בתור אחד ש"קצת" מכיר את הענינים שם
מעומק החבית נקרא לזה כך, אוכל לומר לך שדבריי בהודעה הקודמת עוד היו קצה קצהו של קרחון... הגזמתי למעט מדי...
אם ניקח את רשימות ה-מק"ט של כל חלק בקטרי G16 - אוכל לומר לך בוודאות גמורה שהם הושבתו לשווא. היו חלקים יקרים חסרים שלא היו בנמצא אך הם כנראה לא ממש יודעים או מבינים בחיפוש החלק הנכון, בעיתוי הנכון, עם האדם הנכון בזמן הנכון. וזה חבל. אני יודע במדוייק מה גרם לכל אחד מהקטרים את התקלה או הבעיה המכאנית שבעטיה הושבת ונגרט. הפכתי את ההשבתה של 161, 162, 163 למטרה למחקר ארוך שנים וכתבתי לי קובץ ענק בנידון לאחר שבדקתי כל בורג וכל סיבה להשבתה...
ואוכל לומר לך שעם הקשרים שיש לי כיום ושעלייהם עמלתי עשרות שנים, יכולתי להשיג כל חלק יחסית בזול וכך גם כיום.
במקרים אחרים ראיתי שמישהו זכה בהצעת הרכבת כי הוא כביכול "ספק יחיד" בתחומו בארץ.....הבעיה קשה: "היחידים" האלה יקרנים ואף אחד ברכבת ישראל לא עשה מחקר לעומק ובדק כמה יעלו החלקים או השרותים שנותן "היחיד" הזה בארץ, אם יתקשרו עם ספק אחר בחו"ל. ואני מוצא בכל פעם ספק אחר בחו"ל כאשר הוא זול יותר ואיכותי יותר ! וכאן האבסורד ! זורקים כסף על התקשרות עם ספק כביכול יחיד בארץ מבלי לבדוק את הגלובוס. צר לי לומר אך לאנשי הרכש, הקניינים ברכבת אין מספיק מעוף. מעמידים שלושה קטרי עיתוק יחסית חדשים (261, 262, 263) בגלל אלף ואחת בעיות שאפשר לפתור, בזול ובאיכות ! בלוק מנוע שבור? ניתן להשיג בלוק חליפי בזול אצל יצרן מיוחד המתמחה בכך ואשר איכות מוצריו עולה על איכות המקור תדיר ! הוא במקרה גם אחד מהספקים של המקור אך ברכבת לא יודעים זאת...מילא זה, אבל אותו יצרן סיפר לי באחת השיחות שמעולם לא פנו אליו מישראל....שלא ימרחו אותך, אם נותנים לאנשים נכונים לעבוד נכון, אז אין לעולם מושג שנקרא "ספק יחיד", מכרז לא יגדיל עלויות אם תעבוד נכון עם הגורם הנכון בחו"ל, וזה מפליא אותי בכל פעם מחדש: אני מכיר הכל ! הם בחו"ל לא שמעו על מישהו ברכבת שפנה אלייהם, ואני מדבר איתך על האיכותיים בתחומם, ולסיום: לא תיתקע עם מוצר לא טוב, אם אתה יודע עם מי לעבוד ואם יש לו ניסיון מוכח עם אחרים בעבר....
ואקורד אחרון לסיום: רכבת ישראל, כאשר היא רוכשת למשל גנרטור לקטר מסויים, תרכוש אותו רק אצל היצרן או מישהו המורשה מטעמו לפי ההנחיות הפנימיות ברכבת.
זוהי כמובן שטות נוראה כי:
1. כבר הוכחתי שיצרן חליפי איכותי יותר בתוצרת במקרים רבים,
2. יצרן חליפי הוא בהרבה מקרים הספק של היצרן המקורי והרכבת משלמת עוד ועוד עמלות בגלל שבדרך בין היצרן החליפי ליצרן המקורי, לפני שהחלק מגיע ארצה, מישהו אצל היצרן המקורי צריך להחליף את הקרטון של היצרן החליפי לקרטון של היצרן המקורי (של עצמו ולהוסיף לוגו) ולהוסיף חותמת חה-חה-חה...
3. רכישה ישירות מיצרן חליפי זולה יותר ומוכחת כנכונה ברכבות רבות בעולם.
4. רוכשים סחורה אצל יצרן מקורי רק כאשר באמת אין ברירה או שיצרנים חילופיים פחות איכותיים. זה לא ממש המצב כיום...
5. רכבת ישראל לא יודעת לעבוד עם מתווכים נכונים (מאעכרים בלשוננו) ובכך מבזבזת המון משאבים כספיים וחבל.
6. ללא קשר אך עם רמז עבה:
כל הקסטות בעולם יוצרו ע"י אותו יצרן הנקרא "קומפקט קאסט". חברות כמו TDK, SONY ולמעשה כל השאר, רכשו הכל מחברה זו שהיתה יצרן יחיד בכל העולם. כאן לא היתה ברירה והיה פטנט רשום עם לוגו. גם את הפסטה שאתה מתענג עליה מייצרות רק שתי יצרניות בעולם. ברילה ואסם ודה-סוקו ועוד קונות כולן פסטה מוכנה משתי חברות אלה. השינויים במרקם ובטעם באים לפי הזמנת הלקוח. כל השאר בולשיט. אבל בחלקי קטרים, יש קצת עולם קסום עם הרבה שחקנים ומחרטות שאיש ברכבת לא שמע עלייהן ועל איכויותייהם וחבל, או מאוד עצוב למען האמת....
לילה טוב. אני מסיים כאן את הענין הזה.