אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אתה מחזק חלק מדבריי
אתה מציין, שהקו לכפר סבא ולהוד השרון, הוא גם לפתח תקווה ולראש העין. אפשר, במובן מסויים להוסיף גם את השומרון המרכזי.
ועדיין סיום הרכבת מתל אביב הוא בשעה מוקדמת, בעוד שביתר הקווים האחרים הוסיפו נסיעות מאוחרות יותר. גם במוצאי שבת יש רכבת בודדת לכל כיוון.
מדוע שירות האוטובוסים מתחנות פתח תקווה לעיר הוא לא טוב? לא ממש יודע. אולי התשובה היא במשרד התחבורה/עיריית פתח תקווה/חברת "קווים", שהאחרונה הבטיחה מהפכה של שינויים.
מהבחינה הזו של שירות האוטובוסים המצב אכן לא טוב. לא רק בתחנות הרכבת, אלא גם בשירות של אזורים שונים בפתח תקווה לכיוון תל אביב. למשל מהשכונות המזרחיות או משאזור אם המושבות. אלה דברים, שניתנים לביצוע, בהתאם לרצון והיכולת לדחוף עניינים בקרב משרד התחבורה ועיריית פתח תקווה. כנראה, שזה לא ממש בראש מעייניה של עיריית פתח תקווה לקדם את הדברים.
אותו דבר בנגישות אחרת מתחנות פתח תקווה והיא, שלכל הפחות תהיה גישה נורמאלית מתחנת סגולה לכיוון כביש 40 הראשי וגם קישור לשביל הליכה ורכיבה, שנמצא מעט דרומית לתחנת הרכבת בצד המערבי של כביש 40.
מה, שכן בימים אלה נבנה הקו האדום של הרכבת הקלה - מה שעדיין בגדר מחשבות באזור השרון.
מפתח תקווה לבאר שבע באוטובוסים או ברכבת דרך תל אביב, מדובר אכן בהארכה. לכן יש לדעתי הצדקה לקו אוטובוס מכיוון פתח תקווה לכיוון באר שבע וכך גם כתבתי למעלה יותר.
אבל לחיפה המצב שונה וזמן הנסיעה סביר; נסיעה מפתח תקווה לרכבת מרכז ומשם רכבת. זה לא מאריך, כפי שזה מאריך לבאר שבע או לאשדוד.
אתה מדבר בתפיסה "עירונית" ואסביר למה הכוונה.
אין ממש טעם להשוות בין עיר X לעיר Y. מספר הנוסעים מפתח תקווה לבאר שבע לא מצדיק קו שיצא מתוך פתח תקווה. בדיוק כמו שלא מצדיק קו שיצא ממרכזית הרצליה ויסתובב לו דרך אחוזה וכו'.
בין פתח תקווה לאשדוד, יש גם ככה קישור טוב ברוב שעות היום. קישור שכזה מתבצע באמצעות 315 ויאולה לאלוף שדה ומשם עם 164 אגד. מי שרוצה יכול לרדת גם בבר אילן/תל השומר ולהחליף ל87 של קווים.
ועל זה אנחנו מדברים כאן, יכול באמת להיות שקו שיצא מתוך בית חולים תל השומר ויסע כמו 315 (עד גנות) יהיה רלוונטי מאד לנוסעים לבאר שבע. אבל יחד עם זאת, קו שיצא מפתח תקווה ישירות לבאר שבע הוא קו כושל, בדיוק כמו קו שיצא מצומת רעננה ישירות לכביש 6 ולצורך העניין בדיוק כמו שנכשל קו 670 מנתניה.
בעבר פעל 995 על כביש גהה, ש מצב שאפילו עבר בבלינסון, מכיוון שעד פתיחת המעבר המשוקע, היה ניתן לראות על דגל התחנה את הכיתוב "באר שבע" ולצידו סימני המדבקות של 995.
הקווים ממודיעין לפתח תקווה זה כבר משהו אחר. מדובר על קווים שמשרתים יוממים וכמה כבר יוממים יש בין באר שבע לפתח תקווה או למשולש ערי השרון שהוזכר כאן? יוממים אם כבר יהיו זה לבר אילן, לתל השומר וזהו... יש לא מעט תושבים שגרים בבאר שבע ועובדים במרכז, אבל אם ההגעה ליעד מסויים מסורבלת, גם מעטים בוחרים לעבוד במקומות כאלה.
דר"א מפתח תקווה בשעות רבות אפשר לנסוע עם 49 לרכבת האונ' וזה יהיה נחמד יותר. אבל מה בדיוק ההבדל בין פתח תקווה - חיפה לבין פתח תקווה - באר שבע מבחינת הגעה לרכבת מרכז? בשני המקרים ייקח לך זמן דומה להגיע מפתח תקווה לשני היעדים האלו דרך רכבת מרכז.
הבעיה היא לא רכבתית, הבעיה היא פקקים. בעוד מהדרום למרכז, לפחות עד גנות-מסובים ומבחינת ת"א, אז ללה גווארדיה - הנסיעה היא מהירה באוטובוסים, מחיפה המצב הזה לא יכול לקרות ממש, אלא אם כן תוציא קו דרך כביש 6, אבל כזה אם ירד בכפר סבא יתקע בפקקים של העיר עצמה ושל כביש גהה והופ - הלכה כל היעילות של הקו.