מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית

מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית
פורסם היום במקומון זהר הצפון של כרמיאל >>>
 

raminec

New member
כתבה מעניינת ונכונה בעיקרה

מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית
פורסם היום במקומון זהר הצפון של כרמיאל >>>
כתבה מעניינת ונכונה בעיקרה
אין ספק שהקו לכרמיאל ישרת בעיקר את היוממים מכרמיאל לחיפה ולא את היוממים מכרמיאל לת"א, גם אם יהיו לא מעט כאלו. מעבר לכך, זה לא נכון תחבורתית וסביבתית לעודד אנשים לסע מרחקים כאלו כנסיעות יוממות. זה רק מוסיף עומס על המערכת התחבורתית שכבר היום כורעת תחת העומס. אני חושב שזה הרבה יותר נכון, כפי שכתוב בכתבה, להשקיע בפיתוח מרכזי תעסוקה אזוריים ותחבורה ציבורית אזורית.
אם נסתכל מעבר לכך, בהיבט של פיתוח המסילות בצפון ובדרום, נראה שהקמת הקו לכרמיאל והקמת הקו לבית-שאן יתנו מענה חדש לנסיעות לכיוון חיפה לתושבים רבים בצפון הארץ. פיתוח הקו מאשקלון לבאר-שבע יתן פתרון לתושבי הסביבה שמרבים לסע לבירת הנגב או לאשקלון ואשדוד שכידוע מספקות חלק גדול ממקורות התעסוקה באיזור.
 

easylivin

New member
יוממות תהיה
או בתח"צ, או ברכב פרטי.

כתבה מעניינת ונכונה בעיקרה
אין ספק שהקו לכרמיאל ישרת בעיקר את היוממים מכרמיאל לחיפה ולא את היוממים מכרמיאל לת"א, גם אם יהיו לא מעט כאלו. מעבר לכך, זה לא נכון תחבורתית וסביבתית לעודד אנשים לסע מרחקים כאלו כנסיעות יוממות. זה רק מוסיף עומס על המערכת התחבורתית שכבר היום כורעת תחת העומס. אני חושב שזה הרבה יותר נכון, כפי שכתוב בכתבה, להשקיע בפיתוח מרכזי תעסוקה אזוריים ותחבורה ציבורית אזורית.
אם נסתכל מעבר לכך, בהיבט של פיתוח המסילות בצפון ובדרום, נראה שהקמת הקו לכרמיאל והקמת הקו לבית-שאן יתנו מענה חדש לנסיעות לכיוון חיפה לתושבים רבים בצפון הארץ. פיתוח הקו מאשקלון לבאר-שבע יתן פתרון לתושבי הסביבה שמרבים לסע לבירת הנגב או לאשקלון ואשדוד שכידוע מספקות חלק גדול ממקורות התעסוקה באיזור.
יוממות תהיה
או בתח"צ, או ברכב פרטי.
אז כן מרכזי תעסוקה או לא מרכזי תעסוקה (אגב, איך "יפתחו" אותם, על ידי סובסידיות? לא היינו כבר בסרט הזה?), בכל מקרה אין שום סיבה שנסיעה מקרית שמונה למרכז בתח"צ תיקח 4 שעות או יותר. הפריפריה תתקיים כל עוד אין אליה קישור תחבורתי מהיר ואמין (כלומר, לא באמצעות עוד ועוד כבישים...) וכל "השקעה", כלומר סובסידיה, תרד לטמיון.

וכל נסיון להראות כאילו שלהקמת רכבת לפריפריה יש השפעה שלילית (!) כלשהי, פשוט מרתיח. שלא תעיזו להגיד דברים כאלה לאוסטרים או לשייצרים למשל, שמזמן היו מקימים רכבת לעיר בגודל של קרית שמונה (מה גם שיש עוד כמה וכמה יישובים בדרך, כרמיאל ביניהם). הם היו מתפקעים מצחוק ומגיעים למסקנה חד-משמעית שאנחנו ילידים פרימיטיביים המפחדים מרכבות, שמקומם בהחלט ליד סוריה וירדן ולא בעולם המפותח, ולא פלא שאין כאן תחבורה ציבורית מפותחת. ועם "ארגונים חוץ-ממשלתיים" פופוליסטיים שכאלה, שרק מזיקים לעניין במקום לסייע, אולי גם לעולם לא תהיה.
 

raminec

New member
היוממות מכרמיאל תהיה תמיד

יוממות תהיה
או בתח"צ, או ברכב פרטי.
אז כן מרכזי תעסוקה או לא מרכזי תעסוקה (אגב, איך "יפתחו" אותם, על ידי סובסידיות? לא היינו כבר בסרט הזה?), בכל מקרה אין שום סיבה שנסיעה מקרית שמונה למרכז בתח"צ תיקח 4 שעות או יותר. הפריפריה תתקיים כל עוד אין אליה קישור תחבורתי מהיר ואמין (כלומר, לא באמצעות עוד ועוד כבישים...) וכל "השקעה", כלומר סובסידיה, תרד לטמיון.

וכל נסיון להראות כאילו שלהקמת רכבת לפריפריה יש השפעה שלילית (!) כלשהי, פשוט מרתיח. שלא תעיזו להגיד דברים כאלה לאוסטרים או לשייצרים למשל, שמזמן היו מקימים רכבת לעיר בגודל של קרית שמונה (מה גם שיש עוד כמה וכמה יישובים בדרך, כרמיאל ביניהם). הם היו מתפקעים מצחוק ומגיעים למסקנה חד-משמעית שאנחנו ילידים פרימיטיביים המפחדים מרכבות, שמקומם בהחלט ליד סוריה וירדן ולא בעולם המפותח, ולא פלא שאין כאן תחבורה ציבורית מפותחת. ועם "ארגונים חוץ-ממשלתיים" פופוליסטיים שכאלה, שרק מזיקים לעניין במקום לסייע, אולי גם לעולם לא תהיה.
היוממות מכרמיאל תהיה תמיד
פרקציה זערורית מול היוממות לחיפה. אין מה לעשות.
להציג את הקו כקישור לת"א זה לא נכון ומטעה את הציבור. בדיוק כמו הסיפור על אורלי מדימונה שתסע ברכבת ללקק גלידה בת"א. ככה זרו לדימונאים חול בעיניים ונעלמה לה הקשת לבאר שבע מרכז.
אבל, אין ספק שמי שירצה להגיע מכרמיאל לת"א בתח"צ יהיה לו עם פתיחת הקו יותר קל ומהר.
 

easylivin

New member
אני בהחלט מסכים עם זה. ההודעה הבאה שלי

היוממות מכרמיאל תהיה תמיד
פרקציה זערורית מול היוממות לחיפה. אין מה לעשות.
להציג את הקו כקישור לת"א זה לא נכון ומטעה את הציבור. בדיוק כמו הסיפור על אורלי מדימונה שתסע ברכבת ללקק גלידה בת"א. ככה זרו לדימונאים חול בעיניים ונעלמה לה הקשת לבאר שבע מרכז.
אבל, אין ספק שמי שירצה להגיע מכרמיאל לת"א בתח"צ יהיה לו עם פתיחת הקו יותר קל ומהר.
אני בהחלט מסכים עם זה. ההודעה הבאה שלי
מבהירה את עמדתי קצת יותר טוב. זה כמובן לא נכון להציג את כל הקווים המוקמים כקישור בין הפריפריה לגוש דן, אבל אין בעיניי שום בעיה עם הביטוי "קישור בין הפריפריה למרכז" כי בעיניי זה פשוט מובן מאליו שבצפון מתכוונים בראש וראשונה לחיפה, במרכז (מה שנקרא "חדרה-גדרה") לגוש דן ובדרום לבאר שבע. הדיונים הביאו אותי למסקנה שרוב חברי הפורום מבינים זאת היטב. "ביטול הפריפריה" מבחינה תחבורתית הוא תהליך נחוץ ואפשרי בהחלט, באמצעות קישור מהיר ואמין כאמור למטרופולינים הקיימים והמתהווים (באר שבע).

הבעיה עם מה שהמרכז הזה פירסם, היא שהם מציגים את הקמת המסילות האלו כמהלך שאינו מועיל, ואף מזיק (געוואלד, זה יגרום לאנשים ליימם יותר לערים הגדולות, שומו שמיים). הדברים פורסמו גם ב-ynet וגם ב-The Marker ושם הם היו בוטים יותר, פשוט אין לי חשק לתת קישורים ולפרסם אותם כאן.
 

easylivin

New member
... אגב, המטרה האמיתית היא בהחלט לקשר לחיפה

כתבה מעניינת ונכונה בעיקרה
אין ספק שהקו לכרמיאל ישרת בעיקר את היוממים מכרמיאל לחיפה ולא את היוממים מכרמיאל לת"א, גם אם יהיו לא מעט כאלו. מעבר לכך, זה לא נכון תחבורתית וסביבתית לעודד אנשים לסע מרחקים כאלו כנסיעות יוממות. זה רק מוסיף עומס על המערכת התחבורתית שכבר היום כורעת תחת העומס. אני חושב שזה הרבה יותר נכון, כפי שכתוב בכתבה, להשקיע בפיתוח מרכזי תעסוקה אזוריים ותחבורה ציבורית אזורית.
אם נסתכל מעבר לכך, בהיבט של פיתוח המסילות בצפון ובדרום, נראה שהקמת הקו לכרמיאל והקמת הקו לבית-שאן יתנו מענה חדש לנסיעות לכיוון חיפה לתושבים רבים בצפון הארץ. פיתוח הקו מאשקלון לבאר-שבע יתן פתרון לתושבי הסביבה שמרבים לסע לבירת הנגב או לאשקלון ואשדוד שכידוע מספקות חלק גדול ממקורות התעסוקה באיזור.
... אגב, המטרה האמיתית היא בהחלט לקשר לחיפה
שגם היא "מרכז" בעיני תושבי הצפון. ככה עושים את זה בעולם, מקימים רשת אזורית של רכבות פרבריות המקשרות את הסביבה למטרופולין הקרוב. המה מה: בעיניי אין שום דבר "נכון" בכתבה שאומרת, ולו רק מרמזת, שיש משהו רע בהקמת רשת אזורית כזאת, או שאין בכך תועלת עצומה לאזור הרלוונטי.

בסופו של דבר, ייווצר גם קישור מהיר (יחסית) בין הצפון למרכז והוא יהיה אטרקטיבי ללא מעט אנשים. אבל ברור שהרוב ייסעו במרחב הצפון, בעיקר מ/אל חיפה.
 

טשאפק

New member
חיבור תחבורתי טוב עוזר גם למשוך עסקים

כתבה מעניינת ונכונה בעיקרה
אין ספק שהקו לכרמיאל ישרת בעיקר את היוממים מכרמיאל לחיפה ולא את היוממים מכרמיאל לת"א, גם אם יהיו לא מעט כאלו. מעבר לכך, זה לא נכון תחבורתית וסביבתית לעודד אנשים לסע מרחקים כאלו כנסיעות יוממות. זה רק מוסיף עומס על המערכת התחבורתית שכבר היום כורעת תחת העומס. אני חושב שזה הרבה יותר נכון, כפי שכתוב בכתבה, להשקיע בפיתוח מרכזי תעסוקה אזוריים ותחבורה ציבורית אזורית.
אם נסתכל מעבר לכך, בהיבט של פיתוח המסילות בצפון ובדרום, נראה שהקמת הקו לכרמיאל והקמת הקו לבית-שאן יתנו מענה חדש לנסיעות לכיוון חיפה לתושבים רבים בצפון הארץ. פיתוח הקו מאשקלון לבאר-שבע יתן פתרון לתושבי הסביבה שמרבים לסע לבירת הנגב או לאשקלון ואשדוד שכידוע מספקות חלק גדול ממקורות התעסוקה באיזור.
חיבור תחבורתי טוב עוזר גם למשוך עסקים
לפריפריה. בעל עסק יכניס למערכת שיקוליו את הזמן שייקח להגיע מן העסק למרכז.
 

easylivin

New member
אתה צודק בהחלט, והם טועים ומטעים בהחלט.

מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית
פורסם היום במקומון זהר הצפון של כרמיאל >>>
אתה צודק בהחלט, והם טועים ומטעים בהחלט.
כל הטוען את הטענה ההזויה שלהקמת רכבת לכרמיאל תהיה השפעה שלילית כלשהי על כרמיאל עצמה (!), הוא נגד תחבורה ציבורית מפותחת, נגד איכות הסביבה ונגד תושבי כרמיאל "והפריפריה" כולה. יש להשקיע על מנת לסגור את כל הפערים הקיימים, כולל הפער התחבורתי העצום והבלתי-הגיוני שנוצר כאן.
 

raminec

New member
מה בדבריו של הכלכלן הוביל אותך לתמוך

אתה צודק בהחלט, והם טועים ומטעים בהחלט.
כל הטוען את הטענה ההזויה שלהקמת רכבת לכרמיאל תהיה השפעה שלילית כלשהי על כרמיאל עצמה (!), הוא נגד תחבורה ציבורית מפותחת, נגד איכות הסביבה ונגד תושבי כרמיאל "והפריפריה" כולה. יש להשקיע על מנת לסגור את כל הפערים הקיימים, כולל הפער התחבורתי העצום והבלתי-הגיוני שנוצר כאן.
מה בדבריו של הכלכלן הוביל אותך לתמוך
בדבריו של יוסף ש"מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית"?
 

darkshadow1

New member
יש בדיווח הזה בעיה אחת בסיסית:

מה בדבריו של הכלכלן הוביל אותך לתמוך
בדבריו של יוסף ש"מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית"?
יש בדיווח הזה בעיה אחת בסיסית:
ההתייחסות למסילות הרכבת כאילו מטרתן היחידה היא לאפשר לתושבי הפריפריה ליומם לתל אביב, כשהמצב בפועל רחוק מזה. המטרה היא לאפשר יוממות לחיפה ולאפשר נסיעות מזדמנות נוחות לשאר הארץ. הכלכלן טוען שיוממות לתל אביב מהפריפריה היא לא כדאית כלכלית וזה אכן נכון ולא סותר במאומה את הצורך להשקיע במסילות רכבת שיקשרו את הפריפריה לשאר הארץ. את הקישור השגוי הזה עשו במרכז אדווה.
 

raminec

New member
זה נכון

יש בדיווח הזה בעיה אחת בסיסית:
ההתייחסות למסילות הרכבת כאילו מטרתן היחידה היא לאפשר לתושבי הפריפריה ליומם לתל אביב, כשהמצב בפועל רחוק מזה. המטרה היא לאפשר יוממות לחיפה ולאפשר נסיעות מזדמנות נוחות לשאר הארץ. הכלכלן טוען שיוממות לתל אביב מהפריפריה היא לא כדאית כלכלית וזה אכן נכון ולא סותר במאומה את הצורך להשקיע במסילות רכבת שיקשרו את הפריפריה לשאר הארץ. את הקישור השגוי הזה עשו במרכז אדווה.
זה נכון
אבל מכאן ועד הכותרת "מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית" המרחק עדיין גדול. הם לחלוטין בעד תחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
הם בעד תחבורה ציבורית "זולה"

זה נכון
אבל מכאן ועד הכותרת "מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית" המרחק עדיין גדול. הם לחלוטין בעד תחבורה ציבורית.
הם בעד תחבורה ציבורית "זולה"
איטית ולא יעילה.
 

25306yosef

New member
מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית !!!

גם זה משהו שלא כתוב שם
לא בפירוש ולא במרומז. חבל שמזלזלים בכתבה בצורה כזו.
מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית !!!
מי שמזלזל בקו רכבת, הוא למעשה נגד תחבורה ציבורית ובעד הגברת השימוש ברכב הפרטי.

מי שמחזיק כיום ברכב פרטי, לא יעבור אל האוטובוסים, ואילו אל הרכבת כן. לכן כל הקמה של קו רכבת תעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי וחברות הדלק, ואת זה ככל הנראה לא אוהבים במרכז אדווה.

אני בחיים לא הייתי כותב את הכותרת כפי שנכתבה בכתבה (שאפילו לא קראתי), אלא אם כן הייתי מקבל טובות הנאה ממישהו...
 

raminec

New member
אתה צריך להיות יותר ספציפי

מרכז אדווה נגד תחבורה ציבורית !!!
מי שמזלזל בקו רכבת, הוא למעשה נגד תחבורה ציבורית ובעד הגברת השימוש ברכב הפרטי.

מי שמחזיק כיום ברכב פרטי, לא יעבור אל האוטובוסים, ואילו אל הרכבת כן. לכן כל הקמה של קו רכבת תעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי וחברות הדלק, ואת זה ככל הנראה לא אוהבים במרכז אדווה.

אני בחיים לא הייתי כותב את הכותרת כפי שנכתבה בכתבה (שאפילו לא קראתי), אלא אם כן הייתי מקבל טובות הנאה ממישהו...
אתה צריך להיות יותר ספציפי
 

25306yosef

New member
כתבתי:

אתה צריך להיות יותר ספציפי
כתבתי:
"מי שמחזיק כיום ברכב פרטי, לא יעבור אל האוטובוסים"

במרכז אדווה מתנגדים לרכבת ורוצים שכולם יסעו באוטובוסים, אך דבר זה לא יקרה והם ימשיכו כמובן להשתמש ברכב הפרטי.
 

amit1270

New member
זה דווקא לא נכון

כתבתי:
"מי שמחזיק כיום ברכב פרטי, לא יעבור אל האוטובוסים"

במרכז אדווה מתנגדים לרכבת ורוצים שכולם יסעו באוטובוסים, אך דבר זה לא יקרה והם ימשיכו כמובן להשתמש ברכב הפרטי.
זה דווקא לא נכון
 

raminec

New member
גם זה לא מופיע בכתבה שהעלית

כתבתי:
"מי שמחזיק כיום ברכב פרטי, לא יעבור אל האוטובוסים"

במרכז אדווה מתנגדים לרכבת ורוצים שכולם יסעו באוטובוסים, אך דבר זה לא יקרה והם ימשיכו כמובן להשתמש ברכב הפרטי.
גם זה לא מופיע בכתבה שהעלית
ולדעתי המשפט הזה פשוט לא נכון.
לו התחבורה האוטובוסית הייתה טובה, נוחה, זמינה ומשולבת היטב עם סוגים אחרים של תחבורה, אנשים היו עוברים להשתמש בה. לא ניתן לספק לכל יישוב בישראל קו רכבת ישיר ותדיר לת"א. פשוט אי אפשר!
 

25306yosef

New member
אבל התחבורה האוטובוסית בישראל גרועה ביותר

גם זה לא מופיע בכתבה שהעלית
ולדעתי המשפט הזה פשוט לא נכון.
לו התחבורה האוטובוסית הייתה טובה, נוחה, זמינה ומשולבת היטב עם סוגים אחרים של תחבורה, אנשים היו עוברים להשתמש בה. לא ניתן לספק לכל יישוב בישראל קו רכבת ישיר ותדיר לת"א. פשוט אי אפשר!
אבל התחבורה האוטובוסית בישראל גרועה ביותר
ולכן אנשים לא ישתמשו בה.

וזה לא הולך להשתנות בקרוב, ובמרכז אדווה אמורים לדעת על כך, ולכן אם הם נגד הרכבת, אז הם למעשה בעד השימוש ברכב הפרטי כי התחבורה האוטובוסית בישראל גרוע ביותר והמצב הזה לא הולך להשתנות בקרוב, ולכן אנשים לא ישתמשו בה, ולעומת זאת ברכבת כן.
 

raminec

New member
לא מקבל את הסקת המסקנות שלך

אבל התחבורה האוטובוסית בישראל גרועה ביותר
ולכן אנשים לא ישתמשו בה.

וזה לא הולך להשתנות בקרוב, ובמרכז אדווה אמורים לדעת על כך, ולכן אם הם נגד הרכבת, אז הם למעשה בעד השימוש ברכב הפרטי כי התחבורה האוטובוסית בישראל גרוע ביותר והמצב הזה לא הולך להשתנות בקרוב, ולכן אנשים לא ישתמשו בה, ולעומת זאת ברכבת כן.
לא מקבל את הסקת המסקנות שלך
אני לא חושב שהם נגד הרכבת, ואני לא חושב שהם בעד השימוש ברכב הפרטי.
הפיתרון לבעיית השירות הגרוע של חברות האוטובוסים היא שיפור השירות של חברות האוטובוסים ולא הקמת מסילת רכבת לכל יישוב של 10 משפחות ומעלה והספקת רכבת ישירה לת"א. לא קיים ולא יהיה קיים בקדנציה שלנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה