Frame rate

gatinho

New member
Frame rate

הי, אני עובד עם סוני ווגאס. צילמתי קטע עם כמה מצלמות שונות, בין השאר עם טלפון סמסונג גלקסי. כל מצלמה צילמה בפריים רייט שונה, ועכשיו אני תקוע עם בעיות בפרוייקט בווגאס. מה עושים? תודה!
 

gatinho

New member
תודה על התגובה!

עזרת לי מאוד! ולמה מגיעה לי בדיוק תגובה כזו? כי אני עורך חובב ואסור לי לעשות טעויות? בשביל מה יש פורום אם לא בשביל לעזור לאנשים? ומה זה טרק?
 

barak97

New member
קוראים לזה סוף מעשה במחשבה תחילה


מראש צריך לצלם באותו הפריים-רייט כדי שלא יהיו בעיות כאלו. האמת שאין לי מושג איך לפתור את הבעיה שנוצרה לך... אף פעם לא קרה לי
 

Tarquinius

New member
מגיע לך כי

פעלת באופן מגוחך. לו היית רוצה לסרוג כובע גרב צבעוני, האם היית קונה חוטים בעובי, טקסטורה, סוג סיב, ויצרן שונה? נדמה לי שלא. לגבי השאלות שלך, ראשית, עורר חובב יקר שלי, מותר לך לעשות טעויות. כך לומדים. אבל הנה טיפ לחיים: וודא מראש בעזרת גוגל שאתה לא עושה אותן. זה יחסוך לך, וחשוב מזה - לי - כאב ראש. מה שמוביל לשאלה הבאה שלך: "בשביל מה יש פורום אם לא בשביל לעזור לאנשים?" אני אסביר לך בדיוק. מטרתו האחרונה של הפורום היא לעזור במקרים כמו שלך, וגם זה תוצר לוואי של העובדה שיש כאן אוסף אנשים שהם קדושים ומקצוענים, ונמצאים פה כדי לדון באספקטים מרחיבי-הדעת והמעמיקים, אלה המעניינים והמעשירים, של תחום העיסוק שלהם. טפילים כמוך מנצלים את הצורך הטבעי שיש בהם להפגנת הידע האישי שלהם וזוכים מכך לתועלת אישית מהזמן והמאמץ שהם משקיעים בתגובות לשאלות טפשיות, למרות שהם לא רוצים בזה, סתם סובלים מזה ולא מקבלים שום תמורה. מה שבטוח, הפורום לא נועד בשביל לשאול בו שאלות טפשיות. טרק, או Tarq, הוא תחילת הכינוי שלי. זה נקרא לחתום על ההודעה. בהצלחה במציאת פתרון. טרק.
 

IdoShkedi

New member
*סוגד*

אוסיף ואומר: זה לא פורום תמיכה טכנית, אבל כן יש בו צד לימודי. המשמעות של לימודים היא לא לפתור בעיות שנובעות מבורות, אלא ללמד את התחום כדי להעלים את הבורות ולמנוע מראש בעיות כמו זו. ואכן, אם פותח הדיון היה מגיע לכאן מראש ומתייעץ לגבי שיטת העבודה הנכונה, הוא היה מקבל תשובות נעימות ומפורטות, יוצר וידאו מוצלח יותר, והטעות היתה נמנעת. אבל משום מה, בעידן האינטרנט אנשים מעדיפים לפעול לפני שהם חושבים.
 

gatinho

New member
לא הייתי מודע לכללי הפורום האלה

אני בהחלט לא מסכים עם ראיית העולם הזו. ובכל זאת, נניח שאני רוצה לצלם משהו עם כמה מצלמות שונות, ובניהן טלפון, איך אני מתאם את הפריים רייט, ומונע את הטעות הקטסטרופלית הזו שאין לה מחילה? (אני שואל באמת, כי אני צריך לצלם עוד כמה דברים להשלמת הוידאו)
 

IdoShkedi

New member
אלה לא כללי הפורום, אלה כללי ההיגיון

לצלם עם כמה מצלמות זו פרקטיקה בעייתית מלכתחילה, כי כל מצלמה מפיקה תמונה שונה מעט (גוונים, בהירות וקונטראסט, עומק שדה...). בווידאו הסופי זה ייראה מוזר שכל שוט שונה מהקודם. אם כבר משתמשים בכמה מצלמות, צריך לשנות בהגדרות של כולן את הרזולוציה ואת קצב הפריימים כך שיהיו אחידים. אם זה בלתי אפשרי (למשל, מצלמה אחת אמריקאית ואחת אירופאית, כך שקצבי הפריימים שלהן שונים) - לא משתמשים במצלמות האלה לצילום של אותו קטע וידאו, נקודה. בנוסף כדאי לשלוט ידנית ב-White Balance ובנתוני החשיפה של כל המצלמות כדי להשיג בכולן תמונה עם בהירות וגוונים כמה שיותר דומים.
 
מעניין למה לא חשבו עד עכשיו על קונטיינר

שיוכל פשוט להכיל המון קטעים של וידאו, לא חשוב הפורמט שלהם או קצב בפריימים שלהם. פשוט מסדרים בקונטיינר את קטעי הוידאו בסדר שרוצים (אפשר כולל מעברונים בין קטע לקטע) ואז שמפעילים את הקובץ הזה אז הקטעים פשוט מתנגנים ברצץ אחד אחרי השני. לפחות במחשב, הדבר הזה יעשה הרבה נוחות בעריכת וידאו וצפיה בקטעים שנאספו מהרבה מקורות צילום. והיום בטלויזיות החדשות גם אין בעיה לחבר את המחשב לטלויזיה ולצפות בוידאו.
 

IdoShkedi

New member
זה לא קונטיינר, זה playlist -_-

אני לא מסוגל להעלות בדעתי שום צורך בקובץ וידאו בודד שמכיל קבצים עם נתונים שונים. בתחום הווידאו קשה מאוד לפתור בעיות, אבל קל למנוע אותן. אין שום סיבה בעולם לצלם סרט אחד בכמה מצלמות שונות עם קצבי פריים שונים, it's as simple as that.
 
פיספסת את כל הנקודה

היום לכולם יש המון קיבצי וידאו שצילמו ושאחרים צלמו. אפשר להמציא שיטה לשלב את כולם בקובץ אחד שכל קובץ נשאר כמו שהוא ורק מסודר מחדש בתוך בקונטיינר מיוחד שנוצר לצורך הזה. ואז אפשר להגדיר שם את סדר ניגון הקטעים והמעברים בין קטע לקטע ולנגן את הקטעים בעריכה שנבחרה, כאילו שזה היה קובץ וידאו אחד. אני לא מבין איך עד עכשיו לא חשבו על זה. (או שחשבו ואני פשוט עוד לא נתקלתי בזה)
 

barak97

New member
קלטתי את מה שאתה אומר


במילים אחרות, זה כמו קובץ פרויקט של תוכנת עריכה. הוא מכיל בתוכו את רשימת הקבצים, מתי כל אחד מוצג, המעברים ביניהם וכו' וכו'. העניין הוא שגם מתוכנות עריכה חייבים לרנדר/לייצא (בשני המקרים זה מייצר קובץ וידאו) כדי לראות את הוידאו בצורה רציפה, כי עיבוד realtime של וידאו הוא לא קל למחשב.
 
מעבר מקטע לקטע לא צריך לאמץ את המחשב

בצורה מיוחדת. גם אם הפריימים או הרזולוציה בין שני הקטעים שונה. הקונטיינר המיוחד פשוט מתזמן את המעבר מקטע אחד לשני בשביל שיראה כאילו מדובר בקטע אחד שחובר בעריכה. לא נראה לי שזה סיפור גדול ליצר דבר כזה. בעקרון מדובר בתוכנה/קונטיינר ניידת קלת משקל שאפשר להעביר בקלות ממחשב למחשב. ברגע שזה נמצא במחשב פותחים את זה. זה נפתח כמו תקיה או כמו תקיית ZIP. מעבירים לתוך זה את קיטעי הוידאו בסדר הרצוי ומפעילים. ואז כל הקטעים מתנגנים רצוף אחד אחרי השני כאילו זה קטע אחד. בגרסה הרחבה יותר אפשר להגדיר לאותו קונטיינר לעשות מעברים בין קטע לקטע. כמובן שהניגון של כל קובץ הוא בתנאי שהמקודדים שלו מותקנים.
 

IdoShkedi

New member
בדויק כמו שעד עכשיו לא חשבו

על קובץ תמונה בודד שמכיל בתוכו תמונה דחוסה בJPEG, ולצדה תמונה לא דחוסה בBMP, ולצדן אנימציית GIF. כי קבצי מחשב לא עובדים ככה, וחשוב מזה: אין שום סיבה שיעבדו ככה.
 
זה לא מדוייק שלא חשבו על זה בקטע של תמונות

ב- XP אתה יכול להגדיר בכל תקיה שתציג לך במצגת את כל התמונות שהיא מכילה. גם אם הם בפורמטים ורזולוציות שונות. ואז אתה מקבל תצוגה כמו שומר מסך שכל כמה שניות זה עובר לתמונה הבאה.
 
זה גם מה שאני לא תארתי

אנשים נותנים דוגמאות שלא קשורות לנושא. לא דיברתי על קובץ שמוצג אחד על השני. דיברתי על קובץ שמוצג אחד אחרי השני. בתמונות זה פשוט כי זה פריים אחד. אפשר לסדר דבר כזה גם לוידאו. מכניסים לקונטיינר מספר קיבצי וידאו בפורמטים שונים ובקצב תמונה שונה. מגדירים לקונטיינר מה הסדר של הקטעים שהוא צריך להציג אחד אחרי השני. הקטעים רצים אחד אחרי השני כאילו מדובר בקטע אחד התוצאה, 20 קיטעי וידאו שערוכים לנגן בסדר מסויים שכולם נמצאים בתוך קובץ אחד שאפשר להעביר ממחשב לדיסק און קי ובחזרה למחשב. ההגדרות של סדר הניגון רשומות בתוך הקונטיינר ככה שהם לא ישתנו שיעבירו את הקובץ ממחשב אחד למחשב אחר. בשעת הצורך יהיה אפשר לחלץ את הקבצים מתוך הקונטיינר ולנגן אותם בנפרד בצורה רגילה. זה סתם רעיון שמוזר שעד עכשיו לא ישמו אותו. נראה שזה משהו שיכול לעזור בהרבה מצבים.
 

IdoShkedi

New member
מה שאתה מתאר זה בדיוק ההבדל

בין קונטיינר של קובץ בודד, ובין תקייה או playlist שמכילות כמה קבצים נפרדים.
 
למעלה