קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש
כפי שניתן לראות בתמונה, בתחנת קווי אגד שעל שדרות רגר פינת בן גוריון (אוניברסיטה/סורוקה) התווסף לו קו 580.

מעניין מתי הוא יתחיל לפעול, מישהו יכול לנדב פרטים?
 

droriko

New member
אם יש להם שכל

קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש
כפי שניתן לראות בתמונה, בתחנת קווי אגד שעל שדרות רגר פינת בן גוריון (אוניברסיטה/סורוקה) התווסף לו קו 580.

מעניין מתי הוא יתחיל לפעול, מישהו יכול לנדב פרטים?
אם יש להם שכל
אז המסלול שלו צריך לעבור בויצמן כפר סבא ולהתחבר לכביש 6.
 

olli3

New member
מנהל
אם יש להם שכל הקו יסע דרך כביש גהה.

אם יש להם שכל
אז המסלול שלו צריך לעבור בויצמן כפר סבא ולהתחבר לכביש 6.
אם יש להם שכל הקו יסע דרך כביש גהה.
הביקוש למסובים, אלוף שדה (ובכך גם לתל השומר), בר אילן וגהה שווה הרבה יותר מצומת רעננה עצמה ומה שסביבה.

וכנראה שזה מה שיהיה, בדיוק כמו קווי ירושלים-המרכז של ויאולה. כמו 425 ליתר דיוק.

איזה יתרונות אתה רואה בקו שיסע ישר לכפר סבא/רעננה? מלבד המהירות לשם, מה התועלת הנוספת?
 
צודק

אם יש להם שכל הקו יסע דרך כביש גהה.
הביקוש למסובים, אלוף שדה (ובכך גם לתל השומר), בר אילן וגהה שווה הרבה יותר מצומת רעננה עצמה ומה שסביבה.

וכנראה שזה מה שיהיה, בדיוק כמו קווי ירושלים-המרכז של ויאולה. כמו 425 ליתר דיוק.

איזה יתרונות אתה רואה בקו שיסע ישר לכפר סבא/רעננה? מלבד המהירות לשם, מה התועלת הנוספת?
צודק
המסלול הנכון לדעתי:

מב"ש דרך כביש 6 עד מחלף נחשונים, שם עובר ל-471. תחנה במחלף בר-אילן, מחלף גבעת-שמואל (פחות חיונית), מחלף גהה, מחלף מורשה, צומת רעננה.
 
עדיף שיעבור גם דרך מסובים ואלוף שדה

צודק
המסלול הנכון לדעתי:

מב"ש דרך כביש 6 עד מחלף נחשונים, שם עובר ל-471. תחנה במחלף בר-אילן, מחלף גבעת-שמואל (פחות חיונית), מחלף גהה, מחלף מורשה, צומת רעננה.
עדיף שיעבור גם דרך מסובים ואלוף שדה
 
אני לא משוכנע במאה אחוז שזה נחוץ

עדיף שיעבור גם דרך מסובים ואלוף שדה
אני לא משוכנע במאה אחוז שזה נחוץ
כדי להגיע למסובים צריך יהיה להשתמש בכביש 1 שהו ציר די עמוס, בעיקר בשעות השיא. בר-אילן היא נקודת קישור מצויינת לתל-השומר ולרוב אזור בקעת-אונו. הליכה קצרה למסוף לנדרס גם תאפשר קישור טוב לרמת-גן, במקום מסוף אלוף-שדה שהוא עוד נקודת חולשה.
 

olli3

New member
מנהל
הפקק כל בוקר בכביש 1 מתחיל בגנות.

אני לא משוכנע במאה אחוז שזה נחוץ
כדי להגיע למסובים צריך יהיה להשתמש בכביש 1 שהו ציר די עמוס, בעיקר בשעות השיא. בר-אילן היא נקודת קישור מצויינת לתל-השומר ולרוב אזור בקעת-אונו. הליכה קצרה למסוף לנדרס גם תאפשר קישור טוב לרמת-גן, במקום מסוף אלוף-שדה שהוא עוד נקודת חולשה.
הפקק כל בוקר בכביש 1 מתחיל בגנות.
מבין שמן ועד גנות התנועה סבירה והכי לאט שיצא לי לנסוע שם בבקרים, סביב השעה 8 בבוקר (בעיקר בהתחברות של מחלף בן שמן עם שאר הכבישים) היה על 65 קמ"ש (הסתכלתי בלוח השעונים של הנהג).

לגבי ציר גהה, בבקרים הוא פקוק בין גנות או מסובים לבר אילן ואז זה משתחרר (מדיווחי תנועה שאני שומע כל בוקר).

אני לא חושב שזה כזה נורא, על פני מה שיש כיום. לעומת זאת, אם רוצים שהקו יגווע כמו 670 לנתניה - זה המתכון לטעמי.
 
לדעתי זו שאלה של מאזן

הפקק כל בוקר בכביש 1 מתחיל בגנות.
מבין שמן ועד גנות התנועה סבירה והכי לאט שיצא לי לנסוע שם בבקרים, סביב השעה 8 בבוקר (בעיקר בהתחברות של מחלף בן שמן עם שאר הכבישים) היה על 65 קמ"ש (הסתכלתי בלוח השעונים של הנהג).

לגבי ציר גהה, בבקרים הוא פקוק בין גנות או מסובים לבר אילן ואז זה משתחרר (מדיווחי תנועה שאני שומע כל בוקר).

אני לא חושב שזה כזה נורא, על פני מה שיש כיום. לעומת זאת, אם רוצים שהקו יגווע כמו 670 לנתניה - זה המתכון לטעמי.
לדעתי זו שאלה של מאזן
כמות הנוסעים שיאבדו בגלל עיכוב בכביש 1 לעומת כמות הנוסעים שירוויחו מתחנות במסובים ואלוף שדה. לי נראה שבהתחשב בזה שיש חלופות טובות לשתי התחנות האלה בדמותה של תחנת בר-אילן ובהתחשב בקשיי הגישה למסוף אלוף שדה (שהולידו למשל את קו 165), המסלול דרך כביש מכבית יותר הגיוני.

עם קו 670 באמת נראה שעשו משים רציניים, שהפכו אותו לקו שטוב לתושבי נתניה וכפר-יונה בלבד. אין לי ספק ש-580 צריך לעבור בקטע המרכזי של גהה, בין מחלף גהה לבר-אילן לפחות (אבל לא בהכרח גם דרומה יותר). למעשה, היה אולי יותר חכם לנסות להחיות את 670 כקו ישיר לרעננה ומשם לנתניה על כביש 4, ואת קו 580 כקו דרך מסובים וכביש גהה לפתח-תקווה (כמו 202 ממודיעין).

אני מקווה שהקו החדש באמת ייסע לפחות מבר-אילן צפונה, ואחרי זמן קצר יעשו חושבים אם לגרוע או להוסיף את הקטע מגנות לבר-אילן (תלוי אם מראש יהיה חלק מהקו או לא). במקרה של קו חדש, אין בושה להודות בטעות אחרי חודש ולתקן את המסלול.
 
ולגבי עומסי התנועה

לדעתי זו שאלה של מאזן
כמות הנוסעים שיאבדו בגלל עיכוב בכביש 1 לעומת כמות הנוסעים שירוויחו מתחנות במסובים ואלוף שדה. לי נראה שבהתחשב בזה שיש חלופות טובות לשתי התחנות האלה בדמותה של תחנת בר-אילן ובהתחשב בקשיי הגישה למסוף אלוף שדה (שהולידו למשל את קו 165), המסלול דרך כביש מכבית יותר הגיוני.

עם קו 670 באמת נראה שעשו משים רציניים, שהפכו אותו לקו שטוב לתושבי נתניה וכפר-יונה בלבד. אין לי ספק ש-580 צריך לעבור בקטע המרכזי של גהה, בין מחלף גהה לבר-אילן לפחות (אבל לא בהכרח גם דרומה יותר). למעשה, היה אולי יותר חכם לנסות להחיות את 670 כקו ישיר לרעננה ומשם לנתניה על כביש 4, ואת קו 580 כקו דרך מסובים וכביש גהה לפתח-תקווה (כמו 202 ממודיעין).

אני מקווה שהקו החדש באמת ייסע לפחות מבר-אילן צפונה, ואחרי זמן קצר יעשו חושבים אם לגרוע או להוסיף את הקטע מגנות לבר-אילן (תלוי אם מראש יהיה חלק מהקו או לא). במקרה של קו חדש, אין בושה להודות בטעות אחרי חודש ולתקן את המסלול.
ולגבי עומסי התנועה
אני זוכר שבתקופה שהייתי נוסע לבר-אילן מערד או מרחובות, בין השעות שמונה לעשר בבוקר התנועה ממחלף השבעה עד לבר-אילן הייתה כבדה ביותר. גם בכביש 1 הייתי רואה עומסים רציניים, אבל זה היה עוד לפני הנתיב המהיר כך שאני לא בטוח שזה המצב גם כיום.

זכורה לי במיוחד נסיעה מעניינת בקו 550: מתחיל מסלול בערד ב-6:40, יצא מערד ב-7:00, הגיע למחלף גן-רווה ב-8:40 (אחרי כניסה לקריית-גת!) ולבר-אילן ב-9:50.
 

olli3

New member
מנהל
הנתיב המהיר קיצר את הפקק.

ולגבי עומסי התנועה
אני זוכר שבתקופה שהייתי נוסע לבר-אילן מערד או מרחובות, בין השעות שמונה לעשר בבוקר התנועה ממחלף השבעה עד לבר-אילן הייתה כבדה ביותר. גם בכביש 1 הייתי רואה עומסים רציניים, אבל זה היה עוד לפני הנתיב המהיר כך שאני לא בטוח שזה המצב גם כיום.

זכורה לי במיוחד נסיעה מעניינת בקו 550: מתחיל מסלול בערד ב-6:40, יצא מערד ב-7:00, הגיע למחלף גן-רווה ב-8:40 (אחרי כניסה לקריית-גת!) ולבר-אילן ב-9:50.
הנתיב המהיר קיצר את הפקק.
אם בעבר היה פקק מבן שמן עד לה קיבוץ גלויות ובהמשך עד לה גווארדיה, כעת הפקק מתחיל בול בגנות.

אכן יש עומס בגנות בכיוון הנסיעה על כביש 4 צפונה, אבל עומס זה קיים רק בבקרים באופן כזה מסיבי. נסעתי פעמים כה רבות בשעות אחה"צ ואף ביום חמישי בכביש גהה בקטעים האלו - זה לא כזה נורא. הפקקים מתחילים ממסובים-אלוף שדה וגוועים כבר בגבעת שמואל. ואי אפשר לקרוא לזה ממש פקק, אלא עומס תנועה מכיוון שלא עוצרים במקום, פשוט מתגלגלים לאט. הכניסה למחלף אלוף שדה בהחלט בעייתית ומאיטה את הנסיעה. אולי יוותרו עליה? כמו שאגד מעדיפה לוותר וכבר וויתרה עם קווים כמו 143 ו244? זאת נגלה כשהקו יושק.
 
אם מוותרים על אלוף שדה...

הנתיב המהיר קיצר את הפקק.
אם בעבר היה פקק מבן שמן עד לה קיבוץ גלויות ובהמשך עד לה גווארדיה, כעת הפקק מתחיל בול בגנות.

אכן יש עומס בגנות בכיוון הנסיעה על כביש 4 צפונה, אבל עומס זה קיים רק בבקרים באופן כזה מסיבי. נסעתי פעמים כה רבות בשעות אחה"צ ואף ביום חמישי בכביש גהה בקטעים האלו - זה לא כזה נורא. הפקקים מתחילים ממסובים-אלוף שדה וגוועים כבר בגבעת שמואל. ואי אפשר לקרוא לזה ממש פקק, אלא עומס תנועה מכיוון שלא עוצרים במקום, פשוט מתגלגלים לאט. הכניסה למחלף אלוף שדה בהחלט בעייתית ומאיטה את הנסיעה. אולי יוותרו עליה? כמו שאגד מעדיפה לוותר וכבר וויתרה עם קווים כמו 143 ו244? זאת נגלה כשהקו יושק.
אם מוותרים על אלוף שדה...
כבר באמת נראה שיהיה עדיף ליסוע דרך 471.

בקיצור, קצת סבלנות ובטח אחרי החג יפרסמו יותר פרטים.
 

אלון 58

New member
צריך קודם להיות נסיוני דרך כביש 6...,

צודק
המסלול הנכון לדעתי:

מב"ש דרך כביש 6 עד מחלף נחשונים, שם עובר ל-471. תחנה במחלף בר-אילן, מחלף גבעת-שמואל (פחות חיונית), מחלף גהה, מחלף מורשה, צומת רעננה.
צריך קודם להיות נסיוני דרך כביש 6...,
ואם באמת לא יהיה מספיק ביקוש מבאר-שבע,אז לשנות בהתאם להצעתכם,כי אם יהיו מספיק נוסעים,עדיף שישאר כזה ישיר,וגם תלוי בתדירות היומית או שבועית,כי עדיין אין מידע על קו זה באתר אגד.
 
ומדוע לא תחנה במחלף שעריה?

צודק
המסלול הנכון לדעתי:

מב"ש דרך כביש 6 עד מחלף נחשונים, שם עובר ל-471. תחנה במחלף בר-אילן, מחלף גבעת-שמואל (פחות חיונית), מחלף גהה, מחלף מורשה, צומת רעננה.
ומדוע לא תחנה במחלף שעריה?
ישרת אנשים שרוצים להגיע למזרח העיר פ"ת, ראש העין ויהוד.
 

olli3

New member
מנהל
אני מניח שאופיר פספס אותה.

ומדוע לא תחנה במחלף שעריה?
ישרת אנשים שרוצים להגיע למזרח העיר פ"ת, ראש העין ויהוד.
אני מניח שאופיר פספס אותה.
אין מניעה שתהיה תחנה בשעריה, אלא אם כן המחלף החדש לא יאפשר זאת בבוא העת.

דר"א בצבא כשהייתי נוסע לתל השומר, זה בדיוק מה שהייתי עושה עד קרית אונו ומשם הייתי נוסע לתל השומר.
 
המחלף החדש כבר קיים

אני מניח שאופיר פספס אותה.
אין מניעה שתהיה תחנה בשעריה, אלא אם כן המחלף החדש לא יאפשר זאת בבוא העת.

דר"א בצבא כשהייתי נוסע לתל השומר, זה בדיוק מה שהייתי עושה עד קרית אונו ומשם הייתי נוסע לתל השומר.
המחלף החדש כבר קיים
ויש שם ישר עבור תחבורה ציבורית שנוסעת לאלעד.
 
זו אכן טעות שהוא יסע דרך כביש 6 עד כביש 531

אם יש להם שכל הקו יסע דרך כביש גהה.
הביקוש למסובים, אלוף שדה (ובכך גם לתל השומר), בר אילן וגהה שווה הרבה יותר מצומת רעננה עצמה ומה שסביבה.

וכנראה שזה מה שיהיה, בדיוק כמו קווי ירושלים-המרכז של ויאולה. כמו 425 ליתר דיוק.

איזה יתרונות אתה רואה בקו שיסע ישר לכפר סבא/רעננה? מלבד המהירות לשם, מה התועלת הנוספת?
זו אכן טעות שהוא יסע דרך כביש 6 עד כביש 531
קו כזה צריך ליסוע דרך כביש 4.
אם כבר כביש 6, שיסע דרכו עד כביש 1, ימשיך בכביש 1 עד גנות ומשם בכביש 4 עד צומת רעננה.
ולהיפך בכוון השני.
 

mister K

New member
אני מאמין שזה יהיה המסלול.

זו אכן טעות שהוא יסע דרך כביש 6 עד כביש 531
קו כזה צריך ליסוע דרך כביש 4.
אם כבר כביש 6, שיסע דרכו עד כביש 1, ימשיך בכביש 1 עד גנות ומשם בכביש 4 עד צומת רעננה.
ולהיפך בכוון השני.
אני מאמין שזה יהיה המסלול.
כמו כן, רצוי שהקו לא ידלג על מסוף אלוף שדה.
זו אולי לא תחנה כל כך חשובה לקו כמו 143 שיש לו חלופה בדמות 43 מתוך רמת גן, אבל לקו בינעירוני לבאר שבע שלא נכנס לתוך רמת גן, מדובר בתחנה סופר חשובה שיעלו בה הרבה נוסעים. בדיוק כמו בקו 400.
את עומסי התנועה בכביש 1 עד גנות אפשר לספוג. העומס הרציני הוא מגנות מערבה ושם הקו לא יעבור.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה