אין להם צורך בקווים הפנימיים כמעט, על מה אני
אז שגם בקויםהפנימים של באר שבע הם יקבלו הנחה
וצריך להוריד את המחיר של הרכבות. אם לסטודנט מבאר שבע יעלה רכבת לשם כמו שעולה 580 שנוסע דרך כביש 4 אז ברור שהוא יעדיף את הרכבת .
ועם כל הכבוד לטרמפים, הם לוקחים רק נתח קטן מהסטודנטים ולא את כולם, בגלל זה התחבורה הציבורית לאוניברסיטאות היא כל כך עמוסה.
אין להם צורך בקווים הפנימיים כמעט, על מה אני
מדבר איתך?
מסביב לאונ' יש כמה שכונות שבהם גרים סטודנטים רבים. יש רחובות שלמים ובניינים שלמים שרק סטודנטים מתגוררים בהם.
באמצע של כל זה יש לך תחנת אוטובוס בה עוצרים כל הקווים נוסעים צפונה מהעיר, מלבד 370. ז"א שמלבד קווים פרבריים ליישובי מזרח הנגב, קווים מאספים-אקספרס דרך קרית גת וקסטינה אל מקומות שונים - יש לך גם קווים ישירים לת"א, ירושלים, חיפה, כרמיאל, עפולה, מודיעין, אשדוד ועוד אולי כמה ששכחתי.
בגלל זה אני אומר שכמעט כולם פשוט הולכים לתחנה הזאת, גם כשאני ממתין בתחנה הזאת אתה רואה אנשים באים ברגל מכל הכיוונים. אתה לא נתקל באנשים שיורדים מאוטובוס של מטרודן (5 קווים עוצרים באותה התחנה של מטרודן) ועוברים לסככה על מנת להמתין לאוטובוס הבינעירוני.
כשהם מגיעים לבאר שבע אז בכלל, 10-15 איש יורדים כבר בכניסה לעיר, עוד 10-15 איש יורדים ברגר פינת בן גוריון (סורוקה/אונ') ועוד איזה 10 בערך יורדים בקצה הדרומי של סורוקה (סטודנטים שגרים בשכונה ב' וג'). וכל אלו יורדים מאוטובוסים בין עירוניים ממקומות שונים ברחבי הארץ.
רק מי שמגיע לעיר מאשקלון בעצם לא נכנס לעיר מציר רגר אלא מציר טוביהו (למעט קו 366 שהוא קו של נסיעה אחת ביום לכל כיוון והוא נכנס לבאר שבע מרגר). כמו כן מי שמגיע מנתיבות/אופקים, מאד סביר להניח שלא גר בבאר שבע. גם חלופות לדימונה וירוחם יש מהאוניברסיטה וכל קווי הנגב המזרחי בינהם עומר, מיתר, ערד, יישובי הבדוואים, רהט, להבים - לכל המקומות האלו יש שירות תדיר כשלחלק מהיישובים זה המסלול היחיד של הקווים, משמע שלא מדובר בחלופות כלשהן.
אז תבין, האוניברסיטה וסורוקה יושבים על ציר מאד מרכזי בבאר שבע. לכל מי שגר סביב האונ', אין כל צורך בתחבורה ציבורית פנימית על מנת לצאת מהעיר. רק מי שרוצה להגיע אל הרכבת צריך תח"צ פנימית והתח"צ ההיא לתחנת רכבת צפון היא פשוט זבל של תח"צ. ולכן לא רבים מרחבי השכונות פשוט נוסעים למרכזית ועולים שם על הרכבת רק כדי לחזור חזרה צפונה. זה למה אני אומר שלמי שאין רכב בבאר שבע, הרכבת לא הכי פרקטית אלא אם כן הוא גר בשכונות שקרובות לתחנה המרכזית. אם ליד הבית שלי עוצרים שני קווים שעוצרים לי 400 מטרים הליכה מתחנת הרכבת עצמה והתדירות שלהם היא פעם בחצי שעה ואני לא הכי יכול להסתמך עליהם, כבר עדיף לי לנסוע למרכזית עם אוטובוס תדיר. אבל אז אני מאריך את הדרך שלי כבר ב20 דקות לפחות (לא כולל המתנות). כבר הרבה יותר עדיף לי ללכת 10 דקות ברגל לתחנת האוטובוס של הקווים הבין עירוניים וזהו וכמוני רבים עושים.