GBS ועיסוי פירנאום

GBS ועיסוי פירנאום

(שאלה לביולוגיות שביניכן ולכל מי שיודעת) התגלה אצלי חיידק ה-GBS וקבלתי לקחת אנטיביוטיקה. אני בשבוע 35 וזה השלב של התחלת עיסוי הפירנאום. רציתי לשאול, האם השמן שקדים הוא טוב ביחד עם חיידק ה-GBS?
 

אם פי 3

New member
התגלה במשטח או בבדיקת שתן?

אם התגלה במשטח, אין צורך לקחת אנטיביוטיקה עכשיו, אלא רק במהלך הלידה (אבל אם כבר התחלת, כנראה שצריך להמשיך). אם התגלה בשתן - אכן צריך לטפל בדלקת. אין לי תשובה לגבי שמן שקדים. אני הייתי מתלבטת האם בכלל כדאי עיסוי פירינאום, והאם זה לא סיכון של החדרת החיידק יותר לעומק (למרות שהפירינאום הוא עדיין כמעט חיצוני ולא ברחם עצמו).
 
שבוע 37 ועוד לא בדקתי GBS - האם אפשר להתחיל

אימוני אפינו? או שכדאי לחכות לתוצאות? ובכלל לא זוכרת מתי מותר להתחיל עם האפינו...
 
ועוד שאלה - מה ההשלכות של GBS על לידה טבעית??

האם חייבים להיות מחוברים לעירוי לכל אורך הלידה? האם זה מונע חדר טבעי? ניטור לסירוגין? ומה אחרי הלידה?
 
עיסוי פרינאום עם GBS פעיל

ככל הידוע לי אין מניעה. במידה ויש פטרת/הרפס וגינלי/דינמיקה של הצוואר וכו' יש הגבלה. ה-GBS נמצא בתעלת הלידה ולא למטה בנרתיק. מבחינת לידה טבעית: אפשר לקבל מנת אנטיביוטיקה לפני הלידה . תהליך שמצריך פתיחת וריד והחדרת האנטיביוטיקה במשך כ-5-10 דקות. לאחר מכן כל מהלך הלידה כרגיל
לא מחייב ניטור מעבר למה שעושים בחדר הטבעי.
 
לפחות מנה אחת של אנטיביוטיקה

לפני הלידה. בעיקרון, מנה כל 4 שעות במהלך הלידה. לא זכור לי שיש השלכות מעבר לזה. אולי אולי צריך לעשות בדיקת דם לתינוק אחרי לידה, לא סגורה על זה.
 
../images/Emo140.gif קודם אלך להבדק

רק מקוה לא ללדת לפני שיש תוצאות - כמה זמן זה לוקח מישהי יודעת?
 
אם מדובר בבדיקה

שהיא נרתיקית ורקטלית (כך בד"כ נעשית הבדיקה) אז בד"כ ההמלצה היא לבצע אותה בין השבועות 35-37. לא זוכרת בדיוק כמה זמן, לדעתי כמה ימים.
 
למעלה