ראשית כל אציין שאינני עובד באגד, ואף אחד מקרובי משפחתי, חברי, ומכרי - אינו עובד באגד.
אין לי שום סיבה להגן על אגד, אלא רק כי אני מאמין שאני מבין טיפה יותר מההדיוט הממוצע בתחבורה ציבורית (גולש בפורום יום יום מזה מעל 7 שנים), ואני רואה שאין סיבה לתלונות הרבות שנראות כאן בימים האחרונים.
ראשית כל אפנה אתכם לסרטון הבא:
http://www.0404.co.il/archives/39841
עכשיו אתם מבינים למה בוטלו הנסיעות בירושלים? הרי ברור שאגד לא נהנים להשבית את הפעילות שלהם עצמם. כשקו מסויים לא פועל יש לכך סיבה טובה, והסרטון שצירפתי שווה יותר מאלף מילים.
אתמול נסעתי לירושלים במספר אמצעי תחבורה, כדי לבדוק, לסקור, ולתעד את המאורע.
אז מה היה? קווים פרסמו שקו 110 לא פועל, אולם הוא דווקא פעל בשיטת "ניסוי וטעיה", כלומר ניסה לנסוע ב 443 עד שנחסם, אח"כ חזר על דרכו ונסע לכביש 1, והתייעץ עם הנוסעים האם לסיים במרכזית או להמשיך לבר אילן.
בחזור רכבת ישראל שחכה לספר לנוסעים שהרכבת עוצרת בתחנת ת"א מרכז בלבד, ולא בתחנות ת"א האחרות. כמו-כן, יצאה הודעה שהרכבות יסעו דרך בני-ברק. אמנם לנו חובבי התח"צ זה אומר הרבה (שימוש במסילה המזרחית), אבל רוב הנוסעים פירשו את זה בתור "הרכבת תעצור בבני-ברק". הרי לא מעניין אותם באילו תחנות הרכבת עוברת, אלא איפה היא עוצרת. הרכבת באמת עברה בב"ב, אך לא עצרה בתחנה. כמה מאות מטרים בהמשך היא דווקא עצרה ברמזור אדום והמתינה מעל 20 דקות.
אבל על כל אלה אף אחד לא מתלונן. משום-מה הפורום מוצף בתלונות רק על אגד.
ובכן, אני חייב להגיד שדווקא קטע הנסיעה היחיד שהתנהל בצורה נורמלית ב"מסע" שלי, היה הנסיעה הפנימית בירושלים. רציתי להגיע מתמ"י למלחה. בדקתי בפייסבוק וראיתי שאגד פרסמו רשימת קווים פעילים, כולל שינויים במסלולים. חיכיתי לקו 18 שהגיע די מהר, ואיתו נסעתי למלחה. הנהג היה אדיב מאד, וסייע לכל הנוסעים ששאלו איך מגיעים לכל מיני מקומות (כולל מקומות שלא קשורים בעליל למסלול שלו), הסביר על השינויים, וייעץ להם איפה לרדת וכיצד להמשיך. בנוסף הוא גם שאל את הנוסעים שעלו מהו יעד נסיעתם, ועדכן אותם על שינויים במסלול (למשל שהוא לא נכנס לרחוב סן-מרטין). בסוף ירדתי במלחה, והנהג הסביר לי כיצד להגיע לתחנת הרכבת (אם כי הייתי מסתדר גם לבד).
אגב, היום מסלולו של קו 18 הוארך עד לתחנת הרכבת עצמה - מה שמראה שבאגד באמת דואגים לנוסעים ומתחשבים בהם, ולא סתם מבטלים ומשנים קווים באופן שרירותי (כפי שמנסים להציג זאת כאן).
בקיצור, אני לא רוצה לחשוב ירושלים הייתה מתמודדת עם הסופה (מבחינה תחבורתית), אילו חברה אחרת הייתה מפעילה את שירות התח"צ בעיר.
ולמי שעדיין יש תלונות - סעו פעם אחת, ביום רגיל ולא אחרי אסון טבע, בחברת סופרבוס - וחזרו עם תובנות.