God On the Brain

sshender

New member
God On the Brain

תעודה מרתקת על הקשר שבין מחלת ה- temporal lobe epilepsy לחוויות דתיות חזקות. מומלץ בחום.
http://video.google.com/videoplay?docid=7991385426492181792
 

cookie man

New member
אז מה שאנשים עם חוויות דתיות

הם בד``כ אנשים עם אפילפסיה של האונה הרקתית? זה רק מראה שאלוהים שם לנו אנטנה כדי שנוכל לתקשר איתו, ובמקרה היא נמצאת באונה הרקתית/tapuzforum/images/emo8.gif
 
אתה חושב שזה מוכיח משהו לכאן או לכאן ?

ודרך אגב, לא הוכח פה שום דבר חותך עדיין. עובדה שדוקינס לא חווה שום דבר משמעותי למרות הגירוי באונה הרקתית. זה בסך הכל מחקר נחמד שעדיין לא ממצה שום דבר ורצוי להמשיך לחקור ועדיין לא להסיק מסקנות.
 

pembencipolisi

New member
ואם מישהו חוזר בתשובה , אז הדבר אומר שנדפקה

לו ה"פדרמה" בגולגולת , או שהוא בדרך לבקר את ראש ממשלת השחד , עריק שרון ?
 
אני מקווה שאתה לא רומז שדתיות

היא מחלת נפש. יכולה להיות קורלציה בין ה2, אבל זה ממש לא נכון להגיד שמדובר ב"מחלה" מסוג כלשהו. זה פשוט MISFIRE של מנגנונים קוגנטיביים שהתפתחו לאורך האבולוציה של המוח האנושי.
 
אני לא קונה את זה

דתיים מרכיבים את מרבית בני-האדם, ואני לא מאמין שמרבית בני-האדם סובלים מבעיה נפשית חמורה. נכון, לכולנו יש דפיקות זו או אחרת, אבל אפילפסיה? OCD? זה לא "מצבים נפשיים" - אלה הן מחלות נפשיות קשות שדורשות טיפול תרופתי. אני יכול להבין מדוע *חוויות דתיות* יכולות להיות קשורות להזיות או לתופעות פתופסיכולוגיות אחרות, אבל הדתיות עצמה? האמונה בסוכנות כלשהי שאחראית לכוחות טבע וכיוצ"ב? לא, אין סיכוי. ההסבר ה"קמצני" ביותר הוא שאנחנו התפתחנו לראות סוכנים בכל מקום, ולראות את העולם באופן טלאולוגי, לתת "סיבה" לכל דבר, גם כאשר אין צורך ויותר לעניין - כאשר אין אחת כזו.
 
מה שמקשר בין OCD לבין דתיות,

הוא בעיקר העובדה שהדתיים מחייבים עצמם לריטואלים שונים ומשונים, לטקסים יומיומיים (תפילות) ושאר ירקות, תסכים איתי שכבר בנקודה זו ניתן לראות את הדמיון הרב. כל אדם דתי הוא לדעתי בעל מרכיב OCD בדרגה זו או אחרת. כך דעתי לפחות
 
אתה כנראה מעולם לא ראית

מישהו עם OCD (אני כן) - OCD זו מחלה, די נוראית, שמאופיינת על-ידי compulsions - החבר'ה שסובלים מהמחלה הנוראית הזאת לא *שולטים* בעצמם, וה"טקסים שלהם" הם למעשה פעולות מאוד מאוד טריויאליות (כמו שטיפת ידיים, כיבוי והדלקה של אורות, פתיחה וסגירה של דלת) במשך *שעות* לעיתים. הריטואלים אינם נעשים בהיסח דעת במקרה של דתיים - הם יודעים שהם הולכים להתפלל - והם מסוגלים, מנטלית, להמנע מזה. לפי ההגדרה שלך לOCD, אז אפשר להגיד שלכל אחד יש OCD כזה או אחר (כמו למשל, הOCD לאכול ולשתות) אז נכון, OCD-patients ודתיים (אדוקים מספיק בשביל להתפלל כל יום) עוסקים בטקסים דומים מדי יום ויומו - אבל הmental setting של כל אחד מהם שונה לגמרי.. OCD נובע מחוסר-איזון הורמונלי במוח, ללכת לבית-הכנסת לא נובע מריכוזים אבנורמליים של דופמין, אלא מהאמונה שזה יעזור באיזשהי צורה.
 

נקודת

New member
יותר נכון

זה OCD שנכפה על אנשים. מחדירים בהם OCD מילדות, ויתכן שלא היו מפתחים אוסידי כלל ללא חינוך דתי. יתכן שחלק מפוסקי הלכה בזמנים שונים לקו באוסידי והשליכו על מה שכולם צריכים לעשות כדי.. וקרוב לוודאי שדתיים עם אוסידי יקמפלקסו עם טקסים דתיים.
 
למעלה