קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
זה היה ההיגיון שעבד מאחורי הרפורמה

עדיף קו אחד יומי עם תדירות נורמלית שיצדיק
עצמו לאורך זמו על 10 קווים שפועלים 3-4 ימים בשבוע בתדירות אפסית ויגוו תוך פרק זמן קצר.
לכן קו כזה צריך להיות במסלול שמשרת גודל אוכלוסיה וכמות יעדים שמצדיקים את קיום הקו.
זה היה ההיגיון שעבד מאחורי הרפורמה
במקום לעשות קוים פנימים שהם אולי לא הכי רווחים אבל משרתים את תושבי השכונות, אז את כל הקוים הארוכים הכניסו לשכונות "על הדרך" וככה נוצרו לך קוי ספגטי.
 
מה אתה משווה בין קווים שכונתיים, עירוניים

זה היה ההיגיון שעבד מאחורי הרפורמה
במקום לעשות קוים פנימים שהם אולי לא הכי רווחים אבל משרתים את תושבי השכונות, אז את כל הקוים הארוכים הכניסו לשכונות "על הדרך" וככה נוצרו לך קוי ספגטי.
מה אתה משווה בין קווים שכונתיים, עירוניים
ומטרופוליניים לבין קו בינעירוני ארוך?
הרפורמה של גוש דן לא רלוונטית לקו בין צומת רעננה לבאר שבע.
מערכת קווים מטרופולינית צריכה להיות היררכית. קווים ארציים צריכים להיות רק עם תחנות ראשיות, אבל כדי שיהיו מוצדקים הם צריכים לשרת מרכזי אוכלוסיה ויעדים שיצדיקו את קיומם. לא כל קו ארצי צריך להיות ישיר.
קח כדוגמא את 947. אם הוא היה קו נתניה-חיפה לא הייתה לו הצדקה. אם הוא היה קו צומת רעננה-נתניה-חיפה לא הייתה לא הצדקה. מה שהופך אותו לקו כל כך מוצלח ותדיר זו העבודה שהוא משרת אוכלוסיה רבה ויעדים רבים ובכל זאת בחלק מהקטעים הוא קו מהיר, אבל בין צומת אלעל לתחנה מרכזית נתניה הוא משרת תחנות רבות. מה התדירות של 930 לעומת זאת?
 

droriko

New member
947 הוא דוגמא מצויינת לטענה שלי

מה אתה משווה בין קווים שכונתיים, עירוניים
ומטרופוליניים לבין קו בינעירוני ארוך?
הרפורמה של גוש דן לא רלוונטית לקו בין צומת רעננה לבאר שבע.
מערכת קווים מטרופולינית צריכה להיות היררכית. קווים ארציים צריכים להיות רק עם תחנות ראשיות, אבל כדי שיהיו מוצדקים הם צריכים לשרת מרכזי אוכלוסיה ויעדים שיצדיקו את קיומם. לא כל קו ארצי צריך להיות ישיר.
קח כדוגמא את 947. אם הוא היה קו נתניה-חיפה לא הייתה לו הצדקה. אם הוא היה קו צומת רעננה-נתניה-חיפה לא הייתה לא הצדקה. מה שהופך אותו לקו כל כך מוצלח ותדיר זו העבודה שהוא משרת אוכלוסיה רבה ויעדים רבים ובכל זאת בחלק מהקטעים הוא קו מהיר, אבל בין צומת אלעל לתחנה מרכזית נתניה הוא משרת תחנות רבות. מה התדירות של 930 לעומת זאת?
947 הוא דוגמא מצויינת לטענה שלי
כי זה קו שהוא אמנם חיוני, אבל מהווה שירות גרוע בין 2 נקודות הקצה שלו. מי שרוצה לנסוע מחיפה לירושלים או להיפך עדיף לו לנסוע עם 960/940 שמהירים הרבה יותר. וזה בדיוק מה שאני אומר כאן, אין לי בעיה שיהיה קו שיסע דרך גהה ובר אילן ואלוף שדה עד באר שבע, אבל לצידו צריך שלתושבי השרון הדרומי יהיה קו מהיר לבאר שבע, אתה לא יכול להתעלל בהם.
 
הוא לא מהווה שירות גרוע, הוא לא מיועד לנוסעים

947 הוא דוגמא מצויינת לטענה שלי
כי זה קו שהוא אמנם חיוני, אבל מהווה שירות גרוע בין 2 נקודות הקצה שלו. מי שרוצה לנסוע מחיפה לירושלים או להיפך עדיף לו לנסוע עם 960/940 שמהירים הרבה יותר. וזה בדיוק מה שאני אומר כאן, אין לי בעיה שיהיה קו שיסע דרך גהה ובר אילן ואלוף שדה עד באר שבע, אבל לצידו צריך שלתושבי השרון הדרומי יהיה קו מהיר לבאר שבע, אתה לא יכול להתעלל בהם.
הוא לא מהווה שירות גרוע, הוא לא מיועד לנוסעים
בין חיפה לבין ירושלים. לכן יש את 940 ו-960, שלהם (ואפשר להוסיף להם גם את 972 וקווי החרדים שבין קרית אתא ורכסים לבין ירושלים) יש הצדקה בפני עצמם בנוסף ל-947.

אבל אי אפשר להשוות בין עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בישראל, ירושלים, ומטרופולין חיפה (השני בגודלו בישראל) לעיר באר שבע, השביעית בגודלה ו-רעננה-כ"ס-הוד"ש שביחד קטנות מפתח תקוה לבדה.
קח לדוגמא את 995. אתה חושב שהתדירות של קו ישיר מערי השרון הדרומי לב"ש תהיה גבוהה יותר?
 

droriko

New member
בסדר

הוא לא מהווה שירות גרוע, הוא לא מיועד לנוסעים
בין חיפה לבין ירושלים. לכן יש את 940 ו-960, שלהם (ואפשר להוסיף להם גם את 972 וקווי החרדים שבין קרית אתא ורכסים לבין ירושלים) יש הצדקה בפני עצמם בנוסף ל-947.

אבל אי אפשר להשוות בין עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בישראל, ירושלים, ומטרופולין חיפה (השני בגודלו בישראל) לעיר באר שבע, השביעית בגודלה ו-רעננה-כ"ס-הוד"ש שביחד קטנות מפתח תקוה לבדה.
קח לדוגמא את 995. אתה חושב שהתדירות של קו ישיר מערי השרון הדרומי לב"ש תהיה גבוהה יותר?
בסדר
אז לא חייבים לעשות קו תדיר מכפר סבא לבאר שבע. אפשר שהקו יצא נניח פעמיים-שלוש כל בוקר. אני לא חושב שאגד יפשטו את הרגל בעקבות זה. מה גם שנאי צופה שהקו דווקא יהיה עמוס.
 

אורי404

New member
דווקא יוצא, שנוסעים בקו 947 בכל הקטע

הוא לא מהווה שירות גרוע, הוא לא מיועד לנוסעים
בין חיפה לבין ירושלים. לכן יש את 940 ו-960, שלהם (ואפשר להוסיף להם גם את 972 וקווי החרדים שבין קרית אתא ורכסים לבין ירושלים) יש הצדקה בפני עצמם בנוסף ל-947.

אבל אי אפשר להשוות בין עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בישראל, ירושלים, ומטרופולין חיפה (השני בגודלו בישראל) לעיר באר שבע, השביעית בגודלה ו-רעננה-כ"ס-הוד"ש שביחד קטנות מפתח תקוה לבדה.
קח לדוגמא את 995. אתה חושב שהתדירות של קו ישיר מערי השרון הדרומי לב"ש תהיה גבוהה יותר?
דווקא יוצא, שנוסעים בקו 947 בכל הקטע
תדירות קו 940 לא כל כך גבוהה. לפעמים הנוסעים מעדיפים, במקום להמתין ל-940 לעלות ל-947.
בפסח ראיתי את זה מקרוב. אחרי מפגש הפורום בחיפה, עליתי ל-947. נוסעים שאלו את הנהג מהו זמן הנסיעה פחות או יותר בקו 947 לירושלים ומהו הזמן פחות או יותר ב-940. אחרי, שהם נענו הם עלו ל-947, במקום ההמתנה ל-940.
 

droriko

New member
אגב יש לי חדשות בשבילך

מה אתה משווה בין קווים שכונתיים, עירוניים
ומטרופוליניים לבין קו בינעירוני ארוך?
הרפורמה של גוש דן לא רלוונטית לקו בין צומת רעננה לבאר שבע.
מערכת קווים מטרופולינית צריכה להיות היררכית. קווים ארציים צריכים להיות רק עם תחנות ראשיות, אבל כדי שיהיו מוצדקים הם צריכים לשרת מרכזי אוכלוסיה ויעדים שיצדיקו את קיומם. לא כל קו ארצי צריך להיות ישיר.
קח כדוגמא את 947. אם הוא היה קו נתניה-חיפה לא הייתה לו הצדקה. אם הוא היה קו צומת רעננה-נתניה-חיפה לא הייתה לא הצדקה. מה שהופך אותו לקו כל כך מוצלח ותדיר זו העבודה שהוא משרת אוכלוסיה רבה ויעדים רבים ובכל זאת בחלק מהקטעים הוא קו מהיר, אבל בין צומת אלעל לתחנה מרכזית נתניה הוא משרת תחנות רבות. מה התדירות של 930 לעומת זאת?
אגב יש לי חדשות בשבילך
מעפולה לבאר שבע יש קו ישיר , ולקו הזה דווקא יש עבודה לא רעה. ובכפר סבא יש פי 2 יותר תושבים מבעפולה, וזה מבלי שצירפנו אליה את רעננה והוד השרון.
 

olli3

New member
מנהל
הקו הזה הוא לא פרופר לעפולה.

אגב יש לי חדשות בשבילך
מעפולה לבאר שבע יש קו ישיר , ולקו הזה דווקא יש עבודה לא רעה. ובכפר סבא יש פי 2 יותר תושבים מבעפולה, וזה מבלי שצירפנו אליה את רעננה והוד השרון.
הקו הזה הוא לא פרופר לעפולה.
כל כך הרבה יישובים נמצאים סביב עפולה ורבים מאלו שמגיעים לעפולה מבצעים נסיעת המשך.

הקו זה מאד מצליח כי אין עוד שום קו יעיל שמחבר בין יישובי העמקים והגליל המערבי אל הדרום. כל האופציות האחרות כוללות נסיעה לא קצרה לחיפה והמשך ברכבת או אוטובוס דרומה. בהשוואה ל870 שעושה את הדרך בשעתיים אתה בקלות מגיע ל3-4 שעות נסיעה באופציות האחרות.

מנתניה לבאר שבע יש קו ישיר שנסיעת החזור שלו ביום חמישי מבאר שבע לנתניה בוטלה לא סתם. ולנתניה וחדרה ויישבו איזור בית ליד אין נוסעים? מסתבר שלא ממש וזה איזור לא קטן ממשולש ערי השרון המדוברות.
 

droriko

New member
לאלה שגרים בגליל המערבי

הקו הזה הוא לא פרופר לעפולה.
כל כך הרבה יישובים נמצאים סביב עפולה ורבים מאלו שמגיעים לעפולה מבצעים נסיעת המשך.

הקו זה מאד מצליח כי אין עוד שום קו יעיל שמחבר בין יישובי העמקים והגליל המערבי אל הדרום. כל האופציות האחרות כוללות נסיעה לא קצרה לחיפה והמשך ברכבת או אוטובוס דרומה. בהשוואה ל870 שעושה את הדרך בשעתיים אתה בקלות מגיע ל3-4 שעות נסיעה באופציות האחרות.

מנתניה לבאר שבע יש קו ישיר שנסיעת החזור שלו ביום חמישי מבאר שבע לנתניה בוטלה לא סתם. ולנתניה וחדרה ויישבו איזור בית ליד אין נוסעים? מסתבר שלא ממש וזה איזור לא קטן ממשולש ערי השרון המדוברות.
לאלה שגרים בגליל המערבי
יש גם את הקוים מחיפה וכרמיאל שיוצאים לבאר שבע.

וגם מסביב לכפר סבא יש הרבה ישובים, זה לא שייך
 
ולאלה שגרים בגליל המזרחי, עמק יזרעאל, עמק

לאלה שגרים בגליל המערבי
יש גם את הקוים מחיפה וכרמיאל שיוצאים לבאר שבע.

וגם מסביב לכפר סבא יש הרבה ישובים, זה לא שייך
ולאלה שגרים בגליל המזרחי, עמק יזרעאל, עמק
בית שאן ורמת הגולן?
 

droriko

New member
הנה נכסתי בשביל לויקיפדיה

ולאלה שגרים בגליל המזרחי, עמק יזרעאל, עמק
בית שאן ורמת הגולן?
הנה נכסתי בשביל לויקיפדיה
בעמק המעינות גרים 11 אלף אנשים, בעמק יזראל גרים 32 אלף, ובעפולה 41 אלף. אפילו אם אתה מחבר את כולם זה לא מגיע ל-100 אלף. ובכפר סבא-רעננה-הוד השורן גרים למעלה מ-200 אלף.

ורמת הגולן יכולים לנסוע דרך כרמיאל
 

droriko

New member
אבל אפילו אם הם מתעקשים לנסוע דרך עפולה

הנה נכסתי בשביל לויקיפדיה
בעמק המעינות גרים 11 אלף אנשים, בעמק יזראל גרים 32 אלף, ובעפולה 41 אלף. אפילו אם אתה מחבר את כולם זה לא מגיע ל-100 אלף. ובכפר סבא-רעננה-הוד השורן גרים למעלה מ-200 אלף.

ורמת הגולן יכולים לנסוע דרך כרמיאל
אבל אפילו אם הם מתעקשים לנסוע דרך עפולה
ברמת הגולן גרים רק 12 אלף איש.
 
מה עם נצרת עילית? מגדל העמק? בית שאן עצמה?

הנה נכסתי בשביל לויקיפדיה
בעמק המעינות גרים 11 אלף אנשים, בעמק יזראל גרים 32 אלף, ובעפולה 41 אלף. אפילו אם אתה מחבר את כולם זה לא מגיע ל-100 אלף. ובכפר סבא-רעננה-הוד השורן גרים למעלה מ-200 אלף.

ורמת הגולן יכולים לנסוע דרך כרמיאל
מה עם נצרת עילית? מגדל העמק? בית שאן עצמה?
טבריה? אצבע הגליל?
ותאמר לי, כיצד מגיעים מרמת הגולן לכרמיאל?בכמה אוטובוסים? מה התדירות שלהם? ומה התדירות של הקו בין כרמיאל לבאר שבע?
 

אורי404

New member
זוהי בדיוק הבעיה

הנה נכסתי בשביל לויקיפדיה
בעמק המעינות גרים 11 אלף אנשים, בעמק יזראל גרים 32 אלף, ובעפולה 41 אלף. אפילו אם אתה מחבר את כולם זה לא מגיע ל-100 אלף. ובכפר סבא-רעננה-הוד השורן גרים למעלה מ-200 אלף.

ורמת הגולן יכולים לנסוע דרך כרמיאל
זוהי בדיוק הבעיה
אנשים כנראה, חושבים שכפר סבא והוד השרון אלה עיירות שכוחות, שנמצאות אי שם.
הם כנראה לא מודעים לגודל הערים ויתרה מזאת; הערים ממשיכות לגדול. די לראות את השכונות הצפון-מערביות בכפר סבא או את האזורים, שבונים במזרח הוד השרון, כמו למשל מתחם 2000 החדש ולא רק הוא.
בינתיים האזור נדפק, בכך שאין מספיק שיפורים. רק כעת מתחילים לחשוב, שאולי עדיף לקדם קו רכבת קלה - מה שהיה ברור מזמן. זה גם בא לידי ביטוי בדברים אחרים, כמו למשל שירות הרכבות, שמסתיים מוקדם מתל אביב, אחרי שבכל הקווים האחרים הוסיפו עם השנים רכבות מאוחרות. למשל בעיקוב פרויקט ההכפלה כעשור, שבגינו ניתן היה להפעיל ארבע רכבות בשעות העומס. כמו כן פרויקט "מסילת השרון" שטרם יצא ממש לפועל, כאשר בתקופה זו היה אמור להתחיל לפעול.
 
כשמביעים דיעה שאין הצדקה לקו ישיר דרך כביש 6

זוהי בדיוק הבעיה
אנשים כנראה, חושבים שכפר סבא והוד השרון אלה עיירות שכוחות, שנמצאות אי שם.
הם כנראה לא מודעים לגודל הערים ויתרה מזאת; הערים ממשיכות לגדול. די לראות את השכונות הצפון-מערביות בכפר סבא או את האזורים, שבונים במזרח הוד השרון, כמו למשל מתחם 2000 החדש ולא רק הוא.
בינתיים האזור נדפק, בכך שאין מספיק שיפורים. רק כעת מתחילים לחשוב, שאולי עדיף לקדם קו רכבת קלה - מה שהיה ברור מזמן. זה גם בא לידי ביטוי בדברים אחרים, כמו למשל שירות הרכבות, שמסתיים מוקדם מתל אביב, אחרי שבכל הקווים האחרים הוסיפו עם השנים רכבות מאוחרות. למשל בעיקוב פרויקט ההכפלה כעשור, שבגינו ניתן היה להפעיל ארבע רכבות בשעות העומס. כמו כן פרויקט "מסילת השרון" שטרם יצא ממש לפועל, כאשר בתקופה זו היה אמור להתחיל לפעול.
כשמביעים דיעה שאין הצדקה לקו ישיר דרך כביש 6
מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע, זה לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון הן עיירות שכוחות, שנמצאות אי שם.
אשדוד היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה ואפילו לא קו אחד ללא החלפות. אפיילו מאשדוד לבאר שבע יש בקושי קו ישיר.
פתח תקוה היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה, או קו בכלל לבאר שבע או לאשדוד.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר לבאר שבע, אז יש עוד ערים שמגיע להן קו ישיר לערים אחרות בסדר עדיפויות גבוה יותר.
קו מצומת רעננה דרך כביש 4 לבאר שבע שישרת אוכלוסיה גדולה נוספת מעבר לאוכלוסיית כפר סבא, רעננה והוד השרון, לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון אלה עיירות שכוחות.
קו 249 החדש של מטרופולין באמת מראה שחושבים שהוד השרון היא עיירה שכוחת אל...
אבל כאלה אנחנו...אוהבים להסתכל על חצי הכוס הריקה.
 
והן לה = ואין לה

כשמביעים דיעה שאין הצדקה לקו ישיר דרך כביש 6
מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע, זה לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון הן עיירות שכוחות, שנמצאות אי שם.
אשדוד היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה ואפילו לא קו אחד ללא החלפות. אפיילו מאשדוד לבאר שבע יש בקושי קו ישיר.
פתח תקוה היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה, או קו בכלל לבאר שבע או לאשדוד.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר לבאר שבע, אז יש עוד ערים שמגיע להן קו ישיר לערים אחרות בסדר עדיפויות גבוה יותר.
קו מצומת רעננה דרך כביש 4 לבאר שבע שישרת אוכלוסיה גדולה נוספת מעבר לאוכלוסיית כפר סבא, רעננה והוד השרון, לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון אלה עיירות שכוחות.
קו 249 החדש של מטרופולין באמת מראה שחושבים שהוד השרון היא עיירה שכוחת אל...
אבל כאלה אנחנו...אוהבים להסתכל על חצי הכוס הריקה.
והן לה = ואין לה
 

אורי404

New member
תגובה לדברים

כשמביעים דיעה שאין הצדקה לקו ישיר דרך כביש 6
מכפר סבא והוד השרון לבאר שבע, זה לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון הן עיירות שכוחות, שנמצאות אי שם.
אשדוד היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה ואפילו לא קו אחד ללא החלפות. אפיילו מאשדוד לבאר שבע יש בקושי קו ישיר.
פתח תקוה היא עיר של יותר מ-210 אלף תושבים והן לה קו ישיר לחיפה, או קו בכלל לבאר שבע או לאשדוד.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר לבאר שבע, אז יש עוד ערים שמגיע להן קו ישיר לערים אחרות בסדר עדיפויות גבוה יותר.
קו מצומת רעננה דרך כביש 4 לבאר שבע שישרת אוכלוסיה גדולה נוספת מעבר לאוכלוסיית כפר סבא, רעננה והוד השרון, לא אומר שחושבים שכפר סבא והוד השרון אלה עיירות שכוחות.
קו 249 החדש של מטרופולין באמת מראה שחושבים שהוד השרון היא עיירה שכוחת אל...
אבל כאלה אנחנו...אוהבים להסתכל על חצי הכוס הריקה.
תגובה לדברים
1. לא התכוונתי אליך או אל מיכאל, שאתם חושבים מה, שכתבתי על השרון. התכוונתי לתפיסה, שיש בקרב אנשים וחמור מכך ארגונים אחרים, שחלקם ממשלתיים.
2. אשדוד - אין קו ישיר לחיפה. לא חושב, שממש צריך. יש רכבת. לגבי באר שבע, זה דבר אחר.
2. פתח תקווה: לבאר שבע כנראה יהיה כעת שירות ישיר עם הקו החדש או שמא ייפתח קו חדש אחר. מסכים איתך על החיסרון לשירות לאשדוד.
לגבי חיפה, זה לא נכון. יש קו 947. לחילופין נסיעה למרכז תל אביב ומשם רכבת.
3. הוד השרון וקו 249: הקו הוקם רק לפני פחות משנה. למשך שנים רבות לא היה קו סדיר מהיר להוד השרון. גם כעת המצב לא הכי זוהר עם אוטובוס פעם בשעה וסיום בשעה 18:00 מתל אביב. כמובן זה עדיף מכלום, אבל עדיין זה לא המצב האידיאלי.
גם הייתה דרישה של עיריית הוד השרון להוסיף נסיעות לקווים המהירים 565 ו-570 לתל אביב ו-564 לתל השומר. בינתיים רק ל-564 הוסיפו נסיעה בודדת לתל השומר.
לצד זה יש לציין את השיפורים הרבים בשירות הפנימי בהוד השרון וכן השיפור לערים השכנות. אבל בשורה התחתונה יש עוד מה לשפר הן בשירות האוטובוסים והן בשירות הרכבות. רק הקו לדימונה "זוכה" לשירות ברמה נמוכה יותר מקו כפר סבא/הוד השרון - לא ממש מחמאה לקו כפר סבא/הוד השרון. כמו כן עדיין אין תכניות מתקדמות להקמת רכבת קלה ברעננה, כפר סבא והוד השרון, למרות הצורך בכך. למען הסדר הטוב, נושא פיתוח הרכבת הקלה בערים רבות לוקה בחסר.
 
947 אינו קו ישיר מפ"ת לחיפה, אלא קו עם לא מעט

תגובה לדברים
1. לא התכוונתי אליך או אל מיכאל, שאתם חושבים מה, שכתבתי על השרון. התכוונתי לתפיסה, שיש בקרב אנשים וחמור מכך ארגונים אחרים, שחלקם ממשלתיים.
2. אשדוד - אין קו ישיר לחיפה. לא חושב, שממש צריך. יש רכבת. לגבי באר שבע, זה דבר אחר.
2. פתח תקווה: לבאר שבע כנראה יהיה כעת שירות ישיר עם הקו החדש או שמא ייפתח קו חדש אחר. מסכים איתך על החיסרון לשירות לאשדוד.
לגבי חיפה, זה לא נכון. יש קו 947. לחילופין נסיעה למרכז תל אביב ומשם רכבת.
3. הוד השרון וקו 249: הקו הוקם רק לפני פחות משנה. למשך שנים רבות לא היה קו סדיר מהיר להוד השרון. גם כעת המצב לא הכי זוהר עם אוטובוס פעם בשעה וסיום בשעה 18:00 מתל אביב. כמובן זה עדיף מכלום, אבל עדיין זה לא המצב האידיאלי.
גם הייתה דרישה של עיריית הוד השרון להוסיף נסיעות לקווים המהירים 565 ו-570 לתל אביב ו-564 לתל השומר. בינתיים רק ל-564 הוסיפו נסיעה בודדת לתל השומר.
לצד זה יש לציין את השיפורים הרבים בשירות הפנימי בהוד השרון וכן השיפור לערים השכנות. אבל בשורה התחתונה יש עוד מה לשפר הן בשירות האוטובוסים והן בשירות הרכבות. רק הקו לדימונה "זוכה" לשירות ברמה נמוכה יותר מקו כפר סבא/הוד השרון - לא ממש מחמאה לקו כפר סבא/הוד השרון. כמו כן עדיין אין תכניות מתקדמות להקמת רכבת קלה ברעננה, כפר סבא והוד השרון, למרות הצורך בכך. למען הסדר הטוב, נושא פיתוח הרכבת הקלה בערים רבות לוקה בחסר.
947 אינו קו ישיר מפ"ת לחיפה, אלא קו עם לא מעט
תחנות ביניים. יותר תחנות ממספר התחנות שיהיו בין צומת רעננה לבאר שבע לקו שאנו מציעים בשרשור הזה.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר דרך כביש 6 לבאר שבע ללא תחנות ביניים, אז גם לפתח תקוה מגיע קו ישיר ללא תחנות ביניים (ביניהן 2 תחנות בהוד השרון, עוד 2 ברעננה וכניסה לתוך מרכז נתניה הצפוף) לחיפה.
אם לפתח תקוה לא מגיע קו כזה, אז גם לכפר סבא לא מגיע קו כמו ש droriko רוצה.
ברכבת, אפשר ליסוע גם מכפר סבא לבאר שבע או באוטובוס למרכז תל אביב ומשם רכבת, בדיוק כפי שאפשר מפתח תקוה לחיפה או לבאר שבע או מאשדוד לחיפה.
וקו הרכבת כפר סבא/הוד השרון הוא לא רק קו כפר סבא/הוד השרון, באותה מידה הוא משרת את ראש העין ואת פתח תקוה. מבחינת הנגישות לתחנות הרכבת (כולל נגישות לתחנת רכבת שנמצאת בתוך תחומי העיר פתח תקוה), הנגישות מכפר סבא והוד השרון לתחנות הרכבת טובה בהרבה מהנגישות מפתח תקוה. אז זה אומר שמתייחסים לפתח תקוה (יותר מ-210000 אלף תושבים) כאל עיירה שכוחה?
 

אורי404

New member
אתה מחזק חלק מדבריי

947 אינו קו ישיר מפ"ת לחיפה, אלא קו עם לא מעט
תחנות ביניים. יותר תחנות ממספר התחנות שיהיו בין צומת רעננה לבאר שבע לקו שאנו מציעים בשרשור הזה.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר דרך כביש 6 לבאר שבע ללא תחנות ביניים, אז גם לפתח תקוה מגיע קו ישיר ללא תחנות ביניים (ביניהן 2 תחנות בהוד השרון, עוד 2 ברעננה וכניסה לתוך מרכז נתניה הצפוף) לחיפה.
אם לפתח תקוה לא מגיע קו כזה, אז גם לכפר סבא לא מגיע קו כמו ש droriko רוצה.
ברכבת, אפשר ליסוע גם מכפר סבא לבאר שבע או באוטובוס למרכז תל אביב ומשם רכבת, בדיוק כפי שאפשר מפתח תקוה לחיפה או לבאר שבע או מאשדוד לחיפה.
וקו הרכבת כפר סבא/הוד השרון הוא לא רק קו כפר סבא/הוד השרון, באותה מידה הוא משרת את ראש העין ואת פתח תקוה. מבחינת הנגישות לתחנות הרכבת (כולל נגישות לתחנת רכבת שנמצאת בתוך תחומי העיר פתח תקוה), הנגישות מכפר סבא והוד השרון לתחנות הרכבת טובה בהרבה מהנגישות מפתח תקוה. אז זה אומר שמתייחסים לפתח תקוה (יותר מ-210000 אלף תושבים) כאל עיירה שכוחה?
אתה מחזק חלק מדבריי
אתה מציין, שהקו לכפר סבא ולהוד השרון, הוא גם לפתח תקווה ולראש העין. אפשר, במובן מסויים להוסיף גם את השומרון המרכזי.
ועדיין סיום הרכבת מתל אביב הוא בשעה מוקדמת, בעוד שביתר הקווים האחרים הוסיפו נסיעות מאוחרות יותר. גם במוצאי שבת יש רכבת בודדת לכל כיוון.
מדוע שירות האוטובוסים מתחנות פתח תקווה לעיר הוא לא טוב? לא ממש יודע. אולי התשובה היא במשרד התחבורה/עיריית פתח תקווה/חברת "קווים", שהאחרונה הבטיחה מהפכה של שינויים.
מהבחינה הזו של שירות האוטובוסים המצב אכן לא טוב. לא רק בתחנות הרכבת, אלא גם בשירות של אזורים שונים בפתח תקווה לכיוון תל אביב. למשל מהשכונות המזרחיות או משאזור אם המושבות. אלה דברים, שניתנים לביצוע, בהתאם לרצון והיכולת לדחוף עניינים בקרב משרד התחבורה ועיריית פתח תקווה. כנראה, שזה לא ממש בראש מעייניה של עיריית פתח תקווה לקדם את הדברים.
אותו דבר בנגישות אחרת מתחנות פתח תקווה והיא, שלכל הפחות תהיה גישה נורמאלית מתחנת סגולה לכיוון כביש 40 הראשי וגם קישור לשביל הליכה ורכיבה, שנמצא מעט דרומית לתחנת הרכבת בצד המערבי של כביש 40.
מה, שכן בימים אלה נבנה הקו האדום של הרכבת הקלה - מה שעדיין בגדר מחשבות באזור השרון.

מפתח תקווה לבאר שבע באוטובוסים או ברכבת דרך תל אביב, מדובר אכן בהארכה. לכן יש לדעתי הצדקה לקו אוטובוס מכיוון פתח תקווה לכיוון באר שבע וכך גם כתבתי למעלה יותר.
אבל לחיפה המצב שונה וזמן הנסיעה סביר; נסיעה מפתח תקווה לרכבת מרכז ומשם רכבת. זה לא מאריך, כפי שזה מאריך לבאר שבע או לאשדוד.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.

אתה מחזק חלק מדבריי
אתה מציין, שהקו לכפר סבא ולהוד השרון, הוא גם לפתח תקווה ולראש העין. אפשר, במובן מסויים להוסיף גם את השומרון המרכזי.
ועדיין סיום הרכבת מתל אביב הוא בשעה מוקדמת, בעוד שביתר הקווים האחרים הוסיפו נסיעות מאוחרות יותר. גם במוצאי שבת יש רכבת בודדת לכל כיוון.
מדוע שירות האוטובוסים מתחנות פתח תקווה לעיר הוא לא טוב? לא ממש יודע. אולי התשובה היא במשרד התחבורה/עיריית פתח תקווה/חברת "קווים", שהאחרונה הבטיחה מהפכה של שינויים.
מהבחינה הזו של שירות האוטובוסים המצב אכן לא טוב. לא רק בתחנות הרכבת, אלא גם בשירות של אזורים שונים בפתח תקווה לכיוון תל אביב. למשל מהשכונות המזרחיות או משאזור אם המושבות. אלה דברים, שניתנים לביצוע, בהתאם לרצון והיכולת לדחוף עניינים בקרב משרד התחבורה ועיריית פתח תקווה. כנראה, שזה לא ממש בראש מעייניה של עיריית פתח תקווה לקדם את הדברים.
אותו דבר בנגישות אחרת מתחנות פתח תקווה והיא, שלכל הפחות תהיה גישה נורמאלית מתחנת סגולה לכיוון כביש 40 הראשי וגם קישור לשביל הליכה ורכיבה, שנמצא מעט דרומית לתחנת הרכבת בצד המערבי של כביש 40.
מה, שכן בימים אלה נבנה הקו האדום של הרכבת הקלה - מה שעדיין בגדר מחשבות באזור השרון.

מפתח תקווה לבאר שבע באוטובוסים או ברכבת דרך תל אביב, מדובר אכן בהארכה. לכן יש לדעתי הצדקה לקו אוטובוס מכיוון פתח תקווה לכיוון באר שבע וכך גם כתבתי למעלה יותר.
אבל לחיפה המצב שונה וזמן הנסיעה סביר; נסיעה מפתח תקווה לרכבת מרכז ומשם רכבת. זה לא מאריך, כפי שזה מאריך לבאר שבע או לאשדוד.
אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אין ממש טעם להשוות בין עיר X לעיר Y. מספר הנוסעים מפתח תקווה לבאר שבע לא מצדיק קו שיצא מתוך פתח תקווה. בדיוק כמו שלא מצדיק קו שיצא ממרכזית הרצליה ויסתובב לו דרך אחוזה וכו'.

בין פתח תקווה לאשדוד, יש גם ככה קישור טוב ברוב שעות היום. קישור שכזה מתבצע באמצעות 315 ויאולה לאלוף שדה ומשם עם 164 אגד. מי שרוצה יכול לרדת גם בבר אילן/תל השומר ולהחליף ל87 של קווים.

ועל זה אנחנו מדברים כאן, יכול באמת להיות שקו שיצא מתוך בית חולים תל השומר ויסע כמו 315 (עד גנות) יהיה רלוונטי מאד לנוסעים לבאר שבע. אבל יחד עם זאת, קו שיצא מפתח תקווה ישירות לבאר שבע הוא קו כושל, בדיוק כמו קו שיצא מצומת רעננה ישירות לכביש 6 ולצורך העניין בדיוק כמו שנכשל קו 670 מנתניה.

בעבר פעל 995 על כביש גהה, ש מצב שאפילו עבר בבלינסון, מכיוון שעד פתיחת המעבר המשוקע, היה ניתן לראות על דגל התחנה את הכיתוב "באר שבע" ולצידו סימני המדבקות של 995.

הקווים ממודיעין לפתח תקווה זה כבר משהו אחר. מדובר על קווים שמשרתים יוממים וכמה כבר יוממים יש בין באר שבע לפתח תקווה או למשולש ערי השרון שהוזכר כאן? יוממים אם כבר יהיו זה לבר אילן, לתל השומר וזהו... יש לא מעט תושבים שגרים בבאר שבע ועובדים במרכז, אבל אם ההגעה ליעד מסויים מסורבלת, גם מעטים בוחרים לעבוד במקומות כאלה.

דר"א מפתח תקווה בשעות רבות אפשר לנסוע עם 49 לרכבת האונ' וזה יהיה נחמד יותר. אבל מה בדיוק ההבדל בין פתח תקווה - חיפה לבין פתח תקווה - באר שבע מבחינת הגעה לרכבת מרכז? בשני המקרים ייקח לך זמן דומה להגיע מפתח תקווה לשני היעדים האלו דרך רכבת מרכז.

הבעיה היא לא רכבתית, הבעיה היא פקקים. בעוד מהדרום למרכז, לפחות עד גנות-מסובים ומבחינת ת"א, אז ללה גווארדיה - הנסיעה היא מהירה באוטובוסים, מחיפה המצב הזה לא יכול לקרות ממש, אלא אם כן תוציא קו דרך כביש 6, אבל כזה אם ירד בכפר סבא יתקע בפקקים של העיר עצמה ושל כביש גהה והופ - הלכה כל היעילות של הקו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה