FB - חצי שנה אחרי, סימנים לאיסוף

KobeRider

New member
FB - חצי שנה אחרי, סימנים לאיסוף

http://ibankcoin.com/chessnwine/2012/11/18/facebook-six-months-later/

By now, sentiment is understandably terrible regarding Facebook and its decidedly anti-dot-com bubble destruction of wealth for any retail investor “lucky enough” to get in on the public offering. Beyond that, many market players trying to patiently leg in to a long-term long position over the past few months have likely had their mettle tested with the stock dropping as low as a $17-handle, at one point.
 

יעקב ו

New member
אבל איך אפשר לדעת או לשער

אם זאת עצירה לצורך המשך ירידה או היפוך ומעבר לעליות?
האם זה לא קשור בעיקר ליכולת של החברה לייצר רווח מפירסום?
 

קרלטון

New member
זאת זווית אחת

שמנסה להסיק מסקנות מתנועת המחירים. ספציפית, במאמר הכותב מדבר על תכנון טרייד של לונג אם המנייה עולה מעל הערוץ, עם יעד מימוש מתחת ל-27 דולר (סגירה של הגאפ) וסטופ של 22 דולר. לא הרבה מעבר לזה.

מכיוון אחר, אפשר להגיד שההייפ של ההנפקה, ואז האכזבה מנפילת המנייה, ואז החששות מתום תקופת הנעילה, הסתיימו, וכעת המנייה יכולה להיות מתומחרת "בזכות עצמה". איך להעריך רווחים צפויים מפרסום זאת שאלה טובה בתחום חדש כזה.
 

יעקב ו

New member
הבעיה בעיניי

היא שהתמחור הזה יכול להיות שגוי כמו שהיה לכאורה שגוי בהנפקה.
דווקא הנפקה היא אירוע שבו "כוחות" תמחור רבים שמים פוקוס על חברה וראינו מה התוצאה. לכן תמחור עכישו הוא אפילו פחות מבוסס אלא אם כן מדברים בשפה של מכפילי רווח וזה קצת חסר לי שם.
 

קרלטון

New member
גם שפה של מכפילי רווח היא בעייתית

FB: מכפיל אחורה, 126. קדימה, 37.
LNKD: מכפיל אחורה, 694. קדימה, 84.

איזה מכפיל פה גבוה, איזה מוצדק, איזה לא מוצדק? איזו חברה יקרה מדי, איזו זולה מדי?
 

יעקב ו

New member
כל המכפילים האלה גבוהים

אם לנסות להעריך פריצה מתוך רצועת מחירים אז לא עדיף לעשות אם זה עם מניה יותר בטוחה עם מכפיל נמוך? אלא אם כן אפשר לחשוב שפייסבוק תצמח ותהפוך לרווחית ואז אני מבין את הרעיון
 

קרלטון

New member
אלה פרספקטיבות שונות

אם המכפיל נמוך, יש לכך סיבה. וסנטימנט שלילי, יכול גם להפוך להיות עוד יותר שלילי. מצד שני הסיבה הזאת עשויה גם להיות מוטעית, או להשתנות, אבל לא בטוח עד כמה השינוי הזה רלוונטי כאשר מסתכלים על טרייד לטווח קצר של ימים עד שבועות.
 

KobeRider

New member
אי אפשר "לדעת"

זה פשוט תבנית שמאפיינת *לפעמים* שינוי מגמה. כלומר מה שאנחנו רואים זה תקופה ארוכה שבה היה שיוויון יחסי בין המוכרים לקונים, כלומר מחיר המניה הגיע לשיווי משקל כלשהו וכולם בשוק [אלו שמחזיקים את המניה ואלו שממש רוצים להחזיק את המניה] מסכימים פחות או יותר על מחיר.

מתי שיווי המשקל הזה יסתיים? כאשר יזרמו נתונים חדשים אודות החברה, כי נראה שכל הנתונים שכבר קיימים מקובלים על כולם ועוכלו על ידי כולם. האם השינוי יהיה למעלה או למטה? ברור שאי אפשר לדעת [והוא יכול גם לא להיות לשום כיוון מסויים].

בכל מקרה, הגיוני שאחרי הנפילה הארוכה והאלימה של המניה, הרבה משקיעים יחפשו הזדמנות ליצור פוזיציה משמעותית בחברה. זה בטח לא אומר שהם לא הולכים להרוויח מזה, רק שכדאי לראות אם אכן נוצר כאן טרנד שמגובה בביצועים פיננסים.
 
למעלה