פורסם מכרז אשכול העמקים בצפון!

מצב
הנושא נעול.

orenhz

Member
נכון להיום, קווי הלילה כן מיועדים לבליינים

אם כבר קווים ייעודיים, המשפט הזה מפריע לי
יותר:

"מטרת קווי לילה הינם הסעת בני הנוער למוקדי בילוי עיקריים באזור."

ראשית, כי המילה "מטרה" היא בנקבה יחיד ולא בזכר רבים.
ושנית, כי קווי הלילה לא אמורים להיות מיועדים לבני נוער, ולא אמורים להיות מיועדים להסעה למוקדי בילוי בלבד.
נכון להיום, קווי הלילה כן מיועדים לבליינים
בלבד.
כמובן שכל מאן דבאי מוזמן לעלות עליהם, אבל מטרתם היא להסיע בליינים למקומות הבילוי וחזרה.
לכן, לדעתי, זה נכון לומר שמטרתם היא הסעת בני נוער למקומות בילוי.
 
נכון, וזאת בעיה. אבל חוץ מזה, למה בני נוער?

נכון להיום, קווי הלילה כן מיועדים לבליינים
בלבד.
כמובן שכל מאן דבאי מוזמן לעלות עליהם, אבל מטרתם היא להסיע בליינים למקומות הבילוי וחזרה.
לכן, לדעתי, זה נכון לומר שמטרתם היא הסעת בני נוער למקומות בילוי.
נכון, וזאת בעיה. אבל חוץ מזה, למה בני נוער?
אם אחת ממטרותיהם היא למנוע נהיגה בשכרות, וזאת מטרה ראויה כפי שמשתקף מסטטיסטיקת התאונות במקומות בהם הם פועלים, מה הקשר לבני נוער? גיל הוצאת הרשיון הוא 17, זה כבר רגע לפני גיוס. האם קווי הלילה מיועדים לשנתון אחד בלבד?
 

orenhz

Member
בוא נעשה הפרדה לקבוצות:

נכון, וזאת בעיה. אבל חוץ מזה, למה בני נוער?
אם אחת ממטרותיהם היא למנוע נהיגה בשכרות, וזאת מטרה ראויה כפי שמשתקף מסטטיסטיקת התאונות במקומות בהם הם פועלים, מה הקשר לבני נוער? גיל הוצאת הרשיון הוא 17, זה כבר רגע לפני גיוס. האם קווי הלילה מיועדים לשנתון אחד בלבד?
בוא נעשה הפרדה לקבוצות:
קווי הלילה, מיועדים באופן כללי לבליינים.
קבוצה 1, בני נוער ללא רשיון, כך שלא משנה אם הם שיכורים או לא, אין להם דרך לחזור הביתה אחרי חצות, חוץ מלקרוא לאבא או לקחת מונית ספיישל. (הייתי חוסך הרבה כסף אם היו קווי לילה בזמני...
)
קבוצה 2, בעלי רשיון שאולי בעבר היו נוהגים בשכרות, כי מונית ספיישל הביתה זה הרבה כסף, והיום יכולים להרשות לעצמם להשתכר ולחזור הביתה בזול.

בסופו של דבר, זה לא באמת משנה אם הקו מוגדר כ"קו לילה לבליינים" או בשם אחר. הרי כבר שנים פועל, למשל, קו 841 בחצות מת"א לקרית שמונה. האם זה לא קו לילה?? לדעתי זה בהחלט "קו לילה לבני נוער" למרות שהוא לא מוגדר ככזה. כך גם קווי החרדים למיניהם.
 
זה דווקא מאד משנה, כי זה משפיע על התכנון.

בוא נעשה הפרדה לקבוצות:
קווי הלילה, מיועדים באופן כללי לבליינים.
קבוצה 1, בני נוער ללא רשיון, כך שלא משנה אם הם שיכורים או לא, אין להם דרך לחזור הביתה אחרי חצות, חוץ מלקרוא לאבא או לקחת מונית ספיישל. (הייתי חוסך הרבה כסף אם היו קווי לילה בזמני...
)
קבוצה 2, בעלי רשיון שאולי בעבר היו נוהגים בשכרות, כי מונית ספיישל הביתה זה הרבה כסף, והיום יכולים להרשות לעצמם להשתכר ולחזור הביתה בזול.

בסופו של דבר, זה לא באמת משנה אם הקו מוגדר כ"קו לילה לבליינים" או בשם אחר. הרי כבר שנים פועל, למשל, קו 841 בחצות מת"א לקרית שמונה. האם זה לא קו לילה?? לדעתי זה בהחלט "קו לילה לבני נוער" למרות שהוא לא מוגדר ככזה. כך גם קווי החרדים למיניהם.
זה דווקא מאד משנה, כי זה משפיע על התכנון.
כל עוד משרד התחבורה מגדיר את קווי הלילה כקווים לבני נוער הנוסעים לבילוי, קווי הלילה ימשיכו לפעול רק בסופי שבוע ורק בכיוון אחד על פי השעות שמוגדרות כשעות יציאה לבילוי ושעות חזרה מבילוי.
 
קווי הלילה באזור חיפה כבר לא עונים על ההגדרה

זה דווקא מאד משנה, כי זה משפיע על התכנון.
כל עוד משרד התחבורה מגדיר את קווי הלילה כקווים לבני נוער הנוסעים לבילוי, קווי הלילה ימשיכו לפעול רק בסופי שבוע ורק בכיוון אחד על פי השעות שמוגדרות כשעות יציאה לבילוי ושעות חזרה מבילוי.
קווי הלילה באזור חיפה כבר לא עונים על ההגדרה
הזו. נקווה שמה שמתחיל שם יתפשט לכל רחבי המדינה.
 

olli3

New member
מנהל
אבל בני נוער לא שותים לפני גיל 18 :)

נכון, וזאת בעיה. אבל חוץ מזה, למה בני נוער?
אם אחת ממטרותיהם היא למנוע נהיגה בשכרות, וזאת מטרה ראויה כפי שמשתקף מסטטיסטיקת התאונות במקומות בהם הם פועלים, מה הקשר לבני נוער? גיל הוצאת הרשיון הוא 17, זה כבר רגע לפני גיוס. האם קווי הלילה מיועדים לשנתון אחד בלבד?
אבל בני נוער לא שותים לפני גיל 18 :)
 

alantan

New member
אני מקווה שהטעות היא בהקלדה שכן ו' ו-ם'

אם כבר קווים ייעודיים, המשפט הזה מפריע לי
יותר:

"מטרת קווי לילה הינם הסעת בני הנוער למוקדי בילוי עיקריים באזור."

ראשית, כי המילה "מטרה" היא בנקבה יחיד ולא בזכר רבים.
ושנית, כי קווי הלילה לא אמורים להיות מיועדים לבני נוער, ולא אמורים להיות מיועדים להסעה למוקדי בילוי בלבד.
אני מקווה שהטעות היא בהקלדה שכן ו' ו-ם'
כמעט צמודים במקלדת.

אני מסכים איתך שהגישה של קווי לילה שגויה. למשל, מה אם עלי לבקר בן משפחה חולה בשעה 23:00 ולחזור ב-2 בלילה? אז רק עם מונית כי אני לא בליין?
 
אבל ה' ו-ם' לא צמודות. לא בליין - לא מגיע לך!

אני מקווה שהטעות היא בהקלדה שכן ו' ו-ם'
כמעט צמודים במקלדת.

אני מסכים איתך שהגישה של קווי לילה שגויה. למשל, מה אם עלי לבקר בן משפחה חולה בשעה 23:00 ולחזור ב-2 בלילה? אז רק עם מונית כי אני לא בליין?
אבל ה' ו-ם' לא צמודות. לא בליין - לא מגיע לך!
 

אוהד11

New member
קווי הלילה מיועדים מלכתחילה לבליינים, כשהדגש

אם כבר קווים ייעודיים, המשפט הזה מפריע לי
יותר:

"מטרת קווי לילה הינם הסעת בני הנוער למוקדי בילוי עיקריים באזור."

ראשית, כי המילה "מטרה" היא בנקבה יחיד ולא בזכר רבים.
ושנית, כי קווי הלילה לא אמורים להיות מיועדים לבני נוער, ולא אמורים להיות מיועדים להסעה למוקדי בילוי בלבד.
קווי הלילה מיועדים מלכתחילה לבליינים, כשהדגש
על בני נוער, בין היתר למען בטחונם ומאחר שהם, לפחות חלקם, שותים. עובדה היא, שהקווים פועלים במשך כל השנה רק בחמישי ובמוצ"ש ורק בחופש הגדול ובחופשות החגים הם פועלים במשך כל השבוע
 
זאת לא צריכה להיות החשיבה מלכתחילה.

קווי הלילה מיועדים מלכתחילה לבליינים, כשהדגש
על בני נוער, בין היתר למען בטחונם ומאחר שהם, לפחות חלקם, שותים. עובדה היא, שהקווים פועלים במשך כל השנה רק בחמישי ובמוצ"ש ורק בחופש הגדול ובחופשות החגים הם פועלים במשך כל השבוע
זאת לא צריכה להיות החשיבה מלכתחילה.
תחבורה ציבורית צריכה לפעול 24/7 בלי קשר לגיל ובלי קשר לצריכת אלכוהול.
כל הסיבות של שתייה, תאונות וכו' הן סיבות חשובות מאד ולגיטימיות ליחסי הציבור של קווי הלילה, אבל התכנון שלהם צריך להתבצע מתוך חשיבה של תחבורה ציבורית רציפה 24/7 בין יעדים עיקריים.
לצערי בפועל החשיבה של משרד התחבורה היא כמו שתיארת עכשיו.
 
אז איך תגדיר קבוצת קווים

ברגע שאתה מגדיר קו כקו חרדי אתה פותח פתח
להדרת נשים, והרי לא יעלה על הדעת, שתגדיר קו לאוכלוסיה מסויימת, בדיקו כפי שאינך מגדיר את 156/155 בת"א כקו לחיילים בלבד
אז איך תגדיר קבוצת קווים
שיש לתגבר לקראת מועדי ישראל שונים, לתגבר בתקופת בין הזמנים.
וכמובן באירועים שונים כמו חתונת ענק של חרדים בבני ברק או בירושלים.

איך אתה מגדיר קבוצת קווים כזאת?
 

אוהד11

New member
ברור שהם מיועדים לחרדים, ולא משנה כיצד תנסח

אז איך תגדיר קבוצת קווים
שיש לתגבר לקראת מועדי ישראל שונים, לתגבר בתקופת בין הזמנים.
וכמובן באירועים שונים כמו חתונת ענק של חרדים בבני ברק או בירושלים.

איך אתה מגדיר קבוצת קווים כזאת?
ברור שהם מיועדים לחרדים, ולא משנה כיצד תנסח
את הדברים
 
זה אפילו נקרא ככה ברשיון

למרות שמשרד התחבורה מצהיר כל הזמן שאין קווי
חרדים, מצויין במפורש שקווים 304, 850 ו- 851 מיועדים לאוכלוסיה החרדית, וסעיף "34.5" מתייחס במפורש לאוכלוסיה החרדית
זה אפילו נקרא ככה ברשיון
קווי חרדים או משהו.
 

arielguelman

New member
ז'תומרת שאם אני מבין נכון

פורסם מכרז אשכול העמקים בצפון!
חיכינו וחיכינו ובסוף הוא הגיע....
•בהמשך למכרז למיון מוקדם 06/2010, במסגרתו נקבעו המועמדים הרשאים להשתתף במכרזים להפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית במספר אשכולות, מתפרסם המכרז החמישי להפעלת קווי השירות באזור העמקים.
•אשכול הקווים נשוא מכרז זה כולל את שרותי התחבורה הציבורית באזור עמק יזרעאל, עמק בית שאן ובקעת כנרות, המופעלים כיום על ידי החברות "אומני אקספרס", "קווים" ו"ויאוליה" ושלושה קווים המופעלים כיום על ידי אגד. תמהיל זה כולל את קווי השירות העירוניים ברשויות יקנעם, מגדל העמק, עפולה, בית שאן, טבריה, דלית אל כרמל, עוספיא וקרית טבעון, כולל קווים אזוריים ובינעירוניים במרחב שביניהן, וקווים למספר יעדים מחוץ למרחב לרבות חיפה. בנוסף, במסגרת תהליך התכנון נוספו קווים חדשים, חלקם נוספו כתוצאה מהפיכת חלופות פעילות לקווים בעלי שילוט נפרד, וחלקם בכדי לתת מענה לבקשות של רשויות מקומיות ואזוריות באשכול ולצרכים הקיימים והעתידיים הצפויים בו.
•במסגרת מכרז זה מבקש משרד התחבורה לבחור במפעיל אחד ע"מ שמפעיל את כלל מערך השירות כפי שתואר לעיל

יש הרבה רצון טוב במכרז הזה, נקוה שזה אכן יתממש...

חוץ מנתיב אקספרס (ובניו) נדמה לי שכל החברות התח"צ האחרות יכולות לגשת למכרז (אני מאמין שחוץ מאגד ודן כמובן).
המכרז אמור להחליף את החברות ויאוליה בטבריה, אומני אקספרס ביקנעם, קווים בעפולה ו-3 קווי אגד (מטבריה לעפולה וב"ב וקו נוסף).

http://he.mot.gov.il/index.php?opti...&catid=50:flash-tachbura-ziburit-c&Itemid=267
ז'תומרת שאם אני מבין נכון
זה מדובר על קווים :
קווי עפולה חיפה - 301 300 302
קווי קרית טבעון - 75 והפנימיים
יקנעם - 181 188 180 184 והפנימיים
טבריה - 430 וקווי עמק הירדן?

לא ממש הבנתי...
 
בעמוד 65

ז'תומרת שאם אני מבין נכון
זה מדובר על קווים :
קווי עפולה חיפה - 301 300 302
קווי קרית טבעון - 75 והפנימיים
יקנעם - 181 188 180 184 והפנימיים
טבריה - 430 וקווי עמק הירדן?

לא ממש הבנתי...
בעמוד 65
סעיף 31.3 יש לך את פירוט הקווים המדוברים
 
קווי עפולה-חיפה (של אומני) גם כלולים במכרז?

פורסם מכרז אשכול העמקים בצפון!
חיכינו וחיכינו ובסוף הוא הגיע....
•בהמשך למכרז למיון מוקדם 06/2010, במסגרתו נקבעו המועמדים הרשאים להשתתף במכרזים להפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית במספר אשכולות, מתפרסם המכרז החמישי להפעלת קווי השירות באזור העמקים.
•אשכול הקווים נשוא מכרז זה כולל את שרותי התחבורה הציבורית באזור עמק יזרעאל, עמק בית שאן ובקעת כנרות, המופעלים כיום על ידי החברות "אומני אקספרס", "קווים" ו"ויאוליה" ושלושה קווים המופעלים כיום על ידי אגד. תמהיל זה כולל את קווי השירות העירוניים ברשויות יקנעם, מגדל העמק, עפולה, בית שאן, טבריה, דלית אל כרמל, עוספיא וקרית טבעון, כולל קווים אזוריים ובינעירוניים במרחב שביניהן, וקווים למספר יעדים מחוץ למרחב לרבות חיפה. בנוסף, במסגרת תהליך התכנון נוספו קווים חדשים, חלקם נוספו כתוצאה מהפיכת חלופות פעילות לקווים בעלי שילוט נפרד, וחלקם בכדי לתת מענה לבקשות של רשויות מקומיות ואזוריות באשכול ולצרכים הקיימים והעתידיים הצפויים בו.
•במסגרת מכרז זה מבקש משרד התחבורה לבחור במפעיל אחד ע"מ שמפעיל את כלל מערך השירות כפי שתואר לעיל

יש הרבה רצון טוב במכרז הזה, נקוה שזה אכן יתממש...

חוץ מנתיב אקספרס (ובניו) נדמה לי שכל החברות התח"צ האחרות יכולות לגשת למכרז (אני מאמין שחוץ מאגד ודן כמובן).
המכרז אמור להחליף את החברות ויאוליה בטבריה, אומני אקספרס ביקנעם, קווים בעפולה ו-3 קווי אגד (מטבריה לעפולה וב"ב וקו נוסף).

http://he.mot.gov.il/index.php?opti...&catid=50:flash-tachbura-ziburit-c&Itemid=267
קווי עפולה-חיפה (של אומני) גם כלולים במכרז?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה