קו 580 מבאר שבע לצומת רעננה מרכז |חדש

מצב
הנושא נעול.
אני אתן לך הסבר יוממי לנסיעת הצהריים

זה בכלל לא מובן
אפשר אולי להבין מדוע קו 564 הוא במן סגנון יוממים ("מן סגנון", כי יש נסיעת צהרים מכפר סבא לתל השומר).
כפי, שגם כתבתי כמה פעמים (כולל בשרשור זה) הייתה בקשה של עיריית הוד השרון להוספת נסיעות. בינתיים הוסיפו רק נסיעה ב-07:30 מכפר סבא. אגב, פעם הייתה נסיעה נוספת בסביבות 06:20 מכפר סבא, נוסף לנסיעות 06:05 ו-06:35 כיום.
אבל ממש לא ברור, למה קו 640 פועל במתכונת הזו.
בעבר הרחוק הוא אגב, פעל לאורך כל שעות היום. אבל אז תחנת הקצה הייתה צומת רעננה. עם הזמן צומצמו הנסיעות לקו יוממים. כיום, כאמור אין ממש סיבה שהוא יפעל במתכונת זו.
אני כמובן מסכים איתך על אי הפעילות של ימי שישי, לרבות קו 640. אז נכון, שפחות חיילים או סטונדטים בבר אילן ישתמשו. ועדיין יהיה שימוש של עובדים באזור גבעת שמואל, אזור התעשייה הדרומי בני ברק וכל מה, שמסביב לתל השומר.

גם קו 620 מהרצליה עובד עם נסיעות בודדות. אולי יש מקום להפעילו כקו סדיר. אולי מיזוגו עם קו 618, שכיום כבר לא ממש רלוונטי עם הסיבובים בתוך בני ברק. לאחרון כבר יש חלופה של קו 613.
אני אתן לך הסבר יוממי לנסיעת הצהריים
בבתי חולים עובדים במשמרות. וגם סטודנטים של בר אילן לא בהכרח צריכים להגיע תמיד בבוקר.
דווקא נסיעת הצהריים הזו מחזקת את היוממות של הקו הזה, בהתחשב ביעדים שאליו היא מובילה.
 

אורי404

New member
אם כך, אין סיבה שהקווים לא יהיו סדירים

אני אתן לך הסבר יוממי לנסיעת הצהריים
בבתי חולים עובדים במשמרות. וגם סטודנטים של בר אילן לא בהכרח צריכים להגיע תמיד בבוקר.
דווקא נסיעת הצהריים הזו מחזקת את היוממות של הקו הזה, בהתחשב ביעדים שאליו היא מובילה.
אם כך, אין סיבה שהקווים לא יהיו סדירים
לא בטוח, שהשיקול לנסיעת הצהרים של קו 564 הוא מהסיבות שכתבת. כנראה היה שיקול תפעולי.
כיום למשל הוא מגיע בצהרים לתל השומר. נוסע כקו 143 הלוך-חזור ואחרי זה נסיעה ב-18:00 חזרה לכפר סבא כקו 564.
כך או כך טוב מכלום, שיש את הנסיעה הזו. אבל יש צורך בנסיעות נוספות כקו סדיר בקו 640 ואולי גם ל-564. בעצם למה הולכים רחוק. קודם כל שיוסיפו נסיעות בבוקר לתל השומר ואחרי הצהרים לכפר סבא.
 
התחבורה הציבורית חוצת מחלף גהה בכביש 4 גרועה

אני לא מבין אם כך
למה התחבורה הציבורית מכפר סבא לתל השומר היא כל כך גרועה. 564 ו-640 עובדים בתדירות גרועה ומפסיקים לעבוד ב-6. ובימי שישי הם בכלל לא פועלים.
התחבורה הציבורית חוצת מחלף גהה בכביש 4 גרועה
באופן כללי.
564 ו-640 הם קווי יוממים שמיועדים פחות לחולים ומשפחותיהם ויותר לעובדים ולחיילים.
 

droriko

New member
אבל הרגע אתה אמרת

התחבורה הציבורית חוצת מחלף גהה בכביש 4 גרועה
באופן כללי.
564 ו-640 הם קווי יוממים שמיועדים פחות לחולים ומשפחותיהם ויותר לעובדים ולחיילים.
אבל הרגע אתה אמרת
שחשוב שתהייה תחבורה ציבורית מאשדוד לתל השומר, כי תל השומר זה בית חולים על שמספק שירותים שאין בבתי החולים שבסביבת אשדוד, אז למה לכפר סבא-רעננה-הוד השרון לא מגיע תחבורה ציבורית נאותה לשם.
 

olli3

New member
מנהל
הגבתי על זה כבר.

אבל הרגע אתה אמרת
שחשוב שתהייה תחבורה ציבורית מאשדוד לתל השומר, כי תל השומר זה בית חולים על שמספק שירותים שאין בבתי החולים שבסביבת אשדוד, אז למה לכפר סבא-רעננה-הוד השרון לא מגיע תחבורה ציבורית נאותה לשם.
הגבתי על זה כבר.
 
אכן יש בעיה בתחבורה הציבורית בכביש 4

אבל הרגע אתה אמרת
שחשוב שתהייה תחבורה ציבורית מאשדוד לתל השומר, כי תל השומר זה בית חולים על שמספק שירותים שאין בבתי החולים שבסביבת אשדוד, אז למה לכפר סבא-רעננה-הוד השרון לא מגיע תחבורה ציבורית נאותה לשם.
אכן יש בעיה בתחבורה הציבורית בכביש 4
שכתבתי עליה רבות בפורום הזה עוד הרבה לפני השרשור הזה.
לגבי אשדוד לעומת כפר-סבא-רעננה-הוד השרון, בהקשר של תל השומר, התשובה כבר ניתנה. לאשדוד אין בית חולים כלל. אין בית חולים בסביבת אשדוד (בית חולים לא גדול במרחק 20 ק"מ זה לא "בסביבת" עבור עיר של יותר ממאתיים אלף תושבים). ולכן היא נזקקת לשירותי תל השומר בהיקף גדול יותר משמעותית, ולא רק שירותים שאין בבתי חולים אחרים.
הקישור בין רעננה-כפר סבא-הוד השרון לתל השומר עצמו לא צריך להיות ישיר בכל שעות היום, אלא באמצעות קו תדיר מצומת רעננה שעובר דרך בר אילן ואלוף שדה ומוריד ואוסף בכל התחנות על כביש גהה, ומשם נסיעה קצרה באוטובוס לתוך תל השומר.
תחבורה ציבורית נאותה לא מחייבת אוטובוס אחד ללא החלפות.
הבעיה היא שאין אף קו שפועל כל היום ובתדירות סבירה בכביש 4 וחוצה את מחלף גהה. אני כבר מזמן הצעתי קו בין צומת רעננה לתחנה המרכזית של ראשון לציון שימלא את התפקיד הזה.
למה צומת רעננה והתחנה המרכזית של ראשון לציון? כי שתיהן נמצאות סמוך לכביש 4 ושתיהן מהוות נקודות קצה צפונית ודרומית לגוש דן.
זה למעשה יהיה קו חוצה גוש דן (מחוץ לתל אביב) שיוכל ליצור גם אפשרויות קישור שאין היום ולא יחייבו כניסה לתל אביב וגם יוריד מהעומס על קווים 567, 164 ו-70. קו כזה יוכל גם לעזור לקיצור של 921, וקווי ה-8XX למיניהם כך שיתחילו ויסיימו בצומת רעננה וכאשר יתחיל הבלאגן הגדול בז'בוטינסקי עם תחילת העבודות הממשיות על תחנות הקו האדום בתוואי התת קרקעי ועל המסילה בתוואי הקרקעי בפתח תקוה, תהיה לכך משמעות גדולה.
 

olli3

New member
מנהל
לפעמים יש לך יציאות...

יש בית חולים באשקלון
לפעמים יש לך יציאות...
זה יש את ברזיאלי וזה שיש את קפלן ואתה יודע מה, גם לאסף הרופא הצמוד לצריפין יש קו אוטובוס מאשדוד.

אבל אתה לא יכול להשוות בין ברזילאי לתל השומר. גם עזה יותר קרובה לאשקלון, אבל כשחייל לא עלינו נפצע והוא צריך טיפול בית חולים, הוא מגיע במסוק לסורוקה - לא סתם.
 
947 אינו קו ישיר מפ"ת לחיפה, אלא קו עם לא מעט

תגובה לדברים
1. לא התכוונתי אליך או אל מיכאל, שאתם חושבים מה, שכתבתי על השרון. התכוונתי לתפיסה, שיש בקרב אנשים וחמור מכך ארגונים אחרים, שחלקם ממשלתיים.
2. אשדוד - אין קו ישיר לחיפה. לא חושב, שממש צריך. יש רכבת. לגבי באר שבע, זה דבר אחר.
2. פתח תקווה: לבאר שבע כנראה יהיה כעת שירות ישיר עם הקו החדש או שמא ייפתח קו חדש אחר. מסכים איתך על החיסרון לשירות לאשדוד.
לגבי חיפה, זה לא נכון. יש קו 947. לחילופין נסיעה למרכז תל אביב ומשם רכבת.
3. הוד השרון וקו 249: הקו הוקם רק לפני פחות משנה. למשך שנים רבות לא היה קו סדיר מהיר להוד השרון. גם כעת המצב לא הכי זוהר עם אוטובוס פעם בשעה וסיום בשעה 18:00 מתל אביב. כמובן זה עדיף מכלום, אבל עדיין זה לא המצב האידיאלי.
גם הייתה דרישה של עיריית הוד השרון להוסיף נסיעות לקווים המהירים 565 ו-570 לתל אביב ו-564 לתל השומר. בינתיים רק ל-564 הוסיפו נסיעה בודדת לתל השומר.
לצד זה יש לציין את השיפורים הרבים בשירות הפנימי בהוד השרון וכן השיפור לערים השכנות. אבל בשורה התחתונה יש עוד מה לשפר הן בשירות האוטובוסים והן בשירות הרכבות. רק הקו לדימונה "זוכה" לשירות ברמה נמוכה יותר מקו כפר סבא/הוד השרון - לא ממש מחמאה לקו כפר סבא/הוד השרון. כמו כן עדיין אין תכניות מתקדמות להקמת רכבת קלה ברעננה, כפר סבא והוד השרון, למרות הצורך בכך. למען הסדר הטוב, נושא פיתוח הרכבת הקלה בערים רבות לוקה בחסר.
947 אינו קו ישיר מפ"ת לחיפה, אלא קו עם לא מעט
תחנות ביניים. יותר תחנות ממספר התחנות שיהיו בין צומת רעננה לבאר שבע לקו שאנו מציעים בשרשור הזה.
אם לכפר סבא מגיע קו ישיר דרך כביש 6 לבאר שבע ללא תחנות ביניים, אז גם לפתח תקוה מגיע קו ישיר ללא תחנות ביניים (ביניהן 2 תחנות בהוד השרון, עוד 2 ברעננה וכניסה לתוך מרכז נתניה הצפוף) לחיפה.
אם לפתח תקוה לא מגיע קו כזה, אז גם לכפר סבא לא מגיע קו כמו ש droriko רוצה.
ברכבת, אפשר ליסוע גם מכפר סבא לבאר שבע או באוטובוס למרכז תל אביב ומשם רכבת, בדיוק כפי שאפשר מפתח תקוה לחיפה או לבאר שבע או מאשדוד לחיפה.
וקו הרכבת כפר סבא/הוד השרון הוא לא רק קו כפר סבא/הוד השרון, באותה מידה הוא משרת את ראש העין ואת פתח תקוה. מבחינת הנגישות לתחנות הרכבת (כולל נגישות לתחנת רכבת שנמצאת בתוך תחומי העיר פתח תקוה), הנגישות מכפר סבא והוד השרון לתחנות הרכבת טובה בהרבה מהנגישות מפתח תקוה. אז זה אומר שמתייחסים לפתח תקוה (יותר מ-210000 אלף תושבים) כאל עיירה שכוחה?
 

olli3

New member
מנהל
התכוונתי לגליל המזרחי כמובן.

לאלה שגרים בגליל המערבי
יש גם את הקוים מחיפה וכרמיאל שיוצאים לבאר שבע.

וגם מסביב לכפר סבא יש הרבה ישובים, זה לא שייך
התכוונתי לגליל המזרחי כמובן.
 
הגליל המזרחי. את הגליל המערבי משרתים הקווים

הקו הזה הוא לא פרופר לעפולה.
כל כך הרבה יישובים נמצאים סביב עפולה ורבים מאלו שמגיעים לעפולה מבצעים נסיעת המשך.

הקו זה מאד מצליח כי אין עוד שום קו יעיל שמחבר בין יישובי העמקים והגליל המערבי אל הדרום. כל האופציות האחרות כוללות נסיעה לא קצרה לחיפה והמשך ברכבת או אוטובוס דרומה. בהשוואה ל870 שעושה את הדרך בשעתיים אתה בקלות מגיע ל3-4 שעות נסיעה באופציות האחרות.

מנתניה לבאר שבע יש קו ישיר שנסיעת החזור שלו ביום חמישי מבאר שבע לנתניה בוטלה לא סתם. ולנתניה וחדרה ויישבו איזור בית ליד אין נוסעים? מסתבר שלא ממש וזה איזור לא קטן ממשולש ערי השרון המדוברות.
הגליל המזרחי. את הגליל המערבי משרתים הקווים
לכרמיאל ומרכזית המפרץ.
 
תחדש לי, מה התדירות שלו בימי ב'-ד'?

אגב יש לי חדשות בשבילך
מעפולה לבאר שבע יש קו ישיר , ולקו הזה דווקא יש עבודה לא רעה. ובכפר סבא יש פי 2 יותר תושבים מבעפולה, וזה מבלי שצירפנו אליה את רעננה והוד השרון.
תחדש לי, מה התדירות שלו בימי ב'-ד'?
דבר שני, עפולה היא צומת תחבורתית אזורית. עפולה זה לא רק עפולה. עפולה משמשת מרכז תחבורתי לעמק יזרעאל כולו, לעמק בית שאן, לגליל התחתון המזרחי (כולל נצרת עילית, מגדל העמק והגוש העירוני הגדול של נצרת).
עפולה גם משמשת צומת דרכים מרכזית לחיילים. לא בכדי התדירות בימי א' ובסוף השבוע גבוהה בהרבה.
בנוסף, לנסיעות בין באר שבע לעפולה ולאזורים שציינתי אין אלטרנטיבה רכבתית, כפי שיש לכפר סבא, הוד השרון וגם רעננה (דרך הוד"ש או הרצליה, שממנה אפילו יש רכבת לב"ש ללא החלפה).
אז אני מעריך שהביקוש לקו שאתה רוצה יהיה קטן גם מהביקוש ל-870.
 

droriko

New member
כפר סבא-רעננה-הוד השרון

תחדש לי, מה התדירות שלו בימי ב'-ד'?
דבר שני, עפולה היא צומת תחבורתית אזורית. עפולה זה לא רק עפולה. עפולה משמשת מרכז תחבורתי לעמק יזרעאל כולו, לעמק בית שאן, לגליל התחתון המזרחי (כולל נצרת עילית, מגדל העמק והגוש העירוני הגדול של נצרת).
עפולה גם משמשת צומת דרכים מרכזית לחיילים. לא בכדי התדירות בימי א' ובסוף השבוע גבוהה בהרבה.
בנוסף, לנסיעות בין באר שבע לעפולה ולאזורים שציינתי אין אלטרנטיבה רכבתית, כפי שיש לכפר סבא, הוד השרון וגם רעננה (דרך הוד"ש או הרצליה, שממנה אפילו יש רכבת לב"ש ללא החלפה).
אז אני מעריך שהביקוש לקו שאתה רוצה יהיה קטן גם מהביקוש ל-870.
כפר סבא-רעננה-הוד השרון
זה אגד ערים שמהווה מעל 200 אלף תושבים(!) ,שזה יותר אגב מכמות האוכלוסיה בבאר שבע. איך אתה יכול להגיד בכלל שבאגד הערים הללו אין ביקוש שמצדיק קו אוטובוס?
 
מצדיק קו אוטובוס, אבל לא קו ישיר

כפר סבא-רעננה-הוד השרון
זה אגד ערים שמהווה מעל 200 אלף תושבים(!) ,שזה יותר אגב מכמות האוכלוסיה בבאר שבע. איך אתה יכול להגיד בכלל שבאגד הערים הללו אין ביקוש שמצדיק קו אוטובוס?
מצדיק קו אוטובוס, אבל לא קו ישיר
אם הקו אכן יהיה ישיר, אל תתפלא מדוע תוך שבועיים מבטלים אותו בימי ב'-ד', ותוך מספר חודשים מבטלים אותו לחלוטין.
אתה מבסס את הקו על אוכלוסיה שחלק גדול ממנה נוסע לבאר שבע בתחילת השבוע וחוזר ממנה בסוף השבוע וחלק עוד יותר גדול כמעט לא נוסע לבאר שבע בתקופת הקיץ.
האוכלוסיה הזו לא מצדיקה קו עם תדירות טובה יותר מזו של 784 שבין ת"א לטכניון (שאגב אינו ישיר והוא שילוב של 910 + 11 מהיר). קו 784 לא פועל כלל בקיץ.
אתה רוצה קו כזה?
בסדר...
אבל מבחינת סדר עדיפויות, קו כפי ש-olli ואני מציעים צריך להיות בסדר עדיפות גבוה יותר.
 

droriko

New member
מי אמר שלא?

מצדיק קו אוטובוס, אבל לא קו ישיר
אם הקו אכן יהיה ישיר, אל תתפלא מדוע תוך שבועיים מבטלים אותו בימי ב'-ד', ותוך מספר חודשים מבטלים אותו לחלוטין.
אתה מבסס את הקו על אוכלוסיה שחלק גדול ממנה נוסע לבאר שבע בתחילת השבוע וחוזר ממנה בסוף השבוע וחלק עוד יותר גדול כמעט לא נוסע לבאר שבע בתקופת הקיץ.
האוכלוסיה הזו לא מצדיקה קו עם תדירות טובה יותר מזו של 784 שבין ת"א לטכניון (שאגב אינו ישיר והוא שילוב של 910 + 11 מהיר). קו 784 לא פועל כלל בקיץ.
אתה רוצה קו כזה?
בסדר...
אבל מבחינת סדר עדיפויות, קו כפי ש-olli ואני מציעים צריך להיות בסדר עדיפות גבוה יותר.
מי אמר שלא?
איפה כתוב בחוק שקו חייב לנסוע כל השבוע? לא חסר קוים שנוסעים בימים א' ו-ה'?
 

droriko

New member
בסופו של דבר

מי אמר שלא?
איפה כתוב בחוק שקו חייב לנסוע כל השבוע? לא חסר קוים שנוסעים בימים א' ו-ה'?
בסופו של דבר
זה קו שאמור לשרת סטודנטים. אני לא מבין למה שלא יהיה קו כזה לצד קו תדיר שיסע מבאר שבע עד גהה? למה הם קשורים זה לזה?
 
מי הגדיר שזה קו שאמור לשרת סטודנטים?

בסופו של דבר
זה קו שאמור לשרת סטודנטים. אני לא מבין למה שלא יהיה קו כזה לצד קו תדיר שיסע מבאר שבע עד גהה? למה הם קשורים זה לזה?
מי הגדיר שזה קו שאמור לשרת סטודנטים?
יש לך קישור לאסמכתא הכוללת את ההגדרה הזו?
 

droriko

New member
הוא לא יהיה מוגדר כ"קו סטודנטים"

מי הגדיר שזה קו שאמור לשרת סטודנטים?
יש לך קישור לאסמכתא הכוללת את ההגדרה הזו?
הוא לא יהיה מוגדר כ"קו סטודנטים"
אבל מן הסתם הוא יהיה טוב בעיקר לסטודנטים. כמובן שיהיו גם מקרים חריגים(כמו הדוגמא שנתתי עם הסבתא מבאר שבע) אבל יסעו בו בעיקר סטודנטים כן.
 
ולכן הוא צריך להיות בסדר עדיפויות נמוך יותר

הוא לא יהיה מוגדר כ"קו סטודנטים"
אבל מן הסתם הוא יהיה טוב בעיקר לסטודנטים. כמובן שיהיו גם מקרים חריגים(כמו הדוגמא שנתתי עם הסבתא מבאר שבע) אבל יסעו בו בעיקר סטודנטים כן.
ולכן הוא צריך להיות בסדר עדיפויות נמוך יותר
מקו שישרת אוכלוסיה הרבה יותר גדולה, לאורך כל השבוע ובמשך כל השנה.
 
שאגב גם כן ישרת גם סטודנטים

ולכן הוא צריך להיות בסדר עדיפויות נמוך יותר
מקו שישרת אוכלוסיה הרבה יותר גדולה, לאורך כל השבוע ובמשך כל השנה.
שאגב גם כן ישרת גם סטודנטים
לסטודנטים מכפר סבא שלומדים בבאר שבע אין דם כחול יותר מהסטודנטים מאור יהודה שלומדים בבאר שבע או לסטודנטים מדימונה שלומדים בבר אילן.
 

droriko

New member
זה ביזיון שגם מאור יהודה אין אוטובוס ישיר לשם

שאגב גם כן ישרת גם סטודנטים
לסטודנטים מכפר סבא שלומדים בבאר שבע אין דם כחול יותר מהסטודנטים מאור יהודה שלומדים בבאר שבע או לסטודנטים מדימונה שלומדים בבר אילן.
זה ביזיון שגם מאור יהודה אין אוטובוס ישיר לשם
למה הם צריכים לנסוע עד ראשון או תל אביב בשביל להגיע לבאר שבע? זה נשמע לך הגיוני? למה לא לעשות קו שינוע בין הערים של בקעת אונו ומשם יסע ישירות לבאר שבע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה