לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...

מצב
הנושא נעול.
מסר שהועבר אליי הבוקר מאישיות ידועה ו

אבל הם היו בסין
מסר שהועבר אליי הבוקר מאישיות ידועה ו
ומוכרת שקראה את השרשור. האישיות הזו לא רק אנינת טעם, אלא גם מוכרת ואהודה:
"אגב, אני מחזק את ידיך בכל הנוגע לא רק לפסטה ה"איטלקית" (איזה איטלקית ואיזה בטיח) אלא גם לאיכות הפיצה האיטלקית הנחותה להפתיע. לפני כעשר שנים סיירתי באיטליה (רומא-פירנצה-ליבורנו-גנואה-סיינה-סן ג'ימיניאנו-מונדובי-רפאלו-סן רמו ומשם צפונה לטורינו והלאה לגרמניה, אבל זה כבר סיפור אחר) והאוכל היה בנאלי ומשעמם על גבול התפל ותעשייתי. הפיצריה הכי מעפנה בגבעת שאול מוציאה סחורה טובה פי כמה מכל הדיקט היבשושי שהאיטלקים מכנים בטעות בשם המחייב "פיצה", וזו רק הפיצה - איפה הספגטי בולונז האיכותי ששמעתי עליו כה רבות, איפה הג'לאטו האיטלקי המפורסם (סתם גלידה גרועה באדיבות קונצרן יוניליבר) ואיפה המטבח האיטלקי המפורסם? אני יודע איפה לא לחפש: באיטליה. איזו אכזבה".
 
מה שהיה לפני שנה ורבע מת. ברילה ודה-צ'קו

מדוע אתה סתם מדבר?
בשנת 2012, כולה לפני שנה ורבע עד שנתיים אחורה, ישראל אהרוני וגדעון גוב
(גידי גוב בשבילך) בקרו במפעל פסטות ענק בצפון איטליה.
מפעל עצום שבכל דקה ודקה מייצרים כמה מאות חבילות פסטה מהסוג שקונים בסופר,
נו החבילות של ה-400 או ה-500 גר'.
בשעה אחת המפעל מייצר כמה עשרות אלפי חבילות כאלו ובשבוע מדובר על הרבה
מאוד מליוני חבילות פסטה.

אז מאיפה הבאת את האמירה שלא מייצרים כיום פסטה באיטליה?

וזה לא דיבורים או שמועות אלא ראיתי במו עיני את מה שהם צלמו בוידיאו וגם
ראיינו את אחד ממנהלי המפעל.
מה שהיה לפני שנה ורבע מת. ברילה ודה-צ'קו
מייצרות בסין את מיטב מוצרייהן. גם חברות מעטות מאוד שעוד מייצרות פסטה באיטליה, מייבאות את הקמח מסין. כבר לא משתלם לייצר פסטה באירופה המערבית. למה לברילה לייצר פסטה איטלקית באיטליה שעה שהיא מייצרת בסין את אותו מוצר בדיוק בחמישית מחיר ובאיכות פנטאסטית. אני לא חובב סין אך בפסטה ובאיטריות סין אלופה ותמיד היתה. גם הפסטה הומצאה בסין כידוע ושם מקורה.
ומהיכן האמירה? שכני ממול הוא ישראלי לשעבר - איטלקי עכשווי ובעל תפקיד בכיר בחברת ברילה. היה כאן בראש השנה והביא לנו ספגטי ברילה בייצור מיוחד באורך של 50 ס"מ ודק דק ! אתה יכול לבוא ולקבל אריזה כזו בלימיטד אדישן. יש לי ארגז...
 

levikon

New member
אתה טועה. ברילה עדיין מייצרת את הרוב באיטליה.

מה שהיה לפני שנה ורבע מת. ברילה ודה-צ'קו
מייצרות בסין את מיטב מוצרייהן. גם חברות מעטות מאוד שעוד מייצרות פסטה באיטליה, מייבאות את הקמח מסין. כבר לא משתלם לייצר פסטה באירופה המערבית. למה לברילה לייצר פסטה איטלקית באיטליה שעה שהיא מייצרת בסין את אותו מוצר בדיוק בחמישית מחיר ובאיכות פנטאסטית. אני לא חובב סין אך בפסטה ובאיטריות סין אלופה ותמיד היתה. גם הפסטה הומצאה בסין כידוע ושם מקורה.
ומהיכן האמירה? שכני ממול הוא ישראלי לשעבר - איטלקי עכשווי ובעל תפקיד בכיר בחברת ברילה. היה כאן בראש השנה והביא לנו ספגטי ברילה בייצור מיוחד באורך של 50 ס"מ ודק דק ! אתה יכול לבוא ולקבל אריזה כזו בלימיטד אדישן. יש לי ארגז...
אתה טועה. ברילה עדיין מייצרת את הרוב באיטליה.
דוגמא קטנה מהזמן האחרון:


Barilla Holding S.p.A. Opens New Plant in Parma
Oct 15 12

Barilla Holding S.p.A. announced opening a $52 million plant near its Parma home base. The new plant will be in Italy's northern Emilia-Romagna region.

והנה מהאתר שלהם:

http://www.barillagroup.com/corporate/en/home/chisiamo/in-the-world.html
 
בדיוק על זה אני מדבר וכך גם שכני

אתה טועה. ברילה עדיין מייצרת את הרוב באיטליה.
דוגמא קטנה מהזמן האחרון:


Barilla Holding S.p.A. Opens New Plant in Parma
Oct 15 12

Barilla Holding S.p.A. announced opening a $52 million plant near its Parma home base. The new plant will be in Italy's northern Emilia-Romagna region.

והנה מהאתר שלהם:

http://www.barillagroup.com/corporate/en/home/chisiamo/in-the-world.html
בדיוק על זה אני מדבר וכך גם שכני
העובד שם. לא ממש מספרים לציבור מהיכן מגיעה החיטה והקמח שהם אוכלים. היצור באיטליה הוא פחות מאחוז ממה שמיוצר בסין. מגדילים ובונים מפעל חדש שיישען על חיטה מיובאת מסין. זה מראה שיש הרבה ביקוש לפסטה ברילה שבצדק נחשבת לפסטה התעשייתית הטובה מכולן.
וזה כל הענין ! לא מספרים לסועדים את האמת כי חוששים מירידה במכירות. אך הפסטה המיוצרת בסין עולה באופן ניכר באיכותה על מקבילתה האיטלקית. הייצור בסין זול בהרבה כאמור. מה ציפית? ששרות הלקוחות שלהם יספר לך את האמת?
 

25306yosef

New member
מה לגבי פסטות אורגניות ?

בדיוק על זה אני מדבר וכך גם שכני
העובד שם. לא ממש מספרים לציבור מהיכן מגיעה החיטה והקמח שהם אוכלים. היצור באיטליה הוא פחות מאחוז ממה שמיוצר בסין. מגדילים ובונים מפעל חדש שיישען על חיטה מיובאת מסין. זה מראה שיש הרבה ביקוש לפסטה ברילה שבצדק נחשבת לפסטה התעשייתית הטובה מכולן.
וזה כל הענין ! לא מספרים לסועדים את האמת כי חוששים מירידה במכירות. אך הפסטה המיוצרת בסין עולה באופן ניכר באיכותה על מקבילתה האיטלקית. הייצור בסין זול בהרבה כאמור. מה ציפית? ששרות הלקוחות שלהם יספר לך את האמת?
מה לגבי פסטות אורגניות ?
האם גם הקמח האורגני המלא הוא מסין ?
 
חיזוק שהגיע במסר הבוקר:

אתה טועה. ברילה עדיין מייצרת את הרוב באיטליה.
דוגמא קטנה מהזמן האחרון:


Barilla Holding S.p.A. Opens New Plant in Parma
Oct 15 12

Barilla Holding S.p.A. announced opening a $52 million plant near its Parma home base. The new plant will be in Italy's northern Emilia-Romagna region.

והנה מהאתר שלהם:

http://www.barillagroup.com/corporate/en/home/chisiamo/in-the-world.html
חיזוק שהגיע במסר הבוקר:
הכותב הוא דמות ידועה מאוד !
הנה דבריו:
"אגב, אני מחזק את ידיך בכל הנוגע לא רק לפסטה ה"איטלקית" (איזה איטלקית ואיזה בטיח) אלא גם לאיכות הפיצה האיטלקית הנחותה להפתיע. לפני כעשר שנים סיירתי באיטליה (רומא-פירנצה-ליבורנו-גנואה-סיינה-סן ג'ימיניאנו-מונדובי-רפאלו-סן רמו ומשם צפונה לטורינו והלאה לגרמניה, אבל זה כבר סיפור אחר) והאוכל היה בנאלי ומשעמם על גבול התפל ותעשייתי. הפיצריה הכי מעפנה בגבעת שאול מוציאה סחורה טובה פי כמה מכל הדיקט היבשושי שהאיטלקים מכנים בטעות בשם המחייב "פיצה", וזו רק הפיצה - איפה הספגטי בולונז האיכותי ששמעתי עליו כה רבות, איפה הג'לאטו האיטלקי המפורסם (סתם גלידה גרועה באדיבות קונצרן יוניליבר) ואיפה המטבח האיטלקי המפורסם? אני יודע איפה לא לחפש: באיטליה. איזו אכזבה".
 

amit1270

New member
פיצה בצפון איטליה??

חיזוק שהגיע במסר הבוקר:
הכותב הוא דמות ידועה מאוד !
הנה דבריו:
"אגב, אני מחזק את ידיך בכל הנוגע לא רק לפסטה ה"איטלקית" (איזה איטלקית ואיזה בטיח) אלא גם לאיכות הפיצה האיטלקית הנחותה להפתיע. לפני כעשר שנים סיירתי באיטליה (רומא-פירנצה-ליבורנו-גנואה-סיינה-סן ג'ימיניאנו-מונדובי-רפאלו-סן רמו ומשם צפונה לטורינו והלאה לגרמניה, אבל זה כבר סיפור אחר) והאוכל היה בנאלי ומשעמם על גבול התפל ותעשייתי. הפיצריה הכי מעפנה בגבעת שאול מוציאה סחורה טובה פי כמה מכל הדיקט היבשושי שהאיטלקים מכנים בטעות בשם המחייב "פיצה", וזו רק הפיצה - איפה הספגטי בולונז האיכותי ששמעתי עליו כה רבות, איפה הג'לאטו האיטלקי המפורסם (סתם גלידה גרועה באדיבות קונצרן יוניליבר) ואיפה המטבח האיטלקי המפורסם? אני יודע איפה לא לחפש: באיטליה. איזו אכזבה".
פיצה בצפון איטליה??
 
אני לא מסכים עם הקביעה שלו במאה אחוז כי

פיצה בצפון איטליה??
אני לא מסכים עם הקביעה שלו במאה אחוז כי
כאשר הייתי בטורינו, אכלתי פיצה עם סלמי טובה אם כי דומינוס שלנו עולה על כולם.
הנקניקים האיטלקיים טובים מאוד, הפיצות חלשות.
שינקן שעשוי מחזיר בר היה נפלא וגם הסלמי העשוי מחזיר בר היה נפלא !!!
אחרי שאתה אוכל חזירי בר - אתה מבין עד כמה בשר כשר הוא איום ונורא !!! בשר כשר הוא פשוט חטא לאנושות.
 

Gn434

New member
עכשיו אנחנו מתקדמים

בתור אחד ש"קצת" מכיר את הענינים שם
מעומק החבית נקרא לזה כך, אוכל לומר לך שדבריי בהודעה הקודמת עוד היו קצה קצהו של קרחון... הגזמתי למעט מדי...
אם ניקח את רשימות ה-מק"ט של כל חלק בקטרי G16 - אוכל לומר לך בוודאות גמורה שהם הושבתו לשווא. היו חלקים יקרים חסרים שלא היו בנמצא אך הם כנראה לא ממש יודעים או מבינים בחיפוש החלק הנכון, בעיתוי הנכון, עם האדם הנכון בזמן הנכון. וזה חבל. אני יודע במדוייק מה גרם לכל אחד מהקטרים את התקלה או הבעיה המכאנית שבעטיה הושבת ונגרט. הפכתי את ההשבתה של 161, 162, 163 למטרה למחקר ארוך שנים וכתבתי לי קובץ ענק בנידון לאחר שבדקתי כל בורג וכל סיבה להשבתה...
ואוכל לומר לך שעם הקשרים שיש לי כיום ושעלייהם עמלתי עשרות שנים, יכולתי להשיג כל חלק יחסית בזול וכך גם כיום.
במקרים אחרים ראיתי שמישהו זכה בהצעת הרכבת כי הוא כביכול "ספק יחיד" בתחומו בארץ.....הבעיה קשה: "היחידים" האלה יקרנים ואף אחד ברכבת ישראל לא עשה מחקר לעומק ובדק כמה יעלו החלקים או השרותים שנותן "היחיד" הזה בארץ, אם יתקשרו עם ספק אחר בחו"ל. ואני מוצא בכל פעם ספק אחר בחו"ל כאשר הוא זול יותר ואיכותי יותר ! וכאן האבסורד ! זורקים כסף על התקשרות עם ספק כביכול יחיד בארץ מבלי לבדוק את הגלובוס. צר לי לומר אך לאנשי הרכש, הקניינים ברכבת אין מספיק מעוף. מעמידים שלושה קטרי עיתוק יחסית חדשים (261, 262, 263) בגלל אלף ואחת בעיות שאפשר לפתור, בזול ובאיכות ! בלוק מנוע שבור? ניתן להשיג בלוק חליפי בזול אצל יצרן מיוחד המתמחה בכך ואשר איכות מוצריו עולה על איכות המקור תדיר ! הוא במקרה גם אחד מהספקים של המקור אך ברכבת לא יודעים זאת...מילא זה, אבל אותו יצרן סיפר לי באחת השיחות שמעולם לא פנו אליו מישראל....שלא ימרחו אותך, אם נותנים לאנשים נכונים לעבוד נכון, אז אין לעולם מושג שנקרא "ספק יחיד", מכרז לא יגדיל עלויות אם תעבוד נכון עם הגורם הנכון בחו"ל, וזה מפליא אותי בכל פעם מחדש: אני מכיר הכל ! הם בחו"ל לא שמעו על מישהו ברכבת שפנה אלייהם, ואני מדבר איתך על האיכותיים בתחומם, ולסיום: לא תיתקע עם מוצר לא טוב, אם אתה יודע עם מי לעבוד ואם יש לו ניסיון מוכח עם אחרים בעבר....
ואקורד אחרון לסיום: רכבת ישראל, כאשר היא רוכשת למשל גנרטור לקטר מסויים, תרכוש אותו רק אצל היצרן או מישהו המורשה מטעמו לפי ההנחיות הפנימיות ברכבת.
זוהי כמובן שטות נוראה כי:
1. כבר הוכחתי שיצרן חליפי איכותי יותר בתוצרת במקרים רבים,
2. יצרן חליפי הוא בהרבה מקרים הספק של היצרן המקורי והרכבת משלמת עוד ועוד עמלות בגלל שבדרך בין היצרן החליפי ליצרן המקורי, לפני שהחלק מגיע ארצה, מישהו אצל היצרן המקורי צריך להחליף את הקרטון של היצרן החליפי לקרטון של היצרן המקורי (של עצמו ולהוסיף לוגו) ולהוסיף חותמת חה-חה-חה...
3. רכישה ישירות מיצרן חליפי זולה יותר ומוכחת כנכונה ברכבות רבות בעולם.
4. רוכשים סחורה אצל יצרן מקורי רק כאשר באמת אין ברירה או שיצרנים חילופיים פחות איכותיים. זה לא ממש המצב כיום...
5. רכבת ישראל לא יודעת לעבוד עם מתווכים נכונים (מאעכרים בלשוננו) ובכך מבזבזת המון משאבים כספיים וחבל.
6. ללא קשר אך עם רמז עבה:
כל הקסטות בעולם יוצרו ע"י אותו יצרן הנקרא "קומפקט קאסט". חברות כמו TDK, SONY ולמעשה כל השאר, רכשו הכל מחברה זו שהיתה יצרן יחיד בכל העולם. כאן לא היתה ברירה והיה פטנט רשום עם לוגו. גם את הפסטה שאתה מתענג עליה מייצרות רק שתי יצרניות בעולם. ברילה ואסם ודה-סוקו ועוד קונות כולן פסטה מוכנה משתי חברות אלה. השינויים במרקם ובטעם באים לפי הזמנת הלקוח. כל השאר בולשיט. אבל בחלקי קטרים, יש קצת עולם קסום עם הרבה שחקנים ומחרטות שאיש ברכבת לא שמע עלייהן ועל איכויותייהם וחבל, או מאוד עצוב למען האמת....
לילה טוב. אני מסיים כאן את הענין הזה.
עכשיו אנחנו מתקדמים
אתה מדבר על השבתה בגלל חלק שעולה יותר זול בחו"ל.
אז על פי נהלי המכרזים אתה אמור להעדיף רכש מקומי.
אתה לא יכול לבחור את החברות שאיתן אתה עובד.
המקסימום הוא להגדיר תנאי סף או משקל לכל חלק מההצעה.
זה שאתה כאזרח פרטי, או כבעל עסק פרטי או ציבורי יכול לקנות מה שאתה רוצה איפה שאתה רוצה, ממש לא תקף לרכש של חברה ממשלתית.
יותר מזה, האם בדקת כל מיני הסמכות איכות של אותן חברות שמייצרות את התחליף?
אני לא אומר שזה לא אפשרי-פשוט לא טריוויאליץ
 
בחו"ל יותר זול ויותר איכותי !

עכשיו אנחנו מתקדמים
אתה מדבר על השבתה בגלל חלק שעולה יותר זול בחו"ל.
אז על פי נהלי המכרזים אתה אמור להעדיף רכש מקומי.
אתה לא יכול לבחור את החברות שאיתן אתה עובד.
המקסימום הוא להגדיר תנאי סף או משקל לכל חלק מההצעה.
זה שאתה כאזרח פרטי, או כבעל עסק פרטי או ציבורי יכול לקנות מה שאתה רוצה איפה שאתה רוצה, ממש לא תקף לרכש של חברה ממשלתית.
יותר מזה, האם בדקת כל מיני הסמכות איכות של אותן חברות שמייצרות את התחליף?
אני לא אומר שזה לא אפשרי-פשוט לא טריוויאליץ
בחו"ל יותר זול ויותר איכותי !
רכש מקומי גרם לבעיות ולתקלות ואף יקר יותר. אני כן יכול לבחור את החברות שעימן אני עובד כאשר החלקים נקנים מאיזה יצרן עלום שם בכספי המיסים שלי ושלך.
חברות ממשלתיות רבות לא יעילות בדיוק בגלל זה.
בהחלט בדקתי הסמכות איכות כאשר החברות או בתי המלאכה הפרטיים המייצרים את החלק המסויים נמנים גם על ספקי החברה הראשית ממנה קונה הרכבת את חלפיה.
קונצרן ענק כמו GM לא ישמח לתת לרכבת את שמו של קבלן המשנה המייצר בעבורו את החלק. היות ואני חוקר את התופעה כבר שנים, הגעתי לכל הבלופים של הקונצרנים הגדולים שקונים חלפים מיצרנים אחרים, לעיתים מאנשים פרטיים אפילו בעלי מחרטות, ורק מחליפים לקרטון עם לוגו הקונצרן...זה מאוד פופולארי ואני לא רואה בעיה עם זה. יש קיצור דרך: במקום לקנות ב-1000 דולר את החלק מהקונצרן הרשמי, תן לי הזמנה ואביא לך את החלק מקבלן משנה שאת פרטיו לא אגלה כמובן בחצי מחיר. קח את שני החלקים למעבדות בדיקה מוסמכות ותראה את התוצאות.....קורה שהחלק המגיע מקבלן המשנה איכותי יותר. כך זה דרך-אגב עם שמשות של כלי רכב. השמשה המקורית המגיעה מאירופה פחות איכותית ממקבילתה המיוצרת בישראל ומותאמת יותר לתנאי האקלים בישראל. שאל על אשתי על כך ותקבל תשובה חד משמעית. אז למה להיצמד למקור?? נכון, יש בעיה, וצריך לכן לשנות את נהלי המכרזים. הם לא משתנים כי הרי מישהו צריך לעשות קופה ולהרויח תוך מתן מוצר איכותי פחות לציבור.....מאייסס.
 

מיכה ס

New member
אני מבין המקבילה המצרית שאתה מזכיר כאן

אם תעבור על כל רשימות "פטור ממכרז" של
רכבת ישראל מאז 2008, תמצא הרבה שחיתות שם. הרבה פעמים נטען כי יש "התקשרות עם יצרן" כי הוא היחיד בתחומו....זה נמצא על-ידי מספר פעמים לא קטן שבולשיט !
הרכבת גם השביתה קטרים מסויימים ועשתה איתם "תרגילים" יותר ממסריחים בטענה כי אין אפשרות להשיג חלקים ישנים.....עוד בולשיט נוראי ! אין חלק של קטר G16 (161-163) שלא ניתן להשיג כיום !!! הבעיה היא שברכבת לא יושבים האנשים הנכונים שיודעים היכן למצוא את החלק, במחיר סביר ובאיכות מעולה !
העיקר שהלכו וזרקו לגיהנום את קטרים מס' 261, 262, 263 בטענה משונה יותר ממשונה בו בזמן שבמצריים השכנה הם נוסעים נהדר, עם מעט מאוד תקלות והכי חשוב: במצריים עורכים טיפולים על-פי הוראות יצרן, ועם מי הקירור הנכונים, ולא מאלתרים טיפולים בנוסח השוק הערבי של חאן-יונס...
רכבת-ישראל לא מחזיקה את האנשים הנכונים בשורותיה ואין חדש בכך ! אחוזים רבים מעובדיה בכלל לא מבינים ולא יודעים מה בדיוק הם עושים שם.... והמקצועיים והטובים שבאנשיה לא מקבלים גיבוי מקצועי או אוטונומיה מקצועית לעבוד ומחוייבים לדרקוניזם המוזר של ההנהלה שהביאה למותם בטרם עת של לא מעט קטרים וקרונות, במיוחד השישה שהוזכרו לעיל, כאשר אף לא אחד מהם היה זקוק להשבתה. יש לי לא מעט שיחות עם גורמים ומכרים באירופה והם פשוט מזלזלים ברכבת ישראל כמו שלא ראיתי זלזול מהו ! במיוחד נכונים הדברים לגבי שלושת קטרי העיתוק: 261, 262, 263.
אני מבין המקבילה המצרית שאתה מזכיר כאן
זה הקטר שתמונתו מצ"ב.
 
נכון מאוד ! תודה. גם במצריים היו בתחילה

אני מבין המקבילה המצרית שאתה מזכיר כאן
זה הקטר שתמונתו מצ"ב.
נכון מאוד ! תודה. גם במצריים היו בתחילה
בעיות עם הדגם שנפתרו כאשר החלו לעבוד על פי הוראות יצרן. כיום הדגם מצליח מאוד שם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה