מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.

מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.
 

olli3

New member
מנהל
בשביל זה יש את "קווים בין יישובים".

חדש לי שקווים 79/179 נוסעים לב"ב...
אדון דרור גנון, לפחות תעשה שיעורי בית עד הסוף!
בשביל זה יש את "קווים בין יישובים".
http://www.bus.gov.il/WebForms/DirectLines.aspx?ln=he

בוחרים יום, בוחרים ישוב מוצא וישוב יעד והקווים שמקשרים בין המקומות - מופיעים.

כנראה שפתח תקווה ובני ברק זה אותו הדבר בשבילו.
 

orenhz

New member
מזל שהוא לא הזכיר גם את 279 שבוטל


בשביל זה יש את "קווים בין יישובים".
http://www.bus.gov.il/WebForms/DirectLines.aspx?ln=he

בוחרים יום, בוחרים ישוב מוצא וישוב יעד והקווים שמקשרים בין המקומות - מופיעים.

כנראה שפתח תקווה ובני ברק זה אותו הדבר בשבילו.
מזל שהוא לא הזכיר גם את 279 שבוטל
 

olli3

New member
מנהל
הרכבת הקלה בירושלים.

מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.
הרכבת הקלה בירושלים.
להאזנה: http://www62.zippyshare.com/v/95343742/file.html

מסתבר שזה לא נכון שקווי האוטובוס שונו על מנת לקשר את הרכבת הקלה, מסתבר שלא הייתה צריכה להיות פעימת צפון העיר שתבטל את קו 25.

אחרת דרור לא היה מציין את החלופה לנסיעה מהמרכזית לפסגת זאב על ידי קווים כמו 25 ו45 (שבכלל לא נכנס לתוך פסגת זאב).

אם יבטלו את 25 שעמוס גם ככה, הרכבת הקלה תהיה עוד יותר עמוסה.
 

olli3

New member
מנהל
קו 315 אשדוד > יבנה > בר אילן > תה"ש.

מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.
קו 315 אשדוד > יבנה > בר אילן > תה"ש.
להאזנה: http://www17.zippyshare.com/v/61141021/file.html

יש הישג! תתווסף נסיעה אחת בשעות הבוקר לכיוון תל השומר. כי אוטובוסים יגיעו באמצע ינואר (עוד שבוע), האם עד סוף החודש הנסיעה באמת תתווסף? הבאר שבעים עדיין מחכים לתגבור קו 16 שהובטח ושעליו מטרודן לא יודעת שום דבר (על התגבור)... מעניין.

זה לא מה שיפתור את הבעיה, זה רק כיבוי שרפות... הקו הזה עמוס בשני כיווני הנסיעה והוא חייב לפעול בתדירות הרבה יותר הגיונית ונורמלית.

כמו כן, על פי דרור גנון, זה התפקיד שלהם (משרד התחבורה) למכור קופסאות סרדינים.
 

אורי404

New member
גם נסיעת חזור בצהרים

קו 315 אשדוד > יבנה > בר אילן > תה"ש.
להאזנה: http://www17.zippyshare.com/v/61141021/file.html

יש הישג! תתווסף נסיעה אחת בשעות הבוקר לכיוון תל השומר. כי אוטובוסים יגיעו באמצע ינואר (עוד שבוע), האם עד סוף החודש הנסיעה באמת תתווסף? הבאר שבעים עדיין מחכים לתגבור קו 16 שהובטח ושעליו מטרודן לא יודעת שום דבר (על התגבור)... מעניין.

זה לא מה שיפתור את הבעיה, זה רק כיבוי שרפות... הקו הזה עמוס בשני כיווני הנסיעה והוא חייב לפעול בתדירות הרבה יותר הגיונית ונורמלית.

כמו כן, על פי דרור גנון, זה התפקיד שלהם (משרד התחבורה) למכור קופסאות סרדינים.
גם נסיעת חזור בצהרים
השאלה היא, האם המכרז על אזור אשדוד/יבנה-גוש דן, מתייחס לקו 315 ולהוספת נסיעות.
מה שכן מתואר באותו מכרז, הוא החובה להפעלת אוטובוסים ארוכים בקווי אשדוד-תל אביב. אולי יש מקום להפעילם בחלק מנסיעות קו 315.
 

olli3

New member
מנהל
במכרז לא נרשם דבר לגבי תדירות נסיעות של אף קו

גם נסיעת חזור בצהרים
השאלה היא, האם המכרז על אזור אשדוד/יבנה-גוש דן, מתייחס לקו 315 ולהוספת נסיעות.
מה שכן מתואר באותו מכרז, הוא החובה להפעלת אוטובוסים ארוכים בקווי אשדוד-תל אביב. אולי יש מקום להפעילם בחלק מנסיעות קו 315.
במכרז לא נרשם דבר לגבי תדירות נסיעות של אף קו
יש מידע רק ממצגת שמצאתי באינטרנט של המועצה האיזורית שורק, בה יש נתונים על התדירות של הקווים שישרתו את יישובי המועצה.

http://www.ma-soreq.org.il/adm/uplaod/document/36864.pdf

אבל בלי קשר אליו, אני מניח שתהיה הוספת שירות בקו 315, כמו כן יפעל גם קו 317 שנכתב עליו שיסע דרך מחלף אלוף שדה לקרית אריה בפתח תקווה ולכן קו זה יוריד מהעומס של הנוסעים לבר אילן.

כל מכרז חדש מוסיף תשומות, הבעיה היא שעד שהמכרז יוצא לפועל, התשומות הדרושות באותו הרגע כבר מספקות בקושי במקרה הטוב או לא מספיקות במקרה הרע.

כמו כן, הדבר הכי מבורך הוא תוספת השירות ליישובים שעד היום זכו במקרה הטוב לשירות חד יומי ובמקרה הרע היו צריכים ללכת כמה קילומטרים לתחנה הקרובה.
 

אורי404

New member
כמה נסיעות יהיו ל-317?

במכרז לא נרשם דבר לגבי תדירות נסיעות של אף קו
יש מידע רק ממצגת שמצאתי באינטרנט של המועצה האיזורית שורק, בה יש נתונים על התדירות של הקווים שישרתו את יישובי המועצה.

http://www.ma-soreq.org.il/adm/uplaod/document/36864.pdf

אבל בלי קשר אליו, אני מניח שתהיה הוספת שירות בקו 315, כמו כן יפעל גם קו 317 שנכתב עליו שיסע דרך מחלף אלוף שדה לקרית אריה בפתח תקווה ולכן קו זה יוריד מהעומס של הנוסעים לבר אילן.

כל מכרז חדש מוסיף תשומות, הבעיה היא שעד שהמכרז יוצא לפועל, התשומות הדרושות באותו הרגע כבר מספקות בקושי במקרה הטוב או לא מספיקות במקרה הרע.

כמו כן, הדבר הכי מבורך הוא תוספת השירות ליישובים שעד היום זכו במקרה הטוב לשירות חד יומי ובמקרה הרע היו צריכים ללכת כמה קילומטרים לתחנה הקרובה.
כמה נסיעות יהיו ל-317?
מעניין האם נסיעות בודדות או יותר מזה. לדעתי יש היגיון בקו, שיפעל למשך כל שעות היום.
נקווה גם לתוספת שירות ראויה לקו 315, מעבר לנסיעה הבודדת בבוקר ואחרי הצהרים.
 

olli3

New member
מנהל
כמו שאמרתי, אין שום אזכור לגבי מספר נסיעות

כמה נסיעות יהיו ל-317?
מעניין האם נסיעות בודדות או יותר מזה. לדעתי יש היגיון בקו, שיפעל למשך כל שעות היום.
נקווה גם לתוספת שירות ראויה לקו 315, מעבר לנסיעה הבודדת בבוקר ואחרי הצהרים.
כמו שאמרתי, אין שום אזכור לגבי מספר נסיעות
או תדירות במכרז הזה.

סביר ש317 יפעל כקו יוממים.
 
המכרזים כוללים את התדירות ומספר הנסיעות אבל

כמו שאמרתי, אין שום אזכור לגבי מספר נסיעות
או תדירות במכרז הזה.

סביר ש317 יפעל כקו יוממים.
המכרזים כוללים את התדירות ומספר הנסיעות אבל
בנספח שלא מפורסם לציבור אלא נכלל במדיה מגנטית.
 

olli3

New member
מנהל
קו 164 אגד - לא צריך קישור מראשל"צ מערב

מדד הסרדינים - יהיה בסדר - גלי צה"ל.
קו 164 אגד - לא צריך קישור מראשל"צ מערב
להאזנה: http://www61.zippyshare.com/v/15857588/file.html

הפעם דובר אגד, רון רטנר טוען שאין בעצם ביקוש בין מערב ראשון לציון לתל השומר במהלך שעות היום מלבד שעות הבוקר (החלופה של 164 שיוצאת ממערב ראשל"צ).

לצד הוספת התדירות לפני כחודש לקו 164 בשעות הלילה, תוספת מבורכת. באמת הגיע הזמן להפעיל אותו בתדירות גבוהה יותר במשך שעות היום, לצד 165 המהיר בשני כיווני הנסיעה + שירות סדיר למערב ראשון לציון.
 

olli3

New member
מנהל
על פי רון רטנר, החלפה במרכז ראשל"צ הגיונית

קו 164 אגד - לא צריך קישור מראשל"צ מערב
להאזנה: http://www61.zippyshare.com/v/15857588/file.html

הפעם דובר אגד, רון רטנר טוען שאין בעצם ביקוש בין מערב ראשון לציון לתל השומר במהלך שעות היום מלבד שעות הבוקר (החלופה של 164 שיוצאת ממערב ראשל"צ).

לצד הוספת התדירות לפני כחודש לקו 164 בשעות הלילה, תוספת מבורכת. באמת הגיע הזמן להפעיל אותו בתדירות גבוהה יותר במשך שעות היום, לצד 165 המהיר בשני כיווני הנסיעה + שירות סדיר למערב ראשון לציון.
על פי רון רטנר, החלפה במרכז ראשל"צ הגיונית
והיא אופציה לא רעה בכלל.

לא נראה לי.
 

alantan

New member
ואולי בכלל קווים 315 ו-164 (ממרכז ראשל"צ)

על פי רון רטנר, החלפה במרכז ראשל"צ הגיונית
והיא אופציה לא רעה בכלל.

לא נראה לי.
ואולי בכלל קווים 315 ו-164 (ממרכז ראשל"צ)
צריכים לפעול באופן משולב בתדירות גבוהה ועם תחנת מעבר (מסובים?) שתאפשר החלפה נוחה ביניהם.
 

olli3

New member
מנהל
יש תחנת מעבר במסובים בשני הכיוונים.

ואולי בכלל קווים 315 ו-164 (ממרכז ראשל"צ)
צריכים לפעול באופן משולב בתדירות גבוהה ועם תחנת מעבר (מסובים?) שתאפשר החלפה נוחה ביניהם.
יש תחנת מעבר במסובים בשני הכיוונים.
אבל לא ממש הבנתי אותך בהקשר של איך היא תפתור כאן בעיה?

315 מגיע למרכזית החדשה בראשל"צ רק בכיוון הנסיעה לאשדוד. המרכזית החדשה בראשל"צ, זה רק השער למערב ראשל"צ. יש צורך בקו שיסע לפחות על ציר משה דיין לכל אורכו.

חיילים כיום סותמים את 315 בכיוון הזה כדי להגיע לראשל"צ (מראשל"צ ליבנה ולאשדוד יש גם את 282 ו284). כתוצאה מכך בבר אילן כבר אין מקום באוטובוס והוא נוטה להשאיר שם נוסעים (לא מעט) בשעות היוממות לכיוון אשדוד).

מכיוון ש315 גם ככה ויצא מתל השומר ועובר בבר אילן ומגיע למרכזית החדשה בראשל"צ, לא הבנתי מדוע צריך קישור בין 164 לבינו?

האם התכוונת לקישור בין 164 ל415 בכיוון הנסיעה לתל השומר? אם כן, הקישור קיים. 315 אוסף נוסעים במסובים לתל השומר, אבל יהיה לך מקום עליו רק אם מישהו ירד במסובים ולא הרבה יורדים במסובים ולכן אי אפשר לסמוך עליו כקו מעבר. מה שכן, אפשר לרדת מ164 במסובים ולעבור ל143 התדיר.

ניסיתי לחשוב למה התכוונת, פשוט לא מצאתי על מה מדובר.

315 צריך לפעול כל רבע שעה בשעות העומס וכל חצי שעה בשעות הביניים. זה הכל.
 

alantan

New member
הכוונה שלי היא ששני הקווים הללו יחד יכלו

יש תחנת מעבר במסובים בשני הכיוונים.
אבל לא ממש הבנתי אותך בהקשר של איך היא תפתור כאן בעיה?

315 מגיע למרכזית החדשה בראשל"צ רק בכיוון הנסיעה לאשדוד. המרכזית החדשה בראשל"צ, זה רק השער למערב ראשל"צ. יש צורך בקו שיסע לפחות על ציר משה דיין לכל אורכו.

חיילים כיום סותמים את 315 בכיוון הזה כדי להגיע לראשל"צ (מראשל"צ ליבנה ולאשדוד יש גם את 282 ו284). כתוצאה מכך בבר אילן כבר אין מקום באוטובוס והוא נוטה להשאיר שם נוסעים (לא מעט) בשעות היוממות לכיוון אשדוד).

מכיוון ש315 גם ככה ויצא מתל השומר ועובר בבר אילן ומגיע למרכזית החדשה בראשל"צ, לא הבנתי מדוע צריך קישור בין 164 לבינו?

האם התכוונת לקישור בין 164 ל415 בכיוון הנסיעה לתל השומר? אם כן, הקישור קיים. 315 אוסף נוסעים במסובים לתל השומר, אבל יהיה לך מקום עליו רק אם מישהו ירד במסובים ולא הרבה יורדים במסובים ולכן אי אפשר לסמוך עליו כקו מעבר. מה שכן, אפשר לרדת מ164 במסובים ולעבור ל143 התדיר.

ניסיתי לחשוב למה התכוונת, פשוט לא מצאתי על מה מדובר.

315 צריך לפעול כל רבע שעה בשעות העומס וכל חצי שעה בשעות הביניים. זה הכל.
הכוונה שלי היא ששני הקווים הללו יחד יכלו
ליצור שירות עורקי שמחבר את אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ מזרח, ראשל"צ מערב עם ציר גהה, תה"ש ופתח תקווה.

אין צורך בקו ישיר כשיש מעבר נוח וקווים תדירים מאוד (כל 5-10 ד'). את הבעיה של 315 שאינו עוצר במרכזית ראשון לכיוון צפון בגלל הגאומטריה של המחלף צריך לפתור. אבל כשמסתכלים בראיה מערכתית, מוצאים פתרונות תשתיתיים, גם כאלה שעולים כסף.
 

olli3

New member
מנהל
בישראל יש צורך, כי בשעות השפל התדירות נופלת.

הכוונה שלי היא ששני הקווים הללו יחד יכלו
ליצור שירות עורקי שמחבר את אשדוד, יבנה, רחובות, ראשל"צ מזרח, ראשל"צ מערב עם ציר גהה, תה"ש ופתח תקווה.

אין צורך בקו ישיר כשיש מעבר נוח וקווים תדירים מאוד (כל 5-10 ד'). את הבעיה של 315 שאינו עוצר במרכזית ראשון לכיוון צפון בגלל הגאומטריה של המחלף צריך לפתור. אבל כשמסתכלים בראיה מערכתית, מוצאים פתרונות תשתיתיים, גם כאלה שעולים כסף.
בישראל יש צורך, כי בשעות השפל התדירות נופלת.
ובשעות הלילה המאוחרות, בכלל אין על מה לדבר. כנ"ל במוצ"ש.

315 צריך להיות קו שיקשר באופן ישיר את אשדוד ואולי את יבנה לגוש דן המזרחי. יש גם צורך בישיר מאשדוד לתל השומר ובר אילן, בלי ירידה למחלפים שמאריכים את הדרך (דילוג על יבנה ודילוג על אלוף שדה).

את העניין של החלפה בין 164 ל315 עקב המסלול החופף שלהם - כן, זה נחמד אבל לא ממש נחוץ. יש לא מעט קווים שיוצאים מתל השומר לבר אילן או לאלוף שדה ויש גם קווים משער דרום של תל השומר למסובים כקישור ל164.

בנוסף קו מתל השומר ובר אילן לא צריך לשרת את מערב ראשל"צ על ידי מכונות בין עירוניות. בכל זאת, אוטובוס שנוסע לבית חולים לא קטן.

דבר נוסף, קשה להגיד שמרכזית ראשל"צ החדשה היא קישור לראשל"צ מערב. באותה מידה קווים 173 ו163 מת"א למרכזית החדשה יכלו להגיע אליה ישירות ללא כל שירות לשכונות במערב ראשל"צ.

אבל כבר הוכח כאן בישראל שדווקא הקווים המצליחים ביותר הם גם הארוכים ביותר. קווים כמו 83,84,201,164,301,367,369,501 וכו' הם קווים שבשל ריבוי התחנות שלהם, שהן גם איסוף וגם הורדה, נוצר מצב בו תחלופת הנוסעים גבוהה, התדירות גבוהה והקווים פועלים כ19-20 שעות ביממה.

כל בידול של קווים כאלו, מפזר את התשומות לאוטובוסים שנוסעים חצי מלאים, 3/4 מלאים או ריקים מחצי. זה מבחינת משרד התחבורה ומשרד האוצר - בזבוז תשומות.

קו שיוצא מתל השומר ובר אילן ומגיע למרכזית ראשל"צ החדשה ושמשם הנוסעים צריכים להחליף לכ-4 קווים שונים לשכונות שונות במערב ראשל"צ הוא לא יעיל. למה? כי אם אפשר, מעדיפים להאריך קווים קיימים. ע"ע הארכת ו 8 בראשל"צ לבית החולים אסף הרופא - הארכת מסלול גאונית בסה"כ. גם יצרו קישור שלא היה לפני כן וגם צירפו לקו נוסעים רבים על הצירים שבו הוא נוסע שלא באופן בלעדי. כך הגברת את התדירות בצירים שונים ויצרת ירידה בעומס על הצירים האלו + הארכת מסלול למקום מבוקש והורדת עומס מקווים אחרים (כמו הקווים לרמלה וללוד) שנאלצת להחליף אליהם.

בשורה תחתונה; כמו ש669 לא צריך לקשר בין רעננה לתל השומר או בין צומת גהה לצומת מסובים. כך 315 לא צריך לקשר בין תל השומר ובר אילן לראשל"צ. גם אם ימצאו פתרון לבעית המחלף בכיוון הנסיעה צפונה. עדיין אי אפשר להסתמך על קו שיוצא מאשדוד, במיוחד בעבור יוממים.
 

olli3

New member
מנהל
וצריך קו שלא כחלופה של 164 שיפעל באופן סדיר

ואולי בכלל קווים 315 ו-164 (ממרכז ראשל"צ)
צריכים לפעול באופן משולב בתדירות גבוהה ועם תחנת מעבר (מסובים?) שתאפשר החלפה נוחה ביניהם.
וצריך קו שלא כחלופה של 164 שיפעל באופן סדיר
מבוקר ועד ערב בין תל השומר ובר אילן לראשל"צ מערב. לא יתכן שלנתניה יש שירות יותר טוב מתל השומר ובר אילן וגם לרעננה וכפר סבא (כפר סבא בכלל עם 564 וגם 640) אבל לראשל"צ מערב - אין. ו315 הוא לא פתרון.

גם 166 לרחובות צריך לפעול באופן סדיר יותר, זה גם יוריד מהעומס על 164. יש מקרים שאי אפשר לבנות על החלפות, גם קו 104 שמגיע לתל השומר מגיע דחוס לאלוף שדה. כשצריך לנסוע בשני קווים ושניהם דחוסים, צריך קו אחד שיקשר בין שתי הנקודות ויוריד מהעומס על שניהם. כי כמה כבר אפשר לתגבר את 164 ו104?
 
אפשר פישוט כמה נסיעות ומתי נוספו ל-164?

קו 164 אגד - לא צריך קישור מראשל"צ מערב
להאזנה: http://www61.zippyshare.com/v/15857588/file.html

הפעם דובר אגד, רון רטנר טוען שאין בעצם ביקוש בין מערב ראשון לציון לתל השומר במהלך שעות היום מלבד שעות הבוקר (החלופה של 164 שיוצאת ממערב ראשל"צ).

לצד הוספת התדירות לפני כחודש לקו 164 בשעות הלילה, תוספת מבורכת. באמת הגיע הזמן להפעיל אותו בתדירות גבוהה יותר במשך שעות היום, לצד 165 המהיר בשני כיווני הנסיעה + שירות סדיר למערב ראשון לציון.
אפשר פישוט כמה נסיעות ומתי נוספו ל-164?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה