FX46 הפסיק לינוק דלק...

yehavi11

New member
FX46 הפסיק לינוק דלק...

שלום, המנוע הנ"ל עבר התרסקות רצינית ואחריה טס בשלום שתי טיסות. בטיסה השלישית נדם באמצע ואינו מניע יותר. המנוע אינו יונק דלק (ניתקתי את צינורית הדלק מהסיכה כאשר יש בה דלק ועדיין אין סימני שאיבה). כמו כן נשפתי קלות בצינור המתחבר לקרבורטור ומעבר הדלק פתוח. האם יש למישהוא רעיון מה יכולה להיות הסיבה? האם יש בתוך גוף המנוע שסתום חד כיווני כלשהוא (אשר ייתכן והתפרק)? תודה, __יהבי:
 

Flat spin

New member
איך הקומפרסיה במנוע?

אם הנעת את המנוע כאשר היו בתוכו אדמה וגרגרי חול, אחרי ההתרסקות, אז הסיפור גמור. זהו המפתח לפתרון הבעיה. אני חוזר שוב על השאלה, האם יש קומפרסיה רגילה כשאתה מסובב את הפרופלור בכיוון הרגיל?
 

YHS

New member
האם ניסית לבדוק גם

את הצינור המספק לחץ מהאגזוז למיכל?
 

yehavi11

New member
FX46 הפסיק לינוק דלק - המשך

תודה לעונים: יש דחיסה כרגיל במנוע. כמו כן, אם אני דוחף קצת דלק עם מזרק לצינור אז המנוע מניע למספר שניות. גם הצינור המספק לחץ נראה תקין (ובכל מקרה החלפתי את כל הצינורות כדי לוודא שהתקלה לא בהם). העניין הוא שבד"כ לפני כל הנעה אני פותח מצערת מלאה, סותם עם האצבע את כניסת האוויר וסיבוב ביד של המדחף כבר שואב דלק; הפעם זה לא קורה... תודה, __יהבי:
 

Flat spin

New member
אם הקומפרסיה תקינה המצב טוב

לפי תיאורך כנראה שהסתימה נמצאת בתוך הנחיר שבפנים הקורבורטור. חבר את משאבת הדלק ישירות לכניסה לקורבורטור ושאב דלק פנימה בלחץ. שים לב להחזיק את הטיסן כך שהמנוע יהיה הפוך והמצערת סגורה. הלכלוך שיצא ישטף החוצה. בדרך כלל זה עוזר. אם לא, אתה צריך לפרק את החבית של הקורבורטור, לקחת חוט פלדה דקיק (כמו שערה אחת ממברשת פלדה) ולדחוף מהצד הפנימי כלפי חוץ. אני מאמין שבכך הבעיה תיפתר. בהצלחה וחזור אלינו עם התוצאות
 

yehavi11

New member
כיצד לנקות את נחיר הדלק?

אם אני מבין אותך נכון אז המצערת צריכה להיות פתוחה, לא? חיברתי צינור לכניסה למאייד ונשפתי בו - הוא פתוח (פרט למקרה בו המצערת סגורה עד הסוף ואז גם הוא היה סגור). אגב - פרקתי את הקרבורטור וניסיתי להרגיש עם האצבע האם יש תת-לחץ בכניסה למנוע; לא הרגשתי כלום, אולם אין לי מושג האם ניתן להרגיש אותו... תודה שוב, __יהבי:
 

Flat spin

New member
אתה צודק, המצערת צריכה להיות פתוחה

אבל אם כמו שאתה מוסר לנו, המעבר פתוח, והקומפרסיה תקינה זה מוזר מאד. האפשרות האחרת הבאה בחשבון היא שמסיבה כלשהיא סיכת הסרק השתחררה ונסגרה מאליה. נסה לשחרר אותה סבוב אחד מלא וראה אם יש שינוי. כמו כן בדוק שנית שהסיכה הראשית פתוחה כ-2 סיבובים מלאים.
 

yehavi11

New member
תודה!

אאלץ לחכות עם המשך הבדיקות למחר. בכל אופן תודה לכל המנסים לעזור! __יהבי:
 

DJ CHIPSEee

New member
יכול להיות שהסיכה הראשית נשברה../images/Emo35.gif

ויכול להיות שהשבר חוסם את מעבר הדלק?
 

Flat spin

New member
אני יוצא מנקודת הנחה בסיסית

שחברנו עם הבעיה במנוע הוא מספיק נבון כדי לזהות סיכה שבורה.
 

DJ CHIPSEee

New member
חח.. זה מה שחשבתי אבל כבר לא..

נשארו כמעט אפשרויות... משהו ממש מופרח אבל... "אולי נכנס גורם חיצוני כלשהו מפתח הקרבורטור אל תוך גל הארכובה (ציר המנוע) שכן הוא ה"צינור" שמוביל את תערובת האויר-דלק אל חלל הבוכנה"
... זה רעיון שעלה לי בצחוק אבל בנסיבות מאוד מיוחדות הוא הגיוני... מתן
 

Flat spin

New member
אפשרות נוספת שחשבתי עליה

אמנם כתבת שהחלפת את כל הצינורות. האם גם את צינור היניקה בתוך המיכל? יתכן שהוא ניתק ממקומו או סתם נקרע והמנוע שואב אויר?
 

yehavi11

New member
לא החלפתי את הצינור בתוך המיכל אבל

ניתקתי את הצינור המחבר בין הסיכה הראשית ובין המאייד כך שנשאר מחובר רק למאייד כאשר בתוכו מעט דלק עם בועת אויר, וגם אז לא נצפתה כל יניקה. לכן אני מניח שהבעיה איננה לפני המאייד (כלומר - סיכה ראשית או צנרת). תודה, __יהבי:
 

לב ד

New member
אולי נסתם המעבר בסיכה הראשית

קרה לי פעמיים לפני ששמתי פילטר...
 

toolyr

New member
בדוק

תבדוק אם לא הופיעו סדקים בגוף המנוע באיזור בית גל הארכובה או במכסה האחורי. כמו כן תוודא שהמכסה האחורי (בק פלייט) סגור היטב. במידה והמכסה לא סגור או שיש בו סדק לא תתבצע יניקת דלק דרך הקרבורטור. כאשר הבוכנה עולה נוצר תת לחץ בבית גל הארכובה, שמאפשר בסופו של דבר יניקה דרך הקרבורטור. סדק בגוף המנוע באותו איזור או בבק פלייט יגרמו לחוסר שאיבה. כמובן לאחר שווידת שהקומפרסיה תקינה והקרבורטור אכן אינו סתום. בהצלחה.
 

yehavi11

New member
מצאתי את התקלה...

פרקתי את המנוע מהטיסן ואז גיליתי שהמאייד מקובע עם שני ברגים והשני חסר (ואויר חודר דרך החור הריק)... עכשיו רק צריך למצוא בורג מתאים... תודה, __יהבי:
 
למעלה