help!!

mohita

New member
help!!

בעוד פחות מחודש יש לי אודישן לבית צבי, ואני מתלבטת בין כמה מונולוגים, אשמח אם תוכלו להמליץ לי איזה מהם יותר עדיף(לאלה שמכירים): בלאנש-חשמלית ושמה תשוקה(המונולוג העוסק בהתאבדות בעלה לאחר שגילתה לו שהיא יודעת שהוא הומוסקסואל) מגי-חתולה על גג פח לוהט (המונולוג שבו היא מנסה לפתות את בעלה) פאם-יום במותה של ג'ו(העוסק בדעצה בנוגע לצורך בהמתת חסד של ילדים מפגרים) מאלי-עיר מקלט(חולת איידס שמדביקה גברים במודע ובזדון) יוליה-העלמה יוליה סטלה-שירת הליוויתן ולקומדיה:שוקציקה מתוך"פופר"של חנוך לוין(המונולוג המספר כיצד פגשה את בעלה בהצגה מלכת האמבטיה) את כל המונולוגים מצאתי במאגר המונולוגים של בית צבי(מומלץ לכל מחפשי המונולוגים למיניהם), אני יודעת שלכאורה מדובר בעצלנות, אבל אני מחוץ לתחום התיאטרון כבר קרוב לשנתיים(מאז סיום התיכון), ולכן אני לא בקיאה בהמון מונולוגים. בכל מקרה אשמח לקבל את חוות דעתכם.ובנוסף, בנוגע לשיר שעליי להכין, האם אתם יודעים אם מותר שירים ישראליים בלבד או גם ממחזות זמר? והאם עליי להביא תלבושת כלשהיא? טיפים ועצות יתקבלו בברכה..... בתודה מראש, עדי (מתה מפחד ומתרגשת כאחד!)
 

R O O L Y

New member
הם נדושים ונטחנים. חפשי משהו ייחודי

קדיהמ, אנשים, לשרשר רעיונות...
 
בית צבי...

נדושים, נדושים זה נכון. אבל גיליתי לאחרונה אחרי ששתי בנות גרועות למדיי שאני מכירה התקבלו לבית ספר, ואחרי ששמעתי שמקבלים איזה 150 בשנה (מה שעד עכשיו נראה לי מוזר) שלא נורא נורא מורכב להתקבל לשם. אניט לא חושבת שהם תקחי מונולוגים אחרים ותעשי אותם חרא הם יתרשמו. חשוב הביצוע מן הסתם מאשר הייחוד והמקוריות של התוכן. אם יוצא לך לכי לספריות, או אפילו לארכיון של הקאמרי ותכווני את זאב (איש הארכיון) למה שאת מחפ]שת והוא יוכל לעזור. אבל בתכלס זה לא משנה אם זה קצת נטחן, אם את מבצעת את זה טוב אני חושבת שלא תהיה בעיה. ואני ממש לא בטוחה אבל נראה לי אפשר שירים ממחזות זמר, הרי הם סוגדים למחזות זמר, אז למה לא? אה אבל אני לא יודעת אם מותר באנגלית.. יש פה אנשים שיותר מבינים, הם בטח יוכלו לענות. ובנתיים, כמה מחזות שאני יכולה להציע לך : "רחוב"- ג'ים קארטרייט(דרמטי) יש בג'יגלו מקונגו של חנוך לוין כמה מונולוגים חמודים. יש מונולוגים דרמטיים דיי חזקים במחזות "אמבטיה, מיטה, פארק" ו"שבוע" שאותם את יכולה למצוא בארכיון הקאמרי. גם לעוס אבל משעשע: מרי מ"הזמרת הקרחת" והשדכנית מ"הקמצן". ובכלל בכל המחזות של חנוך לוין יש כל מיני דברים משעשעים. חפשי גם ב"מה איכפת לציפור" וגם "הדוב" של צי'כוב הוא מצחיק אבל נראה לי אפשר להשיג אותו רק בקאמרי וגם זה לא בטוח. בהצלחה בכל מקרה!
 

F a l k o r

New member
בכלל לא "פשוט" להתקבל

אבל באמת שאין לי כוח להיכנס לזה עכשיו..
 
אהההה

זה לא שאני אומרת שכל מי ששם הוא גרוע. אני מאמינה שיש טובים והוא עדיין בית ספר נחשב. אבל שתי הבנות האלה שהתקבלו- אני מכירה אותן היטב. הן גרועות. באמת. והן גם לקחו מונולוגים לעוסים לגמרי ופרט לעובדה שהן כוסיות אני לא רואה בהן כלום! לא יודעת איך הן התקבלו... אבל זה עשה עליי רושם מסויים. לא יודעת בכלל אם הן יצליחו לשרוד אבל עצם העובדה שהן עברו את כל המבחנים והתקבלו קצת מוריד לי מהערך שאף פעם לא ממש היה לי לבית ספר הזה.
 

תאטרלית

New member
אני רק יכולה להגיד לך

שתורידי את בלאנש מהרשימה... זה חרוש ולבוחנים כבר נמאס מזה, בוחנים אוהבים לראות דברים חדשים\מקוריים..
 
כמו שכבר אמרו לך,

אלו קטעים נדושים, מאוד. יש לי המלצה, לא יודעת אם תתחברי אליה אבל אני אנסה
יש קטע של יאיר לפיד שנקרא "מה קרה לקריזה?". במקור זה מאמר מהטור שלו, אבל עיבדתי אותו קצת והוא יצא מצויין:) עשיתי אותו באודישן ומאוד אהבו. צירפתי לך אותו, סליחה על האיכות.. עוד הצעה שיש לי, היא לדפדף קצת בספר "אופטימיות נצחית" של לני רביץ. מלבד העובדה שזה ספר מעולה, כמעט כל עמוד בו ניתן להפוך למונולוג קורע מצחוק
מומלץ מאוד!! מקווה שעזרתי קצת. המון בהצלחה!
 
שאלה

בתי הספר הגדולים למשחק לא מחייבים מונולוג ממחזה שהועלה על בימות ישראל? הייתי בטוח שכן
 
אממ... שאלה טובה../images/Emo3.gif

לא מבינה בזה האמת. אבל תכלס, אני לא חושבת שבוחנים באודישן יתנגדו לראות משהו מקורי.. להיפך, אני חושבת שזה יעורר אותם מתנומת הקטעים המשעממים שחוזרים על עצמם
אבל כדאי לברר, לא רוצה לגרום לאנשים לפשלP:
 

Mונק

New member
יפה מאוד, ערכת את זה ככה שיתאים

לנשים??? עושה לי חשק להשתמש בזה...
 

F a l k o r

New member
קודם כל, להירגע ../images/Emo13.gif

המונולוגים צריכים להיות מתוך מחזות שהוצגו בתיאטראות, כלומר לא טור בעיתון וכו'. לגבי אפשרויות המונולוגים שבחרת, והדיון בשאלה האם הם נדושים או לא- אני מקווה שאת מבינה שבחירת המונולוג דרך האתר מהווה רק את תחילת הדרך, ואת חייבת לקרוא את המחזה כולו. אחרי שאמרנו את הברור מאליו, חשוב מאוד לזכור- גם מה שנראה לנו לא נדוש, כבר היה 200 פעם קודם. יש יתרון משמעותי למונולוג מוכר, והוא שהבוחן פנוי להתרשם ממך, ולא עסוק בניסיון להבין על מה העלילה מדברת (קרה לי במונולוג שהבאתי לאיזשהו שיעור). הדבר שהכי חשוב זה לבחור מונולוג שאת מתחברת אליו ושמתאים לך. אודישן צריך להראות מה הצדדים החזקים ביותר שלך, לכן אין מקום לניסיונות מעניינים לקחת דמויות שאין לך מכנה משותף איתן, אם במראה חיצוני, בגיל או כל סממן אחר. תיקון לגבי המונולוג הקומי- המונולוג של האשה שמספרת איך הכירה את בעלה נכתב וצורף למחזה מלכת אמבטיה, ואין לו קשר למיטב ידיעתי ל"פופר" או לדמות בשם שוקציקה. בדקי את עצמך כדי שלא תסתבכי. עוד חשוב לבחור מונולוג "לוקח"- משהו שיש בו תהליך ברור שעובר על הדמות, ונקודות ברורות של התחלה, אמצע, סוף ושיאים במהלכו. לגבי שיר- מותר לשיר כל דבר בעברית, בין אם זה שיר ישראלי או שיר מתוך מחזמר שתורגם. לא הייתי ממליץ לבוא עם תרגום עצמאי שאין דרך לדעת מה רמתו בעיני הבוחנים אלא רק עם תרגומים מוכרים שהוצגו בארץ בעבר. חשוב מאוד לדעת מי כתב ומי הלחין את השיר שאת בוחרת לבצע. לגבי תלבושת, אביזרים וכו'- האודישן נועד לבדוק פוטנציאל התאמה. במילים אחרות, לראות "אם יש עם מי לעבוד". מכיוון שכך, בית הספר ידאג לתת לך תלבושות במהלך הלימודים, כרגע את לא צריכה שום דבר דרמטי. אם זה מונולוג של דתייה וצריך כיסוי ראש, שימי. אבל לא צריך ללבוש שמלה תקופתית עם מחוך ומלמלות רק בגלל שבחרת מונולוג מחזה שמתרחש במאה ה17.. מקווה ששני הקצוות שנתתי עזרו להבין את הראש. העיקר שיראה שהלבוש שבחרת והפריטים שהבאת לא משקפים חוסר הבנה מינימלי, למשל אם היית עושה את המונולוג של מגי מתוך "חתולה על גג פח לוהט" בשורטס וכפכפים, יכול מאוד להיות שהיית מעוררת כמה סימני שאלה אצל הבוחנים... כך או כך, שיהיה בהצלחה באודישן, תבואי כדי להנות וכל השאר יקרה מעצמו.
 

mohita

New member
תודה רבה רבה!

אני די מופתעת מההיענות להודעה שלי האמת, ואני חייבת לציין שלצערי גיליתי את הפורום הזה רק לפני כמה ימים, אבל אני הולכת להשתמש בו המון מעתה והלאה.... פאלקור, האמת היא שההודעה האחרונה שלך ממש עזרה לי, נראה שיש לך לא מעט ניסיון באודישנים.... יש מצב שאני אוכל להפנות אליך כמה שאלות יותר ספציפיות בנוגע לעבודה על המונולוג ממש? אני פשוט מתה מפחד ולא יודעת מאיפה להתחיל בכלל...אני מרגישה כאילו חזרתי לבגרות במונולוגים של יוד אלף (רק שעכשיו אין לי את המורה לתיאטרון שתעזור לי...)ובאשר לשאר המגיבים: תודה על הכוונה:)
 

Jimmiet

New member
ממממ רק דבר אחד...

"אודישן צריך להראות מה הצדדים החזקים ביותר שלך, לכן אין מקום לניסיונות מעניינים לקחת דמויות שאין לך מכנה משותף איתן, אם במראה חיצוני, בגיל או כל סממן אחר. " נכון, אבל - דמויות שאין לך מכנה משותף איתן- המכנה לווא דפקא קשור לגיל, מראה. זה יכול להיות ההפך הגמור.. מכנה משותף יכול להיות גם דמות הפוכה ממך, גרוטסקית מוחצנת, שאת יודעת לעשות הכי טוב. לווא דווקא דמות בת 20 משוחררת מהצבא שנראית כמוך, אלא דמות שאת בקיאה בה והיא ממשית, היא דמות. יכול להיות שלזה התכוונת, ולא הבנתי. אם כן - עמך הסליחה. אבל מכאן אולי גם היא לא הבינה :)
 

F a l k o r

New member
אני אסביר טוב יותר

הכוונה שלי היתה שאם היא בחורה רזה, לא לקחת מונולוג של בחורה שמנה. אם היא יפה, לא לקחת מונולוג של מכוערת, נמוכה- לא לקחת גבוהה וכו'. זה נכון באופן כללי לגבי אודישנים, ובייחוד להימנע ממונולוג שבו הדמות מדברת על או מתייחסת אפיון פיזי שנוגד את המציאות ומה שהבורא נתן לנבחנת. ברור שזו יכולה להיות דמות אבסורדית או כל דבר אחר. אם זה לא היה, והדבר היחיד שהיא יכלה לעשות היתה משוחררת ישראלית מצה"ל בת 20, היא לא היתה שחקנית...
מקווה שהובנתי יותר.
 

mohita

New member
זה מה שקורה כש...

כותבים הודעה דקה ורבע אחרי שמתעוררים. עמכם הסליחה. כבודה של שורציקה מפופר במקומה מונח.
 
למעלה