לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...

מצב
הנושא נעול.

25306yosef

New member
לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...

לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...
להלן התקציר של הכתבה:

רכישת תדרים ישירות מצה"ל - "פטנט" מדהים ב"פטור ממכרז" של רכבת ישראל.

חשיפה: בימים האחרונים קרסה מערכת הרגולציה של משרד התקשורת בכל הקשור לתדרים, כאשר רכבת ישראל שכרה ב"פטור ממכרז" את מיטב המומחים בארץ (כך הנהלת הרכבת סבורה) לענייני עלויות תדרים של צה"ל, כדי לרכוש תדרים ישירות מצה"ל, תוך התעלמות מהחוק והרגולציה.

לרכבת ישראל, כך נדמה, נמאס ממשרד התקשורת וחוסר תפקודו, ולכן הנהלת הרכבת החליטה ללכת בדרך חדשה לגמרי. רכבת ישראל פרסמה ודי בשקט "פטור ממכרז" לחברת Mfaculty המתמחה במו"מ מול משרד הביטחון וצה"ל בענייני כספים, כדי לנהל מו"מ ולרכוש תדרים ישירות מצה"ל.

מומחים בכירים בשוק התקשורת, ששוחחנו עימם, אמרו לי, שמעולם לא נתקלו ברמה כה גבוהה של תחמנות וכיפוף החוקים ע"י גופים ממשלתיים. אמנם, משרד התקשורת כשל כשלון חרוץ בטיפול בבקשות רכבת ישראל לתדרים למערכות הבטיחות, אך עדיין אין בכך כדי לשנות את המצב המשפטי ולפיו משרד התקשורת הוא מופקד על ניהול מערך התדרים הלאומי.

לקריאת הכתבה המלאה של אבי וייס:


http://bitly.com/19rjXYe
 

Rubim88

New member
זה בדיוק מה שחשבתי כשראיתי

לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...
להלן התקציר של הכתבה:

רכישת תדרים ישירות מצה"ל - "פטנט" מדהים ב"פטור ממכרז" של רכבת ישראל.

חשיפה: בימים האחרונים קרסה מערכת הרגולציה של משרד התקשורת בכל הקשור לתדרים, כאשר רכבת ישראל שכרה ב"פטור ממכרז" את מיטב המומחים בארץ (כך הנהלת הרכבת סבורה) לענייני עלויות תדרים של צה"ל, כדי לרכוש תדרים ישירות מצה"ל, תוך התעלמות מהחוק והרגולציה.

לרכבת ישראל, כך נדמה, נמאס ממשרד התקשורת וחוסר תפקודו, ולכן הנהלת הרכבת החליטה ללכת בדרך חדשה לגמרי. רכבת ישראל פרסמה ודי בשקט "פטור ממכרז" לחברת Mfaculty המתמחה במו"מ מול משרד הביטחון וצה"ל בענייני כספים, כדי לנהל מו"מ ולרכוש תדרים ישירות מצה"ל.

מומחים בכירים בשוק התקשורת, ששוחחנו עימם, אמרו לי, שמעולם לא נתקלו ברמה כה גבוהה של תחמנות וכיפוף החוקים ע"י גופים ממשלתיים. אמנם, משרד התקשורת כשל כשלון חרוץ בטיפול בבקשות רכבת ישראל לתדרים למערכות הבטיחות, אך עדיין אין בכך כדי לשנות את המצב המשפטי ולפיו משרד התקשורת הוא מופקד על ניהול מערך התדרים הלאומי.

לקריאת הכתבה המלאה של אבי וייס:


http://bitly.com/19rjXYe
זה בדיוק מה שחשבתי כשראיתי
לפני כמה ימים את אותה ה"שיטה" אצל נתיבי ישראל, אין ספק שהמטרה חשובה מאוד, אך הדרך ממש לא מזכירה מנהל תקין.
 
אם תעבור על כל רשימות "פטור ממכרז" של

לרכבת ישראל נמאס ממשרד התקשורת...
להלן התקציר של הכתבה:

רכישת תדרים ישירות מצה"ל - "פטנט" מדהים ב"פטור ממכרז" של רכבת ישראל.

חשיפה: בימים האחרונים קרסה מערכת הרגולציה של משרד התקשורת בכל הקשור לתדרים, כאשר רכבת ישראל שכרה ב"פטור ממכרז" את מיטב המומחים בארץ (כך הנהלת הרכבת סבורה) לענייני עלויות תדרים של צה"ל, כדי לרכוש תדרים ישירות מצה"ל, תוך התעלמות מהחוק והרגולציה.

לרכבת ישראל, כך נדמה, נמאס ממשרד התקשורת וחוסר תפקודו, ולכן הנהלת הרכבת החליטה ללכת בדרך חדשה לגמרי. רכבת ישראל פרסמה ודי בשקט "פטור ממכרז" לחברת Mfaculty המתמחה במו"מ מול משרד הביטחון וצה"ל בענייני כספים, כדי לנהל מו"מ ולרכוש תדרים ישירות מצה"ל.

מומחים בכירים בשוק התקשורת, ששוחחנו עימם, אמרו לי, שמעולם לא נתקלו ברמה כה גבוהה של תחמנות וכיפוף החוקים ע"י גופים ממשלתיים. אמנם, משרד התקשורת כשל כשלון חרוץ בטיפול בבקשות רכבת ישראל לתדרים למערכות הבטיחות, אך עדיין אין בכך כדי לשנות את המצב המשפטי ולפיו משרד התקשורת הוא מופקד על ניהול מערך התדרים הלאומי.

לקריאת הכתבה המלאה של אבי וייס:


http://bitly.com/19rjXYe
אם תעבור על כל רשימות "פטור ממכרז" של
רכבת ישראל מאז 2008, תמצא הרבה שחיתות שם. הרבה פעמים נטען כי יש "התקשרות עם יצרן" כי הוא היחיד בתחומו....זה נמצא על-ידי מספר פעמים לא קטן שבולשיט !
הרכבת גם השביתה קטרים מסויימים ועשתה איתם "תרגילים" יותר ממסריחים בטענה כי אין אפשרות להשיג חלקים ישנים.....עוד בולשיט נוראי ! אין חלק של קטר G16 (161-163) שלא ניתן להשיג כיום !!! הבעיה היא שברכבת לא יושבים האנשים הנכונים שיודעים היכן למצוא את החלק, במחיר סביר ובאיכות מעולה !
העיקר שהלכו וזרקו לגיהנום את קטרים מס' 261, 262, 263 בטענה משונה יותר ממשונה בו בזמן שבמצריים השכנה הם נוסעים נהדר, עם מעט מאוד תקלות והכי חשוב: במצריים עורכים טיפולים על-פי הוראות יצרן, ועם מי הקירור הנכונים, ולא מאלתרים טיפולים בנוסח השוק הערבי של חאן-יונס...
רכבת-ישראל לא מחזיקה את האנשים הנכונים בשורותיה ואין חדש בכך ! אחוזים רבים מעובדיה בכלל לא מבינים ולא יודעים מה בדיוק הם עושים שם.... והמקצועיים והטובים שבאנשיה לא מקבלים גיבוי מקצועי או אוטונומיה מקצועית לעבוד ומחוייבים לדרקוניזם המוזר של ההנהלה שהביאה למותם בטרם עת של לא מעט קטרים וקרונות, במיוחד השישה שהוזכרו לעיל, כאשר אף לא אחד מהם היה זקוק להשבתה. יש לי לא מעט שיחות עם גורמים ומכרים באירופה והם פשוט מזלזלים ברכבת ישראל כמו שלא ראיתי זלזול מהו ! במיוחד נכונים הדברים לגבי שלושת קטרי העיתוק: 261, 262, 263.
 

Gn434

New member
יש המון באמצע בין "פטור למכרז" לשחיתות

אם תעבור על כל רשימות "פטור ממכרז" של
רכבת ישראל מאז 2008, תמצא הרבה שחיתות שם. הרבה פעמים נטען כי יש "התקשרות עם יצרן" כי הוא היחיד בתחומו....זה נמצא על-ידי מספר פעמים לא קטן שבולשיט !
הרכבת גם השביתה קטרים מסויימים ועשתה איתם "תרגילים" יותר ממסריחים בטענה כי אין אפשרות להשיג חלקים ישנים.....עוד בולשיט נוראי ! אין חלק של קטר G16 (161-163) שלא ניתן להשיג כיום !!! הבעיה היא שברכבת לא יושבים האנשים הנכונים שיודעים היכן למצוא את החלק, במחיר סביר ובאיכות מעולה !
העיקר שהלכו וזרקו לגיהנום את קטרים מס' 261, 262, 263 בטענה משונה יותר ממשונה בו בזמן שבמצריים השכנה הם נוסעים נהדר, עם מעט מאוד תקלות והכי חשוב: במצריים עורכים טיפולים על-פי הוראות יצרן, ועם מי הקירור הנכונים, ולא מאלתרים טיפולים בנוסח השוק הערבי של חאן-יונס...
רכבת-ישראל לא מחזיקה את האנשים הנכונים בשורותיה ואין חדש בכך ! אחוזים רבים מעובדיה בכלל לא מבינים ולא יודעים מה בדיוק הם עושים שם.... והמקצועיים והטובים שבאנשיה לא מקבלים גיבוי מקצועי או אוטונומיה מקצועית לעבוד ומחוייבים לדרקוניזם המוזר של ההנהלה שהביאה למותם בטרם עת של לא מעט קטרים וקרונות, במיוחד השישה שהוזכרו לעיל, כאשר אף לא אחד מהם היה זקוק להשבתה. יש לי לא מעט שיחות עם גורמים ומכרים באירופה והם פשוט מזלזלים ברכבת ישראל כמו שלא ראיתי זלזול מהו ! במיוחד נכונים הדברים לגבי שלושת קטרי העיתוק: 261, 262, 263.
יש המון באמצע בין "פטור למכרז" לשחיתות
מכרז יכול בהרבה פעמים גם להגדיל את העלות, או לגרום לך "להיתקע" עם מוצר לא טוב.
 
בתור אחד ש"קצת" מכיר את הענינים שם

יש המון באמצע בין "פטור למכרז" לשחיתות
מכרז יכול בהרבה פעמים גם להגדיל את העלות, או לגרום לך "להיתקע" עם מוצר לא טוב.
בתור אחד ש"קצת" מכיר את הענינים שם
מעומק החבית נקרא לזה כך, אוכל לומר לך שדבריי בהודעה הקודמת עוד היו קצה קצהו של קרחון... הגזמתי למעט מדי...
אם ניקח את רשימות ה-מק"ט של כל חלק בקטרי G16 - אוכל לומר לך בוודאות גמורה שהם הושבתו לשווא. היו חלקים יקרים חסרים שלא היו בנמצא אך הם כנראה לא ממש יודעים או מבינים בחיפוש החלק הנכון, בעיתוי הנכון, עם האדם הנכון בזמן הנכון. וזה חבל. אני יודע במדוייק מה גרם לכל אחד מהקטרים את התקלה או הבעיה המכאנית שבעטיה הושבת ונגרט. הפכתי את ההשבתה של 161, 162, 163 למטרה למחקר ארוך שנים וכתבתי לי קובץ ענק בנידון לאחר שבדקתי כל בורג וכל סיבה להשבתה...
ואוכל לומר לך שעם הקשרים שיש לי כיום ושעלייהם עמלתי עשרות שנים, יכולתי להשיג כל חלק יחסית בזול וכך גם כיום.
במקרים אחרים ראיתי שמישהו זכה בהצעת הרכבת כי הוא כביכול "ספק יחיד" בתחומו בארץ.....הבעיה קשה: "היחידים" האלה יקרנים ואף אחד ברכבת ישראל לא עשה מחקר לעומק ובדק כמה יעלו החלקים או השרותים שנותן "היחיד" הזה בארץ, אם יתקשרו עם ספק אחר בחו"ל. ואני מוצא בכל פעם ספק אחר בחו"ל כאשר הוא זול יותר ואיכותי יותר ! וכאן האבסורד ! זורקים כסף על התקשרות עם ספק כביכול יחיד בארץ מבלי לבדוק את הגלובוס. צר לי לומר אך לאנשי הרכש, הקניינים ברכבת אין מספיק מעוף. מעמידים שלושה קטרי עיתוק יחסית חדשים (261, 262, 263) בגלל אלף ואחת בעיות שאפשר לפתור, בזול ובאיכות ! בלוק מנוע שבור? ניתן להשיג בלוק חליפי בזול אצל יצרן מיוחד המתמחה בכך ואשר איכות מוצריו עולה על איכות המקור תדיר ! הוא במקרה גם אחד מהספקים של המקור אך ברכבת לא יודעים זאת...מילא זה, אבל אותו יצרן סיפר לי באחת השיחות שמעולם לא פנו אליו מישראל....שלא ימרחו אותך, אם נותנים לאנשים נכונים לעבוד נכון, אז אין לעולם מושג שנקרא "ספק יחיד", מכרז לא יגדיל עלויות אם תעבוד נכון עם הגורם הנכון בחו"ל, וזה מפליא אותי בכל פעם מחדש: אני מכיר הכל ! הם בחו"ל לא שמעו על מישהו ברכבת שפנה אלייהם, ואני מדבר איתך על האיכותיים בתחומם, ולסיום: לא תיתקע עם מוצר לא טוב, אם אתה יודע עם מי לעבוד ואם יש לו ניסיון מוכח עם אחרים בעבר....
ואקורד אחרון לסיום: רכבת ישראל, כאשר היא רוכשת למשל גנרטור לקטר מסויים, תרכוש אותו רק אצל היצרן או מישהו המורשה מטעמו לפי ההנחיות הפנימיות ברכבת.
זוהי כמובן שטות נוראה כי:
1. כבר הוכחתי שיצרן חליפי איכותי יותר בתוצרת במקרים רבים,
2. יצרן חליפי הוא בהרבה מקרים הספק של היצרן המקורי והרכבת משלמת עוד ועוד עמלות בגלל שבדרך בין היצרן החליפי ליצרן המקורי, לפני שהחלק מגיע ארצה, מישהו אצל היצרן המקורי צריך להחליף את הקרטון של היצרן החליפי לקרטון של היצרן המקורי (של עצמו ולהוסיף לוגו) ולהוסיף חותמת חה-חה-חה...
3. רכישה ישירות מיצרן חליפי זולה יותר ומוכחת כנכונה ברכבות רבות בעולם.
4. רוכשים סחורה אצל יצרן מקורי רק כאשר באמת אין ברירה או שיצרנים חילופיים פחות איכותיים. זה לא ממש המצב כיום...
5. רכבת ישראל לא יודעת לעבוד עם מתווכים נכונים (מאעכרים בלשוננו) ובכך מבזבזת המון משאבים כספיים וחבל.
6. ללא קשר אך עם רמז עבה:
כל הקסטות בעולם יוצרו ע"י אותו יצרן הנקרא "קומפקט קאסט". חברות כמו TDK, SONY ולמעשה כל השאר, רכשו הכל מחברה זו שהיתה יצרן יחיד בכל העולם. כאן לא היתה ברירה והיה פטנט רשום עם לוגו. גם את הפסטה שאתה מתענג עליה מייצרות רק שתי יצרניות בעולם. ברילה ואסם ודה-סוקו ועוד קונות כולן פסטה מוכנה משתי חברות אלה. השינויים במרקם ובטעם באים לפי הזמנת הלקוח. כל השאר בולשיט. אבל בחלקי קטרים, יש קצת עולם קסום עם הרבה שחקנים ומחרטות שאיש ברכבת לא שמע עלייהן ועל איכויותייהם וחבל, או מאוד עצוב למען האמת....
לילה טוב. אני מסיים כאן את הענין הזה.
 

amit1270

New member
De Cecco = דה צ'קו, לא דה סוקו

בתור אחד ש"קצת" מכיר את הענינים שם
מעומק החבית נקרא לזה כך, אוכל לומר לך שדבריי בהודעה הקודמת עוד היו קצה קצהו של קרחון... הגזמתי למעט מדי...
אם ניקח את רשימות ה-מק"ט של כל חלק בקטרי G16 - אוכל לומר לך בוודאות גמורה שהם הושבתו לשווא. היו חלקים יקרים חסרים שלא היו בנמצא אך הם כנראה לא ממש יודעים או מבינים בחיפוש החלק הנכון, בעיתוי הנכון, עם האדם הנכון בזמן הנכון. וזה חבל. אני יודע במדוייק מה גרם לכל אחד מהקטרים את התקלה או הבעיה המכאנית שבעטיה הושבת ונגרט. הפכתי את ההשבתה של 161, 162, 163 למטרה למחקר ארוך שנים וכתבתי לי קובץ ענק בנידון לאחר שבדקתי כל בורג וכל סיבה להשבתה...
ואוכל לומר לך שעם הקשרים שיש לי כיום ושעלייהם עמלתי עשרות שנים, יכולתי להשיג כל חלק יחסית בזול וכך גם כיום.
במקרים אחרים ראיתי שמישהו זכה בהצעת הרכבת כי הוא כביכול "ספק יחיד" בתחומו בארץ.....הבעיה קשה: "היחידים" האלה יקרנים ואף אחד ברכבת ישראל לא עשה מחקר לעומק ובדק כמה יעלו החלקים או השרותים שנותן "היחיד" הזה בארץ, אם יתקשרו עם ספק אחר בחו"ל. ואני מוצא בכל פעם ספק אחר בחו"ל כאשר הוא זול יותר ואיכותי יותר ! וכאן האבסורד ! זורקים כסף על התקשרות עם ספק כביכול יחיד בארץ מבלי לבדוק את הגלובוס. צר לי לומר אך לאנשי הרכש, הקניינים ברכבת אין מספיק מעוף. מעמידים שלושה קטרי עיתוק יחסית חדשים (261, 262, 263) בגלל אלף ואחת בעיות שאפשר לפתור, בזול ובאיכות ! בלוק מנוע שבור? ניתן להשיג בלוק חליפי בזול אצל יצרן מיוחד המתמחה בכך ואשר איכות מוצריו עולה על איכות המקור תדיר ! הוא במקרה גם אחד מהספקים של המקור אך ברכבת לא יודעים זאת...מילא זה, אבל אותו יצרן סיפר לי באחת השיחות שמעולם לא פנו אליו מישראל....שלא ימרחו אותך, אם נותנים לאנשים נכונים לעבוד נכון, אז אין לעולם מושג שנקרא "ספק יחיד", מכרז לא יגדיל עלויות אם תעבוד נכון עם הגורם הנכון בחו"ל, וזה מפליא אותי בכל פעם מחדש: אני מכיר הכל ! הם בחו"ל לא שמעו על מישהו ברכבת שפנה אלייהם, ואני מדבר איתך על האיכותיים בתחומם, ולסיום: לא תיתקע עם מוצר לא טוב, אם אתה יודע עם מי לעבוד ואם יש לו ניסיון מוכח עם אחרים בעבר....
ואקורד אחרון לסיום: רכבת ישראל, כאשר היא רוכשת למשל גנרטור לקטר מסויים, תרכוש אותו רק אצל היצרן או מישהו המורשה מטעמו לפי ההנחיות הפנימיות ברכבת.
זוהי כמובן שטות נוראה כי:
1. כבר הוכחתי שיצרן חליפי איכותי יותר בתוצרת במקרים רבים,
2. יצרן חליפי הוא בהרבה מקרים הספק של היצרן המקורי והרכבת משלמת עוד ועוד עמלות בגלל שבדרך בין היצרן החליפי ליצרן המקורי, לפני שהחלק מגיע ארצה, מישהו אצל היצרן המקורי צריך להחליף את הקרטון של היצרן החליפי לקרטון של היצרן המקורי (של עצמו ולהוסיף לוגו) ולהוסיף חותמת חה-חה-חה...
3. רכישה ישירות מיצרן חליפי זולה יותר ומוכחת כנכונה ברכבות רבות בעולם.
4. רוכשים סחורה אצל יצרן מקורי רק כאשר באמת אין ברירה או שיצרנים חילופיים פחות איכותיים. זה לא ממש המצב כיום...
5. רכבת ישראל לא יודעת לעבוד עם מתווכים נכונים (מאעכרים בלשוננו) ובכך מבזבזת המון משאבים כספיים וחבל.
6. ללא קשר אך עם רמז עבה:
כל הקסטות בעולם יוצרו ע"י אותו יצרן הנקרא "קומפקט קאסט". חברות כמו TDK, SONY ולמעשה כל השאר, רכשו הכל מחברה זו שהיתה יצרן יחיד בכל העולם. כאן לא היתה ברירה והיה פטנט רשום עם לוגו. גם את הפסטה שאתה מתענג עליה מייצרות רק שתי יצרניות בעולם. ברילה ואסם ודה-סוקו ועוד קונות כולן פסטה מוכנה משתי חברות אלה. השינויים במרקם ובטעם באים לפי הזמנת הלקוח. כל השאר בולשיט. אבל בחלקי קטרים, יש קצת עולם קסום עם הרבה שחקנים ומחרטות שאיש ברכבת לא שמע עלייהן ועל איכויותייהם וחבל, או מאוד עצוב למען האמת....
לילה טוב. אני מסיים כאן את הענין הזה.
De Cecco = דה צ'קו, לא דה סוקו
 
ברילה ודה צ'קו מיוצרים לגמרי בסין למרות

De Cecco = דה צ'קו, לא דה סוקו
ברילה ודה צ'קו מיוצרים לגמרי בסין למרות
הכיתוב תוצרת איטליה...מדובר בהטעייה. 75% מהפסטה כיום מיוצרת בסין. השאר בתורכיה ובוויטנאם. באיטליה אין מייצרים כיום פסטה. יקר מדי ולא משתלם.
 

down under

New member
מדוע אתה סתם מדבר?

ברילה ודה צ'קו מיוצרים לגמרי בסין למרות
הכיתוב תוצרת איטליה...מדובר בהטעייה. 75% מהפסטה כיום מיוצרת בסין. השאר בתורכיה ובוויטנאם. באיטליה אין מייצרים כיום פסטה. יקר מדי ולא משתלם.
מדוע אתה סתם מדבר?
בשנת 2012, כולה לפני שנה ורבע עד שנתיים אחורה, ישראל אהרוני וגדעון גוב
(גידי גוב בשבילך) בקרו במפעל פסטות ענק בצפון איטליה.
מפעל עצום שבכל דקה ודקה מייצרים כמה מאות חבילות פסטה מהסוג שקונים בסופר,
נו החבילות של ה-400 או ה-500 גר'.
בשעה אחת המפעל מייצר כמה עשרות אלפי חבילות כאלו ובשבוע מדובר על הרבה
מאוד מליוני חבילות פסטה.

אז מאיפה הבאת את האמירה שלא מייצרים כיום פסטה באיטליה?

וזה לא דיבורים או שמועות אלא ראיתי במו עיני את מה שהם צלמו בוידיאו וגם
ראיינו את אחד ממנהלי המפעל.
 

amit1270

New member
אבל הם היו בסין


מדוע אתה סתם מדבר?
בשנת 2012, כולה לפני שנה ורבע עד שנתיים אחורה, ישראל אהרוני וגדעון גוב
(גידי גוב בשבילך) בקרו במפעל פסטות ענק בצפון איטליה.
מפעל עצום שבכל דקה ודקה מייצרים כמה מאות חבילות פסטה מהסוג שקונים בסופר,
נו החבילות של ה-400 או ה-500 גר'.
בשעה אחת המפעל מייצר כמה עשרות אלפי חבילות כאלו ובשבוע מדובר על הרבה
מאוד מליוני חבילות פסטה.

אז מאיפה הבאת את האמירה שלא מייצרים כיום פסטה באיטליה?

וזה לא דיבורים או שמועות אלא ראיתי במו עיני את מה שהם צלמו בוידיאו וגם
ראיינו את אחד ממנהלי המפעל.
אבל הם היו בסין
 

down under

New member
אי אפשר לעשות מעשה "מיוקול" את אריק

אבל הם היו בסין
אי אפשר לעשות מעשה "מיוקול" את אריק
קרי הדגשה בכותרת, אלא רק בתוכן, לכן אעשה מעשה מיוקול/אריק ואדגיש כאן,
הם בקרו/נסעו (כולל ברכבות) לכל אורך דרך המשי, החל ממרכז סין וכלה באיטליה.
 

amit1270

New member
על איראן הם דילגו...

אי אפשר לעשות מעשה "מיוקול" את אריק
קרי הדגשה בכותרת, אלא רק בתוכן, לכן אעשה מעשה מיוקול/אריק ואדגיש כאן,
הם בקרו/נסעו (כולל ברכבות) לכל אורך דרך המשי, החל ממרכז סין וכלה באיטליה.
על איראן הם דילגו...
אני זוכר את הסדרה וגם את "עיר הפסטה" שבה הם ביקרו. ברור שהאיטלקים לא מייצרים את הפסטה שלהם בסין או בכל ארץ אחרת.
 


על איראן הם דילגו...
אני זוכר את הסדרה וגם את "עיר הפסטה" שבה הם ביקרו. ברור שהאיטלקים לא מייצרים את הפסטה שלהם בסין או בכל ארץ אחרת.

כהרגלך, אתה פוסל ופוסל את כולם עד אחרון הגולשים מבלי לדעת דבר.
הפסטה הכה אהובה עליך מיוצרת כולה בסין כיום. בקושי מייצרים כיום פסטה באיטליה. זה לא משתלם כלכלית ואיכות הפסטה הסינית היא הטובה מכולן. עד לפני מספר חודשים עוד ייצרו פסטה באיטליה. וגם אז, הקמח הגיע מסין והוא איכותי במיוחד. ישראלי לשעבר שהוא שכן לשעבר - דלת מול דלת, היה כאן בראש השנה וסיפר איך האיטלקים חדלו מלייצר פסטה כמעט בכלל. עובדים על הציבור והציבור מאמין....ייצור הפסטה באיטליה יקר ואיכותי פחות ממקבילו הסיני.
דרך אגב: הייתי באופן אישי במה שנחשב לטובי הפיצריות באיטליה בעברי. דומינוס בגבעה הצרפתית עולה על כולן....
כנראה שגם בנושא הפיצות, איטליה לא מה שהיתה. אני מצאתי כתבה בעיתון על 10 הפיצריות הכי נחשבות באיטליה וממש ביצעתי את הכתוב אחד לאחד. אתה מוזמן לכאן לקבל עותק מצולם של הכתבה.
 
אתה קונה את הדה-צ'קו שלך בשופר סל דיל ב-

על איראן הם דילגו...
אני זוכר את הסדרה וגם את "עיר הפסטה" שבה הם ביקרו. ברור שהאיטלקים לא מייצרים את הפסטה שלהם בסין או בכל ארץ אחרת.
אתה קונה את הדה-צ'קו שלך בשופר סל דיל ב-
בגבעת שאול? זה קרוב לבית שלך... שם עוד נשארו מחסנים רבים של דה-צ'קו מהתקופה האיטלקית.....אך למען האמת, מעטים קונים אותה מהסיבה שהיא מאוד מתנפחת בבישול והופכת לגדולה מאוד בניגוד ל-ברילה ששומרת על גודל סביר ועל ריכוז טעמים עדיף.
תמהר לקנות דה-צ'קו כי עוד מעט היא תרד מהמדפים בשופר-סל דיל....ברילה מוכר הרבה יותר כי ברילה טעים יותר ! המחירים של שנייהם זהים דרך אגב.
שתייהן מיוצרות בסין תחת מפרט הרכבים איטלקי...
וסתם לשם ידיעה: גש לארון במטבח ונסה למצוא פסטה של אסם אם יש לכם. גם היא כביכול מיוצרת באיטליה.....מזמן אסם לא מייצר פסטת דורום בישראל במפעל שהיה לו ביוקנעם ("פרומנטי" שהיה מאוד איכותי בשנות ה-70 וה-80). על האריזות של "אסם" כתוב שהפסטה מיוצרת ע"י "פסטה זארה" באיטליה. אבל מה לעשות כאשר גם "זארה" מייבאת מסין את הפסטה שלה....ואם היא עדיין מייצרת באיטליה, הרי שהקמח הוא סיני מן הסתם.
וסתם לשם ידיעה 2: ברמות-אשכול במרכז המסחרי (לא אומרים "רמת-אשכול"), קיימת פיצרייה ותיקה העונה לשם "רימיני". קרלוס הוא הבעלים ו-חורחה הוא השף. לאחרונה ביקרה במקום קבוצת תיירים איטלקיים אעסלים שטעמו מהפיצה הירושלמית ונשארו פעורי פה... הם סיפרו בהתרגשות שאפילו באיטליה אין פיצה כזו בשום עיר או כפר...כדי לאמת את הדברים, גש בבקשה לפיצרייה ברמות-אשכול ושאל את קרלוס הבעלים על כך, בזמנך החופשי. אח"כ לך ותעשה השוואה לדבריי. אתה תמצא זהות מוחלטת בגרסאות...
ולסיום:
אני ידוע כחולה פסטה... אני מניח שאת כמות הפסטה שאתה אוכל בחודש, אני אוכל בשלושה ארבעה ימים.. אשתי מכינה 2 קופסאות ברילה במכה אחת בסיר ענק. (1000 גרם). בקושי נשאר מזה משהו לילדים...שאל אותה כמה צלחות אני אוכל ברצף או שאל את קרלוס כמה פיצות משולשים אני אוכל אצלו ברצף...אני מודה: אני חזיר בע"מ !
 

amit1270

New member
בפעם הבאה שאגיע למרכז ברמת אשכול..

אתה קונה את הדה-צ'קו שלך בשופר סל דיל ב-
בגבעת שאול? זה קרוב לבית שלך... שם עוד נשארו מחסנים רבים של דה-צ'קו מהתקופה האיטלקית.....אך למען האמת, מעטים קונים אותה מהסיבה שהיא מאוד מתנפחת בבישול והופכת לגדולה מאוד בניגוד ל-ברילה ששומרת על גודל סביר ועל ריכוז טעמים עדיף.
תמהר לקנות דה-צ'קו כי עוד מעט היא תרד מהמדפים בשופר-סל דיל....ברילה מוכר הרבה יותר כי ברילה טעים יותר ! המחירים של שנייהם זהים דרך אגב.
שתייהן מיוצרות בסין תחת מפרט הרכבים איטלקי...
וסתם לשם ידיעה: גש לארון במטבח ונסה למצוא פסטה של אסם אם יש לכם. גם היא כביכול מיוצרת באיטליה.....מזמן אסם לא מייצר פסטת דורום בישראל במפעל שהיה לו ביוקנעם ("פרומנטי" שהיה מאוד איכותי בשנות ה-70 וה-80). על האריזות של "אסם" כתוב שהפסטה מיוצרת ע"י "פסטה זארה" באיטליה. אבל מה לעשות כאשר גם "זארה" מייבאת מסין את הפסטה שלה....ואם היא עדיין מייצרת באיטליה, הרי שהקמח הוא סיני מן הסתם.
וסתם לשם ידיעה 2: ברמות-אשכול במרכז המסחרי (לא אומרים "רמת-אשכול"), קיימת פיצרייה ותיקה העונה לשם "רימיני". קרלוס הוא הבעלים ו-חורחה הוא השף. לאחרונה ביקרה במקום קבוצת תיירים איטלקיים אעסלים שטעמו מהפיצה הירושלמית ונשארו פעורי פה... הם סיפרו בהתרגשות שאפילו באיטליה אין פיצה כזו בשום עיר או כפר...כדי לאמת את הדברים, גש בבקשה לפיצרייה ברמות-אשכול ושאל את קרלוס הבעלים על כך, בזמנך החופשי. אח"כ לך ותעשה השוואה לדבריי. אתה תמצא זהות מוחלטת בגרסאות...
ולסיום:
אני ידוע כחולה פסטה... אני מניח שאת כמות הפסטה שאתה אוכל בחודש, אני אוכל בשלושה ארבעה ימים.. אשתי מכינה 2 קופסאות ברילה במכה אחת בסיר ענק. (1000 גרם). בקושי נשאר מזה משהו לילדים...שאל אותה כמה צלחות אני אוכל ברצף או שאל את קרלוס כמה פיצות משולשים אני אוכל אצלו ברצף...אני מודה: אני חזיר בע"מ !
בפעם הבאה שאגיע למרכז ברמת אשכול..
 
פיצה רימיני - כשר וטעים


אתה קונה את הדה-צ'קו שלך בשופר סל דיל ב-
בגבעת שאול? זה קרוב לבית שלך... שם עוד נשארו מחסנים רבים של דה-צ'קו מהתקופה האיטלקית.....אך למען האמת, מעטים קונים אותה מהסיבה שהיא מאוד מתנפחת בבישול והופכת לגדולה מאוד בניגוד ל-ברילה ששומרת על גודל סביר ועל ריכוז טעמים עדיף.
תמהר לקנות דה-צ'קו כי עוד מעט היא תרד מהמדפים בשופר-סל דיל....ברילה מוכר הרבה יותר כי ברילה טעים יותר ! המחירים של שנייהם זהים דרך אגב.
שתייהן מיוצרות בסין תחת מפרט הרכבים איטלקי...
וסתם לשם ידיעה: גש לארון במטבח ונסה למצוא פסטה של אסם אם יש לכם. גם היא כביכול מיוצרת באיטליה.....מזמן אסם לא מייצר פסטת דורום בישראל במפעל שהיה לו ביוקנעם ("פרומנטי" שהיה מאוד איכותי בשנות ה-70 וה-80). על האריזות של "אסם" כתוב שהפסטה מיוצרת ע"י "פסטה זארה" באיטליה. אבל מה לעשות כאשר גם "זארה" מייבאת מסין את הפסטה שלה....ואם היא עדיין מייצרת באיטליה, הרי שהקמח הוא סיני מן הסתם.
וסתם לשם ידיעה 2: ברמות-אשכול במרכז המסחרי (לא אומרים "רמת-אשכול"), קיימת פיצרייה ותיקה העונה לשם "רימיני". קרלוס הוא הבעלים ו-חורחה הוא השף. לאחרונה ביקרה במקום קבוצת תיירים איטלקיים אעסלים שטעמו מהפיצה הירושלמית ונשארו פעורי פה... הם סיפרו בהתרגשות שאפילו באיטליה אין פיצה כזו בשום עיר או כפר...כדי לאמת את הדברים, גש בבקשה לפיצרייה ברמות-אשכול ושאל את קרלוס הבעלים על כך, בזמנך החופשי. אח"כ לך ותעשה השוואה לדבריי. אתה תמצא זהות מוחלטת בגרסאות...
ולסיום:
אני ידוע כחולה פסטה... אני מניח שאת כמות הפסטה שאתה אוכל בחודש, אני אוכל בשלושה ארבעה ימים.. אשתי מכינה 2 קופסאות ברילה במכה אחת בסיר ענק. (1000 גרם). בקושי נשאר מזה משהו לילדים...שאל אותה כמה צלחות אני אוכל ברצף או שאל את קרלוס כמה פיצות משולשים אני אוכל אצלו ברצף...אני מודה: אני חזיר בע"מ !
פיצה רימיני - כשר וטעים


אביתר, איך אתה מסביר את זה???
 

25306yosef

New member
חלבי כשר

פיצה רימיני - כשר וטעים


אביתר, איך אתה מסביר את זה???
חלבי כשר
מה שעושה את האוכל טעים זה החמאה והשמנת (ומזון חלבי עשיר בשומני חלב). לכן חלבי כשר יכול להיות גם טעים ביותר ובתנאי ואיננו מכיל שומן זר (שומן צמחי שאינו שומן חלב).

לעומת זאת במזון בשרי כשר, לא ניתן להוסיף חמאה ושמנת או כל רכיב חלבי אחר העשיר בשומני חלב, לכן מזון בשרי כשר לא טעים.
 
כשר זה גועל נפש בדר"כ...

חלבי כשר
מה שעושה את האוכל טעים זה החמאה והשמנת (ומזון חלבי עשיר בשומני חלב). לכן חלבי כשר יכול להיות גם טעים ביותר ובתנאי ואיננו מכיל שומן זר (שומן צמחי שאינו שומן חלב).

לעומת זאת במזון בשרי כשר, לא ניתן להוסיף חמאה ושמנת או כל רכיב חלבי אחר העשיר בשומני חלב, לכן מזון בשרי כשר לא טעים.
כשר זה גועל נפש בדר"כ...
אני משתדל לאכול אוכל לא כשר כי הוא הרבה יותר טעים וגם פחות מזיק...
 
כשניפגש אסביר לך....זה קצת סוד...

פיצה רימיני - כשר וטעים


אביתר, איך אתה מסביר את זה???
כשניפגש אסביר לך....זה קצת סוד...
אך בכל מקרה, אם קרלוס היה שם נקניק סיביו (סלמי מטריף: חצי חזיר, חצי סוס) על הפיצה, היא היתה הרבה יותר טובה....גם ככה היא מצויינת. היא באמת יוצאת דופן בנוף הכשרות שבעיניי כשרות היא שקר ובלוף אחד גדול לעשות כסף ולגנוב בלי בושה כסף מהציבורים השונים. אוכל כשר בדרך כלל פחות טעים וגם פחות בריא דרך אגב...
 
חיזוק שהגיע הבוקר במסר מאדם מפורסם

אי אפשר לעשות מעשה "מיוקול" את אריק
קרי הדגשה בכותרת, אלא רק בתוכן, לכן אעשה מעשה מיוקול/אריק ואדגיש כאן,
הם בקרו/נסעו (כולל ברכבות) לכל אורך דרך המשי, החל ממרכז סין וכלה באיטליה.
חיזוק שהגיע הבוקר במסר מאדם מפורסם
וידוע שקרא כאן את הדברים:
"אגב, אני מחזק את ידיך בכל הנוגע לא רק לפסטה ה"איטלקית" (איזה איטלקית ואיזה בטיח) אלא גם לאיכות הפיצה האיטלקית הנחותה להפתיע. לפני כעשר שנים סיירתי באיטליה (רומא-פירנצה-ליבורנו-גנואה-סיינה-סן ג'ימיניאנו-מונדובי-רפאלו-סן רמו ומשם צפונה לטורינו והלאה לגרמניה, אבל זה כבר סיפור אחר) והאוכל היה בנאלי ומשעמם על גבול התפל ותעשייתי. הפיצריה הכי מעפנה בגבעת שאול מוציאה סחורה טובה פי כמה מכל הדיקט היבשושי שהאיטלקים מכנים בטעות בשם המחייב "פיצה", וזו רק הפיצה - איפה הספגטי בולונז האיכותי ששמעתי עליו כה רבות, איפה הג'לאטו האיטלקי המפורסם (סתם גלידה גרועה באדיבות קונצרן יוניליבר) ואיפה המטבח האיטלקי המפורסם? אני יודע איפה לא לחפש: באיטליה. איזו אכזבה".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה