קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.
טוב, אנחנו חוזרים על עצמנו...

נו
אז בגלל זה אמרתי שבנוסף לקו הזה שיהיה קו מבאר שבע שיסע על כביש 4 ויסיים בתל השומר/קריית אריה
טוב, אנחנו חוזרים על עצמנו...
אתה רוצה 2 קווים, עם תדירות אפסית, לא ברי קיימא שיגוו במהרה.
אני מעדיף קו אחד עם תדירות נורמלית שיוכל להחזיק מעמד לאורך זמן.
 

אורי404

New member
קו 564 לא הכי מהיר, אבל אפשרי בהחלט

כי זה קו שמיועד לסטודנטים בב"ש
מי שרוצה להגיע לצומת גהה יש לו את 567 , ולבר אילן/תל השומר,וזה משהו שכתבתי אותו כמה פעמים, צריך לעשות קו מהיר מכפר סבא. ולא ,564 לא נקרא קו מהיר.
קו 564 לא הכי מהיר, אבל אפשרי בהחלט
אני נוסע בו ביום-יום מכפר סבא לגבעת שמואל.
לו הזמנים חזרה היו מסתדרים, הייתי גם חוזר בו. לפעמים, כשאני מסיים עד 18:00, אני נוסע באוטובוס האחרון.
 

mister K

New member
הקו חייב לנסוע על כביש גהה לכל אורכו.

אם יש להם שכל
אז המסלול שלו צריך לעבור בויצמן כפר סבא ולהתחבר לכביש 6.
הקו חייב לנסוע על כביש גהה לכל אורכו.
שכן אחרת, אין לו זכות קיום.
תחנות כמו אלוף שדה, בר אילן וצומת גהה הן יעדים חשובים לא פחות ואפילו יותר מצומת רעננה. מדובר בנקודות הקישור היעילות ביותר לערים בכלל לא קטנות כמו רמת גן ופתח תקוה. כיום האופציה היחידה לנסוע משם לבאר שבע היא דרך תל אביב.
הקו חייב לנסוע על כביש 6 וכביש 1 עד מחלף גנות ומשם על כביש גהה עד רעננה כולל עצירה בתחנות הראשיות.
היה כבר תכנון במטרופולין לקו שיקשר בין צומת רעננה לבאר שבע. הקו ההוא היה אמור לנסוע דרך כביש גהה ואחר כך כמו 369 (שזה כבר גרוע). לבסוף זה לא יצא אל הפועל, כנראה משום שהיה מדובר בחריגה מאזור ההפעלה של מטרופולין.

כמו כן, אין דין הקו החדש כדין קו 870 לעפולה. 870 הוא קו שמקשר בין באר שבע לבין כל הצפון. רוב הנוסעים בו, או לפחות חלק גדול מהם, אינם מתגוררים בעפולה אלא ממשיכים לערים אחרות בצפון כמו נצרת, טבריה וקרית שמונה, וכמובן עשרות היישובים שסביבן. עפולה היא נקודת ההחלפה הכי טובה שיש למי שמגיע מדרום הארץ. לכן קו 870 כל כך מצליח.
 

mister K

New member
אם הקו ייסע דרך כביש גהה אני צופה לו הצלחה.

הקו חייב לנסוע על כביש גהה לכל אורכו.
שכן אחרת, אין לו זכות קיום.
תחנות כמו אלוף שדה, בר אילן וצומת גהה הן יעדים חשובים לא פחות ואפילו יותר מצומת רעננה. מדובר בנקודות הקישור היעילות ביותר לערים בכלל לא קטנות כמו רמת גן ופתח תקוה. כיום האופציה היחידה לנסוע משם לבאר שבע היא דרך תל אביב.
הקו חייב לנסוע על כביש 6 וכביש 1 עד מחלף גנות ומשם על כביש גהה עד רעננה כולל עצירה בתחנות הראשיות.
היה כבר תכנון במטרופולין לקו שיקשר בין צומת רעננה לבאר שבע. הקו ההוא היה אמור לנסוע דרך כביש גהה ואחר כך כמו 369 (שזה כבר גרוע). לבסוף זה לא יצא אל הפועל, כנראה משום שהיה מדובר בחריגה מאזור ההפעלה של מטרופולין.

כמו כן, אין דין הקו החדש כדין קו 870 לעפולה. 870 הוא קו שמקשר בין באר שבע לבין כל הצפון. רוב הנוסעים בו, או לפחות חלק גדול מהם, אינם מתגוררים בעפולה אלא ממשיכים לערים אחרות בצפון כמו נצרת, טבריה וקרית שמונה, וכמובן עשרות היישובים שסביבן. עפולה היא נקודת ההחלפה הכי טובה שיש למי שמגיע מדרום הארץ. לכן קו 870 כל כך מצליח.
אם הקו ייסע דרך כביש גהה אני צופה לו הצלחה.
להערכתי הוא ייסע דרך כביש גהה ויפעל בכל ימות השבוע. גם תהיה לכך הצדקה כי הרבה נוסעים יעדיפו אותו על 380.
 

droriko

New member
למה לא לעשות קו כמו שהצעתי

אם הקו ייסע דרך כביש גהה אני צופה לו הצלחה.
להערכתי הוא ייסע דרך כביש גהה ויפעל בכל ימות השבוע. גם תהיה לכך הצדקה כי הרבה נוסעים יעדיפו אותו על 380.
למה לא לעשות קו כמו שהצעתי
שיפעל בראשון וחמישי?
 
אפשר להציע עוד עשרות קווים כמו הקו שאתה הצעת

למה לא לעשות קו כמו שהצעתי
שיפעל בראשון וחמישי?
אפשר להציע עוד עשרות קווים כמו הקו שאתה הצעת
שהביקוש הפוטנציאלי להם יהיה גבוה יותר מהביקוש לקו שאתה מציע.
הקו שאנחנו מציעים (אגב קו כזה הוצע בפורום לא מהיום ומדובר עליו כבר מזמן) הוא קו מתבקש ביותר שישרת נוסעים רבים באופן קבוע ובשני הכיוונים.
 

droriko

New member
תשמע שכנעם אותי מההתחלה

אפשר להציע עוד עשרות קווים כמו הקו שאתה הצעת
שהביקוש הפוטנציאלי להם יהיה גבוה יותר מהביקוש לקו שאתה מציע.
הקו שאנחנו מציעים (אגב קו כזה הוצע בפורום לא מהיום ומדובר עליו כבר מזמן) הוא קו מתבקש ביותר שישרת נוסעים רבים באופן קבוע ובשני הכיוונים.
תשמע שכנעם אותי מההתחלה
שהקו שהצעתם הוא קו מתבקש. אני העברתי את הויכוח למקום אחר, לא אם הקו שלי צריך לבוא על חשבון הקו שלך אלא אם אפשר להקים אותו לצידו.
 
אחרי מספר חודשי הפעלה של הקו שאנו מציעים

תשמע שכנעם אותי מההתחלה
שהקו שהצעתם הוא קו מתבקש. אני העברתי את הויכוח למקום אחר, לא אם הקו שלי צריך לבוא על חשבון הקו שלך אלא אם אפשר להקים אותו לצידו.
אחרי מספר חודשי הפעלה של הקו שאנו מציעים
יהיה אפשר לבחון את הצורך בקו שאתה מציע.
זו תהיה טעות להפעיל קו כפי שאתה מציע לפני הפעלת קו שאנחנו מציעים או במקביל לו.
אם הקו שאתה מציע יופעל לפני והוא ישמש כמבחן למידת הביקוש, התוצאה כנראה תהיה שאף אחד מהקווים לא יהיה, כי משרד התחבורה יטען שאין ביקוש לקו מצומת רעננה לבאר שבע.
אם שני הקווים יפעלו במקביל, תהיה ביניהם תחרות שעלולה לפגוע בשניהם ואז התוצאה תהיה הקטנת תדירות ואולי אף ביטול של הקו שאתה מציע כאשר למשרד התחבורה יישאר רקורד של קו שלא היה לו ביקוש.
הדרך הנכונה היא להפעיל את הקו עם הפוטנציאל הגבוה ואם נוכחים לדעת שהוא לא עונה על הצרכים ועל הביקוש, להוסיף עוד קו שישווק בצורה ממוקדת לאוכלוסיה הפוטנציאלית.
 

droriko

New member
אם צורת החשיבה של משרד התחבורה

אחרי מספר חודשי הפעלה של הקו שאנו מציעים
יהיה אפשר לבחון את הצורך בקו שאתה מציע.
זו תהיה טעות להפעיל קו כפי שאתה מציע לפני הפעלת קו שאנחנו מציעים או במקביל לו.
אם הקו שאתה מציע יופעל לפני והוא ישמש כמבחן למידת הביקוש, התוצאה כנראה תהיה שאף אחד מהקווים לא יהיה, כי משרד התחבורה יטען שאין ביקוש לקו מצומת רעננה לבאר שבע.
אם שני הקווים יפעלו במקביל, תהיה ביניהם תחרות שעלולה לפגוע בשניהם ואז התוצאה תהיה הקטנת תדירות ואולי אף ביטול של הקו שאתה מציע כאשר למשרד התחבורה יישאר רקורד של קו שלא היה לו ביקוש.
הדרך הנכונה היא להפעיל את הקו עם הפוטנציאל הגבוה ואם נוכחים לדעת שהוא לא עונה על הצרכים ועל הביקוש, להוסיף עוד קו שישווק בצורה ממוקדת לאוכלוסיה הפוטנציאלית.
אם צורת החשיבה של משרד התחבורה
היא כל כך מעוותת אז נראה לי שקודם צריך להחליף את הבכירים שלו.

מה הקשר בין הקו שאתה הצעת לקו שאני הצעתי. אתה מציע קו שישרת באר שבעים שרוצים להגיע למרכז/סטודנטים מרמת גן/גבעתיים/בני ברק/פתח תקווה/אור יהודה/קריית אונו וכו. אני מציע קו שנועד לחבר סטודנטים מדרום השרון לאוניברסיטה. אלה שני קוים עם יעודים שונים לחלוטין.
 
אבל גם הקו שאנחנו מציעים מחבר סטודנטים

אם צורת החשיבה של משרד התחבורה
היא כל כך מעוותת אז נראה לי שקודם צריך להחליף את הבכירים שלו.

מה הקשר בין הקו שאתה הצעת לקו שאני הצעתי. אתה מציע קו שישרת באר שבעים שרוצים להגיע למרכז/סטודנטים מרמת גן/גבעתיים/בני ברק/פתח תקווה/אור יהודה/קריית אונו וכו. אני מציע קו שנועד לחבר סטודנטים מדרום השרון לאוניברסיטה. אלה שני קוים עם יעודים שונים לחלוטין.
אבל גם הקו שאנחנו מציעים מחבר סטודנטים
מדרום השרון לאוניברסיטה. ולשני הקווים אותן נקודות מוצא ויעד. זה הקשר.
 

droriko

New member
רק שהקו שלי

אבל גם הקו שאנחנו מציעים מחבר סטודנטים
מדרום השרון לאוניברסיטה. ולשני הקווים אותן נקודות מוצא ויעד. זה הקשר.
רק שהקו שלי
מציע חיבור טוב בין השרון לבאר שבע, והקו שלכם מציע חיבור גרוע בין כפר סבא לבאר שבע. אם להעביר את זה למישור "המקומי", אז זה כמו להגיד שאין ביקוש מפתח תקווה לקניון איילון בגלל שאף אחד לא נוסע עם 92 מפתח תקווה לקניון איילון ובגלל זה לא צריך לעשות קו ישיר בין שתי הנקודות.
 
זה גם לא מדוייק

רק שהקו שלי
מציע חיבור טוב בין השרון לבאר שבע, והקו שלכם מציע חיבור גרוע בין כפר סבא לבאר שבע. אם להעביר את זה למישור "המקומי", אז זה כמו להגיד שאין ביקוש מפתח תקווה לקניון איילון בגלל שאף אחד לא נוסע עם 92 מפתח תקווה לקניון איילון ובגלל זה לא צריך לעשות קו ישיר בין שתי הנקודות.
זה גם לא מדוייק
הקו אתה מציע מציע קישור דליל ביותר.
הקו שאנחנו מציעים מציע קישור בתדירות סבירה על פני כל שעות היום, לאורך כל השבוע ובמשך כל השנה.
סטודנט מכפר סבא שירצה להגיע ביום שלישי בבוקר או ביום ראשון אחר הצהריים, יהנה מהקו שאנו מציעים ולא יהנה מהקו שאתה מציע.
לא רק מהירות קובעת את איכות הקו. למען האמת, לרוב הנוסעים (כולל סטודנטים) תדירות היא פרמטר הרבה יותר חשוב.
עוד חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע מתי שרוצים וצריכים, זה שירות הרבה יותר טוב מחסכון של חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע רק בימים מסויימים ורק בנקודת זמן אחת, שתיים או שלוש באותם ימים מסויימים.
 

olli3

New member
מנהל
בדיוק, לא כולם יכולים להתאים את עצמם לשעות

זה גם לא מדוייק
הקו אתה מציע מציע קישור דליל ביותר.
הקו שאנחנו מציעים מציע קישור בתדירות סבירה על פני כל שעות היום, לאורך כל השבוע ובמשך כל השנה.
סטודנט מכפר סבא שירצה להגיע ביום שלישי בבוקר או ביום ראשון אחר הצהריים, יהנה מהקו שאנו מציעים ולא יהנה מהקו שאתה מציע.
לא רק מהירות קובעת את איכות הקו. למען האמת, לרוב הנוסעים (כולל סטודנטים) תדירות היא פרמטר הרבה יותר חשוב.
עוד חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע מתי שרוצים וצריכים, זה שירות הרבה יותר טוב מחסכון של חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע רק בימים מסויימים ורק בנקודת זמן אחת, שתיים או שלוש באותם ימים מסויימים.
בדיוק, לא כולם יכולים להתאים את עצמם לשעות
נסיעה מסויימות. לא לכולם גם מתאים לסיים את כל העניינים בימי חמישי ב12 ולחכות לאוטובוס הראשון שיוצא בשעה 4 אחה"צ.

ושמע, זה כמו קו 258 למודיעין או 958 לכרמיאל. אין לקווים האלו ביקושים מטורפים ולכן יש להם נסיעה אחת או שתיים ביום או בכלל רק ימי א-ה-ו-ש. בדיוק כמו 784 לטכניון לצורך העניין. ואם יש לך קו X שאומנם נוסע במסלול ארוך יותר, אבל הוא תדיר יותר, מתאים למצרכיך ואתה לא תלוי בלו"ז מצומצם ביותר שלו - אתה מרוויח.

זה כמו שמבאר שבע לאשדוד יש פעם ביום את 360 הישיר ובכל שאר היום יש את 368 ו368א שהוא קצת יותר איטי מ368. בימי חמישי לעומת זאת יש 3 נסיעות של 360 מב"ש לאשדוד. זה לא אומר בסופו של דבר שמי שאין לו 360, יחכה שעתיים לבא - הואט פשוט יעלה על 368 או 368א. לכן, במידה ומההתחלה יפעל רק קו לצומת רעננה ישירות בלי מעבר בגהה, הקו זה יגווע מהר מאד, יופעל רק בימי א-ה-ו-ש וייתן קישור חלקי לכל משתמשיו. לעומת זאת, אם הוא יגיע למקומות מרכזיים על כביש גהה שמהם יש גישה נפלאה למקומות רבים ויש ביקוש גדול אליהם, בדיוק כמו 870 לעפולה שהיא נקודת מעבר מרכזית ביותר בצפון - אז יהיה לך קו שיפעל כל השנה ובימים א-ה-ו-ש יפעל בתדירות גבוהה, עד גבוהה מאד אפילו. לחושב על זה שיש אוטובוס מבאר שבע לעפולה בתדירות של יותר מ10 נסיעות ביום, זה משהו גדול. לעומת זאת, מה שאתה מציע לא יכול לתת 10 נסיעות בימי העומס, כי פשוט לא יהיו מספיק נוסעים.
 

droriko

New member
אז שהסטודנט יגלה קצת אחריות

זה גם לא מדוייק
הקו אתה מציע מציע קישור דליל ביותר.
הקו שאנחנו מציעים מציע קישור בתדירות סבירה על פני כל שעות היום, לאורך כל השבוע ובמשך כל השנה.
סטודנט מכפר סבא שירצה להגיע ביום שלישי בבוקר או ביום ראשון אחר הצהריים, יהנה מהקו שאנו מציעים ולא יהנה מהקו שאתה מציע.
לא רק מהירות קובעת את איכות הקו. למען האמת, לרוב הנוסעים (כולל סטודנטים) תדירות היא פרמטר הרבה יותר חשוב.
עוד חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע מתי שרוצים וצריכים, זה שירות הרבה יותר טוב מחסכון של חצי שעה לנסיעה, אבל אפשרות ליסוע רק בימים מסויימים ורק בנקודת זמן אחת, שתיים או שלוש באותם ימים מסויימים.
אז שהסטודנט יגלה קצת אחריות
וישתדל לנסוע ביום ראשון בבוקר. ואם לא אז ש"ישלם" על זה ויסע בקו שלך , שבשבילו הוא יהיה די עונש. והקו שלך זה לא רק עוד חצי שעה(זה יותר אבל לא משנה) זה גם עמידה בפקקים.
 
אתה כותב ברצינות?

אז שהסטודנט יגלה קצת אחריות
וישתדל לנסוע ביום ראשון בבוקר. ואם לא אז ש"ישלם" על זה ויסע בקו שלך , שבשבילו הוא יהיה די עונש. והקו שלך זה לא רק עוד חצי שעה(זה יותר אבל לא משנה) זה גם עמידה בפקקים.
אתה כותב ברצינות?
למה שסטודנט שלומד רק בשלישי עד חמישי יסע ביום ראשון בבוקר? אולי זה סטודנט שמגלה אחריות, ובימי ראשון ושני עובד באזור המרכז על מנת לממן את שכר הלימוד שלו?
ולמה שסטודנט שלומד רק מיום שני יסע בראשון בבוקר? אולי הוא מגלה אחריות וביום ראשון מבצע פעילות התנדבותית בבית חולים מאיר?
עכשיו ביטלת לחלוטין במחי יד את כל הטיעונים הקודמים שלך. אתה רוצה ליצור קו שיכתיב לקהל היעד את ההתנהלות ובאותה נשימה טוען שזה שירות טוב לעומת שירות גרוע שאנו מציעים...
ועוד כורך את זה ב"קצת אחריות"...
באמת סליחה, שלא כל סטודנט מתכנן את מערכת לימודיו לפי הציפיות של droriko.
 

droriko

New member
להפך

אתה כותב ברצינות?
למה שסטודנט שלומד רק בשלישי עד חמישי יסע ביום ראשון בבוקר? אולי זה סטודנט שמגלה אחריות, ובימי ראשון ושני עובד באזור המרכז על מנת לממן את שכר הלימוד שלו?
ולמה שסטודנט שלומד רק מיום שני יסע בראשון בבוקר? אולי הוא מגלה אחריות וביום ראשון מבצע פעילות התנדבותית בבית חולים מאיר?
עכשיו ביטלת לחלוטין במחי יד את כל הטיעונים הקודמים שלך. אתה רוצה ליצור קו שיכתיב לקהל היעד את ההתנהלות ובאותה נשימה טוען שזה שירות טוב לעומת שירות גרוע שאנו מציעים...
ועוד כורך את זה ב"קצת אחריות"...
באמת סליחה, שלא כל סטודנט מתכנן את מערכת לימודיו לפי הציפיות של droriko.
להפך
אם ככה אז אתה מצדיק את זה שהקו שלי לא צריך לפעול רק בראשון אלא בכל שאר ימות השבוע, רק בתדירות נמוכה יותר. כי אתה בעצמך אומר שיהיו כאלה שיצתרכו את זה כל השבוע. ואפילו אם האוטובוסים יסעו חצי ריקים בשני עד רביעי, עדיין אגד לא יפשטו את הרגל מאוטובוס או שניים ביום.
 

olli3

New member
מנהל
האוטובוסים יסעו כמו 995 ל/מחיפה בשני-רביעי.

להפך
אם ככה אז אתה מצדיק את זה שהקו שלי לא צריך לפעול רק בראשון אלא בכל שאר ימות השבוע, רק בתדירות נמוכה יותר. כי אתה בעצמך אומר שיהיו כאלה שיצתרכו את זה כל השבוע. ואפילו אם האוטובוסים יסעו חצי ריקים בשני עד רביעי, עדיין אגד לא יפשטו את הרגל מאוטובוס או שניים ביום.
האוטובוסים יסעו כמו 995 ל/מחיפה בשני-רביעי.
עם 5 נוסעים בממוצע.

כל פעם שאני רואה את 995 בימים שני עד רביעי הוא תמיד כך. לעומת זאת בחמישי בראשון ובשישי הוא מפוצץ ולא פעם יוצאים שני אוטובוסים בבאת אחת. חיילים + סטודנטים עושה את שלהם.

האמת שאני דיי מתפלא איך בכלל 995 לחיפה עוד פועל כל השבוע, אבל לא אכביר מילים, זה טוב שלא נגעו בו ומקווה שלא ייגעו, למרות שהשימוש העיקרי בו הוא בימי העומס.

אני לא רואה סיבה שבקו 580 החדש יסעו כ25 נוסעים בממוצע בכל נסיעה ונסיעה על פי מה שאתה מתווה. רוב הסטודנטים לומדים מראשון עד חמישי וגם אם יש כאלו שלומדים בשני עד חמישי או שלישי עד חמישי או וואטאבר, זה לא אומר שהם לא יעדיפו לנסוע לילה קודם לכן. אז מה? תדירות הקו תהיה כל שעתיים משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב? רק כי משה רוצה לקום בפאנן שלו ולהגיע בצהרים לב"ש כי השיעור הראשון שלו הוא ב2 ושני רוצה להגיע לבאר שבע כבר ב7 וחצי בבוקר, והל מעדיפה להגיע אחרי שמחשיך, ככה לישון טוב בבאר שבע ולקום בנינוחות ללימודים בבוקר.

בסופו של דבר, כמו שאמרתי הרוב יגיעו לבאר שבע במוצ"ש או בראשון. המעטים שלא יתפרסו על פני שעות רבות, אבל אין מצב שאוטובוס בעל תדירות של פעם בשעתיים ימלא כל נסיעה בחצי אוטובוס. 5 נוסעים לאוטובוס כזה, זה יהיה המספר הגבוה. ממש לא נראה לי שזה יעלה מעל זה, אולי בבוקר קצת יותר, אבל מעבר לכך - ממש לא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה