאני על 380, רק כדי לחזור את כל הדרך לפתח תקווה מציר ז'בוטינסקי? למה רבים שנוסעים ב370 ו380 ועובירם לקווי המשך ליעדים שונים בגוש דן, לא צריכים אוטובוס כזה?

ולגבי מה שאמרת שיפעילו שני קווים - שניהם יגוועו מהר מאד. אין מספיק ביקוש לשני קווים כאלו שיהיו תדירים למדיי (מספר סביר של נסיעות ביום). אם יקימו שני קוים כאלו דינם יהיה נסיעה או שתיים לכל כיוון במקרה הטוב. הימים העמוסים לא נחשבים כאן.
 

droriko

New member
מה הקשר לקו מהדרין

נשמע לי דיי דומה לקו מהדרין.
הקו לעפולה עובד כל השבוע ונכון הוא מלא בסטודנטים וחיילים בימים הרלוונטיים לאלו.

הקו עליו אנו מדברים עכשיו, מדוע החלטת שהוא מיועד לסטודנטים? בבאר שבע יש רק אוניברסיטה ורק סטודנטים שרוצים להגיע אליה ולחזור ממנה הביתה?

למה אני צריך לעבור ליד מחלף גנות כשאני על 380, רק כדי לחזור את כל הדרך לפתח תקווה מציר ז'בוטינסקי? למה רבים שנוסעים ב370 ו380 ועובירם לקווי המשך ליעדים שונים בגוש דן, לא צריכים אוטובוס כזה?

ולגבי מה שאמרת שיפעילו שני קווים - שניהם יגוועו מהר מאד. אין מספיק ביקוש לשני קווים כאלו שיהיו תדירים למדיי (מספר סביר של נסיעות ביום). אם יקימו שני קוים כאלו דינם יהיה נסיעה או שתיים לכל כיוון במקרה הטוב. הימים העמוסים לא נחשבים כאן.
מה הקשר לקו מהדרין
בקו מהדרין עולים רק מי שמוכנים לקבל את "חוקי המקום". על הקו הזה כולם יכולים לעלות.
 

olli3

New member
מנהל
קו מהדרין מותאם לאוכלסיה החרדתית.

מה הקשר לקו מהדרין
בקו מהדרין עולים רק מי שמוכנים לקבל את "חוקי המקום". על הקו הזה כולם יכולים לעלות.
קו מהדרין מותאם לאוכלסיה החרדתית.
אתה מעוניין בקו שיותאם לאוכלוסיית הסטודנטים, כמו נניח קו 784 מת"א לטכניון.

הכל טוב ויפה, אנחנו רק אומרים שתחנת המוצא/קצה הזאת בצומת רעננה היא סך הכל בונוס. רוב הנוסעים יעדם הוא לא מה שאתה חושב. אני שב ומסביר לך כמה אנשים ראיתי שעוברים לקווים שונים אל הערים שדיברתי עליהן וכמה אנשים עוברים ל149 ול501. אני רואה את זה בכל פעם שאני נוסע, אין ביקוש כזה מטורף כמו שאתה חושב לכפר סבא - רעננה - הוד השרון.

המטרה הראשונית של הקו הזה היא לחבר את ציר גהה לבאר שבע, זה שתחנת המוצא/סיום היא בצומת רעננה, זה סוג של בונוס כזה. הרי באותה מידה יכלו להאריך את הקו עד נתניה, מה היה יוצא מזה? נאדה. אני יכול להבטיח לך שכמות הנוסעים שתרד בקטע שבין מסובים לגהה תהיה גדולה יותר מאילו שימשיכו לרעננה וזאת לא בשל המסלול הפקוק, אלא בגלל הביקוש הפחות.

לגבי אמירתך על מונית שירות - זה קצת הגזמה. עדיין ההגעה לרעננה דרך כביש גהה תהיה מהירה יותר משימוש ברכבת + 149/567 או 380+149/567.
 

droriko

New member
הוא לא "מותאם" לשום אוכלוסיה

קו מהדרין מותאם לאוכלסיה החרדתית.
אתה מעוניין בקו שיותאם לאוכלוסיית הסטודנטים, כמו נניח קו 784 מת"א לטכניון.

הכל טוב ויפה, אנחנו רק אומרים שתחנת המוצא/קצה הזאת בצומת רעננה היא סך הכל בונוס. רוב הנוסעים יעדם הוא לא מה שאתה חושב. אני שב ומסביר לך כמה אנשים ראיתי שעוברים לקווים שונים אל הערים שדיברתי עליהן וכמה אנשים עוברים ל149 ול501. אני רואה את זה בכל פעם שאני נוסע, אין ביקוש כזה מטורף כמו שאתה חושב לכפר סבא - רעננה - הוד השרון.

המטרה הראשונית של הקו הזה היא לחבר את ציר גהה לבאר שבע, זה שתחנת המוצא/סיום היא בצומת רעננה, זה סוג של בונוס כזה. הרי באותה מידה יכלו להאריך את הקו עד נתניה, מה היה יוצא מזה? נאדה. אני יכול להבטיח לך שכמות הנוסעים שתרד בקטע שבין מסובים לגהה תהיה גדולה יותר מאילו שימשיכו לרעננה וזאת לא בשל המסלול הפקוק, אלא בגלל הביקוש הפחות.

לגבי אמירתך על מונית שירות - זה קצת הגזמה. עדיין ההגעה לרעננה דרך כביש גהה תהיה מהירה יותר משימוש ברכבת + 149/567 או 380+149/567.
הוא לא "מותאם" לשום אוכלוסיה
אם סבתא שלי גרה בבאר שבע ואני רוצה לבקר אותה מישהו יגיד לי לא לעלות לאוטובוס?

אגב זה שאתה מוציא את האוטובוס מצומת רעננה ולא נגיד מקרית אריה פוגע בנוסעים שמחכים לו בצומת גהה. כי אוטובוס שיוצא מקריית אריה אתה יודע פחות או יותר מתי הוא יגיע, לעומת זאת אוטובוס שמגיע מצומת רעננה, עם כל הפקקים שבדרך יכול לקחת לו 30-40 דקות עד שיגיע.
 

אורי404

New member
לך אולי לא תהיה בעיה. לסבתא אולי כן

הוא לא "מותאם" לשום אוכלוסיה
אם סבתא שלי גרה בבאר שבע ואני רוצה לבקר אותה מישהו יגיד לי לא לעלות לאוטובוס?

אגב זה שאתה מוציא את האוטובוס מצומת רעננה ולא נגיד מקרית אריה פוגע בנוסעים שמחכים לו בצומת גהה. כי אוטובוס שיוצא מקריית אריה אתה יודע פחות או יותר מתי הוא יגיע, לעומת זאת אוטובוס שמגיע מצומת רעננה, עם כל הפקקים שבדרך יכול לקחת לו 30-40 דקות עד שיגיע.
לך אולי לא תהיה בעיה. לסבתא אולי כן
לסבתא או לאשה אחרת צפויה בעיה. עם המשוגעים, שנוסעים באוטובוס וקובעים איך היא תעלה לאוטובוס.
מצד שני זה רק "צפוי" ורחוק מלהיות בטוח לגמרי. חלק גדול מהקווים האלה רחוק מלהיות מלא בנוסעים.
הם מלאים בימי שישי או במועדים. בימי חול אפשר גם לראות בהם נוסעים בודדים.
 

droriko

New member
ולא אמרתי מעולם

קו מהדרין מותאם לאוכלסיה החרדתית.
אתה מעוניין בקו שיותאם לאוכלוסיית הסטודנטים, כמו נניח קו 784 מת"א לטכניון.

הכל טוב ויפה, אנחנו רק אומרים שתחנת המוצא/קצה הזאת בצומת רעננה היא סך הכל בונוס. רוב הנוסעים יעדם הוא לא מה שאתה חושב. אני שב ומסביר לך כמה אנשים ראיתי שעוברים לקווים שונים אל הערים שדיברתי עליהן וכמה אנשים עוברים ל149 ול501. אני רואה את זה בכל פעם שאני נוסע, אין ביקוש כזה מטורף כמו שאתה חושב לכפר סבא - רעננה - הוד השרון.

המטרה הראשונית של הקו הזה היא לחבר את ציר גהה לבאר שבע, זה שתחנת המוצא/סיום היא בצומת רעננה, זה סוג של בונוס כזה. הרי באותה מידה יכלו להאריך את הקו עד נתניה, מה היה יוצא מזה? נאדה. אני יכול להבטיח לך שכמות הנוסעים שתרד בקטע שבין מסובים לגהה תהיה גדולה יותר מאילו שימשיכו לרעננה וזאת לא בשל המסלול הפקוק, אלא בגלל הביקוש הפחות.

לגבי אמירתך על מונית שירות - זה קצת הגזמה. עדיין ההגעה לרעננה דרך כביש גהה תהיה מהירה יותר משימוש ברכבת + 149/567 או 380+149/567.
ולא אמרתי מעולם
שיש ביקוש מבאר שבע לכפר סבא-רעננה-הוד השרון, הביקוש הוא בכיוון ההפוך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה