מפעל התקליטים ישראפון לייצור תקליטים

25306yosef

New member
מפעל התקליטים ישראפון לייצור תקליטים

לכל חובבי תקליטי הויניל בעבר ובהווה שרוצים פרטים על המכונות לייצור תקליטים של חברת ישראפון (הליקון) שפעלו בישראל עד לפני כ-20 שנה.

בתמונה המצורפת הפרטים של המכבשים לייצור התקליטים בחברת התקליטים ישראפון (הליקון), מתוך הרשימה המצורפת לתעודת רישום השיעבוד שנרשם לחברה בתאריך 12/06/1979 ומצוי בתיק החברה.

עד לפני כ-20 שנה פעלו בישראל שני מפעלי פלסטיקה לייצור תקליטי ויניל בכבישה, המפעל של חברת תקליטי סי בי אס (לימים NMC) שהוקם במרץ 1964 ושכן ברחוב טהון 50 בחולון, והמפעל של חברת התקליטים ישראפון ברחוב המרכבה 7 באזור התעשיה בחולון שהוקם במרץ 1965. כל התקליטים שיוצרו בישראל עד לשנות ה-90 שבהן הופסק ייצור התקליטים בארץ, יוצרו באחד משני המפעלים האלה.

טל"ח

אשמח מאוד לקבל הערות והארות.
 

מוגג

New member
איפה נמצאים המכבשים היום?

הם עוד שמישים.
האם הוסר השעבוד מעליהם?
 

25306yosef

New member
השעבוד עדיין קיים

נכון להיום ובהתאם לנכונות הנתונים ברשם החברות, השעבוד עדיין קיים ולא הוסר, מצורף תצלום נתוני השעבוד כפי שמופיעים ברשם החברות ונכונים לתאריך 23/03/2014 בשעה 13:02 >>>>

אין לי שמץ של מושג היכן נמצאים המכבשים כיום והאם הם עדיין שמישים, הלוואי והייתי יודע...
 

25306yosef

New member
משכון על מכונות לשכפול קלטות ישראפון

פרטי המכונות לשכפול קלטות של חברת התקליטים ישראפון (הליקון), מתוך שטר משכון המטלטלין שנרשם לחברה בתאריך 09/12/1986 המצוי בתיק החברה >>>>>

סביר להניח שכל מי שייצר את התקליטים שלו בחברת ישראפון, אז גם הקלטות שלו שתואמות לתקליטים יצאו מחברת ישראפון לאחר שהוכנס אליהם הסרט המגנטי המוקלט.

כל הקלטות יוצרו בחברת ארקל בקיבוץ בית זרע ויצאו מהמפעל ללא סרט מגנטי כלל. חברות התקליטים קיבלו מארקל בית זרע את הקלטות ללא הסרט המגנטי ומילאו אותן בסרט מגנטי לאחר שכבר הוקלט, לכן יש שלוש רכיבים שונים לציוד לשכפול קלטות:

1. מסטר לשכפול קלטות של חברת GAUSS - מכונה לצורך הכנת המאסטר שממנה מועתק החומר המוקלט מהמאסטר לסרטי ההקלטה שיוכנסו לאחר מכן לתוך הקלטות. המכונה הזו יודעת להקליט על 4 ערוצים כאשר 2 ערוצים מתוך ה-4 מוקלטים במהופך (הכוונה היא ששני הצדדים של הקלטת מוקלטים בפעם אחת, אבל על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש להקליט את הצד השני במהופך...).

2. מכונות לשכפול סרטי ההקלטה של חברת GAUSS - מכונות שבהן מוקלט החומר המוקלט מהמאסטר אל סרטי ההקלטה המגנטיים שיוכנסו לאחר מכן לתוך הקלטות של ארקל בית זרע.

3. מכונות למילוי סרטים לקלטות של חברת KING - מכונות שבהן מכניסים את הסרטים המגנטיים לאחר שכבר הוקלטו קודם במכונות של חברת GAUSS.

אני מתאר לעצמי שמי שמעולם לא ביקר בחברת תקליטים ו/או במפעל לייצור / שכפול תקליטים / קלטות, לא הבין בכלל את מה שהסברתי לעייל בסעיפים 1-3, אבל ניסיתי לפחות להסביר קצת.
 
הד ארצי

בשנת 1978/9 הייתי בחברת הד ארצי ברחוב החילזון 3, היו שם שני מכבשים ליצירת תקליטים מכשיר ליצירת "עוגיות" מווניל מכבש ידני שהיו שמים את התוויות על המטריצה שמים את העוגייה ומפעילים את המכבש בסיום היה יוצא תקליט עם שוליים מניחים אותו על מכשיר דמוי פטיפון עם זרוע שמשמשת כסכין וחותכים את השוליים והתקליט מוכן ( תקליטים פגומים היו גורסים לפטיטים ומכינים תקליט חדש ).
 
כמובן ברמת גן מאחורי בורסת היהלומים

באותו מבנה במרתף היו המשרדים של "אקום" שבאיזה חורף בשנות ה-60 היו הצפות וכמעט על הארכיון הלך לאיבוד
 
אני חושב שפעל בערך עד שהופיעו הדיסקים

וגם אז היו מייצרים גם דיסקים וגם תקליטים עד שהדיסקים ירשו את התקליט
 

25306yosef

New member
תמונה של קלטת מקיבוץ בית זרע

לכל מי שאינו מכיר את הקלטות שיוצרו במפעל ארקל שבקיבוץ בית זרע ולכל מי שמכיר ולא יודע שהקלטות האלה הן מתוצרת מפעל ארקל בקיבוץ בית זרע, מצורפת דוגמה של קלטת תוצרת מפעל ארקל בקיבוץ בית זרע >>>>

הקלטות האלה יצאו מהמפעל עם לידר בלבד (הסרט האדום השקוף שאיננו סרט מגנטי), ללא סרט מגנטי וללא הדפסה.

חברת התקליטים הדפיסה את הטקסט והלוגו על הקלטות והכניסה לתוך הקלטות את הסרט המגנטי לאחר שכבר היה מוקלט.

התמונה נלקחה מאתר האינטרנט החדש של מוסיקה נטו:

http://tinyurl.com/qbr4l9q
 
למעלה